Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
*Stintan*
CITAT (Motti @ 18-01-2012, 00:52) *
Det finns många både inom vänstern sossarna och inom de borgeliga som gör karriär där det finns möjlighet att göra politisk karriär !det är därmed inte sakt att de sympatiserar med dom partier de gör karriär inom men för tillfället passar det deras mål .Palme var en av dom som innan han gick in i sossarna som karriarist var medlem i Unghögern nu mer Ungmoderaterna !Palme var adlig men såg sin chans att göra karriär inom sossarna och det gjorde han ju också med bravur !

Du tror alltså inte att Palme blev sosse för att han insåg att högern förde en politik han inte längre trodde på och kunde stå för? Nej Motti nu är du faktiskt ute och cyklar.
Red Top
Det finns många både inom vänstern sossarna och inom de borgeliga som gör karriär där det finns möjlighet att göra politisk karriär !det är därmed inte sakt att de sympatiserar med dom partier de gör karriär inom men för tillfället passar det deras mål .Palme var en av dom som innan han gick in i sossarna som karriarist var medlem i Unghögern nu mer Ungmoderaterna !Palme var adlig men såg sin chans att göra karriär inom sossarna och det gjorde han ju också med bravur !

Dina kunskaper i politisk historia verkar vara ännu sämre än Sofia Arkelstens. Det är bara att hoppas på att ignorans inte är en förutsättning för att vara moderat. wink.gif

Olof Palme var aldrig ungmoderat. Han var inte särskilt adlig heller. Mamman hette förvisso Elisabeth von Knieriem, en "adelssläkt" från Baltikum, som liksom övriga tyskspråkiga senare fördrevs till Polen och ännu senare från Polen till Tyskland.

Olof var redan som ung en förkämpe för människors lika värde.

Olof beskrev själv tre viktiga händelser, som orsaken till att han blev socialdemokrat.

"Åren 1953–54 arbetade Palme som förste byråsekreterare vid Försvarsstaben, under statsminister Tage Erlanders regering. Under åren dessförinnan hade han, enligt honom själv, genom tre viktiga händelser, blivit socialdemokrat. Den första av de tre händelserna han avsåg var skattedebatten i Stockholms konserthus 1947 mellan socialdemokraten Ernst Wigforss, högerpartiets Jarl Hjalmarson och folkpartiets Elon Andersson; den andra var USA-vistelsen 1948, då de stora klassklyftorna där uppdagades för honom. Det tredje var en Asien-resa 1953, när han ställdes inför kolonialismens konsekvenser. "
Ur Wikipedia.

Vad gäller ditt politiska intresse verkar det mest handla om byskvaller, inte om fakta.

För mig är det ointressant vilket parti folk kommer ifrån. Jag gillar aldrig ogrundat skitsnack och tyckande.

Politiska värderingar har för övrigt inget med pengar/rikedom att göra. Det handlar om människors grundläggande människosyn. Det vill säga ideologi.
Gossen Ruda
Red Top, du är verkligen kunnig och påläst. tummenupp.gif
Gunilla T

Motti, dina inlägg är pinsamt okunniga. Får jag föreslå i all vänlighet en intressant läsning "Underbara dagar framför oss" en biografi över Olof Palme, utgiven på Norstedts förlag 2010.

Författare är historikern och journalisten Henrik Berggren, f.d. kulturchef på Dagens Nyheter och numera medverkande på tidningens ledarsida.
*Stintan*
CITAT (Gunilla T @ 18-01-2012, 14:05) *
Motti, dina inlägg är pinsamt okunniga. Får jag föreslå i all vänlighet en intressant läsning "Underbara dagar framför oss" en biografi över Olof Palme, utgiven på Norstedts förlag 2010.

Författare är historikern och journalisten Henrik Berggren, f.d. kulturchef på Dagens Nyheter och numera medverkande på tidningens ledarsida.

tummenupp.gif
cikkoria
Med största sannolikhet kommer clownen att tillkännage sin avgång imorgon. bravo.gif
herkules
CITAT (cikkoria @ 20-01-2012, 23:11) *
Med största sannolikhet kommer clownen att tillkännage sin avgång imorgon. bravo.gif

vilken clown?
cikkoria
CITAT (herkules @ 20-01-2012, 23:12) *
vilken clown?

rotfl.gif
herkules
CITAT (cikkoria @ 20-01-2012, 23:21) *
rotfl.gif

jävla fjant! skriv namn om du öht ska skriva något.
Huggorm
CITAT (herkules @ 20-01-2012, 23:23) *
jävla fjant! skriv namn om du öht ska skriva något.

Fundera en stund så kommer du nog på det
herkules
CITAT (Huggorm @ 20-01-2012, 23:26) *

jag vet, men kan man inte bättre än så där så tycker jag att det är bättre att stänga av datorn och gå och lägga sig.
Huggorm
CITAT (herkules @ 20-01-2012, 23:29) *
jag vet, men kan man inte bättre än så där så tycker jag att det är bättre att stänga av datorn och gå och lägga sig.

Det vore nog det bästa för oss alla
herkules
CITAT (Huggorm @ 20-01-2012, 23:33) *
Det vore nog det bästa för oss alla

du menar att vi alla ska stänga ned och gå och lägga oss? inte jag, jo, stänga av datorn men annars ska jag precis bege mig ut! smile.gif
natten är ung och min shy.gif
Huggorm
CITAT (herkules @ 20-01-2012, 23:37) *
du menar att vi alla ska stänga ned och gå och lägga oss? inte jag, jo, stänga av datorn men annars ska jag precis bege mig ut! smile.gif
natten är ung och min shy.gif

Det skall bli spännande att läsa i tidningen i morgon vad du hittat på rolleyes.gif
cikkoria
CITAT (Huggorm @ 20-01-2012, 23:26) *

yes.gif
Motti
Jag jissar vilt ! cikkoria menar nog namnet Juholt ! en stor Clown nu mera wink.gif
Red Top
CITAT (Motti @ 21-01-2012, 01:57) *
Jag jissar vilt ! cikkoria menar nog namnet Juholt ! en stor Clown nu mera wink.gif

Och vissa clowner verkar härja vilt på forumet på nätterna.

Ingen nämnd och ingen glömd.
herkules
CITAT (Huggorm @ 20-01-2012, 23:40) *
Det skall bli spännande att läsa i tidningen i morgon vad du hittat på rolleyes.gif

du kanske får läsa att jag avgår? coolgleam.gif
*Stintan*
Juholt håller presskonferens i eftermiddag och tidningarna jobbar för högtryck med spekulationer. Mediafolket måste vara helt utschasade vid det här laget stackarna.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 09:30) *
Juholt håller presskonferens i eftermiddag och tidningarna jobbar för högtryck med spekulationer. Mediafolket måste vara helt utschasade vid det här laget stackarna.

giggle.gif
Gossen Ruda

Jo, tänk vad de jobbat för detta. Undrar vad de skulle göra om Juholt uppenbarar sig klädd som clown och meddelar att han sitter kvar. biggrin.gif
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2012, 09:32) *
Jo, tänk vad de jobbat för detta. Undrar vad de skulle göra om Juholt uppenbarar sig klädd som clown och meddelar att han sitter kvar. biggrin.gif

Ja det vore intressant att se. Han är ju iallafall bra på att sätta folk i arbete till skillnad mot Reinfeldt giggle.gif
Anma
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 09:37) *
Ja det vore intressant att se. Han är ju iallafall bra på att sätta folk i arbete till skillnad mot Reinfeldt giggle.gif

bravo.gif
Gita
”Vi bevittnar nu slutet på partiets hegemoniska makt”
Läs och begrunda!

Upprepar inlägget eftersom jag tycker det behandlar något som är värt att fundera på och dumt att avfärda av det skälet att det hamnade i vad några tycker fel tråd.
Gita

Gita

Varför skulle de vara utschasade? Juholt har väl gjort deras jobb extremt lätt genom att leverera materiel i stort sett dagligen.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 09:59) *
Varför skulle de vara utschasade? Juholt har väl gjort deras jobb extremt lätt genom att leverera materiel i stort sett dagligen.
Gita

Är du totalt humorbefriad?
Gita
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 10:04) *
Är du totalt humorbefriad?

Ursäkta mig, men jag måste fråga detsamma.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 10:08) *
Ursäkta mig, men jag måste fråga detsamma.
Gita

Då kanske du kan förklara vad som var humor i ditt inlägg?
Cacki
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 09:51) *
”Vi bevittnar nu slutet på partiets hegemoniska makt”
Läs och begrunda!

Upprepar inlägget eftersom jag tycker det behandlar något som är värt att fundera på och dumt att avfärda av det skälet att det hamnade i vad några tycker fel tråd.
Gita

Nej, det där var sannerligen inget att begrunda. Självgod högerpropaganda så att det skriker om det. Däremot är jag ganska övertygad om att alliansens begick ett stort misstag när de började montera ner försäkringssystemet utan att först göra en ordentlig konsekvensanalys. Det är något som t.o.m de flesta alliansanhängare erkänner sej ogilla.
Som det ser ut nu bygger ju moderaterna dessutom sin ställning till största del på missnöjesröster och inte på en bärande ideologi och det kommer inte att hålla i längden. Det är väl också det man redan är medveten om inom partiet och därför man har så bråttom att genomföra sina ideér utan att använda huvudet först.
Är det inte ovanligt korkat att sätta en "tänkte inte på det.."-stämpel på det egna partiet annars om man nu vill bli långvarig vid makten?
Så fort vänstersidan har ett kan presentera ett namn som går hem hos folk så kommer väljarna att återvända till rätt sida igen. Ieologier sitter djupare i en människa och förändras inte efter hur det globala dagsläget ser ut just nu. Den här tillfälliga svackan handlar bara om enstaka sakfrågor där människors egoism och girighet har fått visa sitt fula tryne för ett ögonblick, men snart komer förnuftet ikapp igen, det är jag ganska övertygad om. Jag tror nämligen på på godheten och empatiförmågan hos människan förstår du.
Gita
CITAT (Cacki @ 21-01-2012, 10:56) *
Nej, det där var sannerligen inget att begrunda. Självgod högerpropaganda så att det skriker om det. Däremot är jag ganska övertygad om att alliansens begick ett stort misstag när de började montera ner försäkringssystemet utan att först göra en ordentlig konsekvensanalys. Det är något som t.o.m de flesta alliansanhängare erkänner sej ogilla.
Som det ser ut nu bygger ju moderaterna dessutom sin ställning till största del på missnöjesröster och inte på en bärande ideologi och det kommer inte att hålla i längden. Det är väl också det man redan är medveten om inom partiet och därför man har så bråttom att genomföra sina ideér utan att använda huvudet först.
Är det inte ovanligt korkat att sätta en "tänkte inte på det.."-stämpel på det egna partiet annars om man nu vill bli långvarig vid makten?
Så fort vänstersidan har ett kan presentera ett namn som går hem hos folk så kommer väljarna att återvända till rätt sida igen. Ieologier sitter djupare i en människa och förändras inte efter hur det globala dagsläget ser ut just nu. Den här tillfälliga svackan handlar bara om enstaka sakfrågor där människors egoism och girighet har fått visa sitt fula tryne för ett ögonblick, men snart komer förnuftet ikapp igen, det är jag ganska övertygad om. Jag tror nämligen på på godheten och empatiförmågan hos människan förstår du.

Visst kan man som du nu gör välja att blunda för vad som håller på att ske men det förändrar inte verkligheten, och är troligen inte rätt metod att föra fram det man själv tror på.
Sen tror jag ju inte att det räcker att presentera ett namn, socialdemokratins kris är djupare än så. Juholt är bara toppen på isberget .
Gita
Blomstertanten
[attachment=67374:Maktgranskning.jpg]

Otäckt nära sanningen!
Och det är detta som är det stora hotet mot vår demokrati! Men somliga vill inte förstå det sleep.gif
*Stintan*
CITAT (Blomstertanten @ 21-01-2012, 11:08) *

Otäckt nära sanningen!
Och det är detta som är det stora hotet mot vår demokrati! Men somliga vill inte förstå det sleep.gif

tummenupp.gif
Cacki
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 11:06) *
Visst kan man som du nu gör välja att blunda för vad som håller på att ske men det förändrar inte verkligheten, och är troligen inte rätt metod att föra fram det man själv tror på.
Sen tror jag ju inte att det räcker att presentera ett namn, socialdemokratins kris är djupare än så. Juholt är bara toppen på isberget .
Gita

Nähä, det säger du. Vad var det då som plötsligt hände när Reinfeldt dök upp på arenan om inte just detta? Innan gick det banne mej inte speciellt bra för moderaterna, eller hur? Ja, det krisar för sossarna just nu, men t.o.m du har väl märkt att det håller på att tändas en stjärna på den politiska vänsterhimlen i detta nu som verkar lovande. För mej kvittar det om folk röstar på V eller om de röstar på S (eller för all del på MP om de bara slutar hatta omkring mellan blocken) bara egoismen och empatioförmågan släpper greppet om Sveriges befolkning igen.
herkules
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 09:37) *

dagens bästa kommentar! tummenupp.gif
Cacki
CITAT (Blomstertanten @ 21-01-2012, 11:08) *

Otäckt nära sanningen!

Så slående att det kryper kalla kårar utefter ryggraden. Efter allt det här spektaklet hoppas jag verkligen att folk tar sej en ordentlig funderare över tredje stadsmakten...var man än hör hemma politiskt...för det finns nog en del att lära. Visst har drevet gynnat vissa, men nästa gång kan det handla om det man själv sympatiserar för och då är det ju bra för alla om folk i alla fall blivit lite klokare och inte lika lättlurade. I o m att internet har öppnat en sådan medial jättearena så måste vi bli medvetna om hur stor plats den delen av stadsmakten har erövrat.
Gita
CITAT (Cacki @ 21-01-2012, 11:19) *
Nähä, det säger du. Vad var det då som plötsligt hände när Reinfeldt dök upp på arenan om inte just detta? Innan gick det banne mej inte speciellt bra för moderaterna, eller hur? Ja, det krisar för sossarna just nu, men t.o.m du har väl märkt att det håller på att tändas en stjärna på den politiska vänsterhimlen i detta nu som verkar lovande. För mej kvittar det om folk röstar på V eller om de röstar på S (eller för all del på MP om de bara slutar hatta omkring mellan blocken) bara egoismen och empatioförmågan släpper greppet om Sveriges befolkning igen.

Fast skillnaden är väl att moderaterna lyckades presentera en politik som ligger i tiden och en politik för framtiden, att Reinfeldt är en bra partiledare och en person som väldigt många känner förtroende för är naturligtvis ingen nackdel.
Gita
Gita
CITAT (Cacki @ 21-01-2012, 11:40) *
Så slående att det kryper kalla kårar utefter ryggraden. Efter allt det här spektaklet hoppas jag verkligen att folk tar sej en ordentlig funderare över tredje stadsmakten...var man än hör hemma politiskt...för det finns nog en del att lära. Visst har drevet gynnat vissa, men nästa gång kan det handla om det man själv sympatiserar för och då är det ju bra för alla om folk i alla fall blivit lite klokare och inte lika lättlurade. I o m att internet har öppnat en sådan medial jättearena så måste vi bli medvetna om hur stor plats den delen av stadsmakten har erövrat.

Så du vill m.a.o inte se, inte höra sådant som inte passar in i din världsbild, du tycker m.a.o att pressen bör "mörka" det som våra makthavare har för sig.? Du tycker alltså att man skall lägga munkavel på journalisterna och införa begränsningar i yttrandefriheten? För min del tycker jag alldeles tvärtom, en kritisk granskning av politiker och andra makthavare är en oerhört viktig del av ett öppet och demokratiskt samhälle och där har internet och uppsnabbningen av informationsflödet en stor betydelse.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 12:12) *
Fast skillnaden är väl att moderaterna lyckades presentera en politik som ligger i tiden och en politik för framtiden, att Reinfeldt är en bra partiledare och en person som väldigt många känner förtroende för är naturligtvis ingen nackdel.
Gita

Han har köpt sin popularitet det kommer folk att inse med tiden.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 12:27) *
Så du vill m.a.o inte se, inte höra sådant som inte passar in i din världsbild, du tycker m.a.o att pressen bör "mörka" det som våra makthavare har för sig.? Du tycker alltså att man skall lägga munkavel på journalisterna och införa begränsningar i yttrandefriheten? För min del tycker jag alldeles tvärtom, en kritisk granskning av politiker och andra makthavare är en oerhört viktig del av ett öppet och demokratiskt samhälle och där har internet och uppsnabbningen av informationsflödet en stor betydelse.
Gita

Man mörkar redan som t.ex. Bildts skumraskaffärer. Om granskningen vore opartisk kunde man ju inte säga så mycket men som den bedrivits senaste tiden är det långt ifrån så. Det enorma och snabba informationsflödet gör detta än mer viktigt. Media borde helt klart rannsaka sig själva efter det som hänt.
Cacki
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 12:27) *
Gita

Nej det tycker jag verkligen inte! Däremot hoppas jag att människor även ska bli mer medvetna om att det goda även kan föra med sej mindre goda konsekvenser. I o m internet har etiska filter för nyhetsflödet också minskat. Så även för de pressetiska reglerna för att kunna stå sej i sensationskonkurrensen. Eller kan du ge exempel där man kan hitta medier som enbart rapporterar rena fakta?
Tredje statsmakten har helt enkelt vunnit mark och även den styrs av människor med vinstintresse och politiska syften.
Lika viktigt som politikergranskningen är grankningen av medierna. Det är bara det jag vill säga, så kom inte med en massa skitsnack om munkavlar tack.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 12:39) *
Han har köpt sin popularitet det kommer folk att inse med tiden.

Hur då? Vad har han köpt och av vem har han köpt? Hur köper man väljare och förtroende?
Eller menar du att föra en politik som tilltalar svenskarna är att köpa dem?
Nu får du förklara?
Gita
Ugglemormor
På tal om medier, så är de dock rätt så små om man jämför med den engelska pressen där de gräver upp allt som finns/icke finns........
Har tidigare nämnt att han (Juholt) har mer gömda saker i sitt bagage som kanske inte kommer fram om han avgår. Jag får min info direkt fr. kärnans centra, men som jag nämnt så är det internt så länge det inte har snappats upp av media ....... Han vet nu nog den faran, den mannen, men har varit för enkelriktad att kunna se till helheten av sitt beteende.
Det går inte snacka bort sina "grodor" och inte jobba på det han har satt till o göra .......
malarmaster
CITAT (Cacki @ 21-01-2012, 13:09) *
Nej det tycker jag verkligen inte! Däremot hoppas jag att människor även ska bli mer medvetna om att det goda även kan föra med sej mindre goda konsekvenser. I o m internet har etiska filter för nyhetsflödet också minskat. Så även för de pressetiska reglerna för att kunna stå sej i sensationskonkurrensen. Eller kan du ge exempel där man kan hitta medier som enbart rapporterar rena fakta?
Tredje statsmakten har helt enkelt vunnit mark och även den styrs av människor med vinstintresse och politiska syften.
Lika viktigt som politikergranskningen är grankningen av medierna. Det är bara det jag vill säga, så kom inte med en massa skitsnack om munkavlar tack.

Cacki har en poäng här,medierna har ju en mycket starkare genomslagskraft nu,den digitala utveklingen har exploderat.
tyvärr är det väl också så att folk inte heller är intresserade av fördjupningar o fakta.
papperstidningarna minskar till förmån för korta rubriker o småartiklar på nätet. se bara våra s.k kvällstidningar, 6 sidor om rena nyheter,20 sidor om nöje,Idol,tvprogram ,kändisar i nattlivet m.m.
1 ledarsida om samhällsutvecklingen ,förr var det tvärtom,långa fördjupade samhällsreportage om olika problem m.m. folk var mer engagerade i samhällsfrågor,nu är den viktigaste nyheten att en av wannabe-kockarna i mästerkocken bränt vid kotletten eller att Idol-vinnaren fått en finne.
personligen har jag slutat köpa papperstidning,rubrikerna finns på nätet,fördjupningarna får man googla efter. Ulf
Gita
CITAT (Cacki @ 21-01-2012, 13:09) *

Hur skulle denna "granskning" gå till? Vem skulle vara "granskare"? Den för tillfället regerande konstellationen eller politiskt tillsatta tjänstemän
Är inte fri press/fri media en av grundförutsättningarna för demokrati ?
Utveckla gärna hur du skulle vilja ha det!
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 13:25) *
Hur då? Vad har han köpt och av vem har han köpt? Hur köper man väljare och förtroende?
Eller menar du att föra en politik som tilltalar svenskarna är att köpa dem?
Nu får du förklara?
Gita

Men snälla Gita du kan väl läsa vad jag skriver. Varför tror du hela tiden att man menar något annat.
Har du inte fått mer i plånboken precis som många andra?
Gita
CITAT (malarmaster @ 21-01-2012, 13:35) *
Cacki har en poäng här,medierna har ju en mycket starkare genomslagskraft nu,den digitala utveklingen har exploderat.
tyvärr är det väl också så att folk inte heller är intresserade av fördjupningar o fakta.
papperstidningarna minskar till förmån för korta rubriker o småartiklar på nätet. se bara våra s.k kvällstidningar, 6 sidor om rena nyheter,20 sidor om nöje,Idol,tvprogram ,kändisar i nattlivet m.m.
1 ledarsida om samhällsutvecklingen ,förr var det tvärtom,långa fördjupade samhällsreportage om olika problem m.m. folk var mer engagerade i samhällsfrågor,nu är den viktigaste nyheten att en av wannabe-kockarna i mästerkocken bränt vid kotletten eller att Idol-vinnaren fått en finne.
personligen har jag slutat köpa papperstidning,rubrikerna finns på nätet,fördjupningarna får man googla efter. Ulf

Du får också gärna utveckla hur denna granskning skall gå till och vem skulle ha rätten att granska.
Gita
Ugglemormor
Tror nog att det är den nuvarande tidsandan och stressen som gör att många inte hinner tänka djupare/börja depatera i dessa saker utan man skriker om det som står om löpsedlarna och nätet.
Har inte själv varit så insatt i politiken men kan inte undgå att se skillnaden nu och då. Rätta mig om jag har fel, men så känns det...... confused.gif
Gita
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 13:36) *
Men snälla Gita du kan väl läsa vad jag skriver. Varför tror du hela tiden att man menar något annat.
Har du inte fått mer i plånboken precis som många andra?

Visst, om du anser att föra en politik som gör att 8-9 av 10 svenskar anser sig ha fått det bättre de senaste året är att köpa sig väljare. För min del anser jag politik just går ut på att hela tiden förbättra för medborgarna.
Gita
*Stintan*
Gita, vi har något som heter Pressetiska rådet och Pressombudsman. De fungerar inte idag på ett tillfredsställande sätt.
Lösningen är att sluta tillsätta journalister som PO och gå tillbaka till en ordning med jurister på denna post.

http://www.dn.se/debatt/pressetisk-overvak...nte-sin-uppgift
*Stintan*
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 13:43) *
Visst, om du anser att föra en politik som gör att 8-9 av 10 svenskar anser sig ha fått det bättre de senaste året är att köpa sig väljare. För min del anser jag politik just går ut på att hela tiden förbättra för medborgarna.
Gita

För mig är politik mycket mer än mer pengar i plånboken till bara en del av befolkningen men eftersom egoism tycks vara det viktigaste för många så går man på löften om skattesänkningar, jobbskatteavdrag och andra bidrag som ger klirr i kassan hos dom som egentligen inte har behov av det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon