|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
På träningsfronten intet nytt. Mer än att jag fick mitt önskade gummiband (exetube eller nåt) i julklapp så jag har testat det en del.  /suddis.
CITAT (suddis @ 27-12-2006, 12:37) På träningsfronten intet nytt. Mer än att jag fick mitt önskade gummiband (exetube eller nåt) i julklapp så jag har testat det en del.  /suddis. Spännande - du får rapportera vad du tycker när du kommit igång! Själv har jag tränat fötter och psyke idag. Var inne i centrala Stockholm på mellandagsrea. Rekommenderas icke!!! Jösses vad folk - det gick knappt att gå och köerna ringlade genom hela affärerna. Hälften av människorna skulle lämna tillbaka saker och då tar det ju en evig tid. Fick dock tag i ett par bra saker - stod i kö utanför Stadium när dom öppnade. Jag köpte ett Adidas träningslinne för 100:- (normalpris 350:-) och en Adidas trunk för 100:- (normalpris ca 350:- den också). Imorgon är det premiärklättring!
Nu har jag tänkt på att komma igång och träna ett bra tag.  Ska börja lite försiktigt med lite sidböjningar (sneda bukmusklerna) och lite övningar med pilatesbollen. Hur är det nu man ska göra sidböjningar...om man vill ha en vikt i handen för att göra det lite effektivare, ska den då vara på samma sida som man böjer sig mot eller motsatta? eller kan man ha en i vardera handen?
Jag är ingen expert på sidböj men rent spontant tycker jag att det mest effektiva vore att ha en vikt i vardera handen. En som tyngd och en som är mothåll liksom.... Men som sagt, jag är inte hundra.... Go Magdis, go förresten!!!!
Dottern hade städat sitt rum och gjort iordning en "nöjespark" där nyss o jag testade studsmattan och rockringen. Döm om min förvåning när jag kunde hålla igång rockringen! Det måste väl vara en ganska bra träning för midjan va? Studsmattan får jag nog vara lite försiktig med...kändes som att nåt skulle trilla ut mellan bena  Fast det är en bra påminnelse att knipa å andra sidan.
Rockring är definitivt bra för midjan, för alla muskler i den regionen
Magdis, du ska väl inte hoppa studsmatta än!  Men rockringen är säkert superbra. Jag provade i somras - det gick inget vidare. När jag var liten höll vi på med det mycket, nu var höfterna liksom lite stelare!  Kommer inte ihåg hur man fick till rätta snitsen. Däremot provade jag att hjula och det gick bra. Idag ska jag klättra med LadyG!
Det var länge sedan jag höll på med studsmatta och rockring, men det jag minns av dem så var båda riktigt jobbiga  Väggklättring är beroendeframkallande
Biggan_
28-12-2006, 10:45
Ha det så kul med klättringen tjejer!
Maria i Helsingborg
28-12-2006, 11:02
CITAT (Birgitta P @ 28-12-2006, 10:45) Ha det så kul med klättringen tjejer!  Hoppas att de håller i sig! Och att det var riktigt kämpigt och kul
Biggan_
28-12-2006, 11:03
CITAT (Maria i Helsingborg @ 28-12-2006, 11:02) CITAT (Birgitta P @ 28-12-2006, 10:45) Ha det så kul med klättringen tjejer! :D Hoppas att de håller i sig! Och att det var riktigt kämpigt och kul  Så klart!
Nu har jag inte varit i den här tråden sedans det omstartades. Träning har jag knapt orkat med det senaste halvåret. Men nu har jag fått en yogamatta och yogadvd i julklapp så nu skall jag börja med det. Betydligt enklare när man har det hemma och slipper ta sej iväg någonstans.
anna_rispan
28-12-2006, 12:19
Välkommen tillbaka Jenny.
CITAT (anna_rispan @ 28-12-2006, 12:19) Välkommen tillbaka Jenny.  Tack
CITAT (Birgitta P @ 28-12-2006, 12:03) CITAT (Maria i Helsingborg @ 28-12-2006, 11:02) CITAT (Birgitta P @ 28-12-2006, 10:45) Ha det så kul med klättringen tjejer!  Hoppas att de håller i sig! Och att det var riktigt kämpigt och kul  Så klart!  Hej! Nu är jag hemma igen efter klättringen. Himlans vad kul det var!  Och jobbigt!!!! Jag är helt slut i kroppen. Vi skulle egentligen iväg på middag, men den blev inställd tack och lov. Så nu får jag vara hemma och spaa istället. Armarna värker, ryggen värker men själen strålar! Tack än en gång LadyG med make för att jag fick vara med om detta underbart roliga äventyr!  ps. Bildbevis kommer - måste bara komma åt datakabeln som ligger på jobbet ds.
CITAT (LadyG @ 28-12-2006, 10:00) Rockring är definitivt bra för midjan, för alla muskler i den regionen  Då ska jag lattja lite med den!  Riktigt kul är det ju men det måste se ruskigt fånigt ut.
Ja, det var verkligen skoj, Stina är verkligen duktig och gruvligt envis - mycket bra egenskaper på väggen!  En del av våggarna är "bara" 10 meter höga, dem klippte Stina som ingenting. När det närmade sig 15-16 meter bevisade hon viljans makt över materien! Alla timmarna i gymmet betalade sig där, tror jag.
Åja, åja. Ni skulle sett när LadyG hängde i evigheter medan hon grunnade på vilken väg hon skulle ta - då insåg man vilket muskelpaket hon är!  Både hon och hennes make var kanonduktiga - han for upp som en spindel på väggen. Men som sagt - grymt roligt var det. Rekommenderar alla som vill testa något annorlunda, spännande och fysiskt jobbigt att prova klättring!
Fizzgigg
28-12-2006, 16:46
CITAT (stina @ 28-12-2006, 15:54) Hej! Nu är jag hemma igen efter klättringen. Himlans vad kul det var!  Och jobbigt!!!! Jag är helt slut i kroppen. Vi skulle egentligen iväg på middag, men den blev inställd tack och lov. Så nu får jag vara hemma och spaa istället. Armarna värker, ryggen värker men själen strålar! Tack än en gång LadyG med make för att jag fick vara med om detta underbart roliga äventyr!  ps. Bildbevis kommer - måste bara komma åt datakabeln som ligger på jobbet ds. Jag blev imponerad. Till och med ledklättringen gick fint och det brukar vara svårt att ovana klättrare att man inte får använda en del grepp fast de sitter på väggen. Det var kul och jag hoppas verkligen att det blir fler gånger.
Absolut Fizzgigg - jag hänger gärna med igen! Fasiken att jag inte fotade dej när du for upp som en raket på den där svåra leden!
CITAT (Fizzgigg @ 28-12-2006, 16:46) CITAT (stina @ 28-12-2006, 15:54) Hej! Nu är jag hemma igen efter klättringen. Himlans vad kul det var! :P Och jobbigt!!!! Jag är helt slut i kroppen. Vi skulle egentligen iväg på middag, men den blev inställd tack och lov. Så nu får jag vara hemma och spaa istället. Armarna värker, ryggen värker men själen strålar! :rolleyes:
Tack än en gång LadyG med make för att jag fick vara med om detta underbart roliga äventyr! :rolleyes:
ps. Bildbevis kommer - måste bara komma åt datakabeln som ligger på jobbet ds. Jag blev imponerad. Till och med ledklättringen gick fint och det brukar vara svårt att ovana klättrare att man inte får använda en del grepp fast de sitter på väggen. Det var kul och jag hoppas verkligen att det blir fler gånger. Absolut, jag tycker det är jättekul och det är jag inte ensam om
Maria i Helsingborg
28-12-2006, 17:14
Ni verkar ha haft en härlig dag - superkul att läsa om
Fizzgigg
28-12-2006, 17:22
CITAT (stina @ 28-12-2006, 16:47) Absolut Fizzgigg - jag hänger gärna med igen! Fasiken att jag inte fotade dej när du for upp som en raket på den där svåra leden!  Det hade varit kul att ha bildbevis på. Men jag får lyckas nästa gång också.
anna_rispan
28-12-2006, 17:48
Så...Fizzgigg o LadyG är paret alltså!! Shit vad jag känner mig ovetande!!
Stina: Kul att träningen var en bra upplevelse!!
CITAT (anna_rispan @ 28-12-2006, 17:48) Så...Fizzgigg o LadyG är paret alltså!! Shit vad jag känner mig ovetande!!
Stina: Kul att träningen var en bra upplevelse!! Gör inte det, jag tror bara vi sagt det en gång i en halvt bortglömd tråd i receptforumet. Det är nog fler som missat det än som tänkt på det
CITAT (Fizzgigg @ 28-12-2006, 18:22) CITAT (stina @ 28-12-2006, 16:47) Absolut Fizzgigg - jag hänger gärna med igen! Fasiken att jag inte fotade dej när du for upp som en raket på den där svåra leden! :angry: Det hade varit kul att ha bildbevis på. Men jag får lyckas nästa gång också.  Klart du gör!
CITAT (LadyG @ 28-12-2006, 20:06) CITAT (anna_rispan @ 28-12-2006, 17:48) Så...Fizzgigg o LadyG är paret alltså!! Shit vad jag känner mig ovetande!!
Stina: Kul att träningen var en bra upplevelse!! Gör inte det, jag tror bara vi sagt det en gång i en halvt bortglömd tråd i receptforumet. Det är nog fler som missat det än som tänkt på det  Jag visste det inte heller förrän idag!
Det är så skönt att jag har kommit igång med träningen nu efter operationen. Min sjukgymnast har inte bara koncentrerat sig på min fot och tåled utan på hela kroppen så jag har fått en massa övningar. Jag har semester i tre veckor nu under jul och nyår så det är perfekt att komma igång med träningen. Vi är på gymmet varannan dag och jag sitter rätt mycket i roddmaskinen men kör även styrketräning i maskinerna. Bowlingen har jag också kommit igång med så i januari ska jag börja att träna på riktigt och även tävla. Och till Nyår tänkte vi ut och spela golf någon dag. Så Rossi is back on track!!!  (Men jag får fortfarande ta det lite försiktigt.)
anna_rispan
28-12-2006, 20:19
Rossi: Det låter roligt för dig att du har kommit igång igen. O det låter lyxigt med nyårsgolf!!
CITAT (anna_rispan @ 28-12-2006, 20:19) O det låter lyxigt med nyårsgolf!!  Ja, vi får väl se hur många hål vi går. Det skulle vara ca. 8 grader på Nyårsdagen men fingrarna blir rätt kalla ... Å andra sidan kan man behöva motionen efter all nyårsmat...
CITAT (LadyG @ 28-12-2006, 19:06) CITAT (anna_rispan @ 28-12-2006, 17:48) Så...Fizzgigg o LadyG är paret alltså!! Shit vad jag känner mig ovetande!!
Stina: Kul att träningen var en bra upplevelse!! Gör inte det, jag tror bara vi sagt det en gång i en halvt bortglömd tråd i receptforumet. Det är nog fler som missat det än som tänkt på det  Jag hade faktiskt anat att ni åtminstone kände varann.  Så det är det äkta paret alltså, vad skoj med ett Odla-par.  Visst tränar ni kampsport bägge två?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-12-2006, 20:26) Så det är det äkta paret alltså, vad skoj med ett Odla-par. Min man är också Odlait men jag tror inte att någon har listat ut vem han är än!
anna_rispan
28-12-2006, 20:29
CITAT (Rossi @ 28-12-2006, 20:27) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-12-2006, 20:26) Så det är det äkta paret alltså, vad skoj med ett Odla-par. Min man är också Odlait men jag tror inte att någon har listat ut vem han är än!  spännande!!! hmm, skriver han nåt då eller läser han mest??
CITAT (anna_rispan @ 28-12-2006, 20:29) CITAT (Rossi @ 28-12-2006, 20:27) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-12-2006, 20:26) Så det är det äkta paret alltså, vad skoj med ett Odla-par. Min man är också Odlait men jag tror inte att någon har listat ut vem han är än!  spännande!!! hmm, skriver han nåt då eller läser han mest??   Jag tänker INTE avslöja vem han är! Han skriver då och då men läser mest.
anna_rispan
28-12-2006, 20:34
CITAT (Rossi @ 28-12-2006, 20:30)  Jag tänker INTE avslöja vem han är! Han skriver då och då men läser mest. hihi, nu kommer jag verkligen att leka detektiv så fort jag läser ett nytt inlägg här på odla. hehe, så länge jag nu kommer ihåg det då. jag hgar teflonminne ibland. om jag tror att jag kommer på det så pmar jag....
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-12-2006, 20:26) CITAT (LadyG @ 28-12-2006, 19:06) CITAT (anna_rispan @ 28-12-2006, 17:48) Så...Fizzgigg o LadyG är paret alltså!! Shit vad jag känner mig ovetande!!
Stina: Kul att träningen var en bra upplevelse!! Gör inte det, jag tror bara vi sagt det en gång i en halvt bortglömd tråd i receptforumet. Det är nog fler som missat det än som tänkt på det  Jag hade faktiskt anat att ni åtminstone kände varann.  Så det är det äkta paret alltså, vad skoj med ett Odla-par.  Visst tränar ni kampsport bägge två? Japp det stämmer, samma klubb och allt. Nu måste jag ju bara lista ut vem Rossis älskling är, nyfiken i en strut som jag är!!
anna_rispan
28-12-2006, 20:35
LadyG: vi får decka ihop då??
CITAT (anna_rispan @ 28-12-2006, 20:35) LadyG: vi får decka ihop då??  Hm.. är "decka" ett dialektalt uttryck? För det enda decka jag känner till är det man gör när man druckit för mycket  och jag är inte så glad i alkohol  *grubbla* ...eller menar du "decka" som i deckare?
CITAT (LadyG @ 28-12-2006, 20:34) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-12-2006, 20:26) CITAT (LadyG @ 28-12-2006, 19:06) CITAT (anna_rispan @ 28-12-2006, 17:48) Så...Fizzgigg o LadyG är paret alltså!! Shit vad jag känner mig ovetande!!
Stina: Kul att träningen var en bra upplevelse!! Gör inte det, jag tror bara vi sagt det en gång i en halvt bortglömd tråd i receptforumet. Det är nog fler som missat det än som tänkt på det  Jag hade faktiskt anat att ni åtminstone kände varann.  Så det är det äkta paret alltså, vad skoj med ett Odla-par.  Visst tränar ni kampsport bägge två? Japp det stämmer, samma klubb och allt. Nu måste jag ju bara lista ut vem Rossis älskling är, nyfiken i en strut som jag är!!  Ja det är nog svårare det!  Jag har inte fått minsta aning om vem det är. Det är nog så de vill ha det!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-12-2006, 20:57) Jag har inte fått minsta aning om vem det är. Det är nog så de vill ha det!  Jäpp, vi agerar i lönndom! Lady G! Du tänker nog på "däckad". Med "decka" menar nog Anna att ni ska utföra detektivarbete misstänker jag!
Fizzgigg
29-12-2006, 00:43
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-12-2006, 20:26) CITAT (LadyG @ 28-12-2006, 19:06) CITAT (anna_rispan @ 28-12-2006, 17:48) Så...Fizzgigg o LadyG är paret alltså!! Shit vad jag känner mig ovetande!!
Stina: Kul att träningen var en bra upplevelse!! Gör inte det, jag tror bara vi sagt det en gång i en halvt bortglömd tråd i receptforumet. Det är nog fler som missat det än som tänkt på det  Jag hade faktiskt anat att ni åtminstone kände varann.  Så det är det äkta paret alltså, vad skoj med ett Odla-par.  Visst tränar ni kampsport bägge två? Japp. Det gör mirakel för familjefriden att kasta varandra i golvet ibland.
CITAT (Fizzgigg @ 29-12-2006, 00:43) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-12-2006, 20:26) CITAT (LadyG @ 28-12-2006, 19:06) CITAT (anna_rispan @ 28-12-2006, 17:48) Så...Fizzgigg o LadyG är paret alltså!! Shit vad jag känner mig ovetande!!
Stina: Kul att träningen var en bra upplevelse!! Gör inte det, jag tror bara vi sagt det en gång i en halvt bortglömd tråd i receptforumet. Det är nog fler som missat det än som tänkt på det  Jag hade faktiskt anat att ni åtminstone kände varann.  Så det är det äkta paret alltså, vad skoj med ett Odla-par.  Visst tränar ni kampsport bägge två? Japp. Det gör mirakel för familjefriden att kasta varandra i golvet ibland.  Det kan jag gott tro!  Jag får nog träna bra mycket innan jag kan kasta min gubbe i golvet...eller så får han banta ner sig lite.
Fizzgigg
29-12-2006, 02:12
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-12-2006, 01:12) CITAT (Fizzgigg @ 29-12-2006, 00:43) Japp. Det gör mirakel för familjefriden att kasta varandra i golvet ibland. :)
Det kan jag gott tro!  Jag får nog träna bra mycket innan jag kan kasta min gubbe i golvet...eller så får han banta ner sig lite.  Ju större de är, desto tyngre faller de.
Minsann...här hittar man odla-skvaller. Kul med odla-par. Ja, det finns ju några stycken...
anna_rispan
29-12-2006, 10:50
LadyG: Precis, decka - att utföra detektivarbete vet inte om det är dialekt eller inte.
CITAT (anna_rispan @ 29-12-2006, 10:50) LadyG: Precis, decka - att utföra detektivarbete vet inte om det är dialekt eller inte. Då gissade jag rätt  Lysande detektiv jag är, har t o m problem med terminologin
Shitpåmfritt vad högt upp du var Stina!! Vad duktig du är! Och vilka snygga vältränade armar! Inte tillstymelse till gäddhäng!  Att LG och FG var ett par anade jag men fattade det på riktigt i tKat:s tråd där FG skulle gå o träna och LG "var på".  /suddis.
CITAT (suddis @ 29-12-2006, 18:03) Shitpåmfritt vad högt upp du var Stina!! Vad duktig du är! Och vilka snygga vältränade armar! Inte tillstymelse till gäddhäng!  Att LG och FG var ett par anade jag men fattade det på riktigt i tKat:s tråd där FG skulle gå o träna och LG "var på".  /suddis. Tack snälla! Jag anade absolut ingenting om LG och FG.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|