Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84
Huggorm
Carl Bildt är nog min favorit bland moderata politiker, han är samma intressanta och fängslande personlighet som innan partiet sminkades om till "Nya moderaterna" tummenupp.gif
heinrich_stubel
CITAT (Huggorm @ 06-04-2012, 23:52) *
Carl Bildt är nog min favorit bland moderata politiker, han är samma intressanta och fängslande personlighet som innan partiet sminkades om till "Nya moderaterna" tummenupp.gif

Han är ju ungefär lika intressant som det är att sätta sig på en gammal kaktus medan melodifestivalen skränar för fullt.

"Fängslande personlighet" Jag får psykos...
kerstinbern
CITAT (Huggorm @ 06-04-2012, 22:52) *

Ja Carl Bildt har ju inte ändrat sig alls, men det beror ju på att han inte främst är Moderat. utan hans enda arbetsgivare är hans egen plånbok, sedan har det ingen betydelse om han arbetat som EU-medlare eller som Svensk utrikesminister, den egna plånboken kommer alltid först.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/bildt-utskalld-i-sarajevo

malarmaster
CITAT (Bennys trädgård @ 07-04-2012, 12:46) *
sos.gif ?
Själv har jag alltid tyckt att han är mer utav ett skämt: Gör alltid bort sig, är tråkig att lyssna på, är tråkig att se på, har en irriterande dialekt som får vilket hörande djur som helst att sky från honom som pesten.

något skämt har jag aldrig ansett bildt vara,en av våra mer erfarna och insatta politiker,särskilt utrikespolitik.jag lyssnar alltid noga på honom då han ofta har intressanta synpunkter. Men har man motsatta åsikter än honom så förstår jag att man inte anser honom värd att lyssna på,utseende och dialekt kan man väl bortse från,finns många politiker oavsett parti man kan säga detsamma om isåfall.
Ulf
Bengalow
Jag vill berätta en historia, med Calle Stropp i huvudrollen. Han är ju hallänning, och hans föräldrar hade sommarstuga i samma område som min affärsbekant. Denne berättade hur unge herr C.B. en gång kröp in under sommarstugan, som stod på pålar på lutande mark. Ju längre C.B kom in desto ivrigare blev han, och till slut fastnade. Ett illvrål, som kunde väcka sovande björnar, från en som satt fast, men han var mest förbannad fö,r att han inte kom längre. Affärsbekantingens far kröp in, och drog loss ungen, som skrek ännu värre. Historien avslutade min bekant med orden "-Fan, att vi inte lämnade honom där!"
Detta berättades i början av 1990-talet, då Stroppen hade blivit "statsminister" - den kanske sämste som någonsin innehaft den posten.
Jag har hört att han är religiös också. Hans Gud heter Mammon, och på dennes högra sida sitter Bildt själv...
Bengalow
Nä, Carl Bildt är inget skämt, det är allvarligare än så. Han är skämd, som en fallfrukt som legat för länge på gräsmattan. Hans arbetslivserfarenhet är lika med noll. Hans umgänge med vanligt folk lika med noll. Hans umgänge, enligt han själv är bl.a. "prins" Turki av Saudiarabien, och så känner han Milosevic, som en trevlig prick. Han mängar sig med "storheter", och pekar gärna på det, men jag vet ingen, som skryter med att känna Carl Bildt. Han är en STOOOR nolla, liksom i ordstävet: "-Vi äpplen flyter!" sa svinskiten, sedan sjönk den.
Det är sådana som Calle Stropp, som får oss att misstro politiker som grupp. När hans nya fru blev inröstad som moderaternas representant i EU-parlamemtet för Sverige, fast hon inte ens kunde svenska, så var det skamligt mot dem, som lagt ner sin själ i arbetet. Snacka om bananskal, eller påverkan...
Bengalow
Tusan så tyst det har blivit från Gita, gnon49 m.fl. alliansförespråkare! Har månne opinionsmätningarna gett dom stelkramp i skrivfingrarna? Eller kanske deras hjälte Calle Stropp har visat även dem, vad han går för...? Fredrik Reinfeldts avhållsamhet är så talande för vad regeringen åstadkommer. Kanske sitter han och biter på sina naglar, och fruktar för nästa mätning? "Regeringen" är som en använd kondom för tillfället...till ingen nytta alls.
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 07-04-2012, 19:47) *
Tusan så tyst det har blivit från Gita, gnon49 m.fl. alliansförespråkare! Har månne opinionsmätningarna gett dom stelkramp i skrivfingrarna? Eller kanske deras hjälte Calle Stropp har visat även dem, vad han går för...? Fredrik Reinfeldts avhållsamhet är så talande för vad regeringen åstadkommer. Kanske sitter han och biter på sina naglar, och fruktar för nästa mätning? "Regeringen" är som en använd kondom för tillfället...till ingen nytta alls.

Det är trots allt påskafton, så de flesta prioriterar väll äggen på påskbordet före äggen på odlas forum
malarmaster

här finns ju ingen sakpolitik att diskutera f.n.
ang. opinionsmätningarna där sossarna ökar starkt är det ju bara förväntningar bakom de siffrorna,alliansen liksom sossarna håller på att ta fram valpolitiken,den kommer att presenteras framåt sommaren.
men sossarna måste vara nöjda med sin taktik,håll tyst så länge som möjligt,när de väl presenterar sitt valprogram lär siffrorna sjunka.det som läckt ut hittills är att RUT/ROT skall finnas kvar,några skattehöjningar är inte aktuellt,avregleringar typ el,apotek m.m som gjorts skall finnas kvar.arbetslösheten är de lika tomma på som alliansen.
problemet sossarna står inför är hur de skall få ihop ett regeringsalternativ då både v och mp kör ett eget race.
det var det de stupade på förra valet,ingen trovärdig politik samt att de inte kommit överens hur regeringspolitiken skulle se ut efter valet.ulf
ulf
Bengalow
Och alliansen for fram med budskap om arbetslinjen. Alla skulle ha ett jobb inom snar framtid. Hur fan kan sitta och lova saker som så, om man inte har en kristallkula av ovanlig kaliber/sannhetsmått. Om någon genom svensk politisk historia har farit fram med grova lögner, så är det "Alliansen för Sverige". Det är valfläsk så det stinker lång väg. Man visste redan på valnatten, att det inte går att genomföra, "-så ut med de sjuka i arbetslivet!". "-Sänk skatten procentuellt för dom som jobbar! (vilket betyder att våra grundväljare tjänar mest på "reformen"), för låginkomsttagare blir ändå glada för 100 spänn i månaden."
Sverigemoderater är högerpolitiker ända ut i fingerspetsarna, och kommer alltid att gynna de sina. Att, som någon skrev, sminka om sig till "nya" moderaterna och kalla sig för arbetarparti, var slugt. Folk gick på det, men sedan gäller att leva upp till sina löften. Det är den stora tystnaden breder ut sig.
Snart har alliansen gjort slut på alla Sveriges reserver, så det blir väl som vanligt, att Socialdemokraterna får ta ansvar och rensa upp. Jfr Carl Bildts pseudoregering på 90-talet!
Malamaster...! Den sakpolitik du kommit med hitintills är bara nojig. RUT/ROT har redan visat sig vara ett stort underskott för statskassan, oavsett vad du säger, och dessutom fortsätter svartjobben i nästan samma takt som förr. Skall vi tala lite om momsreduktionen för restaurangbranschen i samma andetag? Det har aldrig varit så många arbetslösa i det facket som nu, och det fortsätter att öka! Dessutom har inte priserna på måltider gått ned 1 krona ens. Vad gör man på Rosenbad? Fuktar fingret och sätter upp i luften? Nä, man blundar och suckar, och konstaterar att det är kört. Ungefär som att ligga under i halvlek med 12-0
Kom och snacka om sakpolitik, du! Det har aldrig funnits inom alliansen. Bara bluff och båg, och en tanke om pension efter regeringsmakten. Anders Borg lär behöva lite lovor, som han belånar sig själv...
Nä, luften gick väl ur Reinfeldt, när MP steg fram och deklarerade, att dom aldrig i livet skulle samarbeta med det "nya arbetarpartiet". Så grovt kan drömmar grusas på ett ögonblick. KD kommer att elimineras, fan vet om inte FP kommer att slås samman med C, för att komma in i riksdagen. Högern kommer att ta tillbaka sitt rätta namn, och komma ner till ca 12 % där dom borde vara
Huggorm
Det kanske blir så att S, V och MP tar makten i nästa val, men sedan ser folk att ingenting blir ett dugg bättre, och sedan återgår väljarna till alliansen för gott
Bengalow
Men huggorm, har du gått och blivit religiös på gamla da'r? Då blir det nog en stödröst på KD i ditt tillfälle...men vad med C, om dom halkar ur?
gnon49
S för ju en mittenpolitik likt alliansen så jag bekymrar mig inte om valresultatet det minsta. Så länge Sverige inte går åt vänster så är vi i trygga händer och en garanti för fortsatt stark välfärd.
Tapio
CITAT (Bengalow @ 07-04-2012, 20:41) *
. RUT/ROT har redan visat sig vara ett stort underskott för statskassan, oavsett vad du säger, och dessutom fortsätter svartjobben i nästan samma takt som förr.

Halaj!

Den här blir jag jättenyfiken på!
Källa?

//T
Bengalow
Och vad menar du med vänster, gnon49? Det är ju moderaterna som gått åt vänster, väldigt långt till vänster, för att knipa väljare. Dom har t.o.m. gett upp sina mål. Vid nästa val tror jag att Per Schlingmann får gå på plankan. Hans felsatsning stämmer inte med grundidéerna i partiet.
Jag tror att Socialdemokraterna står fast, till vänster om mitten, vad du än tycker. Att C och FP har dragit sig åt höger, och närmast smält samman med M är ju fakta. Rörligheten inom politiken har ändrats, men S står fast vid sin politik, och kommer att göra så även fortsättningsvis. De andra velpartierna har idag ingen plattform att stå på, men har valt att segla med moderatskutan - shanghajade är det mest träffande jag kan hitta.
malarmaster
CITAT (Bengalow @ 07-04-2012, 20:41) *
Och alliansen for fram med budskap om arbetslinjen. Alla skulle ha ett jobb inom snar framtid. Hur fan kan sitta och lova saker som så, om man inte har en kristallkula av ovanlig kaliber/sannhetsmått. Om någon genom svensk politisk historia har farit fram med grova lögner, så är det "Alliansen för Sverige". Det är valfläsk så det stinker lång väg. Man visste redan på valnatten, att det inte går att genomföra, "-så ut med de sjuka i arbetslivet!". "-Sänk skatten procentuellt för dom som jobbar! (vilket betyder att våra grundväljare tjänar mest på "reformen"), för låginkomsttagare blir ändå glada för 100 spänn i månaden."
Sverigemoderater är högerpolitiker ända ut i fingerspetsarna, och kommer alltid att gynna de sina. Att, som någon skrev, sminka om sig till "nya" moderaterna och kalla sig för arbetarparti, var slugt. Folk gick på det, men sedan gäller att leva upp till sina löften. Det är den stora tystnaden breder ut sig.
Snart har alliansen gjort slut på alla Sveriges reserver, så det blir väl som vanligt, att Socialdemokraterna får ta ansvar och rensa upp. Jfr Carl Bildts pseudoregering på 90-talet!
Malamaster...! Den sakpolitik du kommit med hitintills är bara nojig. RUT/ROT har redan visat sig vara ett stort underskott för statskassan, oavsett vad du säger, och dessutom fortsätter svartjobben i nästan samma takt som förr. Skall vi tala lite om momsreduktionen för restaurangbranschen i samma andetag? Det har aldrig varit så många arbetslösa i det facket som nu, och det fortsätter att öka! Dessutom har inte priserna på måltider gått ned 1 krona ens. Vad gör man på Rosenbad? Fuktar fingret och sätter upp i luften? Nä, man blundar och suckar, och konstaterar att det är kört. Ungefär som att ligga under i halvlek med 12-0
Kom och snacka om sakpolitik, du! Det har aldrig funnits inom alliansen. Bara bluff och båg, och en tanke om pension efter regeringsmakten. Anders Borg lär behöva lite lovor, som han belånar sig själv...
Nä, luften gick väl ur Reinfeldt, när MP steg fram och deklarerade, att dom aldrig i livet skulle samarbeta med det "nya arbetarpartiet". Så grovt kan drömmar grusas på ett ögonblick. KD kommer att elimineras, fan vet om inte FP kommer att slås samman med C, för att komma in i riksdagen. Högern kommer att ta tillbaka sitt rätta namn, och komma ner till ca 12 % där dom borde vara

som vanligt från dej,en massa orerande.
att sveriges finanser är välskötta är ju ett faktum,att det inte finns sakpolitik att diskutera är ju också ett faktum då alliansens huvudmotståndare,sossarna inte har presenterat sin kommande politik annat än fragment. de har inte lämnat klara besked om skatter,energi,arbetsmarknad,välfärden m.m. så vad finns att diskutera?
för att diskutera ett förslag måste det ju finnas ett motförslag?
ROT/RUT har diskuterats i många trådar,alla siffror i statskassan visar att det ger vinst och fler jobb.
har du någon annan källa så är du välkommen att presentera de siffrorna .
avseende krogmomsen är det säkert sant att inte alla sänkt sina priser men det var väl inte målet?
målet var att öka antalet arbetstillfällen i branschen vilket det enligt branschorganisationerna bidrar till.
ser man arbetsförmedlingens statistik ökar antalet lediga jobb i restaurangbranschen.huruvida kostnaden för statskassan är berättigad lär väl framtiden utvisa.
du får gärna återkomma med någon sakpolitik att diskutera,en massa frustrerat dösnack för inte debatten framåt. ulf
Bengalow
Ulf. Skitsnackar gör du om ROT/RUT. Det har INTE lönat sig, det har t.o.m regeringen erkänt, efter Skatteverkets uttalande. Man betalar helt enkelt ut mer i bidrag, än vad inkomsterna beräknades till. Nu har man stoppat stoppat en utväg, nämligen renoveringar utomlands. Det blir svår att hålla det, med EU-reglerna i åminne... Att svartjobben fortsätter i samma takt kommenterade du inte. Skatteverket har nyss kommit med en deklaration om det. "Obetydlig minskning" var resultatet. Att du finns i branschen, och kanske har skiftat till vita jobb gör dig lite för delaktig i en saklig diskussion. Jag känner många hantverkare, som trots avdragen hellre jobbar "mörkt". Och deras kunder tjänar mer på det...
Läser du inte tidningar och håller dig á jour? Det finns en utomordentlig sida som heter E24, där det finns många kommentarer kring Sveriges ekonomi. Läs den! Du lär dig mycket, garanterat! Den sidan rekommenderas också till Tapio. Det var där jag läste om ROT/RUT.
M..master. Du skall inte komma och snacka om orerande. Finns det någon på odla som orerar så är det f-n i mig du. Tur att du inte hör ditt eget malande. Det är lika intressant att läsa, som att höra på när målarfärg torkar. Tack o ajöss!
Gita

Det finns inte särskilt mycket att diskutera, någon ny politik från S har ju inte synts till. Det det lilla man sett och hört av Löfven och hans ekonomitalesperson (Magdalena Andersson, heter hon så?) visar bara på att man står närmre moderaterna än någonsin , i vissa frågor t.om. höger om moderaterna. tråkigt för debatten men jättebra för Sverige.
För övrigt är det ju ständigt samma personer som upprepar samma saker om och om igen, förutom kanske din senaste onyanserade, hatfulla och ointelligenta drapa betr. Carl Bildt. Den är faktiskt så dum att den inte är värd att bemöta., och jag har betydligt intressantare saker att lägga min tid på.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 08-04-2012, 09:41) *
Det finns inte särskilt mycket att diskutera, någon ny politik från S har ju inte synts till. Det det lilla man sett och hört av Löfven och hans ekonomitalesperson (Magdalena Andersson, heter hon så?) visar bara på att man står närmre moderaterna än någonsin , i vissa frågor t.om. höger om moderaterna. tråkigt för debatten men jättebra för Sverige.
För övrigt är det ju ständigt samma personer som upprepar samma saker om och om igen, förutom kanske din senaste onyanserade, hatfulla och ointelligenta drapa betr. Carl Bildt. Den är faktiskt så dum att den inte är värd att bemöta., och jag har betydligt intressantare saker att lägga min tid på.
Gita

Så du menar att stilltjen och förlamningen hos moderaterna beror på att det inte finns något nytt dom kan sno av S eftersom S ännu håller inne med sin politik?
Anma
CITAT (*Stintan* @ 08-04-2012, 10:22) *
Så du menar att stilltjen och förlamningen hos moderaterna beror på att det inte finns något nytt dom kan sno av S eftersom S ännu håller inne med sin politik?

naughty.gif
malarmaster
CITAT (*Stintan* @ 08-04-2012, 10:22) *

det är väl snarast så att samtliga partier just nu sitter och filar på valmanifest.
moderaterna har tillsatt flera komitteer som tittar på olika områden,likaså centern o folkpartiet,sossarna är i full gång med sitt,vad övriga gör vet jag inte men de har säkert fullt upp med sina program.
tror inte det blir så mycket sakdebatt innan hösten. nu tar de snart sommarledigt o då händer inget.ulf
malarmaster
CITAT (Bengalow @ 07-04-2012, 22:49) *
Ulf. Skitsnackar gör du om ROT/RUT. Det har INTE lönat sig, det har t.o.m regeringen erkänt, efter Skatteverkets uttalande. Man betalar helt enkelt ut mer i bidrag, än vad inkomsterna beräknades till. Nu har man stoppat stoppat en utväg, nämligen renoveringar utomlands. Det blir svår att hålla det, med EU-reglerna i åminne... Att svartjobben fortsätter i samma takt kommenterade du inte. Skatteverket har nyss kommit med en deklaration om det. "Obetydlig minskning" var resultatet. Att du finns i branschen, och kanske har skiftat till vita jobb gör dig lite för delaktig i en saklig diskussion. Jag känner många hantverkare, som trots avdragen hellre jobbar "mörkt". Och deras kunder tjänar mer på det...
Läser du inte tidningar och håller dig á jour? Det finns en utomordentlig sida som heter E24, där det finns många kommentarer kring Sveriges ekonomi. Läs den! Du lär dig mycket, garanterat! Den sidan rekommenderas också till Tapio. Det var där jag läste om ROT/RUT.
M..master. Du skall inte komma och snacka om orerande. Finns det någon på odla som orerar så är det f-n i mig du. Tur att du inte hör ditt eget malande. Det är lika intressant att läsa, som att höra på när målarfärg torkar. Tack o ajöss!

du måste ha fattat fel,det var inte regeringen som avskaffade ROT/RUT utomlands,de blev nerröstade i riksdagen och tvingades. konsekvenserna av det blir att sverige bryter mot EU-rätten och kan dömas till dryga böter,kanske mer än de 70 miljoner som utlandsroten kostade.sverige kan dessutom tvingas av eu att återinföra det.
Oppositionen tvingade alltså sverige att bryta mot lagen.
jag tycker inte heller om att du ser alla hantverkare som lagbrytare och ohederliga,konstig människosyn.
dina insinuationer är osmakliga men förhoppningsvis avspeglar de inte din personlighet. ulf
*Stintan*
CITAT (malarmaster @ 08-04-2012, 14:45) *
det är väl snarast så att samtliga partier just nu sitter och filar på valmanifest.
moderaterna har tillsatt flera komitteer som tittar på olika områden,likaså centern o folkpartiet,sossarna är i full gång med sitt,vad övriga gör vet jag inte men de har säkert fullt upp med sina program.
tror inte det blir så mycket sakdebatt innan hösten. nu tar de snart sommarledigt o då händer inget.ulf

Ja men då kanske man inte ska hacka så in i vassen på S för att dom inte går ut och säger så mycket. Det är väl ändå mycket värre att vi har en regering som sitter med armarna i kors månad efter månad. Dom kan väl inte sluta regera bara för att det är val om 1½ år eller för den delen sommarledigt om några månader.
malarmaster
CITAT (*Stintan* @ 08-04-2012, 15:28) *
Ja men då kanske man inte ska hacka så in i vassen på S för att dom inte går ut och säger så mycket. Det är väl ändå mycket värre att vi har en regering som sitter med armarna i kors månad efter månad. Dom kan väl inte sluta regera bara för att det är val om 1½ år eller för den delen sommarledigt om några månader.

men regerar gör de,det innebär ju inte att man presenterar reformer hela tiden.kolla regeringskansliet och departementens pressmeddelanden,det händer saker hela tiden men i det lilla .nya lagar,ändringar inom departementen m.m.
Nej,hacka på sossarna är meningslöst när man inte vet vad de vill, men den tiden kommer.
Att regeringen sitter med armarna i kors som du säger stämmer ju inte,både Borg o Reinfeldt har kämpat hårt med EU-krisen,de övriga ministrarna har ju också fullt upp med sina frågor.
Själv får jag minst två gånger i veckan nyhetsbrev från mitt parti vad som sker .
däremot är kommande sommaruppehåll stiltje politiskt,det har det alltid varit.Kanske de kan sätta in juholt över sommaren så blir det liv igen. Ulf
Bengalow
Att regera är att styra, men har man ingen ratt till hjälp, så blir det som med "regeringen". Deras brist på initiativ är skrämmande för svensk politik, eller för den delen, svenskt näringsliv. Vad fan väntar man på? Att någon skall hjälpa dom på benen i gen?
Har man satsat allt på vapenexport, så är man illa ute...
Huggorm
Man skall inte ändra på ett vinnande lag, så det finns ingen anledning till att komma med stora reformer just nu. Istället bör vi göra precis som regeringen gör, avvakta och göra sig beredd att handla den dagen det behövs. Att göra saker inom politiken är inget självändamål.
*Stintan*
CITAT (malarmaster @ 08-04-2012, 15:40) *
men regerar gör de,det innebär ju inte att man presenterar reformer hela tiden.kolla regeringskansliet och departementens pressmeddelanden,det händer saker hela tiden men i det lilla .nya lagar,ändringar inom departementen m.m.
Nej,hacka på sossarna är meningslöst när man inte vet vad de vill, men den tiden kommer.
Att regeringen sitter med armarna i kors som du säger stämmer ju inte,både Borg o Reinfeldt har kämpat hårt med EU-krisen,de övriga ministrarna har ju också fullt upp med sina frågor.
Själv får jag minst två gånger i veckan nyhetsbrev från mitt parti vad som sker .
däremot är kommande sommaruppehåll stiltje politiskt,det har det alltid varit.Kanske de kan sätta in juholt över sommaren så blir det liv igen. Ulf

Det där var väl inget särskilt bra försvarstal. Bara ett lamt försök att släta över.
malarmaster
CITAT (Bengalow @ 08-04-2012, 16:04) *
Att regera är att styra, men har man ingen ratt till hjälp, så blir det som med "regeringen". Deras brist på initiativ är skrämmande för svensk politik, eller för den delen, svenskt näringsliv. Vad fan väntar man på? Att någon skall hjälpa dom på benen i gen?
Har man satsat allt på vapenexport, så är man illa ute...

vad är det för initiativ du väntar på ?
precisera vad du saknar och vill att regeringen skall göra istället för att komma med allmänt gnäll.
dessutom röstade väl inte du på alliansen så vad de än hittar på blir det fel,eller hur?
arbetslösheten är ju en global fråga,att lösa den kräver inte bara regeringens insats,vi är beroende att det rör sig framåt i omvärlden också. Ulf
Anma
Jag väntar på att de ska ordna upp den katastrofala sjukförsäkringsröran.
Jag lär få vänta till dödagar.
Huggorm
CITAT (Anma @ 08-04-2012, 16:22) *

Fast då kanske inte väntan blir så lång ändå, om nu sjukförsäkringen är så dålig
Anma
CITAT (Huggorm @ 08-04-2012, 16:37) *
Fast då kanske inte väntan blir så lång ändå, om nu sjukförsäkringen är så dålig

Hur menar du nu?
Bengalow
Vilkket initiativ jag väntar på är helt egalt, malarn. Om man som regeringen nu valt, att sitta på händerna, och inte göra ett förbannade dugg, så är det ju också ett initiativ - sett ur deras synvinkel. Dessa månniskor är förlamade. Dom försöker vänta ut världens framgång, för att sedan haka på. Socialdemokraterna satte igång grejer, för att ligga före, när det väl var dags för uppgång. Reinfeldt står där med tårar i ögonen, och ser ut att säga att det inte är hans fel, att det går sämre och sämre för Sverige. Ynkrygg är vad han är! Och världens bästa finansminister, som tjänar pengar på aktier hos bankerna, samtidigt som han kryssar fingrarna när han hutar åt dem...det börjar likna amerikansk dubbelmoral.
malarmaster
CITAT (Bengalow @ 08-04-2012, 18:21) *
Vilkket initiativ jag väntar på är helt egalt, malarn. Om man som regeringen nu valt, att sitta på händerna, och inte göra ett förbannade dugg, så är det ju också ett initiativ - sett ur deras synvinkel. Dessa månniskor är förlamade. Dom försöker vänta ut världens framgång, för att sedan haka på. Socialdemokraterna satte igång grejer, för att ligga före, när det väl var dags för uppgång. Reinfeldt står där med tårar i ögonen, och ser ut att säga att det inte är hans fel, att det går sämre och sämre för Sverige. Ynkrygg är vad han är! Och världens bästa finansminister, som tjänar pengar på aktier hos bankerna, samtidigt som han kryssar fingrarna när han hutar åt dem...det börjar likna amerikansk dubbelmoral.

men inte går det dåligt för sverige? vad jämför du då med? ulf
gnon49
Sverige har ju en av Europas starkaste ekonomier. Reinfeldt leder ju när det gäller förtroende. S har inte bestämt sin ideologi för 2000-talet än även om det lutar rejält åt mitten och bort från vänstern. Det gillar jag. Har faktiskt inte så mycket att gnälla på.
Bengalow
Bra???!!! Titta på börsen, så förstår du...den brukar reagera när det går bra. Vi sjunker som en sten i vatten på varenda jämförelse. Läs på vetja, i st.f. att mala på. Du borde ändra ditt nick till malmaster - det är mer träffande. Kom nu inte och snacka om att Sverige är ett litet exportberoende land, det har vi varit i alla tider, och kommer att så förbli.
Tapio
CITAT (Bengalow @ 07-04-2012, 22:49) *
Den sidan rekommenderas också till Tapio. Det var där jag läste om ROT/RUT.

Halaj!

Har du nåt bra sökord? Gjorde sök på ROT och kollade de 70 första sidorna. Hittade inget.
Jag fattar inte hur det kan gå back? Det är ju pengar rätt in i kassan? Visserligen lägre än för vanliga jobb, men ändå!
Den enda kostnaden jag kan se är några tjänstemän som vänder lite papper på någon myndighet. Det kan väl inte kosta så mycket.

Så länge jag inte ser några fakta behandlar jag detta som tjurskit.
Det görs så mycket påståenden, den ena värre än den andra, på nätet, att hälften vore nog.

//T
malarmaster
CITAT (Bengalow @ 08-04-2012, 19:35) *
Bra???!!! Titta på börsen, så förstår du...den brukar reagera när det går bra. Vi sjunker som en sten i vatten på varenda jämförelse. Läs på vetja, i st.f. att mala på. Du borde ändra ditt nick till malmaster - det är mer träffande. Kom nu inte och snacka om att Sverige är ett litet exportberoende land, det har vi varit i alla tider, och kommer att så förbli.

den svenska börsen följer den internationella marknaden,beroende på att de börsnoterade företagen köps och säljs över hela världen.De flesta "svenska" storföretag är dessutom inte längre svenskägda utan deras kurser följer ofta efterfrågan i världen.Hört talas om globalisering?
du lever i din egen lilla bubbla,bra så. men du kan väl åtminstone vara hövlig mot andra.är det annars någon mening med att diskutera med dig?Du agerar nedlåtande mot alla som inte delar dina åsikter,vilka det nu är för några sakfrågor tar du aldrig upp,det är ju "egalt".Det innebär att det inte finns något att diskutera,eller? ulf
malarmaster
CITAT (Tapio @ 08-04-2012, 23:30) *
Halaj!

Har du nåt bra sökord? Gjorde sök på ROT och kollade de 70 första sidorna. Hittade inget.
Jag fattar inte hur det kan gå back? Det är ju pengar rätt in i kassan? Visserligen lägre än för vanliga jobb, men ändå!
Den enda kostnaden jag kan se är några tjänstemän som vänder lite papper på någon myndighet. Det kan väl inte kosta så mycket.

Så länge jag inte ser några fakta behandlar jag detta som tjurskit.
Det görs så mycket påståenden, den ena värre än den andra, på nätet, att hälften vore nog.
//T

gjorde samma sökning,både på regeringskansliet,finansdepartementet,SCB,ekonomifakta,hittade ett pressmeddelande på skatteverket från 10/1 2012. där rapporterades det om antal ansökningar samt hur många företag som gjort rot/rut jobb.de siffrorna talar om att rot/rut ökar, likaså antal företag som gör jobb.
Finns inga andra siffror.
ROT/RUT är ju ingen kostnad för statskassan då de pengarna tas från uppdragsgivaren och inte statskassan.Det blir mindre skatteintäkt från dessa individer,men det får vägas mot att branschen betalar in arbetsgivaravgifter,löneskatter o moms på dessa jobb.arbetslösheten hade förmodligen dessutom varit mycket högre utan ROT,tjänstesektorn har växt med c.a 180000 nya jobb sedan 2006,för övrigt den enda sektorn som ökar.(siffror enl SCB).
Bengalow har inte presenterat källa annat än E 24 och där hittar jag inte heller något under sökord ROT.det är dessutom aftonbladets ekonomisida och samma journalister som han brukar skälla på som lögnare är nu plötsligt trovärdiga som källa. ulf
heinrich_stubel
Genier resonerar tongue.gif
Anma
Det går bra nu, för sossarna.
Vad synd att vår så duktiga länkspridare till opinionsmätningas slutat med sitt jobb. (Tänker på Fenja under tiden med Juholt)
herkules
CITAT (Anma @ 10-04-2012, 08:00) *
Vad synd att vår så duktiga länkspridare till opinionsmätningas slutat med sitt jobb. (Tänker på Fenja under tiden med Juholt)

hon har förmodligen glömt hur man gör.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14651978.ab
malarmaster

sossarna behöver lite uppmuntran efter juholt,väl bekomme.
jag kommer också ihåg samma period inför förra valet,sossarna ökade rejält och alliansen var uträknad.
sedan presenterade Sahlin,Ohly och Eriksson/Wetterstrand sin politik och allt vände fram till valet. Skall det bli repris eller ?Ulf
Bengalow
Du som vet allt, har väl själv svaret...!
kerstinbern
"Finansdepartementet gör ofta grova missar i BNP-prognoserna i vårpropositionen, visar en genomgång som TT har gjort 15 år bakåt i tiden. De största missarna har kommit under finansminister Anders Borg (M)."

Anders Borgs enda examen från komvux börjar lysa igenom

http://www.dn.se/ekonomi/stora-missar-i-bnp-prognoserna
Gita

Som sagt "Löfven tiger, sossarna stiger"

Fast ska jag vara ärlig så är Löfven naturligtvis ett jättelyft för S.
Vi får väl se hur det ser ut när S kommer att presentera någon som helst politik, hittills har ju Löfven varit enig med alliansen i alla frågor av någon vikt.
gita

CITAT (Anma @ 08-04-2012, 16:22) *

Ja det lär du få göra . om du tror att ett regeringsskifte skulle göra någon större skillnad kommer du troligen att bli grymt besviken.
Gita
herkules
CITAT (Gita @ 13-04-2012, 13:04) *
/.../Ja det lär du få göra . om du tror att ett regeringsskifte skulle göra någon större skillnad kommer du troligen att bli grymt besviken.
Gita

tror jag också tyvärr, alldeles för mycket pengar att spara (och göda sig själv) där.
äckligt tänk men så blir det nog.
Bengalow
De fyra i "Alliansen för Sverige" var ute och åkte i norra Stockholm, och lovade att 400 lägenheter skulle byggas/bli färdigställda. Vad tusan håller dom på med, eller rättare sagt vad är det dom INTE håller på med? I reportaget från Aftonbladet visas dom nakna - d.v.s. dom har inget som helst att komma med. Tänk er de fyras gäng, som är totalt utblottade från idéer. Dom "ockuperar" regeringsmakten och är totalt utblåsta, när det gäller att hantera den! Det "nya" arbetarpartiet", "bondeförbundet", "tjänstemännapartiet" och "kådispartie"t tillsammans. Dom borde kunna göra något för sina lättlurade väljare, men de enda som fått sitt vallöfte tillgodosett är höginkomsttagarna...Falkengrens (SEB) "jobbskatteavdrag" var större en en medelinkomstagares årslön.
Fy fan vad naket ljuget är, när det kommer fram en sanning!! Tillsammans är dom en större missbildning än Carl Bildts regering på 90-talet - och den gången talade vi om katastrof!

http://www.aftonbladet.se/ledare/article14677120.ab

Någon som kan försvara enfalden? Gita, malarn, gnon49 ? Jag skulle kalla den sittande regering för missbrukare - maktmissbrukare.l Dom är inte värda annat än att sparkas från de höga hästar de satt sig på, t.ex. arbetslijen, sjukförsäkringen, infrastrukturen, bostadsbyggandet. Totalt misslyckande över hela linjen! Hur någon normalt funtad person kan försvara deras totala passivitet är för mig ett stort frågetecken!
kerstinbern
Gapet mellan regeringen och oppositionen växer och är nu 8,9 procentenheter i de rödgrönas favör. enligt Sifos Aprilmätning

Så här ser opinionsläget ut i april, enligt Sifos mätning:

M 29,1 + 0,4

C 4,6 - 0,3

FP 5,1 - 0,8

KD 4,0 + 0,5

42,8 150 mandat

S 36,8 + 3,1

MP 9,3 – 1,0

V 5,6 – 0,5

51.7 182 mandat

SD 4,7 - 0,5

17 mandat

Det börjar bli många partier som måste ha hjälp med stödröster om de skall stanna kvar i riksdagen!
malarmaster
CITAT (Bengalow @ 14-04-2012, 22:41) *
De fyra i "Alliansen för Sverige" var ute och åkte i norra Stockholm, och lovade att 400 lägenheter skulle byggas/bli färdigställda. Vad tusan håller dom på med, eller rättare sagt vad är det dom INTE håller på med? I reportaget från Aftonbladet visas dom nakna - d.v.s. dom har inget som helst att komma med. Tänk er de fyras gäng, som är totalt utblottade från idéer. Dom "ockuperar" regeringsmakten och är totalt utblåsta, när det gäller att hantera den! Det "nya" arbetarpartiet", "bondeförbundet", "tjänstemännapartiet" och "kådispartie"t tillsammans. Dom borde kunna göra något för sina lättlurade väljare, men de enda som fått sitt vallöfte tillgodosett är höginkomsttagarna...Falkengrens (SEB) "jobbskatteavdrag" var större en en medelinkomstagares årslön.
Fy fan vad naket ljuget är, när det kommer fram en sanning!! Tillsammans är dom en större missbildning än Carl Bildts regering på 90-talet - och den gången talade vi om katastrof!

http://www.aftonbladet.se/ledare/article14677120.ab

Någon som kan försvara enfalden? Gita, malarn, gnon49 ? Jag skulle kalla den sittande regering för missbrukare - maktmissbrukare.l Dom är inte värda annat än att sparkas från de höga hästar de satt sig på, t.ex. arbetslijen, sjukförsäkringen, infrastrukturen, bostadsbyggandet. Totalt misslyckande över hela linjen! Hur någon normalt funtad person kan försvara deras totala passivitet är för mig ett stort frågetecken!
på vad vis är de passiva? vad vill du de ska göra? jag har frågat dig innan men då svarar du att det är "egalt". vari består frågan du vill diskutera isåfall? jag är rätt trött på att hålla monologer för oinsatta.
vad jag förstår på dig vill du att regeringen skall bygga bostäder? är inte det kommunala angelägenheter?
du kanske vill ha statsbidrag till byggande? det är ju bara gissningar från min sida då du inte talar om vad du tycker i frågan. som vanligt från dej,gnäll utan substans. Ulf
Huggorm
CITAT (kerstinbern @ 15-04-2012, 07:34) *
Det börjar bli många partier som måste ha hjälp med stödröster om de skall stanna kvar i riksdagen!

Vilka? Så vitt jag kan se klarar alla riksdagspartier 4%-spärren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon