|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
CITAT (Jan Lindgren @ 03-03-2012, 17:22)  Hej! Jag kan inte se att försäkringskassans tolkning av S:s brutala hantering av de sjuka var särskilt bra. Alliansens försök att införa rehabilitering var ett framsteg. Jag var själv sjuk under Sregeringen och något krav på rehab fanns inte under den perioden. MVH Jan Lindgren Krav eller ej, det gick alldeles utmärkt att söka rehabhjälp själv. Sedan alliansen kom till makten har jag fått avslag alla tre gångerna jag sökt. (Jag behöver det med jämna mellanrum just för att kunna hålla mej kvar i arbetslivet...) Arbetslinjen...jo jag tackar!
Jan Lindgren
03-03-2012, 21:06
CITAT (Cacki @ 03-03-2012, 19:00)  Krav eller ej, det gick alldeles utmärkt att söka rehabhjälp själv. Sedan alliansen kom till makten har jag fått avslag alla tre gångerna jag sökt. (Jag behöver det med jämna mellanrum just för att kunna hålla mej kvar i arbetslivet...) Arbetslinjen...jo jag tackar! Hej! Under S-tiden hade man avstämningsmöten som inte betydde någonting. Den sjuke, arbetsgivaren, försäkringskassan och läkare träffades och konstaterade att man inget kunde göra. Det var aldrig någon diskussion om rehab. Jag försökte. MVH Jan Lindgren
Nej, glöm det. Jag lät fingrarna skriva innan hjärnan hängde med.
CITAT (Jan Lindgren @ 03-03-2012, 21:06)  Hej! Under S-tiden hade man avstämningsmöten som inte betydde någonting. Den sjuke, arbetsgivaren, försäkringskassan och läkare träffades och konstaterade att man inget kunde göra. Det var aldrig någon diskussion om rehab. Jag försökte. MVH Jan Lindgren Det var just vid sådant möte jag t.o.m fick erbjudande om att åka till en rehabklinik ett par veckor. Skulle lära mej att hushålla med mina resurser/krafter på bästa sätt. Därefter fick jag hjälp av sjukgymnast och arbetsterapeut så jag även fick hjälpmedel för att klara arbetssituationen lättare. Sedan fick jag kontinuerlig uppföljning av företagshälsovården men numera är jag bara "välkommen dit om jag får några problem". Ingen som bryr sej egentligen.
Huggorm
04-03-2012, 09:05
CITAT (Anma @ 03-03-2012, 22:37)  Nej, glöm det. Jag lät fingrarna skriva innan hjärnan hängde med. Du gjorde en Juholt alltså
CITAT (Huggorm @ 04-03-2012, 09:05)  Du gjorde en Juholt alltså  Så kan man väl säga, men han lämnade inte ut sig själv, som jag gjorde och ångrade.
Jan Lindgren
04-03-2012, 15:30
CITAT (Cacki @ 03-03-2012, 23:07)  Det var just vid sådant möte jag t.o.m fick erbjudande om att åka till en rehabklinik ett par veckor. Skulle lära mej att hushålla med mina resurser/krafter på bästa sätt. Därefter fick jag hjälp av sjukgymnast och arbetsterapeut så jag även fick hjälpmedel för att klara arbetssituationen lättare. Sedan fick jag kontinuerlig uppföljning av företagshälsovården men numera är jag bara "välkommen dit om jag får några problem". Ingen som bryr sej egentligen. Hej! Det låter som du hade en bra arbetsgivare. Jag var anställd i en socialdemokratiskt styrd kommun. De var mest intresserade av att bli av med mig. Som tur var så sparkade de mig till slut. Aktiva, fackliga företrädare var inte populära. MVH Jan Lindgren
CITAT (Jan Lindgren @ 04-03-2012, 15:30)  Hej! Det låter som du hade en bra arbetsgivare. Jag var anställd i en socialdemokratiskt styrd kommun. De var mest intresserade av att bli av med mig. Som tur var så sparkade de mig till slut. Aktiva, fackliga företrädare var inte populära. MVH Jan Lindgren Du tror att sjuka behandlas bättre i borgerligt styrda kommuner?
Huggorm
04-03-2012, 16:56
CITAT (Anma @ 04-03-2012, 16:47)  Du tror att sjuka behandlas bättre i borgerligt styrda kommuner? Är kommunen borgerligt styrt så tyder det på att befolkningen är frisk
CITAT (Huggorm @ 04-03-2012, 16:56)  Är kommunen borgerligt styrt så tyder det på att befolkningen är frisk Nu var du rolig. Jätterolig, faktiskt.
Huggorm
04-03-2012, 17:18
CITAT (Anma @ 04-03-2012, 17:09)  Nu var du rolig. Jätterolig, faktiskt. Dubbelbottnat skämt, så alla kan hitta något att skratta åt
CITAT (Jan Lindgren @ 04-03-2012, 15:30)  Hej! Det låter som du hade en bra arbetsgivare. Jag var anställd i en socialdemokratiskt styrd kommun. De var mest intresserade av att bli av med mig. Som tur var så sparkade de mig till slut. Aktiva, fackliga företrädare var inte populära. MVH Jan Lindgren Landstinget. Något dom är bra på i alla fall, även om det finns en hel del mer att önska som anställd. Undra hur en privat arbetsgivare i samma "bransch" hade agerat... Socialdemokratiskt styrd kommun säger du. Menar du att de skulle ogilla fackliga företrädare mer än vad en borgerligt styrd kommun skulle göra?
Gunilla T
04-03-2012, 17:48
Min erfarenhet är att det är nästintill omöjligt att säga upp någon kommunanställd, det skall vara oerhört grova övertramp och det räcker knappt, den anställde skall alltid ha tilldelats varningar för att ha en möjlighet att rätta till ev. begågna fel. Allt skall vara dokumenterat och kunna redovisas vid en ev. förhandling inför arbetsdomstol. Eftersom kommuner ofta är stora arbetsplatser anses det alltid finnas möjlighet till omplaceringar, inte alltid rätt, nej, men så fungerar det. Man blir inte av med sitt jobb för att man jobbar fackligt, kanske tvärtom något mer skyddad eftersom ingen arbetsgivare vill bli beskylld för att inte respektera de arbetsrättsliga principerna som råder på en arbetsplats.
Det finns väl dessutom något som heter "Förtroendemannalagen"" också. Skyddar inte den mot diskriminering av fackliga företrädare?
Gunilla T
04-03-2012, 18:08
CITAT (Cacki @ 04-03-2012, 18:05)  Det finns väl dessutom något som heter "Förtroendemannalagen"" också. Skyddar inte den mot diskriminering av fackliga företrädare?
Huggorm
04-03-2012, 18:09
CITAT (Gunilla T @ 04-03-2012, 17:48)  Min erfarenhet är att det är nästintill omöjligt att säga upp någon kommunanställd, det skall vara oerhört grova övertramp och det räcker knappt, den anställde skall alltid ha tilldelats varningar för att ha en möjlighet att rätta till ev. begågna fel. Allt skall vara dokumenterat och kunna redovisas vid en ev. förhandling inför arbetsdomstol. Eftersom kommuner ofta är stora arbetsplatser anses det alltid finnas möjlighet till omplaceringar, inte alltid rätt, nej, men så fungerar det. Man blir inte av med sitt jobb för att man jobbar fackligt, kanske tvärtom något mer skyddad eftersom ingen arbetsgivare vill bli beskylld för att inte respektera de arbetsrättsliga principerna som råder på en arbetsplats. Allt går att lösa med bemanningsföretag.
Gunilla T
04-03-2012, 18:14
CITAT (Huggorm @ 04-03-2012, 18:09)  Allt går att lösa med bemanningsföretag. Hur menar du då ?
Bengalow
04-03-2012, 18:19
Nu har vi ju inte hört vare sig Jan L. eller hans arbetsgivare varför de var så avoga mot varandra, så lämna inte en halvkväden historia Jan L....Min mor sade alltid, att det inte är bara den enes fel om två träter. Jag tror nu inte, att du så lättfärdigt lämnadfe din tjänst, och lät dig sparkas utan grund...oavsett vem som styrde i kommunen. Men helt klart är, att det gett dig ett argument i din kritik av socialdemokraterna - såvida du inte sitter och hittar på alltihop för att få chansen att kasta skit. Upp till bevis!
Jan Lindgren
04-03-2012, 19:20
CITAT (Bengalow @ 04-03-2012, 18:19)  Nu har vi ju inte hört vare sig Jan L. eller hans arbetsgivare varför de var så avoga mot varandra, så lämna inte en halvkväden historia Jan L....Min mor sade alltid, att det inte är bara den enes fel om två träter. Jag tror nu inte, att du så lättfärdigt lämnadfe din tjänst, och lät dig sparkas utan grund...oavsett vem som styrde i kommunen. Men helt klart är, att det gett dig ett argument i din kritik av socialdemokraterna - såvida du inte sitter och hittar på alltihop för att få chansen att kasta skit. Upp till bevis! Hej! När man vill ha bort någon så trakasserar man personen. Stoppar all löneförhöjning. Stoppar deltagande i fortbildningar osv. Jag fick naturligtvis en liten slant så att det skulle se snyggt ut. Jag var helt nöjd med att sluta. Min fru och jag fick ett par friska år extra tillsammans på så sätt. Bengalow! Jag är en besvärade ärlig människa. Mitt stora fel var att, som ordförande och huvudskyddsombud i vårt lokala fack, kräva att arbetsgivaren skulle uppföra sig hyfsat mot våra medlemmar och inte mobba dem. Jag har jobbat fackligt både under sossestyre och under borgeligt styre och kan klart säga att borgarna var betydligt mer löntagarvänliga än sossarna. Gunilla! Du har förmodligen varit chef någonstans. För oss vanliga löntagare så var omplaceringar praktiskt taget omöjliga. I början av 80-talet var det lite lättare. Då hade vi fått igenom en pott som skulle användas till omplaceringar dessutom så hade vi en fungerande företagshälsovård. Jag var en gång på en skyddsrond, då den högsta tjänstemannen i kommunen sa att det är inga problem att bli av med någon. Det kostar bara en och en halv årslön. Jag försökte få kommunen att sparka katastrofen som var min högsta chef. Det gick inte. Det socialdemokratiska kommunalrådet sa att han skulle få trassla upp röran han ställt till. Efter att katastrofen gått i pension så fick jag kommentaren av kommunalrådet att man skulle nog lyft bort personen när jag försökte. Det är skönt att insikten även kunde komma till en socialdemokrat även om det var lite sent. För att var rättvis ska jag säga att det var en moderat som ville ha katastrofen till posten. MVH Jan Lindgren
Bengalow
04-03-2012, 20:38
Det var din sida av saken, Jan L. Kan du beskriva vad "andra sidan" sade och gjorde? Att du är/var en ärlig sanningssägare är ingen förklaring - det är vi alla om vi får säga det så. Jag hade påstått samma sak i alla mina "dispyter". Det måste ha varit något som retade din arbetsgivare till hans/hennes ytterligheter. Som sagt, halvkvädna visor kan alla komma med, utan att berätta vad det gäller. Du söker väl inte medlidande?
herkules
05-03-2012, 08:55
Värdinnor, assistenter, jag utfärdar en klass 5-varning. Obligatorisk a-kassa som flott erbjuds som ett alternativ till facket är en lömsk fälla som går ut på att krossa facket, och därmed dig, lilla sketna arbetare. Du ska veta att om du skulle skadas på jobbet, eller dö så skulle förmodligen ingen ställas till svars, och det vill din mamma, son, syster inte vara med om. Och regeringens sketna a-kassa ger dig lite skitpengar om du blir arbetslös, för du ska fortsätta vara en liten sketen arbetare utan möjligheter.
jag älskar klarspråk
vår regering vill krossa alla facken - i det tysta
Gunilla T
05-03-2012, 10:11
Äntligen!!! ... nu sätter vår miljöminister ner foten vad gäller utvinning av fossil energi i det känsliga Arktis. Carl Bildt har redan deklarerat en annan åsikt...förstås... http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?...artikel=4996616
Alliansen allt mer splittrad i jobbfrågan Går tydligen inte att länka direkt till artikeln, men den är där.
Jan Lindgren
05-03-2012, 11:43
CITAT (Bengalow @ 04-03-2012, 20:38)  Det var din sida av saken, Jan L. Kan du beskriva vad "andra sidan" sade och gjorde? Att du är/var en ärlig sanningssägare är ingen förklaring - det är vi alla om vi får säga det så. Jag hade påstått samma sak i alla mina "dispyter". Det måste ha varit något som retade din arbetsgivare till hans/hennes ytterligheter. Som sagt, halvkvädna visor kan alla komma med, utan att berätta vad det gäller. Du söker väl inte medlidande? Hej! Jag söker definitivt inte medlidande. För min del var det bara bra att sluta jobba. Jag fick några friska år hemma tillsammans med min fru. Skadeståndet jag fick räckte till mina behov samtidigt som jag fick möjligheten att bygga upp vår öppna demoodling. Som löntagare har man aldrig någon chans mot arbetsgivaren. Blir man utsatt så är det bäst att sluta jobbet. Vara hemma om man har råd eller fixa ett nytt jobb. Att fackliga förtroendemän straffas för sitt arbete är tämligen vanligt. Under min aktiva tid träffade jag flera kollegor som inte fick en normal löneutvecklig bara för att de jobbade fackligt. Det är den stora nackdelen med individuella löner. På ett lönesamtal som jag begärde med min närmaste chef så fick jag veta att eftersom jag inte såg möjligheterna i arbetsgivarens förslag så skulle jag ha ett extra lågt lönepåslag. Jag såg det som min uppgift som skyddsombud att titta på arbetsgivarens förslag ur arbetsmiljösynpunkt. Klart olämpligt! Eftersom jag är en ärlig människa som samtidigt är helt ointressant så använder jag mig av mitt riktiga namn så att vem som helst kan kolla mig eller ringa mig. Jag tycker att det är lite konstigt att så få människor vågar/vill vara öppna med vilka de är. MVH Jan Lindgren
CITAT (Jan Lindgren @ 05-03-2012, 11:43)  Eftersom jag är en ärlig människa som samtidigt är helt ointressant så använder jag mig av mitt riktiga namn så att vem som helst kan kolla mig eller ringa mig. Jag tycker att det är lite konstigt att så få människor vågar/vill vara öppna med vilka de är. MVH Jan Lindgren Det finns 454 personer över 16 år som heter Jan Lindgren i Sverige, vem av dem är du? Nej, jag är inte ett dugg intresserad av att veta. Men bara för att man inte skyltar med sitt namn är man inte automatiskt oärlig som person.
Har inte Norge Obligatorisk A-kassa. Inte går det någon nöd på dom. Men M o s verkar inte vilja ha det så frågan skjuts nog på framtiden.
Jan Lindgren
05-03-2012, 15:19
CITAT (Anma @ 05-03-2012, 11:56)  Det finns 454 personer över 16 år som heter Jan Lindgren i Sverige, vem av dem är du?
Nej, jag är inte ett dugg intresserad av att veta. Men bara för att man inte skyltar med sitt namn är man inte automatiskt oärlig som person. Hej! Eftersom jag bor i Osby vilket ska vara med på presentationen så är det bara jag kvar. Självklart är man inte oärlig om man använder ett nick. Jag upplever det bara som helt onödigt. Mitt namn duger för mig och om någon vill kontakta mig direkt så är det OK. MVH Jan Lindgren
CITAT (Jan Lindgren @ 05-03-2012, 15:19)  Hej! Eftersom jag bor i Osby vilket ska vara med på presentationen så är det bara jag kvar. Självklart är man inte oärlig om man använder ett nick. Jag upplever det bara som helt onödigt. Mitt namn duger för mig och om någon vill kontakta mig direkt så är det OK. MVH Jan Lindgren Ja, alla är vi olika. Själv har jag erfarenheter av idioter på nätet och väljer att vara lite mer anonym. Nu till politik. I februarimätningen från det nordiska analysföretaget Sentio går S framåt med 5,3 procentenheter till 31,8 procent och är därmed åter Sveriges största parti. Även jämfört med valresultatet från 2010 är det en framgång för S. Socialdemokraternas huvudmotståndare Moderaterna backar i samma mätning med 1,7 procentenheter till 29,7 procent.
Gossen Ruda
05-03-2012, 15:55
CITAT (Anma @ 05-03-2012, 15:39)  Ja, alla är vi olika. Själv har jag erfarenheter av idioter på nätet och väljer att vara lite mer anonym.
Nu till politik.
I februarimätningen från det nordiska analysföretaget Sentio går S framåt med 5,3 procentenheter till 31,8 procent och är därmed åter Sveriges största parti. Även jämfört med valresultatet från 2010 är det en framgång för S.
Socialdemokraternas huvudmotståndare Moderaterna backar i samma mätning med 1,7 procentenheter till 29,7 procent. Hur är det blockmässigt?
CITAT (Gossen Ruda @ 05-03-2012, 15:55)  Hur är det blockmässigt? S, MP och V 47,3% Alliansen 42,8% Sd över 8% tyvärr.
Aqvakul
05-03-2012, 16:12
Parti Resultat i februari Förändring sedan januari 2012 C 4,2 -2,2 FP 4,3 -1,0 M 29,7 -1,7 KD 4,6 1,6 S 31,8 5,3 V 7,4 -1,6 MP 8,1 -0,9 SD 8,6 0,3 Övriga 1,4 0,2 Totalt har 1034 personer intervjuats under perioden 23 februari till 1 mars. Undersökningen är webbaserad.
kerstinbern
06-03-2012, 19:08
Paret Reinfeldt gjorde ett klipp på 3.6 miljoner när de sålde sin villa i Täby: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14480868.ab
Huggorm
06-03-2012, 19:17
CITAT (kerstinbern @ 06-03-2012, 19:08)  Paret Reinfeldt gjorde ett klipp på 3.6 miljoner när de sålde sin villa i Täby: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14480868.abDå får man gratulera statsminister. Och en miljon i reavinstskatt får han betala.
kerstinbern
06-03-2012, 20:38
CITAT (Huggorm @ 06-03-2012, 20:17)  Då får man gratulera statsminister.
Och en miljon i reavinstskatt får han betala. Och efter att ha omfördelat fastighetsskatten (statsinkomsten på fastighetsskatt är lika hög nu som innan) så att fattiga på landsbygden får betala mera, tjänar han många tusen per år.
Huggorm
06-03-2012, 21:01
CITAT (kerstinbern @ 06-03-2012, 20:38)  Och efter att ha omfördelat fastighetsskatten (statsinkomsten på fastighetsskatt är lika hög nu som innan) så att fattiga på landsbygden får betala mera, tjänar han många tusen per år. Fattiga pensionärer här i Bohuslän som ärvt någon gammal fiskarstuga nära havet fick däremot möjlighet att bo kvar.
Bengalow
06-03-2012, 21:48
Finns det sådana enligt regeringen? Kan du ge exempel på sådana med en "fiskarstuga"?
Huggorm
06-03-2012, 21:55
CITAT (Bengalow @ 06-03-2012, 21:48)  Finns det sådana enligt regeringen? Kan du ge exempel på sådana med en "fiskarstuga"? Det fanns mängder av exempel i media för några år sedan, men efter att fastighetsskatten gjordes om har det inte skrivits mer. Således är det svårt att ge några exempel nu. Edit: eller menar du att det inte finns några fattiga pensionärer, och framför allt inga som äger en ärvd stuga?
Skulle Reinfeldt va den ende i Sverige som tjänar några tusen på att sälja sitt hus !skojar du ? Säger som min svärmor :det är ynkligt att höra lössen hosta i tummavantarna !
CITAT (Bengalow @ 06-03-2012, 21:48)  Finns det sådana enligt regeringen? Kan du ge exempel på sådana med en "fiskarstuga"? Jag känner personligen en person i Bohuslän som sålde sin ärvda villa med strandtomt taxerat för strax över miljonen för 11 miljoner kronor. Priserna i norra bohuslän är helt snedvridna av norska pengar.
*Stintan*
06-03-2012, 22:42
CITAT (Huggorm @ 06-03-2012, 21:01)  Fattiga pensionärer här i Bohuslän som ärvt någon gammal fiskarstuga nära havet fick däremot möjlighet att bo kvar. Fast då var dom ju inte så fattiga längre
bostadsmarknade styrs inte av regeringen den styrs av kapitalstarka människor studenter eller hänsynslösa människor som vill sko sig på andra .En etta i Stockholm på 40 kvm kostar 1,5 mille !och så sitter ni här och gnäller över priserna i västkusten !Här i småland kan du köpa ett snyggt bra hus för 1,5 mille på en 150-170 kvm .Vi sålde vårat hus 1,5 kilometer utanför Jönköping på 178 kvm och fick 1,8 mille i Stockholm får du betala det för en sunkig etta tycker man kan skylla det på profiten !
herkules
06-03-2012, 23:11
klart att den styrs av regeringen! utförsäljningen av hyresrätter i Sthlm, är inte det alliansregeringens idiotpåhitt?
CITAT (Motti @ 06-03-2012, 22:54)  En etta i Stockholm på 40 kvm kostar 1,5 mille !och så sitter ni här och gnäller över priserna i västkusten ! Poängen är att huspriser sätts av efterfrågan. Det är inte lönt att gnälla över att den där ettan är dyr, den är så dyr för att det finns folk som är villiga att betala 1.5 mille för den. CITAT (herkules @ 06-03-2012, 23:11)  klart att den styrs av regeringen! utförsäljningen av hyresrätter i Sthlm, är inte det alliansregeringens idiotpåhitt? Nu ska vi inte låtsas att det fanns en fungerande hyresmarknad i Stockholm. Hyrorna i innerstaden subventionerades av höga hyror i förorterna, och de hyresrätterna gick inte till ungdomar, fattiga eller nyinflyttade utan kontakter, utan såldes för miljoner pga att de hade så fördelaktigt läge OCH otroligt låga månadshyror.
Hekules för tjyven !lägenheter i Stockholm har alltid kostat skjortan innan alliansen ! så det kan du inte skyffla över på dom .Sossarna hade väl all chans i världen att ändra på Bostadspolitiken i Stockholm under alla år de satt i regeringen ,men se det finns eller fanns även sossar som ville bo flott och som hade pengar .
*Stintan*
07-03-2012, 00:09
CITAT (Motti @ 06-03-2012, 23:55)  Hekules för tjyven !lägenheter i Stockholm har alltid kostat skjortan innan alliansen ! så det kan du inte skyffla över på dom .Sossarna hade väl all chans i världen att ändra på Bostadspolitiken i Stockholm under alla år de satt i regeringen ,men se det finns eller fanns även sossar som ville bo flott och som hade pengar . Vilka är det som sålt ut allmännyttan i Stockholm och på andra ställen? Inte är det sossarna!
herkules
07-03-2012, 00:13
CITAT (Azur @ 06-03-2012, 23:18) 1525003[/url]'] Poängen är att huspriser sätts av efterfrågan. Det är inte lönt att gnälla över att den där ettan är dyr, den är så dyr för att det finns folk som är villiga att betala 1.5 mille för den.
Nu ska vi inte låtsas att det fanns en fungerande hyresmarknad i Stockholm. Hyrorna i innerstaden subventionerades av höga hyror i förorterna, och de hyresrätterna gick inte till ungdomar, fattiga eller nyinflyttade utan kontakter, utan såldes för miljoner pga att de hade så fördelaktigt läge OCH otroligt låga månadshyror. är det någon som har låtsats något? bostadsmarknaden i Sthlm blev inte bättre av att tjyvpacket i regeringen sålde ut. sen är det inte SÅÅ låga hyror innanför tullarna, 6 loppor i månaden för en liten lägenhet 4 trappor upp utan hiss och utan balkongen, misskött underhåll och 25 år sedan stambyte, bruksvärdesprincipen ska råda.
herkules
07-03-2012, 00:17
CITAT (Motti @ 06-03-2012, 23:55) 1525033[/url]'] Hekules för tjyven !lägenheter i Stockholm har alltid kostat skjortan innan alliansen ! så det kan du inte skyffla över på dom .Sossarna hade väl all chans i världen att ändra på Bostadspolitiken i Stockholm under alla år de satt i regeringen ,men se det finns eller fanns även sossar som ville bo flott och som hade pengar . en hyresrätt måste man inte vara miljonär för att få. du verkar inte begripa vad alliansen har gjort med sthlms bostäder.
De har inte gjort något som inte sossarna kunde ändra när de sat i Regeringen !vi har både ex annställda som flyttade upp till Stockholm under sossetiden och vi har vänner som köppt lägenhet där så nog har jag koll !en del av er vänstersympatisörer= sossar lever kvar i det som inte finns längre ,och passar inte galocherna så skyller vi på Alliansen allt är deras fel när det går åt skogen privat .Har inte männsikan något annsvar för vad som händer i deras liv ?eller ska vi fortsätta skylla på andra .
*Stintan*
07-03-2012, 00:32
Ja Motti du har säkert bättre koll på bostäderna i Stockholm än Stockholmarna själva.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|