Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
gunsta
Idag är det tänkt att vi ska dricka mousserande jordgubbsvin i bersån - sen in och äta 'mikro-kyckling' - ett bra och mycket gott recept. Kyckling med druvor och flagad mandel - vitt vin och grädde - smaksatt med bittermandel och basilika. Receptet är från vår första mikro, så det har några år på nacken. Desserten är 'öppen' ... glass kanske - kaffe och kaka kanske - ost och päron ... vi får se.
hattstugan

Mackor med köttfärslimpa
Natur liv
Grillad kyckling med ceasarsallad.
zissi
Salladen växer som värsta orgräset så idag blev det tonfisksallad i värmen.
Eva i Skåne
olika sillsorter/makrill, potatis, ägg, gräddfil mm
(så svärsonen fick uppleva svensk midsommarmat)
malcolm
Fläskkotletter med potatis och svampsås.
gunsta
Soppa till lunch och rester av kycklinggrytan från igår till kvällsmat.
Natur liv
Grillad fläskkarré med tomatsallad och mozzarella.
Monarda
Paj med päron, bacon och ädelost.
Eva i Skåne
Hjortstek med potatis, gräddsås och grönsaker
malcolm
Orkade inte laga mat idag så det blev restaurang i Farsta istället, oxfilé på planka.
Eva i Skåne
Igår var det kalasmat smile.gif

röd- och gulbetor med chevrekräm
kalvfilé med rödvinssås, stekt nypotatis och grönsaker
flamberade nektariner med vaniljglass

kaffe med hallontårta och som traditionen är vid våra kalas - spettkaka
Monarda
Latmansmat idag - grillad korv med grillade majskolvar samt potatissallad. Till det blir det ett glas "Old speckled hen".
Eva i Skåne
spagetti och köttfärssås med rivna morötter ska det bli idag
hattstugan

Amerikansk pizza
Eva i Skåne
smörfrästa kräftstjärtar (från burk) med nyupptagen potatis, tomater och gräddfil
hattstugan

Kycklingsallad med fetaost och ananas och creme fraiche dressing!
ninnisky
sallad caprese
hattstugan

Kalkonpizza
Natur liv
En krämig chilipastasallad med grillad kyckling.
Eva i Skåne
spättfiléer i ugnen med gröna ärter och potatis
Natur liv
Kycklingsallad (rester från gårdagens grillning).
malcolm
Räkmackor, det är ju lördag. biggrin.gif
Eva i Skåne
lammfärsbiffar med hemmagjord potatissallad
Monarda
Jag ska fixa en grekisk sallad med en kall öl till, välförtjänt efter dagens röjning i rosenbuskarna.
hattstugan

Avocado, kokt ägg, mozzarella, färska champinjoner och ishavsröra!
Eva i Skåne
potatisgratäng och cevapcici.

Bara halvfabrikat, men vem vill stå i köket i värmen????
skånepåg
Spaghetti och köttfärssås tummenupp.gif
Natur liv
Wokad, tacokryddad fläskkarré med riktigt krämig risotto. Kanongott och så trevligt att laga mat utomhus.
hattstugan

Egenmarinerad Flintastek och nåt till den! Vad har jag inte bestämt än!
gunsta
Smårätter ... om jag orkar, rödbetor m feta, grillade småkorvar, squashlåda, sardiner, oliver, tomatsallad, endive ... jo sallad på potatisrester - kanske något mer.
Klint
Hjälp vi beställde på jobbet en tallrik med pommes frites,kebab,räkor,ost,annanas,sås hur ska man få i sej det i denna värme?
Eva i Skåne
grillade lövbiffar med grillade grönsaker, fetaost och bakade potatishalvor
Natur liv
Älggryta med bandspaghetti. Ovanlig sommarrätt, men gott i alla fall.
malcolm
Kycklinglevergryta m. ris
gunsta
CITAT (malcolm @ 28-07-2013, 10:39) *
Kycklinglevergryta m. ris

Kycklinglever gillar jag - själva åt vi rester från igår kväll till lunch ('små-plock') och gazpacho. Till i kväll blir det gravad lax.
hattstugan

Mor bjöd på Kebabtallrik och ett glas rött till den!
malcolm
Orkar inte laga någon mat idag, ramlade två gånger på eftermiddagen. Skulle till Willys och handla men först slank jag in på McDonald´s för en hamburgare, när jag skulle gå bort med brickan vek sig vänsterbenet och jag föll ihop på golvet. Ett äldre par hjälpte mig upp och tog hand om brickan men sedan hände samma sak på gatan här utanför, benet vek sig igen och jag låg platt på asfalten och just nu vågar jag inte ens gå uppför trappan till övervåningen så sonen får fixa något ätbart till sig själv.
Klint
malcolm trostar.gif va jobbigt! Men hade du inte hjälp,går det inte att kontakta någon? Annars måste du göra det imorrn så kan du inte ha det.Nog kan du få sonen att fixa nåt att äta till er båda?
Även om mat kanske inte är det största bekymret nu,stackars dej kram2.gif
Eva i Skåne
Usch Malcolm, du har det tufft trostar.gif

Laga mat är inte att tänka på i värmen. Det blir yoghurt och en macka nu till kvällsfilmen.
Motti
Mina sympatier Malcom !har du kanske problem med blodtrycket i värmen ? många som har det nu .Har själv varit väldigt yr nu .
I dag åt min man och jag färsk kokt Blomkål med skinkstuvning jättegod sommar mat ! och med en stor knäckemacka med Brieost smile.gif
gunsta
Malcolm hoppas det ordnar sig för dig - otäckt när man känner att man inte kan lita på sin kropp.
malcolm
Det blev några salamimackor lite senare på kvällen och idag skall jag försöka få till den där kycklinglevergrytan.
hattstugan

Te och tunnbröds mackor med ost samt resten av Flintasteken
Eva i Skåne
lammfärsbiffar med grönsaker, ris och tomat/vitlökssås
Natur liv
CITAT (Eva i Skåne @ 29-07-2013, 20:11) *
lammfärsbiffar med grönsaker, ris och tomat/vitlökssås

Åh, det låter så gott. Imorgon ska jag se om jag hittar lammfärs i butiken.

Ikväll blev det grillad fläskytterfilé med wokade, asiatiska grönsaker.
gunsta
Jag gjorde nizzasallad - till efterrätt blev det 'tårta'.
Natur liv
Ikväll hittade vi på en god och ovanlig snabbrätt. Panerad och stekt laxfilé serverad i korvbröd tillsammans med tomat, sallad, gurka och citronmajonnäs. Det blev kanongott, men nästa gång serverar vi i pitabröd istället. Då blir det enklare att få allt att stanna kvar.
malcolm
Räkmackor
Eva i Skåne
grillad korv med bröd igår

idag: färsk grön pasta (spenat) med kokt blomkål och cf-sås
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon