Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
*Stintan*
CITAT (gnon49 @ 29-03-2012, 15:12) *
Skulle tro att får alliansen sitta vid makten framöver så kommer sådana här rubriker att upprepa sig då o då. Bara att snegla på S och alla deras skandaler o avhopp genom åren. Maktfullkomlighet brukar det kallas och drabbar politiker som suttit för länge i sitt uppdrag. Inavel i toppen är aldrig bra där S ju är ett praktexempel.
Saudi-affären rinner säkert ut i sanden och alla inom S o M kan andas ut.

Åja M är nog lika goda kålsupare när det gäller inavel! Detta hände för ett par veckor sen:

"Reinfeldt ger tungt uppdrag till sin fru
Svenskarna ska bli hälsosammare. Statsminister Fredrik Reinfeldt har tillsatt en ny arbetsgrupp som ska utveckla partiets politik i hälsofrågor.
Arbetsledare blir hans egen fru – Filippa Reinfeldt".

Snacka om inavel!
Det kan väl bara bli ytterligare utförsäljning av sjukvården.
Undrar om lönen som heltidsanställd landstingspolitiker inte räcker nu när hon är singel?
Det gäller att vara om sig och kring sig medan man har möjlighet. blink.gif
malarmaster
kan ju också vara så att filippa kan en hel del om sjukvård? ulf
herkules
nej det kan hon inte, hon är tämligen okunnig.
heinrich_stubel
CITAT (malarmaster @ 29-03-2012, 10:17) *
man kan ignorera vissa om man tycker att de är jobbiga,för min del är stubel ett avslutat kapitel,att han "skojar" med att kalla någon dum(mig) är en sak,jag kan ha överseende med det men det värsta är att han inte citerar korrekt,om man inte gillar ett inlägg kan man antingen ignorera det o inte svara/kommentera eller skriva det rent ut" ditt inlägg är nonsens" givetvis med att förklara vad som är nonsens.
men att citera ett inlägg med blablabla tycker jag är kränkande.
jag ser ju i hans efterföljande inlägg att han behandlar övriga i stort likadant.
här finns enligt stubel många dumskallar på forumet,kanske är det så men man kan ändå visa lite hyfs. Ulf

Då förstod du nog inte innebörden av själva citeringen. Jag såg att du hade skrivit ett långt inlägg, men ville bara citera en mening i slutet av det. Därför skrev jag "blablabla "citat"" för att markera att du skrivit om något annat innan, som jag inte hade lust att kommentera. Samtidigt hade det tagit onödigt stor plats att citera hela inlägget, när det bara var sista meningen jag ville åt, det hade blivit förvirrande.

Var ju liksom inte meningen att du skulle bli kränkt av det. Just den typen av inlägg tycker jag är rätt vanliga på forum, och jag kunde ju inte drömma om att du skulle bli kränkt av det. Så jag får väl helt enkelt be om ursäkt då.

CITAT (Cacki @ 29-03-2012, 10:45) *
Kan jag verkligen förstå, det är inte okej.

Jaha, Läs ovan.
*Stintan*
CITAT (malarmaster @ 29-03-2012, 15:57) *
kan ju också vara så att filippa kan en hel del om sjukvård? ulf

Eller inte eftersom hon inte vill behålla sjukvården utan säljer ut den.
heinrich_stubel
CITAT (Cacki @ 29-03-2012, 09:42) *
Det är en sak som jag också har märkt och tycker att det egentligen är ett ganska fånigt sätt att använda sej av härskarteknik. Vi vet väl alla att det finns människor som kan gå genom ett helt liv utan att bli speciellt mycket klokare för det. Visserligen tillägnar man sej oundvikligen livserfarenheter men stannar man inte upp och reflekterar över dem så är de inte mycket värda.

Fast i det här fallet gällande sidospåret om språkfrågan tycker jag dock att heinrich_stubel är den som "tramsar" värst. Alla svordomar måste väl tyda på dåligt ordförråd och hans rent förolämpande personangrepp slår "otrevligeheterna" han blir bemött med med hästlängder. Det spelar egentligen ingen roll vem som har rätt eller fel i språkfrågan men så behöver man i alla fall inte bära sej åt.

Var ju svårt att låta bli när jag gång på gång postade källor och stintan och den där andra jag ej minns namnet på gång på gång hävdade att så är det minsann inte. Alla som läste kan ju se att hur illa jag än betedde mig så hade jag rätt i själva diskussionen om grammatik.

Var ju stintan som kom in och påstod en massa sen när jag framlade att så var det inte alls, så började hon tjata om min läsförståelse, och då "bråket" var igång slog jag givetvis tillbaka hårt.

Angående ökad intelligens ju äldre (fram tills en viss ålder) man blir så stämmer det bara för intelligenta människor i allmänhet. De som fortfarande är dumma efter en viss ålder blir istället bara dumamre för varje år som går. Finns vetenskapliga studier bakom detta.
Gossen Ruda
Som sagt en gång till, här diskuteras POLITIK.
malarmaster
CITAT (heinrich_stubel @ 29-03-2012, 16:15) *
Då förstod du nog inte innebörden av själva citeringen. Jag såg att du hade skrivit ett långt inlägg, men ville bara citera en mening i slutet av det. Därför skrev jag "blablabla "citat"" för att markera att du skrivit om något annat innan, som jag inte hade lust att kommentera. Samtidigt hade det tagit onödigt stor plats att citera hela inlägget, när det bara var sista meningen jag ville åt, det hade blivit förvirrande.

Var ju liksom inte meningen att du skulle bli kränkt av det. Just den typen av inlägg tycker jag är rätt vanliga på forum, och jag kunde ju inte drömma om att du skulle bli kränkt av det. Så jag får väl helt enkelt be om ursäkt då.

lite förvånande,det är kanske hopp om dig också. jag accepterar ursäkten.
tips: det går att bryta ut ett citat ur ett längre inlägg så länge man talar om att det är ett citat. däremot får man inte förvanska eller lägga till något som inte finns i inlägget. ulf
heinrich_stubel
CITAT (malarmaster @ 29-03-2012, 19:01) *
lite förvånande,det är kanske hopp om dig också. jag accepterar ursäkten.
tips: det går att bryta ut ett citat ur ett längre inlägg så länge man talar om att det är ett citat. däremot får man inte förvanska eller lägga till något som inte finns i inlägget. ulf

Bra. Hur hårt jag än kan tyckas gå på så är meningen med det aldrig att få folk att må dåligt. Jag läser på flertalet olika forum och på vissa av dem kan det gå ganska hårt till ibland. Därför jag också påpekar att folk ska säga till mig personligen om de tar illa vid sig.
lamorran
När man såg presskonferensen med herrar Tolgfors och Reinfeldt blir man rent beklämd.Maken till undanflyende för sitt ansvar som politeker får man leta efter. Översteprästen Schlingman ha de återigen beordrat knepet med att dra in familjen i beslutet om avgång.Inte ta ansvar för sina märkliga och direkt ansvarslösa beslut.För över allt ansvar på lägre tjänstemän.Ett statsråd som inte har kontroll på sitt eget departement? Deras framträdande sågades jäms med fotknölarna av alla politiska kommentatorer, t.ex Peter Wolodarski , ledarskribent i DN som lovade att DN ska återkomma med mer detaljer om resursslöseriet i försvarsdepartementet.När man såg Reinfeldts uppsyn så är mitt tips att hanavgår inom ett halvår.
herkules
CITAT (lamorran @ 30-03-2012, 10:19) *
/..../När man såg Reinfeldts uppsyn så är mitt tips att hanavgår inom ett halvår.

det vore en nåd att stilla bedja om.
Huggorm
CITAT (herkules @ 30-03-2012, 11:19) *
det vore en nåd att stilla bedja om.

Är du inte klok, det vore en katastrof för Sverige om vi miste vår landsfader
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 30-03-2012, 11:27) *

giggle.gif
herkules

nu får du ge dig, du förolämpar hela sverige om du kallar den där halvfiguren för landsfader.
det enda han kommer att bli ihågkommen för är att han och hans polare monterat ned välfärden i sverige, ökade på arbetslösheten, sålde ut bostäder, vård, skola och omsorg.
HAN är en katastrof, ingen landsfader.
lamorran

Huggorm, det bästa med dig är att du har humor
gnon49

Hmm, man vet vad man har men inte vad man får menar du? Fast landsfader tillhör nog en svunnen tid då inget parti idag är dominerande i politiken. S byter ju dessutom partiledare lite hur som helst numera. fear.gif
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 30-03-2012, 12:18) *
S byter ju dessutom partiledare lite hur som helst numera. fear.gif

Med varierande resultat.
lamorran
CITAT (gnon49 @ 30-03-2012, 12:18) *
Hmm, man vet vad man har men inte vad man får menar du? Fast landsfader tillhör nog en svunnen tid då inget parti idag är dominerande i politiken. S byter ju dessutom partiledare lite hur som helst numera. fear.gif

Det märkliga med dina inlägg är attdetalltid gårut på att det är sossarnas fel om det blir problem.Har du inte märkt att det är en borgerlig regering som s´tyr Sverige? F.ö har de gjort det i 5 och ett halvt år.När tycker DU att det är dags för alliansregeringen att ansvar för sina fattade beslut? Om 2år eller gud bevare 4år?
Huggorm
Helst efter nästa val så vi slipper missuppfattningar bland väljarkåren
lamorran
CITAT (Huggorm @ 30-03-2012, 14:56) *
Helst efter nästa val så vi slipper missuppfattningar bland väljarkåren

Så du menar på allvar att den borgerliga regeringen inte behöver ta något ansvar för sina dåliga beslut såväl som bra beslut UNDER 8 år?Om det är den förhärskande meningen bland borgerliga väljare då är Sverige illa ute.
malarmaster
CITAT (lamorran @ 30-03-2012, 15:18) *
Så du menar på allvar att den borgerliga regeringen inte behöver ta något ansvar för sina dåliga beslut såväl som bra beslut UNDER 8 år?Om det är den förhärskande meningen bland borgerliga väljare då är Sverige illa ute.

problemet är att alliansen är en minoritetsregereing så de kan inte föra sin politik fullt ut.
de frågor de får stöd för i riksdagen är inte den hela politiken utan det blir ganska hackigt.ungefär som när sossarna satt,ville inte v o mp hänga med blev det inget eller också dåliga kompromisser.
förhoppningsvis får alliansen egen majoritet 2014. att alliansen inte tar ansvar för sin politil,vilka frågor tänker du på ?ulf
lamorran
CITAT (malarmaster @ 30-03-2012, 19:37) *
problemet är att alliansen är en minoritetsregereing så de kan inte föra sin politik fullt ut.
de frågor de får stöd för i riksdagen är inte den hela politiken utan det blir ganska hackigt.ungefär som när sossarna satt,ville inte v o mp hänga med blev det inget eller också dåliga kompromisser.
förhoppningsvis får alliansen egen majoritet 2014. att alliansen inte tar ansvar för sin politil,vilka frågor tänker du på ?ulf

Har du verkligen inte hängt med i de senaste turerna om försvarsministern ???
*Stintan*
CITAT (malarmaster @ 30-03-2012, 19:37) *
...........

Det är nog en väldans tur det!
Bengalow
Vi skall ha klart för oss, att denna, sittande regering, är nog den mest stillasittande som funnits i modern tid. Jag liknar dom mest vid en ballong som spruckit - helt lufttom, som ett använt kondom. Fredrik Reinfeldt tycks totalt ha förlorat fotfästet. Det kanske beror på äktenskapliga problem, men han har inte varit aktiv på ett halvt år. Idéerna fattas, uppföljningar fattas, det friska i "nya" moderaterna är som bortblåst. Anders Borg låter som en mellanstadielärare i musikhistoria...För mig framträder moderaterna mer som om dom frågade sig: "-Vaffan skulle vi med regeringsmakten - det var kuligare i opposition! Då fick vi klaga på allt"
Nej, något så lamslaget som Alliansen för Sverige är svårt att finna. Titta vilka ministrar som finns. Vad heter handelsministern, infrastrukturministern, näringslivsministern, kyrkoministern m.fl. konstiga benämningar. Sedan frågar man sig, vad har dom åstadkommit? De enda, som står ut lite grand, är ju Carl Bildt och Beatrice (Fn)Ask - dock ej ur positiv synvinkel. Då har jag ändå inte nämnt spolingen Tolgfors med ett enda ord. Det räcker med 1, och jag skall skriva det - ynkedom.
Jag saknar Gitas exalterade kommentarer om hur duktig och drivkraftig regeringen är. Kom med en sak som livar upp oss! Några nya skattelättnader till Östermalm t.ex. Hon sitter väl och räknar ut hur mycket hon får tillbaka på skatten, så det blir väl tyst därifrån, kantänka...10, 20, 30, 40 tusen...
"Alliansen för Sverige" satte sig ned och beslöt, att förvalta det överskott, som Socialdemokraterna lämnade efter sig, likt tjänaren i den bibliska historien...men så kom finanskrisen, så man blev tvungen att gräva upp skattkistan och fylla bankernas depåer för att hålla Sverige flytande. För detta fick man beröm i Europa. Ett beröm som t.o.m. Anders Borg sade var ett resultat av föregående regerings (läs S) förutseende. Jo, man tackar!
heinrich_stubel
Byt ut samtliga ministrar. Blir bara så jävla trött på dessa vilseledda äggskallar. Speciellt inom alliansen - de är ju så bakom flötet så det finns inte, med sin idiotiska politik.
Bengalow
Ministrarna kommer bara från "Alliansen för Sverige", stubel. Vilka vill du se som ministrar?
heinrich_stubel
CITAT (Bengalow @ 30-03-2012, 20:43) *
Ministrarna kommer bara från "Alliansen för Sverige", stubel. Vilka vill du se som ministrar?

Ministrar var fel ordval: Syftade på de som garanterat skulle få sådana poster inom de andra blocken.

Vill helst att man byter ut de allra allra flesta, eftersom de som är nu inte har något att komma med. Gillar inget parti väldigt mycket, men Alliansen & SD är ju så dåliga att jag får psykos, så jämfört med dem framstår ju de flesta andra som rena mästerverk till partier. FI gör väl iof inte det, (fast de har några bra grejer), då de fokuserar för mycket på obetydelselösa småsaker (byta ut skyltar, blir kränkta av kalle anka-tidningar) istället för löneskillnader, minska ALLT våld osv.
Bengalow
Eftersom du inte kan namnge varken de du vill byta ut, eller ge namn på dem du vill ha i stället, så tar jag din inlaga för ett allmänt gnäll - helt ovederhäftigt. Om man skriver, att allt är skit, så måste man kunna definiera VAD som är skit...eller sätta sig på fingrarna när det kliar i dom.
heinrich_stubel
CITAT (Bengalow @ 30-03-2012, 21:02) *
Eftersom du inte kan namnge varken de du vill byta ut, eller ge namn på dem du vill ha i stället, så tar jag din inlaga för ett allmänt gnäll - helt ovederhäftigt. Om man skriver, att allt är skit, så måste man kunna definiera VAD som är skit...eller sätta sig på fingrarna när det kliar i dom.

Kan namnge de jag tycker är sämst/bäst men hade ingen lust.

Kan skriva precis vad jag tycker är dåligt med. Gör viktigare saker nu.
lamorran
Ja , det finns en mångfald frågor om denna regering som år svåra att få svar på.För det första : varför har man tillsatt en propagandaminister för intern moderat politik i regeringskansliet ? Vad tycker övriga allianspartier om det?För det andra :sitter inte regeringen på mandat från väljarna ? frågan då är : varför vägrar man nästan alltid att svara på frågor från pressen om sina tillkortakommande , utan helt enkelt gömmer sig eller sänder fram en presstalesman som mig veterligt ej har fått några röster i ett val.?Sedan , vad än de som tycker sig supporta regerigen säger så har alliansregeringens politik till stor del gynnat de redan mest besuttna. BRIS = besuttnas rätt i samhället. Tacksam om svaren från de borgliga här på forumet för en gångs skull inte började med sossarna hit och sossarna dit. DENNA REGERING HAR NU SUTTIT I 5 ½ ÅR..DAGS ATT INSE ATT H E L A SVENSKA FOLKET BÖR INNEFATTAS AV DERAS POLITIK!!!!!!!
lamorran
Jag tycker också att Heinrich Stuebel är en frisk fläkt här på forumet. Håller inte med i allt du skriver men att bara ge Stintan och malarmaster lite mothugg kan ju vara vådligt. De tycks anse att de har tolkningsföreträde här på forumet
*Stintan*
CITAT (lamorran @ 30-03-2012, 21:39) *
Jag tycker också att Heinrich Stuebel är en frisk fläkt här på forumet. Håller inte med i allt du skriver men att bara ge Stintan och malarmaster lite mothugg kan ju vara vådligt. De tycks anse att de har tolkningsföreträde här på forumet

Och vem hade nu tolkningsföreträde??????

Jag säger inte emot ett enda ord av det du skrev i ditt förra inlägg.
Huggorm
Senaste opinionsmätningen var ju inget att hurra för. Varken Alliansen eller sossarna har ju kommit med något konkret på länge nu, och jag tolkar det som att detta är till sossarnas fördel.
Bengalow
S.k. tolkningsföreträde?
heinrich_stubel
CITAT (lamorran @ 30-03-2012, 21:39) *

Härligt! Jo, stövlar delas ut till dem som förtjänar dem yahoo.gif

Måste dock bara se upp så jag inte brer på för mycket. Är ju inte ute efter att "såra" dem...
Ska även tillägga att jag inte bryr mig alls om sk personagrepp på mig, om någon nu undrade. Dock svarar jag med samma medicin.
Tapio
CITAT (heinrich_stubel @ 31-03-2012, 00:00) *
Härligt! Jo, stövlar delas ut till dem som förtjänar dem yahoo.gif

Måste dock bara se upp så jag inte brer på för mycket. Är ju inte ute efter att "såra" dem...
Ska även tillägga att jag inte bryr mig alls om sk personagrepp på mig, om någon nu undrade. Dock svarar jag med samma medicin.

Halaj!

Jo, jag förstår att ni gillar varandra eftersom ni antagligen har samma IPadress.

//T
Motti
Stintan behöver någon som sätter henne på plats naughty.gif
heinrich_stubel
CITAT (Tapio @ 31-03-2012, 00:37) *
Halaj!

Jo, jag förstår att ni gillar varandra eftersom ni antagligen har samma IPadress.

//T

Haha, be den där Sören eller vad han som är admin nu heter att kolla då!

Tro mig, jag har inget behov av att skapa fler nick och berömma mig själv...
*Stintan*
CITAT (Motti @ 31-03-2012, 00:49) *
Stintan behöver någon som sätter henne på plats naughty.gif

Inte ens jag är så gement oempatisk att jag vill sätta någon på plats, eftersom jag inte som du anser att någon är förmer än andra.

För övrigt handlar tråden om politik!
malarmaster
ur morgonens nyhetsflöde: löfven vill inte återreglera marknaden. "det är för lite konkurrens". kan vi då se nya avregleringar vid ev. regeringsskifte?
Urban ahlin vill inte säga upp saudiavtal vid ev. regeringsskifte,exportinkomster är viktigare än "moral"
exporter till diktaturländer inget hinder enligt ahlin,det beror på vad de köper.
vapen export till diktaturer har vi ju alltid haft oavsett regering,för mig är det ett hyckleri att säga något annat. jag kommer ihåg båtar till indonesien, fullt stridsutrustade men utan kanon,då var det inga vapen enl. dåvarande sossereg. på plats utrustades de med amerikansk kanon.
Lastbilar till iran o irak,samma där.på plats utrustades de med olika luftvärnsvapen.
hur många ubåtar som gör tjänst i diktaturländer är också svårt att hålla koll på.
det finns massor av exempel,vi exporterar till bl.a usa som sedan säljer vidare till "sina" länder.
hela vapenexportdiskussionen är ett hyckleri,de länder som har pengar och vill köpa vapen gör det,ställer inte england,frankrike eller usa upp så gör kina och ryssland det.
skall vi ha en vapenindustri måste vi exportera,annars lägg ner och svenska försvaret(det lilla som finns kvar) blir beroende av andra länder. ulf
Cacki
CITAT (malarmaster @ 31-03-2012, 09:42) *
ur morgonens nyhetsflöde: löfven vill inte återreglera marknaden. "det är för lite konkurrens". kan vi då se nya avregleringar vid ev. regeringsskifte?
Urban ahlin vill inte säga upp saudiavtal vid ev. regeringsskifte,exportinkomster är viktigare än "moral"
exporter till diktaturländer inget hinder enligt ahlin,det beror på vad de köper.
vapen export till diktaturer har vi ju alltid haft oavsett regering,för mig är det ett hyckleri att säga något annat. jag kommer ihåg båtar till indonesien, fullt stridsutrustade men utan kanon,då var det inga vapen enl. dåvarande sossereg. på plats utrustades de med amerikansk kanon.
Lastbilar till iran o irak,samma där.på plats utrustades de med olika luftvärnsvapen.
hur många ubåtar som gör tjänst i diktaturländer är också svårt att hålla koll på.
det finns massor av exempel,vi exporterar till bl.a usa som sedan säljer vidare till "sina" länder.
hela vapenexportdiskussionen är ett hyckleri,de länder som har pengar och vill köpa vapen gör det,ställer inte england,frankrike eller usa upp så gör kina och ryssland det.
skall vi ha en vapenindustri måste vi exportera,annars lägg ner och svenska försvaret(det lilla som finns kvar) blir beroende av andra länder. ulf

Bara som en liten reflextion på ditt inlägg.
säger vad? säger var? säger vem? Vad exakt säger Löfven och Ahlin? Var tar medias tolkningar vid och var kommer ditt eget tyckande in i bilden? Kan du inte ge oss lite källanvisningar så blir ditt inlägg lite lättare att bemöta.

Sedan undrar jag gällande det du säger om hyckleriet ang. vapenexportdiskussionen. Även om det skulle ha förekommit tidigare också, varför har ingen protesterat tidigare då? Ni alliansare pratar om att det bara är att se framåt som gäller och har någon av allianspartierna några spöken i garderoben så bryr man sej inte men nu ska plötsligt sossarna smutskastat för "gamla synder". Får inte riktigt ihop ditt resonemang. Det liknar mest sandlåderetorik.
Det är väl bra att svenska folket äntligen vaknar och sätter ner foten när nu sådan här skit som moderaterna sysslar med kommer fram i ljuset?
Att dessutom frågan om Sverige verkligen ska exportera vapen till diktaturer lyfts är viktigt att folk tar ställning till och får ett slut på det om det är där åsikterna landar?
malarmaster
CITAT (Cacki @ 31-03-2012, 10:50) *
Bara som en liten reflextion på ditt inlägg.
säger vad? säger var? säger vem? Vad exakt säger Löfven och Ahlin? Var tar medias tolkningar vid och var kommer ditt eget tyckande in i bilden? Kan du inte ge oss lite källanvisningar så blir ditt inlägg lite lättare att bemöta.

Sedan undrar jag gällande det du säger om hyckleriet ang. vapenexportdiskussionen. Även om det skulle ha förekommit tidigare också, varför har ingen protesterat tidigare då? Ni alliansare pratar om att det bara är att se framåt som gäller och har någon av allianspartierna några spöken i garderoben så bryr man sej inte men nu ska plötsligt sossarna smutskastat för "gamla synder". Får inte riktigt ihop ditt resonemang. Det liknar mest sandlåderetorik.
Det är väl bra att svenska folket äntligen vaknar och sätter ner foten när nu sådan här skit som moderaterna sysslar med kommer fram i ljuset?
Att dessutom frågan om Sverige verkligen ska exportera vapen till diktaturer lyfts är viktigt att folk tar ställning till och får ett slut på det om det är där åsikterna landar?

ja,läser man inte tidningar eller ser nyhetsprogrammen på tv så kan man såklart undra vem säger vad?
jag smutskastar inte sossarna för gamla"synder",min mening är att det är okay att exportera vapen,sverige har gjört det i en lång rad år,oftast tystlåtet då det ju egentligen inte är okey? vad jag menar (som du tycker är smutskastning) är att det finns en tradition att hålla svensk vapenexport under armarna,dels för vårt eget försvars skull men det genererar också välbehövliga exportinkomster.
det var kanske tolgfors o regeringens misstag att försöka dölja saudiaffären. jag tror att den allmänna åsikten om affären ifråga är so what?
att ahlin som sossarnas talesman säger att avtalet bör följas är ju bara ännu en fingervisning om att regeringen o sossarna egentligen är överens men utåt måste man visa lite upprördhet.
bakom kulisserna försigår som vanligt dolda överenskommelser.
jag tror att du kommer att upptäcka ju närmre valet i kommer och partierna presenterar sin politik att alliansen o sossarna står närmre varandra än vad folk tror just nu. ulf
gnon49
CITAT (malarmaster @ 31-03-2012, 09:42) *

S o regeringen har väl samma synsätt ang vår vapenexport därav den milt sagt ljumma attacken från S. Inget man kan ta politiska poäng på. Blockskillnaderna blir trots allt mindre eftersom politiken handlar mindre om Sverige och mer utifrån omvärlden. Vår välfärd bygger ju på export i mångt o mycket. Vårt Eu-medlemskap påverkar ju också vår politiska kurs.
Cacki
CITAT (malarmaster @ 31-03-2012, 12:44) *
ja,läser man inte tidningar eller ser nyhetsprogrammen på tv så kan man såklart undra vem säger vad?
jag smutskastar inte sossarna för gamla"synder",min mening är att det är okay att exportera vapen,sverige har gjört det i en lång rad år,oftast tystlåtet då det ju egentligen inte är okey? vad jag menar (som du tycker är smutskastning) är att det finns en tradition att hålla svensk vapenexport under armarna,dels för vårt eget försvars skull men det genererar också välbehövliga exportinkomster.
det var kanske tolgfors o regeringens misstag att försöka dölja saudiaffären. jag tror att den allmänna åsikten om affären ifråga är so what?
att ahlin som sossarnas talesman säger att avtalet bör följas är ju bara ännu en fingervisning om att regeringen o sossarna egentligen är överens men utåt måste man visa lite upprördhet.
bakom kulisserna försigår som vanligt dolda överenskommelser.
jag tror att du kommer att upptäcka ju närmre valet i kommer och partierna presenterar sin politik att alliansen o sossarna står närmre varandra än vad folk tror just nu. ulf

Jo, jag brukar faktiskt vara ganska duktig på att följa nyhetsflödet eftersom jag dels bara jobbar 25% och alltså är mycket hemma och dessutom har radio P1 (som jag tror är den mest oberoende och objektiva nyhetskällan)på hela dagarna. Idag, lördag, har jag dock missat "det senaste" och därför undrade jag.
Vad det gäller resten, var egentligen det jag ville ha sagt, att jag skulle önska att vi vanliga medborgare kunde diskutera politiska sakfrågor mer objektivt utan att samtidigt "hålla på egna laget" och så nitiskt försvara dem. Kan vi vara överens om att det är oacceptabelt att mörka skumraskaffärer, vilket "lag" som än sysslar med det...typ?
Att politikerna, mer eller mindre, är lika duktiga kolsupare allihop tror jag att åtminstone du och jag är överens om, men det gör ju inte saken bättre för det. Klart man ska markera att dom missbrukar makten när sådant förekommer, eller hur?

Förstå mej rätt nu, när jag säger att det egentligen inte är dej personligen riktar det här mot, utan mer lite allmänt, även om det blev dej jag gav mej på. Hoppas att du ursäktar mej för det.
*Stintan*
CITAT (gnon49 @ 31-03-2012, 12:57) *
S o regeringen har väl samma synsätt ang vår vapenexport därav den milt sagt ljumma attacken från S. Inget man kan ta politiska poäng på. Blockskillnaderna blir trots allt mindre eftersom politiken handlar mindre om Sverige och mer utifrån omvärlden. Vår välfärd bygger ju på export i mångt o mycket. Vårt Eu-medlemskap påverkar ju också vår politiska kurs.

Är det inte mer "skumraskaffärerna" med hemliga bolag som M ligger bakom än själva vapenexporten det handlar om och man villl kommer upp till ytan? Vet vi ens om oppositionen vetat om turerna under Tolgfors tid som försvarsminister? Varför hoppade han av så plötsligt om det inte finns en hund begraven nånstans och varför har inte Reinfeldt helhjärtat stöttat och försvarat sin minister? Att skylla på familjen är löjligt i Tolgfors fall eftersom det inte funnits något drev mot honom som person däremot en granskning av vapenaffären med Saudi. Reinfeldt måste väl vara den som är ytterst ansvarig om det ingåtts ytterligare avtal under hans ledning.
malarmaster
CITAT (*Stintan* @ 31-03-2012, 13:13) *
Är det inte mer "skumraskaffärerna" med hemliga bolag som M ligger bakom än själva vapenexporten det handlar om och man villl kommer upp till ytan? Vet vi ens om oppositionen vetat om turerna under Tolgfors tid som försvarsminister? Varför hoppade han av så plötsligt om det inte finns en hund begraven nånstans och varför har inte Reinfeldt helhjärtat stöttat och försvarat sin minister? Att skylla på familjen är löjligt i Tolgfors fall eftersom det inte funnits något drev mot honom som person däremot en granskning av vapenaffären med Saudi. Reinfeldt måste väl vara den som är ytterst ansvarig om det ingåtts ytterligare avtal under hans ledning.

jag håller med dig,tolgfors hoppade nog av för att försvåra insynen samt att delvis desarmera KU.
givetvis vet nog regeringen om turerna.
att bilda "hemliga" bolag för att försvåra insynen tycker jag var klantigt gjort. bättre då göra som brukligt,bilda ett bolag i låt säga usa eller england och låt dem bygga o hyra in svensk expertis för att bygga upp en saudisk vapenindustri.det tyder på stor fantasilöshet från tolgfors sida samt hans rådgivare måste vara okunniga hur man förfar.annat var det på min tid,då gjordes det mycket skumrask(fast på kommunal nivå)som aldrig nådde folket,givetvis var media på den tiden (lokaltidningarna) köpta.har ofta tänkt att om man spelat med o glömt samvetet kunde man idag varit miljonär,som de flesta ledande i partiet faktiskt blev med lyxiga sjövillor.ulf
lamorran
Visst är det något som inte stämmer här med Reinfeldt. Han och hans regering är ju den bästa regering Sverige haft under modern tid. Enligt många anhängare både här p å forumet och andra publikationer. MEN, hans personbedömningar och utnämnigsstrategi är ju katastrofal. Gång efter annan blir han sittande med Svarte Petter i knät när ministrarna inte håller måttet.Så egentligen håller inte allianskramarnas teorier därvidlag.Kan vara läge att byta ut en tröttnande Reinfeldt och alla hans passiva ministrar år 2014
*Stintan*
CITAT (lamorran @ 31-03-2012, 13:35) *
Visst är det något som inte stämmer här med Reinfeldt. Han och hans regering är ju den bästa regering Sverige haft under modern tid. Enligt många anhängare både här p å forumet och andra publikationer. MEN, hans personbedömningar och utnämnigsstrategi är ju katastrofal. Gång efter annan blir han sittande med Svarte Petter i knät när ministrarna inte håller måttet.Så egentligen håller inte allianskramarnas teorier därvidlag.Kan vara läge att byta ut en tröttnande Reinfeldt och alla hans passiva ministrar år 2014

Man får ju hoppas att det blir så.
kerstinbern
Alliansen i Stockholms landsting (med Filippa Reinfeldt i spetsen), privatiserade utlåningen av rullstolar och andra hjälpmedel. Avtalet blev dyrt för skattebetalarna: Privata Sodexo gör en vinst på uppskattningsvis 300 miljoner kronor:

http://www.dn.se/sthlm/stockholmarnas-rull...ev-en-guldgruva
Bengalow
Carl Bildt fick sina fiskar varma vid en ceremoni för offren i Bosnien. Han deltog i ett sorgemöte, och möttes av en hånande människa, som ifrågasatte hans närvaro. "-Vad gör han här nu? När han var här under kriget så gjorde han inte ett dugg (för at stoppa "slakten). Han tyckte t.o.m. att Milosevic var en god människa, vilket det finns filmbevis på!"
Jepp, den mannen(?) har halkat fram på ett banaskal genom hela livet. Han gifte sig med Gösta Bomans dotter, och sedan har det varit raka spåret. Vad har människan uträttat? Stått i TV och sagt "-Öh" eller "-Äh", men utöver det NADA. För sitt "engagement" i Bosnien fick han lön från FN, samtidigt som han inte ville avsäga sig sin riksdagsmannalön, trots "tjänstledigheten". En synnerligen ful fisk, som berikar sig på allmänna medel. Hans ytterligare engagement i Lundin Oil håller på att utredas. Hoppas att det slutar med en stor fet smäll. Han är inte värdig att vara representant för Sverige. Jag skäms för detta.
Aftonbladet har en sida där man kan läsa mer om "ceremonien"...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14644747.ab
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon