|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
Ugglemormor
06-02-2012, 13:53
Den förra regeringen hade ju kört i botten hela försäkringssytemet som nuvarande regering försöker att reparera. Folk skriker om att få fler bidrag, men inte ens den kommande regeringen, om det skulle bli sossar kan tillfredställa folks behov av att nästan halva befolkningen vill leva på sjukers., eller förtidspension osv. Har någon fattat att det finns inte pengar tillräckligt för det? Sossarna startade ju den liberala sättet att folk kunde slippa jobba och leva på bidrag så de är ju vana att så måste det vara ...... Inte undra på att det gnälls! ....
Aqvakul
06-02-2012, 13:56
CITAT (Ugglemormor @ 06-02-2012, 13:53)  Den förra regeringen hade ju kört i botten hela försäkringssytemet som nuvarande regering försöker att reparera. Folk skriker om att få fler bidrag, men inte ens den kommande regeringen, om det skulle bli sossar kan tillfredställa folks behov av att nästan halva befolkningen vill leva på sjukers., eller förtidspension osv. Har någon fattat att det finns inte pengar tillräckligt för det? Sossarna startade ju den liberala sättet att folk kunde slippa jobba och leva på bidrag så de är ju vana att så måste det vara ...... Inte undra på att det gnälls! .... Vad jobbar du med, då?
*Stintan*
06-02-2012, 14:12
CITAT (Ugglemormor @ 06-02-2012, 13:53)  Den förra regeringen hade ju kört i botten hela försäkringssytemet som nuvarande regering försöker att reparera. Folk skriker om att få fler bidrag, men inte ens den kommande regeringen, om det skulle bli sossar kan tillfredställa folks behov av att nästan halva befolkningen vill leva på sjukers., eller förtidspension osv. Har någon fattat att det finns inte pengar tillräckligt för det? Sossarna startade ju den liberala sättet att folk kunde slippa jobba och leva på bidrag så de är ju vana att så måste det vara ...... Inte undra på att det gnälls! .... Är det Totte som dikterar vad du ska skriva?
CITAT (Ugglemormor @ 06-02-2012, 13:53)  Den förra regeringen hade ju kört i botten hela försäkringssytemet som nuvarande regering försöker att reparera. Folk skriker om att få fler bidrag, men inte ens den kommande regeringen, om det skulle bli sossar kan tillfredställa folks behov av att nästan halva befolkningen vill leva på sjukers., eller förtidspension osv. Har någon fattat att det finns inte pengar tillräckligt för det? Sossarna startade ju den liberala sättet att folk kunde slippa jobba och leva på bidrag så de är ju vana att så måste det vara ...... Inte undra på att det gnälls! .... Vilket jävla skitsnack!!!!!
Fakta o statistik är till för att bollas med. Alla politiker gör så om det är till fördel, annars skall man ju inte bli politiker. Genom spektaklet i S fick vi ju insyn i hur maktspelet går till genom att sparka neråt och slicka uppåt. Sådant är maktspelet oftast i politiken även om maktspelet i S var ovanligt smutsigt.
herkules
06-02-2012, 15:24
CITAT (Ugglemormor @ 06-02-2012, 13:53)  Den förra regeringen hade ju kört i botten hela försäkringssytemet som nuvarande regering försöker att reparera. Folk skriker om att få fler bidrag, men inte ens den kommande regeringen, om det skulle bli sossar kan tillfredställa folks behov av att nästan halva befolkningen vill leva på sjukers., eller förtidspension osv. Har någon fattat att det finns inte pengar tillräckligt för det? Sossarna startade ju den liberala sättet att folk kunde slippa jobba och leva på bidrag så de är ju vana att så måste det vara ...... Inte undra på att det gnälls! .... varför skriver du i en mening försäkringssystem för att i nästa mening skriva bidrag? sen fattar jag inte vad du menar med slippa jobba? sjuka människor ska inte behöva jobba, det är vi som jobbar som ska hålla dem under armarna tills de blir friska, solidaritet du vet ...
Gunilla T
06-02-2012, 15:29
CITAT (Ugglemormor @ 06-02-2012, 13:53)  Den förra regeringen hade ju kört i botten hela försäkringssytemet som nuvarande regering försöker att reparera. Folk skriker om att få fler bidrag, men inte ens den kommande regeringen, om det skulle bli sossar kan tillfredställa folks behov av att nästan halva befolkningen vill leva på sjukers., eller förtidspension osv. Har någon fattat att det finns inte pengar tillräckligt för det? Sossarna startade ju den liberala sättet att folk kunde slippa jobba och leva på bidrag så de är ju vana att så måste det vara ...... Inte undra på att det gnälls! .... ....säger hon som i varje tråd berättar om sin dagliga överkonsumtion av den offentliga sjukvården
Red Top
06-02-2012, 15:59
CITAT (Ugglemormor @ 06-02-2012, 13:53)  Den förra regeringen hade ju kört i botten hela försäkringssytemet som nuvarande regering försöker att reparera. Folk skriker om att få fler bidrag, men inte ens den kommande regeringen, om det skulle bli sossar kan tillfredställa folks behov av att nästan halva befolkningen vill leva på sjukers., eller förtidspension osv. Har någon fattat att det finns inte pengar tillräckligt för det? Sossarna startade ju den liberala sättet att folk kunde slippa jobba och leva på bidrag så de är ju vana att så måste det vara ...... Inte undra på att det gnälls! .... Om inte den nuvarande regeringen hade stulit pengar från försäkringsstystemen och gett dem i bidrag till de som redan har mer än de behöver, hade det funnits mer än nog till att bekosta att sjuka och arbetslösa skulle få en dräglig tillvaro. Alla har inte en superrik man/kvinna som försörjer dem och fixar förtur i sjukhusköerna genom sina inflytelserika vänner på "höga" positioner.
Blomstertanten
06-02-2012, 16:06
CITAT (Ugglemormor @ 06-02-2012, 13:53)  Den förra regeringen hade ju kört i botten hela försäkringssytemet som nuvarande regering försöker att reparera. Folk skriker om att få fler bidrag, men inte ens den kommande regeringen, om det skulle bli sossar kan tillfredställa folks behov av att nästan halva befolkningen vill leva på sjukers., eller förtidspension osv. Har någon fattat att det finns inte pengar tillräckligt för det? Sossarna startade ju den liberala sättet att folk kunde slippa jobba och leva på bidrag så de är ju vana att så måste det vara ...... Inte undra på att det gnälls! .... Talar du om försäkringar eller bidrag? Bestäm dej! Hela sjuk försäkringssystemet var INTE alls kört i botten, det gick med överskott!!! Arbetslöshetsförsäkringen var inte heller kört i botten, det hade ett överskott!!! Vet du vad som menas med överskott? Jag förklarar så gärna så kanske du förstår sen: Överskott betyder att det kommer in mer pengar än som går ut! Jag tycker faktiskt inte att det är okej att du ska tvingas vara beroende av en man bara för att du är sjuk! Vad hade du gjort utan honom? Jag tycker faktiskt att alla människor ska kunna klara sig även om de är sjuka eller arbetslösa! Vare sig de är gifta eller inte!
Ugglemormor
06-02-2012, 16:21
Just det, så enkelt är det ..... att missförstå det hela ..... Jag missunnar inte de drabbade och ärligt sjuka sina bidrag för att få ett någorlunda bra liv, men har sett sedan i början av -90-talet den ökade sjukskrivn. / sjukpensions - tendensen att öka så lavinartad och då menar jag de personer som har utnjyttjat det till fullo..... Har ni inte läst/hört all den bidragsfusket som nu har kommit fram? Om de pengar hade gått till de behövande så hade många sjuka haft det lättare att få sin del...... Detta började med sossarna, delvis, och det är jag arg på att resurserna har gått i händerna hos fuskare. Känner några som har "passat på" att fixa sin sjukpension under - 90-talet i rätt så enkla/obefintliga orsaker pga att kunna vara fria ...... Den som frågade vad jag arbetar med, så ingår jag i vårt AB och mig fattas inget. Har inte lagt mig i hur det funkar pga pristande intresse. Jag är gift med en av de duktigaste företagare, hjälpt i kontaktnätet när det har behövts och sysslat med annat som jag har gillat mer än den ekonomiska delen. Tänker inte lägga pengarna på hög utan använder dem. Mitt inlägg var en reflektion om gnället att det har blivit jobbigt för de sjuka, vilket jag förstår helt, men jag är börbannad på all fusk som pågått under tiden. Det är jag emot!!!! Inget mer om detta när ni inte förstår mig.
*Stintan*
06-02-2012, 16:33
CITAT (Ugglemormor @ 06-02-2012, 16:21)  Just det, så enkelt är det ..... att missförstå det hela ..... Jag missunnar inte de drabbade och ärligt sjuka sina bidrag för att få ett någorlunda bra liv, men har sett sedan i början av -90-talet den ökade sjukskrivn. / sjukpensions - tendensen att öka så lavinartad och då menar jag de personer som har utnjyttjat det till fullo..... Har ni inte läst/hört all den bidragsfusket som nu har kommit fram? Om de pengar hade gått till de behövande så hade många sjuka haft det lättare att få sin del...... Detta började med sossarna, delvis, och det är jag arg på att resurserna har gått i händerna hos fuskare. Känner några som har "passat på" att fixa sin sjukpension under - 90-talet i rätt så enkla/obefintliga orsaker pga att kunna vara fria ...... Den som frågade vad jag arbetar med, så ingår jag i vårt AB och mig fattas inget. Har inte lagt mig i hur det funkar pga pristande intresse. Jag är gift med en av de duktigaste företagare, hjälpt i kontaktnätet när det har behövts och sysslat med annat som jag har gillat mer än den ekonomiska delen. Tänker inte lägga pengarna på hög utan använder dem. Mitt inlägg var en reflektion om gnället att det har blivit jobbigt för de sjuka, vilket jag förstår helt, men jag är börbannad på all fusk som pågått under tiden. Det är jag emot!!!! Inget mer om detta när ni inte förstår mig. Förstår? Håll dig till sanning och fakta så förstår nog alla. Det du skriver om att fusk skulle vara så utbrett är ju ren lögn!
Red Top
06-02-2012, 16:34
CITAT (Ugglemormor @ 06-02-2012, 16:21)  ............................................................. ...Jag missunnar inte de drabbade och ärligt sjuka sina bidrag för att få ett någorlunda bra liv...... ................................................................................ ..................................................... Envis som en gummiboll. När ska du och alla andra, som köper kejsarens lögner, fatta att det inte är något bidrag. Det är och förblir en försäkring. Den här språkförbistringen trodde jag att vi redde ut för drygt ett halvår sedan, men då kanske du var avstängd från forumet.
CITAT (Red Top @ 06-02-2012, 15:59)  Om inte den nuvarande regeringen hade stulit pengar från försäkringsstystemen och gett dem i bidrag till de som redan har mer än de behöver, hade det funnits mer än nog till att bekosta att sjuka och arbetslösa skulle få en dräglig tillvaro.
Alla har inte en superrik man/kvinna som försörjer dem och fixar förtur i sjukhusköerna genom sina inflytelserika vänner på "höga" positioner. Jag har också läst om alla sjukvårdsturer som Ugglis berättat om. Visserligen har jag inte fått kläm på om hon bara använder sej av privata vårdgivare, men om allt det här handlar om den offentliga vården så undrar jag om det inte ligger en del skrävel och överdrifter i berättelserna. Det åligger den offentliga sjukvården att inte särbehandla patienter och det är därför jag känner mej skeptisk till sanningshalten i historierna. Alla hennes upprepade förturer i köerna skulle innebära att någon annan (kanske i ännu större vårdbehov) får stå tillbaka istället. Alla vet hur tight det är med tider från allt från läkarbesök till operationer, så sannolikheten att man skulle lyckas klämma in henne i schemat är inte speciellt stor (om inte alltihop sker nattetid vill säga), så nej, inte om läkaren är seriös och sköter sitt jobb som h*n ska. Men i annat fall är det något verkligt sjukt i verksamheten på det där sjukhuset hon uppsöker. Handlar det här om privat sjukvård, kan man däremot fråga sej om det är så vi vill ha det i framtiden. Störst käft, inflytelserika kontakter och tjock plånbok blir det som bestämmer vilken vård du får. Är det däremot så att hennes krämpor bedöms som högprioriterade, så är allt i sin ordning. Det är så det ska fungera, men då kan man tänka bort både "fina kontakter" och plånböcker, då är historierna bara ett försök att framhäva sin egen samhällsställning och inflytelsemöjlighet.
Gossen Ruda
06-02-2012, 16:44
Jag har inga problem med vad ugglans mormor skriver, jag betraktar allt som trollprat och struntar därmed i det.
Red Top
06-02-2012, 16:53
CITAT (Gossen Ruda @ 06-02-2012, 16:44)  Jag har inga problem med vad ugglans mormor skriver, jag betraktar allt som trollprat och struntar därmed i det. Ibland, när jag för ovanlighetens skull läser ett av inläggen, kan jag bara inte hålla mig.
Gunilla T
06-02-2012, 17:00
CITAT (Gossen Ruda @ 06-02-2012, 16:44)  Jag har inga problem med vad ugglans mormor skriver, jag betraktar allt som trollprat och struntar därmed i det. Ja, så borde man ju ta det , visst! Men jag har aldrig haft förståelse för kvinnor som åker snålskjuts på en framgångsrik man utan annan prestation än ett giftermål. "Yvs ej över andras ära , var och en har blott sin" ...ett gammalt ordspråk där jag ändrat ett ord
Gossen Ruda
06-02-2012, 17:02
CITAT (Gunilla T @ 06-02-2012, 17:00)  Ja, så borde man ju ta det , visst! Men jag har aldrig haft förståelse för kvinnor som åker snålskjuts på en framgångsrik man utan annan prestation än ett giftermål. "Yvs ej över andras ära , var och en har blott sin" ...ett gammalt ordspråk där jag ändrat ett ord  "Äktenskapet är alla lata kvinnors försörjningsinrättning" lär en gammal August ha sagt.
CITAT (Gossen Ruda @ 06-02-2012, 17:02)  "Äktenskapet är alla lata kvinnors försörjningsinrättning" lär en gammal August ha sagt.  Eller tvärtom, som Hemsöborna. Ack,Ack,ack.
*Stintan*
06-02-2012, 17:16
CITAT (Gossen Ruda @ 06-02-2012, 17:02)  "Äktenskapet är alla lata kvinnors försörjningsinrättning" lär en gammal August ha sagt.  Också en form av prostitution
Gunilla T
06-02-2012, 17:22
CITAT (Gossen Ruda @ 06-02-2012, 17:02)  "Äktenskapet är alla lata kvinnors försörjningsinrättning" lär en gammal August ha sagt.  Nu var ju han själv en gammal getabock men visst - det ligget något i det Jag minns ett tillfälle men jag kommer inte ihåg sammanhanget men det var ett studiebesök i Stockholm - något museum... Gruppen jag tillhörde fick en guidning av en äldre man som troligen hade som sitt ansvar att ta hand om besökarna. På väggarna hängde tavlor, mycket välmålade porträtt av framstående samhällsmedborgare - män - i olika positioner. Det var kapten den och den och alla hade gjort en insats för samhället för att få bli avbildad i olja. Men plötsligt såg jag ett kvinnoporträtt bland alla hermelinerna. Jag kunde inte låta bli....så jag frågade vår guide vad denna kvinna hade åstadkommit för att få sitt porträtt målat. Hon var gift med fabrikören.... jaha, men vad har hon åstadkommit? Han blev väldigt arg på mig
CITAT (*Stintan* @ 06-02-2012, 17:16)  Också en form av prostitution  Vilket förfärligt synsätt, har det aldrig slagit dig att det finns något som kallas kärlek och att det för de flesta som lever tillsammans inte spelar någon roll vem som drar in pengarna. Man delar oavsett! Just nu tjänar jag betydligt mer än min man, men så har det inte alltid varit och vi har alltid levt på samma standard och samma tror jag gäller för de flesta par. Gita
CITAT (Gunilla T @ 06-02-2012, 17:00)  Ja, så borde man ju ta det , visst! Men jag har aldrig haft förståelse för kvinnor som åker snålskjuts på en framgångsrik man utan annan prestation än ett giftermål.
" Fast jag hoppas verkligen att min man inte valt att leva med mig på grund av mina prestationer utan valet har sin grund i kärlek. Gita
*Stintan*
06-02-2012, 20:14
CITAT (Gita @ 06-02-2012, 18:47)  Vilket förfärligt synsätt, har det aldrig slagit dig att det finns något som kallas kärlek och att det för de flesta som lever tillsammans inte spelar någon roll vem som drar in pengarna. Man delar oavsett!
Just nu tjänar jag betydligt mer än min man, men så har det inte alltid varit och vi har alltid levt på samma standard och samma tror jag gäller för de flesta par. Gita Nu var det ett svar på Rudas inlägg och inte något jag tror kan apliceras på de flesta så var lugn du. Förstår inte varför du känner att du måste försvara dig och att du får för dig att jag menar att alla lever som vissa Hollywoodfruar.
herkules
06-02-2012, 23:33
CITAT (Ugglemormor @ 06-02-2012, 16:21)  /.../Har ni inte läst/hört all den bidragsfusket som nu har kommit fram?/.../ fast nu var ju inte fusket med sjukförsäkringen så enorm som det sades från början, men du kanske menar något annat fusk, skattefusk?
Det är väl upp till varje par hur de vill ha det ! och sedan vill jag påpeka att många av de så kallat "Hollywod fruarn" jobbar och jobbar hårt för att kunna dra in pengar till sitt leverne ,ni tror väl inte deras pengar bara ramla in över dom ?det vi får se på TV om dom är ju styrt av Tv bolaget och liksom i många sådana program så får vi bara se "glamouren och deras fritid.Finns säkert dom som inte jobbar och lever på sina män men det är upp till dom hur de vill ha det .Jag själv har inte jobbat på 12 år men det är något som min man och jag har kommit överens om oss emellan ,jag sköter hem och trädgård och han sköter sitt .
CITAT (*Stintan* @ 06-02-2012, 20:14)  Nu var det ett svar på Rudas inlägg och inte något jag tror kan apliceras på de flesta så var lugn du. Förstår inte varför du känner att du måste försvara dig och att du får för dig att jag menar att alla lever som vissa Hollywoodfruar. Varför i all världen tror du att jag känner att jag skulle behöva försvara mig, jag (vi ) har valt att leva så som det passar oss, vilket innebär att jag har valt att arbeta lika mycket som min man. Däremot tycker jag inte att man har något skäl att se ner på andra som gör annorlunda val, har man råd med att kvinnan eller för den delen mannen stannar hemma så är det väl verkligen ett privat val. Förmodligen väljer man då att leva på en något lägre ekonomisk standard, tycker du då att det är något som andra överhuvudtaget skall ha synpunkter på? Gita
CITAT (Anma @ 05-02-2012, 17:53)  Raljera fungerar inte på det här forumet, det visste jag egentligen redan. Jaha, så det är det du gör? Jamen då har jag verkligen missuppfattat dig, jag trodde du stod för någonting i ditt flitiga framförande av vad jag trodde var dina åsikter. Jag lovar, jag skall inte ta dig på allvar........... Gita
CITAT (Gita @ 07-02-2012, 07:00)  Jaha, så det är det du gör? Jamen då har jag verkligen missuppfattat dig, jag trodde du stod för någonting i ditt flitiga framförande av vad jag trodde var dina åsikter. Jag lovar, jag skall inte ta dig på allvar........... Gita Jag raljerade om företagarnas feta plånböcker. Det borde en intelligent kvinna som du förstå, men jag har väl satt dig för högt på den skalan antar jag. Varför inte svara på sakfrågorna istället?
*Stintan*
07-02-2012, 09:08
CITAT (Gita @ 07-02-2012, 06:40)  Varför i all världen tror du att jag känner att jag skulle behöva försvara mig, jag (vi ) har valt att leva så som det passar oss, vilket innebär att jag har valt att arbeta lika mycket som min man. Däremot tycker jag inte att man har något skäl att se ner på andra som gör annorlunda val, har man råd med att kvinnan eller för den delen mannen stannar hemma så är det väl verkligen ett privat val. Förmodligen väljer man då att leva på en något lägre ekonomisk standard, tycker du då att det är något som andra överhuvudtaget skall ha synpunkter på? Gita Det verkade så eftersom du var så snabb att svara med ett surt inlägg om hur du själv lever vad nu det har med saken att göra. Tyck du vad du vill men bestäm inte vad andra ska tycka. Fortfarande har jag inte avsett de människor du pratar om så ge dig nu, det finns faktiskt andra.
Red Top
07-02-2012, 11:43
Helle Klein tillhör inte mina absoluta favoriter, men här har hon verligen fått till det i sin debutledare i Dagens arena. " Var är statsministern?" "Morden i Malmö har fått politiker och medier att gå i spinn. Härom morgonen kunde vi se Malmös kommunalråd Ilmar Reepalu (S) i en hätsk debatt med justitieminister Beatrice Ask (M) om vems felet är. Pajkastningen i tv skapar knappast förtroende hos medborgarna som känner sig rädda och uppgivna över utvecklingen i deras stad.
Reepalu har självklart ett stort ansvar för hur samhällslivet i Malmö fungerar. Men att göra den eskalerande våldsutvecklingen i Sveriges tredje stad till ett lokalt problem är i bästa fall tecken på feghet, i sämsta fall utslag av cynisk partistrategi hos de Nya Moderaterna.
I stället för att lösa samhällsproblemen ska nu bilden präntas in av en S-styrd kommun som förvandlats till laglöst land. Schlingmannifieringen av regerandet vet visst inga gränser.
Intressant i sammanhanget är statsministerns frånvaro. När så det åttonde mordet på kort tid inträffar, vad gör Fredrik Reinfeldt? Han tronar upphöjd i sitt Rosenbad. Han antar betraktarens kyliga blick och med bister min i tv konstaterar han att ”Malmö själv måste skapa förutsättningar för människor att göra andra livsval än kriminalitet”.
Jaha................................."Läs vidare i länken.
CITAT (Anma @ 07-02-2012, 08:30)  Jag raljerade om företagarnas feta plånböcker. Det borde en intelligent kvinna som du förstå, men jag har väl satt dig för högt på den skalan antar jag. Varför inte svara på sakfrågorna istället? Det framstår mer och mer som om du raljerar om det mesta, du börjar bli lite svår att ta på allvar även om du möjligen menar allvar någon enstaka gång. Gita
CITAT (*Stintan* @ 07-02-2012, 09:08)  Det verkade så eftersom du var så snabb att svara med ett surt inlägg om hur du själv lever vad nu det har med saken att göra. Tyck du vad du vill men bestäm inte vad andra ska tycka. Fortfarande har jag inte avsett de människor du pratar om så ge dig nu, det finns faktiskt andra. Jag vet inte om det på något sätt är surt eller förbjudet att anse att var och en har rätt att göra sina egna val. Fast å andra sidan så spelar det ju ingen roll vad du tycker om andras livsval. Om du nu tycker att det är besvärande att någon "lever" på sin man eller kanske valt en annan rollfördelning än du skulle ha gjort så är det väl bara dig själv det stör. Nu vet jag ju inget om dig, men du framstår ofta som väldigt bitter, kan det möjligen vara så att du lever i/har levt i sådana förhållanden att du inte haft möjlighet att välja? Kan det vara så att det ligger en del missunnsamhet i ditt sätt att se på andra och andras val? Observera nu att det sista är en fråga och inget påstående. Gita
CITAT (Gita @ 07-02-2012, 13:13)  Det framstår mer och mer som om du raljerar om det mesta, du börjar bli lite svår att ta på allvar även om du möjligen menar allvar någon enstaka gång. Gita Det tycker faktiskt inte jag om man bara har lite förmåga att uppfatta nyanser om vad som möjligen är ironi eller inte. Inte alltid lätt och förmodligen ännu svårare om man har vitt skilda åsikter...men då är det ju man själv äger problemet.
CITAT (Cacki @ 07-02-2012, 13:30)  Det tycker faktiskt inte jag om man bara har lite förmåga att uppfatta nyanser om vad som möjligen är ironi eller inte. Inte alltid lätt och förmodligen ännu svårare om man har vitt skilda åsikter...men då är det ju man själv äger problemet. Ja, du vet väl kanske! Gita
Ugglemormor
07-02-2012, 14:17
...  vad menar ni med att jag raljerar? Jag skrev ju om att jag missunnar ingen att hamna i ett dåligt läge pga sjukdommar ex. ---- är det helt fel tänkt då? Jag tycker bara synd om dem som inte kan fatta att det finns olika stilar att leva sitt liv. Våran framtid var planerad redan då vi var vid 25-års ålder att skaffa oss en bas till äldre dagar..... det gör väl vilken som helst företagare som har flyt i sin firma........ Men om jag vänder på detta när min livstil inte tycks gillas så låter jag bli all sjukgymnastik, så att ni kan få den och sedan blir jag rörelseförhindrad och flyttar till en lägenhet med endast några trasor i garderoben..... .. söker socilabidrag, hemhjälp och förtidspension så då är jag nog i nivå som accepteras här, eller? ...
CITAT (Gita @ 07-02-2012, 13:58)  Ja, du vet väl kanske! Gita Vad menar du? Kan du utveckla de lite bättre annars finns det risk att jag tar kommentaren som om det låg en förtäckt undermening i den mot mej som person.
*Stintan*
07-02-2012, 15:53
CITAT (Gita @ 07-02-2012, 13:28)  Jag vet inte om det på något sätt är surt eller förbjudet att anse att var och en har rätt att göra sina egna val. Fast å andra sidan så spelar det ju ingen roll vad du tycker om andras livsval. Om du nu tycker att det är besvärande att någon "lever" på sin man eller kanske valt en annan rollfördelning än du skulle ha gjort så är det väl bara dig själv det stör. Nu vet jag ju inget om dig, men du framstår ofta som väldigt bitter, kan det möjligen vara så att du lever i/har levt i sådana förhållanden att du inte haft möjlighet att välja? Kan det vara så att det ligger en del missunnsamhet i ditt sätt att se på andra och andras val? Observera nu att det sista är en fråga och inget påstående. Gita Vad jag tycker spelar väl ungefär lika liten roll som vad du tycker om andras livsval d.v.s. ingen roll alls. Mig stör andras livsval inte ett smack men det betyder inte att jag inte kan tycka. Det handlar faktiskt inte om ditt eller mitt livsval! Sen tycker jag att du ska hålla dina spekulationer om mig som person utanför diskussionen tack! Det blir så lätt fel förstår du när man inte har en susning!
CITAT (Gita @ 07-02-2012, 13:13)  Det framstår mer och mer som om du raljerar om det mesta, du börjar bli lite svår att ta på allvar även om du möjligen menar allvar någon enstaka gång. Gita Du får nog hitta på något annat om du vill håna mig, för sånt där biter inte, bara så du vet. Hur var det där med att svara på sakfrågor? Har du inget vettigt att säga om just sakfrågan, månde? Jag kanske rent av har rätt men du för allt i världen inte kan erkänna det? Ja, så måste det ju vara med tanke på hur svårt du har för att bemöta sakfrågan.
Gunilla T
07-02-2012, 16:05
Finanskris - klimatkris - energikris....och Fredriks nyhet idag är att vi skall arbeta till 75 år. http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/s...en-for-klimatet
CITAT (Anma @ 07-02-2012, 16:00)  Du får nog hitta på något annat om du vill håna mig, för sånt där biter inte, bara så du vet. Hur var det där med att svara på sakfrågor? Har du inget vettigt att säga om just sakfrågan, månde? Jag kanske rent av har rätt men du för allt i världen inte kan erkänna det? Ja, så måste det ju vara med tanke på hur svårt du har för att bemöta sakfrågan. Vad är det du vill veta? Tycks som om sakfrågan kommit bort i allt raljerande. Gita
CITAT (*Stintan* @ 07-02-2012, 15:53)  Vad jag tycker spelar väl ungefär lika liten roll som vad du tycker om andras livsval d.v.s. ingen roll alls. Mig stör andras livsval inte ett smack men det betyder inte att jag inte kan tycka. Det handlar faktiskt inte om ditt eller mitt livsval!
Sen tycker jag att du ska hålla dina spekulationer om mig som person utanför diskussionen tack! Det blir så lätt fel förstår du när man inte har en susning! "Det handlar faktiskt inte om ditt eller mitt livsval! Vad handlade det om då om inte om ditt, mitt och alla andras livsval. Du t.o.m jämförde ju andras livsval, dvs. valet att kanske inte yrkesarbeta med prostitution. Gita
CITAT (Gita @ 07-02-2012, 17:15)  Vad är det du vill veta? Tycks som om sakfrågan kommit bort i allt raljerande. Gita En mening i ett långt inlägg, den tar du fasta på, medan sakfrågan glömmer du bort. Nåja. Du kan fortsätta leka nere i sandlådan, jag känner inte för "debatt" på den nivån. Du får hitta någon annan att leka med.
Ugglemormor
07-02-2012, 17:53
-- och jag passar inte i en småskuren sandlåda heller, så fortsätt ni som vill men inte jag........
*Stintan*
07-02-2012, 17:54
CITAT (Gita @ 07-02-2012, 17:20)  "Det handlar faktiskt inte om ditt eller mitt livsval! Vad handlade det om då om inte om ditt, mitt och alla andras livsval. Du t.o.m jämförde ju andras livsval, dvs. valet att kanske inte yrkesarbeta med prostitution. Gita Det handlade om Rudas inlägg ""Äktenskapet är alla lata kvinnors försörjningsinrättning" lär en gammal August ha sagt"! Det där stämmer ju inte in på särskilt många eller hur så hur du kan tro att min kommentar handlar om några andra än det lilla fåtal som gifter sig för pengar mot en gentjänst har jag mycket svårt att förstå. Kanske var det vanligare på Augusts tid. Är du en sån? Nej förmodligen inte! Är jag en sån? Nej! Är de flesta andra här det? Nej det är jag tämligen säker på att dom inte är!
Red Top
07-02-2012, 18:03
CITAT (Gunilla T @ 07-02-2012, 16:05)  Finanskris - klimatkris - energikris....och Fredriks nyhet idag är att vi skall arbeta till 75 år. http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/s...en-for-klimatetMycket intressant. Jag tror faktiskt också att kapitalismens, i nuvarande form, timmar är räknade. M:s, Fredriks?, nya utspel, är lite löjligt. Hädanefter ska alla gamlingar arbeta tills de stupar i graven medan unga människor bor på gatan och svälter. Är det det som kallas arbetslinjen?? Förresten tycker han också att alla ska byta branch i mitten av livet. Då är det väl på tiden att han skaffar sig ett hederligt jobb 2014.  Han kan ju börja med att rusta upp järnvägen.
Gossen Ruda
07-02-2012, 18:21
Ja, låt oss för allt smör i Småland slippa honom som statsminister tills han blir 75.  Fö skall Östros lämna politiken, tack för det. S kommer ännu närmare regeringsmakten.
Red Top
07-02-2012, 18:29
CITAT (Gossen Ruda @ 07-02-2012, 18:21)  Ja, låt oss för allt smör i Småland slippa honom som statsminister tills han blir 75. Fö skall Östros lämna politiken, tack för det. S kommer ännu närmare regeringsmakten.  [attachment=67764:hapydancsmil.gif]
Huggorm
07-02-2012, 18:35
CITAT (Red Top @ 07-02-2012, 18:03)  Mycket intressant. Jag tror faktiskt också att kapitalismens, i nuvarande form, timmar är räknade. M:s, Fredriks?, nya utspel, är lite löjligt. Hädanefter ska alla gamlingar arbeta tills de stupar i graven medan unga människor bor på gatan och svälter. Är det det som kallas arbetslinjen?? Förresten tycker han också att alla ska byta branch i mitten av livet. Då är det väl på tiden att han skaffar sig ett hederligt jobb 2014.  Han kan ju börja med att rusta upp järnvägen. Intressant tanke. Han är 46 år nu, så det innebär att han kan leda landet i nästan trettio år till
Red Top
07-02-2012, 19:16
CITAT (Huggorm @ 07-02-2012, 18:35)  Intressant tanke. Han är 46 år nu, så det innebär att han kan leda landet i nästan trettio år till  Missade du att han tycker att man ska byta jobb mitt i livet. När han är 75 är han väl knappast mitt i livet. Eller tror du medelåldern på män kommer stiga till 150 på så kort tid.
Huggorm
07-02-2012, 19:28
CITAT (Red Top @ 07-02-2012, 19:16)  Missade du att han tycker att man ska byta jobb mitt i livet. När han är 75 är han väl knappast mitt i livet. Eller tror du medelåldern på män kommer stiga till 150 på så kort tid.  Han bytte ju 2006, så nu behöver han inte byta igen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|