Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
Gossen Ruda
Snacka om meningslösa inlägg, det finns en speciellt tråd för dem. rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Gäller inte för TS.
Motti
Såg Teppas Fågelberg i dag på efter tio med Malou Von Siverts ! Han sa så klokt !sosse som han är att vi måste se framåt och inte se bakåt som många sossar gör ,ni ser på 30-talet Ådalen osv !det är väldigt länge sedan och världem har förändrats sedan dess mycket förändrats !han insåg det fler borde göra det !ingen i dag behöver stå med mössan i hand och bocka Men vad vi borgeliga behöver ta itu med är sjukförsäkringen den är inte rättvis som jag ser det och jag har påpekar det för en del Partikamrater inom Moderatrena ,jag ställer inte upp på alla utförsäkringar som vi har nu !
Anma
På tal om utförsäkringarna. Jag såg "Den flygande handläggaren" idag på Uppsala stadsteater. Genrepet.
Den flygande handläggaren
Alla borde sen den.
Gita
Angående Löfvens installationstal

En något orättvis betraktelse för förutom meningslöst namndroppande och hänvisningar till fornstora dar så innehöll talet en del kloka synpunkter (samsyn med Alliansen) rörande de viktigaste frågorna för framtiden dvs. arbetsmarknad, företagande och vikten av strama statsfinanser.
Väldigt långt i från sin företrädares "allt till alla alltid".
Så det kan kanske bli riktigt bra om han kan behålla sin hyfsat verklighetsförankrade samhällssyn.
Gita
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2012, 22:22) *
Snacka om meningslösa inlägg, det finns en speciellt tråd för dem. rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif Gäller inte för TS.

Nåja, nu är det inte du som avgör vad som gäller, varken i denna eller andra trådar. Det har du bara att finna dig i.
Gita
Gita
CITAT (Gunilla T @ 27-01-2012, 20:37) *
Du hittar visst alltid något som du kan kritisera wink.gif fast Greider kan du ju knappast kritisera för att ändra åsikt men då blir han en kvarleva istället g.gif

"Gullig och charmig" - synd att du inte kan uppskatta bildning och ett knivskarpt intellekt.

Greider är ju en ganska "udda" person som står för väldigt "udda" åsikter men som nog uppfattas som ganska underhållande. När det gäller bildning och knivskarpt intellekt så finns det en mängd andra personer jag uppskattar mer - därmed inget illa sagt om Greiders intellekt.
Gita
Gossen Ruda
När SL pratar jobb menar han säkert att det är viktigast att så många som möjligt har ett jobb i mån av möjlighet, inte att halta och lytta skall sparkas ut ur trygghetsssystemen. Med företagande inte att rövarmentaliteten skall få råda med alla dessa riskkapitalister och andra bolagsplundrare. Det kan bli bra men vi får se tiden an och inte snacka skit innan han ens har startat arbetet. Att svetsa ihop partiet är det viktigaste, sen kan man ta fram skärbrännaren och ta sig an högern.

Edit stavfel.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2012, 07:55) *
När SL pratar jobb menar han säkert att det är viktigast att så många som möjligt har ett jobb i mån av möjlighet, inte att halta och lytta skall sparkas ut ur trygghetsssystemen. Med företagande inte att rövarmentaliteten skall få råda med alla dessa riskkapitalister och andra bolagsplundrare. Det kan bli bra men vi får se tiden an och inte snacka skit innan han ens hör startat arbetet. Att svetsa ihop partiet är det viktigaste, sen kan man ta fram skärbrännaren och ta sig an högern.

tummenupp.gif
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2012, 07:55) *
När SL pratar jobb menar han säkert att det är viktigast att så många som möjligt har ett jobb i mån av möjlighet, inte att halta och lytta skall sparkas ut ur trygghetsssystemen. Med företagande inte att rövarmentaliteten skall få råda med alla dessa riskkapitalister och andra bolagsplundrare. Det kan bli bra men vi får se tiden an och inte snacka skit innan han ens har startat arbetet. Att svetsa ihop partiet är det viktigaste, sen kan man ta fram skärbrännaren och ta sig an högern.
Edit stavfel.

tummenupp.gif
SL kan jobb, kanske lyckas han och socialdemokraterna där alliansregeringen fullständigt har misslyckats?
hoppas det!
gnon49
Är SL så pragmatisk som han beskrivs så tar han nog knappast fram skärbrännaren. Hoppas S går från konfrontation till dialog o samarbete istället. Att kritisera alliansen i tid o otid ger inga väljare. Bara den egna politiken. Att sno en del av alliansens politik kan däremot ge väljare.Och att SL inte talar politik i fordom. För då kan det vara alliansen som håller i skärbrännaren. Men visst vore det intressant att låta S pröva sina vingar i regeringsställning någon mandatperiod. Det vitaliserar politiken.
Red Top
Är det månne lite osämja i statsministerfamiljen, eller lyckas de glömma jobbet hemma?

"Filippa Reinfeldt är helt öppen med att hon inte vill svara på frågor

ÖPPENHET. Filippa Reinfledt har fått kritik för att hon vägrar svar på frågor om skandalförsäljningen av vårdcentralen Serafen i Stockholm. En kritik som tillbakavisas av henne själv med motiveringen att alla journalister som ställer frågan är sossar och att hon visst är tillgänglig:
Det är ingen medveten strategi att undvika besvärliga frågor?

– Tvärtom. Jag pratar hemskt gärna om de frågor som jag är ansvarig för. Du är välkommen att ringa mig varje dag så ska du få svar.

Det var då igår. Idag vill hon dock inte svara på på några jobbiga frågor från Nyheter 24. Orsak? Vårdcentraler är tydligen inte en sjukvårdsfråga enligt hennes pressekreterare Gutav Stenlund:
– Det handlar inte om sjukvård, det handlar om den finansiella strukturen i landstinget.
Hon svarar alltså på frågor - men inte de som handlar om privatiseringen av vården eftersom det inte handlar om vård. Däremot har maken Fredrik Reinfeldt uttryckt sitt missnöje med den "finansiella strukturen" och överdrivna privatiseringsprojekt i huvudstaden.

Moderaternas linje verkar nu vara är att de har "övergivit" avknoppningslinjen - well det är en sanning med modifikation då det visade sig att deras tilltag var olagligt. Dessutom verkar det mest vara kosmetika, Dagens Arena visar att avknoppningarna fortsätter fast under annat namn.

Så nästa gång makarna Reinfeldt gör det de gör bäst - fredagsmyser - undrar om de kommer att prata om hur det gick till när en "justering i landstingets finansiella struktur innebar" de närmast gav bort 20 miljoner skattekronor."

[attachment=67535:giggle__2_.gif]
Red Top
CITAT (gnon49 @ 28-01-2012, 11:17) *
Är SL så pragmatisk som han beskrivs så tar han nog knappast fram skärbrännaren. Hoppas S går från konfrontation till dialog o samarbete istället. Att kritisera alliansen i tid o otid ger inga väljare. Bara den egna politiken. Att sno en del av alliansens politik kan däremot ge väljare.Och att SL inte talar politik i fordom. För då kan det vara alliansen som håller i skärbrännaren. Men visst vore det intressant att låta S pröva sina vingar i regeringsställning någon mandatperiod. Det vitaliserar politiken.

Återerövra menar du förstås. Att "sno" är alliansens signum. Inte oppositionens. biggrin.gif
gnon49
Ja tänk så det kan gå. Misstänker att FR står mer till vänster än hans söta o intelligenta fru gör.
Red Top
En rätt intressant sammanfattning/analys av vad som hände i spelet runt Juholt. För den som är intresserad och har några minuter över under helgen.

Från FOKUS. Publicerad 28 januari 2012 Text: Torbjörn Nilsson Research: Claes Lönegård
Gita
CITAT (Red Top @ 28-01-2012, 11:55) *
En rätt intressant sammanfattning/analys av vad som hände i spelet runt Juholt. För den som är intresserad och har några minuter över under helgen.

Från FOKUS. Publicerad 28 januari 2012 Text: Torbjörn Nilsson Research: Claes Lönegård

Ja, både intressant och ganska trovärdig sammanfattning, men den ger ju ingen vacker och tilltalande bild av socialdemokratin.
Gita
xlxl67
Alla partier går igenom en kris så småningom som innebär att man måste förnya sig.
Moderaterna har efter deras ambitioner haft en kris från ca 1904-2006.
Sossarna har lett utvecklingen sen 100 år tillbaka.
Socialdemokratin kommer att må bra av detta o om svensken vill ha ett tryggt samhälle där alla mår bra så kommer den socialdemokratiska politiken locka fler väljare än högern.

Valet är enkelt smile.gif
Bengalow
Tja, det kunde ju ha varit Sofia Arkelsten som skrivit det. Ungefär lika nära besläktad med sanning som hennes egen historiebeskrivning om Högern...
Nä, flams och trams, journalistisk stil dog ut med Alf Martin, Knut Ståhlberg, Hans Granqvist, Einar von Bredow, Gunnar Kumlien och några till. Nuförtiden är det bara Christian Catomeris och Eva Elmsäter jag sätter tro till, fastän Evas syster är moderat minister. Övriga bladder-tanter med Mats Knutsson i spetsen är icke trovärdiga i sina "analyser".
Gossen Ruda
KD håller också på att spicka inifrån, de kommer säkert att åka ur riksdagen vid nästa val. Om inte messias vaknar igen men alla under slutade ske för ca 2000 år sen. Egentligen är det bra ur allmän synpunkt, 8 partier är ett par för många. Andra länder klarar sig med 2 eller 3. En del tom med 1 men det är en annan sak. rolleyes.gif
Cacki
Hägglund återuppstod visst. Halleluja...eller?
Huggorm
CITAT (Cacki @ 28-01-2012, 20:06) *

Insha'Allah
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2012, 19:53) *
KD håller också på att spicka inifrån, de kommer säkert att åka ur riksdagen vid nästa val. Om inte messias vaknar igen men alla under slutade ske för ca 2000 år sen. Egentligen är det bra ur allmän synpunkt, 8 partier är ett par för många. Andra länder klarar sig med 2 eller 3. En del tom med 1 men det är en annan sak. rolleyes.gif

Det skulle kanske vara klokt av dig att invänta facit innan du kommer med dina tvärsäkra påståenden. Precis som när det gällde Juholt så gör du återigen en helt felaktig analys.
Hägglund vann ju just nu en öppen (till skillnad för hur det går till inom s med mygel och baktaleri) omröstning
med 198 mot 88 vilket gör att hans ställning som partiledare stärks rejält. Förloraren Odell uttalade sitt stöd vilket verkligen hedrar honom.
Även om Kd förmodligen aldrig kommer att bli ett stort parti så är de viktiga inom svensk politik, det är jag ganska säker på att många med mig tycker.
Gita
Gossen Ruda
CITAT (Cacki @ 28-01-2012, 20:06) *

Han ligger tydligen bra till hos makterna. biggrin.gif
Bengalow
Nåja Gittan, så öppen var inte omröstningen enligt "media". Det var en sluten omröstning, men om du slår upp NE så får du veta skillnaden... Gittan Arkelstone - ditt nya nick
gnon49
Ja talets gåva har Hägglund. Till skillnad från S så har ju deltagarna i rikstinget något att säga till om. Helt enkelt mer demokrati i organisationen. Där har s en del att lära. Till S-kongressen 2013 kanske man har fler kandidater till partiledarposten. Om man nu vill ha förändringar i partiet vill säga. Fast dyrt blir det förstås att avlöna gamla partiledare om dom blir fler. Fast det kanske löser sig genom höjda fackavgifter.
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 28-01-2012, 20:32) *
Fast dyrt blir det förstås att avlöna gamla partiledare om dom blir fler. Fast det kanske löser sig genom höjda fackavgifter.

Där satt den laugh.gif
herkules
men vilket skit, jag gillar ju odell smile.gif
inte.
men av två onda ting så smile.gif
*Stintan*
Nu är jag inte media men omröstningen var sluten och det var också vad de själva valde att ha. Röstningen skulle varit öppen om inte någon motsatte sig detta och det räckte med att en person önskade sluten omröstning för att så skulle ske. Satt för en stund sedan och tittade på spektaklet. Nu vann Hägglund omröstningen med stor marginal men under distriktens och lokalavdelningarnas pläderingar(35-40 talare) för sin kandidat verkade splittringen närmast total och man trodde att det skulle bli mycket jämnt röstresultat.

Röstningen gick till på exakt samma sätt som när sossarna valde Juholt på sin kongress!
Hägglund var också valberedningens förslag.

Ja Gita Kd är jätteviktiga.....för moderaterna!
Gita
CITAT (Bengalow @ 28-01-2012, 20:26) *
Nåja Gittan, så öppen var inte omröstningen enligt "media". Det var en sluten omröstning, men om du slår upp NE så får du veta skillnaden... Gittan Arkelstone - ditt nya nick

Öppen i den meningen att två kandidater stod mot varandra, ombuden fick en chans att rösta. Ett förfarande som kallas demokrati. Men det skulle inte förvåna mig om du föredrar sättet en ny partiledare tillsätts i S.
Se den intressanta sammanfattning Red Top länkade till i ett tidigare inlägg.
Gita
Gita
CITAT (*Stintan* @ 28-01-2012, 20:49) *
Röstningen gick till på exakt samma sätt som när sossarna valde Juholt på sin kongress!
Hägglund var också valberedningens förslag.

Jaså. du säger det. Vem/vilka var Juholts motkandidater? Ett val utan alternativ kan väl knappast kallas val, för mig för det tankarna till de "fria" valen i f.d. Sovjetrepubliken.
gita
Cacki
CITAT (gnon49 @ 28-01-2012, 20:32) *
Ja talets gåva har Hägglund. Till skillnad från S så har ju deltagarna i rikstinget något att säga till om. Helt enkelt mer demokrati i organisationen. Där har s en del att lära. Till S-kongressen 2013 kanske man har fler kandidater till partiledarposten. Om man nu vill ha förändringar i partiet vill säga. Fast dyrt blir det förstås att avlöna gamla partiledare om dom blir fler. Fast det kanske löser sig genom höjda fackavgifter.

Det vore ju f-n om inte KD skulle kunna skaka fram någon som kan predika. Hela partiet är väl fullt med frikyrkopastorer.
gnon49
För att välja måste det finnas mer än en kandidat. annars blir det bara ett skådespel för kulisserna. M har en del att lära, S har än mer att lära. Inte bra för demokratin med toppstyrning där man tvingas rösta på ett visst sätt. Känns kommunistiskt på något sätt. Ändå är V ett föredöme för just processen vid val av partiledare. Världen är sig inte riktigt lik.
Bengalow
Jag ser att du inte slagit upp i NE om vad öppen resp sluten omröstning än...

En man och en kvinna promenerar längs en väg. Dom hittar en grej..."-En sax!" säger kvinnan. "-En kniv!" säger mannen. Dom fortsätter framår under stor träta. Till slut blir mannen så enerverad, att han slänger kvinnan i ån, då dom passerar på en bro. Mannen skriker efter henne att det var en kniv, att han hade rätt. Då sticker kvinnan upp pek-och långfinger över vattnet och klipper med fingrarna. Sedan drunknar hon.

Detta som en sens moral till Gittans envishet. Om man så trampade henne på halsen, så hade hon hävdat att hon har rätt. Jag har hört om åsnors psyke, men hon tar priset, alla gånger. VAD ÄR EN SLUTEN RESP ÖPPEN OMRÖSTNING, Gittan! Fakta, tack! Inte vad du "anser""...
gnon49
CITAT (Cacki @ 28-01-2012, 21:00) *
Det vore ju f-n om inte KD skulle kunna skaka fram någon som kan predika. Hela partiet är väl fullt med frikyrkopastorer.

000.gif
*Stintan*
CITAT (Gita @ 28-01-2012, 21:00) *
Jaså. du säger det. Vem/vilka var Juholts motkandidater? Ett val utan alternativ kan väl knappast kallas val, för mig för det tankarna till de "fria" valen i f.d. Sovjetrepubliken.
gita

Dom hade ju kunnat rösta nej till valberedningens förslag. Hade bara 25% stött honom så hade nog situationen sett annorlunda ut.
Gossen Ruda
Tyvärr kan jag inte länka till GP, all skit på sidan får min PC att låsa sig, men i papperstidningen finns Sture Hegerfors med sin PS på sista sidan. Idag är det en bekymrad FR som säger: Regeringen kan inte annat än beklaga Socialdemokraternas val av ny partiordförande. laugh.gif
Bengalow
Ta det nu lugnt innan du sväljer tungan, Gittan. Sverigemoderaterna hade inga fler kandidater än Fredrik Reinfeldt! Kommunistval på högerkanten?...Stalinspöken så långt man kan se, ända in i de mörkaste blå!!!!
Gita
CITAT (Bengalow @ 28-01-2012, 21:02) *
Jag ser att du inte slagit upp i NE om vad öppen resp sluten omröstning än...

En man och en kvinna promenerar längs en väg. Dom hittar en grej..."-En sax!" säger kvinnan. "-En kniv!" säger mannen. Dom fortsätter framår under stor träta. Till slut blir mannen så enerverad, att han slänger kvinnan i ån, då dom passerar på en bro. Mannen skriker efter henne att det var en kniv, att han hade rätt. Då sticker kvinnan upp pek-och långfinger över vattnet och klipper med fingrarna. Sedan drunknar hon.

Detta som en sens moral till Gittans envishet. Om man så trampade henne på halsen, så hade hon hävdat att hon har rätt. Jag har hört om åsnors psyke, men hon tar priset, alla gånger. VAD ÄR EN SLUTEN RESP ÖPPEN OMRÖSTNING, Gittan! Fakta, tack! Inte vad du "anser""...

Ursäkta mig men du verkar har problem med läsförståelsen och din vana trogen så är det omöjligt för dig att förstå och ta till dig vad någon annan säger. Jag skrev "öppen i den meningen att två personer öppet kandiderade mot varandra, ombuden fick i en omröstning göra ett val"
Förstår du nu eller är det för mycket att hoppas på?
Gita
Gita
CITAT (*Stintan* @ 28-01-2012, 21:08) *
Dom hade ju kunnat rösta nej till valberedningens förslag. Hade bara 25% stött honom så hade nog situationen sett annorlunda ut.

Så du tror verkligen det varit ett reellt alternativ ? Tja, väljer man att kalla det val när det inte finns något att välja emellan så......
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 28-01-2012, 21:31) *
Så du tror verkligen det varit ett reellt alternativ ? Tja, väljer man att kalla det val när det inte finns något att välja emellan så......
Gita

Vem var Reinfeldts motkandidat på partistämman?
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 28-01-2012, 21:38) *
Vem var Reinfeldts motkandidat på partistämman?

Det behövdes ingen eftersom man insett Reinfelds storhet, den som senare gjort honom till en så folkkär och populär landsfader.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 28-01-2012, 21:42) *
Det behövdes ingen eftersom man insett Reinfelds storhet, den som senare gjort honom till en så folkkär och populär landsfader.

Det beror nog på vem man frågar. Någon landsfader har väl inte funnits sen Erlanders tid.
Bengalow
Nej, jag har varken svårt med läsförståelse eller annan förståelse. Men du däremot, kan inte se att en lögn, är en lögn, även om den hoppar ur din egen mun. I ditt första inlägg skrev du att det var "i en öppen omröstning". Var det rätt eller fel?

Vem var Fredrik Reinfeldts motkandikat vid moderatstämman?

Du är så simpel i din argumentation, att det är äckligt! Just en snygg representant för Sverigemoderaterna. Samma skrot och korn som Sofia Äckelsten!
Anma
Enligt Gita spelar det ingen roll hur Reinfeldt valdes, det var ju trots allt hela 9 år sedan.
Gita
CITAT (Bengalow @ 28-01-2012, 21:48) *
Nej, jag har varken svårt med läsförståelse eller annan förståelse. Men du däremot, kan inte se att en lögn, är en lögn, även om den hoppar ur din egen mun. I ditt första inlägg skrev du att det var "i en öppen omröstning". Var det rätt eller fel?

Vem var Fredrik Reinfeldts motkandikat vid moderatstämman?

Du är så simpel i din argumentation, att det är äckligt! Just en snygg representant för Sverigemoderaterna. Samma skrot och korn som Sofia Äckelsten!

Men hjälp, vad du är fjantig,man behöver bara normal begåvning för att förstå vad jag menade med öppen.Kan jag uttrycka det tydligare än "Två personer som öppet kandiderade mot varandra, ombud som fick lägga sina röster, m.a.o demokrati". Vad är det i detta som du inte lyckas förstå, det du håller på med är bara fåniga ordklyverier, ditt sätt att argumentera skulle inte platsa ens hos Sverigedemokraterna.
Sen undrar jag förstås hur du förklarar sambandet mellan Fredrik Reinfeldt och valet av partiledare i Kd.
Gita

Bengalow
"En öppen omröstning", Gittan, är en öppen omröstning. Det är en procedur där väljarna öppet visar på vem man röstar. Det har inte ett skit med hur många som ställer upp eller inte. På KD's stämma föreslog man öppen omröstning, men det blev nedröstat, till förmån för en "sluten omröstning". Där har du ett ord till att slå upp I NE för att få förklaring på, innan du klampar in i debatter med din bevisade okunskap. Snacka går ju. på grekiska hade man frågat, om du ätit "glistrida" (Glappört, för att munnen skall gå, utan att hjärnan är med)

...och frågan kvarstår: Hur blev FR vald? Enligt det av dig beskrivna kommunistiska sättet, med bara en kandidat? Eller ett moderat, demokratiskt beslut med bara en deltagare?
Gita
CITAT (Anma @ 28-01-2012, 22:08) *
Enligt Gita spelar det ingen roll hur Reinfeldt valdes, det var ju trots allt hela 9 år sedan.

Nu förenklar du, det var inte så jag svarade dig och det vet du mycket väl, men skit samma.
Men det är väl en förfärlig tanke att sossarna i så fall måste göra som M gjorde för nio år sedan (om nu FR valdes på samma slutna sätt som S-ledaren, jag minns faktiskt inte)Hur som helst som helst missade S så att säga ett öppet mål dvs. att de nu hade världens chans att visa sig som ett öppet, modernt framtidsparti i sin valprocess.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 28-01-2012, 22:12) *
Men hjälp, vad du är fjantig,man behöver bara normal begåvning för att förstå vad jag menade med öppen.Kan jag uttrycka det tydligare än "Två personer som öppet kandiderade mot varandra, ombud som fick lägga sina röster, m.a.o demokrati". Vad är det i detta som du inte lyckas förstå, det du håller på med är bara fåniga ordklyverier, ditt sätt att argumentera skulle inte platsa ens hos Sverigedemokraterna.
Sen undrar jag förstås hur du förklarar sambandet mellan Fredrik Reinfeldt och valet av partiledare i Kd.
Gita

Hur öppet var det när Reinfeldt valdes?
Bengalow
"-Minns inte...!" Nej det förstår jag. Du kommer ju inte ens ihåg vad du skrev för en timme sedan, t.ex. om "-Göran Hägglund vann i en öppen omröstning" . Och nu passar det plötsligt inte att säga att Sverigemoderaterna har röstat fram sin ledare på Stalin-vis, som du sa för en ½ timme sedan. Nu har du en massa grodor att kyssa, Gittan. Se bara upp för dom svartoranga...
Red Top
CITAT (Gita @ 28-01-2012, 17:46) *
Ja, både intressant och ganska trovärdig sammanfattning, men den ger ju ingen vacker och tilltalande bild av socialdemokratin.
Gita

Den handlar inte om socialdemokratin, utan om somliga socialdemokrater.

Vi kan ju se samma interna spel hos kristdemokraterna.

Det kanske är dags för fler partier att se över hur det står till bakom kulisserna.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 28-01-2012, 22:36) *
Nu förenklar du, det var inte så jag svarade dig och det vet du mycket väl, men skit samma.
Men det är väl en förfärlig tanke att sossarna i så fall måste göra som M gjorde för nio år sedan (om nu FR valdes på samma slutna sätt som S-ledaren, jag minns faktiskt inte)Hur som helst som helst missade S så att säga ett öppet mål dvs. att de nu hade världens chans att visa sig som ett öppet, modernt framtidsparti i sin valprocess.
Gita

Det var väl knappast läge för det eftersom dom inte ha ansåg sig ha tid med en sån process i läget som var och att det kommer en kongress nästa år då det kan bli en annan ordning i valförfarandet. Det är väl något dom ska diskutera vad jag tycker mig hört. Antar att det inte bara är att ändra hur som helst heller för det står säkert i partiernas stadgar hur val ska gå till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon