Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
omk
lättkokt broccoli med rökt pepparmakrill
*slurp*
Klint
Igår åt jag en nåstan himmelsk fisksoppa vi har fått en ny ägare på ett matställe och de levererar till jobbet!
Meriona
Pannbiff var det beställt idag.
Klint
Torsk m äggsås
Eva i Skåne
Igår var det festligt värre:
förrätt: Laxsnitt
och därefter buffé:
två sorters fläskytterfié, chilimarinerad kycklingfilé, kokt lax
ljummen potatissallad, pepparrotsås alt limesås, grönsallad
Dessert: vinbärssorbet
Kaffe med gräddtårta och spettkaka

Mätt var bara förnamnet smile.gif

Idag blir det lite måttligare:
rökt fläskfilé, smörstekta kantareller, potatis och nån kall sås
Aqvakul
pytt på lammstek... mums! wub.gif
malcolm
Kyckling i lergryta
Eva i Skåne
CITAT (Eva i Skåne @ 07-08-2011, 12:35) *
rökt fläskfilé, smörstekta kantareller, potatis och nån kall sås

skippade kantarellerna och det blev rårivna morötter istället
Keka64
Egenodlade potatis (Amandine) köttbullar med lingon och gurka även den egenodlad och inlagd som smakade utsökt.
Monarda
Grillad fläskkarré (maken fick stå ute i regnet), klyftpotatis, Jensens favoritsås och grönsaksfräs med egenodlad squash. Gött!!!
merlin68
Kycklingsoppa mulligatawny och potatistortilla samt bön-och tamatsallat:)
ninnisky
kycklingfilé med tomatsalsa och stekta kantareller (fjolårets frysta)
omk
CITAT (Monarda @ 07-08-2011, 16:48) *
Jensens favoritsås ...

? Vad är detta för gott ?

Jag har ätit rester av en kräftskiva, dvs 1 havskräfta + 17 räkor på rostat bröd med kokt ägg (lite lagom rinnigt) och chilimajonäs. Grabbarna (dvs maken och sonen) åt fiskpinnar med makaroner.

Jag tycker att JAG fick det godaste, eller hur ??
Monarda
Väldigt lättlagad:

http://www.jensensfoods.se/page.asp?sideid=249&zcs=18
Aqvakul
Spagetti med kyckling..
Tikka
Ungsbakade kycklingfileér med terakykryddning, ungsbakade potatis lök vitlök o sparris, sås på kantkremla kantarell o blodriska sallad skivade tomater med vindruvor olja o vinäger lite färsk timjan....
Camelian
Couscoussallad med stekt lax och dillsås.
Eva i Skåne
kotletter med gorgonzola, rivna morötter med keso, stekt tomat

Aqvakul
CITAT (Eva i Skåne @ 08-08-2011, 19:52) *
kotletter med gorgonzola, rivna morötter med keso, stekt tomat

Så gott det låter! wub.gif
ninnisky
Blomkålsgratäng
omk
Köttfärsrullar.
Som vårrullar ungefär, fast med köttfärsröra inuti. Gratinerade i ugn med riven Västerbotten uppepå.
För att citera Tina: "Jättegott !!"
merlin68
Idag blev det kyckling-grillkorv och pulvermos. Gillar inte pulvermos men skafferiet var helt tomt och magen också...Har tack och lov handlat nu ikväll så nu blir det "riktig" mat resten av veckan sweatingbullets.gif
Aqvakul
fläskpannkaka med lingon
Klint
CITAT (Aqvakul @ 09-08-2011, 20:19) *
fläskpannkaka med lingon
wub.gif

Riktig mat det känns som evigheter sen pulvermos + korv det är bra mat! jfr med pizza, kebabtallrik, kioskmat, äggsmörgås, makril i tomatsås mm.mm.
mamamaggan
Ugnsomelett med kantarellstuvning , mums !
merlin68
Idag blev det både varm lunch och snart;) middag...Krämig tomatsoppa och rostad vitlöksbröd till lunchen, amerikansk äppelkaka med vaniljglass till efterrätt och ikväll lasagne med kycklingfärs och auberginer:)
Skruttis
Här blir det fläskfilé med en gratäng på potatis och squash.
ninnisky
En glasstrut med 2 kulor (ägglikör och romrussin) till lunch och en macka med mozzarella till middag! Bantar inte men har inte haft lust till något idag. Imorgon blir väsentligt mycket mer ! Det blir höstpremiär på ärtsoppa och pannkakor bravo.gif
Eva i Skåne
Ädelostgratinerad blomkål och tomater med korv
Aqvakul
Isterband med skånsk potatis
Överbölingen
Dygnet kom lite fel i morse. Vaknade 11.10, men å andra sidan knoppade jag in vid fyratiden i går.

Lunch/fukost blev potatisburgare och middag en restbit lasgne av frugans delikata.
Betty
CITAT (omk @ 08-08-2011, 21:10) *
Köttfärsrullar.
Som vårrullar ungefär, fast med köttfärsröra inuti. Gratinerade i ugn med riven Västerbotten uppepå.
För att citera Tina: "Jättegott !!"

Här blev det köttfärsrullar/enchilladas till middag idag.
Fräs 400-500 g köttfärs, krydda med en påse Taco spice-mix, tillsätt en burk creme fraische. Fördela på 4 stora tortillabröd, rullas ihop och placeras i ugnsform. Strö ett par dl riven ost över och gratinera 200 grader i ca. 10-15 min. Servera en fräsch sallad till.
Enkel, god och snabbfixad middag, max 20 minuter från start till mål. smile.gif
merlin68
Resterna från gårdagens middag, kycklingfärslasagne med auberginer och amerikansk äppelkaka:).
EKLO
Skördetider som det är blir det potatis, vaxbönor, vitkål, broccoli och lök från det egna landet - rökt bog i kalla skivor till och en kall sås med kryddörter från stenpartiet.
Meriona
Idag lagade sonen maten, det blev hans goda potatis-och-purjosoppa! Mums! wub.gif
Eva i Skåne
Igår blev det vegetarisk gryta med quorn, potatis och grönsaker.
Idag är middagen inte planerad ännu...
Natur liv
Ikväll blir det kokt fisk med vitvinssås och ris (om jag kommer ihåg att handla fisk). Det blir mest kokt mat ett tag för att låta magen komma i form igen.
merlin68
Ikväll blir det senapspanerad kycklingfalu och potatis- och morotsmos med rostad lök. Gurksallad till:)

Ändring, det blev stektaefter inspektion av kylskåpet blev det auberginer till maten istället för gurksalladen:)
malcolm
kebabrulle från pizzerian, redan inhandlad.
ninnisky
Lammrostbiffar marinerade i kryddor. Klyftpotatis, färska grönsaker och ett Primitivo vin från Puglia till.

Sedvanliga hallon med grädde till efterrätt
Bettis
Tacopaj med sallad efter det en vaniljpannacotta med hallongelé
Meriona
Tacos här med, äntligen har det ju kommit majstortillas att köpa! yahoo.gif
Natur liv
Här blev det torsk i vitvinssås med ris. Smaskens. Mycket blev det, så det blir sådär 7-8 matlådor till frysen också.
omk
CITAT (Monarda @ 08-08-2011, 18:19) *

Ett väldigt sent tack, Monarda ! Ursäkta ! Ska definitivt undersöka nästa gång jag kommer till en större livsmedelsbutik.

Idag har lunchen blivit mandelblomstårta (!). Oväntat besök hade med sig denna (lunch)delikatess ! ;D
Maken håller, just nu, på att greja lite pyttipanna. Luktar gott !
Aqvakul
Kantarellpaj, kräftor, snaps, bakelse, espresso och cognac = fredagsmys..
Tikka
Vi har kräftskiva hos oss idag....havskräftor så klart biggrin.gif Sen har jag gravat makrill jag själv fångat..aioli alla dess former o öl o snaps mm mm mm......inleder med mandelriska stekt sedan kokt i grädde vittvin dill salt o peppar i en krustad mmmmmumsssss O så en lite ostbricka oliver vindruvor o sånt till det....snart är det dax !!!
Kaffe o congnac hur nu det stavas :S....eller likör o en chokladbit smile.gif
Tror jag kommer att bli mätt! O alla som kommer oxå wink.gif
Meriona
Grillad kyckling blir det idag. Currysås och ris brukar sonen vilja ha till det.
Eva i Skåne
omelett med räkstuvning
Keka64
Hemmagjord Lasagne och så en kall Öl nam-nam biggrin.gif
Skruttis
Kycklinglasagne med squash och mangold blir det ikväll.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon