Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
Natur liv
CITAT (zissi @ 30-05-2013, 22:54) *
I dag gjorde jag "Gul kycklingcurry". En kycklinggryta med rabarber i. Det tror jag inte jag använt i en varmrätt förut. Har ni?

Jag har inte provat det, men det låter spännande. Kanske blir det att prova nästa helg, då finns det säkert rabarber i trädgårdslandet.

Här blev det också kyckling, men mer traditionellt grillad och serverad med currysås och pasta.
malcolm
Det är lördag, gissa. biggrin.gif
Aqvakul
Här blir det förövning till midsommar: matjessill, gräddfil, nypotatis, gräslök, en god öl och en Skåne..
Eva i Skåne
fisk på grillen med tomater och lök, nypotatis
malcolm
Idag skall jag grilla fläskkarré om vädret tillåter.
Natur liv
Älggryta med ris. Jag förberedde igår så att det blir hyfsat enkelt att slutföra ikväll efter jobbet. Köttet blir ju så bra om det får koka länge.
hattstugan

Panerad torskrygg, stuvad spenat och potatis till lunch! Ingen middag alls idag!
gunsta
Till lunch - makrill i tomatsås + lite annat och till middag rest av god köttgryta + stekta gröna bönor på det kaffe och kaka + ett litet glas likör 43.
Biggan_
Bräckt kassler med potatismos. Lättkokta sockerärter till.
Det gäller att göra mos nu innan vinterpotatisen tar slut.
gunsta
CITAT (Biggan_ @ 11-06-2013, 22:34) *
Det gäller att göra mos nu innan vinterpotatisen tar slut.

Eller gratäng smile.gif
Biggan_
CITAT (gunsta @ 11-06-2013, 22:41) *
Eller gratäng smile.gif

tummenupp.gif
Biggan_
Köttfärssås och spaghetti blev det idag.
hattstugan

Lasagne
gunsta
Idag åt vi vår julaftons-mat nämligen kokta rödbetor och feta ost + lite annat bl a rostbiff. Och desserten var hemglass - deras Sundborn (vanilj) smile.gif.
malcolm
Skall grilla fläskkarré om vädret tillåter, blir klyftpotatis och aromsmör till.
hattstugan

Marinerad Entrecote och nån smarrig sås
Natur liv
Grillade kycklingklubbor, potatis, tomatsalsa och en sallad till. Inte en gnutta sill eller nubbe.
Aqvakul
Traditionsenligt: Sill, öl, nubbe, jordgubbar med tillbehör...
Kryddan03
Först matjessill och dillkokta potäter med gräddfil och gräslök... Mmmmmmm! Tänk att något så enkelt kan vara så gott?! Fast det är väl kanske för att man bara äter det någon gång per år?
Lite senare blev det kalvhare med rostad nypotatis och rödvinssås. Till det ett glas gott vin.
Eva i Skåne
Inte sill och nubbe här heller

Grillad lammfilé, grillade tomater, dillkokt potatis och turkisk yoghurt

jordgubbstårta

[attachment=77026:001__2___800x425_.jpg]
Anki på Öland
Grillad fläskfilé, färsk potatis och sallad - och glass med jordgubbar och grädde smile.gif
gunsta
Till lunch åt vi kåldolmar smile.gif - till kvällen inkokt lax med massor av 'egen' dill - tyvärr är jag förkyld så det förtog ju lite av stämningen och smaken. Sillen ska vi kanske äta imorgon.
hattstugan

Färdig grillad kyckling och hemgjord potatissallad
zissi
Köttfärslimpa, kanske inte någon direkt midsommarmat. Men enkel mat att fixa till mycket folk.
Motti
I morgon kommer dottern med familj och jag har lovat att bjuda på mat !så jag släpade ut en stor kyckling ur frysen på 1,5 .Blir nog och en go sås .Och grädden på moset !jag får ha mina två äldsta barnbarn här en vecka !
Eva i Skåne
Igår grillade vi viltfärsbiffar fyllda med fetaost och hade hemmagjord potatissallad till
Idag blir det någon variant på biff stoganoff med pasta
hattstugan

Sallad med Mozzarellaost, Avocado och kokt ägg!
malcolm
Hamburgare, Willys har en sort de kallar för Angus, smakar precis om egengjorda av köttfärs.
gunsta
Till lunch åt vi pölsa - okomplicerat när man är förkyld - nu till kvällen ska vi äta rester och kanske öppna en burk sill som jag köpte för 1 kr smile.gif - 'finmaten' ligger fortfarande kvar i kylskåpet.
Glass till efterrätt.
zissi
Gunsta: Jag köpte också sill (Klädesholmens) på ICA för 1:-/förpackning. Ja då kan man inte klaga på priset.
I dag blev det matig tonfisksallad. Salladen växer som ogräs så här ingår sallad i så gott som allt nu yes.gif . Fick lite 70-talsvibbar av tonfisksalladen.
hattstugan

Stekt panerad torskrygg och skagenröra
hattstugan

Kaffe och ostmacka
Eva i Skåne
Idag blev det bjudemiddag på lokala kinakrogen

Friterade räkor med sötsur sås.
Det är min favoritkinarätt och jag varierar mig sällan eller aldrig.
Natur liv
Igår förberedde jag kvällens middag genom att ugnsbaka kycklingfiléer och koka pasta. Till kvällen ska det blandas med en massa smarriga grönsaker och serveras till en sås gjord på creme fraiche och sweet-chilisås. Klart somrig middag!
malcolm
Lasagne och köttfärsen till såsen är redan klar.
Uggi
Frugan kom fram till mig nu och undrade om vi skulle ha sill och potatis till middag, tackar sa jag , det blir bra.
Natur liv
Fläskkarrén ligger i marinaden och gosar sig. Den ska grillas och serveras till wokade grönsaker och potatisgratäng.
Rosrup
Tänkte visa inför mig själv att jag kan grilla revben bättre än Mästergrillarna smile.gif
Eller om det är domarna uppfödda på salt som har fel på smaklökarna?
gunsta
Är förkyld och har tappat all matlust sad.gif - en burk makrill i tomatsås på knäckebröd .... uppiggad med citronpeppar.
Eva i Skåne
Krya på dig Gunsta kram2.gif

Här blev det grillad korv med bröd.
Inte särskilt avancerat smile.gif
gunsta
Tack Eva smile.gif - nu till kvällen ska jag festa på Bullens pilsnerkorv + plus minimorötter och tomater tror jag.
Eva i Skåne
Igår kväll lagade maken en fantastiskt god fläskfiléröra med fetaost. Mums
Klint
Idag blir det stekta småländska isterband med potatismos och rödbetssallad.
Monarda
Enda jag vet är att det blir röding idag. Hur den kommer att tillagas vet jag ej då det är makens tur att stå för kosthållningen idag. Jag gjorde mitt igår med ugnsstekt lax i hummersås.
malcolm
Mamma Scans köttbullar med makaroner, känner mig lat idagt.
mamamaggan
Kycklinglår med grönsaker.
gunsta
Vi är förkylda och hostiga - så maten måste ha ganska stark smak - kycklingklubbor med kryddor under skinnet - vitlök och timjan - ev rosmarin.
Rosrup
Strimlad ko med asiatisk tutch smile.gif
Durror till det.
Eva i Skåne
köpepizza.
Vi var också lata idag
gunsta
Kycklingen blev bra och god - lunchen bestod av ICA:s köpepizza och rester från igår.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon