|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
CITAT (Gunilla T @ 27-02-2012, 18:56)  miljöpartiet som varit radikala vad gäller miljöpolitiken Har miljöpartiet en miljöpolitik? Miljöpartiet är Vänsterpartiet v2.0, jag har aldrig märkt att de har den svagaste susning om faktiska miljöfrågor.
Huggorm
27-02-2012, 20:18
Framför allt är miljöpartiet ett parti för stadsbor, folk som bor långt från miljön.
CITAT (Huggorm @ 27-02-2012, 20:18)  Framför allt är miljöpartiet ett parti för stadsbor, folk som bor långt från miljön. Nej, inte ens det. Vad är miljöpartiets inställning till vargjakt? Jag vet inte, gör nån? Går man in på deras hemsida och kollar vilka frågor de anser är viktigast, hittar man "Erkännande av Palestina", "Högre löner för lärare", "Mer personal i äldrevården", och "Höghastighetståg nu!". Till det kommer innehållsfria floskler som "En värld utan vapen" och "vi vill hellre ha ett öppet samhälle än ett övervakningssamhälle". Den enda fråga de har som är en miljöfråga av någon betydelse är den om kärnkraft, och där väljer de det miljöfientliga alternativet att avveckla. Alltsammans kunde vara klippt & klistrat från Vänsterpartiets hemsida, och kanske är det. EDIT: Efter sökning visar det sig att Miljöpartiets inställning till vargjakt är status quo, förutom att de vill ta bort målet om 210 individer.
Jan Lindgren
28-02-2012, 17:02
CITAT (Gunilla T @ 27-02-2012, 15:45)  Äntligen! ...ett politiskt parti som inte hukar inför risken att förlora väljare och presenterar en genomarbetad politik för klimatarbetet. Dethär är bra... http://www.dn.se/debatt/sa-vill-vi-gora-sv...isk-foregangareHej! jag blir mycket fundersam när jag läser V.s förslag. "Järnvägskapaciteten behöver därför utökas radikalt över hela landet. Det gör vi genom att de närmaste åren satsa drygt 17 miljarder kronor mer än regeringen på nyinvestering i järnväg, en investeringsom skapar i storleksordningen 17 000 jobb." Undrar hur de tänker? De järnvägar vi har nu kan inte ta fler tåg utan att det medför oacceptabla risker. Att bygga nya järnvägar utan att bestämt sträckning och utan att ha köpt mark lär inte gå. Det finns dessutom ingen miljöanalys. En tidigare visade på enorma utläpp av koldioxid på grund av betong- och järnframställning. Sedan kommer arbetstillfällena. Ska det bli så många som V tror så behövs det slavarbete som i Sovjetunionen. MVH Jan Lindgren
Gunilla T
28-02-2012, 18:27
CITAT (Jan Lindgren @ 28-02-2012, 17:02)  Hej! jag blir mycket fundersam när jag läser V.s förslag.
"Järnvägskapaciteten behöver därför utökas radikalt över hela landet. Det gör vi genom att de närmaste åren satsa drygt 17 miljarder kronor mer än regeringen på nyinvestering i järnväg, en investeringsom skapar i storleksordningen 17 000 jobb."
Undrar hur de tänker? De järnvägar vi har nu kan inte ta fler tåg utan att det medför oacceptabla risker. Att bygga nya järnvägar utan att bestämt sträckning och utan att ha köpt mark lär inte gå. Det finns dessutom ingen miljöanalys. En tidigare visade på enorma utläpp av koldioxid på grund av betong- och järnframställning. Sedan kommer arbetstillfällena. Ska det bli så många som V tror så behövs det slavarbete som i Sovjetunionen. MVH Jan Lindgren Trevligt att artikeln väckte ditt intresse Här får du en länk så kan du säkert få svar på dina frågor; http://www.vansterpartiet.se/
Red Top
01-03-2012, 07:40
Törs man tro att det är sant:[attachment=68309:Augenreiben.gif] "Regeringen ändrar sig kring sjukreglerna
Regeringen backar om reglerna i sjukförsäkringen, om hur arbetsförmågan skall prövas för dem som har varit sjukskrivna i 180 dagar.
Regeringen går emot krav om sjukförsäkringen (16 feb)
Socialförsäkringsminister Ulf Kristersson skriver på Dagens Nyheters debattsida att regeringen idag lägger en proposition som uppfyller riksdagens begäran om att återgå till det gamla begreppet. Arbetsförmågan efter 180 dagars sjukskrivning ska prövas mot normalt förekommande arbeten, inte mot den reguljära arbetsmarknaden, som det är idag. Regeringen förslår också att ett helt nytt arbetsförmågebegrepp bör införas i lagstiftningen 2013. Det begreppet ska bättre bygga på den enskildes egna medicinska förutsättningar för arbete och en mer rättssäker tillämpning." EkotBörjar möjligen oppositionens tuffa flåsande i nacken ha effekt? [attachment=68310:2e5nrqf.gif]
Blomstertanten
01-03-2012, 08:06
Nån kanske har kommit på att det trots allt inte är så långt till nästa val!
Gossen Ruda
01-03-2012, 09:35
Det är väl snarare så att det är en effekt av att vi har en minoritetsregering. En riksdagsmajoritet har beordrat regeringen att göra förändringen. Obstruerar regeringen ändå kan det nog bli en misstroendeomröstning.
Kristersson kakkade nog i byxorna när oppositionen hotade med misstroendeförklaring...
Huggorm
02-03-2012, 08:26
Löfven säger sig nu vilja värva Juholt till sin tappra trupp. Undrar vilken ministerpost han kan tänkas bli aktuell för vid en eventuell valseger?
Jan Lindgren
02-03-2012, 13:09
CITAT (Red Top @ 01-03-2012, 07:40)  Törs man tro att det är sant:[attachment=68309:Augenreiben.gif] "Regeringen ändrar sig kring sjukreglerna
Regeringen backar om reglerna i sjukförsäkringen, om hur arbetsförmågan skall prövas för dem som har varit sjukskrivna i 180 dagar.
Regeringen går emot krav om sjukförsäkringen (16 feb)
Socialförsäkringsminister Ulf Kristersson skriver på Dagens Nyheters debattsida att regeringen idag lägger en proposition som uppfyller riksdagens begäran om att återgå till det gamla begreppet. Arbetsförmågan efter 180 dagars sjukskrivning ska prövas mot normalt förekommande arbeten, inte mot den reguljära arbetsmarknaden, som det är idag. Regeringen förslår också att ett helt nytt arbetsförmågebegrepp bör införas i lagstiftningen 2013. Det begreppet ska bättre bygga på den enskildes egna medicinska förutsättningar för arbete och en mer rättssäker tillämpning." EkotBörjar möjligen oppositionens tuffa flåsande i nacken ha effekt? [attachment=68310:2e5nrqf.gif] Hej! Enligt försäkringskassan så medför det inga skillnader i bedömningen. Att ändra ordalydelsen spelar ingen roll i praktiken. Jag fick några föreläsningar från försäkringskassan på fackkurser medan S regerade och det var riktigt hårda bud då. Fanns det något jobb den sjuka kunde utföra så var hen frisk. MVH Jan Lindgren
Red Top
02-03-2012, 13:12
CITAT (Anma @ 02-03-2012, 10:21)  Det känns verkligen bara att Lövén är så klok, som jag trodde. Vore ju mer än lovligt dumt att inte utnyttja Juholts kompetens. Jag såg förresten ett intressant inlägg i debatten om alliansens förmåga att regera i en minoritetsställning. Alliansen fungerar inte som minoritetsregeringDet är journalisten och en av grundarna av Newsmill, PM Nilsson, som skrivit inlägget.
Aqvakul
02-03-2012, 19:40
Bengalow
02-03-2012, 19:52
Det är nog ett steg för att avsätta den "mjäkige" Ban Ki Moon. Jan Elisasson är kanske den mest ansedde diplomaten i världen, efter Koffi Annan, som ju redan varit FN's generalsekreterare. För övrigt har ju också denne (Annan) svensk anknytning genom sin fru. FN har förlorat mycket av sitt inflytande tack vare koreanen - så låt honom avgå, medan tid finns, att rädda FN som institution. Denna behövs verkligen idag, med alla internationella problem som radas upp - Iran, Nord-Korea, Egypten, Syrien, Turkiet, Marocko, Västafrika, USA...
Huggorm
02-03-2012, 20:30
CITAT (Bengalow @ 02-03-2012, 19:52)  Det är nog ett steg för att avsätta den "mjäkige" Ban Ki Moon. Jan Elisasson är kanske den mest ansedde diplomaten i världen, efter Koffi Annan, som ju redan varit FN's generalsekreterare. För övrigt har ju också denne (Annan) svensk anknytning genom sin fru. FN har förlorat mycket av sitt inflytande tack vare koreanen - så låt honom avgå, medan tid finns, att rädda FN som institution. Denna behövs verkligen idag, med alla internationella problem som radas upp - Iran, Nord-Korea, Egypten, Syrien, Turkiet, Marocko, Västafrika, USA... Marocko, vad är det där nu då? Jag trodde det var det enda arablandet som fungerade hyggligt. Eller är det det gamla bråket om Västsahara du menar?
Bengalow
02-03-2012, 20:44
Så är det...Marocko har besatt 2/3 av Spanska Västsahara, och anser att det är deras land, stödjes av USA i FN...lika tokigt som att Syrien stös av Kina och Ryssland, men industriella intressen får företräde. I Västsahara är det oljan utanför kusten som intressant. Fosfaten är snart lika med noll. Fisket, som bl.a. norrmännen har gjort till stor industri, med bl.a. Omega-3-olja är intressant också för Europas fiskare. Den fisk som norrmännen tar upp för att pressa olja av, hade räckt att livnära största delen av Västsaharas befolkning. Men icke...den blir ett "nödvändigt" tillskott till hamburgerätande västeuropeer. Visst är det ofördelaktigt för vissa här i världen!? Varför får man inte välja föräldrar...?
Visst är det alltid så att länders intresse kommer före allt annat, särskilt om det är råvarutillgångar det gäller. Vi i väst delar ju knappast med oss av vårt överflöd, utan ger lite bistånd för att visa hur goda vi är. Här i Sverige säger väl ingen nej till stinna kineser om dom kan rädda jobb o välfärd. Inte jag i alla fall. Och def inte staten med LKAB. Kanske dags att lära sig lite kinesiska.
Huggorm
02-03-2012, 22:48
CITAT (gnon49 @ 02-03-2012, 22:37)  Visst är det alltid så att länders intresse kommer före allt annat, särskilt om det är råvarutillgångar det gäller. Vi i väst delar ju knappast med oss av vårt överflöd, utan ger lite bistånd för att visa hur goda vi är. Här i Sverige säger väl ingen nej till stinna kineser om dom kan rädda jobb o välfärd. Inte jag i alla fall. Och def inte staten med LKAB. Kanske dags att lära sig lite kinesiska.  Hade jag inte varit så kass på språk så hade jag lärt mig mandarin för länge sedan, det finns ju enorma möjligheter för jobb mot den kinesiska marknaden om man bara kan språket och grunderna i kulturen
CITAT (Huggorm @ 02-03-2012, 08:26)  Löfven säger sig nu vilja värva Juholt till sin tappra trupp. Undrar vilken ministerpost han kan tänkas bli aktuell för vid en eventuell valseger? Det gäller ju att "toppa" laget förstås. Först ett sjukvårdsbiträde som näringspolitisk talesperson och nu Juholt! Och jag som trodde Löfven var en klok karl, fast underhållande blir det garanterat framöver. Gita
*Stintan*
03-03-2012, 08:44
CITAT (Gita @ 03-03-2012, 08:18)  Det gäller ju att "toppa" laget förstås. Först ett sjukvårdsbiträde som näringspolitisk talesperson och nu Juholt! Och jag som trodde Löfven var en klok karl, fast underhållande blir det garanterat framöver. Gita J_____a överklassuttalande!
Blomstertanten
03-03-2012, 08:48
CITAT (Gita @ 03-03-2012, 08:18)  Det gäller ju att "toppa" laget förstås. Först ett sjukvårdsbiträde som näringspolitisk talesperson och nu Juholt! Och jag som trodde Löfven var en klok karl, fast underhållande blir det garanterat framöver. Gita Här vädras fördomar ser jag! På vilket vis skulle ett sjukvårdsbiträde vara mindre lämpad som näringspolitisk talesperson? Vad har någons civila yrke med saken att göra överhuvudtaget?
herkules
03-03-2012, 08:58
vi får glada så länge det finns människor som faktiskt har arbetat innan de blev politiker  politiska broilers är inte så himla mycket att hänga i julgranen, noll verklighetsförankring ju.
Huggorm
03-03-2012, 09:46
CITAT (herkules @ 03-03-2012, 08:58)  vi får glada så länge det finns människor som faktiskt har arbetat innan de blev politiker  politiska broilers är inte så himla mycket att hänga i julgranen, noll verklighetsförankring ju. Det är därför vi skall vara stolt över vår statsminister, han jobbade ju som författare vilket är ett slitsamt och dåligt betalt yrke
Blomstertanten
03-03-2012, 09:48
CITAT (Huggorm @ 03-03-2012, 09:46)  Det är därför vi skall vara stolt över vår statsminister, han jobbade ju som författare vilket är ett slitsamt och dåligt betalt yrke Att man skrivit en bok är inte detsamma som att man är författare!
Huggorm
03-03-2012, 09:51
CITAT (Blomstertanten @ 03-03-2012, 09:48)  Att man skrivit en bok är inte detsamma som att man är författare!  Jasså? Är det utgivning som skall till så har han ju även det. Men vad kallas man i sådana fall medan man skriver boken?
CITAT (Huggorm @ 03-03-2012, 09:46)  Det är därför vi skall vara stolt över vår statsminister, han jobbade ju som författare vilket är ett slitsamt och dåligt betalt yrke Den skrev han vid sidan av sina politiska uppdrag, eller snarare som en del av dem. Det räknas inte.
herkules
03-03-2012, 10:55
CITAT (Huggorm @ 03-03-2012, 09:46)  Det är därför vi skall vara stolt över vår statsminister, han jobbade ju som författare vilket är ett slitsamt och dåligt betalt yrke haha  författare ... det där skräpet han producerat duger knappt att tända korvbrasan med.
Blomstertanten
03-03-2012, 11:21
CITAT (Huggorm @ 03-03-2012, 09:51)  Jasså? Är det utgivning som skall till så har han ju även det. Men vad kallas man i sådana fall medan man skriver boken? Att kalla nån som skriver på en bok för författare är ungefär som att jag skulle kalla mej trädgårdsmästare bara för att jag påtar i trädgården. Eller som om Gossen Ruda skulle kalla sig arborist bara för att han har fällt ett träd.
Lekte inte Bodström författare också. Väntar med spänning på Juholts memoarer. Tänk vilka intriger han kan berätta om.
Huggorm
03-03-2012, 12:01
CITAT (gnon49 @ 03-03-2012, 11:55)  Lekte inte Bodström författare också. Väntar med spänning på Juholts memoarer. Tänk vilka intriger han kan berätta om. En bok med ett abrupt slut
CITAT (gnon49 @ 03-03-2012, 11:55)  Lekte inte Bodström författare också. Väntar med spänning på Juholts memoarer. Tänk vilka intriger han kan berätta om. Bodström har skrivit sex st böcker vad jag vet, varav tre är deckare. Honom kan man nog kalla författare på riktigt.
lamorran
03-03-2012, 12:32
CITAT (Huggorm @ 03-03-2012, 09:46)  Det är därför vi skall vara stolt över vår statsminister, han jobbade ju som författare vilket är ett slitsamt och dåligt betalt yrke Jag förstår att det var ironi.Det märkliga med den boken att den verkar försvunnen från jordens yta. Enligt Dagens Nyheter så finns den ej på biblioteken .Den har bara försvunnit säger ett antal bibliotikarier. En konspirationside kan vara att propagandaministern sänt ut sina hejdukar för att helt simpelt bara låta den försvinna.
Huggorm
03-03-2012, 12:34
CITAT (lamorran @ 03-03-2012, 12:32)  Jag förstår att det var ironi.Det märkliga med den boken att den verkar försvunnen från jordens yta. Enligt Dagens Nyheter så finns den ej på biblioteken .Den har bara försvunnit säger ett antal bibliotikarier. En konspirationside kan vara att propagandaministern sänt ut sina hejdukar för att helt simpelt bara låta den försvinna. Jag vill bara påpeka att han har skrivit mer än en bok.
lamorran
03-03-2012, 12:38
CITAT (Huggorm @ 03-03-2012, 12:34)  Jag vill bara påpeka att han har skrivit mer än en bok. Nämen, är det sant!!!! Jag är djupt imponerad.
herkules
03-03-2012, 13:06
den dagen han har gjort ett hederligt dagsverke ska jag bli imponerad
Red Top
03-03-2012, 13:31
CITAT (Huggorm @ 03-03-2012, 12:34)  Jag vill bara påpeka att han har skrivit mer än en bok. Mig veterligt har han inte skrivit en enda bok. Däremot har Moderata ungdomsförbundet gett ut ett antal skrifter, som ISBN-registrerats, dvs finns i KB:s register över utgivna publikationer. En har Reinfeldt "författat". En annan har han medverkat i. Med tanke på hur han behandlar det svenska språket, har åtminstone jag svårt för att se honom som författare. Däremot kan man möjligen påstå att han och Schlingman är väldigt kreativa i sin behandling/användning av svenska ord. Här är ett av hans nedtecknade påståenden: "Det har skrivits otaliga hyllmeter om hur den av socialdemokratin skapade välfärdsstaten perverterat förutsättningarna för traditionell normbildning och mellanmänskliga relationer, liksom för samhällsekonomisk långsiktighet."Fredrik Reinfeldt i boken Nostalgitrippen (Stockholm : Moderata ungdomsförbundet, 1995).
Red Top
03-03-2012, 13:41
CITAT (Jan Lindgren @ 02-03-2012, 13:09)  Hej! Enligt försäkringskassan så medför det inga skillnader i bedömningen. Att ändra ordalydelsen spelar ingen roll i praktiken. Jag fick några föreläsningar från försäkringskassan på fackkurser medan S regerade och det var riktigt hårda bud då. Fanns det något jobb den sjuka kunde utföra så var hen frisk. MVH Jan Lindgren Vad FK gör är att lydigt upprepa Kristerssons ord. Som vanligt. Kristersson är i mina ögon en hal högerpolitiker, som inte vill erkänna hur fel regeringen hanterat sjukförsäkringsfrågan. Deras klavertramp kan kanske skyllas på total okunskap om faktiska förhållanden. Sådana politiker har vi verkligen ingen nytta av. Jag föreslår att alla som blåögt tror på Kristerssons/FK:s ord läser detta inlägg från i går på LO-bloggen. Från 2,4 miljarder till 0 kr i ilfart – politiskt rekord i kappvändning?
Blomstertanten
03-03-2012, 14:26
CITAT (Red Top @ 03-03-2012, 13:31)  Mig veterligt har han inte skrivit en enda bok. Däremot har Moderata ungdomsförbundet gett ut ett antal skrifter, som ISBN-registrerats, dvs finns i KB:s register över utgivna publikationer. En har Reinfeldt "författat". En annan har han medverkat i. Med tanke på hur han behandlar det svenska språket, har åtminstone jag svårt för att se honom som författare. Däremot kan man möjligen påstå att han och Schlingman är väldigt kreativa i sin behandling/användning av svenska ord. Här är ett av hans nedtecknade påståenden: "Det har skrivits otaliga hyllmeter om hur den av socialdemokratin skapade välfärdsstaten perverterat förutsättningarna för traditionell normbildning och mellanmänskliga relationer, liksom för samhällsekonomisk långsiktighet."Fredrik Reinfeldt i boken Nostalgitrippen (Stockholm : Moderata ungdomsförbundet, 1995). Vad är mellanmänskliga relationer??????  Några sånna har inte jag vad jag vet!
Huggorm
03-03-2012, 15:03
CITAT (Blomstertanten @ 03-03-2012, 14:26)  Vad är mellanmänskliga relationer??????  Några sånna har inte jag vad jag vet!  Det är relationer mellan människor. Du måste vara väldigt ensam om du inte har några sådana
Bengalow
03-03-2012, 15:38
Ordet "relationer" ÄR mänslkliga relationer I annat fall förklarar man vilka relationer som avses. "Mellanmänskliga relationer" är "tårta på tårta", ungefär som "toppvinnare"...
Att "perverteras" finns inte i SAOL...heller inte "sviniöst" som den gode Gunnar Sträng använde om "svinaktiga" företeeleser, t.ex. dåvarande oppositionsledaren Gösta Bomans agerande - typiskt sviniöst...
Huggorm
03-03-2012, 15:48
CITAT (Bengalow @ 03-03-2012, 15:38)  Ordet "relationer" ÄR mänslkliga relationer I annat fall förklarar man vilka relationer som avses. "Mellanmänskliga relationer" är "tårta på tårta", ungefär som "toppvinnare"...
Att "perverteras" finns inte i SAOL...heller inte "sviniöst" som den gode Gunnar Sträng använde om "svinaktiga" företeeleser, t.ex. dåvarande oppositionsledaren Gösta Bomans agerande - typiskt sviniöst... Inom politiken kan relationer lika gärna beskriva förhållandet mellan stater, så jag tycker inte det är fel att precisera. Perverteras finns kanske inte i SAOL, men det finns med i rättstavningsprogrammet i datorn och jag tycker det låter som ett riktigt ord. "Sviniös" däremot låter konstigt, och det tycker jag inte för att det råkar vara en socialdemokrat som myntat uttrycket. Edit: Pervertera, perverterad och pervertering finns i alla fall med i SAOL, och de brukar väll inte ha med alla böjningar på ord annars heller?
*Stintan*
03-03-2012, 15:54
Stater kan inte ha relationer, det är människorna i staterna som har det isåfall.
Huggorm
03-03-2012, 16:07
CITAT (*Stintan* @ 03-03-2012, 15:54)  Stater kan inte ha relationer, det är människorna i staterna som har det isåfall. Om man relaterar till något då, kan man inte göra det till annat än människor? Och när något är relativt litet eller stort, är det bara människor som kan vara det? Nej, jag håller inte med om att det enbart är människor som kan ha en relation, och det står heller inget i SAOL om att det skulle vara så.
Gunilla T
03-03-2012, 16:31
CITAT (Huggorm @ 03-03-2012, 16:07)  Om man relaterar till något då, kan man inte göra det till annat än människor? Och när något är relativt litet eller stort, är det bara människor som kan vara det? Nej, jag håller inte med om att det enbart är människor som kan ha en relation, och det står heller inget i SAOL om att det skulle vara så. Jodå, man kan relatera till massor av saker....relatera till sina husdjur t.ex. och politiska partier relaterar ständigt till varandra.
Bengalow
03-03-2012, 16:32
Relation betyder "ett känslomässigt förhållande till någon annan", och visst kan stater ha det till varandra. USA har t.ex. ett förhållande till Kuba, som kan anses kyligt. Huruvida det är känslomässigt kan man kanske ifrågasätta, snarare då ett politiskt förhållande. Språket tenderar att lägga aspekter på även icke-mänskliga "relationer". På det området anklagar jag journalister som språkförbistrare...Läs en löpsedel, eller för den delen en artikel, och pröva förstå, vad de menar! Syftningsfel är väl mest förekommande... Hur många reportrar i tidningarna vet skillnaden mellan komma och punkt, eller subjekt och predikat? Hur många av dem har lärt sig vad satsbildning innebär? Det är en yrkesgrupp, som totalt missat det dom är satta att lära ut, nämligen ett vårdat språk.
Huggorm
03-03-2012, 16:53
CITAT (Bengalow @ 03-03-2012, 16:32)  Relation betyder "ett känslomässigt förhållande till någon annan", och visst kan stater ha det till varandra. USA har t.ex. ett förhållande till Kuba, som kan anses kyligt. Huruvida det är känslomässigt kan man kanske ifrågasätta, snarare då ett politiskt förhållande. Språket tenderar att lägga aspekter på även icke-mänskliga "relationer". På det området anklagar jag journalister som språkförbistrare...Läs en löpsedel, eller för den delen en artikel, och pröva förstå, vad de menar! Syftningsfel är väl mest förekommande... Hur många reportrar i tidningarna vet skillnaden mellan komma och punkt, eller subjekt och predikat? Hur många av dem har lärt sig vad satsbildning innebär? Det är en yrkesgrupp, som totalt missat det dom är satta att lära ut, nämligen ett vårdat språk. Och nu för tiden verkar alla media ha sparat in på korrekturläsare, för det ser bedrövligt ut i nästan varenda artikel.
Gunilla T
03-03-2012, 17:11
CITAT (Huggorm @ 03-03-2012, 16:53)  Och nu för tiden verkar alla media ha sparat in på korrekturläsare, för det ser bedrövligt ut i nästan varenda artikel. Ja, det är sorgligt minst sagt hur språket hanteras eller är det bara jag som uppnått 60+ och börjar bli konservativ? Dethär är ju faktiskt humoristiskt; http://ekuriren.se/ledareasikter/insandare...hop-inte-i-sar-
Jan Lindgren
03-03-2012, 17:22
CITAT (Red Top @ 03-03-2012, 13:41)  Vad FK gör är att lydigt upprepa Kristerssons ord. Som vanligt. Kristersson är i mina ögon en hal högerpolitiker, som inte vill erkänna hur fel regeringen hanterat sjukförsäkringsfrågan. Deras klavertramp kan kanske skyllas på total okunskap om faktiska förhållanden. Sådana politiker har vi verkligen ingen nytta av. Jag föreslår att alla som blåögt tror på Kristerssons/FK:s ord läser detta inlägg från i går på LO-bloggen. Från 2,4 miljarder till 0 kr i ilfart – politiskt rekord i kappvändning?Hej! Jag kan inte se att försäkringskassans tolkning av S:s brutala hantering av de sjuka var särskilt bra. Alliansens försök att införa rehabilitering var ett framsteg. Jag var själv sjuk under Sregeringen och något krav på rehab fanns inte under den perioden. MVH Jan Lindgren
herkules
03-03-2012, 18:30
haha, alliansens försök att införa rehabilitering, var då och hur då, genom att ta ifrån människor deras försörjning?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|