|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
CITAT (Gossen Ruda @ 12-12-2011, 15:25)  Din ståndpunkt är mumma för Gita och andra moderattroll att läsa. En kil, hurra.  Jag betvivlar att moderaterna behöver mina ståndpunkter till något alls. Vad alliansen tycker om Juholt är rätt egalt, däremot borde sossarna lyssna väldigt nogsamt inåt i de egna och övriga vänster leden. Mvh Fenja
CITAT (Huggorm @ 12-12-2011, 13:57)  Frågan är vad som var värst för socialdemokraterna, Göran Person på slutet, Mona Sahlin eller Håkan Juholt? Persson och Sahlin var etablerade. Juholt har inte hunnit etablera sig riktigt o att få en sådan här start när allt fokuseras på om/när han skall göra fel gör att det blir nästan omöjligt för S att gå framåt igen o föra fram politiken.
Gossen Ruda
12-12-2011, 17:24
CITAT (Fenja @ 12-12-2011, 16:16)  Jag betvivlar att moderaterna behöver mina ståndpunkter till något alls. Vad alliansen tycker om Juholt är rätt egalt, däremot borde sossarna lyssna väldigt nogsamt inåt i de egna och övriga vänster leden. Mvh Fenja Det stärker hennes ego att du är kritisk till Juholt för det är hennes och andra moderatpropagandister mål, att splittra S. Dina åsikter hörsammas fö säkert inte inom leden så ur den synvikeln kan du hålla dem för dig själv, även om jag givetvis inte ens andas något förbud.
*Stintan*
12-12-2011, 18:27
Ganska tragiskt när folk inte fattar att det dom kläcker ur sig är kontraproduktivt.
CITAT (Anma @ 12-12-2011, 15:48)  Du är medveten om att arbetslösheten legat på över 7 procent sedan 2009? Däremellan har vi haft högkonjunktur utan att den siffran minskat! Det nya arbetarparitet... vilket hån.
Hur länge ska en utförsäkrad vara utförsäkrad tycker du? I det ingenmansland det innebär. Man är inte sjuk. Inte frisk. Inte arbetsför, inte icke arbetsför. Man är ingenting! Tre månader är en alldeles för lång tid. Den borde minskas eller tas bort. Många har förhoppningsvis en A-kassa att falla tillbaka på om man blir utförsäkrad. Tyvärr är dom generösa trygghetssystem vi en gång haft nog borta för alltid. Om vi inte vill hamna i samma sits som många andra EU-länder. Höjd pensionsålder är väl i stort sett alla riksdagspartier eniga om behövs, för att minska belastningen på trygghetssystemen. Och tyvärr känner jag mig inte helt bekväm med att S starke man skall få tillgång till moder Sveas kassakista.
CITAT (gnon49 @ 12-12-2011, 22:06)  Tre månader är en alldeles för lång tid. Den borde minskas eller tas bort. Många har förhoppningsvis en A-kassa att falla tillbaka på om man blir utförsäkrad. Tyvärr är dom generösa trygghetssystem vi en gång haft nog borta för alltid. Om vi inte vill hamna i samma sits som många andra EU-länder. Höjd pensionsålder är väl i stort sett alla riksdagspartier eniga om behövs, för att minska belastningen på trygghetssystemen. Och tyvärr känner jag mig inte helt bekväm med att S starke man skall få tillgång till moder Sveas kassakista. En person har varit utförsäkrad i 6 månader, med inget slut i sikte på eländet. Ännu har inte ens blivit arbetsträning. Så bra fungerar det här systemet. Personen har gjort ALLT man bett om och lite till. Inte missat ett samtal, inte ett enda möte. Effektiv tid i arbetslivsindtruktion har varit mindre än 15 timmar. Egna förslag har negligerats. Det ser likadant ut över hela landet.
CITAT (gnon49 @ 12-12-2011, 22:06)  Tre månader är en alldeles för lång tid. Den borde minskas eller tas bort. Många har förhoppningsvis en A-kassa att falla tillbaka på om man blir utförsäkrad. Vet du alls vad en utförsäkring innebär?
Förresten, sjukförsäkringen går med vinst. Det har den alltid gjort.
Inte behöver Moderaterna angagera sig och lägga energi på att splittra sossarna ! det gör dom så bra själva ju.Någon borde slå näven i bordet och säga till Juholt att det är läge att avgå och sedan försöka få en partiledare som har lite pondus och själbevarelsedrift ,tror nog att Moderaterna vill ha kvar sossarna som bollplank och en motpol ,hur kul vore politiken om det bara var borgeligt i regeringen  När till och med Juholts egna tycker han har gjort sitt så borde väl någon se till och byta ut honom.Juholt har ingen pondus i gämförelse med andra sosseledare han är inte ens i närheten av Palme eller Göran Persson. för mig är han en pajas som kör en massa strunt för att klara sitt eget skinn .
*Stintan*
12-12-2011, 23:18
Den här tråden handlar inte om Juholt och för övrigt har det ingen som helst betydelse vad några moderattanter på Odla tycker om honom.
CITAT (*Stintan* @ 12-12-2011, 23:18)  Den här tråden handlar inte om Juholt och för övrigt har det ingen som helst betydelse vad några moderattanter på Odla tycker om honom. Den här tråden handlar om all politik, så också om Juholt.  Så vi får stå ut med såna där inlägg också.
CITAT (Anma @ 12-12-2011, 22:38)  Vet du alls vad en utförsäkring innebär? Det är väl när man blir utförsäkrad från FK och antingen skrivs in på AF eller får vänta på att kvalificera sig till erhålla sjukpenning igen. Om man bedöms sjuk fortfarande? Men visst har nålsögat blivit mindre och kriterierna hårdare.
CITAT (gnon49 @ 12-12-2011, 23:29)  Det är väl när man blir utförsäkrad från FK och antingen skrivs in på AF eller får vänta på att kvalificera sig till erhålla sjukpenning igen. Om man bedöms sjuk fortfarande? Men visst har nålsögat blivit mindre och kriterierna hårdare. I vissa fall innebär det att man väntar på att få arbetsträna i 6 månader och egna förslag slås ner. När man klagar på att det tar sådan tid kallas man otålig... Att prata om arbetslivsintroduktion eller rehabilitering är ett hån. Det är förvaring i ingenmansland.
Jo jag tänkte på en sak det här med utförsäkringar !varför har inte Juholt tagit upp det i sin agenda om det är ett stort problem för gemene man ? Som Moderat gillar jag heller inte att folk blir utförsäkrade utan annledning,men det borde ju vara en viktig fråga hos sossarna !
CITAT (Motti @ 12-12-2011, 23:57)  Jo jag tänkte på en sak det här med utförsäkringar !varför har inte Juholt tagit upp det i sin agenda om det är ett stort problem för gemene man ? Som Moderat gillar jag heller inte att folk blir utförsäkrade utan annledning,men det borde ju vara en viktig fråga hos sossarna ! Det har han. Men regeringen skiter i det. "För andra gången på fem månader uppmanar en enig opposition regeringen att lämna förslag på ändringar i sjukförsäkringen." KÄLLA
"Artiklarna på rod.se är skyddade enligt upphovsrättslagen. Du får gärna citera oss men du kan inte kopiera text eller bilder från rod.se."
CITAT (Fenja @ 13-12-2011, 00:10)  Artiklarna på rod.se är skyddade enligt upphovsrättslagen. Du får gärna citera oss men du kan inte kopiera text eller bilder från rod.se. Aha! Du jobbar på rod. Trevligt.
Nänä, det är deras egen text!
CITAT (Fenja @ 13-12-2011, 00:13)  Nänä, det är deras egen text! Du glömde citaten!
CITAT (Anma @ 13-12-2011, 00:15)  Du glömde citaten! *korrigerat detta nu*
Om vi inte hade olika åsikter utan tyckte precis lika ! visst vore det jäkligt tråkigt då  vem skulle vi då diskutera med ? =jag tycker som du !vad tycker du ?  Att tycka olika är ju det som gör oss till individer och speciella som människor .
Huggorm
13-12-2011, 00:36
Nog hade världen sett annorlunda ut om alla tyckt likadant...
CITAT (Huggorm @ 13-12-2011, 00:36)  Nog hade världen sett annorlunda ut om alla tyckt likadant... Alla skulle nog vara ganska nöjda. Alla fick ju sin vilja igenom.
Huggorm
13-12-2011, 00:54
Men hur långt hade vi kommit i utvecklingen? Om alla tyckte likadant hade väll ingen ens traskat ur Afrika i tidernas begynnelse.
CITAT (Huggorm @ 13-12-2011, 00:54)  Men hur långt hade vi kommit i utvecklingen? Om alla tyckte likadant hade väll ingen ens traskat ur Afrika i tidernas begynnelse. Kanske lika bra det.
Huggorm
13-12-2011, 00:58
CITAT (Anma @ 13-12-2011, 00:56)  Kanske lika bra det. För världen hade det nog varit att föredra.
Nu tror jag ni är motfalls kärringar  så om alla tyckte lika dant så vore världen bättre både i arbete och politik ? det är nog inte meningen att männskligheten ska tycka lika då blev det nog inte så mycket gjort i världen .Varken i arbete eller politik
Red Top
13-12-2011, 08:08
Saxat från alliansfritt.nu, klicka på länken, så får ni se. " Nu vet vi i alla fall var Reinfeldt har varitNi vet Fredrik Reinfeldt, som varit för upptagen för att diskutera riskkapitalbolagens vinster i välfärden, besöka regeringens upprättelsecermoni för de som vanvårdats på barnhem, eller ta sig till det internationella klimattoppmötet i Durban. Han har haft fullt upp med att handla tacos och berätta om hur bra han har haft det medan 100.000 svenskar förlorade jobbet."
Gossen Ruda
13-12-2011, 08:27
Angående Juholt så har partiet valt honom som partiledare. Då är det bara för alla i partiet att acceptera detta. Visst skall man få kritisera en partiledare men det skall ske internt och öppet och inte genom krypskytte via press och på olika internetforum där all möjlig skit slängs omkring för att som syfte få honom avsatt. Det är dags att gilla läget och det gäller särskilt den lilla med högljudda grupp som skriker mest och högst.
Red Top
13-12-2011, 08:46
Det är inte bara socialdemokraterna som är splittrade. Nu gör Björklund sitt yttersta för att splittra alliansen och desauvera Reinfeldt. Läs debattinlägget i SvD här: " Sverige hör hemma i Europas kärnaEfter EU-toppmötet står det klart att det finns ett tydligt vägskäl. Sverige bör ansluta sig till den nya stabilitetsunionen för ökat politiskt och ekonomiskt samarbete. Det skriver Jan Björklund, Birgitta Ohlsson och Carl B Hamilton (FP). "
Gossen Ruda
13-12-2011, 09:52
CITAT (Red Top @ 13-12-2011, 08:46)  Det är inte bara socialdemokraterna som är splittrade. Nu gör Björklund sitt yttersta för att splittra alliansen och desauvera Reinfeldt. Läs debattinlägget i SvD här: " Sverige hör hemma i Europas kärnaEfter EU-toppmötet står det klart att det finns ett tydligt vägskäl. Sverige bör ansluta sig till den nya stabilitetsunionen för ökat politiskt och ekonomiskt samarbete. Det skriver Jan Björklund, Birgitta Ohlsson och Carl B Hamilton (FP). " De tycker väl att alliansen är mer M än en kvartett och vill profiliera sig.
Här får sig moderaterna en släng av sleven.
NU börjar man kunna ta gubben på allvar!!
CITAT (Fenja @ 13-12-2011, 13:00)  NU börjar man kunna ta gubben på allvar!! På allvar har jag tagit honom hela tiden. Juholt har varit en lösningsinriktad politiker hela tiden. Samtidigt som han identifierar ett problem ger han också en lösning, kanske inte alltid så genomtänkt, på så sätt att han skulle leverera en färdig lösning med kostnadsberäkningar och allt. Mer som att: Ok. här är ett problem. På detta sätt kan man lösa det. Egentligen vet han att det inte går att lösa det på det här sättet i verkligheten, men om man strövar mot det målet så kommer man i alla fall en bra bit på väg. Men det är inte vad han säger. Han säger sin lösning på problemet. På det sättet kan man tydligen inte vara som partiledare, för allt tas bokstavligen. Jag tror att han kommer att fortsätta säga såna saker, men han är på god väg att lära sig. Istället för att säga "Hela Sverige ska ha mobiltäckning." kommer han att lära sig att säga "vi bör se till att så många som möjligt i Sverige har telefontäckning, ett led i detta är nationell roaming". Till exempel. För det är verkligen inte för mycket begärt av ett it-land som Sverige. Det borde till och med den blåaste moderat hålla med om.
Gossen Ruda
13-12-2011, 13:59
Man skulle kanske kunna säga att han är lite för spontan? Låter mänskligt på något sätt.
CITAT (Gossen Ruda @ 13-12-2011, 13:59)  Man skulle kanske kunna säga att han är lite för spontan? Låter mänskligt på något sätt. Så skulle man kunna uttrycka det ja. Förresten. Måste revidera mitt uttalande om att jag hela tiden tagit Juholt på allvar. Under ett par timmar, eller om det var dagar, var jag mycket tveksam. Tills det uppdagades exakt hur det kommit sig att han fått för mycket i bostadsbidrag. Han har några saker mot sig, sitt karikatyrsaktiga utseende till exempel. En man som ser ut så där med den där mustaschen kan man ju inte ta på allvar... Då måste man ju vara en pajas! Men som tur är har jag blivit uppfostrad till att aldrig underskatta en människa på grund av dess utseende. Ja, och hans sätt att uttala sig som människor tar bokstavligt, även om de inte är så menat. Plus en del andra mänskliga tillkortakommanden. Men han har också många riktigt bra egenskaper också. Finns ingen politiker i Sverige som ens är i närheten av att hålla så bra tal som Juholt. Förutom det är han en exceptionell debattör. Det kommer att märkas i valrörelsen, om inte innan. (Om drevet inte får honom avsatt innan dess). Dessutom är han starkt förankrad i den socialdemokratiska ideologin och det tilltalar i alla fall mig.
Gunilla T
13-12-2011, 15:06
CITAT (Anma @ 13-12-2011, 14:12)  Så skulle man kunna uttrycka det ja.
Förresten. Måste revidera mitt uttalande om att jag hela tiden tagit Juholt på allvar. Under ett par timmar, eller om det var dagar, var jag mycket tveksam. Tills det uppdagades exakt hur det kommit sig att han fått för mycket i bostadsbidrag. Han har några saker mot sig, sitt karikatyrsaktiga utseende till exempel. En man som ser ut så där med den där mustaschen kan man ju inte ta på allvar... Då måste man ju vara en pajas! Men som tur är har jag blivit uppfostrad till att aldrig underskatta en människa på grund av dess utseende. Ja, och hans sätt att uttala sig som människor tar bokstavligt, även om de inte är så menat. Plus en del andra mänskliga tillkortakommanden. Men han har också många riktigt bra egenskaper också. Finns ingen politiker i Sverige som ens är i närheten av att hålla så bra tal som Juholt. Förutom det är han en exceptionell debattör. Det kommer att märkas i valrörelsen, om inte innan. (Om drevet inte får honom avsatt innan dess). Dessutom är han starkt förankrad i den socialdemokratiska ideologin och det tilltalar i alla fall mig. Riktigt bra analys Han kommer troligen aldrig att leva upp till schablonbilden av en statsman - den bilden som Reinfeldt är så mån om, lyssnande, allvarlig, eftertänksam, fåordig och känslobefriad.
Bengalow
13-12-2011, 15:24
Juholt har en stark karisma, det är bra. Han kan tala för sin sak, så att han blir förstådd, men "ordmärkare" finns alltid. Jag kommer ihåg hur högerpressen drev propaganda mot Olof Palme, och det är inte utan att det finns paralleller. Vem kommer inte ihåg hur det sades, att han besökte Beckomberga sjukhus för sina psykiska problem? Vem kommer inte ihåg knappen, som högeryttrarna bar på sina rockuppslag? Vem kommer inte ihåg, hur dom hurrade, när han väl vara död, skjuten till döds, förmodligen av en som hetsats av högerpropagandan. Jag tror inte att det finns en chefredaktör, som inte ser som sin yttersta "plikt" mot tidningsägarna, att leta upp skitsaker om Håkan Juholt, för att kasta fram i debatten. Han är en människa, som reagerar som en människa, och det är skönt. Han betalade tillbaka vad han ansåg han fått för mycket i hyresersättning. Har någon av de andra, borgerliga politikerna gjort det?
Det kommer att ta hus i helsike för "alliansen" vid nästa val. Håkan Juholt kommer att läsa lusen av Ior och hans partners, p.g.a. deras ensidigt dåliga smak, att inte se till hela Sveriges bästa, men till sina egnas - de redan besuttna. När dom väl rapat färdigt efter middagen, så blir det väl Socialdemokraterna som skall se till att det återigen blir stil på Sveriges ekonomi. F.n. förvaltar dom inte detta, utan lutar mer åt den kända bibelhistorien om de tre bröderna, som fick varsin peng, tills utlånaren sedermera återkom.."Du onde tjänare...!
Nej, Gittan och andra högerpropagandister...jag vill citera Bondeförbundets/Centerns siste store ledare, Gunnar Hedlund: Man skall inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten...
Red Top
13-12-2011, 17:25
Egentligen är det tur att vi äntligen har en politiker i framskjuten ställning, som både är lätt att karikera och att härma. Alla imitatörer grät när Reinfeldt blev statsminister. Det går inte att härma honom eftersom han är så utslätad och tråkig när han yttrar sig. Istället har övriga i alliansregeringen fått sina fiskar varma under åren som gått. Carl Bildt är tacksam, likadant med Maud Olofsson och Björklund. För att inte tala om Göran Hägglund. Enda sättet man har funnit att karikera Reinfelt är att förstora upp hans tomma huvud. Kala kanske det heter. Eller att klä honom i diverse osympatiska munderingar(läs nazi-uniform). För att bli en älskad landsfader måste man ha något speciellt, utöver politiskt kunnande. Charm och mänsklighet. Två saker, som Reinfeldt helt saknar. [attachment=66677:Reinfeldt.jpg]  Det här är nog den karikatyr jag gillar bäst. Den har jag lånat från Östran.  En jovialisk typ med karaktärsfullt ansikte kan man till och med göra "kärleksfulla" karikatyrer av. [attachment=66679:Juholt.jpg]
Anki på Öland
13-12-2011, 21:16
CITAT (Red Top @ 12-12-2011, 13:55)  Fenja. Vad får du för egen tillfredställelse av att smutskasta andra människor??
Det du sysslar med är bara osmakligt och oseriöst. Skulle du själv gilla att bli utsatt för den här typen av barnsliga påhopp, från människor, vars enda intresse är att provocera?
Engagera dig i någon sakfråga istället, om du nu överhuvudtaget är intresserad av politik.
De flesta andra här diskuterar politiska sakfrågor. Med några få "lysande" undantag. Ingen nämnd och ingen glömd. Hur går det här ihop med ditt förra inlägg till Fenja? CITAT (Red Top @ 13-12-2011, 17:25)  Egentligen är det tur att vi äntligen har en politiker i framskjuten ställning, som både är lätt att karikera och att härma. Alla imitatörer grät när Reinfeldt blev statsminister. Det går inte att härma honom eftersom han är så utslätad och tråkig när han yttrar sig. Istället har övriga i alliansregeringen fått sina fiskar varma under åren som gått. Carl Bildt är tacksam, likadant med Maud Olofsson och Björklund. För att inte tala om Göran Hägglund. Enda sättet man har funnit att karikera Reinfelt är att förstora upp hans tomma huvud. Kala kanske det heter. Eller att klä honom i diverse osympatiska munderingar(läs nazi-uniform). För att bli en älskad landsfader måste man ha något speciellt, utöver politiskt kunnande. Charm och mänsklighet. Två saker, som Reinfeldt helt saknar. [attachment=66677:Reinfeldt.jpg]  Det här är nog den karikatyr jag gillar bäst. Den har jag lånat från Östran.  En jovialisk typ med karaktärsfullt ansikte kan man till och med göra "kärleksfulla" karikatyrer av. [attachment=66679:Juholt.jpg] Fast totalt är det en rätt löjlig diskussion hela alltet. "Vänsterfolk" ser bara dåliga saker i högerpolitik och gudnåde den som säger något elakt om "vänsterns" sida. "Högerfolk" ser bara dåligt i vänsterpolitiken och säger detsamma om man gör narr av "högerns" sida. Bengalow och Gossen Ruda ägnar sig mest åt att kasta skit på Gita
Gossen Ruda
13-12-2011, 21:28
CITAT (Anki på Öland @ 13-12-2011, 21:16)  Bengalow och Gossen Ruda ägnar sig mest åt att kasta skit på Gita  Kastade Anki, kastade. Nu ignorerar jag henne mest. Don´t feed the troll.
Nej vad vi här på forumet tycker o tänker o diskuterar verkar inte ha påverkat väljarstödet ett dugg. Partierna ligger där dom ligger med några få procents upp o ner. Otacksamt är vad det är. Fast egentligen är vi ganska snälla i våra omdömen om Reinfeldt o Juholt jämfört med andra forum.
Bengalow
13-12-2011, 23:37
Anki! Bry dig inte! Om du inte har något att säga, så varför pladdra? Ägna dig åt din stickning i stället...
*Stintan*
13-12-2011, 23:54
CITAT (Bengalow @ 13-12-2011, 23:37)  Anki! Bry dig inte! Om du inte har något att säga, så varför pladdra? Ägna dig åt din stickning i stället...  Det kom verkligen från rätt person!
kerstinbern
14-12-2011, 06:07
Nu städas det inom äldrevården. Ja, de vill säga på äldrehemmen städas det ju lika illa som innan. Men de ansvariga politikerna satsar miljoner i skattekronor på att städa bort sina politiska kopplingar till skandalerna, och till det jobbet använder de PR-firmor med klara politiska kopplingar: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/stockhol...eab_6707391.svdhttp://svt.se/2.22620/1.2641777/skattebeta...amp;lpos=rubrikhttp://svt.se/2.22620/1.2642354/stockholms..._undviker_mediahttp://svt.se/2.22620/1.2642013/stadsdirek...arema-hantering
herkules
14-12-2011, 08:46
moderater handlar av moderater och avföringen på toalettstolarna på äldreboenden sitter kvar. duktiga idioter som vet precis var pengarna ska placeras.
*Stintan*
14-12-2011, 09:25
Och Maria Larsson hänvisar till statistik och säger att gamlingarna är sååå nöjda och belåtna, trots att statistiken är helt uppåt väggarna felaktigt gjord och inte alls tillförlitlig. Frågeformulär som personal eller anhöriga fyllt i för att det var så krångligt.
Red Top
14-12-2011, 09:42
CITAT (Anki på Öland @ 13-12-2011, 21:16)  Hur går det här ihop med ditt förra inlägg till Fenja? Fast totalt är det en rätt löjlig diskussion hela alltet. "Vänsterfolk" ser bara dåliga saker i högerpolitik och gudnåde den som säger något elakt om "vänsterns" sida. "Högerfolk" ser bara dåligt i vänsterpolitiken och säger detsamma om man gör narr av "högerns" sida. Bengalow och Gossen Ruda ägnar sig mest åt att kasta skit på Gita  Din undran får mig att tro att du bara tittade på bilderna och inte läste det jag skrev.
Ugglemormor
14-12-2011, 13:33
Politik hit och dit, med det kommer man inte till rätta med när det finns allas åsikter och riktningar om det, så det bryr jag mig inte om just nu men .... såg Juholt på TV och kom på att tänka på honom med ett rött äpple i käften framdukad på julbordet ........  avskyr hans sätt och den politiken (=lekskolan) han försöker med....... att han inte har så mycket självbevarelsedrift att tacka för sig och försvinna !!!!!!!  kommer inte bli sosse och har inte ens varit i närheten av det ...........
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|