Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
gunsta
Gröt på havre och rågflingor, laktosfri mjölk, drottningsylt, smörgås (Leksandsknäcke) med ansjovis och Billingeost + en med leverpastej och Mor Annas smörgåsgurka. 'Smöret' är omega-3.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag gjorde igår skinstek i lergrytan, det blev så gott... Och det räckte till idag med, det gillar jag. Därtill olika tillbehör som Knödel, blandad sallad osv
Aqvakul
Småländsk isterband och skånsk potatis...
Eva i Skåne
Blev bjuden på en ny rätt igår när jag var borta. Det hette Bobite, men jag hittar inget om den på nätet. Vi satt och gissade på vilket land det kunde komma ifrån.

Stekt nötfärs, lök, ingefära, russin, mango chutney och över det en äggstanning med gurkmeja.
Det var gott, men en ovanlig smak, lite sött eftersom det var ganska mycket russin i.
merlin68
Gäster ikväll så det blir en kryddstark gryta med skogschampinjoner, kidneybönor, majs och chili. Serveras med hembakt bröd, en god chevreost och husets vin:)
Aqvakul
Fyllda lövbiffar med rösti och rödvin

Budapestbakelse och espresso
Biggan_
Ugnsstekt falukorv med potatismos och gröna ärter.
Tikka
Gubba o jag gick om varandra idag i stan o båda var vi på Saluhallen men som tur var handlade vi olika smile.gif
Ostar kex oliver bröd vin....sen middag färsbiffar potatis gratäng kokta grönsaker...kaffe o likör smile.gif
Natur liv
I eftermiddag blir det fläskkotlett med råstekt potatis (kokt till mig med skruttig mage) och bearnaisesås. Till det ska vi avnjuta ett presentvin från Toscana. Gjord på en blandning av flera druvor och som passar till olika sorters kött. Samtidigt inviger vi karaffen och de handblåsta vinglasen jag också fick.
malcolm
Kräftskiva i bostadsområdet ikväll.
Eva i Skåne
CITAT (malcolm @ 03-09-2011, 08:11) *
Kräftskiva i bostadsområdet ikväll.

trevligt Malcolm tummenupp.gif

Här blir det nog fläskpannkaka med lingon. Ingen festmat precis, men gott ibland och jag har en massa ägg som behöver användas
mosquito
Jag och några vänner ska göra hemmagjord pizza och äta cheese-cake till efterrätt! yes.gif
gunsta
Kyckling i någon form, bräserad fänkål och glass till efterrätt. Om vi är för mätta blir det en liten kopp kaffe och ett glas likör 43 istället för glassen.
Aqvakul
Middagen återstår ännu, men lunchen var ljuvlig:
Smörrebröd i form av currysill, spätta med remolad, grillad råbiff med alla tillbehör och gorgonzola. Nedsköljt med några öl från ett litet lokalt bryggeri.
merlin68
Åt så himla mycket hösthallon, vindruvor och äpplen från trädgården så det få bli något lätt ikväll. Kanske ugsmackor med getost och honung smile.gif
gunsta
CITAT (Aqvakul @ 03-09-2011, 15:46) *
Middagen återstår ännu, men lunchen var ljuvlig:
Smörrebröd i form av currysill, spätta med remolad, grillad råbiff med alla tillbehör och gorgonzola. Nedsköljt med några öl från ett litet lokalt bryggeri.

Nu blev man hungrig - så gott det lät.
hattstugan

Ska bli bjuden på Kyckling Wok ikväll! Efterrätt blir smulpaj på äpplen och vaniljsås!
Eva i Skåne
CITAT (hattstugan @ 03-09-2011, 16:47) *
Efterrätt blir smulpaj på äpplen och vaniljsås!

Precis vad jag funderar på om jag gitter göra, men det är ju gott så jag orkar nog biggrin.gif
Skruttis
Det blir grillad tandoorikyckling med ris och linsröra.
gunsta
CITAT (hattstugan @ 03-09-2011, 16:47) *
Efterrätt blir smulpaj på äpplen och vaniljsås!

Bra idé - det tror jag att jag gör till glassen
EKLO
Ikväll hade jag tänkt mig pasta m en röra av gorgonzola, broccoli och lök, undrar om det blir gott, ja, det blir det nog...
malcolm
Kräftskiva i bostadsområdet ikväll men jag orkar inte gå dit och inte har jag köpt några kräftor heller, blir fläskfilé med sonen istället. Kräftorna tar vi en annan kväll utan alkohol.
Eva i Skåne
CITAT (malcolm @ 03-09-2011, 18:27) *
Kräftskiva i bostadsområdet ikväll men jag orkar inte gå dit och inte har jag köpt några kräftor heller, blir fläskfilé med sonen istället. Kräftorna tar vi en annan kväll utan alkohol.

Fläskfilé är inte fy skam Malcolm. Jag skulle inte heller gå på kräftskiva om jag inte var pigg på det, speciellt inte med grannar. Lite annorlunda om man är bjuden till goda vänner
ninnisky
CITAT (malcolm @ 03-09-2011, 16:27) *

helt rätt smiley_small_hug.gif

I min ensamhet blev det lammrostbiff med en stor grönsallad till. Maken hade flygledning idag och fick nöja sig med stekt falukorv och mos...
Aqvakul
Fläskfilé med kantareller och tärnad bacon och äpple serverat med potatisgratäng..
Överbölingen
Eftersom resterande älgstekar var för stora för två så inhandlade jag fläskkotletter. Klyftpotatis med stekt med lök och timjan samt bondgurka i ättika och julgransgurka som tillbehör och ett gott glas rött.
Klint
Julgransgurka???
Här blev det en ljuvlig lax med hummersås o skalpotatis citronvatten till mmmm
malcolm
Korv Stroganoff och det skall jag laga NU!
Noak
Kantarellpaj.
gunsta
Lax, bräckt och grönsaker och dillmajonnäs - och äppelpajen som vi inte åt igår .. vi var för mätta när den skulle fram.
merlin68
Potatisgrätäng och stekta dubbelpanerade aubergineskivor och fårost samt extramycket champinjoner:). Efterrätt är hemlagad vit chokladparfait med pistagenötter och persikosås:)
Skruttis
Baconlindad korv, örtkryddat potatismos och en enkelt tomatsallad.
Tikka
Mandelrisksoppa med vitlöksbröd o mörk öl
Aqvakul
Wallenbergare, potatismos, lingon och sockerärtor
Uggi
Fläskfilé med kantarellsås och potatisgratäng, till efterrätt ostkaka, vispgrädde och körsbärssylt, gott efter lingonplockningen under dagen.
Biggan_
Jag hade en bit falukorv över så jag har gjort Falukorv Bombay, och det räcker till en dag till!
Eva i Skåne
pasta med kassler, halumi och tomater
omk
Kokt potatis, skånsk senaps-sås och Runes köttkorv (Rune är handelsmannen i byn). GOTT !
herkules
CITAT (merlin68 @ 04-09-2011, 17:37) *
Potatisgrätäng och stekta dubbelpanerade aubergineskivor och fårost samt extramycket champinjoner:). Efterrätt är hemlagad vit chokladparfait med pistagenötter och persikosås:)

tummenupp.gif för allt utom nötterna smile.gif
Mollis
Ikväll blir det kycklingsallad
Aqvakul
rester från igår - wallenbergare med mos och lingon..
merlin68
Vegetarisk kebab till mig och kycklingkebab till resten av familjen och ena dotterns pojkvän. Pommes frites, lökringar, vitlökssås, kebabsås, gurka och tomat:) Allt hemlagad förstås yes.gif
Biggan_
CITAT (Biggan_ @ 04-09-2011, 19:08) *
Jag hade en bit falukorv över så jag har gjort Falukorv Bombay, och det räcker till en dag till!

Då blir det detta i dag också!
ninnisky
Korv med mos på stående fot!
Anki på Öland
Gjorde en svampsoppa idag som blev helt fantastiskt god!!
Överbölingen
Frugan hade gjort kåldolmar och det var helt underbart att sätta i sig efter dagens älgjakt. 14 timmar med mackor, te och en dm falukorv.
omk
Bukfyllnad idag; varmkorv med bröd ... Rostad lök och whiskysenap.
Lite spartanskt kanske, men vi blev mätta iaf !
merlin68
kall joghurtsoppa med zucchini, salladslök och dill:) Plommonkaka med smuldeg och vaniljsås smile.gif
Gossen Ruda
Idag blev det en väldigt egomiddag. Det enda ickeegna var fjärilskotletten, i övrigt egenodlad potatis, egenodlade brytbönor, egenplockad svamp och som dryck egenkokt saft på egenodlade svarta och röda vidbär. laugh.gif Dags att börja odla egna grisar.
Jubbe063
Mjölksyrad hela vägen idag: Tomat, grurka, kål, lök, morot, lax och mussla. Allt blandat i en fin sallad till förrätt. Sen blir det nog en fin skiva råbankad kött till huvudrätt. Avslutar med en fruktsallad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon