Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
*Stintan*
CITAT (Gita @ 19-02-2012, 18:57) *
Intressanta och delvis lite förvånande siffror från Sifo, att S med Löfven i spetsen skulle plocka tillbaka det mesta de tidigare tappat till V var väl ganska förutsägbart, att man tar över två % från Sd är ju inte heller förvånande, frustrerade och besvikna LO-medlemmar har ju nu fått "sin man" i ledningen. Det, som med tanke på Lövfens förflutna i kärnkraftslobbyn/ åsikter gällande kärnkraft, förvånar mig är att man också plockar sympatisörer från Mp. Intressant också att Alliansen inte tappat en enda sympatisör till S.
Gita

Fast nu är han ju partiledare och måste rätta sig efter kongressbesluten och han har ju klart deklarerat att kärnkraften ska avvecklas när det finns annat som kan ersätta och att alternativ är något som det måste satsas på.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2012, 19:15) *
Fast nu är han ju partiledare och måste rätta sig efter kongressbesluten och han har ju klart deklarerat att kärnkraften ska avvecklas när det finns annat som kan ersätta och att alternativ är något som det måste satsas på.

Just kärnkraften är ju en knepig fråga som väl delar alla partier förutom Mp och kanske V. Kanske mest knepig för S eftersom bl.a If Metall är starkt för utbyggnad av kärnkraften.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 19-02-2012, 19:30) *
Just kärnkraften är ju en knepig fråga som väl delar alla partier förutom Mp och kanske V. Kanske mest knepig för S eftersom bl.a If Metall är starkt för utbyggnad av kärnkraften.
Gita

Vad tycker du i frågan?
Farbror Blå
Det vore skönt att slippa kärnkraft, tycker jag, men vi ska absolut inte lägga ner den förrän vi kan ersätta den med förnybar energi, sol, vind och vatten
Gita
CITAT (Anma @ 19-02-2012, 19:43) *
Vad tycker du i frågan?

Skall jag vara ärlig så vet jag inte. Jag är nog i inte tillräckligt kunnig för att verkligen kunna väga för- mot nackdelar.
Gita
Däremot tycker jag att det är viktigt med fortsatt forskning inom området.dvs. att avskaffandet av det s.k. tankeförbudet var positivt.
malarmaster
kärnkraftsfrågan är ju något som splittrar i många partier,dock tror jag att de flesta är ense om att det måste finnas ersättningskraft innan man stänger ner,där är vi inte på långa vägar.
vi har ju periodvis elbrist i sverige o det är oacceptabelt,sedan leder det också till dessa horribla elzoner som påtvingats oss och slår hårt mot södra sverige tack vare att barsebäck stängdes ner.
det som är oroande är de nuvarande verken som alltefter de åldras drabbas av driftstörningar,konstigt nog alltid när elbehovet ökar... Tyder på dålig konkurrens,dvs det finns alltför få producenter vilket också leder till höga priser.
om det byggs nya kraftverk i sverige är ju en öppen fråga,kostnaderna avskräcker.staten hjälpte ju till tidigare men den dörren är nu stängd. ulf
herkules
den nordiska modellen är arbetarrörelsens smile.gif
http://aip.nu/default.aspx?page=3&nyhet=41506
Gita
CITAT (herkules @ 20-02-2012, 12:27) *
den nordiska modellen är arbetarrörelsens smile.gif
http://aip.nu/default.aspx?page=3&nyhet=41506

Hmmm.... då får det väl bli Den "nya" nordiska modellen .
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 20-02-2012, 13:49) *
Hmmm.... då får det väl bli Den "nya" nordiska modellen .
Gita

giggle.gif för några egna idéer kan ju inte högern komma på.
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2012, 16:24) *
giggle.gif för några egna idéer kan ju inte högern komma på.

Nej, nu vill Björklund styra upp vinstträsket runt privatskolorna. Ett S-förslag från början. Fast det är ju bra att han börjar tänka till slut.
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2012, 16:38) *
Nej, nu vill Björklund styra upp vinstträsket runt privatskolorna. Ett S-förslag från början. Fast det är ju bra att han börjar tänka till slut.

det är det som är bra med en opposition som börjar funka,sätter press på regeringen så att de börjar jobba. tänk vad mycket ett par partiledarbyten kan göra.
ser man nu också opinionsläget o sossarnas ökande stöd förstår man att juholt var ett rejält sänke. ulf
Gossen Ruda
CITAT (malarmaster @ 20-02-2012, 18:16) *
det är det som är bra med en opposition som börjar funka,sätter press på regeringen så att de börjar jobba. tänk vad mycket ett par partiledarbyten kan göra.
ser man nu också opinionsläget o sossarnas ökande stöd förstår man att juholt var ett rejält sänke. ulf

Säg snarare att regeringen inte har en egen sammanhållande politik utan partierna försöker sno andras idéer för att göra motståndarna svagare. Lyckligtvis blir de bara mer splittrade. biggrin.gif
Huggorm
Till och med jag är lätt besviken på alliansen. Moderaterna är lite för dominanta, och de övriga partierna har fått släppa alla sina hjärtefrågor. Men till och med det är bättre än sossarnas maktfullkomlighet. Men jag undrar om inte S skulle vara lite mera ödmjuka om de återfick makten nu?
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 20-02-2012, 18:43) *
Till och med jag är lätt besviken på alliansen. Moderaterna är lite för dominanta, och de övriga partierna har fått släppa alla sina hjärtefrågor. Men till och med det är bättre än sossarnas maktfullkomlighet. Men jag undrar om inte S skulle vara lite mera ödmjuka om de återfick makten nu?

rotfl.gif Finns väl ingen större maktfullkomlighet än den alliansen visar.
malarmaster
CITAT (*Stintan* @ 20-02-2012, 18:56) *
rotfl.gif Finns väl ingen större maktfullkomlighet än den alliansen visar.

med tanke på att alliansen faktiskt är en minoritetsregering och därmed inte kan föra den politik de vill fullt ut är de knappast maktfullkomliga,annat hade det varit om de haft majoritet i riksdagen.
något annat man kan undra över är oppositionens oförmåga att utnyttja det faktum att de kan,om de är överens vill säga,rätta till allt det som de gnäller över.höjd a-kassa? sjukförsäkringsstrulet?carema-skandaler? uppenbarligen är oppositionen inte överens och därmed är de inget regeringsalternativ.
det är kanske mest gnäll för sakens skull? ulf
Gossen Ruda
CITAT (malarmaster @ 20-02-2012, 19:50) *
med tanke på att alliansen faktiskt är en minoritetsregering och därmed inte kan föra den politik de vill fullt ut är de knappast maktfullkomliga,annat hade det varit om de haft majoritet i riksdagen.
något annat man kan undra över är oppositionens oförmåga att utnyttja det faktum att de kan,om de är överens vill säga,rätta till allt det som de gnäller över.höjd a-kassa? sjukförsäkringsstrulet?carema-skandaler? uppenbarligen är oppositionen inte överens och därmed är de inget regeringsalternativ.

Regeringen har två olika oppositioner vilket är deras smala lycka annars hade de fällts för länge sen.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2012, 19:56) *
Regeringen har två olika oppositioner vilket är deras smala lycka annars hade de fällts för länge sen.

Fyra olika, de rödgröna har ju gått i skilsmässa
Anma
CITAT (malarmaster @ 20-02-2012, 19:50) *

Du har ingen koll om sjukförsäkringsfrågan, det hör jag det. Länk kommer.
Huggorm
CITAT (Anma @ 20-02-2012, 20:21) *
Länk kommer.

Hurra.
Anma
Ulf Kristersson vägrar följa riksdagen

CITAT (Huggorm @ 20-02-2012, 20:22) *
Hurra.

Jag brukar inte hitta på saker, även om Gita ville försöka få det låta så häromdagen.
Överbölingen
Talar inte nye S-ledaren om regeringens målsättning när han vill satsa på innovationer???
I stället för S-retardationspolitik???

Lösryckt tolkning från TVnyhterna i kväll 20/2 2012
Anma
CITAT (Överbölingen @ 20-02-2012, 20:33) *
Talar inte nye S-ledaren om regeringens målsättning när han vill satsa på innovationer???
I stället för S-retardationspolitik???

Lösryckt tolkning från TVnyhterna i kväll 20/2 2012

På vilket sätt är regeringen innoativ när det gäller jobben och företagandet? Berätta gärna. Enligt Reinfeldt är ju företagarna ett särintresse....
malarmaster
CITAT (Huggorm @ 20-02-2012, 20:13) *
Fyra olika, de rödgröna har ju gått i skilsmässa

precis,hur de skall kunna sy ihop ett gemensamt program till valet är ju högst oklart,nu senast kommer kärnkraftsfrågan upp igen och det vet alla vad mp säger om det eller sjöstedts klargörande om att det är v som driver vänsterpolitik o inte sossarna,hur skall de kunna komma överens?det är inte så långt till valet som man tror,det tar tid att förhandla fram en gemensam politik,det under förutsättning att de vill komma med en gemensam valplattform,mp verkar vilja gå sin egen väg. ulf
malarmaster
CITAT (Anma @ 20-02-2012, 20:40) *
På vilket sätt är regeringen innoativ när det gäller jobben och företagandet? Berätta gärna. Enligt Reinfeldt är ju företagarna ett särintresse....

tyvärr är det väl här som framförallt reinfeldt gått vilse,inser man inte att det är just företagsetablering som måste stödjas på olika sätt hur skall han då lösa jobben?
visserligen har flera av regeringens åtgärder skapat många jobb men inte tillräckligt många.
krafttag behövs på flera områden,det finns potential för många fler företag men då måste man titta över de sociala systemen så att även företagare omfattas till 100%.vidare måste man titta över de ekonomiska risker det innebär att vara företagare,misslyckas du kan du stå med stora skulder o vara bränd för livet.
alliansen har ju hittills inte visat några större ambitioner för att sverige skall få många nya företag o arbetstillfällen. ett första steg skulle kunna vara sänkt arbetsgivaravgift för egenföretagare samt sänkta avgifter för de första anställda i ett litetföretag,låt säga de 2 första åren. Ulf
Gossen Ruda
Beträffande de röda och gröna partierna så driver de sina egna frågor fram till valet eftersom de inte har något valsamarbete. Efter valet får de och även kvarvarande högerpartier försöka bilda en majoritet. Då får man välja att avstå eller kompromissa vilket är en del av politikens vardag. Onödigt att måla fan på väggen redan nu.
Överbölingen
Enligt min uppfattning så är den mycket innovativ. Men! Skola, landsting behöver mer pengar. Fortsätter skolorna att få sänkta budgetar så sjunker utbildningskvaliteten så mycket att vi inte kan hämta upp den inom 50 år. Det är fel (Göran S som förde över skolansvaret till kommunerna). Skolan är en riksangelägenhet. Ju fler och kompetenta lärare vi har desto bättre studieresultat får eleverna och det är de som skall leda landet om 15 — 20 år.
OK att jag är maska föda då men se för tusan frammåti tiden och fastna inte i nuet.

Just nu förs en suverän pengapolitik av regeringen. Men jag tycker att skolan skulle få mer stöd.

Om jag fick önska så skulle alla skolor med åk 8 och 9 få tillgång till en lärare per 20 elever i sv, en ma. Helst 1/15.

Men nu satsar man på järnvägar och annat elände.
*Stintan*
Järnvägar är väl inte elände men dom kunde ju lagt dom där 5 miljarderna dom sänkte restaurangmomsen med på skolan istället t.ex.
gnon49
CITAT (Överbölingen @ 20-02-2012, 21:56) *
Enligt min uppfattning så är den mycket innovativ. Men! Skola, landsting behöver mer pengar. Fortsätter skolorna att få sänkta budgetar så sjunker utbildningskvaliteten så mycket att vi inte kan hämta upp den inom 50 år. Det är fel (Göran S som förde över skolansvaret till kommunerna). Skolan är en riksangelägenhet. Ju fler och kompetenta lärare vi har desto bättre studieresultat får eleverna och det är de som skall leda landet om 15 — 20 år.
OK att jag är maska föda då men se för tusan frammåti tiden och fastna inte i nuet.

Just nu förs en suverän pengapolitik av regeringen. Men jag tycker att skolan skulle få mer stöd.

Om jag fick önska så skulle alla skolor med åk 8 och 9 få tillgång till en lärare per 20 elever i sv, en ma. Helst 1/15.

Tar nog tid att vända på skolan efter alla år av nedmontering. Det går ju åt rätt håll i alla fall. Ordning o reda är på modet igen.
Men visst borde skolan vara en statlig angelägenhet o inte en kommunal, för en rättvis o lika utbildning.
Motti
Att man sänkte Restaurngmomsen gav ju resultat direkt med nyannställninga lägre priser =fler jobb är det inte det vi vill ha fler jobb ?sen kan det väl vara trevligt att alla kan ha råd att gå ut och äta med sin familj ! kvittar nog vad regeringen gör så är det alltid någon som skriker fel fel fel .Man kan inta både ha kakan och äta den .Bankerna ha ju gått med strålande vinst kunde inte dom dela med sig till skolorna nu då !skolan har väl aldrig varit perfeckt den har alltid haft brister och kommer alltid att ha det .Det här har gått som en röd tråd i alla tider .
*Stintan*
Den som har råd och vill gå på krogen bryr sig nog inte om ifall maten skulle bli 5 kr billigare. Ett ynka litet fåtal nyanställningar kostade 5 miljarder! Det mesta av pengarna har och kommer att hamna i restaurangägarnas fickor. Alla har ändå inte råd att gå på restaurang med familjen så det där är bara skitsnack.

Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 21-02-2012, 01:40) *
Den som har råd och vill gå på krogen bryr sig nog inte om ifall maten skulle bli 5 kr billigare. Ett ynka litet fåtal nyanställningar kostade 5 miljarder! Det mesta av pengarna har och kommer att hamna i restaurangägarnas fickor. Alla har ändå inte råd att gå på restaurang med familjen så det där är bara skitsnack.

Ett antal nyanställningar samt ett antal företag som slipper gå i konkurs, glöm inte dem.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 21-02-2012, 06:00) *
Ett antal nyanställningar samt ett antal företag som slipper gå i konkurs, glöm inte dem.

Våra skattepengar ska inte gå till att hålla restaurangbranchen med konstgjord andning. Det finns för många krogar.
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2012, 21:49) *
Beträffande de röda och gröna partierna så driver de sina egna frågor fram till valet eftersom de inte har något valsamarbete. Efter valet får de och även kvarvarande högerpartier försöka bilda en majoritet. Då får man välja att avstå eller kompromissa vilket är en del av politikens vardag. Onödigt att måla fan på väggen redan nu.

inte fan går jag och röstar på ett parti om jag inte vet vilken politik de skall föra efter valet,det är just det folk vill veta och det som de rödgröna stupat på i två val.
alliansen har varit tydliga i sitt valsamarbete och talat om vad som de planerar att göra,det är just det som lockat väljare.
skall inte oppositionen lägga fram ett gemensamt politiskt program kan jag redan nu säga losers.
får du inget besked om skatter,jobb,energipolitik m.m är det ju ett lotteri,vilket parti inom oppositionen kommer att få igenom sina förslag?det skiljer ju trots allt på olika frågor inom oppositionen.
huruvida alliansen kommer att gå vidare med sitt samarbete är ju inte heller 100% säkert.kd svajar och det gnälls på moderaternas dominans.reinfeldt får nog ge efter lite om samarbetet skall bestå.
Ulf
malarmaster
CITAT (*Stintan* @ 21-02-2012, 06:27) *
Våra skattepengar ska inte gå till att hålla restaurangbranchen med konstgjord andning. Det finns för många krogar.

beror på vad du menar med krogar,räknar du dit pizzerior o mindre enkla matställen? hamburgerbarer?
ett problem som jag har som äter ute på många olika orter är just avsaknad av riktiga lunchrestauranger,de flesta har försvunnit o ersatts av kebab o pizzerior .
vitsen med att sänka momsen var att stärka branschen så att nyanställningar kan ske,tror inte varken hamburgerbarer eller pizzerior har någon större nytta av sänkningen då hamburgerkedjorna redan går bra och de flesta pizzaställen har en suspekt skatte och anställningsmoral.(mycket svart)
jag håller dock med dej,krogmomspengarna kunde gått till något bättre,tror inte heller att de ger så mycket effekt. jag hade hellre satsat de pengarna på skatteverket o en mer effektiv uppsökande verksamhet riktad mot framförallt pizza o kebabställen,om man nu skall få kontroll på alla svarta pengar som rullar där.
när fick du ett kvitto på pizzerian sist när du betalat med kontanter?de flesta kör med öppna lådantricket eller felslagningstricket.
be om kvitto även vid kontantbetalning,det är ett sätt att komma åt problemet. Ulf
*Stintan*
Betalar aldrig med kontanter och har inte gjort på många år. Jag har inte köpt en pizza sen förra seklet. När fick du ett kvitto hos frisören sist? Det kommer tyvärr alltid att finnas folk som fuskar.
Blomstertanten
CITAT (*Stintan* @ 21-02-2012, 08:08) *
Betalar aldrig med kontanter och har inte gjort på många år. Jag har inte köpt en pizza sen förra seklet. När fick du ett kvitto hos frisören sist? Det kommer tyvärr alltid att finnas folk som fuskar.

Det är väl bara att vänta på att alliansen inför fler skatteavdrag, ett hårskatteavdrag borde ju vara rimligt med tanke på allt fuskande i den branschen! Det är ju så de belönar skattefuskande och svartjobb! sleep.gif
*Stintan*
CITAT (Blomstertanten @ 21-02-2012, 08:16) *
Det är väl bara att vänta på att alliansen inför fler skatteavdrag, ett hårskatteavdrag borde ju vara rimligt med tanke på allt fuskande i den branschen! Det är ju så de belönar skattefuskande och svartjobb! sleep.gif

Ja jag bara väntar på vad nästa bidrag ska gå till flirting.gif
Gunilla T
CITAT (Överbölingen @ 20-02-2012, 21:56) *

...och den gamle pensionerade lokföraren tar sig för pannan och undrar hur i fridens namn hela folkets järnväg kunnat reduceras till ett enda stort problem. Järnvägen som han var så stolt över att få ha som arbetsplats och satte en är i att erbjuda fullgod service till Sveriges befolkning.

Järnvägen är en riksangelägenhet och har en enorm betydelse för vår framtid för att minska koldioxidutsläppen - man måste titta framåt whist.gif
Blomstertanten
"MP KU-anmäler Reinfeldt
Miljöpartiet KU-anmäler statsminister Fredrik Reinfeldt för att regeringen anlitat privata konsultföretag för att utreda frågor som annars utförs av myndigheter eller offentliga utredningar.

Enligt riksdagsman Jabar Amin (MP) innebär regeringens anlitande av McKinsey & Company risk för jäv- och beroendesituationer, dubbla lojaliteter och att regeringen får kontroll över vad som presenteras."

Expressen: Miljöpartiet KU-anmäler Reinfeldt
Inte en dag för tidigt enligt mej! sleep.gif
Gunilla T
Bra tummenupp.gif detdär är ju riktigt pinsamt och klantigt av moderaterna att dra på sig misstankar om oegentligheter...
gnon49
Dom flesta KU-anmälningar brukar ju rinna ut i sanden. Mer en politisk markering när man springer till Ku o skvallrar. Man har för lite att göra helt enkelt.
Cacki
CITAT (gnon49 @ 21-02-2012, 16:31) *
Dom flesta KU-anmälningar brukar ju rinna ut i sanden. Mer en politisk markering när man springer till Ku o skvallrar. Man har för lite att göra helt enkelt.

Du ser inte allvaret i situationen om misstankarna skulle visa sej vara befogade eller?
Nu vet vi visserligen inte hur det går, men bara en sådan sak som att inte avhålla sej från att ge sej in i gråzoner på det viset visar på omdömeslöshet.
herkules
ULF KRISTERSSON lägger sig platt

– Vi ser en slarvig regering, de har suttit i minoritet i ett och ett halvt år, men har fortfarande inte lärt sig vad det innebär.

Blomstertanten
Skrev hemligt PM om sjukförsäkringen

"Regeringen kände till att de nya sjukreglerna skulle skapa problem, men körde över ministern som ville rätta till dem. Det hävdas i en hemlig PM från socialdepartementet."

"Numera är oppositionen och regeringen överens om att förändringar behövs, även om de inte är eniga om detaljerna. Regeringens officiella linje är att lagen fått "oväntade konsekvenser”, som ingen kunnat förutse.
Men det är en efterhandskonstruktion, enligt en hemlig PM från socialdepartementet som GP läst. I själva verket var problemen kända för regeringen på förhand, vilket också bekräftas av personer som var med när sjukreglerna arbetades fram."

Förvånad? Nääääää no.gif

herkules
REINFELDT I KISSEBLÖJA

Hon brukar beskrivas som en av landets värsta provokatörer. Nu vill Elisabeth Ohlson Wallin väcka politisk debatt med bildmontaget på Fredrik Reinfeldt i en läckande blöja. Bilden publiceras i den socialdemokratiska tidskriften Tidens senaste nummer.

- Carema-skandalen blev droppen för mig. Jag började fundera på hur vi verkligen ska kunna känna hur vidrigt det är när man blir äldre och inte sköts om ordentligt.

ALLIANSEN PÅ VÄG ATT TAPPA GREPPET

Svenskarna har tröttnat på regeringens bristande reformvilja - statsministern till och med varnar för visioner, skriver Markus Uvell.

kerstinbern
Två av tre arbetslösa får ingen arbetslöshetsersättning alls, de får leva på släktingar eller gå på socialbidrag. Vad har då statsminister Reinfeldt för råd till dessa 120 000 personer?

TT: Är det ett problem att bara en tredjedel av de arbetslösa får ersättning?

-Nej, jag försvarar att vi har skärpt arbetsvillkoren och att den nu fungerar som en omställningsförsäkring.

För grupper som står långt från arbetsmarknaden finns det andra "samhällsinsatser"

http://www.dn.se/ekonomi/120000-arbetslosa-utan-ersattning
http://svt.se/2.22620/1.2717213/120_000_ar...amp;lpos=rubrik
Huggorm
Magdalena Andersson övertar platsen som sossarnas ekonomiskpolitiska talesman. Aldrig hört talas om henne, men desto kändare är Sven-Erik Österberg som nu blir näringspolitik talesman. Tydligen valde han rätt när han ledde drevet mot Juholt. Ibrahim Baylan trodde jag var utsparkad för gott, men nu återkommer han som utbildningspolitisk talesman.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 22-02-2012, 19:35) *
Magdalena Andersson övertar platsen som sossarnas ekonomiskpolitiska talesman. Aldrig hört talas om henne, men desto kändare är Sven-Erik Österberg som nu blir näringspolitik talesman. Tydligen valde han rätt när han ledde drevet mot Juholt. Ibrahim Baylan trodde jag var utsparkad för gott, men nu återkommer han som utbildningspolitisk talesman.

Fast Österberg är tydligen inte klar än för det fanns visst "protester". Det ska väl vara nåt möte imorrn då det ska klubbas vilka Löfven ska ha runt sig.
malarmaster
CITAT (kerstinbern @ 22-02-2012, 16:44) *
Två av tre arbetslösa får ingen arbetslöshetsersättning alls, de får leva på släktingar eller gå på socialbidrag. Vad har då statsminister Reinfeldt för råd till dessa 120 000 personer?

TT: Är det ett problem att bara en tredjedel av de arbetslösa får ersättning?
-Nej, jag försvarar att vi har skärpt arbetsvillkoren och att den nu fungerar som en omställningsförsäkring.

För grupper som står långt från arbetsmarknaden finns det andra "samhällsinsatser"

http://www.dn.se/ekonomi/120000-arbetslosa-utan-ersattning
http://svt.se/2.22620/1.2717213/120_000_ar...amp;lpos=rubrik

lite förundran över siffror,enl. arbetsförmedlingen finns det 202000 anmälda som arbetslösa,2/3 får ingen ersättning av a-kassa,så långt stämmer det.
enl. scb finns det 394000 arbetslösa dvs 8%.
var finns mellanskillnaden på 192000 personer om de inte är arbetssökande? är de arbetssökande eller vad?
då uppstår frågan ,har vi 8% arbetslöshet eller 4? någon som vet? Ulf
gnon49
CITAT (Huggorm @ 22-02-2012, 19:35) *

Man kan kanske säga att Mona Sahlin har fått sin revansch och att epoken Juholt har raderats bort likt porträtten på gamla kommunister som fallit i onåd. Det lönar sig att tillhöra vinnande lag även om laget knappast är nytt. Fast Österberg känns okey och även Damberg. Båda tillhör väl högerflygeln inom S. Tycker mig märka att tonen mellan S o M har mildrats betydligt och att S har börjat anpassa sig i sin roll som oppositionsparti. S och M verkar ju ha ett djupare samarbete än vad dom vill ge sken av.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon