Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
malcolm
Fläskkotletter m. potatis o. svampsås
merlin68
Ikäll blir det morots-äppel-soppa med ingefära. Som efterrätt smördegsbakelser med äppleklytor, kanel och en klick apelsinsylt på smile.gif
smuleborg
I kväll blev det rester från gårdagens kyckling. Wok.
Aqvakul
pyttipanna med ägg och rödbetor
omk
Fläskkotlett med svampsås och potatismos. Heminlagd gurka samt rårörda lingon. MUMS !
Biggan_
Tomatsoppa o ostmacka!
merlin68
Till lunch blir det resterna av gårdagens morots-äppelsoppa. Denna gång med stekt lök dessutom. Ikväll ska döttrarna till London så de får korv och mos innan de ska iväg. Vi som är kvar hemma äter stekt ris med auberginer, tomater och lök samt stekt ägg till.
Wilmer
Snabbmakaroner kokta ihop med Uddevallarna (grillkorv) snabbt och delikat angel_not.gif Toppas med ketchup.
smuleborg
Wok ikväll igen. Här kommer rester av måndagens kyckling till användning igen. Fick bra balans på smakerna.

Till lunch kummelfilé med diverse tillbehör på lunchrestaurang. Goda smaker, men fisken var överkokt. Godkänt, trots allt.
Aqvakul
Blodkorv med lingon och rårivna morötter
malcolm
Hoppade över midagen idag, tar en macka sedan.
Eva i Skåne
pasta med köttfärssås alt vegetarisk färssås, rivna morötter och riven ost
flower
Här bidde det bacon och potatisbullar med lingonsylt
Wilmer
Uppkokad sparris med smör och flingsalt.
netha
Rostbiff och gräddig potatissallad.
Eva i Skåne
hamburgare från Sibylla, bekvämt och gott
smuleborg
Wok igen, och igen kom måndagens kyckling till pass. Gott.

Till lunch blev det jordärtsskockssoppa med bacon. Pannkakor. Gott.

Planerar inför helgen Vippans spanska köttbullar

Korr: Länken, klickade av misstag på infoga e-postadress.
Biggan_
Jag gjorde flygande Jacob idag! Det har jag inte haft sedan barnen bodde hemma!
Aqvakul
svampsoppa med ciabattabröd, pannkakor med sylt...
malcolm
Nå´t med köttfärs, har tagit upp ca. 500 g ur frysen.
Motti
Imorgon behöver jag inte tänka på matlåda så då kan det bli precis vad jag vill :)men risken är stor att det blir Nationalrätten dvs Spagetti med köttfärsås :)eller varmkorv med bröd ,men på kvällen då blir det något smaskigt som vanligt en fredagskväll,har en burk sniglar som borde få grattineras i vitlöksmör i morgon ;
merlin68
Ikväll blir det kyckling och haricot verts- kurma med basmatiris, raita och hembakade naan-bröd penslade med vitlökssmör.
sommarhumla
Snabbt och enkelt....tomat, buffelmozzarella, massa färsk basilika, ett stänk salt och peppar samt olivolja lite kaxigt ringlat över alltsammans...såå gott.
Eva i Skåne
Om en kvart serveras det plankstek här. Mums tongue.gif
(hämtmat)
Aqvakul
Rostas, tzatziki, potatisklyftor, rotsaker och grönsallad med fetaost..
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 01-04-2011, 18:11) *
Rostas, tzatziki, potatisklyftor, rotsaker och grönsallad med fetaost..

sen följde Budapestbakelse, espresso och päroncognac...
malcolm
Köttfärstournedos (två köttfärsbiffar med leverpastej emellan), klyftpotatis o. aromsmör
Överbölingen
Firarmiddag trots att vi är störtförkylda. Tålde inte den dåliga luften i fjollträsk och mässan.
Frugan skitförkyld och jag lunginflammation. Går på antibiotika.

Vi firar att snickarbänken är klar. En stoppkloss för frugans vävkammare. Två lackningar återstår. (För att lättare hålla rent). Sedan är jag ensam

Ingen förrätt (jag fixar inte förrätter) hinner inte och försent påtänkt.
Varmrätt blev älgkalvfilet med rotsaksgratäng. Tbh heminlagda gröna tomater, syltade nypon och rödvinbärsgele.
JP dunkvin och Bölevatten.
Dessert blir glögg och banankaka.

Ursäkta utsvävningarna men visst säger man "fånga dagen"? Gråmulen dag och varmt. Nyss var det +1°. Trädgårdens yta närmar sig. Den framtida syrenbersån har barnhinder på 45 cm med 20 mm tjockt rep. Det synns inte ännu. Men i morgon kanske. Hoppas på kall natt så jag kan skotra upp ved till verkstan i morgon bitti. Nu meddelar frugan att det är"Så skall det låta" så hej då!
Red Top
He' int bra me 08-basilusker. no.gif Hoppas ni snart kryar på er i den friska luften. kompiskram.gif

I dag blev det stekt karrékotlett, med blomkål/broccoliröra, med vispgrädde och smör, till detta béarnaisesås (hemlagad, lättare än man tror).

Roligare att äta LCHF när guben oxå hänger med. Lättare att få variation när jag lagar till två. Förut blev det mest äggrätter och bacon med grönt.
netha
Oxfilé m grönpepparsås och hasselbackspotatis
merlin68
CITAT (merlin68 @ 01-04-2011, 15:57) *
Ikväll blir det kyckling och haricot verts- kurma med basmatiris, raita och hembakade naan-bröd penslade med vitlökssmör.

Här blir det resterna från gårdagen tongue.gif
Uggi
Snart dags för stekt strömming och potatismos, känner doften från den stekta strömmingen.
Aqvakul
Vi ska till Ystad på italiensk middag.
malcolm
Rester från igår, en slags köttfärsbiffar
Uggi
Oj vad mätt jag blev, men det var gott.
Nu tar vi barnbarnet och åker och tittar på tranorna.
Eva i Skåne
Vet knappt om jag vågar skriva vad vi ska äta (tredje dagen i följd med hämtmat)
men det blir strax pizza

Vi har fullt upp med flyttförberedelser och idag har jag så ont i ryggen så det är uteslutet att stå vid spisen thumbdown.gif
Hämtmat är ok och riktigt gott nån gång då och då, men nu har vi ätit det så det räcker för hela våren
ninnisky
Torskrygg, med kokta rotsaker (vita rödbetor. morötter och plasternacka), kokt potatis och citronsås,
Mums!
silos
Stekta fiskfile med potatismos och grönsaker.
Anki på Öland
Fisk- och skaldjurssoppa.
Eva i Skåne
Oj, vad mycket fisk det äts ikväll!
Jag hade tonfisk på min pizza sleep.gif
Iren
Grillade karrékotletter o hamburgare.
merlin68
Ska iväg på middag tummenupp.gif Vet inte vad det blir men kocken är skicklig...
malcolm
Hämtpizza, quattro
Aqvakul
Köttfärslimpa
Meriona
Idag fick vi middag hos mamma: Ugnsstekt falukorv med potatismos. MUMS!
smuleborg
Kalvlevergryta. Mums, mums.

Ingen lunch, dock frukost.
omk
Stinas tonfiskgratäng med massor av dill - MUMS !
sommarhumla
kokt kyckling, ris och currysås
merlin68
Hembakad calzone och pizzasallad gjort på spetskål:)
malcolm
Har inte ätit något ännu, vare sig frukost, lunch eller middag,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon