Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
hattstugan

Läste på AB att någon VD blivit upprörd över en ansökning av någon som egentligen inte ville ha jobbet som de utannonserat!

Så ser det ut för många arbetsgivare idag! Både AF och Soc Kräver att man ska söka jobb även utanför sin kompetens men det finns studier som säger något helt annat!

Det här ett av resultaten av dagens arbetspolitik! Tack för det Reinfeldt! En regering har talat och den vet inte dugg om hur en verklighet ser ut i dagens Sverige!
Motti
ja men man kanske ska söka jobb utanför sina ramar !varför inte ?Det fick jag göra och många med mig på 60 -talet ,jag började som barnflicka och jobbade som det över ett år innan jag fick jobb som Damfrisörelev !"arbetserfarenhet gör mer nytta än skada .Ju mer Arbetslivserfarenhet du har ju större chans är det att du får jobb om du vill jobba ! Ibland får man gå omvägar för att nå sitt mål .
hattstugan

Hrm! Har också börjat min bana i arbetslivet som Barnflicka!

Många arbetsgivare reagerar på att få ett 3- sidigt CV! (Jag har ett sånt)

Nu menade inte jag mig specifikt med det tidigare inlägget utan så ser det ut för oerhört många arbetsgivare idag!
Hur kul är det att sitta med flera 100 ansökningar till ett jobb och 90% är inte i närheten av kompetens för jobbet?
Motti
Visst man kan plugga till tex VVS ingengör och inte få jobb just nu ,men vad skadar det då att ta ett annat jobb och skaffa sig erfarenhet av att jobba på tex Mac donalds ?Om man är 25 år och ska söka jobb och de frågar :vad har du jobbat med innan ?svar :inget ja vad har du då¨att komma med på vilka grunder skulle du få jobb då ? Ta alla jobb du kan komma över det ger dig en erfarenhet inom arbetslivet .
hattstugan

Jo så är det! Men jag är inte 25 längre och kan inte påstå att plugga är ett alternativ med ca 10 år till pension!!

Har sökt på bla Burger King men icke ens där! Har viss erfarenhet av restaurangjobb men i dagens läge hjälper snart inget!

Träffade för en tid sedan en kvinna som är Doktor i Biofysiologi som inte kan få något jobb alls! Inte ens städa!
Motti
Det har verkligen blivit annorlunda de sista 30 åren !för kunde man jobba sig upp ju .Min man och hans bror har ett framgångsrikt företag med 11 anställda i nuläget och det går hur bra som helst för dom ingen nergång alls .Men min man och hans bror har jobbat sig upp från inget och de har aldrig tagit en annställd från Arbtetsförmedlingen !Lite kul för en av våra bästa vänner jobbar på just Arbetsförmedlingen giggle.gif Våra annställda är handplockade från yrkeskolor och från andra företag genom "hörsägen ",ska du söka jobb i dag ska du ta eget intsiativ och åka dit visa upp dig och tala om vad du kan!det ger dig större möjligheter att få jobb .Arbetsgivare i dag ha så hård press på sig från facket osv så de är tvingade att själva se sig som arbetsförmedling,alltså gäller det att få tag i bra folk som gillar att jobba och gärna jobbar övertid .
hattstugan

Ligger så mycket i det att åka och visa upp sig! Men det är tyvärr inte alla som kan göra det!

Har själv svårt att "sälja" in mig bara så där!

Men hela Regeringspolitiken är ju att vi som är arbetslösa eller sjuka får skylla oss själva!
Man sänker alla bidrag och sen klagar man över att Försörjningsstödet ökar???????

Det hjälper inte HUR många jobb man söker för det ökar inte chansen till jobb enligt en studier som nyligen gjorts!
Motti
Förstår dig helt och fullt !jag är ju Moderat och som tur i oturen är så har jag en god vän i kommunen i Jönköping som ska in i Rikstagen nu !har faktiskt skrivit till honom att de måste ta tag i just det här med Sjukkassan och alla utförsäkringar mm .Jag skulle kunna skriva en hel bok till dig men just nu orkar jag inte sad.gif Men jag tror de blir ändringar framöver .Har också get han ovett om pensionen för oss som stannat hemma och tagit hand om våra barn utan ett enda jäkla ATP poäng .Föresten så heter han Peter Jutteström !
hattstugan

Hoppas han fattar vinken!

För utan alla de kvinnor som tagit hand om barn så skulle våra fängelser och övriga inrättningar vara överfulla!

Ni skulle ha dubbel pension mot alla dessa gubbar som inte gjort ett vettig handtag i hela sitt liv!

Jag har "bara" tagit hand om de gamla och sjuka i 25 år och det är inte heller något värt!
Motti
Håller med om att prion har blivit åt skogen fel !men som aktiv medlem i ett parti kan du påverka det du tror på är riktigt och rätt .Sedan är det ju så att om svenska folket tröttnar på dom borgeliga och deras politik så åker dom nästa val !Så de får se till att ändra vissa saker som tex sjukförsäkringarna !jag tycker det är åt skogen fast jag röstar Moderat .NU SKA JAG NANA KUDDEN wink.gif
Blomstertanten
CITAT (hattstugan @ 15-12-2012, 01:46) *
Jo så är det! Men jag är inte 25 längre och kan inte påstå att plugga är ett alternativ med ca 10 år till pension!!

Har sökt på bla Burger King men icke ens där! Har viss erfarenhet av restaurangjobb men i dagens läge hjälper snart inget!

Träffade för en tid sedan en kvinna som är Doktor i Biofysiologi som inte kan få något jobb alls! Inte ens städa!

McDonalds och Burger King anställer i princip bara ungdomar för att de får mindre lönekostnader då. Man får inte enklare jobb om man anses överkvalificerad och det är man ju om man är Doktor!
Inte ens städa???? sleep.gif
Ungefär som att vem som helst kan städa!!! Städa hemma och städa profesionellt är inte riktigt samma sak, så bara för att de flesta kan städa hemma kan de inte ta ett städjobb!!!!!! Speciellt med tanke på att de flesta städar med helt fel metoder hemma och tror att skarpa, parfymerade medel gör rent när de i själva verket förstör golv och kapslar in smutsen.
Vem som helst kan inte städa!!!!!!!
*Stintan*
CITAT (Blomstertanten @ 15-12-2012, 09:39) *
McDonalds och Burger King anställer i princip bara ungdomar för att de får mindre lönekostnader då. Man får inte enklare jobb om man anses överkvalificerad och det är man ju om man är Doktor!
Ungefär som att vem som helst kan städa!!! Städa hemma och städa profesionellt är inte riktigt samma sak, så bara för att de flesta kan städa hemma kan de inte ta ett städjobb!!!!!! Speciellt med tanke på att de flesta städar med helt fel metoder hemma och tror att skarpa, parfymerade medel gör rent när de i själva verket förstör golv och kapslar in smutsen.

bravo.gif kompiskram.gif
malarmaster
CITAT (Blomstertanten @ 15-12-2012, 09:39) *

precis!!!!
alla jobb kräver adekvat utbildning och av en proffessionel städare krävs det en hel del.
håller helt med,det är dags att lägga ner pigdebatt m.m avseende vissa yrkesgrupper,städare må vara lågavlönade men de är proffs och skall behandlas därefter. ulf
Blomstertanten
CITAT (malarmaster @ 15-12-2012, 11:14) *
precis!!!!
alla jobb kräver adekvat utbildning och av en proffessionel städare krävs det en hel del.
håller helt med,det är dags att lägga ner pigdebatt m.m avseende vissa yrkesgrupper,städare må vara lågavlönade men de är proffs och skall behandlas därefter. ulf

tummenupp.gif
gnon49
En gammal jämförelse. Vem saknas mest på jobbet, Chefen eller springschassen. I det korta perspektivet är det ju springpojken. Utan städ o sophämtning mm skulle samhället inte fungera.
Vi tar det för givet ända tills det inte blir utfört. Själv använder jag enbart diskmedel till golven. Sådan är jag.
ryss_борис
CITAT (malarmaster @ 15-12-2012, 11:14) *
precis!!!!

När jag redan är flyförbannad kommer du och gör det värre -cry-.gif

Nej, det krävs ingen jävla utbildning alls för att städa. Det är så pass enkelt att vem fan som helst kan lära sig det. Dock väljer arbetsgivarna hellre en person med tidigare erfarenhet, eftersom de då slipper lära upp en ny - något som tar MAX tre dagar. Anledningen att arbetsgivarna kan göra så här är för att det råder brist på arbeten i det här landet och de kan således vraka och välja hur som helst.

Även om alla utbildar sig exakt mot de yrkesgrupper där det fortfarande finns lediga jobb, så kommer flera stå utanför arbetsmarknaden därför att det finns färre arbeten än antalet personer i behov av ett. Utbildning löser inte detta problem. Spelar liksom igen roll om en hög utbildning skapar 10 nya jobb för var 100:e som utbidlar sig, man går ändå back på det.

Blir så sanslöst trött på dig och dina politiska predikningar av den enkla anledningen att du i 90% av fallen har helt åt helvete fel. Snälla, gör det som de nuvarande politkerna borde göra, börja studera ren logik så att du lär dig vad som implicerar vad istället för att komma med befängda gissningar..
Motti
Inte har vi Springpojkar längre !
Piccante
CITAT (Motti @ 15-12-2012, 21:50) *
Inte har vi Springpojkar längre !

Det var nog en liknelse...
Motti
Okej tummenupp.gif tänkte väl det smile.gif
Fast på 60-talet så kunde man få extrajobb efter skolan som just Springpojke om man ville tjäna lite extra !
gnon49
Började på en kemtvätt som springpojke när jag var tolv år. Idag anses det väl som utnyttjande av barn misstänker jag. Men vad kul det var att tjäna lite pengar på sommarlovet.
Motti
ja jag var på Öland och plockade Jordgubbar när jag var 13 år ,gick nog lite plus minus noll med halsfluss på köpet :)men kul var det .Började jobba när jag var 14 år som barnflicka hade en tjej på 2 år och en liten kille på 8 månader ,åkte tåg kl:6.00 varje morgon och kom hem 18:30 på kvällen och tjänade 250 kr i månaden Tufft men fostrande inför det vuxna livet ,plus att man fick en massa arbetslivserfarenhet inför sitt Yrkesval .När jag var 18 år tog jag min frisörexamen ,jag var bara 18 år när jag var föreståndare för min första Salong .Lite stollt blir man när man tänker tillbaks whistling.gif
Huggorm
CITAT (ryss_бори @ 15-12-2012, 21:46) *

Nej, det krävs ingen jävla utbildning alls för att städa. Det är så pass enkelt att vem fan som helst kan lära sig det. Dock väljer arbetsgivarna hellre en person med tidigare erfarenhet, eftersom de då slipper lära upp en ny - något som tar MAX tre dagar. Anledningen att arbetsgivarna kan göra så här är för att det råder brist på arbeten i det här landet och de kan således vraka och välja hur som helst.

Även om alla utbildar sig exakt mot de yrkesgrupper där det fortfarande finns lediga jobb, så kommer flera stå utanför arbetsmarknaden därför att det finns färre arbeten än antalet personer i behov av ett. Utbildning löser inte detta problem. Spelar liksom igen roll om en hög utbildning skapar 10 nya jobb för var 100:e som utbidlar sig, man går ändå back på det.

Blir så sanslöst trött på dig och dina politiska predikningar av den enkla anledningen att du i 90% av fallen har helt åt helvete fel. Snälla, gör det som de nuvarande politkerna borde göra, börja studera ren logik så att du lär dig vad som implicerar vad istället för att komma med befängda gissningar..

Det där är inte acceptabel samtalston, försök att upprätthålla en god stämning här på forumet.

Moderator
Motti
Tack Huggorm rolleyes.gif
ryss_борис
CITAT (Huggorm @ 15-12-2012, 22:56) *
Det där är inte acceptabel samtalston, försök att upprätthålla en god stämning här på forumet.

Moderator

Okej, var ju bara på dåligt humör, men...

Var dock lite onödigt av dig att citera hela inlägget, tycker jag.
Blomstertanten
CITAT (ryss_бори @ 15-12-2012, 21:46) *

Max tre dagar för att lära sig städa??? Du skämtar!!!!! -fear-.gif

Som lokalvårdare ska du ha materialkännedom, kunna använda och veta vilka olika städmetoder du kan och inte kan använda på material och olika lokaler, kunna hantering av olika rengöringsmedel ( såsom miljöfarlighet, vilken vattentemperatur det ska vara till olika medel, förvaring, lämplighet på olika material), kunskap om allergistädning, maskinskötsel och hantering, kunskaper om ergonomi, skyddsutrustning och dessutom ska du kunna utföra jobbet snabbt!!!!
Skulle vilja se den som lär sig det på 3 dagar!!! sleep.gif
Så jag är ledsen om jag gör dej ännu mer upprörd, men vem som helst kan inte lära sig städa på 3 dagar!
Huggorm
CITAT (Blomstertanten @ 15-12-2012, 23:45) *

Som lokalvårdare ska du ha materialkännedom, kunna använda och veta vilka olika städmetoder du kan och inte kan använda på material och olika lokaler, kunna hantering av olika rengöringsmedel ( såsom miljöfarlighet, vilken vattentemperatur det ska vara till olika medel, förvaring, lämplighet på olika material), kunskap om allergistädning, maskinskötsel och hantering, kunskaper om ergonomi, skyddsutrustning och dessutom ska du kunna utföra jobbet snabbt!!!!
Så jag är ledsen om jag gör dej ännu mer upprörd, men vem som helst kan inte lära sig städa på 3 dagar!

Men är man lite vaken och uppmärksam kan man antagligen sköta jobbet hyggligt efter tre dagar om man har någon erfaren i närheten att fråga. Så är det ju med alla jobb att man fortsätter lära sig under hela arbetslivet. Jag började jobba som elektriker utan utbildning, det gick bra eftersom jag var vaken, arbetade hårdare än de andra och lär mig snabbt. Jag har även jobbat som mekaniker utan utbildning, allt går om man har lite läggning och talang.
Motti
Att städa är väl ingen high teck ? de visade just från Jönköpings lasarett hur toaletterna ser ut fast de städats av så kallat proffs ! min toalett har aldrig varit så skitig som den de visade från Ryhovs lasarett !
*Stintan*
CITAT (Motti @ 16-12-2012, 00:24) *
Att städa är väl ingen high teck ? de visade just från Jönköpings lasarett hur toaletterna ser ut fast de städats av så kallat proffs ! min toalett har aldrig varit så skitig som den de visade från Ryhovs lasarett !

Dom toaletterna visade väl just att det INTE var några proffs som städat!

Den som inte jobbat professionellt med städ vet inte vad den pratar om!
ryss_борис
CITAT (*Stintan* @ 16-12-2012, 00:34) *
Dom toaletterna visade väl just att det INTE var några proffs som städat!

Den som inte jobbat professionellt med städ vet inte vad den pratar om!

Att städa är fortfarande något som i princip vem som helst kan lära sig på en väldigt kort tid. Detta gäller oavsett vad ni hävdar. Det är liksom inte att räkna på elektrisk fältteori vi talar om nu...
Motti
städa handlar väl för f:n om sunt förnufft !inte ska man behöva gå gymnasie för det !alla som haft en vettig uppväxt vet hur man städar .
*Stintan*
Städa hemma är en sak... att städa professionellt och ha det som yrke är något helt annat. Då räcker inte sunt förnuft och vettig uppväxt.
Aqvakul
CITAT (Motti @ 16-12-2012, 01:24) *
städa handlar väl för f:n om sunt förnufft !inte ska man behöva gå gymnasie för det !alla som haft en vettig uppväxt vet hur man städar .

Nej du! thumbdown.gif
Monaxe
Nej du det stämmer inte,

det är ungefär som om jag skulle säga att alla kan lära sig frisöryrket, det är bara att sätta en potta på huvudet och klippa runt den.
Aqvakul
CITAT (Monaxe @ 16-12-2012, 01:55) *
Nej du det stämmer inte,

det är ungefär som om jag skulle säga att alla kan lära sig frisöryrket, det är bara att sätta en potta på huvudet och klippa runt den.

Ja, själv har jag klippt lite grann både på barn och hustru.. så på några dar är jag säkert fullfjädrad.... crazy.gif
Monaxe
CITAT (Aqvakul @ 16-12-2012, 01:57) *
Ja, själv har jag klippt lite grann både på barn och hustru.. så på några dar är jag säkert fullfjädrad.... crazy.gif

tummenupp.gif Haha, snart kan du öppna salong wink.gif
ryss_борис
CITAT (Monaxe @ 16-12-2012, 01:55) *
Nej du det stämmer inte,

Korkad jämförelse. Men ja, de allra flesta KAN faktiskt lära sig frisöryrket, men det tar ju tid och kräver säkerligen en del intresse.

Anki på Öland
CITAT (Motti @ 16-12-2012, 01:24) *
...................alla som haft en vettig uppväxt vet hur man städar .

Och vad i hela friden har en "vettig" uppväxt (vad det nu betyder) med städning att göra??
Huggorm
CITAT (Anki på Öland @ 16-12-2012, 09:14) *
Och vad i hela friden har en "vettig" uppväxt (vad det nu betyder) med städning att göra??

Fick man städa mycket under uppväxten så hjälper det nog på kunskaperna rolleyes.gif

Men hur lär man sig egentligen städa professionellt, finns det en gymnasieutbildning för det?
malarmaster
CITAT (Blomstertanten @ 15-12-2012, 23:45) *

kan inte säga det bättre själv.

och till ryss vill jag säga att ALLA jobb kräver en adekvat utbildning,oavsett vad det är.
så får du bli hur upprörd du vill.
det finns inga "enkla" jobb,de flesta arbeten kräver någon utbildning,sedan är det en annan sak hur lång den behöver vara och om det lärs bäst i skolbänk eller genom praktik.
av flera kommentarer här förstår jag att städyrket tydligen inte anses vara något märkvärdigt.
men som blomstertanten och flera insatta vet är en proffessionel städare någon med hög kunskap inom sitt yrke.
jag har i mitt yrke mött många duktiga städare,men också relativt outbildade från företag med inriktning på snabba cash istället för kvalitet.
tyvärr får ju inte städning kosta så låga löner och stress präglar yrket. därför blir även yrkets status låg.
något som det inte borde vara,en utbildad städare är PROFFS.ulf
Huggorm
Nu kom jag på att jag har ju också jobbat som städare, när jag var 16 sommarjobbade jag som städare på ett bygge coolgleam.gif
Cacki

Det är nog inget bra exempel att ta upp för att belysa hur "lätt" det är att städa. Inte för att jag såg reportaget från just Jönköpings lasarett, men jag kan tänka mej att det fungerar där ung. likadant som övriga landet vad det gäller sjukhusstädning.

Visst är städhygienen under all kritik idag, då främst ur smittspridningshänseende. Men jag tror (vet) att det inte bara handlar om okunnighet eller slarv av städarna. Att det är så smutsigt som det är på våra sjukhus, handlar om att man lagt ut städningen på entrepenad istället för att hålla sej med egen personal. Eftersom man numera köper städtimmar, så snålas det naturligtvis in så mycket det går och självklart blir resultatet därefter. De stackars städarna hinner med mera under den korta tid dom har på sej på sina olika städområden och inte om okunskap. Det är stor skillnad nu mot innan man lade ut det på entrepenad, men inte tusan är det den enskilde städarens fel att det ser ut som det gör idag. Snålheten har helt enkelt bedragit visheten på det området också. Vi får inte mer för de skattepengar vi är beredda att betala för välfärden och i det här fallet sjukvården.

Att media börjat sätta fokus på hur skandalöst smutsigt det är på våra sjukhus, handlar nog i grund och botten egentligen om belysa problemet med multiresistenta bakterier på våra sjukvårdsinrättningar och att det finns fler bristande smittspridningsvägar och att allt inte bara beror på att vårdpersonalen som jobbar närmast patienterna slarvar med att tvätta och sprita händerna ordentligt.

(Hörde f.ö. själv på radio häromdagen att en väldigt stor andel av landets sjukhus bara städar toaletter en gång om dagen, trots att socialstyrelsens regelverk säger minst två. Oproffsiga städare??)
gnon49
Att städa en operationssal måste ju vara knepigt. Vad städar man, vilka rengöringsmedel används mm. Dålig städning och du har grogrund för baskelusker. Att många sjukhus får anmärkningar när det gäller städning visar bara på hur allvarligt myndigheterna ser på dålig städning. Sedan är ju städbranschen inte alla gånger helt "ren" själv, så det billigaste är ofta det sämsta med mycket svartarbetare som sliter ont. Slavarbete är nog ganska vanligt i Sverige ända in i till våra myndigheters lokaler. Myndigheternas slappa attityd gör att demokratin urholkas
en liten bit i taget. Religiösa friskolor som predikar förtryck o ojämnhet rycker man i stort sett på axlarna åt. Sedan verkar våra riksdagspartier inte våga sticka ut det minsta i rädsla att förlora väljare, varvid dom förlorar väljare till SD i rasande fart. S o M närmar sig varandra och kan nog snart bilda en allians. naughty.gif
kerstinbern
Allianspartiernas beslut att ge avdrag för läxhjälp fick mycket snabbt effekt. I Stockholm nekas nu den ideella föreningen Mattecentrum, som ger gratis läxhjälp till barn, bidrag eftersom den ideella anses konkurrera med kommersiella läxhjälpsföretag.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ideell-la...miljon-i-bidrag

Och det här är ju bara början, med samma argument kommer kommunala skolor, vårdinrättningar och alla annan form av kommunal verksamhet också att slås igen, eftersom de alla på något sätt konkurrerar med kommersiell verksamhet.
Huggorm
CITAT (kerstinbern @ 16-12-2012, 11:10) *
Allianspartiernas beslut att ge avdrag för läxhjälp fick mycket snabbt effekt. I Stockholm nekas nu den ideella föreningen Mattecentrum, som ger gratis läxhjälp till barn, bidrag eftersom den ideella anses konkurrera med kommersiella läxhjälpsföretag.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ideell-la...miljon-i-bidrag

Och det här är ju bara början, med samma argument kommer kommunala skolor, vårdinrättningar och alla annan form av kommunal verksamhet också att slås igen, eftersom de alla på något sätt konkurrerar med kommersiell verksamhet.

Är man ideell skall man väll inte ha bidrag för att driva sin verksamhet?
Blomstertanten
CITAT (Huggorm @ 16-12-2012, 11:24) *

Även ideella verksamheter kostar!!!!!! Lokalkostnad, material mm. De som jobbar där gör det gratis, men menar du att de ideelt arbetande dessutom ska betala för lokaler och material??????
Cacki
CITAT (Huggorm @ 16-12-2012, 11:24) *

Utan att ha öppnat länken tolkade jag spontant kerstinberns inlägg som att det var barnen som erbjöds gratis läxhjälp, men jag kanske är ute och cyklar nu.
Hur som helst, bidrag kan ju t.o.m. nästan vilken förening som helst få och då är det väl inget att knorra för att det betalas ut bidrag till en sådan högprioriterad verksamhet som satsningar på utbildning åt våra barn. Dessutom sätter jag heller inga likamedstecken med att "läxhjälparna" får betalt för det de gör, det kan väl behövas pengar till t.ex. lokaler och materiel också, men som sagt, jag har ju inte hunnit läsa vad som står i länken än...

Red: Blomstertanten han visst före med sina tankar...
Blomstertanten

Din toalett används väl inte av lika många människor som den på ett stort sjukhus gissar jag! Och den farligaste smutsen på ett sjukhus är inte den som syns!!!
Det vet man om man kan nåt om städning flirting.gif För bakterier syns inte med blotta ögat!
Och du har ju ingen aning om de som städar där verkligen är proffs! Det kan ju vara så att företaget som sköter städningen resonerat precis som du gör, att vem som helst kan städa!
Och, som det brukar vara, att de som ska städa har väldigt kort om tid och faktiskt inte har en chans att hinna med allt! Försök själv städa en toalett på mindre än 3 minuter så får du se hur mycket du hinner!!!

Piccante
en fråga angående städning. hur många av er städar dörrhandtagen hemma i huset/ lägenheten regelbundet?
Anki på Öland
CITAT (Huggorm @ 16-12-2012, 09:24) *
Fick man städa mycket under uppväxten så hjälper det nog på kunskaperna..........

Är det vad som är en vettig uppväxt?? Att få städa mycket?? Då måste jag ha haft en dålig uppväxt för jag behövde inte städa särskilt mycket - men det gör jag å andra sidan inte nu heller... Håller helt med Blomstertanten, proffs-städning är inget man lär sig i en handvändning!!
Anma
Jag har städat på kontor i några månader och jag måste säga att jag inte är ämnat för det yrket. Det var inget fel på jobbet i sig, men jag har bara inte ögat för städning, även fast jag höll reda på vilka medel som skulle användas var.
All eloge till er som jobbar med städ!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon