Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
Noak
Lammbog, råstekt potatis och grönsallad (från påse tyvärr...)
malcolm
Köttgryta av färsk skinka med massor av lök, creme fraische i såsen och ris till.
Aqvakul
Rullader på kycklinglår fyllda med tryffelsalami, mozzarella, oliver och soltorkade tomater serverat med sallad och ugnstekt klyftpotatis

Gino och vaniljglass, kaffe
Uggi
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 25-09-2010, 10:05) *
då kommer jag.....

Försent, nu är den uppäten, men ena barnbarnet vill ha det en gång till senare i höst.
Peztis
Idag har vi ätit köttfärspaj! Blev jättegott och sonen älskar det.

Som tur är räcker det till en middag till. Det gillar jag!
Huggorm
En halv burk felix köttbullar i brun sås, och till det ris. Med stora mängder aromat blir det gott.
herkules
vi åt SOM TAM och PANANG CURRY till middag
Alba
Grillad kassler och ananas i smördeg med en sallad till.
Anki på Öland
Kräftstjärtar, kokta ägg och majonäs.
netha
Entrecote, kokt mandelpotatis.

Hörde i P1 idag att kokt potatis innehåller alla näringsämnen man behöver, förutom fett.
Man kan i princip leva på nykokt potatis m lite olja och smör. smile.gif
omk
Idag blev det fiskgratäng, MUMS !!

Och Netha, har hört NÄSTAN samma sak om ägg, fast där fattas väl typ c-vitaminer ?
Anki på Öland
CITAT (netha @ 25-09-2010, 22:11) *
Entrecote, kokt mandelpotatis.

Hörde i P1 idag att kokt potatis innehåller alla näringsämnen man behöver, förutom fett.
Man kan i princip leva på nykokt potatis m lite olja och smör. smile.gif

Det talade barnläkaren om för min dotter för 15 år sen när hennes bebis vägrade smaka på annan fast föda än mosad potatis med smör i smile.gif
Anki
netha
CITAT (Anki på Öland @ 25-09-2010, 22:39) *
Det talade barnläkaren om för min dotter för 15 år sen när hennes bebis vägrade smaka på annan fast föda än mosad potatis med smör i smile.gif
Anki

Klok barnläkare. smile.gif
Jag älskar ångande varm kokt potatis mosad med smör (bregott) ... skulle faktiskt kunna äta det till alla mål minst en veckas tid.smile.gif
Motti
Ja till middag i dag blev det min självuppfunna Risotto ;)sonen var här på lunch och åt som en häst giggle.gif i kväll kom ett par kompisar i byn och fick lite gott i magen:)Rostbiff biffar med Rose pepparsås och Duches (mos på potatis palsternacka smör ägg kryddor osv)och en sallad wink.gifI morgon vet i sjutton vad det bli !ska till barnbarnet det älsta hon har fyllt 8 år och mamma jobbar i morgon så jag misstänker att jag mormor får stå vid spisen :)tur man har rutin på matlagning flirting.gif På måndag tror jag att jag kör min fisk ;)sen blir det nog Kålpudding på onsdag på färsk kål yahoo.gif
fuchsian
Ja jisses, har inte frågat kocken, han försov ju frukosten, den rackarn .....fuchian....
Rihane
Idag ligger det lasagne på tallriken smile.gif
malcolm
Tacos o. tortillas.
Katie
Fiskgratäng
bergvallmo
råstekt potatis å morötter, fläskfilé, kantarellsås och gelé...
makida
Kycklinglår med rostade rotsaker i en bottenskyla buljong. Frukt till efterrätt, Clara Frijs och Aroma.
Anki på Öland
Rökt lax med sås av creme fraishe, senap och citronsaft och lättkokta blomkålsknippor med smör på.
Aqvakul
Lasagne
gnon49
Idag bidde det fläslkotlett, sky, potatis. Glass till efterrätt.
Bettis
CITAT (herkules @ 25-09-2010, 20:25) *
vi åt SOM TAM och PANANG CURRY till middag

Gjorde kycklingen igår men jösses så salt den blev, stämmer dom måtten???
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 26-09-2010, 13:10) *
Ja jisses, har inte frågat kocken, han försov ju frukosten, den rackarn .....fuchian....

Att inte du svultit ihjäl än är en gåta. wacko.gif Gå en matlagningskurs vet jag!

Här blir det pannbiff med stuvad vitkål.
Chamomille
CITAT (*Stintan* @ 27-09-2010, 15:56) *
Att inte du svultit ihjäl än är en gåta. wacko.gif Gå en matlagningskurs vet jag!

Här blir det stuvad pannbiff med stuvad vitkål.

giggle.gif

Stuvad vitkål... Oj va gott!
Skruttis
Här tittade äntligen solen fram på eftermiddagen.
Blir nog till att grilla ett par kycklingspett och ha massor av sallad till.
malcolm
Här blir det rester, sonen tar tacos från igår och jag äter köttgryta från i förrgår.
Suz
Rester här med från kräftskivan i helgen. Nattamat som blev över, pajer och Jansson!
mamamaggan
Ugnsomelett med kantarellstuvning , blåbärspaj med vaniljsås till efterrätt. Firar lite , yngste sonen har kommit hem efter 5 dagar i Barcelona på pokerturnering.
ninnisky
Det blev en snabbis in på Burger K idag!
Aqvakul
kallrökt lax, potatisgratäng och de sista av Biggans söta små oranga tomater...
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 27-09-2010, 18:56) *
och de sista av Biggans söta små oranga tomater...

Är dom inte slut för länge sedan?

Jag har haft bruna bönor och stekt fläsk idag.
Aqvakul
Tomaterna var urgoda!

Nu blev jag väldigt sugen på bruna bönor och fläsk....
netha
Laxsoppa och lantbrödsfralla till.
Meriona
Biggelibiggans goda tomatsoppa åt jag i fredags, det kan jag leva på länge! wub.gif
Myos goda potatissoppa åt jag i lördags, lika god den! wub.gif
Idag åt jag en Gorbypirog. sad.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 27-09-2010, 22:19) *
Biggelibiggans goda tomatsoppa åt jag i fredags, det kan jag leva på länge! wub.gif
Myos goda potatissoppa åt jag i lördags, lika god den! wub.gif
Idag åt jag en Gorbypirog. sad.gif

giggle.gif Man uppskattar inte delikatesserna om man inte äter skit ibland! (Sorry, man säger inte skit om mat, men jag tycker inte gorbypirog räknas som riktig mat)
Meriona
CITAT (Biggan_ @ 27-09-2010, 22:24) *
giggle.gif Man uppskattar inte delikatesserna om man inte äter skit ibland! (Sorry, man säger inte skit om mat, men jag tycker inte gorbypirog räknas som riktig mat)

Nej det gör det verkligen inte! Men mättar för stunden och lurar magen att det är mer middag än en macka.
Onödigt eftersom jag av olika omständigheter ändå lagade nudlar till sonen och därefter hemgjord pastasås till matlådor. Måste tulla lite på lagret från Skåneinköpen. smile.gif
netha
CITAT (Biggan_ @ 27-09-2010, 22:24) *

Håller me ... testade Gorby pirog en gång på 90-talet och Pan Pizza också en gång. thumbdown.gif
Men barnen ville ha och åt med god aptit. ohmy.gif
omk
Ikväll blev det "lyxmos", dvs 1/3 blomkål och 2/3 potatis, görs precis som "vanligt" potatismos, men blir MKT godare !
Till det, jag törs knappt skriva det .... fiskpinnar ....

Om Gorbisar har jag den erfarenheten, att är ungen en grabb och 16-19 år, försvinner ett storpack (dvs 10 stycken) på ETT DYGN !!!!
TROTS att han åt som vi, 3 ggr/dag !! Och dessutom dubbla portioner ...Vart tog allt vägen ???

Nu bor han inte hemma längre och matkontot har krympt ihop till 1/4 av vad det var för några år sen ...
Bettis
Asiatisk laxsoppa med nudlar och chili.
Meriona
Idag blir det den knäppaste lunchen på länge. Den hemlagade pastasåsen som jag gjorde igår och...ris. Jag tog fel på lådorna i frysen. duh.gif
Biggan_
Det blir säkert jättegott Meriona! yes.gif
Själv skall jag göra 4 st ost-o skinkpajer och en långpanna med fläskpannkaka att skära upp i lagom bitar, att lägga i frysen. Det är så praktiskt att ha med på jobbet.
En bit fläskpannkaka får bli middag idag med lite lingonsylt till, den är ju trots allt godast nylagad.
Katie
Så långt som till middag har jag inte hunnit tänka idag.
Ska steka lite pannkakor och försöka att inte bränna ner huset. Är så trött att jag riskerar att somna vid spisen.
Chamomille
Här blir det iaf hemgjord ärtsoppa innehållande en skvätt punch. Naminam yes.gif

CITAT (Katie @ 28-09-2010, 11:32) *
Så långt som till middag har jag inte hunnit tänka idag.
Ska steka lite pannkakor och försöka att inte bränna ner huset. Är så trött att jag riskerar att somna vid spisen.

Nämen... Tycker du att det är så tråkigt att laga mat sad.gif
Katie
Avskyr att laga mat!!!
Finns så mycket annat roligt man kan göra istället. yes.gif Jag har fullt upp bara att komma ihåg att äta. flirting.gif
Skruttis
Förr i tiden (när jag var ung...) gillade jag inte heller matlagning särskilt.
Det ändrade sig när vi började odla ätbart i vår egen trädgård. Mycket roligare att fara omkring i grönskan och rycka åt sig kryddor och grönsaker till höger och vänster och expre.., expir., expri.. wacko.gif -äsch - testa fram något smaskigt.

Idag blir det kyckling med ris och dahl.
Gör en redig omgång så vi får en repris i morgon.
Meriona
Skruttis, vad i himlens namn är dahl?

Du äter väl inte något farligt? crying.gif
fuchsian
Jag vet inte än vad som står på dagens meny.

Även jag ogillar att laga mat, håller mig borta fr. köket. Så länge dottern fanns hemma, så bakade jag rätt mycket. Gjorde en storbakardag och fyllde frysen. Gott att sen ta upp och bjuda henne och kompissarna på fika. Maken och dottern är suveräna i matlagning. Hon började så småningom laga mat här hemma, men hon har sina favoriter som hon vill att jag gör åt henne och det klart att jag gör! Även nu. fuchian.
Bettis
CITAT (Skruttis @ 28-09-2010, 15:38) *
expre.., expir., expri.. wacko.gif -äsch - testa fram något smaskigt.

Idag blir det kyckling med ris och dahl.

rotfl.gif rotfl.gif tack för det skrattet flirting.gif vet hur det är ibland...

Jag har en vännina som heter dahl i efternamn -fear-.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon