Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
Gita
CITAT (Gunilla T @ 27-01-2012, 10:56) *
Vi har ingen aning om hans åsikter, hans uppgift är att representera det socialdemokratiska partiet.

Hur är det nu med moderaterna sedan de börjat kalla sig det nya arbetarpartiet? Orkar inte leta nu men nog har det svängt i en hel del frågor när de äntligen fattade att de aldrig kommer att få makten om de inte har annat att komma med än skattesänkningar.

Fredrik satte upp fingret i luften....

Kanske du har rätt, att känna av trender och strömningar i samhället och skapa det samhälle en majoritet vill ha det är väl det som är politik.
Dessutom är ju S ganska splittrat i frågan om kärnkraft redan innan Löfven.

Fast ändrar han ståndpunkt beträffande företagande och näringslivets villkor lär han ju göra en stor del av metalls och även andra LO-förbunds medlemmar rejält besvikna vilket sannolikt inte gynnar S.
Gita
Eva i Skåne
Metall som förbund upphörde för en del år sedan. 2006 slogs Industriarbetarförbundet ihopa med Metallarbetarförbundet och bildade IF Metall och Löfven blev ordförande.

Ursäkta pekpinnen blink.gif
Gita
CITAT (Aqvakul @ 27-01-2012, 11:10) *
Intressant hur det redan börjar hackas på Stefan Löfven från borgerliga odlaiter, innan vi har en aning var han står...

Vem hackar på honom?
Menar du att det är att hacka att diskutera en ny partiledares för-, nackdelar och förutsättningar?
gita
För övrigt vet vi väl ganska väl vad han stått för hittills eftersom han är en känd offentlig person sedan ganska många år.
Gossen Ruda
Intressant hur det redan börjar hackas på Stefan Löfven från borgerliga odlaiter, innan vi har en aning var han står...

Det gäller att smida innan järnet blivit varmt. Skitsnacket har redan börjat.
Gita
CITAT (Eva i Skåne @ 27-01-2012, 11:12) *
Metall som förbund upphörde för en del år sedan. 2006 slogs Industriarbetarförbundet ihopa med Metallarbetarförbundet och bildade IF Metall och Löfven blev ordförande.

Ursäkta pekpinnen blink.gif

OK! Men det ändra inget i sak i mitt inlägg.
Gita
Huggorm

Intressant också att det samma inte hände för varken vänsterns eller miljöpartiets nya partiledare, eller centerns för den delen
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2012, 11:16) *
Det gäller att smida innan järnet blivit varmt. Skitsnacket har redan börjat.

Vad syftar du på?
Kompromisser och blocköverskridande överenskommelser är väl snarare något positivt och bra för landet.
Ju fler som är något så när överens i viktiga frågor stärker väl hela landet.
Gita
Eva i Skåne
Det var ett helt allmänt påpekande Gita, inte riktat till någon speciell.

Det är lika vanligt i media att dets sägs/skrivs fel och jag hakar upp mig varje gång. Kanske för att min man är fackligt aktiv och kommer från industriarbetarfacket. confused.gif unsure.gif
Gunilla T
CITAT (Gita @ 27-01-2012, 11:12) *
Kanske du har rätt, att känna av trender och strömningar i samhället och skapa det samhälle en majoritet vill ha det är väl det som är politik.
Gita

Nu får du väl bestämma dig...
*Stintan*
CITAT (Gunilla T @ 27-01-2012, 11:27) *

giggle.gif
Gita
CITAT (Gunilla T @ 27-01-2012, 11:27) *

Förstår inte riktigt vad du menar?
Att som du sa om Reinfeldt "att sticka fingret i luften" är inte det samma sak som att läsa av trender , strömningar och vad människor vill ha.?
Att skapa ett samhälle utifrån vad medborgarna vill ha är väl syftet med politik? Om inte, vad är då syftet?

Eller missuppfattar jag helt vart du vill komma, då du får gärna förtydliga!
Gita
*Stintan*
Nu ska jag kolla på ettan!
Gunilla T
CITAT (Gita @ 27-01-2012, 11:43) *
Förstår inte riktigt vad du menar?
Att som du sa om Reinfeldt "att sticka fingret i luften" är inte det samma sak som att läsa av trender , strömningar och vad människor vill ha.?
Att skapa ett samhälle utifrån vad medborgarna vill ha är väl syftet med politik? Om inte, vad är då syftet?

Eller missuppfattar jag helt vart du vill komma, då du får gärna förtydliga!
Gita

Okej, jag förtydligar..

Löfven som företrädare för en intresseorganisation har deklarerat en ståndpunkt betr. t.ex. kärnkraften och då säger jag att det är hans uppgift att företräda och kommunicera och tillvarata IF Metalls intressen och beslut i den rollen.

Som ordförande i Socialdemokratiska partiet har han en ny roll i att föra fram partiets åsikter och då ifrågasätter du omgående trovärdigheten.

Reinfeldt som medlem i ett politiskt parti skrev ner sina värderingar och åsikter i bl.a. "Det sovande folket" Han insåg så småningom att dessa ståndpunkter aldrig skulle bära till en regeringsposition och han förstod hur mycket svenska folket värnade om den generella välfärden.

Och det var då han började värna om arbetsrätten t.ex. om han sedan verkligen ändrade åsikt eller bara var en skicklig strateg har jag ingen uppfattning om men du uppfattar honom som trovärdig har jag förstått.

Personligen har jag inga problem med att människor ändrar ståndpunkt - ökad kunskap brukar ge nya insikter. Har mycket svårare att förstå 20 års upprepningar där inget nytt hänt under hatten - floskler och snömos gör väl ingen människa glad?

Blev det tydligare nu?
Gossen Ruda
Förtydligande: Med skitsnack menar jag här på Odla och inget annat. Det är lite tröttsamt att läsa allt hackande på och ifrågasättande av en person som inte ens tillträtt. Detta är inte Sveriges riksdag utan ett forum för odlare och att sitta och spekulera och propagera politik i all oändlighet här är inget annat än ordbajseri.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2012, 12:13) *
Förtydligande: Med skitsnack menar jag här på Odla och inget annat. Det är lite tröttsamt att läsa allt hackande på och ifrågasättande av en person som inte ens tillträtt. Detta är inte Sveriges riksdag utan ett forum för odlare och att sitta och spekulera och propagera politik i all oändlighet här är inget annat än ordbajseri.

Det kan absolut finnas en nytta med det. Med mina otroligt välunderbyggda och informativa inlägg här har jag troligtvis värvat åtminstone ett tjugotal röster åt alliansen. tummenupp.gif Gita har förmodligen fixat ytterligare ett tvåsiffrigt antal.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 27-01-2012, 12:22) *
Det kan absolut finnas en nytta med det. Med mina otroligt välunderbyggda och informativa inlägg här har jag troligtvis värvat åtminstone ett tjugotal röster åt alliansen. tummenupp.gif Gita har förmodligen fixat ytterligare ett tvåsiffrigt antal.

rotfl.gif Ja självgodheten flödar åtminstone.
Elisabeth-Västkustkolonisten

Menar du att bara du får prata politik här på Odla. Alla dom som har en annan upåfattning än du då är det skitsnack??????

Gossen nur är du bara löjlig..... vem har öppnat tråden här?

Elisabeth
*Stintan*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-01-2012, 12:36) *
Menar du att bara du får prata politik här på Odla. Alla dom som har en annan upåfattning än du då är det skitsnack??????

Gossen nur är du bara löjlig..... vem har öppnat tråden här?

Elisabeth

???????

det var för övrig Gossen som startade tråden.
Det vet ja också att Gossen startade tråden. Därför frågade jag honom själv eftersom han först öppnar en tråd och sedan tycker det är skitsnack osv

Gossen Ruda
Politik är en del av livet och får och skall diskuteras. Vad jag redan tröttnat på är alla goda råd, förutsägelser, framtida hot, pekpinnar mm mm som haglar över en person som inte ens tillträtt och som aldrig kommer att läsa dem heller. Det är ett ständigt tjatande från högerhåll, dessutom mest från en person som aldrig skriver om något annat än politik. Vänta och se.
Ja jag tycker också att man skall kunna diskutera politik. Vi gör det i alla fall hemma trots olika uppfattningar. Men vi slänger aldrig skit på varandra för en annan inställning.

Men om du är ärlig mot dig själva så slänger vänstersidan här mycket skit på högersidan här. Men högersidan skall inte ens öppna munnen. Är det demokratie?

Sen saknar jag att ingen här tittar ut över tallriken...... Man försvarar blint allt, även dumheter. Det förstår jag inte.

Om jag gillar ett parti så ser jag ändå att även ett annat parti har något som är bra. Men inte här.....

Ju mer skit man kan slänga på varandra, ju bättre är det för vissa.....

Elisabeth

gnon49
SL har kanske en smekmånad framför sig, sedan börjar allvaret. Givetvis kommer både för o nackdelar med honom att framträda. Han är ju ingen frälsare utan en helt vanlig person som kommer att ifrågasättas då o då. Givetvis hugger alliansen vid minsta misstag. Så skall ju politik bedrivas. När all eufori inom S lagt sig får vi svaret om man valde rätt man för rätt jobb. Tror han har något bättre förutsättning än Juholt men i slutändan är det ju väljarna som avgör.
Red Top
För mig är det stor skillnad på att diskutera politiska sakfrågor och att kasta skit på politiker som person, som i det här fallet inte ens har tillträtt.

Politik handlar inte enbart om enskilda politiker, utan framförallt om sakfrågor.

Att smutskasta först Juholt och nu Löven betraktar jag inte som politisk debatt. Det kallar jag rätt och slätt skitsnack.

Om jag angriper någon alliansföreträdare, är det för vad de säger i politiska frågor, inte för hur de är som person!

CITAT (Gunilla T @ 27-01-2012, 12:08) *
Okej, jag förtydligar..

Löfven som företrädare för en intresseorganisation har deklarerat en ståndpunkt betr. t.ex. kärnkraften och då säger jag att det är hans uppgift att företräda och kommunicera och tillvarata IF Metalls intressen och beslut i den rollen.

Som ordförande i Socialdemokratiska partiet har han en ny roll i att föra fram partiets åsikter och då ifrågasätter du omgående trovärdigheten.

Reinfeldt som medlem i ett politiskt parti skrev ner sina värderingar och åsikter i bl.a. "Det sovande folket" Han insåg så småningom att dessa ståndpunkter aldrig skulle bära till en regeringsposition och han förstod hur mycket svenska folket värnade om den generella välfärden.

Och det var då han började värna om arbetsrätten t.ex. om han sedan verkligen ändrade åsikt eller bara var en skicklig strateg har jag ingen uppfattning om men du uppfattar honom som trovärdig har jag förstått.

Personligen har jag inga problem med att människor ändrar ståndpunkt - ökad kunskap brukar ge nya insikter. Har mycket svårare att förstå 20 års upprepningar där inget nytt hänt under hatten - floskler och snömos gör väl ingen människa glad?

Blev det tydligare nu?

Tack för att du skrev det! Då slapp jag. [attachment=67485:hug1_smiley.gif]
gnon49
Hur en politiker är som person tror jag faktiskt väger tungt ur väljarsynpunkt. Juholts personlighet bidrog ju till fallet. Det politiska budskapet kan lätt komma i skymundan om fel person står i talarstolen o agiterar. SL verkar ju vara trygg i sig själv och är inte, vad som sägs i alla fall, dom stora ordens man. Det kan vara en fördel. Allt beror ju på hur han uppfattas som person av väljarna.
Gita
CITAT (Gunilla T @ 27-01-2012, 12:08) *
Okej, jag förtydligar..

Personligen har jag inga problem med att människor ändrar ståndpunkt - ökad kunskap brukar ge nya insikter. Har mycket svårare att förstå Han insåg så småningom att dessa ståndpunkter aldrig skulle bära till en regeringsposition och han förstod hur mycket svenska folket värnade om den generella välfärden.

Och det var då han började värna om arbetsrätten t.ex

Blev det tydligare nu?

När skrev Reinfeldt "Det sovande folket", jo den gavs ut 1993 . Tycker du att det är underligt på något sätt att han, precis som de flesta av oss, kommer till nya insikter och kunskaper under nästan tjugo års tid och därmed ändrar ståndpunkt i en del frågor? Det vore väl förfärligt om inte livet skulle lära honom och oss ett och annat.
Mer problematiskt tycker jag nog det blir om man ändrar åsikt till det helt motsatta på ett dygn, och av det skälet att man byter jobb. Därmed inte sagt att SL kommer att göra så, han anses ju i näringslivskretsar, även av motparten, som en högst klok och resonabel person som månar om svenska företag och deras konkurrenskraft.
Fast nog kommer det att bli en dans på smal lina om han skall lyckas tillfredsställa vänsterfalangen inom partiet och samtidigt inte göra metallarbetare och industrifolk alltför besvikna.
Kanske kommer han att lyckas, kanske inte.
Gita

Red Top
Reinfeldts osanningar fortsätter - nu om jobbskatteavdraget

-FAKTAKOLL.
Statsministern har haft lite svårt att hålla sig till fakta. På senare tid har han skönmålat allt ifrån statsfinanser och avregleringar till sysselsättning. Nu har turen kommit till jobbskatteavdraget, och ja, han slarvar med fakta även här:
”De som utvärderar regeringens politik har påpekat att det enskilt mest jobbskapande vi har gjort, som har lett till ökad sysselsättning, högre sysselsättning än vad som annars har varit fallet, är jobbskatteavdragen. Just därför att det ger en så tydlig drivkraft till låg- och medelinkomsttagare att öka sin arbetstid.”

Reinfeldt har inte kunnat visa upp någon sådan utvärdering. Däremot finns exempel på motsatsen. Institutet för Arbetsmarknadspolitisk Utvärdering (IFAU) presenterade igår sina slutsatser, på följande vis:

”Vår sammantagna bedömning utifrån en omfattande analys är att resultaten inte på ett trovärdigt sätt kan tolkas som effekter av jobbskatteavdraget. Den begränsade variationen mellan individer i reformernas omfattning i kombination med komplexa sysselsättningstrender både före och efter reformerna innebär en stor utmaning för vårt och framtida försök att utvärdera jobbskatteavdragets sysselsättningseffekter.”

Sysselsättningseffekterna kan inte styrkas. Det är, stoppa pressarna, exakt samma sak som regeringens egen utredning kom fram till ......................-Läs vidare på länken.
Gita
CITAT (Red Top @ 27-01-2012, 13:44) *
För mig är det stor skillnad på att diskutera politiska sakfrågor och att kasta skit på politiker som person, som i det här fallet inte ens har tillträtt.

Politik handlar inte enbart om enskilda politiker, utan framförallt om sakfrågor.

Att smutskasta först Juholt och nu Löven betraktar jag inte som politisk debatt. Det kallar jag rätt och slätt skitsnack.

Om jag angriper någon alliansföreträdare, är det för vad de säger i politiska frågor, inte för hur de är som person!
Tack för att du skrev det! Då slapp jag. [attachment=67485:hug1_smiley.gif]

Återigen, vem har kastat skit?. Tycker tvärtom verkar i stort sett alla tycka att att han är en bra person och ett bra val. Om han sen lyckas ena partiet eller vinna nästa val kan man ju ha olika åsikter om.
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 27-01-2012, 14:19) *
När skrev Reinfeldt "Det sovande folket", jo den gavs ut 1993 . Tycker du att det är underligt på något sätt att han, precis som de flesta av oss, kommer till nya insikter och kunskaper under nästan tjugo års tid och därmed ändrar ståndpunkt i en del frågor? Det vore väl förfärligt om inte livet skulle lära honom och oss ett och annat.
Mer problematiskt tycker jag nog det blir om man ändrar åsikt till det helt motsatta på ett dygn, och av det skälet att man byter jobb. Därmed inte sagt att SL kommer att göra så, han anses ju i näringslivskretsar, även av motparten, som en högst klok och resonabel person som månar om svenska företag och deras konkurrenskraft.
Fast nog kommer det att bli en dans på smal lina om han skall lyckas tillfredsställa vänsterfalangen inom partiet och samtidigt inte göra metallarbetare och industrifolk alltför besvikna.
Kanske kommer han att lyckas, kanske inte.
Gita

Istället för att diskutera adekvat kritik av FR, försöker du dribbla bort korten genom att föra en massa hypotetiska resonemang om vad SL kan tänkas göra och ev. reaktioner på detta... thumbdown.gif
Gita
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-01-2012, 13:18) *
Ja jag tycker också att man skall kunna diskutera politik. Vi gör det i alla fall hemma trots olika uppfattningar. Men vi slänger aldrig skit på varandra för en annan inställning.

Men om du är ärlig mot dig själva så slänger vänstersidan här mycket skit på högersidan här. Men högersidan skall inte ens öppna munnen. Är det demokratie?

Sen saknar jag att ingen här tittar ut över tallriken...... Man försvarar blint allt, även dumheter. Det förstår jag inte.

Om jag gillar ett parti så ser jag ändå att även ett annat parti har något som är bra. Men inte här.....

Ju mer skit man kan slänga på varandra, ju bättre är det för vissa.....

Elisabeth

Gunilla T
Ja Gita....jag försökte faktiskt förklara - kan inte uttrycka mig tydligare men du förstår ändå inte...

Dessutom skriver du nästan exakt det som jag själv skrev slap.gif
Gossen Ruda
Denna ramsa som upprepas i oändlighet: " Just därför att det ger en så tydlig drivkraft till låg- och medelinkomsttagare att öka sin arbetstid.” ekar ganska ihåligt. Det som begränsar nämnda grupper är inte viljan att arbeta utan möjligheten till att överhuvud taget få ett jobb eller ett jobb på heltid. Med dagens arbetslöshetssiffror är det ett hån mot alla arbetslösa. Jobbskatteavdrag skapar inga jobb.

Gita

Rätta mig om jag har fel men var det inte herrn som startade den allmänpolitiska tråden? Om en öppen, befogad debatt får dig att må illa så finns det väl något annat du kan syssla med. Surfa runt lite, med lite tur kanske du kan hitta något forum där ingen säger emot dig eftersom du med all tydlighet inte klarar av att det finns andra åsikter än dina.
Vänligen Gita
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2012, 13:05) *
Politik är en del av livet och får och skall diskuteras. Vad jag redan tröttnat på är alla goda råd, förutsägelser, framtida hot, pekpinnar mm mm som haglar över en person som inte ens tillträtt och som aldrig kommer att läsa dem heller. Det är ett ständigt tjatande från högerhåll, dessutom mest från en person som aldrig skriver om något annat än politik. Vänta och se.

Men lilla gubben, varför hoppar du bara inte över inlägg från de skribenter som får dig att må dåligt och forsätt att leva gott i din lilla inskränkta värld där alla tycker som du.

Allvarligt talat, du varken äger eller styr forumet, och om det är så att det inte passar dig så behöver du ju inte delta i debatten. det är så vitt jag vet frivilligt.
Gita
Ugglemormor
Vi är väl på lika villkor och då kan man avstå från det man inte vill svara på och avsluta sin diskussion om den inte leder till något..... det är inte konstigare än så och lite humor och förståelse kan väl inte skada emellanåt ..... whistling.gif man behöver inte känna sig som förlorare om man inte hänger med .......för det är man inte, men lite klokare kanske .....
Gita
CITAT (Aqvakul @ 27-01-2012, 14:27) *
Istället för att diskutera adekvat kritik av FR, försöker du dribbla bort korten genom att föra en massa hypotetiska resonemang om vad SL kan tänkas göra och ev. reaktioner på detta... thumbdown.gif

Ja. du får ursäkta men jag tycker att det är betydligt intressantare att diskutera aktualiteter och nutid än en bok som gavs ut för 19 år sedan.
Iofs upplever jag att du och fler med dig här på Odla skulle vilja kunna vrida klockan tillbaka en så där 20 -30 år. Men nu är det ju så att det inte är möjligt
Gita
Gossen Ruda
Det är stor skillnad på att diskutera aktualiteter mot att fantisera om en hypotetisk framtid sedd genom blåfärgade glasögon.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2012, 15:06) *
Det är stor skillnad på att diskutera aktualiteter mot att fantisera om en hypotetisk framtid sedd genom blåfärgade glasögon.

Nu och framiden, det är väl positivt. Att ha fastnat i en för alltid förgången tid är ju bara destruktivt.
Gita
Gita
CITAT (Gunilla T @ 27-01-2012, 14:31) *
Ja Gita....jag försökte faktiskt förklara - kan inte uttrycka mig tydligare men du förstår ändå inte...

Dessutom skriver du nästan exakt det som jag själv skrev slap.gif

Om vi skall fortsätta där vi startade, så är det ju så att SL utan för den inre kretsen är mest känd för sitt starka engagemang och sitt lobbyarbete för mer kärnkraft och delvis kanske för sin pragmatiska syn på företagande och arbetsmarknad.
Och nog måste du hålla med om att det inte kan vara helt enkelt att över en natt byta åsikt i så pass grundläggande frågor. Kanske kan han jämka samman olika åsikter i frågorna eller t.o.m. lyckas få partiet på sin linje. Helt utan förutsättningar att lyckas är han inte, hur det går återstår att se.
Gita
Gita du ger dig inte heller...... Jag förstår inge av er
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2012, 15:06) *

tummenupp.gif
Aqvakul
En intressant reflektion:

Göran Greider: "S är rädda för de flesta systemkritiska frågorna - rädda för att kritisera kapitalism och marknad och rädda för att formulea visioner som exempelvis förkortad arbetsdag. Det är den bistra sanningen. Lyssnade man mer på sina egna väljare än på mediekommentariet skulle den rädslan släppa."
Källa: Dala-Demokratens chatt.
Gunilla T
CITAT (Aqvakul @ 27-01-2012, 15:54) *

Göran Greider: "S är rädda för de flesta systemkritiska frågorna - rädda för att kritisera kapitalism och marknad och rädda för att formulea visioner som exempelvis förkortad arbetsdag. Det är den bistra sanningen. Lyssnade man mer på sina egna väljare än på mediekommentariet skulle den rädslan släppa."

Där sätter han fingret på problemet - som så ofta! ...och där Vänsterpartiet och Sjöstedt gjort just det.
Gossen Ruda
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-01-2012, 15:33) *
Gita du ger dig inte heller...... Jag förstår inge av er

Att älta samma sak om och om igen slipper du iaf se från mig, jag har dåligt tålamod med sånt. biggrin.gif
gnon49

varför skulle S kritisera kapitalism o marknadsekonomi. Inget som, mig veterligen, partiet har något emot. Fast lyssna av väljarna är nog ett gott råd till S.
Trots allt är det ju dom som avgör partiets upp eller nedgång.
Aqvakul
CITAT (gnon49 @ 27-01-2012, 16:45) *
varför skulle S kritisera kapitalism o marknadsekonomi. Inget som, mig veterligen, partiet har något emot. Fast lyssna av väljarna är nog ett gott råd till S.
Trots allt är det ju dom som avgör partiets upp eller nedgång.

Självklart ska man granska, kritisera och styra upp kapitalism och marknadsekonomi. Medborgarna är knappast betjänta av råkaptalism och ohejdade globala marknadskrafter..
gnon49
CITAT (Aqvakul @ 27-01-2012, 17:59) *
Självklart ska man granska, kritisera och styra upp kapitalism och marknadsekonomi. Medborgarna är knappast betjänta av råkaptalism och ohejdade globala marknadskrafter..

Nej, det scenariot vill nog ingen ha. Starka fack, som Sverige har, är nog den bästa försäkringen mot ett samhälle där råkapitalism kan frodas.
Gita

Göran Greider, javiss han är karismatisk, charmig och väldigt gullig och dessutom väldigt mycket en kvarleva från den s.k. rödvinsvänstern. Däremot har han väl ingen större tyngd i dagens debatt?
Gita

CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2012, 16:33) *
Att älta samma sak om och om igen slipper du iaf se från mig, jag har dåligt tålamod med sånt. biggrin.gif

jätteskönt, om du nu verkligen kan avhålla dig från dina försök att styra vad man får tycka och inte tycka.
Gita
Gunilla T
CITAT (Gita @ 27-01-2012, 19:43) *
Göran Greider, javiss han är karismatisk, charmig och väldigt gullig och dessutom väldigt mycket en kvarleva från den s.k. rödvinsvänstern. Däremot har han väl ingen större tyngd i dagens debatt?
Gita

Du hittar visst alltid något som du kan kritisera wink.gif fast Greider kan du ju knappast kritisera för att ändra åsikt men då blir han en kvarleva istället g.gif

"Gullig och charmig" - synd att du inte kan uppskatta bildning och ett knivskarpt intellekt.
Gossen Ruda
Det är en sak att tjafsa om samma sak i flera dagar, som trådskapare är det en helt annan sak att hålla ordning i tråden. laugh.gif Ordnung!
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2012, 21:24) *
Det är en sak att tjafsa om samma sak i flera dagar, som trådskapare är det en helt annan sak att hålla ordning i tråden. laugh.gif Ordnung!

Att som trådskapare hålla ordning i tråden.....du är bara helt osannolik, att du orkar.
Starta för sjutton gubbar inga trådar om du inte klarar av andras åsikter.
Gita
P.s Har läst lite bakåt i denna och andra trådar där t,ex Juholt har diskuterats och med facit i hand så är dina hätska inlägg en ganska fascinerande läsning och visst gör du gör väldigt "insiktsfulla" analyser. Eller? D.s
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon