Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
Anma
CITAT (Motti @ 25-02-2012, 23:27) *
Anma !jag skrev ju det just att han har munhäffta tills nästa val flirting.gif Sen tvivlar jag på att någon kan konkurera som Finansminister mot honom han såg till att Sverige inte drogs med i europafinanskraschen och han har blivit hyllad i hela Europa och fått utmärkelse just för sin skicklighet som finansminister ,blir svårt att tävla mot hans kunnande .Men någon måste någon gång ta över efter honom .

Du skrev inget om nästa val så jag missförstod ditt inlägg.
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 25-02-2012, 23:28) *
Av vad jag har läst så ligger Borg en bra bit efter henne i kompetens så hon kommer säkert att klara debatter mot Reinfeldt och Borg galant.

Verklig kompetens är inte det samma som att ha gått på flotta universitet och råkat få en hög befattning på något statligt verk
gnon49
CITAT (Huggorm @ 25-02-2012, 23:23) *
På pappret kanske, men Borg är folkkär och det är inte hon, Magdalena någonting-son.

Undrar vad som hände med Waidelich? Han dök upp från ingenstans och försvann sedan lika snabbt igen. Kommer han någonsin att dyka upp i rampljuset igen?

Han är nog alltför förknippad med Juholteran för att få sätta sin fot på Sveavägen framöver. Han var nog alltför grå för att platsa i toppen. Dit släpps i regel bara dom troende o ingifta i rörelsen. Hierarkin är stenhård inom S, det har många vittnat om. Nu är partiet så tömt på kompetens att man får söka sig utanför riksdagen för att få dugligt folk. Inget fel i det men det visar ju hur partiet inre struktur har krackelerat under åren och kampen om makten visade sig i öppen dager.
Anma
CITAT (gnon49 @ 25-02-2012, 23:44) *
Han är nog alltför förknippad med Juholteran för att få sätta sin fot på Sveavägen framöver. Han var nog alltför grå för att platsa i toppen. Dit släpps i regel bara dom troende o ingifta i rörelsen. Hierarkin är stenhård inom S, det har många vittnat om. Nu är partiet så tömt på kompetens att man får söka sig utanför riksdagen för att få dugligt folk. Inget fel i det men det visar ju hur partiet inre struktur har krackelerat under åren och kampen om makten visade sig i öppen dager.

Äsch, Löfven är bara klok nog att härma ett lyckat koncept, precis som Reinfeldt var klok nog att göra det samma, fast på andra områden.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 25-02-2012, 23:41) *
Verklig kompetens är inte det samma som att ha gått på flotta universitet och råkat få en hög befattning på något statligt verk

Ja ja vi får väl se men inte ens du kan väl tro att Borg är den ende guden. Förmodligen kommer du att tycka hon är urdålig om hon inte för fram en finanspolitik som passar dig så då spelar det ingen roll hur duktig hon är.
*Stintan*
CITAT (gnon49 @ 25-02-2012, 23:44) *

Det är väl inte så konstigt att de dugligaste människorna finns utanför riksdagen. Dom har inte vigt sitt liv åt politiken utan åt sina specialområden. Dessutom är det väl utmärkt att det kommer in folk som har gjort en massa andra saker än bara varit politiker. Vi klagar ju ständigt på hur dåligt verklighetsförankrade våra politiker är. Det borde vara krav på att politiker har varit ute i arbetslivet på riktigt.

Det finns inte ett parti där det inte är detsamma och S är väl inte ensamma om att ha plockat in folk utifrån där sakkunskapen finns.

Magdalena Andersson har för övrig varit både politiskt sakkunnig och planeringschef i statsrådsberedningen och statssekreterare i finansdepartementet under Göran Persson så korridorerna är inte helt okända för henne.
Gossen Ruda
Förlåt en fråga angående detta men satt hästsvansen i riksdagen när FR handplockade honom till ministerplatsen?
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 26-02-2012, 07:59) *
Förlåt en fråga angående detta men satt hästsvansen i riksdagen när FR handplockade honom till ministerplatsen?

nej,han var chefekonom och kanslichef hos moderaterna.han har dock en gedigen erfarenhet av politik o ekonomi fast han hållt sig i kulisserna.
gedigen utbildning i ekonomi ,rådgivare åt riksbanken,politisk sakkunnig i statsrådsberedningen .
många likheter finns mellan hans karriär o magdalena anderssons,om hon skall lyckas bli finansminister återstår dock att se.
opinionssiffrorna för sossarna går nu upp,kanske väntat efter juholts magplask.men fortfarande har inte sossarna presenterat sin politik,så siffrorna kan vara luft. även juholt fick en uppgång fram tills fusket.
mp och v backar,likaså sd.de går tydligen tillbaks till s. trendbrottet är väl att m tappar till s,övriga borgare håller sina positioner.
men jag är övertygad att siffrorna ändras när sossarna klarlagt vad de vill göra,alliansen kommer säkert också med motdrag.
det som är glädjande oavsett partitillhörighet är att sverige åter fått ett starkt oppositionsparti som kan sätta press på en nu loj regering,det behövs. Ulf
*Stintan*

Nej han var chefsekonom och kanslichef för moderaterna innan, det var Bo Lundgren som gav honom det jobbet. Jobbade alltså i kulisserna.

Att Financial Times utsåg honom till EU:s främste finansminister 2011 är ju inte så konstigt och säger inte så mycket med tanke på hur många EU-länders ekonomi ser ut. Det vore väl snarare konstigt om han inte hyllats eftersom Sverige i stort sett inte drabbats alls av lågkonjunkturen. Men det beror nog på fler saker än Borg.
Blomstertanten

Tror faktsikt inte det! Han var väl chefsekonom och kanslichef hos moderaterna från 2002 fram tills han blev finansminister 2006 sleep.gif
Men antar att han kom in i riksdagen 2006 unsure.gif

herkules
CITAT (*Stintan* @ 26-02-2012, 08:42) *
/.../Att Financial Times utsåg honom till EU:s främste finansminister 2011 är ju inte så konstigt och säger inte så mycket med tanke på hur många EU-länders ekonomi ser ut. Det vore väl snarare konstigt om han inte hyllats eftersom Sverige i stort sett inte drabbats alls av lågkonjunkturen. Men det beror nog på fler saker än Borg.

svenska sjuka, fattiga och pensionärer skulle ha fått den där utmärkelsen, inte öronringen med ponnysvansen.
malarmaster
CITAT (Blomstertanten @ 26-02-2012, 08:45) *
Tror faktsikt inte det! Han var väl chefsekonom och kanslichef hos moderaterna från 2002 fram tills han blev finansminister 2006 sleep.gif
Men antar att han kom in i riksdagen 2006 unsure.gif

en minister behöver inte ha en riksdagsplats då de är utsedda av statsministern,dock måste en statsministerkandidat komma in i riksdagen för att kunna bli ombedd att bilda regering.
Ulf
lamorran
CITAT (Huggorm @ 25-02-2012, 21:47) *
Röd som blod kanske?

Kunde du inte bättre?Du är märkligt historielös.
Red Top

Anders Borg är inte folkvald. Dvs han sitter inte i riksdagen och inte vill han göra det heller, enligt den här artikeln i DN 2011-10-18, när det ryktades att han skulle ta över efter Reinfeldt, som statsminister. Han är helt enkelt tjänsteman.

I hans fall kan man verkligen tala om tjänstemannastyre. wink.gif Dessutom är kanske just det faktum att han inte är folkvald det som gör honom så "folkkär". Hur nu "folket" kan vara så förblindade att det gillar en så typisk högerorienterad finansminister, som genom sin oförargliga uppenbarelse, lyckats genomdriva en så kraftfull högerekonomi att klyftorna mellan fattiga och rika närmar sig avgrundsdjup.

Det vore kanske på sin plats att han blir rejält tårtad av de missgynnade i samhället, på sin nästa vandring med "nådiga luntan". Jag ställer gärna upp med ett rejält "tårtbidrag" (kan tyvärr inte kasta själv) biggrin.gif

*Stintan*
CITAT (Red Top @ 26-02-2012, 09:20) *
Anders Borg är inte folkvald. Dvs han sitter inte i riksdagen och inte vill han göra det heller, enligt den här artikeln i DN 2011-10-18, när det ryktades att han skulle ta över efter Reinfeldt, som statsminister. Han är helt enkelt tjänsteman.

I hans fall kan man verkligen tala om tjänstemannastyre. wink.gif Dessutom är kanske just det faktum att han inte är folkvald det som gör honom så "folkkär". Hur nu "folket" kan vara så förblindade att det gillar en så typisk högerorienterad finansminister, som genom sin oförargliga uppenbarelse, lyckats genomdriva en så kraftfull högerekonomi att klyftorna mellan fattiga och rika närmar sig avgrundsdjup.

Det vore kanske på sin plats att han blir rejält tårtad av de missgynnade i samhället, på sin nästa vandring med "nådiga luntan". Jag ställer gärna upp med ett rejält "tårtbidrag" (kan tyvärr inte kasta själv) biggrin.gif

tummenupp.gif

Hur kan han då få tillträde att debattera i riksdagens plenisal? Låter märkligt faktsikt att det är Ok om man är minister men inte om man är oppositionsledare. Det borde genast ändras så att det är samma regler som gäller.
Gossen Ruda
Många svar och som tur var likadana. biggrin.gif Kanske en fördel att inte sitta i riksdagen men jag funderar mer, han måste väl som minister ha rätt att tala i riksdagen? Han kanske är duktig på den plats han har men inte högre. I så fall är han som en av mina tidigare chefer. Först var han räknenisse åt sektionschen. Hur duktig som helst, inte en siffra var fel i hans uppställningar. Sen blev han chef själv, rena katastrofen. Det visade sig att han hade beslutsvånda. Han drog i det längsta på alla beslut och sen blev det ändå mest fel. Rätt man på rätt plats, vilket iofs inte betyder att Borg är rätt man på den platsen.
Gunilla T
Anders Borg är en mycket duktig yrkesmänniska men någon politiker är han inte...och vill inte vara det heller.
gnon49
Visst kan Borg få en tårta, men då serverad på ett civiliserat sätt eftersom jag tycker vi har haft tillräckligt våld mot politiker här i Sverige. För mig räcker den demokratiska rösträtten. Våld eller övergrepp tillhör diktaturer.
Gita
CITAT (Anma @ 25-02-2012, 00:08) *
Uppenbarligen kan man det, han är ju populär.
Jobbskatteavdraget för "vanligt" folk ska vara kvar. Tjänar man över 600.000/år fasas det ut upp till en miljon och de som tjänar mer än så har ingen jobbskatteavdrag alls. Det är vad Löfven sagt. Vad hon sagt har jag inte hängt med på alls, har inte hängt med på nyheterna öht senaste dagarna. Men jag antar att det hon menar är ungefär samma sak.

Förutom att jobbavdraget skall vara kvar vid ev. s-vinst kommande val har hon sagt sig vara positiv till både rut- och rotavdragen och att hon själv använder sig av båda. Dessutom betonade hon vikten av en återhållsam finanspolitik och samt att hon anser att Borg gör/har gjort ett bra jobb.
Jag uppfattar det som att hon liksom Borg är ganska lite politiker och väldigt mycket ekonom. Av de uttalanden hon gjort hittills så skulle hon precis lika gärna kunna vara moderat som socialdemokrat, det senare gäller f.ö. även för Löfven.
Gita
Aqvakul
Moderaternas våta dröm är att alla är moderater innerst inne... tongue.gif
*Stintan*
CITAT (Gita @ 26-02-2012, 13:35) *
Förutom att jobbavdraget skall vara kvar vid ev. s-vinst kommande val har hon sagt sig vara positiv till både rut- och rotavdragen och att hon själv använder sig av båda. Dessutom betonade hon vikten av en återhållsam finanspolitik och samt att hon anser att Borg gör/har gjort ett bra jobb.
Jag uppfattar det som att hon liksom Borg är ganska lite politiker och väldigt mycket ekonom. Av de uttalanden hon gjort hittills så skulle hon precis lika gärna kunna vara moderat som socialdemokrat, det senare gäller f.ö. även för Löfven.
Gita

Eller Borg sosse giggle.gif
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 26-02-2012, 13:49) *
Eller Borg sosse giggle.gif

Jo, det är trångt på det politiska mittfältet...
Anma
CITAT (Gita @ 26-02-2012, 13:35) *
Av de uttalanden hon gjort hittills så skulle hon precis lika gärna kunna vara moderat som socialdemokrat, det senare gäller f.ö. även för Löfven.
Gita

Angående Löfven håller jag verkligen inte med din analys. Inte efter att läst hans krönika i Metallarbetaren. Innan det hade jag ingen riktig uppfattning om den saken.
*Stintan*
CITAT (Anma @ 26-02-2012, 13:58) *
Angående Löfven håller jag verkligen inte med din analys. Inte efter att läst hans krönika i Metallarbetaren. Innan det hade jag ingen riktig uppfattning om den saken.

Har du nån länk?
Anma
CITAT (*Stintan* @ 26-02-2012, 14:05) *
Har du nån länk?

Jag läste i papperstidningen, men ska kolla om jag hittar.
Anma
Hittade!
Stefan Löfvens krönika i DA

Några klipp:
" Den svenska modellen med sitt välfärds- och rättvisefokus är under stark attack. Därför är det otroligt viktigt att alla ledare inom rörelsen, fackliga såväl som politiska, tar sitt ansvar och anstränger sig till det yttersta. Den uppmaningen inkluderar naturligtvis även mig och därför har jag valt att axla det oerhört stora ansvaret, och privilegiet, att bli partiordförande."
/.../
Mitt förra och mitt nuvarande uppdrag är på ett sätt väldigt olika, men mitt engagemang i både facket och politiken har samma ursprung. Viljan att utjämna villkor, bekämpa orättvisor och att värna alla människors lika värde är densamma i arbetarrörelsens båda ben, facket och politiken. Därför ser jag att jag på flera sätt kommer att jobba vidare med samma frågor fast på en ny arena."

-----------------------------------------------------------------------------------------

Till skillnad mot borgare har jag aldrig någonsin uppfattat Socialdemokraterna som ett "bidragsparti".
Jan Lindgren
CITAT (Anma @ 26-02-2012, 14:17) *
Hittade!
Några klipp:
" Den svenska modellen med sitt välfärds- och rättvisefokus är under stark attack. Därför är det otroligt viktigt att alla ledare inom rörelsen, fackliga såväl som politiska, tar sitt ansvar och anstränger sig till det yttersta. Den uppmaningen inkluderar naturligtvis även mig och därför har jag valt att axla det oerhört stora ansvaret, och privilegiet, att bli partiordförande."
/.../
Mitt förra och mitt nuvarande uppdrag är på ett sätt väldigt olika, men mitt engagemang i både facket och politiken har samma ursprung. Viljan att utjämna villkor, bekämpa orättvisor och att värna alla människors lika värde är densamma i arbetarrörelsens båda ben, facket och politiken. Därför ser jag att jag på flera sätt kommer att jobba vidare med samma frågor fast på en ny arena."
-----------------------------------------------------------------------------------------

Till skillnad mot borgare har jag aldrig någonsin uppfattat Socialdemokraterna som ett "bidragsparti".

Hej!
Han platsar i moderaterna. Det blir nog en M och S regering nästa gång.
MVH
Jan Lindgren
gnon49
CITAT (Jan Lindgren @ 26-02-2012, 15:50) *
Hej!
MVH
Jan Lindgren

Bättre än så får nog SL göra ifrån sig om han skall locka väljare. Ett 1:a majtal mitt i vintern känns malplacerat. slap.gif
Bengalow
Jaja, några läser Bibeln som fan läser densamma. Hur man får hans uttryck att bli "moderata" kan jag inte förstå. Han skriver ju tydligt att han vill värna om jämlikheten. Det är det som är skillnaden mot moderaternas syn på ett samhälle, där eliten skall styra."- Putäll på er, grevar och baroner!"
Anma
Hej!
MVH
Jan Lindgren

Jag håller inte med.

CITAT (gnon49 @ 26-02-2012, 16:11) *
Bättre än så får nog SL göra ifrån sig om han skall locka väljare. Ett 1:a majtal mitt i vintern känns malplacerat. slap.gif

Det där var inget tal för att locka väljare. Det var en krönika till tidningen DA angående att han byter ordförandeskap.
*Stintan*
Hej!
MVH
Jan Lindgren

Fanns ju inte tillstymmelse till moderat politik i den artikeln men det skulle inte skada om det var så.
herkules
CITAT (Red Top @ 26-02-2012, 09:20) *
/.../Det vore kanske på sin plats att han blir rejält tårtad av de missgynnade i samhället, på sin nästa vandring med "nådiga luntan". Jag ställer gärna upp med ett rejält "tårtbidrag" (kan tyvärr inte kasta själv) biggrin.gif

en hundbajstårta mitt i nyllet som tack för ökade klassklyftor vore inte helt fel!

Hej!
MVH
Jan Lindgren

när det blir två torsdagar i veckan kanske
Jan Lindgren
CITAT (*Stintan* @ 26-02-2012, 17:26) *
Fanns ju inte tillstymmelse till moderat politik i den artikeln men det skulle inte skada om det var så.

Hej!
jag läste bara vad Anma citerade och der var åsikter som alla partier ställer upp på. Det som blir intressant är vilket innehåll Löfven fyller orden med.
MVH
Jan Lindgren
herkules
det lilla jag sett och hört av s.l. är för likt mona sahlin i mina ögon och sämre sosse än henne får man leta efter.
så än så länge är jag skeptisk.
Anma
CITAT (Jan Lindgren @ 26-02-2012, 18:56) *
Hej!
jag läste bara vad Anma citerade och der var åsikter som alla partier ställer upp på. Det som blir intressant är vilket innehåll Löfven fyller orden med.
MVH
Jan Lindgren

Jaha, så Alliansen ställer upp på "Den svenska modellen med sitt välfärds- och rättvisefokus är under stark attack."?
Konstigt att det då är just Alliansen som attackerar den svenska modellen...
Gita
CITAT (Anma @ 26-02-2012, 14:17) *
Hittade!
Några klipp:
/.../

Vi får väl se vad som händer när/om S presenterar någon egen politik, vilket man inte gjort på bra länge.
Vad man hittills hört från Löfven och hans ekonomitaleskvinna tyder väl på att "nya S" står betydligt närmre moderaterna än vad man gör till V och Mp. Men som sagt , man har ju inte bekänt färg ännu.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 26-02-2012, 19:26) *
Vi får väl se vad som händer när/om S presenterar någon egen politik, vilket man inte gjort på bra länge.
Vad man hittills hört från Löfven och hans ekonomitaleskvinna tyder väl på att "nya S" står betydligt närmre moderaterna än vad man gör till V och Mp. Men som sagt , man har ju inte bekänt färg ännu.
Gita

Men det sägs ju att MP också är mer eller mindre blå nu med de nya språkrören...

Nä, jag får verkligen inte ihop era resonemang. smile.gif
*Stintan*
CITAT (Gita @ 26-02-2012, 19:26) *
Gita

Man måste nog vara blåögd för att tycka så.
Gossen Ruda
Det påstås här att man inte hört något nytt från S än men det gäller även från moderatsidan på Odla också. Samma tjafs om att SL är moderat om och om igen. Byt skiva.
Anma
"Regeringen Reinfeldt: Sämre sjukvård, apotek, tågtrafik. Rasande skolresultat. Höjd arbetslöshet. Ökad barnfattigdom. Billigare Big Mac."
En åsikt från twitter efter kvällens Agenda.
Huggorm
CITAT (Anma @ 27-02-2012, 00:04) *
"Regeringen Reinfeldt: Sämre sjukvård, apotek, tågtrafik. Rasande skolresultat. Höjd arbetslöshet. Ökad barnfattigdom. Billigare Big Mac."
En åsikt från twitter efter kvällens Agenda.

Det beror på vilken synvinkel man ser på det från. Man har också valt att plocka fram sex saker som man ser som negativt, men bara en positiv sak, om nu inte den också egentligen är negativ. Man har inte skrivit något om att arbetare får mer i plånboken, att det blivit billigare att anlita hantverkare, att man kan handla huvudvärkstabletter även efter kontorstid, att Sverige klarat sig fantastiskt bra genom finanskrisen eller att systemet för fastighetsskatt gjorts om så folk inte längre drivs från sina hem. Är det Jonas Sjöstedt som har twittrat?
Anma
Ugglemormor
Portugal ---- det nya skattefria "paradiset" för 10 års tid som pensionär? Hur tokigt är det egentligen?
Hinner man inte dö så är det att flytta tillbaka eller? -------- confused.gif
Gunilla T
Äntligen! ...ett politiskt parti som inte hukar inför risken att förlora väljare och presenterar en genomarbetad politik för klimatarbetet.

Dethär är bra...

http://www.dn.se/debatt/sa-vill-vi-gora-sv...isk-foregangare

Bengalow
Om man presenterar en politik, som gör att man förlorar väljare...vad finns det då att välja på?
Jag har dåligt hum om miljöpolitik, det måste jag erkänna - det är 10 tusen ton hit av det ena eller det andra. Någon betalar för "utsläppsrätter". Vad är det? Att bara brassa på men betala en slant? Hjälper det på koloxidutsläppet? Minskar det?
Gunilla T
CITAT (Bengalow @ 27-02-2012, 18:31) *
Om man presenterar en politik, som gör att man förlorar väljare...vad finns det då att välja på?
Jag har dåligt hum om miljöpolitik, det måste jag erkänna - det är 10 tusen ton hit av det ena eller det andra. Någon betalar för "utsläppsrätter". Vad är det? Att bara brassa på men betala en slant? Hjälper det på koloxidutsläppet? Minskar det?

Bra fråga wink.gif Skall man driva den politik som man i grunden tror på även om det inte är populärt? ....eller skall man lyfta fingret och anpassa politiken för att röstmaximera? Klimat- och miljöpolitik är inte särskilt populärt eftersom det förr eller senare inkräktar på våra yviga levnadsvanor.

Vad tycker du själv? Tyvärr tycker jag att miljöpartiet som varit radikala vad gäller miljöpolitiken blir mer och mer anpassade och lägger sig i mittfåran som så många andra. Vågar inte ens nämna ordet tillväxt och hur det hela skall kunna fungera som en evighetsmaskin...

Det räcker inte...och nu tar vänsterpartiet initiativet.

..och när det gäller utsläppsrätter så är det väl ungefär som du beskriver..

Här förklaras utsläppsrätter;

http://www.second-opinion.se/energi/view/442
Huggorm
Problemet med vänsterpartisternas förslag är att det kommer påverka Sveriges ekonomi ganska kraftigt, medan den globala miljön i princip inte kommer påverkas alls. Sverige är ett av få länder i världen som kommer tjäna på den globala uppvärmningen, så det känns lite bakvänt att göra stora uppoffringar för att motarbeta det. Jag skulle vilja se exempelvis USA gå i bräschen, kanske delstaten Texas som håller på att torka bort. Samma gäller för Kina där utsläppen ökar lavinartat medan man även där har problem med torka.
Gunilla T
CITAT (Huggorm @ 27-02-2012, 19:00) *
Problemet med vänsterpartisternas förslag är att det kommer påverka Sveriges ekonomi ganska kraftigt, medan den globala miljön i princip inte kommer påverkas alls. Sverige är ett av få länder i världen som kommer tjäna på den globala uppvärmningen, så det känns lite bakvänt att göra stora uppoffringar för att motarbeta det. Jag skulle vilja se exempelvis USA gå i bräschen, kanske delstaten Texas som håller på att torka bort. Samma gäller för Kina där utsläppen ökar lavinartat medan man även där har problem med torka.

...och problemet med det resonemanget är att alla tycker att någon annan skall göra mer...

Jag tror att det krävs katastrofer i ännu större omfattning än hittills innan politiken mer eller mindre tvingas agera konstruktivt, tyvärr. Eller så börjar det så sakteliga kosta mer än det smakar, miljön har något oväntat fått support i USA av de stora försäkringsbolagen som nu börjar få alltför stora kostnader för katastrofer..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon