|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
Huggorm
03-02-2012, 13:46
CITAT (Anma @ 03-02-2012, 13:35)  14960:- före skatt i A-kassa är maxbeloppet. Endast var fjärde (om inte ännu färre numer) får 80% av sin inkomst i arbetslöshetsersättning. 14960:-, hur många heltidsarbeten har den lönen? Jag tjänade 12000kr på mitt första riktiga jobb, det var 2001 så det motsvarar väll 14000kr som jag hade på ett annat jobb 2005-2006. Vilket i sin tur kanske motsvarar de 14960kr A-kassans maxbelopp är idag. Sedan skall man komma ihåg att den arbetslöse slipper pendlingskostnader.
*Stintan*
03-02-2012, 13:48
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 13:07)  Inte alltid. Har man exempelvis förlorat ett välbetalt arbete så får man mer i A-kassa än man får i lön från ett sämre betalat arbete. Rent generellt har det lönat sig ganska dåligt att arbeta, skillnaden ut utbetalade pengar har varit liten Så kan du väl inte resonera och jämföra. Är du arbetslös arbetar du ju inte. Men du kanske tillhör dom som hellre går på A-kassa än jobbar.
Huggorm
03-02-2012, 13:54
CITAT (*Stintan* @ 03-02-2012, 13:48)  Så kan du väl inte resonera och jämföra. Är du arbetslös arbetar du ju inte. Men du kanske tillhör dom som hellre går på A-kassa än jobbar. Ja, eller hur
*Stintan*
03-02-2012, 13:57
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 13:46)  Jag tjänade 12000kr på mitt första riktiga jobb, det var 2001 så det motsvarar väll 14000kr som jag hade på ett annat jobb 2005-2006. Vilket i sin tur kanske motsvarar de 14960kr A-kassans maxbelopp är idag. Sedan skall man komma ihåg att den arbetslöse slipper pendlingskostnader. Lönen bestäms inte utifrån om man pendlar eller ej. Det är faktiskt oväsentligt både när det gäler lön och A-kassa. Resor är väl avdragsgilla om man inte kan åka med allmänna färdmedel.
*Stintan*
03-02-2012, 14:02
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 13:54)  Ja, eller hur  Även om det nu finns ett tak så är det väl rimligt att det är olika A-kasseersättning för hög- resp. lågavlönade. Löftet var väl att arbete ska löna sig så jag förstår fortfarande inte vad A-kassan har med det att göra?
Huggorm
03-02-2012, 14:12
CITAT (*Stintan* @ 03-02-2012, 14:02)  Även om det nu finns ett tak så är det väl rimligt att det är olika A-kasseersättning för hög- resp. lågavlönade. Löftet var väl att arbete ska löna sig så jag förstår fortfarande inte vad A-kassan har med det att göra? Arbete skall löna sig i förhållande till att inkassera pengar från det offentliga i form av exempelvis A-kassa.
*Stintan*
03-02-2012, 15:14
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 14:12)  Arbete skall löna sig i förhållande till att inkassera pengar från det offentliga i form av exempelvis A-kassa. Det har det alltid gjort!
andersen
03-02-2012, 15:24
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 14:12)  Arbete skall löna sig i förhållande till att inkassera pengar från det offentliga i form av exempelvis A-kassa. A-kassans pengar kommer inte ifrån det offentliga vad nu det är för något, utan A-kassan är en försäkring!
Huggorm
03-02-2012, 15:40
CITAT (andersen @ 03-02-2012, 15:24)  A-kassans pengar kommer inte ifrån det offentliga vad nu det är för något, utan A-kassan är en försäkring! En försäkring som man kan utkassera från utan att först ha inkasserat något, åtminstone när det gäller alfakassan. Någon måste ändå betala kalaset.
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 13:46)  Jag tjänade 12000kr på mitt första riktiga jobb, det var 2001 så det motsvarar väll 14000kr som jag hade på ett annat jobb 2005-2006. Vilket i sin tur kanske motsvarar de 14960kr A-kassans maxbelopp är idag. Sedan skall man komma ihåg att den arbetslöse slipper pendlingskostnader. Om det var ditt första jobb är det logiskt att lönen är lägre. En person som är 20 år äldre än dig skulle hat högre ingångslön. Vadå pendlingskostnader? Alla pendlar inte till jobbet, men i mitt samhälle måste man pendla till arbetsförmedlingen, den ligger i samhället två mil bort.
malarmaster
03-02-2012, 16:29
CITAT (andersen @ 03-02-2012, 15:24)  A-kassans pengar kommer inte ifrån det offentliga vad nu det är för något, utan A-kassan är en försäkring! det mesta som betalas ut i a-kassa kommer från statskassan dvs skattepengar. det är riktigt att a-kassa är en försäkring liksom sjukförsäkring men båda systemen finansieras med skattemedel. ulf
CITAT (malarmaster @ 03-02-2012, 16:29)  det mesta som betalas ut i a-kassa kommer från statskassan dvs skattepengar. det är riktigt att a-kassa är en försäkring liksom sjukförsäkring men båda systemen finansieras med skattemedel. ulf A-kassan finansieras mig veterligen med arbetsgivaravgiften. Arbetsgivaravgiften sägs vara ett löneutrymme som arbetstagaren avstår ifrån och således kan a-kassan sägas vara självförsörjande. Precis som vilken försäkring som helst.
*Stintan*
03-02-2012, 16:47
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 15:40)  En försäkring som man kan utkassera från utan att först ha inkasserat något, åtminstone när det gäller alfakassan. Någon måste ändå betala kalaset. Njae det där stämmer inte riktigt Du kanske ska studera villkoren för att kunna få ersättning från Alfakassan innan du påstår saker. https://www.alfakassan.se/Villkor
Red Top
03-02-2012, 18:29
Nu är det skillnaden mellan blocken nästan utjämnad. Dagens demoskopmätning visar att alliansen(46,8) bara ligger 1,1 procentenheter över i väljarstöd gentemot oppositionen(45,7)(och då menar jag S, MP och V).
andersen
03-02-2012, 18:51
CITAT (malarmaster @ 03-02-2012, 16:29)  det mesta som betalas ut i a-kassa kommer från statskassan dvs skattepengar. det är riktigt att a-kassa är en försäkring liksom sjukförsäkring men båda systemen finansieras med skattemedel. ulf Hur finansieras A-kassan.
Huggorm
03-02-2012, 18:56
CITAT (Red Top @ 03-02-2012, 18:29)  Nu är det skillnaden mellan blocken nästan utjämnad. Dagens demoskopmätning visar att alliansen(46,8) bara ligger 1,1 procentenheter över i väljarstöd gentemot oppositionen(45,7)(och då menar jag S, MP och V). Tur att alliansen har SD på sin sida i de flesta frågor då
Gunilla T
03-02-2012, 18:56
CITAT (andersen @ 03-02-2012, 18:51)  Det är bra andersen - rätt skall vara rätt
*Stintan*
03-02-2012, 19:00
CITAT (andersen @ 03-02-2012, 18:51)  Tack för den! Kanske man kan slippa höra att det är skattepengar som betalar A-kassan nu.
Blomstertanten
03-02-2012, 19:19
CITAT (*Stintan* @ 03-02-2012, 19:00)  Tack för den! Kanske man kan slippa höra att det är skattepengar som betalar A-kassan nu. Det spelar ingen roll hur många gånger man berättar fakta!!!! Somliga kommer i alla fall att tjata om bidrag!!!
Huggorm
03-02-2012, 19:20
CITAT (*Stintan* @ 03-02-2012, 19:00)  Tack för den! Kanske man kan slippa höra att det är skattepengar som betalar A-kassan nu. Ja, för skillnaden mellan skatt och arbetsgivaravgift är ju enorm
Red Top
03-02-2012, 19:30
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 19:20)  Ja, för skillnaden mellan skatt och arbetsgivaravgift är ju enorm  Försök åtminstone förstå vad du läser. "För att finansera arbetslöshetsförsäkringen finns intäkter från två källor, avgifter som a-kassans medlemmar betalar samt en arbetsgivaravgift som kallas för arbetsmarknadsavgift. Den skall enligt lag finansiera arbetslöshetsersättning men också aktivitetsstöd, lönegarantin och vissa statliga ålderspensionsavgifter. Arbetsmarknadsavgiften är alltså arbetsgivarnas och arbetstagarnas pengar, som räknas av löneutrymmet."Hur kan du få det till skatt, när det avräknas från löneutrymmet. Dvs de som arbetar får lägre lönehöjningar.
Huggorm
03-02-2012, 19:34
CITAT (Red Top @ 03-02-2012, 19:30)  Försök åtminstone förstå vad du läser. "För att finansera arbetslöshetsförsäkringen finns intäkter från två källor, avgifter som a-kassans medlemmar betalar samt en arbetsgivaravgift som kallas för arbetsmarknadsavgift. Den skall enligt lag finansiera arbetslöshetsersättning men också aktivitetsstöd, lönegarantin och vissa statliga ålderspensionsavgifter. Arbetsmarknadsavgiften är alltså arbetsgivarnas och arbetstagarnas pengar, som räknas av löneutrymmet."Hur kan du få det till skatt, när det avräknas från löneutrymmet. Dvs de som arbetar får lägre lönehöjningar. Det såg väll illa ut att ta för många procent i skatt, så istället tar de arbetsgivaravgiften före lönen betalas ut. Det enda som skiljer den från skatten är att pengarna är öronmärkta. Men genom att kalla den något annat så lurar de alltid någon.
Red Top
03-02-2012, 19:40
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 19:34)  Det såg väll illa ut att ta för många procent i skatt, så istället tar de arbetsgivaravgiften före lönen betalas ut. Det enda som skiljer den från skatten är att pengarna är öronmärkta. Men genom att kalla den något annat så lurar de alltid någon. [attachment=67662:smileys_...g_314088.gif]
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 19:34)  Det såg väll illa ut att ta för många procent i skatt, så istället tar de arbetsgivaravgiften före lönen betalas ut. Det enda som skiljer den från skatten är att pengarna är öronmärkta. Men genom att kalla den något annat så lurar de alltid någon. Ibland är du inte ens rolig...
Huggorm
03-02-2012, 19:45
Jag försökte inte vara rolig, det var ett fullständigt allvarligt inlägg.
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 19:45)  Jag försökte inte vara rolig, det var ett fullständigt allvarligt inlägg. Hur kan staten gå och sno 23 miljarder öronmärkta pengar?
Huggorm
03-02-2012, 19:57
CITAT (Anma @ 03-02-2012, 19:55)  Hur kan staten gå och sno 23 miljarder öronmärkta pengar? Relativt öronmärkta pengar.
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 19:57)  Relativt öronmärkta pengar. Vadå relativt.
malarmaster
03-02-2012, 20:18
kul diskussion. vad som är skatt eller inte beror på vilket block man tillhör? arbetsgivaravgiften är 31,42% och mycket av den finansierar olika system men det är också en skatt då mycket av pengarna den drar in hamnar direkt i statskassan och används till vad som helst. öronmärkta pengar finns inte i sverige. att vara med i a-kassa är frivilligt(än så länge) och det är sant att en del av arbetsmarknadsavgiften finansierar delar av a-kassan men observera att alla inkomstagare som betalar arbetsgivaravgift följaktligen också betalar till a-kassan oavsett om man är medlem eller ej.är detta då en avgift för något du inte får eller en smygskatt? det är skitenkelt att kalla olika skatter för avgifter o trolla bort korten,jag håller delvis med huggis,avgifter som betalas kollektivt bör inte kallas avgift utan skatt. pensionsavgift kan jag förstå för den skall rimligtvis alla kunna få,likaså sjukförsäkringsavgift men allmän löneavgift? skatt eller vad? Rimligtvis skulle alla pengar vara öronmärkta o slussas in i respektive konto.överskott kunde då sänka avgiften eller underskott höja. tyvärr funkar inte systemet så,det finns fler exempel,bilskatt,direkt till statskassan istället för till vägverket, energi/koloxidskatter,till statskassan istället för till forskning/utbyggnad av energialternativ. på kommunal nivå är det likadant,avgifter för allt,men var hamnar pengarna? kalla det för vad det är,smygskatter. Ulf
CITAT (malarmaster @ 03-02-2012, 20:18)  kul diskussion. vad som är skatt eller inte beror på vilket block man tillhör? arbetsgivaravgiften är 31,42% och mycket av den finansierar olika system men det är också en skatt då mycket av pengarna den drar in hamnar direkt i statskassan och används till vad som helst. öronmärkta pengar finns inte i sverige. att vara med i a-kassa är frivilligt(än så länge) och det är sant att en del av arbetsmarknadsavgiften finansierar delar av a-kassan men observera att alla inkomstagare som betalar arbetsgivaravgift följaktligen också betalar till a-kassan oavsett om man är medlem eller ej.är detta då en avgift för något du inte får eller en smygskatt? det är skitenkelt att kalla olika skatter för avgifter o trolla bort korten,jag håller delvis med huggis,avgifter som betalas kollektivt bör inte kallas avgift utan skatt. pensionsavgift kan jag förstå för den skall rimligtvis alla kunna få,likaså sjukförsäkringsavgift men allmän löneavgift? skatt eller vad? Rimligtvis skulle alla pengar vara öronmärkta o slussas in i respektive konto.överskott kunde då sänka avgiften eller underskott höja. tyvärr funkar inte systemet så,det finns fler exempel,bilskatt,direkt till statskassan istället för till vägverket, energi/koloxidskatter,till statskassan istället för till forskning/utbyggnad av energialternativ. på kommunal nivå är det likadant,avgifter för allt,men var hamnar pengarna? kalla det för vad det är,smygskatter. Ulf Alla med försäkringar betalar till försäkringarna, föjdaktigen betalar man till försäkringsbolagen även om man aldrig drabbas av en skada. Är det en avgift som du inte får något för eller är det en smygskatt till f-bolagen? De som inte arbetar bidrar inte till arbetgivaravgiften. Är de skattesmitare? (sjuka, arbetslösa och pensionärer)
Huggorm
03-02-2012, 20:51
CITAT (Anma @ 03-02-2012, 20:37)  Alla med försäkringar betalar till försäkringarna, föjdaktigen betalar man till försäkringsbolagen även om man aldrig drabbas av en skada. Är det en avgift som du inte får något för eller är det en smygskatt till f-bolagen? De som inte arbetar bidrar inte till arbetgivaravgiften. Är de skattesmitare? (sjuka, arbetslösa och pensionärer) Enligt din logik måste de väll vara försäkringssvindlare?
malarmaster
03-02-2012, 21:03
CITAT (Anma @ 03-02-2012, 20:37)  Alla med försäkringar betalar till försäkringarna, föjdaktigen betalar man till försäkringsbolagen även om man aldrig drabbas av en skada. Är det en avgift som du inte får något för eller är det en smygskatt till f-bolagen? De som inte arbetar bidrar inte till arbetgivaravgiften. Är de skattesmitare? (sjuka, arbetslösa och pensionärer) har du en försäkring betalar du en premie o inte någon "avgift",en social försäkring betalas oftast kollektivt,dvs den är lagstadgad. är det då en skatt,premie eller avgift? privata försäkringar,som a-kassa är dessutom frivilliga. de flesta människor jobbar i alla fall någon period av livet,de flesta jobbar hela livet fram till pension och har följaktligen bidragit med stora summor till systemen. men det betyder bara att statskassan i mängder av år fått in höga belopp som inte använts till individen utan använts till annat.statskassan behöver givetvis få in skatter men kalla dem då det och inte något annat,c.a 10% av arbetsgivaravgiften är en ren skatt,mer om man räknar in den del av a-kassefinansieringen som de som av olika anledningar inte är med i systemet tvingas betala genom sin arbetsgivare, Hur många löntagare vet hur mycket av deras "löneutrymme" är lagstadgade avgifter och hur mycket är smygskatt? Hade mycket hellre sett att alla dessa sk avgifter varit öronmärkta och INTE gått till statskassan utan istället finansierat respektive system,då hade man sett om det var över eller under finansierat och kunnat reglera det upp eller ner. arbetsgivaravgifterna är ju något som på sikt måste ner för att få ner lönekostnaden i sverige o öka vår konkurrenskraft, Ulf
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 20:51)  Enligt din logik måste de väll vara försäkringssvindlare? Det var inte min logik.
CITAT (malarmaster @ 03-02-2012, 21:03)  har du en försäkring betalar du en premie o inte någon "avgift",en social försäkring betalas oftast kollektivt,dvs den är lagstadgad. är det då en skatt,premie eller avgift? privata försäkringar,som a-kassa är dessutom frivilliga. de flesta människor jobbar i alla fall någon period av livet,de flesta jobbar hela livet fram till pension och har följaktligen bidragit med stora summor till systemen. men det betyder bara att statskassan i mängder av år fått in höga belopp som inte använts till individen utan använts till annat.statskassan behöver givetvis få in skatter men kalla dem då det och inte något annat,c.a 10% av arbetsgivaravgiften är en ren skatt,mer om man räknar in den del av a-kassefinansieringen som de som av olika anledningar inte är med i systemet tvingas betala genom sin arbetsgivare, Hur många löntagare vet hur mycket av deras "löneutrymme" är lagstadgade avgifter och hur mycket är smygskatt? Hade mycket hellre sett att alla dessa sk avgifter varit öronmärkta och INTE gått till statskassan utan istället finansierat respektive system,då hade man sett om det var över eller under finansierat och kunnat reglera det upp eller ner. arbetsgivaravgifterna är ju något som på sikt måste ner för att få ner lönekostnaden i sverige o öka vår konkurrenskraft, Ulf Bilförsäkringen är obligatorisk. Du blir tvångsansluten till jättedyra trafiksäkerhetsföreningen om du inte har en bilförsäkring. Är bilförsäkringen en avgft, premie eller skatt? Smygskatt kanske? För att undkomma bilförsäkring får du inte äga en bil. För att undkomma att bidra till arbetsgivaravgifterna får du inte ha ett jobb.
Som man bäddar får man ligga !
Huggorm
03-02-2012, 22:05
CITAT (Motti @ 03-02-2012, 21:59)  Som man bäddar får man ligga ! Om man inte har en RUT-piga
CITAT (Motti @ 03-02-2012, 21:59)  Som man bäddar får man ligga ! Det där var svar på vadå?
malarmaster
03-02-2012, 22:34
CITAT (Anma @ 03-02-2012, 21:48)  Bilförsäkringen är obligatorisk. Du blir tvångsansluten till jättedyra trafiksäkerhetsföreningen om du inte har en bilförsäkring. Är bilförsäkringen en avgft, premie eller skatt? Smygskatt kanske? För att undkomma bilförsäkring får du inte äga en bil. För att undkomma att bidra till arbetsgivaravgifterna får du inte ha ett jobb. trafikförsäkringen är i mina ögon en avgift då den är lagstadgad,övrig del av en bilförsäkring är en premie då den är frivillig. jag menar inte att arbetsgivaravgifter skall slopas,där ingår måmga viktiga delar i vårt socialförsäkringssystem men 1/3 är ren skatt som inte går till dessa system.Vidare går både a-kassan och sjukförsäkringen med betydande överskott. det är detta jag vänder mig mot,systemen bör gå jämt upp och avgifterna regleras efter det årligen.Finns ingen anledning att det skall skötas över statskassan. Av någon anledning hänger du upp dig på i alla diskussioner att sänka kostnader är något fult. har du tänkt på att om arbetsgivaravgifterna sänktes och därmed lönekostnaderna, att det kunde generera nya jobb alternativt höjda löner? ulf
CITAT (malarmaster @ 03-02-2012, 22:34)  trafikförsäkringen är i mina ögon en avgift då den är lagstadgad,övrig del av en bilförsäkring är en premie då den är frivillig. jag menar inte att arbetsgivaravgifter skall slopas,där ingår måmga viktiga delar i vårt socialförsäkringssystem men 1/3 är ren skatt som inte går till dessa system.Vidare går både a-kassan och sjukförsäkringen med betydande överskott. det är detta jag vänder mig mot,systemen bör gå jämt upp och avgifterna regleras efter det årligen.Finns ingen anledning att det skall skötas över statskassan. Av någon anledning hänger du upp dig på i alla diskussioner att sänka kostnader är något fult. har du tänkt på att om arbetsgivaravgifterna sänktes och därmed lönekostnaderna, att det kunde generera nya jobb alternativt höjda löner? ulf Nu har du missförstått mig fullständigt. Jag hänger upp mig på att du vill få avgiter och försäkringar till skatt och inget annat. Jag tycker det är sjukt att staten stjäl en hundratals miljarder både från sjukförsäkringen och från a-kassan. Om sjukförsäkringen skulle kunna få behålla sina pengar istället för att de ska ges i bort till folk med arbeten så skulle des kuja kunna även i fortsättningen vara sjuka och inskrivna i sjukförskäringen istället för att utförsäkras med jämna mellanrum och i värsta fall hamna i socialbidragsberoende.
*Stintan*
03-02-2012, 22:57
CITAT (malarmaster @ 03-02-2012, 22:34)  trafikförsäkringen är i mina ögon en avgift då den är lagstadgad,övrig del av en bilförsäkring är en premie då den är frivillig. jag menar inte att arbetsgivaravgifter skall slopas,där ingår måmga viktiga delar i vårt socialförsäkringssystem men 1/3 är ren skatt som inte går till dessa system.Vidare går både a-kassan och sjukförsäkringen med betydande överskott. det är detta jag vänder mig mot,systemen bör gå jämt upp och avgifterna regleras efter det årligen.Finns ingen anledning att det skall skötas över statskassan. Av någon anledning hänger du upp dig på i alla diskussioner att sänka kostnader är något fult. har du tänkt på att om arbetsgivaravgifterna sänktes och därmed lönekostnaderna, att det kunde generera nya jobb alternativt höjda löner? ulf Om pengarna gick tillbaka till löntagaran vore de väl bra men förmodligen skulle dom hamna som ytterligare vinstpengar i företagrnas fickor. Som den sänkta krogmomsen. Varför höjdes A-kasseavgifterna så mycket när det blir sånt överskott av det? Sänk avgiften! Låt sjuka människor få ersättning när de är sjuka och skippa utförsäkringarna. Försäkringskassan går ju plus med massor. m.m.
Huggorm
03-02-2012, 23:01
CITAT (*Stintan* @ 03-02-2012, 22:57)  Om pengarna gick tillbaka till löntagaran vore de väl bra men förmodligen skulle dom hamna som ytterligare vinstpengar i företagrnas fickor. Som den sänkta krogmomsen. Varför höjdes A-kasseavgifterna så mycket när det blir sånt överskott av det? Sänk avgiften! Låt sjuka människor få ersättning när de är sjuka och skippa utförsäkringarna. Försäkringskassan går ju plus med massor. m.m. Hur gör du om du får lite pengar över en månad, skyndar du dig att spendera dem på en gång då eller lägger du undan till svårare tider?
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 23:01)  Hur gör du om du får lite pengar över en månad, skyndar du dig att spendera dem på en gång då eller lägger du undan till svårare tider? Regeringen sänkte restaurangmomsen för att de påstod att det skulle generara fler jobb. Hur bildas fler jobb av att företagarna har feta privata bankkonton istället för att anställa någon och ge den lön?
Huggorm
03-02-2012, 23:12
CITAT (Anma @ 03-02-2012, 23:09)  Regeringen sänkte restaurangmomsen för att de påstod att det skulle generara fler jobb. Hur bildas fler jobb av att företagarna har feta privata bankkonton istället för att anställa någon och ge den lön? McDonalds skulle anställa mängder av folk samt att de sänkt priserna. Det samma gällde även de andra stora hamburgerkedjorna. Pizzeriorna sänkte inte några priser eller skall anställa, men så betalade de väll sällan någon moms heller så det fanns liksom inget att göra på där.
Hemskt tråkigt att höra hur ni på vänstersidan har så gammla fördommar om egna företagare !ni har ju inte en susning om hur det fungerar i verkligheten !ni tror ju att alla egna företagare är födda med guldsked i mun och att alla företagare är Whalenbergare och har stenrika föräldra i grunden för det finns väl i all sin da ingen som jobbat till sig ett företag för egen maskin osv nä det måste ju va något skumt i så fall Gisses vilka gammla fördommar ni bär på ! Varför tror ni att vi har en Borgelig Regering i dag ?därför att svenska folket vill ha det så !eller tror ni att 90 % är idioter och inte vet vad dom röstade på ?
CITAT (Motti @ 03-02-2012, 23:13)  Hemskt tråkigt att höra hur ni på vänstersidan har så gammla fördommar om egna företagare !ni har ju inte en susning om hur det fungerar i verkligheten !ni tror ju att alla egna företagare är födda med guldsked i mun och att alla företagare är Whalenbergare och har stenrika föräldra i grunden för det finns väl i all sin da ingen som jobbat till sig ett företag för egen maskin osv nä det måste ju va något skumt i så fall Gisses vilka gammla fördommar ni bär på ! Varför tror ni att vi har en Borgelig Regering i dag ?därför att svenska folket vill ha det så !eller tror ni att 90 % är idioter och inte vet vad dom röstade på ? Vem svarar du på? Vem menar du med vänsterfolk? Var har jag påstått att företagarna har guldsked i mun? Var har jag över huvudtaget klankat ner på företagare? För en gångs skull, svara på direkta frågor!!
*Stintan*
03-02-2012, 23:20
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 23:01)  Hur gör du om du får lite pengar över en månad, skyndar du dig att spendera dem på en gång då eller lägger du undan till svårare tider? Ingen risk att jag får några pengar över att spara. Hade jag fått något över hade jag gått till tandläkaren och det kan man kanske kalla spendera.
Huggorm
03-02-2012, 23:24
CITAT (*Stintan* @ 03-02-2012, 23:20)  Ingen risk att jag får några pengar över att spara. Hade jag fått något över hade jag gått till tandläkaren och det kan man kanske kalla spendera. Det kan vi jämföra med att bygga infrastruktur i Värmland, det är bra att ha om man har råd, men inget livsviktigt
CITAT (Huggorm @ 03-02-2012, 23:24)  Det kan vi jämföra med att bygga infrastruktur i Värmland, det är bra att ha om man har råd, men inget livsviktigt Hur ska man kunna pendla till jobbet utan fungerande infrastruktur? Du tjatar ju jämt om att man ska flytta dit bostäder finns och jobba där jobben finns.
Huggorm
03-02-2012, 23:28
CITAT (Anma @ 03-02-2012, 23:27)  Hur ska man kunna pendla till jobbet utan fungerande infrastruktur? Du tjatar ju jämt om att man ska flytta dit bostäder finns och jobba där jobben finns. Jag borde ha gjort det övertydligt med än sådan här:  Det är ju trots allt internet
*Stintan*
03-02-2012, 23:29
CITAT (Motti @ 03-02-2012, 23:13)  Hemskt tråkigt att höra hur ni på vänstersidan har så gammla fördommar om egna företagare !ni har ju inte en susning om hur det fungerar i verkligheten !ni tror ju att alla egna företagare är födda med guldsked i mun och att alla företagare är Whalenbergare och har stenrika föräldra i grunden för det finns väl i all sin da ingen som jobbat till sig ett företag för egen maskin osv nä det måste ju va något skumt i så fall Gisses vilka gammla fördommar ni bär på ! Varför tror ni att vi har en Borgelig Regering i dag ?därför att svenska folket vill ha det så !eller tror ni att 90 % är idioter och inte vet vad dom röstade på ?  så nu röstade plötsligt 90% av svenska folket på Reinfeldt & Co ???? Vem är Whalenberg? Vem har pratat om guldskedar? Tror du att alla företagare är nöjda med alliansregeringen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|