Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
malarmaster
CITAT (Blomstertanten @ 07-12-2011, 15:50) *
http://ilsemarie.wordpress.com/2011/12/07/...-arbetsgivarna/
"I dag berättar Försäkringskassans Svante Borg att en ny tidsgräns ska införas i sjukförsäkringen från årskiftet. Redan efter 90 dagar ska Arbetsförmedlingen börja diskutera ett eventuellt byte av jobb. Det tycks alltså som den hårt kritiserade och tajta tidsgränsen på 180 dagar nu kommer att kompleteras med en ännu tajtare gräns.

I somras röstade en majoritet av riksdagens ledamöter för att att regeringen ska ändra den regel som kan tvinga bort sjuka från sin arbetsplats redan efter 180 dagar. Regeringen ignorerade riksdagsmajoritetens beslut. Nu förhalar man och skjuter upp, men oppositionen trycker på för en snabb ändring av regeln. I nästa vecka kan en ny omröstning i riksdagen avgöra frågan.

Dagens Arena, citat;

– Vi kan inte vänta längre med att förändra den lagstiftning vi har nu. Den nuvarande lagstiftningen är ohållbar, den sätter enskilda människor i en jättesvår situation. Människor tvingas att säga upp sig eftersom de inte är färdiga med sin rehabilitering. Det har inneburit en anti-arbetslinje, säger Tomas Eneroth./…/"

Det kan alltså räcka med ett komplicerat benbrott för att tidsgränsen på 90 dagar ska infinna sig! Du kan alltså bli tvingad att söka andra jobb då sleep.gif

jag har bara hört det på radio idag o inte hunnit sätta mig in i det men så uppfattade inte jag situationen.
vitsen var väl att du skulle komma till arb.förm. innan du hamnar i utförsäkringssituation,alltså inom 90 dagar för utredning,något som arb. förm. var positiv till då chansen var större att kunna lösa situationen,den tidigare tidsgränsen för sjukskrivning skulle fortfarande gälla. ulf
Anma
CITAT (malarmaster @ 07-12-2011, 18:40) *
jag har bara hört det på radio idag o inte hunnit sätta mig in i det men så uppfattade inte jag situationen.
vitsen var väl att du skulle komma till arb.förm. innan du hamnar i utförsäkringssituation,alltså inom 90 dagar för utredning,något som arb. förm. var positiv till då chansen var större att kunna lösa situationen,den tidigare tidsgränsen för sjukskrivning skulle fortfarande gälla. ulf

Om jag förstår dig rätt så utreds arbetsförmågan innan utförsäkring?
I såfall är det jättebra. Förutsatt att man inte blir utförsäkrad ändå ifall man inte har någon arbetsförmåga.

Jag känner en person som blev utförsäkrad 1 juli i år. Ännu har hon inte kommit ut i arbetsträning! Och det beror INTE på henne.
Det är helt vansinnigt. Allt bara drar ut på tiden och inget händer.
Det är ett rejält systemfel när det är på det viset!
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 07-12-2011, 11:02) *
Vi får nog vänta till nästa val men då åker de definitivt väck som det ser ut.

Inte troligt, har du glömt kamrat taktikröstare som brukar titta fram i valtider.
Gita
Gita
CITAT (Huggorm @ 06-12-2011, 12:39) *
Både finansminister Borg och statsminister Reinfeldt har som sagt fullt upp med eurokrisen. Det överskuggar allt annat, det vet Juholt och försöker därför vinna billiga poänger genom att komma med dessa utspel.

Förmodligen gynnar det Juholt med lite tid för eftertanke, så han borde snarast vara tacksam att man inte har tid just nu. För hans del det räcker väl med ogenomtänkta utspel som oftast inte ens varit förankrat hos de egna.Senast det där med mobiltäckning.
Gita
Anma
Läste igår en artikel om Reinfeldts osynlighet i eurokrisen... verkar som att han gömmer sig för allt och alla. Han kanske har fått social fobi? angel_not.gif
Huggorm
CITAT (Anma @ 07-12-2011, 19:15) *
Läste igår en artikel om Reinfeldts osynlighet i eurokrisen... verkar som att han gömmer sig för allt och alla. Han kanske har fått social fobi? angel_not.gif

Han kanske har fullt upp med att smida nya, stora planer? Vänta bara, snart kommer du få se reformer som du inte ens kunnat drömma om
Anma
CITAT (Huggorm @ 07-12-2011, 19:18) *
Han kanske har fullt upp med att smida nya, stora planer? Vänta bara, snart kommer du få se reformer som du inte ens kunnat drömma om

Ja vi får hoppas på det, vad det än är för reformer kan det bara bli positivt. För söndrar han mer för de svagaste kommer människor att vakna och rösta bort honom, i andra fall betyder det att det bara kan bli bättre ur min synvinkel.
Huggorm
CITAT (Anma @ 07-12-2011, 19:21) *
Ja vi får hoppas på det, vad det än är för reformer kan det bara bli positivt. För söndrar han mer för de svagaste kommer människor att vakna och rösta bort honom, i andra fall betyder det att det bara kan bli bättre ur min synvinkel.

Du kanske blir överraskad
Gossen Ruda
CITAT (Anma @ 07-12-2011, 19:21) *

Jodå, vi har fått besked nu. Sverige skall satsa i sjunkande Euro-ekonomier. Strålande tider, härliga tider.
malarmaster
CITAT (Anma @ 07-12-2011, 19:01) *
Om jag förstår dig rätt så utreds arbetsförmågan innan utförsäkring?
I såfall är det jättebra. Förutsatt att man inte blir utförsäkrad ändå ifall man inte har någon arbetsförmåga.

Jag känner en person som blev utförsäkrad 1 juli i år. Ännu har hon inte kommit ut i arbetsträning! Och det beror INTE på henne.
Det är helt vansinnigt. Allt bara drar ut på tiden och inget händer.
Det är ett rejält systemfel när det är på det viset!

jag har inte hittat mer info,konstigt nog men som jag beskrev skulle det vara.
jag kan bara hålla med dig,just på sjukförsäkringsbiten har alliansen missat helt o mycket behöver rättas. Ulf
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 07-12-2011, 19:27) *
Jodå, vi har fått besked nu. Sverige skall satsa i sjunkande Euro-ekonomier. Strålande tider, härliga tider.

Skall jag tolka det som ironi och att du egentligen är negativ till beslutet?
Anma
CITAT (Huggorm @ 07-12-2011, 19:26) *
Du kanske blir överraskad

Ingenting överraskar mig längre, men ännu har jag inte gett upp min positiva livssyn.
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 07-12-2011, 19:56) *
Skall jag tolka det som ironi och att du egentligen är negativ till beslutet?

Eftersom jag röstade nej till euron, svar ja.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 07-12-2011, 20:04) *
Eftersom jag röstade nej till euron, svar ja.

Är det då inte bra att vi hjälper de som har de svårt, oavsett om de bor i Sverige eller andra länder?
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 07-12-2011, 19:27) *

var det inte till IMF man skulle låna ut pengar till? som i sin tur skulle stötta vissa eu-länder?
sverige är inte ensamt,vi är helt beroende av omvärlden.70% av vår export går till eu,vad händer med sverige om det minskar drastiskt?
jag har fullt förtroende för duon reinfeldt o borg,hittills har de gjort alla rätt vad gäller svensk ekonomi.
Ulf
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 07-12-2011, 20:08) *
Är det då inte bra att vi hjälper de som har de svårt, oavsett om de bor i Sverige eller andra länder?

Jag är tveksam.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 07-12-2011, 20:18) *
Jag är tveksam.

Vad händer om vi tappar 50 -70 % av vår export? Med jobben? Med välfärden?
Tyvärr är nog euro-krisen även vår kris såsom varande ett litet och oerhört exportberoende land.
Gita
malarmaster
det är väl knappast eurons fel att vissa regeringar missköter sina länders ekonomi/statskassa.
snarare är det väl kanske så att vissa länder kanske inte skulle vara med i euron eller eu överhuvudtaget?
Tyskarna får ju bära det tyngsta lasset för att försöka rädda europas ekonomi,givetvis är det gamla synder som nu skall betalas,bristande kontroll,släpphänthet mot vissa länder,eu har visat sina svagheter.
euron var nog ett för stort projekt för snabbt sjösatt.iden är bra men det förutsätter att alla medlemmar ligger på samma nivå o så är inte fallet. Ulf
Gossen Ruda
Skrämselpropaganda. Är det för att Europa skall kunna ha råd att köpa varor så vore det enklare att betala lönerna direkt för de som ev förlorar jobbet pga euro-kraschen.
Huggorm
Hur är det i USA då, de har ju sin gemensamma dollar? Det är rätt stor skillnad i ekonomi mellan staterna där också.
herkules
Reinfeldt är dum i skallen - vi kommer inte få tillbaka en spänn. Han kanske skulle fråga oss först (främst de som fått det sämst här i Sverige under hans regeringstid) om vi vill låna ut stålarna?
malarmaster
CITAT (Huggorm @ 07-12-2011, 21:03) *
Hur är det i USA då, de har ju sin gemensamma dollar? Det är rätt stor skillnad i ekonomi mellan staterna där också.

det är grymt reglerat federalt och så finns det ju det faktum att dollarn är en världsvaluta,dit har inte euron kommit än. ulf

CITAT (herkules @ 07-12-2011, 21:09) *
Reinfeldt är dum i skallen - vi kommer inte få tillbaka en spänn. Han kanske skulle fråga oss först (främst de som fått det sämst här i Sverige under hans regeringstid) om vi vill låna ut stålarna?

partierna i riksdagen var överens,räcker det? lite knappt med tid för att ordna folkomröstning,sedan har ju inga pengar skickats än,reinfeldt ville ha garantier för återbetalning.ulf
herkules
garantier, sicket trams, vi blir blåsta bara för att reinfeldt ska kunna springa runt i maktens korridorer i bryssel, han kan hålla sig här och göra lite nytta kan jag tycka, det verkar fattas personal på carema ...
malarmaster
CITAT (Gossen Ruda @ 07-12-2011, 21:01) *
Skrämselpropaganda. Är det för att Europa skall kunna ha råd att köpa varor så vore det enklare att betala lönerna direkt för de som ev förlorar jobbet pga euro-kraschen.

medborgarlön? exportindustrin behövs inte o de inhemska bolag som servar o underhåller den kan också slå igen. vi kan behålla vår skog o malm o våra sura bilar o andra industrivaror.visserligen tömmer vi vår statskassa rätt snabbt men vi gör som de andra, lånar tills det tar stopp, sedan käkar vi barkbröd o eldar med ved,skogen har vi ju kvar.sedan erbjuder vi kineserna att ta över o lever lyckliga i arbetarnas paradis.
Ulf

CITAT (herkules @ 07-12-2011, 21:27) *
garantier, sicket trams, vi blir blåsta bara för att reinfeldt ska kunna springa runt i maktens korridorer i bryssel, han kan hålla sig här och göra lite nytta kan jag tycka, det verkar fattas personal på carema ...

har du sökt? ulf
gnon49
Ja även om vi står utanför euron så är vi med i klubben vare sig vi vill eller inte. Både i motgång o medgång. Välfärden bygger vi tillsammans med andra länder idag. Priset för vår höga välfärd är ju beroendet av andra länder och deras politik, särskilt i närområdet. En lågkonjunktur är ju inte hela världen om den blir kortvarig. Tror regeringen är väl förberedd. Finns väl ett riksdagsbeslut ang balans över tiden har jag för mig.
Blomstertanten
‎"Det här valet handlar ytterst om solidaritet. Ett slitet ord, jag vet det. Men liksom vi i det blå partiet är det nya arbetarpartiet är det också vi i Alliansen som är den nya solidaritetsrörelsen.

Det här valet handlar om solidaritet. Solidaritet med mig och den procent av befolkningen som är allra rikast och som genom Alliansen fått skattesänkningar på många hundra tusen kronor.

Ni tror ka...nske att det är enkelt och problemfritt att vara rik. Har ni en aning om vad det kostar att värma upp en swimmingpool? Det är inte gratis kan jag upplysa om.

Ja, kanske lilla Elin 4 år får trängas lite mer på dagis i större barngrupper, men Herregud, finns det hjärterum, finns det stjärterum och ju mer vi är tillsammans ju gladare vi bli.
Det är vad jag kallar – gemenskap.

Och ja ja, kanske tågtrafiken har varit ett enda kaos sista åren sedan avregleringen men man får ju vara lite kreativ. Gör som jag: Låt en taxi köra jämte tåget hela sträckan som back up så vet du att du alltid kommer fram.

Och till dig som blivit utfasad ur sjukförsäkringen bara för att du har cancer och tvingats sälja allt du äger och nu lever under existensminimum, till dig har jag bara en sak att säga, har du en aning om vad det kostar att värma upp en swimmingpool?

Nej det har du inte! Skulle jag inte gnälla så mycket om jag vore du. Jag säger som Martin Luther King: I have a dream. Jag har en dröm.
En dröm om att kunna höja värmen i min swimming pool till 32 grader, och om ni bara röstar på Alliansen, kan min dröm kanske en dag bli sann."
Jonas Gardells dagbok
Huggorm
Ganska löjligt, men vad annat var att vänta från Jonas Gardell?
herkules
bara det inte blir som förra gången, borgarna gör Sverige bankrutt och sossarna får sopa ihop spillrorna.
Anma
CITAT (Huggorm @ 07-12-2011, 23:06) *
Ganska löjligt, men vad annat var att vänta från Jonas Gardell?

Humor med en glimt av sanning är den bästa humorn.
herkules
jag är liksom lite trött på att det leks med mina skattepengar ...
Huggorm
CITAT (herkules @ 07-12-2011, 23:09) *
jag är liksom lite trött på att det leks med mina skattepengar ...

Det verkar som allt fler är det, särskilt sedan 2006
Red Top
Det här med siffror verkar inte vara alliansens starka sida. Reinfeldt upprepar med en dåres envishet att vi måste hjälpa euroländerna, eftersom 70% av Sveriges export går till dem.

Hur jag än räknar får jag det bara till c:a 40%.

Därutöver exporterar vi c:a 23% till övriga Norden, varav Norge, som ju inte är med i eurosamarbetet, står för 10%. Övrig export går främst till Öst- och Centraleuropa, Ryssland och Kina.

Borg må vara en duktig räknenisse, men hans husse Reinfeldt missade nog de flesta lektionerna i matematikens ädla konst.

Det är ju tyvärr inte första gången han slänger sig med siffror helt tagna ur luften.

Kanske en i julklapp skulle vara på sin plats?
gnon49
En kulram! Det hade Juholts kulbo behövt när hon "räknade fel". whistling.gif
Red Top
Den var ovanligt låg. Tillhör du den del av mänskligheten som anser att man aldrig kan sona sitt brott, utan måste stå i skamvrån resten av livet?

I så fall tycker jag att du kan ta av dig glorian och själv stå där resten av livet. Skäms!!

Red Top
Ytterligare ett exempel på att vår statsminister inte kan räkna, eller tyda statistik. Eller är det så illa att det är ren och skär lögn??

Klyftorna ökar-oavsett vad Reinfeldt påstår

INKOMSTER. Så här kommenterade statsminister Fredrik Reinfeldt ökande klyftor i P1 tidigare i år:

”Jag bestrider den beskrivningen. […] Sedan vi tog över 2006 så har det inte skett några vidgade inkomstklyftor.”

Faktisk omständighet, enligt OECD:

The latest trends in the 2000s showed a widening gap between rich and poor not only in some of the already highinequality countries like Israel and the United States, but also – for the first time – in traditionally low-inequality countries, such as Germany, Denmark, and Sweden (and other Nordic countries), where inequality grew more than anywhere else in the 2000s.

Sverige är inte längre världens mest jämlika land, nu intar vi en mindre angenäm sjätteplats. Efter bland andra Solvakien och Slovenien. OECD förordar högre skatt för höginkomsttagare och mer omfattande omfördelningspolitik.

Reinfeldt har tidigare sagt att hans målsättning är minskade klyftor, så OECD:s siffror kan inte vara till belåtenhet. Men gissningsvis ser han höjda skatter för höginkomsttagare som ett mycket större problem.

Rekommenderad läsning:
Marika Lindgren Åsbrink: ”Ökad ojämlikhet - OECD föreslår högre skatter”

Mer om Reinfeldts lögner här: September 12, 2010 - Klyftorna ökar - Reinfeldt hävdar att de minskar
gnon49
CITAT (Red Top @ 08-12-2011, 00:17) *
Den var ovanligt låg. Tillhör du den del av mänskligheten som anser att man aldrig kan sona sitt brott, utan måste stå i skamvrån resten av livet?

I så fall tycker jag att du kan ta av dig glorian och själv stå där resten av livet. Skäms!!

Erkänner. Den var låg. Skäms på mig.
Blomstertanten
CITAT (Red Top @ 08-12-2011, 10:42) *
Ytterligare ett exempel på att vår statsminister inte kan räkna, eller tyda statistik. Eller är det så illa att det är ren och skär lögn??

Klyftorna ökar-oavsett vad Reinfeldt påstår

INKOMSTER. Så här kommenterade statsminister Fredrik Reinfeldt ökande klyftor i P1 tidigare i år:

”Jag bestrider den beskrivningen. […] Sedan vi tog över 2006 så har det inte skett några vidgade inkomstklyftor.”

Faktisk omständighet, enligt OECD:

The latest trends in the 2000s showed a widening gap between rich and poor not only in some of the already highinequality countries like Israel and the United States, but also – for the first time – in traditionally low-inequality countries, such as Germany, Denmark, and Sweden (and other Nordic countries), where inequality grew more than anywhere else in the 2000s.

Sverige är inte längre världens mest jämlika land, nu intar vi en mindre angenäm sjätteplats. Efter bland andra Solvakien och Slovenien. OECD förordar högre skatt för höginkomsttagare och mer omfattande omfördelningspolitik.

Reinfeldt har tidigare sagt att hans målsättning är minskade klyftor, så OECD:s siffror kan inte vara till belåtenhet. Men gissningsvis ser han höjda skatter för höginkomsttagare som ett mycket större problem.

Rekommenderad läsning:
Marika Lindgren Åsbrink: ”Ökad ojämlikhet - OECD föreslår högre skatter”

Mer om Reinfeldts lögner här: September 12, 2010 - Klyftorna ökar - Reinfeldt hävdar att de minskar

Var är alla som kallat Juholt för en lögnare nu? sleep.gif Det går bra att skrika lögnare om någon som faktiskt sa som det var angående den så kallade "lägenhetsaffären", men när Reinfeldt gång på gång ljuger så är det ingen av dom som pratar om de lögnerna! g.gif
Men det är tydligen skillnad på folk och folk! whistling.gif
Rebecca
CITAT (Blomstertanten @ 08-12-2011, 12:47) *

Japp, det är ju exakt det herr Reinfeldt vill åstadkomma egentligen.

Vad trött man blir på eländet.
Fenja
CITAT (Blomstertanten @ 08-12-2011, 12:47) *
Var är alla som kallat Juholt för en lögnare nu? sleep.gif Det går bra att skrika lögnare om någon som faktiskt sa som det var angående den så kallade "lägenhetsaffären", men när Reinfeldt gång på gång ljuger så är det ingen av dom som pratar om de lögnerna! g.gif

Här är jag! flirting.gif
Mvh
Fenja
Anma
CITAT (Fenja @ 08-12-2011, 22:23) *
Här är jag! flirting.gif
Mvh
Fenja

Tycker du att det är ok att Reinfeldt slirar med siffrorna?
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 08-12-2011, 22:23) *
Här är jag! flirting.gif
Mvh
Fenja

Jag tycker om dej i alla fall flirting.gif
Fats du inte skriker nu! sleep.gif
Fenja
CITAT (Anma @ 08-12-2011, 22:34) *
Tycker du att det är ok att Reinfeldt slirar med siffrorna?

Nej, det borde han ge fan i!!
Mvh
Fenja
Red Top
Eftersom vi inte har någon tråd, som heter "En bild säger mer än tusen ord" lägger jag bilden här.

JÅ:s uppsyn är obetalbar. rotfl.gif

Blickarna hos kungafamiljen när Jimmie Åkesson var på besök, från Ajour

" Det här var några dagar sedan, men jag fick publiceringsrättigheterna till bilden först nu. Så jag tyckte ändå det var värt att publicera. För jag älskar den här bilden.

Den är tagen av hovets egen fotograf i samband med den obligatorisk lunch kungen har med nya riksdagspartiers ledare. Och tydligen har det inte hunnits med någon lunch med SD. Förrän nu.

Man kan ana en del spänning inför mötet. Men ingenting sammanfattar känslorna så bra som den här bilden. Jag sitter och tittar på den här bilden länge, länge. Kungens sammanbitna, nästan rädda min. Silvias suckande, Victorias ”få det överstökat”, Daniels ”ja, hjälp, nu kör vi bara”. Ovanpå det här en Jimmie Åkesson som är så stolt så han spricker!

Allt säkert väldigt slumpmässigt, men som i sammanhanget blir så…haha, komiska!"

Emanuel Karlsten
Journalist och konsult inom sociala medier.
Anma
CITAT (Red Top @ 09-12-2011, 10:23) *
Eftersom vi inte har någon tråd, som heter "En bild säger mer än tusen ord" lägger jag bilden här.

JÅ:s uppsyn är obetalbar. rotfl.gif

Blickarna hos kungafamiljen när Jimmie Åkesson var på besök, från Ajour

" Det här var några dagar sedan, men jag fick publiceringsrättigheterna till bilden först nu. Så jag tyckte ändå det var värt att publicera. För jag älskar den här bilden.

Den är tagen av hovets egen fotograf i samband med den obligatorisk lunch kungen har med nya riksdagspartiers ledare. Och tydligen har det inte hunnits med någon lunch med SD. Förrän nu.

Man kan ana en del spänning inför mötet. Men ingenting sammanfattar känslorna så bra som den här bilden. Jag sitter och tittar på den här bilden länge, länge. Kungens sammanbitna, nästan rädda min. Silvias suckande, Victorias ”få det överstökat”, Daniels ”ja, hjälp, nu kör vi bara”. Ovanpå det här en Jimmie Åkesson som är så stolt så han spricker!

Allt säkert väldigt slumpmässigt, men som i sammanhanget blir så…haha, komiska!"

Emanuel Karlsten
Journalist och konsult inom sociala medier.

Här kan man jämföra med hur det såg ut när Juholt var på besök. Detta var 15 November i år.
(Får ej kopiera bild från Kungahusets sida, därför bara en länk)
Red Top
CITAT (Anma @ 09-12-2011, 10:45) *
Här kan man jämföra med hur det såg ut när Juholt var på besök. Detta var 15 November i år.
(Får ej kopiera bild från Kungahusets sida, därför bara en länk)

Tack för den Anma! Det gör den första bilden ännu roligare. Leve kungahuset!! a0a.gif
mamamaggan
Vilken tur att jag tittade in här så att jag fick se den otroligt " fina " bilden med Jimmie och kungahuset !!!

Helt obetalbar ! rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Förresten . är det ingen som talat om för sagde Jimmie att han har ett opassande namn ? Jimmie är väl inte det minsta svenskt ?
herkules
men åh, kan inte kungen och hans familj bara gömma sig på något slott och aldrig mer visa sig...

mamamaggan
CITAT (herkules @ 09-12-2011, 12:11) *
men åh, kan inte kungen och hans familj bara gömma sig på något slott och aldrig mer visa sig...

De kan väl " vända blad " och bara gå vidare till en sådan tillvaro , eller ?
herkules
CITAT (mamamaggan @ 09-12-2011, 12:15) *
De kan väl " vända blad " och bara gå vidare till en sådan tillvaro , eller ?

förmodar att du syftar på skriverierna om kungens kaffeflickor och samröre med den undre världen? jag har inget att säga om det, det är deras bag.
jag ogillar kungahus överlag.
att sitta och göra sig lustig över de miner folk gör på foton däremot ... där kanske man ska vända blad och gå vidare.
Huggorm
CITAT (mamamaggan @ 09-12-2011, 12:11) *
Förresten . är det ingen som talat om för sagde Jimmie att han har ett opassande namn ? Jimmie är väl inte det minsta svenskt ?

Det är ju en variant på Y-namnen, mansnamnen som slutar på Y. Ronny, Conny, Jimmy och så vidare. Det har forskats på dessa namn och man har funnit att de är överrepresenterade på fängelser och över huvud taget bland folk som har problem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon