Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152
malcolm
Ändrade planer här, det blir hämtpizza enl. sonens önskemål. Sparar laxen tills imorgon.
merlin68
Dagens middag är pyttipanna med rödbetor, gurksallad och en skål rädisor:)
Platinum
Purjo- och svartrotssoppa
sommarhumla
Middagen här kommer att bli varmrökt makrill och stuvad spenat.
Eva i Skåne
Idag blev det rester av söndagens fiskgryta. Idag uppiffad med creme fraiche och det blev en ny smak. Bröd till för att bli mätta.
smuleborg
Jag glömde det hemlagade i frysen. Omelett med potatis i botten. Orkade inte hacka chili och annat. Gick att äta.
hattstugan

Kokt potatis stekt kryddig fläskkarre och en sås på finhackad rödlök färsk timjan och creme fraiche
merlin68
Idag blev det spaghetti med baconsås till middag!
smuleborg
Hemgjorda kåldolmar från frysen, igen. Ingen sky i denna bunke heller. Värmde därför upp i ugn tillsammans med färsk chili, potatisstavar och morotsstavar. På tallriken, Kikkoman soja på dolmarna. Tala om cross over. Gott så här också (även om jag bäst gillar den traditionella kombinationen)
Red Top
I dag blev det hemlagat rotmos och köpt värmlandskorv.
Meriona
Idag hann jag bara med två kokta ägg. smile.gif Men med brieost till så var det gott. Liiiiiite ovanlig kombination erkänner jag.
malcolm
Grillad fläskkarré
Skruttis
Pasta/köttfärs-gratäng
Lokan
Fiskburgare tongue.gif
Suz
Köttfärssås och pasta, sallad och nåt gott bröd till
smuleborg
Senappanerade fläskkotletter. Sky. Kokt potatis. Sallad på lättkokt broccoli, olivolja/citron/salt. Gott.
Överbölingen
Här intog jag klassisk Wallenbergare (på älg), permos, syltade nypon och rödvinbärsgelé
Huggorm
Ett par smörgåsar och ett paket rökt makrill
merlin68
Kryddstark indisk grönsaksgryta och jasminris. Hembakade minisemlor som efterrätt.
Bee
Kycklinggryta på köpt Kormasås och ris. Gott!
Eva i Skåne
Igår hade jag gäster och bjöd på helstekt fläskfile med gorgonzolasås, potatisgratäng och sallad.
Meriona
Jag blev medtvingad på thai-restaurang. wink.gif
hattstugan
Pepparrotskött på älg och kokt potatis mums
Lokan
Idag blir det baconinlindad kycklingfile`, pommes frites och kokt blomkål!
Biggan_
Jag har ett stycke högrev i grytan nu. Tänkte göra hälften dillsås och hälften pepparrotssås till köttet, för att frysa ner i lagom portioner.
Idag blir det nog pepparrotskött med mjölig potatis och skivade rödbetor! Mmmm...favoriträtt!
merlin68
Ciabatta med hackade tomater och rödlök och ciabatta med salami och brieost.
Eva i Skåne
Rester från igår - fläskfilé och potatisgratäng.
malcolm
Nå´t med köttfärs.
Red Top
Fläskkarré stekt i lergryta tillsammans med äpple, lök morot och en massa kryddor. Serverad med hasselbackspotatis och rostade rotfrukter. Till detta en smarrig gräddsås på skyn från karrén.

Ska lyxa till det lite och göra en äppelpaj till efterrätt. Med vispgrädde, förstås, smaksatt med vaniljstång. Det är roligt att göra lite x-tra, när barnen kommer på besök.
Skruttis
Pannbiffar i sky, från frysen, pasta och stekt lök till.
fuchsian
Idag blir det fasta ----- kocken är sängliggande .. ranting.gif ... ......Fuchsian.....
Suz
Paprikasoppa till förrätt och sen en fläskgryta!
Tikka
Idag blev det oxfile med potatisgratäng o stekta goa grönsaker som sparris harrykuvert lök champinjoner o paprika, vitlökssmör o ett rött Allesverloren till det smile.gif
Efterrätt...dansk petichoix semla!
Överbölingen
En god bit rött älgkött med rostade rotsaker. Nyponpickles och röd vinbärsgelé. Lite trist för jag var ensam. Men hällde bara upp ett glas vin ändå. Hade ju ingen att skåla med.
Galet eller ej så bemödade jag mig om uppläggningen.
Aqvakul
Flygplanskäk
merlin68
Kyckling i citron-vitvin-rosmarinsås, potatis och gurksallad
Aqvakul
Kotlettrad, kokt potatis, gräddsås och äppelmos
Cacki
Kycklingfilé med ruccolaröra och fullkornsris. (Första gången jag prova receptet - supergott!)
Monaxe
Risotto med egenplockade trattkantareller.
merlin68

Stekt asiatiskt gult ris med wokgrönsaker:)
Mollis
Idag blir det Shepherd's pie
Aqvakul
hämtad Thaimat
smuleborg
Till lunch blev det laxpudding på lunchrestaurang. Gott. Till middag lammkotletter med ugnsbakade rotsaker. Lammkotletterna stektes kort i panna, och fick sedan göra rotsakerna sällskap i ugnen.

Hittade en rejäl påse lammkotletter i frysen från hösten 2009 igår. Tiden går. Resten ska marinera över natten och imorgon blir det en slags variant - känns det nu - på osso buco på lammkotletter. Man tager vad man haver.

Hittade också en ordentlig lammstek och "lamm med ben" från hösten 2009 i frysen igår. Det kommer att bli mycket lamm framöver. Retar mig på mig eget slarv.
malcolm
Fläskkotletter m. svampsås o. potatis.
Aqvakul
Plockat ut lite rester, i form av köttfärslimpa, ur frysen...
Iren
Idag testade jag att koka spagettipumpa (har hållit sig jättebra sedan i höstas i vanlig rumstemp) i ca 20 min i lättsaltat vatten. Repade ur den i gratängform och lade brynt, tacokryddad köttfärs ovanpå med riven ost. Gratinerade 15 min. Pumpan ger en ganska neutral lite söt smak. Det blev helt ok, även mina kräsna tonåringar åt sleep.gif
merlin68
Idag blev det klassikern fläskfilé i currysås med bananer och ris till.
smuleborg
Osso buco på lammkotletter (hittade i frysen, man tager vad man haver). Bortsett från lammet, lade jag till lite färsk chili. Gott. I morgon, förmodligen ändå godare.
hattstugan
Lök potatis och korv i kryddad creme fraiche
skånepåg
Det blev köttfärsås gjord på röd och gul lök och grädde och tomater till makaroner, blev kvar i kastrullen så blir middag imorgon med biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon