Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
Motti
Men för fan !så ni tycker som sossar att det är fullt normalt för en vanlig Partiledare som ska företräda arbetaklassen att äga en Herrgård för 5 millioner ! tillåt mig skratta ni gör ju vad som helst för att försvara något som inte finns längre rotfl.gif Fredrick Reinfeldt bor i ett radhus !
Kryddan03
CITAT (Motti @ 17-01-2012, 00:21) *
Men för fan !så ni tycker som sossar att det är fullt normalt för en vanlig Partiledare som ska företräda arbetaklassen att äga en Herrgård för 5 millioner ! tillåt mig skratta ni gör ju vad som helst för att försvara något som inte finns längre rotfl.gif Fredrick Reinfeldt bor i ett radhus !

Nej, Reinfeldt bor med sin familj i Sagerska palatset. Innan dess bodde de i en villa i Täby - i radhus har han inte bott sedan 1979.
Göran Persson är inte partiledare längre och vill han bo på landet i en relativt billig "herrgård" är det väl hans sak och inte med hans politiska åskådning att göra. Hade du hellre sett att han blev centerpartist bara för att han har flyttat till vischan? slap.gif
Anma

Huset som Reinfeldt äger i Täby är värt bra mycket mer är 5 mille....
*Stintan*

Du vet väl knappast var Reinfeldt kommer att bo när han slutat som partiledare. För övrigt bor han väl i Sagerska palatset igen efter att det renoverats på hans begäran (kostnad 14,7 miljoner).

Motti
Fredrick reinfelt ägde sin bostad innan han blev statsminister !Göran Presson och hans Anitra köppte sin milliongård efter han avgick !vad = staten ?och för att inte tala om Anitra ? Finns inga äkta sossar i dag som för man väljer kariär bara det som man kan sko sig mest på .Fattar inte att alla gå på det här och tycker det är okej att sossepamparna sitter med millioner på skattebetalarnas bekostnader ! Man förväntar sig ju att dom som är sossar och vänster ska företräda dom som har det smått ,hur fan ska de kunna det när de själva har millioner i pensioner mm ?löner som de kan lyfta i flera år osv .Man förväntar sig mer av sossarna och vänstern även om man är som jag Moderat.
Kryddan03
CITAT (Motti @ 17-01-2012, 00:51) *
Fredrick reinfelt ägde sin bostad innan han blev statsminister !Göran Presson och hans Anitra köppte sin milliongård efter han avgick !vad = staten ?och för att inte tala om Anitra ? Finns inga äkta sossar i dag som för man väljer kariär bara det som man kan sko sig mest på .Fattar inte att alla gå på det här och tycker det är okej att sossepamparna sitter med millioner på skattebetalarnas bekostnader ! Man förväntar sig ju att dom som är sossar och vänster ska företräda dom som har det smått ,hur fan ska de kunna det när de själva har millioner i pensioner mm ?löner som de kan lyfta i flera år osv .Man förväntar sig mer av sossarna och vänstern även om man är som jag Moderat.

Vad bra att du som moderat ser upp till socialdemokrater och vänsterpartister. Förstår att du har svårt att hitta goda förebilder inom ditt eget parti...

(Är själv exmoderat, men lämnade partiet då jag fick insyn i vad som ofta sker bakom kulisserna)
Motti
Jag tycker det är skandal att sossar och vänstern skor sig på politiken bara för att göra karriär och för att tjäna pengar !men jag är fullt medveten om att det finns dåliga politiker inom alla partier .make no misstake !
Anma
CITAT (Motti @ 17-01-2012, 00:51) *

rotfl.gif

CITAT (Motti @ 17-01-2012, 01:01) *
Jag tycker det är skandal att sossar och vänstern skor sig på politiken bara för att göra karriär och för att tjäna pengar !men jag är fullt medveten om att det finns dåliga politiker inom alla partier .make no misstake !

Hur ska man kunna leda i politiken utan att göra karriär menar du?
*Stintan*
Så du tycker att det är tjockleken på plånboken som ska avgöra vilket parti man ska rösta på?

Det är för övrigt varken vänstern eller sossarna som sitter och bestämmer vilka löner och pensioner riksdagsmän och statsråd ska ha.
herkules
hur kan man förvänta sig mer av sossar och vänsterpartister om man är moderat själv?är det för att man vet att den egna politiken går ut på att sko sig själv och skåpa ut andra?
Motti
Hur man kan förvänta sig mer av de som ska företräda den så kallar arbetarklassen ?det borde du veta mer än jag då !Man förväntar sig inte att sossar och vänstern ska vara millionärer och bo i Herrgårdar och tjäna lika mycket på en månad som vanliga människor gör på ett år !hur ska de då kunna representera grässröttern dom vanliga människorna ?då har de ju ingen koll på hur vanliga människor lever eller hur dom har det från dag till dag !förklara det för mig som Moderat varför sossar och vänsterpartister har det bättre än vad många här har det,och varför i så fall ska de ha det bättre ?Och vad skilljer sig politiken från hur Moderaterna vill att folk ska ha ?
Kryddan03
Nu vet vi i alla fall hur du ser på den moderata politiken - mer skall mer ha. För ovanlighetens skull har du rätt...
*Stintan*
CITAT (Motti @ 17-01-2012, 01:23) *
Hur man kan förvänta sig mer av de som ska företräda den så kallar arbetarklassen ?det borde du veta mer än jag då !Man förväntar sig inte att sossar och vänstern ska vara millionärer och bo i Herrgårdar och tjäna lika mycket på en månad som vanliga människor gör på ett år !hur ska de då kunna representera grässröttern dom vanliga människorna ?då har de ju ingen koll på hur vanliga människor lever eller hur dom har det från dag till dag !förklara det för mig som Moderat varför sossar och vänsterpartister har det bättre än vad många här har det,och varför i så fall ska de ha det bättre ?Och vad skilljer sig politiken från hur Moderaterna vill att folk ska ha ?

Jaha där har vi förklaringen till varför moderater skor sig på andras bekostnad, dom har ingen koll på hur vanliga människor har det. Sossar och vänsterpartister ska alltså jobba gratis i riksdag och regering ...bara moderater får bra betalt för dom tillhör väl det lite finare folket eller????
Du svamlar ju mot bättre vetande. Ingen kan ta dig på allvar Motti! Lägg du dina förväntningar på ditt eget parti istället för på partier du inte gillar!
Anma
CITAT (Motti @ 17-01-2012, 01:23) *

Måste man vara fattig för att hjälpa en fattig?
Gita
CITAT (Motti @ 16-01-2012, 22:33) *
Han är en sopprot !och har bara förstört för socialdemokratin !som moderat vill ja ha en motståndare som är värd att ha som motståndare ! Juholt är en kariarist !han kunde lika väl satsta på de borgeliga ,han är inte ens i närheten av Palme elle Goran Persson . Han är en Joker !en fåntratt .

Aftonbladet

" - Men min nya analys ligger på en för hög nivå helt enkelt, och då väljer den moderata försvarsministern att blogga om detaljer."

Karln är ju sjuk!

Gita
Gita
CITAT (herkules @ 15-01-2012, 20:22) *
sitt för fan inte och skriv något om vanföreställningar, du vet inte skit om vad jag vet eller något om mig.
en ursäkt vore på sin plats.

jag VET att det är si och så många blöjor per boende/dag och de ska tåla si och så mycket pink. ibland får det inte beställas blöjor för de ska räcka, vare sig de gör det eller inte.
jag pratar carema.

Så du VET hur det förhåller sig på alla privatdrivna boenden? Det är möjligt att du träffat på något enstaka fall för det har jag också, men då rörde det sig om ett offentligt vårdhem. Nog borde du VETA att det finns bra vård och att det finns dålig vård oberoende av driftsform och dessutom borde du VETA att man kanske inte skall dra så långtgående slutsatser efter enstaka personliga erfarenheter.
För övrigt borde du VETA om och känna till socialstyrelsens rekommendationer.
Gita
herkules
MODERATA KOMPISPRISER
sen kan man fråga sig vad som är värst, köpa ett stort hus åt sig själv för egna pengar eller sälja ut sjukhus/vårdinrättningar som hela sveriges befolkning äger.

CITAT (Gita @ 17-01-2012, 09:00) *
Så du VET hur det förhåller sig på alla privatdrivna boenden? Det är möjligt att du träffat på något enstaka fall för det har jag också, men då rörde det sig om ett offentligt vårdhem. Nog borde du VETA att det finns bra vård och att det finns dålig vård oberoende av driftsform och dessutom borde du VETA att man kanske inte skall dra så långtgående slutsatser efter enstaka personliga erfarenheter.
För övrigt borde du VETA om och känna till socialstyrelsens rekommendationer.
Gita

jag skriver om carema, nöj dig med det eller tig.
Gunilla T
CITAT (Anma @ 17-01-2012, 01:36) *
Måste man vara fattig för att hjälpa en fattig?

Men det vet du ju Anma att man måste ha drunknat för att kunna rädda liv whist.gif
Gita
CITAT (herkules @ 17-01-2012, 09:25) *
MODERATA KOMPISPRISER
sen kan man fråga sig vad som är värst, köpa ett stort hus åt sig själv för egna pengar eller sälja ut sjukhus/vårdinrättningar som hela sveriges befolkning äger.
jag skriver om carema, nöj dig med det eller tig.

Så, är det det du gör? Nåja, är det så att du inte klarar av att man bemöter/tillrättalägger dina inlägg måhända du mår bäst av att tiga.
Gita

CITAT (herkules @ 17-01-2012, 09:25) *
MODERATA KOMPISPRISER

Fast nu var det faktiskt under GP:s tid som statsminister utförsäljningen /privatiseringen av sjuk- och äldrevård påbörjades. Har du glömt det?
Kan väl tillägga att jag anser att privata aktörer inom samhällets alla delar är något positivt, så den delen skall GP ha beröm för.
gita
Gossen Ruda
CITAT (Motti @ 16-01-2012, 23:40) *
Ja det har jag ! har öppnat en flaska vin i kväll och det skäms jag inte över ett jäkla dugg !är det bättre och supa sig redlös på helgerna ?

Efter att ha gått igenom tråden bakåt ser jag nu ett mönster, de flesta av dina virriga inlägg kommer sent på kvällen eller natten. Går det åt många vinare hos dig? Du kanske skulle som andra föreslagit undvika kombinationen alkohol och datorn? Visserligen kan man sitta och skratta åt dina tokigheter men du för inte debatten framåt liksom. smile.gif
tomas99
CITAT (*Stintan* @ 17-01-2012, 01:05) *
Så du tycker att det är tjockleken på plånboken som ska avgöra vilket parti man ska rösta på?

Det är för övrigt varken vänstern eller sossarna som sitter och bestämmer vilka löner och pensioner riksdagsmän och statsråd ska ha.

Vilka bestämmer det då?
Gossen Ruda
CITAT (tomas99 @ 17-01-2012, 11:16) *
Vilka bestämmer det då?

De själva, kollektivt.
tomas99
CITAT (Gossen Ruda @ 17-01-2012, 11:22) *
De själva, kollektivt.

Tack för svaret.
*Stintan*
Statsrådsarvodesnämnden beslutar om statsrådens arvoden ( http://www.riksdagen.se/templates/R_SubSta...e____15410.aspx )

Riksdagens arvodesnämnd beslutar om riksdagsmännens arvoden ( http://www.riksdagen.se/templates/R_SubSta...e____15408.aspx )
gnon49
CITAT (Gossen Ruda @ 17-01-2012, 11:10) *
Efter att ha gått igenom tråden bakåt ser jag nu ett mönster, de flesta av dina virriga inlägg kommer sent på kvällen eller natten. Går det åt många vinare hos dig? Du kanske skulle som andra föreslagit undvika kombinationen alkohol och datorn? Visserligen kan man sitta och skratta åt dina tokigheter men du för inte debatten framåt liksom. smile.gif

Ångrade mitt inlägg. Inte snällt att strö salt på såren.
Gunilla T
Tror tyvärr att Håkan Juholt är körd...bara en tidsfråga. Jag vet inte var det brister men han är totalt okänslig för vad han säger till medierna. Dessutom kommer de aldrig att låta honom komma ur den "driftkucku" stämpeln han fått på sig.

Ett problem har väl varit att det inte finns lämpliga kandidater...men vad säger ni om Lena Sommerstad?
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 17-01-2012, 11:10) *

Vet inte om ditt inlägg ovan tillför något mera till debatten, möjligen att man frågar sig varför du alltid måste vara så in i bomben elak. Du kan ju faktiskt välja att ignorera, eller hur?
Gita
Gita
CITAT (*Stintan* @ 17-01-2012, 11:44) *
Statsrådsarvodesnämnden beslutar om statsrådens arvoden ( http://www.riksdagen.se/templates/R_SubSta...e____15410.aspx )

Riksdagens arvodesnämnd beslutar om riksdagsmännens arvoden ( http://www.riksdagen.se/templates/R_SubSta...e____15408.aspx )

I sak kan jag väl hålla med Motti, med den skillnaden att även moderater och allianspartierna i övrigt noga ser till sina egna förmåner, dvs. är lika goda kålsupare. Tyvärr!
Gita
*Stintan*
CITAT (Gunilla T @ 17-01-2012, 15:38) *
Tror tyvärr att Håkan Juholt är körd...bara en tidsfråga. Jag vet inte var det brister men han är totalt okänslig för vad han säger till medierna. Dessutom kommer de aldrig att låta honom komma ur den "driftkucku" stämpeln han fått på sig.

Ett problem har väl varit att det inte finns lämpliga kandidater...men vad säger ni om Lena Sommerstad?

Tror tyvärr som du men nej tack inte L. Sommerstad.
Gunilla T
Har inte följt henne de senaste åren men de ggr jag sett henne har hon gett ett kunnigt intryck....vad har du emot henne?
*Stintan*
CITAT (Gita @ 17-01-2012, 16:01) *
I sak kan jag väl hålla med Motti, med den skillnaden att även moderater och allianspartierna i övrigt noga ser till sina egna förmåner, dvs. är lika goda kålsupare. Tyvärr!
Gita

Sitter man och ältar dumheter och felaktigheter så får man väl tåla att bli emotsagd. Kanske är det så att inte du heller är medveten om att t.ex. vänstern vill ha bort de vidlyftiga statsråds- och riksdagspensionerna. Skulle nog tro att allianspartierna är mer angelägna om att sno åt sig förmåner än vad opposititionen är. Det ligger liksom i sakens natur.
Anma
Det märkligaste med Mottis skriverier är att det var inte allt för länge sen hon tjatade om att hon kände massor med rikt folk som är vänstermänniskor, att man självklart kan vara rik och vänster (viket jag håller med om till hundra 100%) till att nu helt plötsligt kalla människor som har pengar men röstar/arbetar för vänsterblocket för hycklare, karriärister och falska i sin politiska tro.

Förklara för mig, Motti, hur du får ihop det där för jag fattar ingenting. Vad står du för egentligen? eller är du bara motvalls åt det håll det passar för dig för stunden?
Gita
CITAT (*Stintan* @ 17-01-2012, 16:18) *
Skulle nog tro att allianspartierna är mer angelägna om att sno åt sig förmåner än vad opposititionen är. Det ligger liksom i sakens natur.

Nu är du nog en aning naiv, medvetet eller omedvetet låter jag vara osagt.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gunilla T @ 17-01-2012, 16:14) *
Har inte följt henne de senaste åren men de ggr jag sett henne har hon gett ett kunnigt intryck....vad har du emot henne?

Hon känns onaturlig och gör ett osäkert intryck tycker jag. Hon är säkert duktig men jag tycker inte att hon verkar bekväm med att stå på barrikaderna.
Gita
CITAT (Gunilla T @ 17-01-2012, 16:14) *

Har egentligen ingen åsikt om Sommerstad.För mig är hon väldigt anonym.
Jag tror att Bodström eller Pagrotsky skulle bli betydligt "farligare" för oss Alliansare.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 17-01-2012, 16:26) *
Nu är du nog en aning naiv, medvetet eller omedvetet låter jag vara osagt.
Gita

Hur va det nu med att skilja på sak och person?
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 17-01-2012, 16:31) *

Gäller bara för andra. Fattalaru. biggrin.gif
herkules
lena sommestad behövde 1 års betald semester, för att landa, efter sina uppdrag i regeringen. trots att hon hade en professorstjänt på ett universitet. parasit!
Gita
CITAT (*Stintan* @ 17-01-2012, 16:31) *

Ursäkta! Blir det bättre såhär: Nu framför du en väldigt naiv åsikt, om det är medvetet eller omedvetet låter jag vara osagt.
Gita

CITAT (Gossen Ruda @ 17-01-2012, 17:13) *
Gäller bara för andra. Fattalaru. biggrin.gif

Mera onödiga, intetsägande inlägg!
Gita
gnon49
Varför inte vaska fram flera kandidater som kongressdelegaterna får ta ställning till. Det fungerade ju alldeles utmärkt när Sjöstedt blev vald i V. Toppstyrningen i S bäddar ju för sådana här konflikter, om partiledaren kongressen tvingars att acceptera, är svag. En ny GP i manlig eller kvinnlig skepnad som kan få stabilitet i partiet o slut på krypskyttet. En stark man/kvinna med bra ledaregenskaper o bra politiskt kunnande kommer att ge resultat framöver.
Men att vaska fram en ev. ny partiledare får nog ta sin tid. Man måste helt enkelt pricka rätt.
malarmaster
CITAT (Gunilla T @ 17-01-2012, 15:38) *

inlägget borttaget Ulf
*Stintan*
CITAT (Gita @ 17-01-2012, 17:44) *
Ursäkta! Blir det bättre såhär: Nu framför du en väldigt naiv åsikt, om det är medvetet eller omedvetet låter jag vara osagt.
Gita

Mera onödiga, intetsägande inlägg!
Gita

Nej det tycker jag inte att det blir!
Gita
CITAT (*Stintan* @ 17-01-2012, 18:12) *
Nej det tycker jag inte att det blir!

Inte? Jag kunde förstås varit ärlig och sagt att, observera nu inte du, men att ditt påstående var riktigt korkat.
gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 17-01-2012, 18:34) *
Inte? Jag kunde förstås varit ärlig och sagt att, observera nu inte du, men att ditt påstående var riktigt korkat.
gita

Det är väl samma sak kan jag tycka men strunt samma,
Anma
Jag tycker att många av Gitas åsikter är riktigt korkade men jag behöver inte lufta den åsikten i tid och otid...
Motti
Tror sossarna får ta och skaffa sig en" smart" partiledare som inte glappar ur sig så mycket grodor !Ganska lät att veta vem som vinner nästa val i alla fall ,snacka om att sätta fälleben på sig själva .
*Stintan*
Jo vi har förstått att du tycker det.
gnon49
Ett val skall inte vinnas allt för lätt. Därför är det tragiskt att S, istället för politik, håller på med ett verbalt inbördeskrig på väljarnas bekostnad. En maktstrid, för det är det ju, som kostar väljare i slutändan. Maktstrider förekommer ju i alla partier men hos S verkar det ha nått full orkanstyrka. Så behandlar man inte sina väljare om man vill vara seriös i sin politiska gärning.
Piccante
CITAT (Motti @ 17-01-2012, 01:01) *

Din logik är ganska obegriplig ibland. Tror du inte det finns sossar och v-partister som gör karriär för att de arbetar för det de tror på??? Är det mer klädsamt i din smak om en moderat skor sig på andra medan en sosse ska låta bli? Alla som jobbar vill väl ha en rättmätig lön för mödan.
Sen har V på kongressen nyligen infört "partiskatt" dvs av de höga arvoden som är fastslagna ska riksdagsmän betala (10% tror jag) till sin valkrets för deras arbete.
Motti
Det finns många både inom vänstern sossarna och inom de borgeliga som gör karriär där det finns möjlighet att göra politisk karriär !det är därmed inte sakt att de sympatiserar med dom partier de gör karriär inom men för tillfället passar det deras mål .Palme var en av dom som innan han gick in i sossarna som karriarist var medlem i Unghögern nu mer Ungmoderaterna !Palme var adlig men såg sin chans att göra karriär inom sossarna och det gjorde han ju också med bravur !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon