|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
Undrar om inte kungafamiljen får instruktioner innan fotograferingen. Se allvarliga ut när JÅ är med på bild, se glada ut när HJ är med på bild. Troligen ville dom gråta i båda fallen.
Gossen Ruda
09-12-2011, 12:38
CITAT (gnon49 @ 09-12-2011, 12:33)  Undrar om inte kungafamiljen får instruktioner innan fotograferingen. Se allvarliga ut när JÅ är med på bild, se glada ut när HJ är med på bild. Troligen ville dom gråta i båda fallen. Knappast ett uttalande från "snillen spekulerar".
CITAT (Anma @ 09-12-2011, 10:45)  Här kan man jämföra med hur det såg ut när Juholt var på besök. Detta var 15 November i år. (Får ej kopiera bild från Kungahusets sida, därför bara en länk) Cirkusdirektör Juholt ser ut som om han ska hala upp en kanin ur fickan när som helst. Undra på att kungahuset skrattar med en sådan pajas på besök! Mvh Fenja
Huggorm
09-12-2011, 12:38
Ja, varför skulle kungafamiljen bli så glada av att luncha med Juholt? Jag har svårt att tänka mig att de är så glada i socialdemokrater.
Det var nog första gången Juholt blivit kallad "den stackars krabaten"!
Red Top
09-12-2011, 14:50
CITAT (Huggorm @ 09-12-2011, 12:38)  Ja, varför skulle kungafamiljen bli så glada av att luncha med Juholt? Jag har svårt att tänka mig att de är så glada i socialdemokrater. Det har väl inte något att göra med vad han representerar för politik. Han lär ju vara en både trevlig och rolig persson. Vilket man knappast kan skylla lille Raggarjimmie för. Tråkigare persson får man leta länge efter. Det är aldrig bra att ta sig själv på för stort allvar. Gäller både Jimmie och Fredrik. Edit: La till ett litet -er
Huggorm
09-12-2011, 15:12
CITAT (Red Top @ 09-12-2011, 14:50)  Det har väl inte något att göra med vad han representerar för politik. Han lär ju vara en både trevlig och rolig persson. Vilket man knappast kan skylla lille Raggarjimmie för. Tråkigare persson får man leta länge efter. Det är aldrig bra att ta sig själv på för stort allvar. Gäller både Jimmie och Fredrik. Edit: La till ett litet -er Lite respektingivande måste man nog ändå vara för att kunna bli en omtyckt partiledare. Det är inte för sin flamsighet som Reinfeldt blivit så populär och betrodd.
CITAT (Huggorm @ 09-12-2011, 15:12)  Lite respektingivande måste man nog ändå vara för att kunna bli en omtyckt partiledare. Det är inte för sin flamsighet som Reinfeldt blivit så populär och betrodd. Omtyckt och omtyckt....tror mer att det beror på att svenskarna är ett ovanligt lättförlett folk och dessutom har vi ju rykte om oss att vara allmänt är stela och tråkiga. Då passar en sådan som Reinfeldt alldeles utmärkt.
mamamaggan
09-12-2011, 16:12
CITAT (Huggorm @ 09-12-2011, 12:25)  Det är ju en variant på Y-namnen, mansnamnen som slutar på Y. Ronny, Conny, Jimmy och så vidare. Det har forskats på dessa namn och man har funnit att de är överrepresenterade på fängelser och över huvud taget bland folk som har problem. De namnen är knappast " gamla hederliga " svenska namn oavsett stavning . De har väl anglikanskt ursprung . Funderar bara kring namnet eftersom Åkesson värnar så om " det svenska " .
Huggorm
09-12-2011, 16:13
CITAT (Cacki @ 09-12-2011, 15:48)  Omtyckt och omtyckt....tror mer att det beror på att svenskarna är ett ovanligt lättförlett folk och dessutom har vi ju rykte om oss att vara allmänt är stela och tråkiga. Då passar en sådan som Reinfeldt alldeles utmärkt.  Om Reinfeldt nu passar svenska folket utmärkt så förstår jag inte hur sossarna tänkte när de presenterade hans raka motsats som partiledare?
CITAT (Huggorm @ 09-12-2011, 16:13)  Om Reinfeldt nu passar svenska folket utmärkt så förstår jag inte hur sossarna tänkte när de presenterade hans raka motsats som partiledare? Sossarna vill att svenskarna ska vara lite mer pajas i vardagen?
Blomstertanten
09-12-2011, 17:09
" ”Tid för ansvar”, säger statsministern, sänker krogmomsen och låter den välsignade marknadsmekanismen härja vidare på vårdhem och banvallar." Mikael Nyberg om valfrihetens politik som låter kapitalismen härja fritt på vårdhem och banvallar Vanvård – av välfärden
niklaswik
09-12-2011, 17:45
CITAT (Blomstertanten @ 09-12-2011, 17:09)  " ”Tid för ansvar”, säger statsministern, sänker krogmomsen och låter den välsignade marknadsmekanismen härja vidare på vårdhem och banvallar." Mikael Nyberg om valfrihetens politik som låter kapitalismen härja fritt på vårdhem och banvallar Vanvård – av välfärdenValfrihet är verkligen skit...
CITAT (niklaswik @ 09-12-2011, 17:45)  Valfrihet är verkligen skit...  Det är ju ingen riktig valfrihet.
CITAT (Huggorm @ 09-12-2011, 15:12)  Lite respektingivande måste man nog ändå vara för att kunna bli en omtyckt partiledare. Det är inte för sin flamsighet som Reinfeldt blivit så populär och betrodd. Reinfeldt flamsar i Hellenius hörna
Biggan_
09-12-2011, 20:18
CITAT (Anma @ 09-12-2011, 20:04)   Han måste ha ätit något olämpligt!
Red Top
09-12-2011, 20:41
CITAT (Biggan_ @ 09-12-2011, 20:18)   Han måste ha ätit något olämpligt! Eller druckit?
CITAT (Red Top @ 09-12-2011, 20:41)  Eller druckit?  Tror att han försöker vinna över de arma anhängarna som Juholt ännu har kvar Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 09-12-2011, 21:47)  Tror att han försöker vinna över de arma anhängarna som Juholt ännu har kvar Mvh Fenja I så fall får han ändra sin politik vad det gäller de svaga i samhället, det är väl bara de som orkar hänga kvar och tro att socialdemokraterna repar sig. Förtydligande: De som alltså anser att allt är bättre än alliansen för de svaga i samhället och vägrar därför att ens se åt de blå om de inte ändrar sin skitpolitik vad det gäller välfärden.
Piccante
09-12-2011, 23:30
CITAT (Fenja @ 09-12-2011, 21:47)  Tror att han försöker vinna över de arma anhängarna som Juholt ännu har kvar Mvh Fenja är folk så dumma att de väljer parti efter ett underhållningsprogram så kan Reinfeldt få behålla de lättledda idioterna i sin väljarkår
Huggorm
09-12-2011, 23:46
CITAT (Markus_H @ 09-12-2011, 23:30)  är folk så dumma att de väljer parti efter ett underhållningsprogram så kan Reinfeldt få behålla de lättledda idioterna i sin väljarkår  Allas röster är lika mycket värda, så jag tror inte han tackar nej...
Piccante
10-12-2011, 01:30
CITAT (Huggorm @ 09-12-2011, 23:46)  Allas röster är lika mycket värda, så jag tror inte han tackar nej... jo iofs men med tiden lär ju de som tänker efter lite mer överge honom
Huggorm
10-12-2011, 01:41
Inget tyder på det, moderaterna går ju bättre än någonsin.
CITAT (Huggorm @ 10-12-2011, 01:41)  Inget tyder på det, moderaterna går ju bättre än någonsin. Det är många som inte tänker efter...
Huggorm
10-12-2011, 02:03
CITAT (Anma @ 10-12-2011, 01:54)  Det är många som inte tänker efter... Tänk om det inte är så enkelt? Tänk om folk faktiskt tänker efter, och kommer fram till att moderaterna är det bättre alternativet? Det är lite för enkelt att anta att sina meningsmotståndare är dumma i huvudet bara för att de inte tycker som en själv. Det finns helt enkelt en väldig massa aspekter på de olika partierna, och en folk värderar saker och ting olika. För många är världens generösaste välfärd inte det mest prioriterade. Man kanske tycker att det räcker att ligga bra till med välfärden, och istället satsa på långsiktig ekonomi för landet?
CITAT (Huggorm @ 10-12-2011, 02:03)  Tänk om det inte är så enkelt? Tänk om folk faktiskt tänker efter, och kommer fram till att moderaterna är det bättre alternativet? Det är lite för enkelt att anta att sina meningsmotståndare är dumma i huvudet bara för att de inte tycker som en själv. Det finns helt enkelt en väldig massa aspekter på de olika partierna, och en folk värderar saker och ting olika. För många är världens generösaste välfärd inte det mest prioriterade. Man kanske tycker att det räcker att ligga bra till med välfärden, och istället satsa på långsiktig ekonomi för landet? Jag menar inte mina meningsmotståndare. Vad fick du det ifrån? Dem kan jag inte omvända om jag så hade ett vapen mot deras skallar. Jag är heller inte en våldsam typ så det lär aldrig hända. (så ni kan sluta skälva nu, mina meningsmotståndare). Jag pratar om dem som vänder socialdemokraterna ryggen bara för Juholt. De ser hellre att vi har ett samhälle de inte vill ha än röstar på honom. De röstar på moderaterna för att straffa sossarna. Du får tycka vad du vill, men dessa människor tycker jag faktiskt är dumma i huvudet. På riktigt.
Vad tyst det blev här då.
niklaswik
10-12-2011, 11:17
CITAT (Anma @ 09-12-2011, 17:47)  Det är ju ingen riktig valfrihet. Nä, jag vet, men "valfrihetens politik" kritiserades i citatet.
Myosotis
10-12-2011, 23:54
CITAT (Markus_H @ 09-12-2011, 23:30)  är folk så dumma att de väljer parti efter ett underhållningsprogram så kan Reinfeldt få behålla de lättledda idioterna i sin väljarkår  Hörde att man i ett försök visat bilder för folk på för dem okända politiker. Enbart efter utseende bedömde de trovärdighet, kompetens och sådant. Resultaten kunde förutsäga valutgången till 70%. [attachment=66635:Angst_.gif]
Huggorm
11-12-2011, 10:59
CITAT (Myosotis @ 10-12-2011, 23:54)  Hörde att man i ett försök visat bilder för folk på för dem okända politiker. Enbart efter utseende bedömde de trovärdighet, kompetens och sådant. Resultaten kunde förutsäga valutgången till 70%.
[attachment=66635:Angst_.gif] Förvånar mig inte. Så fungerar folk, och detta är en sak man måste ta ställning till när man väljer partiledare. Juholt är nog inget klockrent val i just den aspekten.
Det här med sjukförsäkringen. Det är verkligen från röven. En sann story. En person blir utförsäkarad och ser fram emot att få testa sin arbetsförmåga. Det kanske finns någon där trots allt. Men vad händer? Efter 6 månader sitter personen på precis samma fläck som för 6 månader sedan. Minnestest, valpartest och intressetest. Det är vad som hänt konkret på 6 månader. Ingen arbetsträningsplats så lång ögat når. Egna förslag har tystats: "det där klarar du inte". Just nu har personen inte ens något beslut på några som helst ersättningar från 1 januari. Säg mig, ska det verkligen vara på det här viset? Sann historia direkt från verkligheten. Men personen finns i alla fall inte inne i FKs rullor över sjukskrivna. Det är ju bra för statistiken. Så de kan sitta och slå sig för bröstet. "Se så bra vi är! Svenskarna har blivit friskare!!"
CITAT (Anma @ 10-12-2011, 02:11)  Jag pratar om dem som vänder socialdemokraterna ryggen bara för Juholt. De ser hellre att vi har ett samhälle de inte vill ha än röstar på honom. De röstar på moderaterna för att straffa sossarna. Du får tycka vad du vill, men dessa människor tycker jag faktiskt är dumma i huvudet. På riktigt. Jag skulle nog inte kalla dem dumma i huvudet, jag tror snarare att de allra flesta av oss vill kunna känna respekt och förtroende för den som är vår främste företrädare.Nu tror jag iofs att Juholt bara är en del av förklaring till socialdemokratins ras, den största anledningen är troligen att omvärlden och därmed väljarunderlaget har förändrats. Gita
CITAT (Gita @ 11-12-2011, 11:47)  Jag skulle nog inte kalla dem dumma i huvudet, jag tror snarare att de allra flesta av oss vill kunna känna respekt och förtroende för den som är vår främste företrädare.Nu tror jag iofs att Juholt bara är en del av förklaring till socialdemokratins ras, den största anledningen är troligen att omvärlden och därmed väljarunderlaget har förändrats. Gita Raset det senaste halvåret (från 34% till 27,7%) är enbart på grund av skriverierna om Juholt och efterdyningarna därav. Det är vad jag tror.
CITAT (Anma @ 11-12-2011, 11:57)  Raset det senaste halvåret (från 34% till 27,7%) är enbart på grund av skriverierna om Juholt och efterdyningarna därav. Det är vad jag tror. Kanske inte av skriverierna, utan snarare av att människor inte känner just förtroende och respekt för honom efter raden mindre välbetänkta utspel och uttalanden. Lägenhetsaffärerna i sig hade säkert blåst över ganska fort om det gällt en skickligare politiker/ledare, jmf. Gudrun Schyman, V var ju under hennes ledning dubbelt så stort som idag trots ett par rejäla offentliga fadäser. Gita
CITAT (Gita @ 11-12-2011, 12:20)  Kanske inte av skriverierna, utan snarare av att människor inte känner just förtroende och respekt för honom efter raden mindre välbetänkta utspel och uttalanden. Lägenhetsaffärerna i sig hade säkert blåst över ganska fort om det gällt en skickligare politiker/ledare, jmf. Gudrun Schyman, V var ju under hennes ledning dubbelt så stort som idag trots ett par rejäla offentliga fadäser. Gita Men du måste väl ändå hålla med om att oavsett vad den där mannen säger så blir det enbart kritik av det hela.
Huggorm
11-12-2011, 12:53
CITAT (Anma @ 11-12-2011, 12:47)  Men du måste väl ändå hålla med om att oavsett vad den där mannen säger så blir det enbart kritik av det hela. Det tyder väll på att han är olämplig som partiledare?
CITAT (Anma @ 11-12-2011, 12:47)  Men du måste väl ändå hålla med om att oavsett vad den där mannen säger så blir det enbart kritik av det hela. Men det är väl egentligen det jag säger. Juholt har helt enkelt inte de personliga egenskaperna som väcker respekt och inger förtroende. Det gäller nog både hos media och allmänhet. Gita
Grejen är det att det inte var så innan den där lägenhetsaffären. Minns ni?
CITAT (Anma @ 11-12-2011, 14:13)  Grejen är det att det inte var så innan den där lägenhetsaffären. Minns ni? Det var väl ingen som visste vem Juholt var från början, utom möjligen initierade socialdemokrater...  Mvh Fenja
Red Top
11-12-2011, 14:55
CITAT (Fenja @ 11-12-2011, 14:23)  Det var väl ingen som visste vem Juholt var från början, utom möjligen initierade socialdemokrater...
Mvh Fenja Han är fortfarande samma person. Och den så kallade lägenhetsaffären var inte någon affär överhuvud taget. Det var en ren tidningsanka, som medierna drev in absurdum. Det trodde jag alla välinformerade människor, oavsett partitillhörighet, visste vid det här laget. [attachment=66647:th_boredsmiley.gif]
CITAT (Red Top @ 11-12-2011, 14:55)  Han är fortfarande samma person. Och den så kallade lägenhetsaffären var inte någon affär överhuvud taget. Det var en ren tidningsanka, som medierna drev in absurdum.
Det trodde jag alla välinformerade människor, oavsett partitillhörighet, visste vid det här laget. [attachment=66647:th_boredsmiley.gif] Egentligen vet de. Fast det skiter de högaktningsfullt i.
merlin68
11-12-2011, 15:51
Politiskt befinner jag mig till vänster om mitten. Politiker däremot oavsett parittillhörighet litar jag dessvärre inte ett endaste dugg på, det är för mycket "roffa åt sig så mycket man" mentalitet. SKulle bli glad om jag hittade en endaste politiker som är hederlig rakt igenom men det är väl bara fantasier och önskedrömmar...
Huggorm
11-12-2011, 16:01
CITAT (merlin68 @ 11-12-2011, 15:51)  Politiskt befinner jag mig till vänster om mitten. Politiker däremot oavsett parittillhörighet litar jag dessvärre inte ett endaste dugg på, det är för mycket "roffa åt sig så mycket man" mentalitet. SKulle bli glad om jag hittade en endaste politiker som är hederlig rakt igenom men det är väl bara fantasier och önskedrömmar... Jag tror inte du hittar en enda person, oavsett yrke, som är helt igenom hederlig
merlin68
11-12-2011, 16:11
CITAT (Huggorm @ 11-12-2011, 16:01)  Jag tror inte du hittar en enda person, oavsett yrke, som är helt igenom hederlig Attans också jag vill INTE bli desillusionerat  Nå viktigast är kanske att en persons karaktär inte är helt igenom rutten och att vederbörande politiker sätter de svagastes välfärd som prio nr 1 i sin politik.
Gossen Ruda
11-12-2011, 17:33
CITAT (Red Top @ 11-12-2011, 14:55)  Han är fortfarande samma person. Och den så kallade lägenhetsaffären var inte någon affär överhuvud taget. Det var en ren tidningsanka, som medierna drev in absurdum.
Det trodde jag alla välinformerade människor, oavsett partitillhörighet, visste vid det här laget. [attachment=66647:th_boredsmiley.gif] Instämmer. CITAT (Anma @ 11-12-2011, 15:06)  Egentligen vet de. Fast det skiter de högaktningsfullt i. Ännu mer instämmande. Gäller fö en del här på forumet, som inte klarar av att tänka självständigt.
CITAT (Gossen Ruda @ 11-12-2011, 17:33)  Instämmer. Ännu mer instämmande.
Gäller fö en del här på forumet, som inte klarar av att tänka självständigt. Håller med, men vi är nog inte eniga om vilka de där som inte klarar att tänka självständigt är. Att socialdemokratin har stora problem och att Juholt inte gjort saken bättre kan vi väl alla enas om. Att då inte ifrågasätta och försöka analysera vad som gått fel är väl att likt strutsen sticka huvudet i sanden. Det har aldrig varit ett särskilt framgångsrikt koncept i något som helst sammanhang. Gita
CITAT (Gita @ 11-12-2011, 19:27)  Håller med, men vi är nog inte eniga om vilka de där som inte klarar att tänka självständigt är.
Att socialdemokratin har stora problem och att Juholt inte gjort saken bättre kan vi väl alla enas om. Att då inte ifrågasätta och försöka analysera vad som gått fel är väl att likt strutsen sticka huvudet i sanden. Det har aldrig varit ett särskilt framgångsrikt koncept i något som helst sammanhang. Gita Jag har inga som helst problem med att man ifrågasätter eller att man analyserar. Men på vilket sätt analyserar man genom att kalla någon pajas, eller att bara vifta bort allt en människa säger bara för att man anser att denne är en pajas? Inte särskilt analyserande analyserande om man frågar mig. Men det är jag det.
Gossen Ruda
11-12-2011, 19:36
CITAT (Anma @ 11-12-2011, 19:32)  Jag har inga som helst problem med att man ifrågasätter eller att man analyserar. Men på vilket sätt analyserar man genom att kalla någon pajas, eller att bara vifta bort allt en människa säger bara för att man anser att denne är en pajas? Inte särskilt analyserande analyserande om man frågar mig. Men det är jag det. Det har jag också tänkt en längre tid. Det är bara kvalificerat skitsnack i syfte att racka ner på Juholt. Barnsligt och omoget. Begriper inte hur man orkar hålla på. Rädsla är en vanlig drivkraft i såna fall.
CITAT (Anma @ 11-12-2011, 19:32)  Jag har inga som helst problem med att man ifrågasätter eller att man analyserar. Men på vilket sätt analyserar man genom att kalla någon pajas, eller att bara vifta bort allt en människa säger bara för att man anser att denne är en pajas? Inte särskilt analyserande analyserande om man frågar mig. Men det är jag det. Att som icke socialdemokrat analysera socialdemokraternas problem tror jag inte är någon hjälp för socialdemokratin. Att jag, som icke socialdemokrat, anser att Juholt är en pajas borde väl inte vara ett problem. Ett problem för S blir det väl först när en stor del av svenska folket inklusive de som brukar rösta på S anser så. Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|