|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
Blomstertanten
23-01-2012, 06:26
CITAT (Azur @ 23-01-2012, 00:58)  Jag satsar fyra... nej FEM låtsaspengar på Jämtin! Slöseri med låtsaspengar eftersom hon varit mycket tydlig i sitt nej! Hon tycker det smäller högre att vara partisekreterare.
CITAT (Blomstertanten @ 23-01-2012, 06:26)  Slöseri med låtsaspengar eftersom hon varit mycket tydlig i sitt nej! Hon tycker det smäller högre att vara partisekreterare. Ett nej i det här läget säger inte så mycket. Det enda nej jag litar på är Margot Wallströms, men jag hoppas trots det att hon ångrar sig.
Gunilla T
23-01-2012, 10:45
Hennes nej kanske bottnar i en självinsikt?
Varför är alla så förtjusta i henne? Jag har träffat henne några ggr då hon var socialminister och jag fick verkligen inga positiva vibrationer. Länge sedan förstås och hon har ju samlat på sig mycket kunskap och erfarenhet sedan dess men vad är så speciellt med henne?
*Stintan*
23-01-2012, 11:42
Ja det kan man fråga sig. Dessutom har hon nog varit borta från svensk inrikespolitik alltför länge för att vara aktuell.
herkules
23-01-2012, 12:34
CITAT (Gunilla T @ 23-01-2012, 10:45)  Hennes nej kanske bottnar i en självinsikt?
Varför är alla så förtjusta i henne? Jag har träffat henne några ggr då hon var socialminister och jag fick verkligen inga positiva vibrationer. Länge sedan förstås och hon har ju samlat på sig mycket kunskap och erfarenhet sedan dess men vad är så speciellt med henne? vem tänker du på - wallström eller jämtin?
*Stintan*
23-01-2012, 12:40
CITAT (herkules @ 23-01-2012, 12:34)  vem tänker du på - wallström eller jämtin? Wallström eftersom det var ett svar på Anmas inlägg om henne. (förutsatte jag åtminstone)
Gunilla T
23-01-2012, 12:44
Ja, Wallström menade jag...
Såpan fortsätter - Rapport från "örådet"Undrar just hur länge det dröjer innan hela VU blir tvungna att gå? Gita
Blomstertanten
23-01-2012, 12:56
Med tanke på alla läckor som verkar förekomma från VU så kanske det vore på sin plats att somliga tvingades gå!
herkules
23-01-2012, 13:34
CITAT (Gunilla T @ 23-01-2012, 12:44)  Ja, Wallström menade jag... trodde det men var inte säker. jag har svårt för wallström.
Aqvakul
23-01-2012, 13:49
Tror att det blir Sven-Erik Österberg. En grå, men stabil person, som knappast gör några större grodor. Nu är det "säkra kort" som gäller...
Gossen Ruda
23-01-2012, 14:21
CITAT (Aqvakul @ 23-01-2012, 13:49)  Tror att det blir Sven-Erik Österberg. En grå, men stabil person, som knappast gör några större grodor. Nu är det "säkra kort" som gäller... Fast han har retat upp alla som höll på Juholt med alla sina uttalanden om saknat förtroende. Tror han är körd som sammanhållande kraft.
Aqvakul
23-01-2012, 14:27
CITAT (Gossen Ruda @ 23-01-2012, 14:21)  Fast han har retat upp alla som höll på Juholt med alla sina uttalanden om saknat förtroende. Tror han är körd som sammanhållande kraft. Kanske..
CITAT (Blomstertanten @ 23-01-2012, 06:26)  Slöseri med låtsaspengar eftersom hon varit mycket tydlig i sitt nej! Hon är en högoddsare, men om jag läst maktkampen rätt så har hon rätt profil för jobbet, och alla kandidater säger nej offentligt för att visa hur ödmjuka de är och inte alls söker makt. De enda nej man kan lita på är från de som redan har bättre betalda jobb eller har skelett i garderoben (eller, i förekommande fall, både-och). Förhandsfavorit är väl Östros, men jag har svårt att se honom som ledare. Man kan inte bli mycket mer beigt okarismatisk än Östros. CITAT (Gunilla T @ 23-01-2012, 10:45)  Varför är alla så förtjusta i henne? <wallström> Mitt intryck är att det är för att hon är så långt ut på vänsterkanten man kan komma inom socialdemokraterna. Fast hennes nej är nog ett av de nej man kan lita på.
*Stintan*
23-01-2012, 14:53
CITAT (Gita @ 23-01-2012, 12:46)  Såpan fortsätter - Rapport från "örådet"Undrar just hur länge det dröjer innan hela VU blir tvungna att gå? Gita Det låter som nyhetstorka och aftonbladsskvaller och inget annat än spekulationer. Till vilken nytta kan man ju undra? Dessutom var ju flera av de 12 suppleanter och suppleanter kan väl endast agera vid ordinarie ledamots frånvaro.
CITAT (Gita @ 23-01-2012, 12:46)  Såpan fortsätter - Rapport från "örådet"Undrar just hur länge det dröjer innan hela VU blir tvungna att gå? Gita Enligt Lundby-Wedin stämmer inte det där om röstning. I nuläget tror jag inte på något som Aftonbladet hävdar eller som andra tidningar skriver om och hänvisar till Aftonbladet. Samma bedömning borde alla människor göra.
Blomstertanten
23-01-2012, 16:21
Dagens apotek: Reinfeldt hade fel om apoteken Tydligen har inte Reinfeldt sån vidare koll eller så ljuger han medvetet
Att man sparkade ut Juholt i kylan är ju helt klart. Förloppet går inte att misstolka. Frågan är väl hur man gjorde det. Uttalandena från VU luktar ljug lång väg. Kan man säkert verifiera Juholts SMS att han fått "sparken" så ligger nog VU pyrt till. Då är ännu en affär på uppseglande. Och stämmer skriverierna så har Juholt behandlats mycket dåligt. När det gäller att komma fram till köttgrytan och hålla sig kvar, hamnar ideologin om medmänsklighet mm långt efter. Fast Juholt behöver knappast anmäla sig hos AF i alla fall.
*Stintan*
23-01-2012, 16:54
CITAT (Anma @ 23-01-2012, 15:59)  Enligt Lundby-Wedin stämmer inte det där om röstning. I nuläget tror jag inte på något som Aftonbladet hävdar eller som andra tidningar skriver om och hänvisar till Aftonbladet. Samma bedömning borde alla människor göra. Tidningarna verkar ju inte ens veta hur många som sitter i VU eftersom 12 inte stämmer. Rena spekulationer alltså precis som mycket annat varit i media. Märkligt dock att just Gita plötsligt verkar ha sån tilltro till Aftonbladets skriverier. CITAT (Blomstertanten @ 23-01-2012, 16:21)  Dagens apotek: Reinfeldt hade fel om apoteken Tydligen har inte Reinfeldt sån vidare koll eller så ljuger han medvetet  Ja precis så är det. Av någon märklig anledning mörkas alla Reinfeldts och alliansens lögner.
CITAT (*Stintan* @ 23-01-2012, 16:54)  Tidningarna verkar ju inte ens veta hur många som sitter i VU eftersom 12 inte stämmer. Rena spekulationer alltså precis som mycket annat varit i media. Märkligt dock att just Gita plötsligt verkar ha sån tilltro till Aftonbladets skriverier. Ja precis så är det. Av någon märklig anledning mörkas alla Reinfeldts och alliansens lögner. Men nu är du väl ändå lite väl småaktig! Lögnen om apoteken spelar väl ingen roll, han kan väl inte hålla reda på allt heller....dessutom är han ju jämförelsevis bara en liten bifigur! Han är ju bara statsminister! Har du tänkt på att om någon i alliansregeringen far med osanningar eller klantar sej på något annat sätt så fungerar det som så att den personen åker ut med huvudet före och det vore väl synd? Men du kanske vill att dina skattepengar ska gå till hans A-kassa...
*Stintan*
23-01-2012, 17:27
CITAT (Cacki @ 23-01-2012, 17:18)  Men nu är du väl ändå lite väl småaktig! Lögnen om apoteken spelar väl ingen roll, han kan väl inte hålla reda på allt heller....dessutom är han ju jämförelsevis bara en liten bifigur! Han är ju bara statsminister! Har du tänkt på att om någon i alliansregeringen far med osanningar eller klantar sej på något annat sätt så fungerar det som så att den personen åker ut med huvudet före och det vore väl synd? Men du kanske vill att dina skattepengar ska gå till hans A-kassa...
S olika distrikt verka vara som hund o katt i sin iver att kasta skit på varandra. Ena partiet får nog göras från grunden, om det alls går. Jisses, jag tror FR o JS har mer gemensamt än dom olika fraktionerna inom S. Hur skall väljarna, när dom läser dessa bloggar från ledande socialdemokrater uti landet, få tilltro till partiet. Vad står egentligen partiet för kan man undra. Ja inte är partiet en enda stor familj, den saken är klar. Snarare olika klaner som bekämpar varandra.
CITAT (gnon49 @ 23-01-2012, 16:46)  Att man sparkade ut Juholt i kylan är ju helt klart. Förloppet går inte att misstolka. Frågan är väl hur man gjorde det. Uttalandena från VU luktar ljug lång väg. Kan man säkert verifiera Juholts SMS att han fått "sparken" så ligger nog VU pyrt till. Då är ännu en affär på uppseglande. Och stämmer skriverierna så har Juholt behandlats mycket dåligt. När det gäller att komma fram till köttgrytan och hålla sig kvar, hamnar ideologin om medmänsklighet mm långt efter. Fast Juholt behöver knappast anmäla sig hos AF i alla fall. Nu råkar det ju vara så att jag faktiskt också har mina säkra källor i maktens korridorer och har en del insiderinformation att komma med. Jag kan säga att du har både rätt och fel. Visst har han fått sparken men det är ingen som har ljugit medvetet, men som traditionen bjuder så har det ändå varit lite hemligt. Det var nämligen så att eftersom inte HJ fanns på plats när det var julklappsutdelning på Sveavägen, så blev hans julklapp liggandes kvar under granen. Av någon anledning så glömdes den kvar där ända tills i lördags. Det var min viktiga säkra källa som gjorde en sensationell upptäckt när h*n skulle ta ett litet tag med moppen för att fösa undan några dammråttor som hade samlats i vråna under den stora granen. (O)lyckligtvis råkade dock min säkra källa göra en liten rispa i pappret runt paketet med moppen och gissa vad h*n fick se! Ut ur paketet stack två långa medar!! Min smarta säkra källa räknade ju förstås ut på en gång vad det var för konstiga grejer och pilade iväg som en liten murvel genom korridorerna och kastade sej över telefonen och ringde pressen. HÅKAN JUHOLT HAR FÅTT EN SPARK!! I förvirringen som uppstod när pressarna skulle rullas i gång, så råkade bokstäverna olyckligtvis kastas om en smula och det som skulle bli "Juholt har fått en spark" råkade bli "Juholt har fått sparken". Tänk så fånigt det kan bli, va!? Min säkra källa kunde även upplysa om varför inte HJ var med när hans avgång skulle tillkännages. Det föll sej nämligen inte bättre än att han hade hört på väderleksrapporten att det var snö på gång, och naturligtvis var han sugen på att få provåka sin nya spark. Därför fick han lite bråttom att kasta sej på första bästa tåg hem och eftersom han ändå inte hade någon lust att jobba kvar längre, så tyckte han att någon annan lika gärna kunde få tala om att han fått nog för murvlarna. Tänk, så fånigt det kan bli ibland, va!
Gunilla T
23-01-2012, 18:40
CITAT (gnon49 @ 23-01-2012, 16:46)  Att man sparkade ut Juholt i kylan är ju helt klart. Förloppet går inte att misstolka. Frågan är väl hur man gjorde det. Uttalandena från VU luktar ljug lång väg. Kan man säkert verifiera Juholts SMS att han fått "sparken" så ligger nog VU pyrt till. Då är ännu en affär på uppseglande. Och stämmer skriverierna så har Juholt behandlats mycket dåligt. När det gäller att komma fram till köttgrytan och hålla sig kvar, hamnar ideologin om medmänsklighet mm långt efter. Fast Juholt behöver knappast anmäla sig hos AF i alla fall. Nu blir jag riktigt besviken på dig... Dethär är en mänsklig tragedi, en människa som farit fruktansvärt illa under en lång tid. Han skall leva med detta under resten av sitt liv med vetskapen om att det aldrig tar slut eftersom detta är historia och kommer att följa honom livet ut. Han har också ett utseende som gör att han aldrig kommer att bli anonym igen. Har du en aning om hur det kan kännas att stå i en kassakö t.ex. där folk börjar tissla och tassla och stirra.... Du har väl varit den som plockat poäng varje gång det blivit ett fel och talat om hur illa det är ställt med partiet om han inte tvingas avgå. Nu är det gjort och de som är satta att ta ansvar för partiet har gjort just det. Ingen affär är under uppseglande, partiet är arbetsgivare och har därmed mandat att säga upp den som inte klarar av sitt jobb. De har heller ingen skyldighet att redovisa hur detta har gått till - ingen arbetsgivare med heder i kroppen lämnar ut sina anställda. Om han sedan ville tillkännage sin avgång i en trygg hemmiljö så är det honom förunnat. Köttgrytor får stå för dig, själv är jag så aningslös så jag tror att det ff finns människor som vill något med sitt engagemang i politiken. Tro inte allt vad som skrivs och spekuleras - VU har ett ansvar för partiet i första hand.
CITAT (Gunilla T @ 23-01-2012, 18:40)  Nu blir jag riktigt besviken på dig...
Dethär är en mänsklig tragedi, en människa som farit fruktansvärt illa under en lång tid. Han skall leva med detta under resten av sitt liv med vetskapen om att det aldrig tar slut eftersom detta är historia och kommer att följa honom livet ut. Han har också ett utseende som gör att han aldrig kommer att bli anonym igen. Har du en aning om hur det kan kännas att stå i en kassakö t.ex. där folk börjar tissla och tassla och stirra....
Du har väl varit den som plockat poäng varje gång det blivit ett fel och talat om hur illa det är ställt med partiet om han inte tvingas avgå.
Nu är det gjort och de som är satta att ta ansvar för partiet har gjort just det. Ingen affär är under uppseglande, partiet är arbetsgivare och har därmed mandat att säga upp den som inte klarar av sitt jobb. De har heller ingen skyldighet att redovisa hur detta har gått till - ingen arbetsgivare med heder i kroppen lämnar ut sina anställda. Om han sedan ville tillkännage sin avgång i en trygg hemmiljö så är det honom förunnat.
Köttgrytor får stå för dig, själv är jag så aningslös så jag tror att det ff finns människor som vill något med sitt engagemang i politiken.
Tro inte allt vad som skrivs och spekuleras - VU har ett ansvar för partiet i första hand. Är det synd om Juholt? Jag är ganska tudelad i den frågan, visst är det synd om en människa som inte klarar av att se sina egna begränsningar och som har svårt med verklighetsförankringen. Ja, jag kan tycka att man cyniskt har utnyttjat en människa som inte själv såg sina egna svagheter. Men å andra sidan Juholt lär må bra varje gång lönespecen kommer, förutom sin riksdagsmannalön som ju inte inte är dålig kommer han om jag förstått det rätt få behålla ersättningen från socialdemokraterna. Vad får en vanlig medborgare som förlorar sitt jobb p.g.a. inkompetens? Självkänslan lär fara lika illa i båda fallen. Sen förvånar mig alla ömma känslor för Juholt lite grann, det finns här på forumet en skribent som enligt min uppfattning också tappat verklighetsuppfattning och förmodligen mår ganska dåligt men då verkar det som en majoritet tycker att det är helt OK att slänga hur mycket skit som helst. Gita
CITAT (Gita @ 23-01-2012, 19:00)  /.../ men då verkar det som en majoritet tycker att det är helt OK att slänga hur mycket skit som helst. Gita Vad baserar du det där uttalandet på?
CITAT (Anma @ 23-01-2012, 19:27)  Vad baserar du det där uttalandet på? Ta och läs lite i de aktuella trådarna. Förstår du inte då vad jag menar är du bara att beklaga. Gita
CITAT (Gita @ 23-01-2012, 19:32)  Ta och läs lite i de aktuella trådarna. Förstår du inte då vad jag menar är du bara att beklaga. Gita Två personer är en majoritet? Ok. Då vet jag.
CITAT (Cacki @ 23-01-2012, 18:15)  Nu råkar det ju vara så att jag faktiskt också har mina säkra källor i maktens korridorer och har en del insiderinformation att komma med.
Jag kan säga att du har både rätt och fel. Visst har han fått sparken men det är ingen som har ljugit medvetet, men som traditionen bjuder så har det ändå varit lite hemligt. Det var nämligen så att eftersom inte HJ fanns på plats när det var julklappsutdelning på Sveavägen, så blev hans julklapp liggandes kvar under granen. Av någon anledning så glömdes den kvar där ända tills i lördags. Det var min viktiga säkra källa som gjorde en sensationell upptäckt när h*n skulle ta ett litet tag med moppen för att fösa undan några dammråttor som hade samlats i vråna under den stora granen. (O)lyckligtvis råkade dock min säkra källa göra en liten rispa i pappret runt paketet med moppen och gissa vad h*n fick se! Ut ur paketet stack två långa medar!! Min smarta säkra källa räknade ju förstås ut på en gång vad det var för konstiga grejer och pilade iväg som en liten murvel genom korridorerna och kastade sej över telefonen och ringde pressen. HÅKAN JUHOLT HAR FÅTT EN SPARK!! I förvirringen som uppstod när pressarna skulle rullas i gång, så råkade bokstäverna olyckligtvis kastas om en smula och det som skulle bli "Juholt har fått en spark" råkade bli "Juholt har fått sparken".
Tänk så fånigt det kan bli, va!?
Min säkra källa kunde även upplysa om varför inte HJ var med när hans avgång skulle tillkännages. Det föll sej nämligen inte bättre än att han hade hört på väderleksrapporten att det var snö på gång, och naturligtvis var han sugen på att få provåka sin nya spark. Därför fick han lite bråttom att kasta sej på första bästa tåg hem och eftersom han ändå inte hade någon lust att jobba kvar längre, så tyckte han att någon annan lika gärna kunde få tala om att han fått nog för murvlarna.
Tänk, så fånigt det kan bli ibland, va! Ja på något sätt känns ovan förklaring trovärdigare än den VU deklarerade.
CITAT (Anma @ 23-01-2012, 19:33)  Två personer är en majoritet? Ok. Då vet jag. Nåja, letar du lite så hittar du några fler även om dem jag nämnde är de flitigaste. Fast jag måste ge dig credit för att du inte deltar i hackandet. Gita
CITAT (gnon49 @ 23-01-2012, 19:34)  Ja på något sätt känns ovan förklaring trovärdigare än den VU deklarerade.  Bra, då klubbar vi det, va? Vad tycker du om Reinfeldts lögn i apoteksfrågan då? Nog borde väl moderaterna byta ut lögnaren, tycker du inte det? En sådan falsk fisk vinner ingen trovärdighet hos väljarna. Konstigt att inte man i partiet inte fattar det själva.
Gunilla T
23-01-2012, 19:59
CITAT (Gita @ 23-01-2012, 19:00)  Men å andra sidan Juholt lär må bra varje gång lönespecen kommer, förutom sin riksdagsmannalön som ju inte inte är dålig kommer han om jag förstått det rätt få behålla ersättningen från socialdemokraterna. Du tror på fullaste allvar att pengar kan kompensera allt....det kommer jag aldrig någonsin att tro. Människan är så mycket mera än att bli reducerad till någon sorts ekonomisk varelse.
CITAT (Gunilla T @ 23-01-2012, 19:59)  Du tror på fullaste allvar att pengar kan kompensera allt....det kommer jag aldrig någonsin att tro. Människan är så mycket mera än att bli reducerad till någon sorts ekonomisk varelse. Precis!
CITAT (Cacki @ 22-01-2012, 11:08)  Hur som helst ska det bli intressant att se hur Reinfeldt står sej i konkurrensen om makten, hittills har han ju i stort sett bara flutit omkring på en räkmacka. Jag tycker redan att han visat hur han tappat fart och nog har han lyckats göra tillräckligt många tabbar för att hänga jäkligt löst. Han har ju dessutom verkligen visat upp "moderaternas allra fulaste tryne" redan som det är. Säger och tycker hon som avfärdar andras tyckande, åsikter, upplevelser, värderingar och tankar som " uppenbart ogrundade men ändå tvärsäkra uttalanden ". Ett ganska taffligt användande av s.k härskarteknik kanske man kan säga. Gita
*Stintan*
23-01-2012, 20:20
CITAT (Gita @ 23-01-2012, 19:00)  Är det synd om Juholt? Jag är ganska tudelad i den frågan, visst är det synd om en människa som inte klarar av att se sina egna begränsningar och som har svårt med verklighetsförankringen. Ja, jag kan tycka att man cyniskt har utnyttjat en människa som inte själv såg sina egna svagheter. Men å andra sidan Juholt lär må bra varje gång lönespecen kommer, förutom sin riksdagsmannalön som ju inte inte är dålig kommer han om jag förstått det rätt få behålla ersättningen från socialdemokraterna. Vad får en vanlig medborgare som förlorar sitt jobb p.g.a. inkompetens? Självkänslan lär fara lika illa i båda fallen.
Sen förvånar mig alla ömma känslor för Juholt lite grann, det finns här på forumet en skribent som enligt min uppfattning också tappat verklighetsuppfattning och förmodligen mår ganska dåligt men då verkar det som en majoritet tycker att det är helt OK att slänga hur mycket skit som helst. Gita Du är ju fullkomligt sanslös. Du har ju själv genom att rösta på moderaterna bidragit till att vanliga medborgare som förlorar sitt jobb fått sänkt A-kassa. Tror du i din enfald att Juholt mår bättre av att han får behålla sin riksdagsmannalön efter allt han fått utstå senaste tiden? För övrigt har han inte blivit av med sin plats i riksdagen utan kan om han vill återgå till det jobbet. För dig verkar pengar kunna läka alla sår.
CITAT (Cacki @ 23-01-2012, 19:56)  Bra, då klubbar vi det, va? Vad tycker du om Reinfeldts lögn i apoteksfrågan då? Nog borde väl moderaterna byta ut lögnaren, tycker du inte det? En sådan falsk fisk vinner ingen trovärdighet hos väljarna. Konstigt att inte man i partiet inte fattar det själva. Nej där gjorde FR en tabbe och var dåligt påläst. Och media skrev direkt om det. Förtroendet fick sig kanske en törn, vi får se i nästa väljarundersökning. men ett parti byter inte ut en vinnare i första taget även om misstag begås. För o nackdelar vägs ju alltid mot varandra. Sedan är det ju upp till parti o medlemmar att avgöra när partiledaren blir en belastning i stället för en tillgång. Och bara väljarna kan komma med den domen. Hade Juholt haft höga väljarsiffror hade han aldrig sparkats oavsett klavertramp. Tror han var i underläge redan från början. Sossetoppen kanske inte gillade "utbölingen" från Oskarshamn.
CITAT (Gunilla T @ 23-01-2012, 19:59)  Du tror på fullaste allvar att pengar kan kompensera allt....det kommer jag aldrig någonsin att tro. Människan är så mycket mera än att bli reducerad till någon sorts ekonomisk varelse. Läste du hela mitt inlägg? För jag sa faktiskt att man kan tycka synd om Juholt på samma sätt som det är synd om alla som efter ett personligt misslyckande hamnar ute i kylan. Skillnaden är att de flesta inte får in en massa pengar på kontot och självkänslan tar nog lika mycket skada för alla som råkar ut för något liknande. Och visst, pengar ger inte lycka med de gör inte heller olyckan större, eller hur? Gita
Gunilla T
23-01-2012, 20:30
Men offentligheten Gita, det gör olyckan så mycket större...
CITAT (*Stintan* @ 23-01-2012, 20:20)  Du är ju fullkomligt sanslös. Du har ju själv genom att rösta på moderaterna bidragit till att vanliga medborgare som förlorar sitt jobb fått sänkt A-kassa.
Tror du i din enfald att Juholt mår bättre av att han får behålla sin riksdagsmannalön efter allt han fått utstå senaste tiden? För övrigt har han inte blivit av med sin plats i riksdagen utan kan om han vill återgå till det jobbet. För dig verkar pengar kunna läka alla sår. Se mitt svar till Gunilla: Ja det är synd om Juholt på samma sätt som det är synd om alla som misslyckas, som inte räcker till. Och du måste väl hålla med om att det är en viss skillnad att få över 100 000 kr i månaden eller att få ca 10 000 månaden efter att fått sparken. Och som jag sa till Gunilla; pengar ger inte lycka men de förorsakar inte olycka heller. Och tror du i din enfald att det är värre, mer kränkande för Juholt att få sparken än det är för andra som råkar ut för samma sak? Gita
*Stintan*
23-01-2012, 20:44
CITAT (Gita @ 23-01-2012, 20:37)  Se mitt svar till Gunilla: Ja det är synd om Juholt på samma sätt som det är synd om alla som misslyckas, som inte räcker till. Och du måste väl hålla med om att det är en viss skillnad att få över 100 000 kr i månaden eller att få ca 10 000 månaden efter att fått sparken. Och som jag sa till Gunilla; pengar ger inte lycka men de förorsakar inte olycka heller. Och tror du i din enfald att det är värre, mer kränkande för Juholt att få sparken än det är för andra som råkar ut för samma sak? Gita Ja andra kan åtminstone gå ut på stan utan att det tisslas och tasslas bakom ryggen på dom. Juholt kommer att bli uttittad och utpekad resten av sitt liv. Riksdagsmannalönen är 57.000 upplysningsvis. Men han har inte blivit sparkad ur riksdagen. Sen lär ju partiet få betala ersättning också. Vilka andra skulle kunna råka ut för samma sak? Knappast en vanlig medborgare.
herkules
23-01-2012, 20:48
juholt hade räckt till.
Kanhända spekulationer men jag undrar återigen hur länge det dröjer innan hela VU måste avgå.Gita
Stormen bedarrar. Överlevde Sahlin skall nog Juholt klara det också. Han kan leva som vanligt och intresset för honom mattas av ganska snabbt. Att skriva om vad Juholt handlar på Coop ger inget nyhetsvärde.
CITAT (Gita @ 23-01-2012, 20:04)  Säger och tycker hon som avfärdar andras tyckande, åsikter, upplevelser, värderingar och tankar som " uppenbart ogrundade men ändå tvärsäkra uttalanden ". Ett ganska taffligt användande av s.k härskarteknik kanske man kan säga. Gita  Det är ju ni alliansare som sätter reglerna tydligen! Inte tusan har ni brytt er ett skvatt om att andra har tyckt att era "expertutlåtanden" låtit som rena idisslandet och därför blivit ombedda attsansa er. Skulle jag alltså stå under andra regler menar du? Förklara då varför du försöker göra skillnad på folk och folk.
CITAT (herkules @ 23-01-2012, 20:48)  juholt hade räckt till. Det är väl uppenbart att han inte gjorde, för då hade han sannolikt suttit kvar. Han fick ju varken väljarnas eller partitoppens stöd. Och personligen så tycker jag förstås att det känns skönt att jag var långt i från ensam i min åsikt om Håkan Juholt. Gita
herkules
23-01-2012, 20:59
att bli backstabbad är ingen lek.
CITAT (Gita @ 23-01-2012, 20:57)  Det är väl uppenbart att han inte gjorde, för då hade han sannolikt suttit kvar. Han fick ju varken väljarnas eller partitoppens stöd. Och personligen så tycker jag förstås att det känns skönt att jag var långt i från ensam i min åsikt om Håkan Juholt. Gita Fast din åsikt har nog ingen betydelse i sammanhanget. Vad tycker du om Reinfelds apotekslögn då? År du verkligen nöjd med en lögnare som partiledare och statsminister?
Blomstertanten
23-01-2012, 21:01
CITAT (Cacki @ 23-01-2012, 20:55)   Det är ju ni alliansare som sätter reglerna tydligen! Inte tusan har ni brytt er ett skvatt om att andra har tyckt att era "expertutlåtanden" låtit som rena idisslandet och därför blivit ombedda attsansa er. Skulle jag alltså stå under andra regler menar du? Förklara då varför du försöker göra skillnad på folk och folk. Men det är väl skillnad på folk och folk?
CITAT (Cacki @ 23-01-2012, 20:55)   Det är ju ni alliansare som sätter reglerna tydligen! Inte tusan har ni brytt er ett skvatt om att andra har tyckt att era "expertutlåtanden" låtit som rena idisslandet och därför blivit ombedda attsansa er. Skulle jag alltså stå under andra regler menar du? Förklara då varför du försöker göra skillnad på folk och folk. Nä, vi har inte satt reglerna men våra värderingar är på inget sätt mer ett "idisslande" än dina värderingar.Visst vi har helt olika syn på livet, på verkligheten, olika värderingar men bemöt då i sak istället för att avfärda det som inte passar dig "som uppenbart ogrundade men ändå tvärsäkra uttalanden ". Detta speciellt som du är väldigt frikostig med att delge oss vad du tycker eller är det kanske också "uppenbart ogrundade men ändå tvärsäkra uttalanden ". Och kan du inte bemöta i sak så är det väl bättre att vara tyst? Gita
herkules
23-01-2012, 21:20
hur var det nu med apoteken?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|