Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
Motti
I dag blev det färsk stekt fjordlax med broccoli , resten av laxen gravade jag med saltsocker citronpeppar och några flingor rostad chilli den ska vi äta på fredag . verkligen skillnad på färsk och fryst lax !
Meriona
En fruktansvärt dålig fransk fiskgratäng på lunchrestaurang, jag kunde inte ens äta den, vilket är extremt ovanligt, kräsen är jag inte normalt sett. Falukorv till kvällen.
malcolm
Något med köttfärs.
Uggi
Ser att frugan har tagit fram fläskkottletter ur frysen.
ninnisky
Tänkte testa IKEAs julbord idag!
Meriona
Findus kycklingrätt idag, bäst att ta det säkra före det osäkra. Eftersom jag blev dålig i magen av den dåliga fisken igår, så är det bäst att hålla sig från lunchrestauranger resten av veckan.

Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (ninnisky @ 07-12-2011, 11:49) *
Tänkte testa IKEAs julbord idag!

Hörde igår att det är långa köer där......... Men berätta efteråt
merlin68
CITAT (Meriona @ 07-12-2011, 12:07) *
Findus kycklingrätt idag, bäst att ta det säkra före det osäkra. Eftersom jag blev dålig i magen av den dåliga fisken igår, så är det bäst att hålla sig från lunchrestauranger resten av veckan.

Hoppas magen blir bättre snart Meriona! Usch ja, jag undviker lunchrestauranger i möjligaste mån. Flera år sedan jag åt på en sådan just pga av den dåliga kvaliten på maten och det höga priset.

Här blir det våfflor med grädde och sylt ikväll. Lunchen blev gårdagens ris och kycklingfrikassésmile.gif
ninnisky
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 07-12-2011, 12:40) *
Hörde igår att det är långa köer där......... Men berätta efteråt

Julbord på IKEA

Vi var där vid halv 2. Nästan inga köer och ganska gott om sittplatser. Jag tyckte maten var väldigt fräsch, god lax och några sillar, kalvsylta, korv, rödbetssallad, Jansson, revbensspjäll, rödkål, potatis och några olika såstillbehör. Ostkaka med grädde och ris a la Malta (den fick underkänt av mig) med saftsås.
Väldigt prisvärt om du är Ikea Family-medlem 99:- annars 199:-
Vi tar nog en sväng till dit nästa vecka!
merlin68
Ikväll blev det kycklingbuljong med nudlar kokta på en riktig gammal höna;). Gott blev det iaf men inte så mycket kycklingkött till buljongen. Våfflor med vaniljvisp och lagom tinade röda vinbär från frysen:)
Meriona
Säker mat idag också. Finduslåda. Lövtunn bit med persiljesmör. smile.gif Bakelse till kvällsmat.
Eva i Skåne
Blev bjuden på fläskfilégryta med bacon, ris och sallad igår.
Tikka
CITAT (ninnisky @ 07-12-2011, 18:12) *
Julbord på IKEA

Vi var där vid halv 2. Nästan inga köer och ganska gott om sittplatser. Jag tyckte maten var väldigt fräsch, god lax och några sillar, kalvsylta, korv, rödbetssallad, Jansson, revbensspjäll, rödkål, potatis och några olika såstillbehör. Ostkaka med grädde och ris a la Malta (den fick underkänt av mig) med saftsås.
Väldigt prisvärt om du är Ikea Family-medlem 99:- annars 199:-
Vi tar nog en sväng till dit nästa vecka!

Jag var på Ikea Kållered i söndags med syrran o det va lite folk men inte så farligt.
Instämmer med dig ninnisky helt ok julbord, bäst tyckte jag om ramlösa sillen, fläsket o pepparrots krämen smile.gif

Ikväll blir det lite räkor kräftor o en öl till på spåret...gubba blåste iväg till Helsingborg på julbord....
Biggan_
Korv o potatismos. Vitkålssallad till.
Lokan
Knackkorv och potatisgratäng happy.gif
Eva i Skåne
köpepizza ikväll
Piccante
moussaka

malcolm
Kyckling i lergryta.
Meriona
Tacos.
Aqvakul
spätta
Natur liv
Igår kväll gjorde jag en gryta på älgkött, svamp, morötter, paprika, tomat och grädde/buljong. Jättegott! Som vanligt gjorde jag alldeles för mycket så fem matlådor blev det i frysen också.

Idag blir det falukorv och makaroner. Om vädret tillåter grillar vi falukorven på balkongen.
Meriona
Pannbiff, potäter, brunsås och broccoli.
Överbölingen
Jag stod för gårdagens älgstek med rostade rotsaker och aiolisås.

Idag fixade k h en trerätters Nobelmiddagt med Karjohancrustad till förrätt, lax och pressad potatis samt björnbär med glass och grädde.

Mumsigt.
Anki på Öland
Kycklinggryta med zucchini och trattisar
mamamaggan
Rostat bröd , lite creme fraiche , hackad röd lök och grovkorning rom.
Eva i Skåne
potatisgratäng med köttbullar
Ingela i Segersberg
Raggmunk med bacon
Biggan_
Bacon o örtfylld kycklingfilé med Wasabismör och ugnsrostade grönsaker.
skånepåg
Igår blev det kina mat, friterade räkor med sötsur sås och ris. Styvmamsen och papsen var på en ny kina resturang och köpte fyra portioner som mer liknade åtta portioner biggrin.gif Där blir det handla fler gånger så idag blir det rester från vad som blev över =)
merlin68
CITAT (skånepåg @ 11-12-2011, 10:09) *
Igår blev det kina mat, friterade räkor med sötsur sås och ris. Styvmamsen och papsen var på en ny kina resturang och köpte fyra portioner som mer liknade åtta portioner biggrin.gif Där blir det handla fler gånger så idag blir det rester från vad som blev över =)

Vilken lyckoost du är!!! En gratis måltid kan man väl säga!
Här blir det kokt potatis och schnitzel i gräddfilssås till familjen, jag äter ju inte kött av fyrbenta djur så jag tar ett stekt ägg till potatisen. Sallad till så klart.
skånepåg
CITAT (merlin68 @ 11-12-2011, 13:14) *
Vilken lyckoost du är!!! En gratis måltid kan man väl säga!
Här blir det kokt potatis och schnitzel i gräddfilssås till familjen, jag äter ju inte kött av fyrbenta djur så jag tar ett stekt ägg till potatisen. Sallad till så klart.

Kan man säga och smaskigt var det ^^
Schnitsel är med gott =)
Red Top
Pepparrotskött.
Eva i Skåne
wasabismör Biggan. Finns det att köpa färdigt? Låter gott

Här blir det helstekt fläskfilé, cf-sås och potatis i någon form
CITAT (Red Top @ 11-12-2011, 15:00) *
Pepparrotskött.

Kokt bog med pepparotssås och så potatis till. Gubben slickar sig redan om munnen....
skånepåg
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-12-2011, 17:00) *
Kokt bog med pepparotssås och så potatis till. Gubben slickar sig redan om munnen....

Jag har rökt gris bog i frysen, fick det idag och aldrig tillagat nåt sånt, nåt speciellt man måste göra? biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Eva i Skåne @ 11-12-2011, 16:21) *
wasabismör Biggan. Finns det att köpa färdigt? Låter gott

Här är receotet: Kycklingfilé med wasabismör

Torkade Provencalörter brukar jag använda ibland. Gott det med.
CITAT (skånepåg @ 11-12-2011, 17:14) *
Jag har rökt gris bog i frysen, fick det idag och aldrig tillagat nåt sånt, nåt speciellt man måste göra? biggrin.gif

Skånepåg vi hade bog från nöt.... Bog från grisen steker jag i ignen, blir en riktig mumsig skinkstek.....

Nötbug bara kokar jag, med lagerblad och kryddpeppar i.

Har man kött över så kann mans kriva det tunnt, när det har kallnat, och gör em vinägrett och häller över. Lökringar ovanpå. Mums så gott. Saures Rindfleisch heter det på tyska.....

Men nu planerar vi julmaten....

Edelweiss
skånepåg
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-12-2011, 17:58) *
Skånepåg vi hade bog från nöt.... Bog från grisen steker jag i ignen, blir en riktig mumsig skinkstek.....

Nötbug bara kokar jag, med lagerblad och kryddpeppar i.

Har man kött över så kann mans kriva det tunnt, när det har kallnat, och gör em vinägrett och häller över. Lökringar ovanpå. Mums så gott. Saures Rindfleisch heter det på tyska.....

Men nu planerar vi julmaten....

Edelweiss

Ofan, får kolla upp det närmare, får se en dag ^^
Meriona
Fiskgratäng blev det här.
Aqvakul
Havets frukter på Malmös i särklass bästa kinarestaurang...
Överbölingen
Bruna bönor och fläsk
omk
Skulle blivit fläskpannkaka från igår, men den tog i princip slut då, pga oväntat besök.
Idag blev det istället mackor med stekt ägg och en majonäsröra med bl a finhackad rödlök och en mängd grovmalen svartpeppar.
Meriona
Tomtegröt blir det hos oss.
Uggi
CITAT (Meriona @ 12-12-2011, 15:34) *
Tomtegröt blir det hos oss.

Det är gott, men jag får ingen förän på julaftonskväll.
Natur liv
Jag har 20 ägg i kylskåpet ... jag borde hitta på något med dem. Jag har ju hela dagen på mig att fundera. Stekt ägg ... kokt ägg ... omelett ... pannkaka ... äggröra ... ugnslåda ...
malcolm
Isterband med makaroner och löksås.
Biggan_
Stekt fläskytterfilé och wokgrönsaker.
Överbölingen
Efter en dag med omtumlande information så svängde jag in i Hammarn på hemresan och köpte bogfläsk.

middag PG med dubbelpanerat bogfläsk. Med tillbehören kapris och citron. Men saknade sardeller.
hattstugan

Stekt Bacon och Ägg med bröd!
Aqvakul
Biff a la Lindström
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon