Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
merlin68
Kvällens middag blir pytt i panna med stekt ägg och rödbetor:)
malcolm
Fläskpannkaka med lingon enl. sonens önskemål.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Min gubbe hade önskemål om stekt lever, also får han det. Lite grässsås till och potaismos. Så klart allt hemmagjort

Eva i Skåne
Idag var hel familjen hos mina föräldrar på middag.
Oxstek med stekt lök/morötter, härligt god sås, potatis, kokta grönsaker, gele, inlagda gurka. Mums! tongue.gif

Hembakad fastlagsbulle till fikan efteråt.

Mätt? Gissa biggrin.gif
mamamaggan
Korv Stroganoff , ris och rå morot.
Biggan_
Bruna bönor och stekt fläsk blev det idag.
omk
Vi hoppade över färsbiffarna idag (tar dem imorron).
Idag blev det något slags köttkorv fr Värmland ...
Hmmm, inte ens en tredjedel så god som Runes, vår lokale handlare !! Han vet minsann hur man gör en GOD korv !!! biggrin.gif
Eva i Skåne
Har varit på tjejmiddag och blev bjuden på en god gratäng med skinka, potatis mm.
Kladdkaka med grädde till fikat efteråt.
merlin68
Ingen tid att laga middag idag så det blev färdigköpt potatissallad och varmkorv till familjen och gravad lax till mig:)
malcolm
Bidde tre korvar med bröd till mig, sonen köpte hämtpizza till sig.
omk
Potatisbullar med köttfärsbiff och stekt bacon. Strimlad vitkål med lingon i.
Mums, vad gott !!
skånepåg
Det blev billiga fiskpinnar på Lidl 10 spänn förpackningen så köpte 6st biggrin.gif Och de hade rätt skaplig Remouladsås med för 12 spänn och potäter till det som man har runt 30 kilo redan biggrin.gif
merlin68
CITAT (skånepåg @ 01-02-2012, 23:33) *
Det blev billiga fiskpinnar på Lidl 10 spänn förpackningen så köpte 6st biggrin.gif Och de hade rätt skaplig Remouladsås med för 12 spänn och potäter till det som man har runt 30 kilo redan biggrin.gif

De brukar vi också köpa tongue.gif Både fiskpinnarna och remouladsåsen alltså...Huset ungdomar bruka ofta steka några när de kommer hem tidigt på eftermiddagen och vill ha något varmt innan middagen. Prova deras Rösti också vet jag, de är riktigt goda!
Biggan_
Tomatsoppa och solrosbrödmacka med krämig ädelost på.
Motti
I dag blev det stekt Lax med kokt broccoli morötter.I morgon troligtvis hemkokt Ärtsoppa och gasvarning då giggle.gif
skånepåg
CITAT (merlin68 @ 02-02-2012, 00:03) *
De brukar vi också köpa tongue.gif Både fiskpinnarna och remouladsåsen alltså...Huset ungdomar bruka ofta steka några när de kommer hem tidigt på eftermiddagen och vill ha något varmt innan middagen. Prova deras Rösti också vet jag, de är riktigt goda!

Alltid på jakt på billig mat numera, så tack =)
Sparar till lite saker så all billig mat är välkommen =)
merlin68
Kvällens middag blir vegetarisk stroganoff med auberginer och champinjoner:) Kokt ris till.
Aqvakul
Psta på malmös bästa italienska restaurang
Meriona
Kotlett, broccoli och rg trumpet-sås.
Eva i Skåne
CITAT (Aqvakul @ 02-02-2012, 09:32) *
Psta på malmös bästa italienska restaurang

Hallå där. Tyckte jag läste det förra veckan också smile.gif

CITAT (Meriona @ 02-02-2012, 11:15) *
Kotlett, broccoli och rg trumpet-sås.

rg trumpet-sås. Vad är det?
Meriona
röd-gul trumpetsvamp. biggrin.gif
Eva i Skåne
Gissade något sånt. Jag äter inte svamp thumbdown.gif
Margith
CITAT (Eva i Skåne @ 02-02-2012, 15:12) *
Gissade något sånt. Jag äter inte svamp thumbdown.gif

Håller med dig kompiskram.gif

Igår blev det kycklingsallad, lite skumt när det är -23 grader ute, men det var det som sonen ville ha.
Idag blir det bandspagetti med skink-ost-sås.
Lokan
Varför äter ni inte svamp? ohmy.gif Här blir det fisksoppa idag!
Biggan_
Kycklingwok blev det idag.
EKLO
I dag blev det stekt ungnötlever med potatis, morötter och rårörda lingon. Chokladbitar efter.
Anki på Öland
En glad fläskkotlett och blomkålsmos.
Natur liv
Mysiga torsdagen är här. Middagen lagad när jag kom hem och till det ett par glas vin. Färsk pasta med köttbullar blev det och nu ser jag fram emot en sovmorgon och långhelg. Tänk vad livet kan vara härligt ändå ... klart fungerar det som plåster på såren när jag måste stoppa i mig biologiska läkemedel och acceptera dess konsekvenser som sänkt immunförsvar och att avstå från alkohol, coca-cola och andra onyttigheter resten av veckan.

Att unna sig en "lyxig" måltid varje vecka förgyller tillvaron.
Biggan_
CITAT (Natur liv @ 02-02-2012, 21:41) *
Mysiga torsdagen är här. Middagen lagad när jag kom hem och till det ett par glas vin. Färsk pasta med köttbullar blev det och nu ser jag fram emot en sovmorgon och långhelg. Tänk vad livet kan vara härligt ändå ... klart fungerar det som plåster på såren när jag måste stoppa i mig biologiska läkemedel och acceptera dess konsekvenser som sänkt immunförsvar och att avstå från alkohol, coca-cola och andra onyttigheter resten av veckan.

Att unna sig en "lyxig" måltid varje vecka förgyller tillvaron.

Ha en skön helg! kompiskram.gif
Uggi
Idag blir det stekt strömming och potatismos och till det lite rårörda lingon.
merlin68
Maken bortrest över helgen så det blir bara pizzor till oss här hemma. Slappt giggle.gif Har dock bakat en kladdkaka för kompisen ska komma över snart och fika.
Klint
Idag blir det lite spännand prövar en ny rätt från hitta recept.nu Grillade kycklingspett med ris och jordnötssås köpte några långa gröna starka paprikor som jag heller aldrig prövat ska grilla dem med.Förra veckan när jag tänkte laga detta var gubben och handlade det var lite ovanliga ingredienser och de fanns inte i vår butik (vilket de gjorde några dar senare när jag handlade giggle.gif )Hoppas nu det blir gott för det gick inte åt mycket av varje sort!
Natur liv
Jag ska också prova något nytt, ett recept från någon tidning som damp ned i brevlådan. Sötpotatis, tomater, citron och kryddiga korvar som tillagas i ugnen. Det verkar enkelt att göra och det blir spännande att få smaka på sötpotatis.
Lokan
CITAT (Uggi @ 03-02-2012, 09:50) *
Idag blir det stekt strömming och potatismos och till det lite rårörda lingon.

Oj vad gott det lät! w00t.gif Länge sen jag ätit det....

Här blir det pizza idag! (hemgjord)
Ugglemormor
Det blidde bakad potatis med "räkgegemoja" a la maken .......
Meriona
Surprise: Här blir det tacos. biggrin.gif
Biggan_
Spaghetti o köttfärssås.
Meriona
Lövbiff, haricot vert och bea.
hattstugan

Omelette med lök,korv och ost
merlin68
Rösti och lingonsylt:)
Anki på Öland
Gryta av zucchini, trattisar, röd paprika och strimlad kycklinglårfilé, allt puttrat i grädde smile.gif
EKLO
Stekt fläsk m löksås och potatis och grönkålssallad. Småkakor till efterrätt.
mamamaggan
Kokt torsk och äggsås
Klint
Pytt i panna med stekt ägg
Motti
Ja här blir det det gammla Älgköttet igen till söndagsmiddag !skulle inte vara lönt att sätta fram fisk på bordet här en söndag ja om det nu inte skulle vara färsk lax tex helkokt .
Monarda
I morgon blir det surstek. Hoppas vi överlever!
Eva i Skåne
Surstek. Vet inte vad det är,
men det får mig att tänka på den sura fläskfilé som min man öppnade (vacumpackad) i fredags sick.gif Den skulle hålla i flera dagar till enligt datumstämplingen.

Meriona
Bacon blir det idag. Sonen har beställt det, med potatismos till.
merlin68
Familjen får porterstek, hasselbackspotatis, haricot verts och pressgurka och jag som inte äter kött ersätter det med kokta panerade rotselleriskivor som jag steker gyllenbrun och får en egen portersås till:)
Ugglemormor
I dag visar sig solen över all snö som kom. ..... ute - 13gr. Brrrr....... blink.gif och det måste skottas först om man ska ge sig ut, men vet inte än ........ confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon