Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
zissi
fiskgratäng
Klint
Monardas kålgryta.åh va gott! Gjorde den igår,och tänkte frysa en del men äter av den idag med,får se om det blir något kvar att frysa.
Rekommenderas!
Monarda
Men vad roligt Klint att du gillade den! Ofta återkommande favorit hos oss.

I kväll blir det för min del en sallad som jag tog hem från personalrestaurangen (man blir lite lat ibland). Något med salami och brieost var det visst.
Eva i Skåne
En väninnas särbo bjöd oss fyra "tjejer" på middag. En riktig gourmetkock på hobbynivå. Gott gott, men nu är jag så mätt så jag undrar hur det kommer gå att sova

Först ett glas sekt när vi kom.

vitlöksgratinerade räkor med bröd
chilibakad laxsida med pasta och stuvad spenat - vitt vin
vaniljpannacotta med lemoncurd och hallon - likör

Kaffe/te med kokoskaka

gunsta
Det lät ju väldigt gott Eva - vi åt gröt och 'knäckebrödsmacka' med lördagskorv smile.gif
Eva i Skåne
CITAT (gunsta @ 22-10-2013, 10:02) *
Det lät ju väldigt gott Eva - vi åt gröt och 'knäckebrödsmacka' med lördagskorv smile.gif

Absolut Gunsta. Det var gott, men jag hade halsbränna hela natten och blev kass i magen av för mycket fett. Vet inte om en god middag är värd dom efterverkningarna... confused.gif
Gröt och knäckebröd är sundare och gott det också
malcolm
Någonting med köttfärs.
gunsta
Stackars Eva .... Jag ska koka spenatsoppa i kväll - lägga i ägghalvor och prinskorvar - så får det bli. Tisdag är soppdagen nämligen.
hattstugan

Pastasås med kyckling och ost!
Lokan
http://www.dn.se/mat-dryck/recept/linssall...perstekt-bacon/
Den här salladen gjorde jag - från dagens Dagens nyheter. Mumsgott blev det! tongue.gif
Monarda
Min fastedag slutar om två minuter så i kväll blir det kokt ägg och inlagd sill. Längtar efter något salt!
hattstugan

Isterbband, kokt potatis och smörkokt lök i vitsås
gunsta
Gröt ville jag ha - och det blir det - bra måndagsmat smile.gif
Bee
Pulled beef, dvs benfri högrev som stod i gryta i ugnen i 5 timmar på 125 grader. Potatismos och gröna ärter till. Samt en ljuvlig sås.
Natur liv
Pannkakor.
Monarda
Rester av gårdagens Pulled Pork till lunch och en tonfisksallad till kvällsmat.
hattstugan

Kålpudding och potatis
gunsta
Kåldolmar till lunch - kvällsmat, grillad kycklingkorv och sallad + bröd och som påmat amerikanska pannkakor med lönnsirap. Ja jag medger att det är en konstig blandning - men ibland är man 'konstig'.
Natur liv
Ugnsbakad lax med fetaostsås och grovkornigt ris (jag har glömt vad riset kallas för, nyttigt och gott hursomhelst).
malcolm
Kyckling i lergryta, ris till.
Monarda
I dag blev det bara lite svampsoppa och ett rostad bröd.
gunsta
Kalvlever på en finkrog i Gävle - gott - t o m mycket gott.
Motti
I morgon kokar vi Ungersk Gulasch i min Gulaschgryta ute över öppen eld ihop med vänner och grannar i byn smile.gif ska bli så mysigt !
malcolm
CITAT (Motti @ 02-11-2013, 01:15) *
I morgon kokar vi Ungersk Gulasch i min Gulaschgryta ute över öppen eld ihop med vänner och grannar i byn smile.gif ska bli så mysigt !

Låter härligt, när skall jag komma? flirting.gif
Monarda
Rödingfilé med pressad potatis, skagenröra och halvtorr engelsk cider.
hattstugan

Pyttipanna
gunsta
Fylld kycklingfilé och två praliner på krogen i Gävle.
EKLO
Bönsallad och köttfärsbiffar.
Motti
Här var det Gulaschkok ute över öppen eld med vänner hundar och barn !en fantastiskt härlig dag på alla vis !
Monaxe
Idag har vi haft hummerfest med egenfångad hummer tillsammans med goda vänner. En härligt kväll att minnas i vinterkylan smile.gif
Motti
Oh Monax ! Vad gott smile.gif då har du haft lika trevligt som jag lite avis på Hummern där faktiskt rolleyes.gif
malcolm
Lutar åt hemgjorda hamburgare ikväll.
Monarda
Fiskbilen var här i veckan så nu blir det firre idag igen; ugnsstekt lax med hummersås.
Monaxe
Testade ett nytt recept idag, kycklinggryta med pumpa, kryddat med kanel, gurkmeja och koriander. Serverad med couscous och yoghurt. Riktigt gott var det! Kul att kunna använda pumpan till matlagningen också smile.gif
gunsta
Fiskgratäng i kväll - vi är lite trötta på kött - ost och päron till dessert.
gnon49
Idag bidde det en sorts pytt av potatis falukorv och massor av trattkantareller. Smakade mumsfillibabba. Får ta en ny svamptur i morgon eftersom det äntligen verkar ha blivit gott om trattisar i skogen..
zissi
CITAT (Monarda @ 03-11-2013, 11:59) *
Fiskbilen var här i veckan så nu blir det firre idag igen; ugnsstekt lax med hummersås.

Fiskbil, så nostalgisk jag blir wub.gif . Mormors 3 varubilar som kom olika dagar i veckan. En av dem var en fiskbil.

Här blev det älggryta med kantarellfräs idag. Rester sen helgen när grabbarna med familjer var hemma. Grytor så där blir ju nästan godare efter någon dag. Lättlagat idag med andra ord.
Bee
Här blev det makaroner och stekt falukorv. Inte mycket att orda om.
Monaxe
Iddes inte laga någon mat idag, det blev inköpt sushi istället wink.gif
hattstugan

Spaghetti med sås på kyckling och ost!
gunsta
Jag ska koka spenatsoppa (tisdagssoppan) lägga i prinskorv och ägghalvor + plus knäckebrödssmörgås ev med ost.
Monarda
Har bara ätit lite flingor och mjölk p g a en undersökning som sedan inte blev av. Skapligt hungrig nu så jag kan tänka mig en kopp te och ett par mackor med isbergssallad, tomat, paprika och hästkorv.
zissi
CITAT (Monarda @ 05-11-2013, 18:06) *
Har bara ätit lite flingor och mjölk p g a en undersökning som sedan inte blev av. Skapligt hungrig nu så jag kan tänka mig en kopp te och ett par mackor med isbergssallad, tomat, paprika och hästkorv.

Hästkorv, är det rökt korv som är gjort på hästkött? Tror aldrig jag sett det. Hamburgerkött kan väl vara gjort både på nöt- och häst om jag förstått det hela rätt. Det köper jag ibland.
malcolm
Falukorv
gunsta
Lunchen blev ett 'hopkok' av rester från igår - spenatsoppa som blev stuvning + stekt falukorv - det gick att äta- till i kväll ska jag laga något med kräftstjärtar - en sorts 'gryta' och servera med ris och eller bröd.
Natur liv
Morötter till lunch och pasta med skinksås till middag.
Bee
Idag blir det rester på kalops. Tror jag gör potatismos till det.
hattstugan

Fläskköttsgryta med rotsaker
Monarda
I ugnen puttrar just nu fyra fina filéer av lax under ett täcke av creme fraiche, hackad lök och ansjovis.
malcolm
Sonen skulle åka och handla något, får se vad han hittar på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon