|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
Aqvakul
25-01-2012, 14:33
CITAT (Anma @ 25-01-2012, 13:07)  Jag stör mig på att alla vänstermänniskor här på odla packas in i samma mall hela tiden. Vi är faktiskt individer, precis som ni på högerkanten. Personligen är jag inte dummare än att jag fattar att det finns högerfolk med hjärta också, trots det är det ju så att Reinfeldts politik är hjärtlös mot de svaga. Och förnekande. Enligt den finns till exempel inga fattiga i Sverige.
Gossen Ruda
25-01-2012, 14:55
Fortsatt hackande på M, här är en medlem som varit ute och åkt och fattat allt fel. "Idag var det premiärtur för SJ 2000 som är SJ:s nya snabbtåg med bättre acceleration och kortare bromssträcka än SJ 3000 (det gamla X3000:s nya namn sedan årsskiftet). Dock med lägre topphastighet men genom sina i övrigt goda egenskaper bättre på många sträckor samt bättre anpassat för vinterväder. Edward Riedl (M)." Det är alltså frågan om det senaste snabbtåget som fått namnet SJ 3000. Det gamla heter numera SJ 2000 mot X2000 förut. Topphastigheten är för båda 200 km/h. Bloggen: http://blogg.vk.se/edward/2012/01/25/premi...-sj-2000-551556
Kryddan03
25-01-2012, 19:33
CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2012, 14:55)  Fortsatt hackande på M, här är en medlem som varit ute och åkt och fattat allt fel. "Idag var det premiärtur för SJ 2000 som är SJ:s nya snabbtåg med bättre acceleration och kortare bromssträcka än SJ 3000 (det gamla X3000:s nya namn sedan årsskiftet). Dock med lägre topphastighet men genom sina i övrigt goda egenskaper bättre på många sträckor samt bättre anpassat för vinterväder. Edward Riedl (M)." Det är alltså frågan om det senaste snabbtåget som fått namnet SJ 3000. Det gamla heter numera SJ 2000 mot X2000 förut. Topphastigheten är för båda 200 km/h. Bloggen: http://blogg.vk.se/edward/2012/01/25/premi...-sj-2000-551556De verkar ha lite svårt med siffror de där "nya" moderaterna. Det kanske är därför de så ofta nolltaxerar?
Red Top
25-01-2012, 19:37
CITAT (Kryddan03 @ 25-01-2012, 19:33)  De verkar ha lite svårt med siffror de där "nya" moderaterna. Det kanske är därför de så ofta nolltaxerar? [attachment=67444:hilarious.gif]
merlin68
25-01-2012, 19:43
CITAT (herkules @ 25-01-2012, 12:19)  nä, jag anser inte att man har mycket till hjärta om man tycker att det är helt ok att rösta på en regering som tar från de som redan har lite och ger till dem som har mer. Välskrivet!
Huggorm
25-01-2012, 19:45
CITAT (herkules @ 25-01-2012, 12:19)  nä, jag anser inte att man har mycket till hjärta om man tycker att det är helt ok att rösta på en regering som tar från de som redan har lite och ger till dem som har mer. Fast så är det ju fortfarande inte. Skillnaden är att man tar en liten aning mindre från de rika och ger till de fattiga nu.
herkules
25-01-2012, 20:25
CITAT (Huggorm @ 25-01-2012, 19:45)  Fast så är det ju fortfarande inte. Skillnaden är att man tar en liten aning mindre från de rika och ger till de fattiga nu. varför ljuger du? nedskärningarna i sjukförsäkringen bekostade jobbskatteavdragen.
Huggorm
25-01-2012, 20:27
CITAT (herkules @ 25-01-2012, 20:25)  varför ljuger du? nedskärningarna i sjukförsäkringen bekostade jobbskatteavdragen. Jobbskatteavdragen innebär att folk betalar lite mindre av sina pengar i skatt.
Men allvarligt talat ! hur många i Sverige är rika 5 % ! resten av oss är väl medelSvensson ,man kan inte hänga upp alla sina argument på att skylla på dom "rika" ,varför i så fall har Moderaterna så många medlema och röster ?eller resten av de borgeliga?Och dom välbeställda är väl dom som skapar jobb ! är det då inte bra att ha människor med kapital för att kunna starta företag så att människor får jobb
*Stintan*
25-01-2012, 20:42
CITAT (Huggorm @ 25-01-2012, 20:27)  Jobbskatteavdragen innebär att folk betalar lite mindre av sina pengar i skatt. Jobbskatteavdragen måste ju finansieras på något sätt eller du tror kanske att det inte belastat budgeten på något sätt. CITAT (Motti @ 25-01-2012, 20:34)  Men allvarligt talat ! hur många i Sverige är rika 5 % ! resten av oss är väl medelSvensson ,man kan inte hänga upp alla sina argument på att skylla på dom "rika" ,varför i så fall har Moderaterna så många medlema och röster ?eller resten av de borgeliga?Och dom välbeställda är väl dom som skapar jobb ! är det då inte bra att ha människor med kapital för att kunna starta företag så att människor får jobb  Tjänar man mer än 30.000 i månaden har man inte behov av bidrag (jobbskatteavdrag)
malarmaster
25-01-2012, 21:06
CITAT (*Stintan* @ 25-01-2012, 20:42)  Jobbskatteavdragen måste ju finansieras på något sätt eller du tror kanske att det inte belastat budgeten på något sätt. Tjänar man mer än 30.000 i månaden har man inte behov av bidrag (jobbskatteavdrag) konstigt ordval "bidrag". du betalar mindre skatt,det är inget bidrag.en skattesats kan ju variera upp o ner,konstigt också att det blir överskott i statskassan om nu dessa "bidrag" belastar budgeten. Tyvärr har vänstersidan hängt upp sig på ett högskattesamhälle,vi skulle istället snacka effektiviseringar inom det offentliga för att få ner skattetrycket,senaste exemplet polisen som trots stora personalökningar med åtföljande kostnader inte lyckas klara de enklaste fall. Till och med sossarna har ju insett att höja skatter går inte,folk går inte på den myten längre. Ulf
Vad jag förståt så tjänar de flesta paren med barn iSverige just 30 000 i månaden eller mer om båda jobbar !och enligt er då så hör dom till medel Svensson ! villa volvo vovve de tre V.na .
Bengalow
25-01-2012, 21:15
För att inte tala om allt det du INTE förstår...men snackar/skriver som om du visste. Tyst min mun så får du socker...!
malarmaster
25-01-2012, 21:16
CITAT (Motti @ 25-01-2012, 21:07)  Vad jag förståt så tjänar de flesta paren med barn iSverige just 30 000 i månaden eller mer om båda jobbar !och enligt er då så hör dom till medel Svensson ! villa volvo vovve de tre V.na . tror inte det räcker,motti. en snittlön idag ligger väl på 25-30 styck,snittlönen för en målare ligger på c.a 27 många tjänar väl över 30 i vanliga yrken. ulf
*Stintan*
25-01-2012, 21:16
CITAT (Motti @ 25-01-2012, 21:07)  Vad jag förståt så tjänar de flesta paren med barn iSverige just 30 000 i månaden eller mer om båda jobbar !och enligt er då så hör dom till medel Svensson ! villa volvo vovve de tre V.na . Man får väl inte jobbskatteavdrag familjevis utan per arbetande. Familjens sammanlagda inkomst har väl inte med detta att göra. Inte heller när man räknas som medelsvensson som numera inte ens är de tre V-na.
*Stintan*
25-01-2012, 21:21
CITAT (malarmaster @ 25-01-2012, 21:06)  konstigt ordval "bidrag". du betalar mindre skatt,det är inget bidrag.en skattesats kan ju variera upp o ner,konstigt också att det blir överskott i statskassan om nu dessa "bidrag" belastar budgeten. Tyvärr har vänstersidan hängt upp sig på ett högskattesamhälle,vi skulle istället snacka effektiviseringar inom det offentliga för att få ner skattetrycket,senaste exemplet polisen som trots stora personalökningar med åtföljande kostnader inte lyckas klara de enklaste fall. Till och med sossarna har ju insett att höja skatter går inte,folk går inte på den myten längre. Ulf Det är väl en jäkla skillnad på jobbskatteavdrag och höjda skatter. Vem har pratat om höjda skatter? För övrigt går väl den största delen av jobbskatten till kommunerna och inte till statskassan. Det är moderaterna som kallar en massa saker som inte är det för bidrag så jag tänkte att jag skulle följa deras exempel.
malarmaster
25-01-2012, 21:38
CITAT (*Stintan* @ 25-01-2012, 21:21)  Det är väl en jäkla skillnad på jobbskatteavdrag och höjda skatter. Vem har pratat om höjda skatter? För övrigt går väl den största delen av jobbskatten till kommunerna och inte till statskassan. Det är moderaterna som kallar en massa saker som inte är det för bidrag så jag tänkte att jag skulle följa deras exempel. nej,vi snackar om att sänka skatter,något som tydligen inte är populärt hos vissa.men blir det regeringsskifte är det ju skattehöjarvägen som v anvisat,s vet vi ju inte då deras politik lär vänta på sig,den gamla,om det nu fanns någon försvann ut genom bakdörren .ja,givetvis går det pengar till kommunerna från statskassan då sänkningen är inkomstskatt som ju annars drabbat kommunerna.kommunerna har inte fått mindre pengar då statskassan finansierar kommunens bortfall.Ulf
CITAT (malarmaster @ 25-01-2012, 21:06)  konstigt ordval "bidrag". du betalar mindre skatt,det är inget bidrag.en skattesats kan ju variera upp o ner,konstigt också att det blir överskott i statskassan om nu dessa "bidrag" belastar budgeten. Tyvärr har vänstersidan hängt upp sig på ett högskattesamhälle,vi skulle istället snacka effektiviseringar inom det offentliga för att få ner skattetrycket,senaste exemplet polisen som trots stora personalökningar med åtföljande kostnader inte lyckas klara de enklaste fall. Till och med sossarna har ju insett att höja skatter går inte,folk går inte på den myten längre. Ulf Jag tycker att det är ett konstigt ordval att kalla sjukpenning och a.kassa för bidrag.
malarmaster
25-01-2012, 21:57
CITAT (Anma @ 25-01-2012, 21:45)  Jag tycker att det är ett konstigt ordval att kalla sjukpenning och a.kassa för bidrag. nej,det är en försäkring.och som de flesta försäkringar finns en bortre gräns,fanns inte den skulle det vara ett bidrag. du betalar ju en premie för att vara med. ulf i olika sammanhang har jag hört både reinfeldt och andra ministrar använda just omställningsförsäkring om a-kassa.
herkules
25-01-2012, 22:29
CITAT (Huggorm @ 25-01-2012, 20:27)  Jobbskatteavdragen innebär att folk betalar lite mindre av sina pengar i skatt. skärpta sjukregler betalar sänkta skatter LÄNK till svenskan, frågor på det? CITAT (Motti @ 25-01-2012, 20:34)  Men allvarligt talat ! hur många i Sverige är rika 5 % ! resten av oss är väl medelSvensson ,man kan inte hänga upp alla sina argument på att skylla på dom "rika" ,varför i så fall har Moderaterna så många medlema och röster ?eller resten av de borgeliga?Och dom välbeställda är väl dom som skapar jobb ! är det då inte bra att ha människor med kapital för att kunna starta företag så att människor får jobb  finns ingen anledning att införa skatteavdrag och därmed försämra välfärden. CITAT (malarmaster @ 25-01-2012, 21:06)  konstigt ordval "bidrag". du betalar mindre skatt,det är inget bidrag./.../ avdragsberoende - bidragsberoende, same shit.
malarmaster
25-01-2012, 22:34
CITAT (herkules @ 25-01-2012, 22:29)  skärpta sjukregler betalar sänkta skatter LÄNK till svenskan, frågor på det? finns ingen anledning att införa skatteavdrag och därmed försämra välfärden. avdragsberoende - bidragsberoende, same shit. wow,vilken nyhet en artikel från 2007.bättre lägre skatt än bidrag som förr,helt rätt. ulf
herkules
25-01-2012, 22:50
CITAT (malarmaster @ 25-01-2012, 22:34)  wow,vilken nyhet en artikel från 2007.bättre lägre skatt än bidrag som förr,helt rätt. ulf nej, har man huvudet med sig så vet man att husmark-persson redan 2007 talade om att försämrade sjukregler skulle bekosta avdrag för de som jobbar. avdrag - bidrag, same same, det ena inte bättre än det andra utan samma. sorry.
CITAT (malarmaster @ 25-01-2012, 22:34)  wow,vilken nyhet en artikel från 2007.bättre lägre skatt än bidrag som förr,helt rätt. ulf Hur många av de som får jobbskatteavdrag får mindre bidrag nu? Inte så många va, det är inte så många som jobbar som behöver bidrag, veken nu eller före jobbskatteavdrag. Så du syftar till sjukpenningen nu då, som du kallar bidrag fast nyss var det inte bidrag, eller?
Förr fanns ju flera olika skattetabeller beroende på civilstånd. Vad är skillnaden mot då egentligen. Skatten har väl aldrig varit statiskt lika för olika grupper i samhället mig veterligen. Statens finanser är stabila, folk får mer i plånboken, vad är problemet. Årets vinnare är förresten pensionärerna. Det som stör mig däremot är 3månadersregeln för att kvalificera sig för ny sjukperiod. Måste finnas andra sätt att tackla, och få ner, kostnaderna för sjukskrivningarna.
herkules
25-01-2012, 23:32
CITAT (gnon49 @ 25-01-2012, 23:29)  Förr fanns ju flera olika skattetabeller beroende på civilstånd. Vad är skillnaden mot då egentligen. Skatten har väl aldrig varit statiskt lika för olika grupper i samhället mig veterligen. Statens finanser är stabila, folk får mer i plånboken, vad är problemet. Årets vinnare är förresten pensionärerna. Det som stör mig däremot är 3månadersregeln för att kvalificera sig för ny sjukperiod. Måste finnas andra sätt att tackla, och få ner, kostnaderna för sjukskrivningarna. årets vinnare är inte alls pensionärer - bostadstillägget sänks. det är fanimej obegripligt hur du kan sitta och försvara detta vansinne.
CITAT (herkules @ 25-01-2012, 23:32)  årets vinnare är inte alls pensionärer - bostadstillägget sänks. det är fanimej obegripligt hur du kan sitta och försvara detta vansinne. Jag fick då både höjd pension o något höjt bostadstillägg. Fast jag får mindre som sjukpensionär än om jag varit ålderspensionär. Ser inget vansinne i att pensionärerna får mer i pension. Det är dom värda.
Beroende på civilstånd ?om man är gift eller inte då ?Om man båda är företager så sambeskattar man ju inte ,om man är ensamstående föräldrer så har man väl lägre skatt än en företagare !alla har olika skatteklasser beronde av vad man jobbar med eller om man är sambo gifta eller ensamstående eller lever på bidrag !
herkules
26-01-2012, 00:49
ja, man betalar olika mycket i skatt, den som tjänar minst betalar mest.
då tillhör du gnon undantaget som bekräftar regeln, här finns pensionärer som fått sänkt bostadstillägg och ingen höjd pension. eller höjd pension ska jag iofs låta vara osagd men den höjningen åts i sådant fall upp av skatten, minus 160 kr/mån, det blir pengar det för någon som redan lever på existensminimum. men det är så alliansen lönar pensionärer, helt enligt partiboken.
Intressant; Om toppstyrning.Gita
CITAT (herkules @ 25-01-2012, 22:29)  finns ingen anledning att införa skatteavdrag och därmed försämra välfärden. Tanken har förstås inte slagit dig att den som arbetar har en del kostnader för att få sin inkomst som ju inte t.ex. pensionärer har, ett exempel är resor till och från arbetet. De första 10 000 kr är inte avdragsgilla utan betalas fullt ut av den som arbetar. En summa som väl i stort sett motsvarar jobbskatteavdraget för de flesta. Gita
*Stintan*
26-01-2012, 07:31
CITAT (Gita @ 26-01-2012, 06:48)  Tanken har förstås inte slagit dig att den som arbetar har en del kostnader för att få sin inkomst som ju inte t.ex. pensionärer har, ett exempel är resor till och från arbetet. De första 10 000 kr är inte avdragsgilla utan betalas fullt ut av den som arbetar. En summa som väl i stort sett motsvarar jobbskatteavdraget för de flesta. Gita Säg det till de pensionärer som tvingas leva på mindre än vad studenter har i studiemedel. Pensionärer har ju inga utgifter eller?
Gossen Ruda
26-01-2012, 08:54
Det är lite märkligt att ju mer man tjänar desto mindre skatt vill man betala. Höjden av lycka för alla höginkomsttagare vore en progressiv skatteskala. Omvänt progressiv alltså, ju mer man tjänar ju lägre skattesats. Det är ju kostsamt att byta ut Mercedeserna varje år och lustjakterna kostar mycket i underhåll.
herkules
26-01-2012, 09:13
CITAT (Gita @ 26-01-2012, 06:48)  Tanken har förstås inte slagit dig att den som arbetar har en del kostnader för att få sin inkomst som ju inte t.ex. pensionärer har, ett exempel är resor till och från arbetet. De första 10 000 kr är inte avdragsgilla utan betalas fullt ut av den som arbetar. En summa som väl i stort sett motsvarar jobbskatteavdraget för de flesta. Gita vad är det som säger att en pensionär inte använder ett busskort eller för all del, sin egen bil varje dag? nädu din lilla avdragsivrare, den lätta går jag inte på. och att du sen insinuerar att bara för att man blivit pensionerad så ska man sitta hemma - vilken människosyn du verkar ha!
Gossen Ruda
26-01-2012, 09:13
Nu påstås det att Stefan Löfven skulle bli ny partiledare i S. Knappast mitt val men vi får se.
CITAT (Gossen Ruda @ 26-01-2012, 08:54)  Det är lite märkligt att ju mer man tjänar desto mindre skatt vill man betala. Höjden av lycka för alla höginkomsttagare vore en progressiv skatteskala. Omvänt progressiv alltså, ju mer man tjänar ju lägre skattesats. Det är ju kostsamt att byta ut Mercedeserna varje år och lustjakterna kostar mycket i underhåll. Jaha, så du tror att vårdbiträden, butiksanställda m.fl. låglönegrupper byter sin Mercedes varje år och har kostsamma lustjakter att underhålla. Det krävs ju minimala matematiska kunskaper för att räkna ut att det är just dessa grupper som procentuellt får mest ut av jobbskatteavdraget och det bör väl inte heller vara så svårt att förstå att det är just för dem som en tusenlapp mer i månaden betyder mycket. Gita
Red Top
26-01-2012, 09:23
Var det någon som missade Reinfeldts telefonväkteri i Studio 1, P1, i går. Tag då chansen att höra alla "Goddag yxskaftsvar", "halvsanningar" och "rena lögner" här: TelefonväkteriDu behöver inte lyssna på hela programmet, utan det går bra att lyssna på en fråga i taget. T ex.: Blir människor friskare när deras ekonomi försämras? Eller "Varför säger ni att landets finanser är i balans? Om du har hjärtproblem, så kanske du inte bör lyssna. Risken är att du blir alldeles för upprörd.
CITAT (Gossen Ruda @ 26-01-2012, 09:13)  Nu påstås det att Stefan Löfven skulle bli ny partiledare i S. Knappast mitt val men vi får se. Sämre val kan man naturligtvis göra. Löfven har i alla fall den fördelen att han förstår grundläggande ekonomiska samband och att vår välfärd är helt beroende av företagens villkor och konkurrenskraft. Gita Det går bra för Maud OlofssonGita
*Stintan*
26-01-2012, 09:29
CITAT (Gita @ 26-01-2012, 09:17)  Jaha, så du tror att vårdbiträden, butiksanställda m.fl. låglönegrupper byter sin Mercedes varje år och har kostsamma lustjakter att underhålla. Det krävs ju minimala matematiska kunskaper för att räkna ut att det är just dessa grupper som procentuellt får mest ut av jobbskatteavdraget och det bör väl inte heller vara så svårt att förstå att det är just för dem som en tusenlapp mer i månaden betyder mycket. Gita Dom borde väl isåfall vara dom enda som behöver jobbskatteavdrag. Procent hit och procent dit det är väl i antal kronor man borde räkna så att de som behöver det mest får mest. Du klarar dig säkert bra utan jobbskatteavdrag.
Gossen Ruda
26-01-2012, 09:37
Det är märkligt att man kan läsa in vad som helst i ett inlägg för att kunna använda det felaktigt. Detta gäller en person som jag sen en tid och för framtiden inte besvarar.
CITAT (Gossen Ruda @ 26-01-2012, 09:37)  Det är märkligt att man kan läsa in vad som helst i ett inlägg för att kunna använda det felaktigt. Detta gäller en person som jag sen en tid och för framtiden inte besvarar. Självfallet väljer du själv vilka inlägg du vill svara på. Det gör jag också och jag tar mig friheten att när jag så vill kommentera dina något märkliga slutsatser. Vänligen Gita
Gunilla T
26-01-2012, 10:35
CITAT (Gita @ 26-01-2012, 09:27)  ....grundläggande ekonomiska samband och att vår välfärd är helt beroende av företagens villkor och konkurrenskraft. Gita
Gita Detdär är inte sant Gita. Grundläggande ekonomiska samband är att hela samhällsekonomin vilar på att ekosystemen kan fortsätta producera och leverera de tjänster som vi människor är beroende av och detta i sin tur är beroende av att vi människor värnar om ekosystemens bärkraft. Det är våra ekosystem som med hjälp av solljuset producerar ekologiska tjänster och levererar naturresurser som vi omvandlar till varor och tjänster i samhällsekonomin, till stor del med hjälp av fossila bränslen. Vi återlämnar de använda resurserna i form av avfall och utsläpp och våra ekosystem skall ta hand om och bryta ner avfallet. Om vi fortsätter att konsumera mer än vad ekosystemen kan producera och ta hand om riskeras vår välfärd, det är grundläggande ekonomiska samband.
*Stintan*
26-01-2012, 10:53
CITAT (Gita @ 26-01-2012, 09:27)  Jösses det var just den rätta till ett sånt jobb  inte underligt att USA krisar om dom väljer sådana rådgivare.
CITAT (Gunilla T @ 26-01-2012, 10:35)  Detdär är inte sant Gita.
Grundläggande ekonomiska samband är att hela samhällsekonomin vilar på att ekosystemen kan fortsätta producera och leverera de tjänster som vi människor är beroende av och detta i sin tur är beroende av att vi människor värnar om ekosystemens bärkraft.
Det är våra ekosystem som med hjälp av solljuset producerar ekologiska tjänster och levererar naturresurser som vi omvandlar till varor och tjänster i samhällsekonomin, till stor del med hjälp av fossila bränslen.
Vi återlämnar de använda resurserna i form av avfall och utsläpp och våra ekosystem skall ta hand om och bryta ner avfallet.
Om vi fortsätter att konsumera mer än vad ekosystemen kan producera och ta hand om riskeras vår välfärd, det är grundläggande ekonomiska samband. Fast nu tror förstås inte jag att välmående och konkurrenskraftiga företag står i motsats till ett miljöriktigt tänkande. Tvärtom! Om man kämpar för sin överlevnad, och det gäller företag så väl som individer, är nog inte miljöhänsyn av högsta prioritet. Gita
Gunilla T
26-01-2012, 11:18
CITAT (Gita @ 26-01-2012, 10:56)  Fast nu tror förstås inte jag att välmående och konkurrenskraftiga företag står i motsats till ett miljöriktigt tänkande. Tvärtom! Om man kämpar för sin överlevnad, och det gäller företag så väl som individer, är nog inte miljöhänsyn av högsta prioritet. Gita Så är det förstås vilket är bekymmersamt.... Men nu handlade det om grundläggande ekonomiska samband....en ekonomi som inte har ett pris på vare sig uttag eller avfallsutsläpp, kan den sägas vara grundläggande?
lamorran
26-01-2012, 11:18
CITAT (Gita @ 26-01-2012, 06:34)  Intressant; Om toppstyrning.Gita Jag har tidigare i en annan tråd rekomenderat Gita att läsa boken Knapptryckarkompaniet av den tidigare moderata riksdagsledamoten Anne-Marie Pålsson. Där kan man tala om toppstyrning.Men om man läser Gitas alla inlägg så kan man förmoda att med hennes selektiva synsätt så kommer det nog inte att ske.En annat stort problem med den nuvarande regeringen är att statsråden inte vill kommentera sina för hela Sveriges väldigt viktiga beslut,utan skickar fram sina pressekreterare. Mig veterligt är de inte valda av Sveriges valmanskår.Förmodligen ett dekret som har utgått från Propagandaminister Schlingman.
Red Top
26-01-2012, 11:36
CITAT (lamorran @ 26-01-2012, 11:18)  Jag har tidigare i en annan tråd rekomenderat Gita att läsa boken Knapptryckarkompaniet av den tidigare moderata riksdagsledamoten Anne-Marie Pålsson. Där kan man tala om toppstyrning.Men om man läser Gitas alla inlägg så kan man förmoda att med hennes selektiva synsätt så kommer det nog inte att ske.En annat stort problem med den nuvarande regeringen är att statsråden inte vill kommentera sina för hela Sveriges väldigt viktiga beslut,utan skickar fram sina pressekreterare. Mig veterligt är de inte valda av Sveriges valmanskår.Förmodligen ett dekret som har utgått från Propagandaminister Schlingman. Härligt med själsfränder! &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&& På tal om att tala med journalister: "Filippa Reinfeldt undviker alla besvärliga frågorDN Debatt
Under sina fem år som hälso- och sjukvårdslandstingsråd i Stockholm har Filippa Reinfeldt systematiskt undvikit att tala med medierna i besvärliga frågor. Att en ledande politiker vägrar prata med journalister är ett direkt hot mot demokratin, skriver fem mediechefer. Vi avkräver Filippa Reinfeldt svar på de frågor som vi och stockholmarna vill ställa om en hälso- och sjukvård som på kort tid har förändrats i grunden."
CITAT (lamorran @ 26-01-2012, 11:18)  Jag har tidigare i en annan tråd rekomenderat Gita att läsa boken Knapptryckarkompaniet av den tidigare moderata riksdagsledamoten Anne-Marie Pålsson. Där kan man tala om toppstyrning.Men om man läser Gitas alla inlägg så kan man förmoda att med hennes selektiva synsätt så kommer det nog inte att ske.En annat stort problem med den nuvarande regeringen är att statsråden inte vill kommentera sina för hela Sveriges väldigt viktiga beslut,utan skickar fram sina pressekreterare. Mig veterligt är de inte valda av Sveriges valmanskår.Förmodligen ett dekret som har utgått från Propagandaminister Schlingman. Nu lämnade jag länken till en aktuell debattartikel (publicerad idag) Har du problem med det? Den bok du talar om debatterades för ett bra tag sedan. gita
lamorran
26-01-2012, 12:27
CITAT (Gita @ 26-01-2012, 11:58)  Nu lämnade jag länken till en aktuell debattartikel (publicerad idag) Har du problem med det? Den bok du talar om debatterades för ett bra tag sedan. gita Fo För det första så utkom boken nov 2011 och recenserades på DN:s kultursida i dec 2011.Din tidsuppfattning är något märklig , kan hänga samman med dina svårigheter att debattera på ett objektivt sätt.Det jag har problem med är din ovilja att debattera utan att använda spaden i sandlådan.
*Stintan*
26-01-2012, 12:28
CITAT (Gita @ 26-01-2012, 11:58)  Nu lämnade jag länken till en aktuell debattartikel (publicerad idag) Har du problem med det? Den bok du talar om debatterades för ett bra tag sedan. gita Och?
S kritiseras för slutenhet.
Hur valdes Reinfeldt? Jag bara undrar. Hur ofta svarar Regeringen på besvärande frågor? På vilket sätt har Reinfeldt bemött hans felaktiga uttalanden på senare tid? Med tystnad va?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|