Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
Överbölingen
Hustruns dag idag.
Förrätt, mörkt bröd med gubbröra
Varmrätt, älgbiff i senapssås med klyftpotatis
Dessert, vaniljpannacotta och havtornsgele

Vad hon pysslar om mig!
mamamaggan
Fisk i ugn , torsk med räksås över . Rå morot till som lite " tuggympa".
Aqvakul
Fylld lövbiff, gorgonzolasås, bakad potatis och sallad med rädisor..
Tikka
Pannbiff med stektlök i såsen potatismos kokta grönsaker.

Glass smile.gif
niggle
Jag fick palsternackor av en fd arbetskamrat, som är fantastisk odlare.
Jag gjorde rostade rotsaker. Stekte fläskschnitzel. Gjorde egen béarnaisesås.
Alla blev glada.
Skulle egentligen premiärgrillat, men det regnade. Så det får bli i morgon kväll istället

niggle
Motti
I dag blev det två grillade med bröd till lunch för vi jobbade i trädgården båda två, gubben grävde för det kommande växthuset och jag har planterat knölar och lökar mm som jag fick från Odla i går.I kväll blev det grillad benfri kottlet med ungstekta rotsaker och sås på rostade tomater;)
Eva i Skåne
Igår det det köpe-pizza igen, men i sällskap av alla barnen blev det en trevlig måltid
malcolm
Fläskfilé med klyftpotatis ikväll.
merlin68
Det blev pasta och kycklingchorizo samt rårivna morötter och god citronvinägrette. Just nu håller maken på att hälla upp kaffet och så blir det krokantglass igen (köpte storpack igår tongue.gif ).
Aqvakul
Torn på gädd- och laxtimbal med hummercreme på sprödsalladsbädd

Fläskfilé Oscár med sparris, räkor och bearnaisesås samt råstekt potatis

Kaffe och liten kaka

Överbölingen
Filead röding (på jämtlandsvis) med hemgjord remouladsås och potatismos. Inget före och inget efter. Asketismen råder om söndagarna.
niggle
CITAT (Överbölingen @ 17-04-2011, 23:21) *
Filead röding (på jämtlandsvis) med hemgjord remouladsås och potatismos. Inget före och inget efter. Asketismen råder om söndagarna.

Klaga inte!
Det låter härligt, det du berättar om.

Här blev det grillpremiär med lokalt tillverkad chorizo, thüringer bratwurst, hustruns tsatziki och klyftpotatis.
inte illa......

niggle
Aqvakul
Två mackor med sardiner i tomatsås..
Motti
Pytt i Panna i dag med stekt ägg och hemkokta rödbetor !I morgon vet i sjutton om solen skiner blir det en väldigt lätt lunch;)
merlin68
Stekt potatis och kyckling med pepparrotssås. Chokladvåfflor med vispgrädde:)
Aqvakul
spagetti med köttfärssås - rester från frysen..
malcolm
Idag blir det lasagne
skogstroll
jag har bestämt mig för grillning idag eller i morgon sådeså! kanske lammfärsspett och lite gott till... smile.gif
merlin68
Om en liten stund blir det kyckling-wok med röda och gröna paprikor och zucchini. Jasminriset är snart klart:)
Aqvakul
Flintasteken ligger på grillen..
Meriona
Här blev det MacDonalds. Orkade bara inte diska så jag lät bli att laga mat. wink.gif
sommarhumla
Vågar knappt skriva vad jag åt till middag, för folk brukar skrika hjärtskärande och se alldeles förskräckta ut...men ok jag åt pölsa
hattstugan

Pölsa var länge sedan! Är så gott ju!

Jag fick röky lax med kall sås med pepparrot och kokt potatis också gott!
sommarhumla
ohhh rökt lax, gudars så gott det är!!!!!!
Motti
I morgon blir det vårt traditionella Påskabord i alla fall !Ägg sill köttbullar gravad lax Jansson Omelett ,rökt Sik från Laisvall mm.

Glad Påsk !
Tikka
Blev ingen lunch idag då jag flexade ut så vi gjorde en tidig middag istället....ryggbiff med kokt potatis kokta grönsaker stekt lök o skysås smile.gif Nu kaffe o ägglikör!

Glad Påsk!
mamamaggan
I dag blir det hemgrillad kyckling med lite grönsaker. Påskbordet får vänta till i morgon .
malcolm
Idag blir det kolgrillad fläskkarré m. pommes och aromsmör.

sommarhumla
Här har det ätits kolgrillad flintastek, min grillpremiär för året samt sallad, potatis, ångkokt blomkål och broccoli.
KRT
Hemgrillad citron och rosmarin kyckling m pommes och kall sås m fetaost och soltorkad tomat. I morron Wallenbergare m potatismos och lingon. Påskmat på söndag smile.gif
Aqvakul
Laxsnittar, lammgryta och fransk delikatesstårta..

(Dottern fyller år idag)
merlin68
Hel ugnsplåt med kyckling-moussaka och gurksallad, sju hungriga munnar att mätta idag:)
malcolm
Nu är grillsäsongen inledd. bravo.gif
Tikka
Ja nu är grillsäsongen inledd smile.gif
Grillade korv idag till lunch. Middag jansson o sallad o en öl.
mamamaggan
Hemgravad lax, prinskorv, köttbullar och omelett med kantarellstuvning.
Aqvakul
Påskbuffé
malcolm
Grillad karré från igår
skånepåg
Det blev precis 3st grillade korvar med bröd och massa stark senap ^^
Anna-Karin Lundberg
Vilken trevlig tråd! Och guuud så ambitiös matlagning! Jag sitter uppe vid min grillplats och väntar på fin glöd, ska grilla kryddiga korvar. Under tiden jag väntar så dricker jag en öl och äter påskäggsgodis.
Jag måste bara få lägga till att min trädgård har väntat hela vintern på mig - och jag på den. Nu är vi tillsammans igen!
Meriona
Mammas goda köttgryta! smile.gif
merlin68
Här blir det ingenting. Proppmätt efter all påsk-godis rolleyes.gif
Överbölingen
Vi hade bespetsat oss inför en härlig älgkalvfilet.'
F-n Etiketten hade ramlat av. När biten tinat visade det sig vara en entrecote av en kviga. Med klyftpotatis och salviasås med nyponpickles och havtornsgele blev det trots allt en värdig påskaftonsmålid.
Eva i Skåne
Igår hämtade vi kinamat från byns kinakrog. Inte särskilt påskigt, men det har inte funnits varken tid eller ork att stå med matlagning mitt i flyttbestyren.
malcolm
Funderar på fiskgratäng ikväll.
Bengalow
Vi sparade en gås i frysen - den skall vi ha idag...med äpplemos, rödkål , gurka och annat gott till. Kokt potatis så klart, och med en rödvin till det så är smaklyckan fulländad.
Aqvakul
Spagetti med köttfärssås
merlin68
Bakade två plåtar pizza, uppätna av ett gäng hungriga människor. biggrin.gif
Anki på Öland
Min dotters sambo grillade kycklinglårfiléer och dottern fixade ugnsstekta rotsaker och en alldeles väldigt smaskig gräddsås. Jag behövde bara sätta mig och äta smile.gif
Eva i Skåne
Idag blev vi bjudna på dillkött hemma hos mina föräldrar. Såå gott yes.gif
merlin68
Grillkväll ikväll. Pommes frites, tsatsiki, grillspett och stekta auberginer och halloumi. crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon