Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
Eva i Skåne
Igår hade vi en sån där minismörgåstårta till "middag" och banoffeepaj till dessert.

Maken fyllde år så vi äta nåt lite extragott smile.gif
gnon49
Just nu känner jag doften av Stinas kyckling i ugnen. Mums
malcolm
Kyckling här också fast i lergryta.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (malcolm @ 15-03-2013, 13:59) *
Kyckling här också fast i lergryta.

Kyckling i lergryta är mycket godare än Stinas kyckling....
Rosrup
Panerad torsk och nån form av potatis, grönsaker och sås till det.
Exakt vad vet jag inte än.
Rosrup
59:- kilot för färsk torskfilé.
Förmodligen utan häst smile.gif

Varför ens köpa fryst fisk?
Och för den delen köpa brödsmulor med fisk?
Jubbe063
Blodpalt
Eva i Skåne
julskinka!!! med stekt äpple och potatismos

Riktigt nykommet och helt bortglömt att vi stoppat en bit av skinkan i frysen i stugan.
Vi hade helstekt kottletrad med god sås och knödel och sallad till. Och det bästa av det, det räcker för imorgon också
Åsa, mälardalen zon 2
Lasagne med kallrökt lax och räkor, står i ugnen just nu och till det blir det ett glas blekt rosevin
zissi
2 kycklinghalvor på en bädd av citronklyfta, vitlök, färsk ingefära, lök, tomater, potatis, morötter i lergryta...förstås.
Uggi
Frugan städade och såg på begravning på TV och jag var i slalombacken så det blev att hämta hamburgare på Sibylla. tummenupp.gif
hattstugan

Fläskkotlett med morot,potatis och lök i ugn med massor av timjan!
Rosrup
Stekt fläskkarré med salviasmör.
Ljummen potatissallad med olivolja, äpplecidervinäger, gräslök och rädisor.
Sallad på isbergssallad, gurka, tomat, rädisor och tomat även där olivolja och äpplecidervinäger.
Tzatziki till det.

Nä jag längtar inte alls efter sommarens grillningar ....

Monarda
Grannen grillade ute i snön för ett par veckor sedan, luktade himla gott. Om man blundade kunde man tro att det var sommar igen.

Idag blir det ugnsstekt lax med hummersås och knaperstekt bacon. Maken och jag bestämde oss för att inte veckohandla denna gång utan äta av det som ligger och skramlar i frysen. Dumt att bara handla nytt och knöka in och till slut hittar man något odefinierbart längst in som hamnar i soppåsen. Nu ska det bli ordning på torpet!
malcolm
Spagetti och köttfärssås.
gunsta
Jag ska laga saffransfisk till middag - till dessert vet jag inte riktigt vad det blir ... ost och frukt kanske.
Biggan_
Det blev en sallad med skinka och gorgonzola. Sprödvärmd vitlöksbaguette till.
Aqvakul
Efter ryggbiff både fredag och lördag, satt kvällens köttfärslimpa perfekt....
Mollis
Idag blir det en mustig gryta och till det pressad potatis
Biggan_
Korv, potatismos och en sallad till. Nu sitter jag och pillar i mej en ask blåbär som efterrätt!
hattstugan

Middag blidde det ingen! Men en god lunch med kokt fisk och äggsås
malcolm
Chili con carne
Eva i Skåne
Igår: köttbullar, potatisbullar, gräddfil, lingon och färska grönsaker
Idag: räkpaj och färska grönsaker
Biggan_
Det känns som det skulle sitta bra med soppa idag, tror jag! [attachment=75492:laga_mat.jpg]
hattstugan

Hemlagat potatismos och korv
Aqvakul
tacos
gunsta
Goda rester från igår kväll plus grillkorv och vitlöksbaguette.
Anki på Öland
Kotlettspill (fast det var en hel fläskkotlett som var väldigt snett skuret) och stekt strimlad vitkål i grädde med grönmögelost.
Eva i Skåne
pasta och köttfärssås
gunsta
Idag åkte sista biten av julskinkan fram ur frysen - ska göra Ninas Kinagryta på den (ett recept från radioprogrammet Meny).
Anma
Köttfärsgulasch med potatis blir det här.
hattstugan

Kotlettspill och potatismos!!
Aqvakul
småländska isterband, skånsk potatis och inlagda rödbetor
Klint
Potatis,äggsås och kokt torsk
Biggan_
Ett par rejäla räkmackor blev det idag.
Anki på Öland
Hemmagjord fisk- och skaldjurssoppa smile.gif
gunsta
Idag blir det nostalgimat - ett kycklingrecept från kokboken till vår första mikro - där finns det en recept på kyckling med druvor och mandelspån i vinsås - ganska gott brukar det bli. Sen blir det kaffe och ett litet glas 43 som dessert.
Eva i Skåne
Det låter intressant Gunsta! Kan du inte lägga ut det i recepttråden?

Här ska det bli fiskgryta.

Igår gjorde jag pizza av hönökaka med rester av köttfärssås och ost över. Snabbt och gott.
Anki på Öland
Kokt fläsklägg med blomkålsmos.
malcolm
Laxfilé med gräddstuvad bladspenat.
Eva i Skåne
Tror det blir repris på fredagens pizzavariant. Hönökaka med köttfärssås (bra när man gör stor portion smile.gif )
Här blir det idag zigenarkotlett (får man säga så? om inte va<d skall man säga då? ) med en speciell pasta och sallad.

Igår var det stekt potatis med entrecote och bara lite uppskurna grönsaker (tomat-gurka- paprika)
Jubbe063
Surkål, köttfärs och ägg
CITAT (Jubbe063 @ 24-03-2013, 16:03) *
Surkål, köttfärs och ägg

Vi åt surkål i förrgår men inte i en sådan kobpination som du. Jag är ju va<n med surkål hemmifrån men inte sambon. Men allt kan man lära sig....

Jubbe har du någon gång testat att koka surkål med rökt fläsk? Så gör man i alla< fall på kontinenten. Gärna lite kokt potatis till
Jubbe063
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-03-2013, 16:09) *
Vi åt surkål i förrgår men inte i en sådan kobpination som du. Jag är ju va<n med surkål hemmifrån men inte sambon. Men allt kan man lära sig....

Jubbe har du någon gång testat att koka surkål med rökt fläsk? Så gör man i alla< fall på kontinenten. Gärna lite kokt potatis till

Jag äter nog rå surkål och andra former av mjölksyrade grönsaker 5-6 dagar i veckan. Skulle det inte passa som tillbehör till maten så äter jag det som förrätt :-)

Huj så hemskt med kokt surkål. Har testat ett par gånger men det är inget för mig.
CITAT (Jubbe063 @ 24-03-2013, 16:20) *
Jag äter nog rå surkål och andra former av mjölksyrade grönsaker 5-6 dagar i veckan. Skulle det inte passa som tillbehör till maten så äter jag det som förrätt :-)

Huj så hemskt med kokt surkål. Har testat ett par gånger men det är inget för mig.

Jubbe nu vet ja ju inte hur mycket du kan om surkål. Jag är uppvuxen med den.

Men här ett recet von Mannerström (om du nu tror att han kan laga mat?)

http://www.recept.nu/leif_mannerstrom_cris..._med_tillbehor/

Jubbe063
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-03-2013, 18:12) *
Jubbe nu vet ja ju inte hur mycket du kan om surkål. Jag är uppvuxen med den.

Men här ett recet von Mannerström (om du nu tror att han kan laga mat?)

http://www.recept.nu/leif_mannerstrom_cris..._med_tillbehor/

receptet såg intressant ut. Säkert gott i övrigt, men det är just kokt surkål jag inte kan med oavsett hur man kokar den. Äter den rå bara ;-)
hattstugan

Köttbullar, potatis och gräddkokt spenat
malcolm
Kalops på burk och makaroner
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon