Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
Motti
Sweizerbiff med bakpotatis smör salt och sallad med Balsamico på dadlar .

I morgon blir det Biff a la Lindström på älgkött med kokt potatis och sås !
hattstugan

Ugnsfalu och potatismos!
omk
Har haft två hungriga grabbar på besök hela helgen (+ mina egna två "pojkar"), så i fredags blev det hemmagjort rotmos med falukorv och 4 olika sorters senap.
Igår serverades kålpudding med rårörda lingon.

Besökarna rullade härifrån ... biggrin.gif

Idag, blandade rester ... Mumsigt det också !
Aqvakul
Kokt kronärtskocka och panerad fläskkotlett med tillbehör
malcolm
micrommat, lövbit m. aromsmör.
Skruttis
Igår var det panko-/ost-panerad kycklingfilé med ris och indisk linsgryta (Daahl).

Idag resterna av linsgrytan, ris och tandoorikyckling.
malcolm
Blir micromat idag också men imorgon skall jag skärpa till mig.
hattstugan

Tacos med lite av varje! Bla avocado och kokt ägg!
Klint
´
3dje dan med rester,gott men skönt att det är slut nu!

Vi har pratat på kött och grönsakssoppa idag på jobbet så nu är vi flera som ska laga det i morgon när vi har ledigt!
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Klint @ 22-01-2013, 18:26) *
´
3dje dan med rester,gott men skönt att det är slut nu!

Vi har pratat på kött och grönsakssoppa idag på jobbet så nu är vi flera som ska laga det i morgon när vi har ledigt!

Grönsakssoppa blir det övermorgon här (räcker sen 2 dagar) Imorgon blir det fisk
Anma
Vi har ätit panerad fisk av nåt slag med hemgjord glutenfri panering och slottsgrönsaker och remouladsås.
Eva i Skåne
Ikväll blir det bjudemiddag på restaurang. Återkommer med menyn tongue.gif
Uggi
Idag var det lutfisk med div. tillbehör, det är bara så gott. tummenupp.gif
hattstugan

Kokt falukorv med pepparrotssås, potatis och sallad
malcolm
Ingen middag alls än så länge, åt en hamburgare på McDonald´s när jag var ute och handlade och somnade när jag kommit hem. Vaknade för en stund sedan och skall strax hitta på nå´t.
Eva i Skåne
CITAT (Eva i Skåne @ 23-01-2013, 15:11) *
Ikväll blir det bjudemiddag på restaurang. Återkommer med menyn tongue.gif

Igår var det alltså fest biggrin.gif
Först en martini, sen blev det några timmar fondue med alla goda såser och andra tillbehör och ett gott vin
avslutning: glass med chokladsås och kaffe för den som ville det

Ikväll blir det vardagligare - köttfärsröra och pasta
ninnisky
Pasta med hyvlad parmesanost och olivolja!
Klint
Igår blev det rester av soppan.Idag ungstekt falukorv alt.korv stroganoff inte bestämt mej än.
Jag tror idag blir det kyckling i Römertopf/Lergryta
Aqvakul
Ikväll blir det besök på Malmös mest genuina romerska restaurang, med stans bästa pasta....
Vi delar på en tallrik antipasta misti, tar in ett helrör rödtjut till tryffelpastan och avslutar med dessert och espresso. Sen kan man nöjd och glad gå hem och titta på "På spåret".....
Uggi
CITAT (Aqvakul @ 25-01-2013, 10:15) *
Ikväll blir det besök på Malmös mest genuina romerska restaurang, med stans bästa pasta....
Vi delar på en tallrik antipasta misti, tar in ett helrör rödtjut till tryffelpastan och avslutar med dessert och espresso. Sen kan man nöjd och glad gå hem och titta på "På spåret".....

Det känns inte fel, hoppas att det smakar.
malcolm
Tunna revbensspjäll med kokt potatis o. svampsås.
Margith
Ikväll blev det stekt hjort med potatisgratäng.
Köttbiten hade jag fått av min chef och jag måste bara säga att det var sagolikt gott!
Tack snälla chefen blomma.gif
Eva i Skåne
Ingen middag ikväll. Te och mackor
Biggan_
Ingen middag, det blev frukost istället! Ägg o bacon!
hattstugan

Kall varmkorv, ostmackor och kaffe
Motti
Funderar över vad jag ska äta i morgon då jag äter lunch själv ! Pölsa eller blodpudding ?
Klint
Igår blev det ungstekt falu med ost,god sås med lök grädde+chilisås.Det bästa av allt det räcker till matlåda idag!
malcolm
kokt torsk med äggsås
Anma
CITAT (Motti @ 26-01-2013, 00:11) *
Funderar över vad jag ska äta i morgon då jag äter lunch själv ! Pölsa eller blodpudding ?

Jag skulle välja blodpudding alla dagar i veckan! Pölsa är oätbart. smile.gif
VitaFingrar
CITAT (malcolm @ 26-01-2013, 09:21) *
kokt torsk med äggsås

Åh! Det MÅSTE jag göra någon dag! Guuud vad gott!

Här blev det hamburgare från Burger King, känner mig fortfarande mätt trots att det var flera timmar sedan jag åt.
KRT
Köttfärslimpa, potatis och skysås....
Bee
Skulle ha blivit lax och citronsås (Abbas). Men tiden rann undan så det blev fryst pyttipanna och stekta ägg. Gott det med.
zissi
På hemväg från loppisrundan i stan blev det hamburgare och pommes från Sibylla. Inte ofta nu för tiden.
hattstugan

Kalops och potatis
Motti
Kl:är nu 0108 OPS kanske dax att tänka på middagen i morgon blush.gif Blir säkert Älg !
Monarda
Kycklinggratäng med dijonsenap och basilika och ugnsrostade grönsaker därtill. Min tur att laga maten idag så det är väl bäst jag slutar hänga här och sätter igång.
Eva i Skåne
kycklingfiléer i pepparsås med ris och wokgrönsaker
hattstugan

Stuvad blomkål och köttbullar
malcolm
Spagetti o köttfärssås.
Biggan_
Tomatsoppa och vitlöksbröd.
omk
Har ätit lasagne i 3 dar (fre-sön), så idag (måndag) blev det hemgjord fiskgratäng med mos.
Hua, vad gott !!!
Klint

Julkorv och potatismos,funkade nu med.
zissi
Vi har nog bara strömming ca 6 ggr/år och då brukar jag köpa färsk, men idag hade vi sill (4 stora - 300g) som varit fryst och det var faktiskt nästan lika gott som den färska. Givetvis potatismos och grönt till.

Strömming och sill är samma sorts fisk (clupea harengus). Om fisken är fiskad i Östersjön kallas den för strömming och sill om den är fiskad i Nordsjön. Dessa vatten ingår i Nordostatlanten.....står det på fiskpaketet. Tror dock de forskar på om det inte finns en liten skillnad i generna mellan stömming och sill. Ni kanske vet mer om detta?

malcolm
Rester från igår, spagetti o. köttfärssås.
Mollis
Helstekt fläskytterfilé med potatisgratäng
ninnisky
Rotmos med rimmad fläsklägg
CITAT (zissi @ 29-01-2013, 13:00) *
Vi har nog bara strömming ca 6 ggr/år och då brukar jag köpa färsk, men idag hade vi sill (4 stora - 300g) som varit fryst och det var faktiskt nästan lika gott som den färska. Givetvis potatismos och grönt till.

Strömming och sill är samma sorts fisk (clupea harengus). Om fisken är fiskad i Östersjön kallas den för strömming och sill om den är fiskad i Nordsjön. Dessa vatten ingår i Nordostatlanten.....står det på fiskpaketet. Tror dock de forskar på om det inte finns en liten skillnad i generna mellan stömming och sill. Ni kanske vet mer om detta?

Sill är mycket godare.

Stekt inlagd sill, mumms.....

Elisabeth

Här blir det fisk på grönsaker (strimlad morötter och purjo=
hattstugan

Redd grönsakssoppa och mackor!
Aqvakul
Faluorv med potatismos och rårivna mörötter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon