Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
LadyG
CITAT (stina @ 12-01-2007, 18:06)
Grattis - visst har du två PB idag du också. Crunches och plankan??? För inte har du gjort 1 min + 35 s tidigare???

Men snälla du, inte kan du köra sidoplankan rakt på parketten!!! ohmy.gif Förstår att du höll på att krossa armbågen! Du måste ha något mjukt under den.

Frustrerad??? - varför då? unsure.gif Om det är träningsfrustration kan du väl köra benböj igen med Fizgigg på ryggen???? tongue.gif Kanske kul fredagsnöje så får han åka lite karusell? tongue.gif

Själv ska jag ÄTA! Sambon beställde chili con carne (igen) och ingen blev lyckligare än jag. rolleyes.gif

Får se om jag klarar helgen utan att träna, tveksamt. Jag åkte ner i hissen på jobbet när jag skulle hem. När jag var nere kom jag på att jag inte hade några träningsskor med mej (ifall jag skulle vilja iväg och träna) så jag åkte upp igen och gick in i lokalerna. Väl där ångrade jag mej och tänkte på nästa veckas hårda träning så jag for ner igen utan skor. Så ska det bli någon träning får det bli hemma (och LITE lär det nog bli sleep.gif )

Tack, jo så mycket plank har det aldrig blivit förut så det är jag mäkta stolt över smile.gif

Anade det, efter ett tag fast kan jag göra plankar och allt vad det är på parketten kan jag göra sidoplankan tänkte jag. Den var betydligt jobbigare än man kanske tänker sig den. Den kommer definitivt att bli ett stående inslag biggrin.gif

Jag var frustrerad över att tränarna drar åt olika håll i klubben, själv vill jag träna för att bli bättre och skickligare på vårt system medan det är somliga som vill lägga in artfrämmande tekniker och annat jox i träningen ockås (och det tycker jag är som att blanda äpplen och morötter). Om Kajsa Bergqvist ska bli bra på att hoppa tränar hon ju för det, hon öear ju inte på att kunna dyka så djupt som möjligt eller göra perfekta åttor på tårna med skridskor.

A jack of all trades is a master of none.

Testade för skojs skull att hösta upp maken på ryggen och körde några benböj, det gick finfint. Tyvärr hade jag redan duschat och fixat till mig, men några böj kan man ju tetsa, tänkte jag. Nästa gång ska jag använda honom när jag gör benböj helt klart så slipper jag stå och bli uttråkad biggrin.gif

Jag kommer deifinitvt inte kunna låta bli att träna, helt klart. Det vet jag redan nu, frågan är bara hur jag ska få utlopp för det. Viljan finns, och orken. Det jag saknar är tid!
stina
I sidoplankan har man ju hela vikten på EN arm, i vanliga delas den ju i alla fall upp på två. Men även där ser jag till att ha något mjukt under armarna. Kul att du gillade den! rolleyes.gif Den är skön på nå´t vis, kanske är det för att man inte står och stirrar ner i golvet utan har LITE roligare utsikt medan man bara står där, man kanske kan stå och se på TV samtidigt? tongue.gif

Det låter ju knäppt att inte fokusera på det ni faktiskt vill bli bra på!!! Trist....

Se där, utvecklade benböj är nu skapade! tongue.gif Du får väl köra sådana om du har ont om tid, det lär väl gå ganska fort att bli trött med dom! Åsså lite plankan som ju inte heller tar så lång tid! rolleyes.gif 20 minuters cykling allt vad du orkar. Lägg därtill lite armhävningar på tårna och chins med händerna (med handskar på) över en dörr så får du nog ut en hel del överskottsenergi på kort tid. Nog kan man köra slut på sig snabbt om man vill! tongue.gif

Har du provat nästa ess vad gäller magträning - "att sitta i båten"? Jistanes vilken rysare.... tongue.gif

Får se vad jag hittar på för hemmaträning i helgen. Dagsformen får avgöra, men det blir nog inget annat än hemmastyrketräning. Kroppen får säga hur mycket den vill köra rolleyes.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 12-01-2007, 18:41)
Testade för skojs skull att hösta upp maken på ryggen och körde några benböj, det gick finfint. Tyvärr hade jag redan duschat och fixat till mig, men några böj kan man ju tetsa, tänkte jag. Nästa gång ska jag använda honom när jag gör benböj helt klart så slipper jag stå och bli uttråkad biggrin.gif

Jag såg framför mig hur jag gör likadant med min make....det skulle bara bli en blöt fläck kvar av mig! rolleyes.gif Han väger ungefär dubbelt så mycket som jag. laugh.gif
LadyG
Bara man gör dem tidigt i passet medan man fortfarande har ork att genomföra dem så tycker jag det är helt okej övningar. Gjorde dem sist tidigare men då var de bara oerhört plågsamma och man orkade inte stå kvar speciellt länge, vilket bara var deprimerande.

Det är bra med karlar ibland, till och med som barlast när man tränar biggrin.gif

"Sitta i båten" - är det den där man sitter uppe på rumpan, nästan svanskotan och liksom lutar sig bakåt (ju längre bak desto jobbigare) och gör roddrörelser med armar och ben utan att låta fötterna röra marken?

Hemmaträning ska man absolut inte underskatta, man kan ju göra så mycket med kroppen om man bara har några övningar i bagaget och lite fantasi.
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2007, 21:52)

Jag såg framför mig hur jag gör likadant med min make....det skulle bara bli en blöt fläck kvar av mig! rolleyes.gif Han väger ungefär dubbelt så mycket som jag. laugh.gif

laugh.gif Det kanske inte är en så bra idé då, blöta fläckar av tvåbarnsmammor är så svåra att moppa upp från parketten smile.gif
Magdis
CITAT (stina @ 12-01-2007, 19:40)
Har du provat nästa ess vad gäller magträning - "att sitta i båten"? Jistanes vilken rysare.... tongue.gif

Hur gör man den? Jättenyfiken på all magträning som går att köra hemma! smile.gif

Jag har lagt fram min balansboll nu förresten. smile.gif Gjorde några crunches både med och utan Lilleman i famnen. biggrin.gif
Fizzgigg

Inte mig emot, då har ju jag också en aktiv del i träningen. Eller kanske mer passiv trots allt... smile.gif
Fizzgigg

Varför får jag bilder av Gråben & Hjulben och Tom & Jerry framför ögonen när du säger sådär. laugh.gif
Magdis
CITAT (Fizzgigg @ 12-01-2007, 23:03)

Varför får jag bilder av Gråben & Hjulben och Tom & Jerry framför ögonen när du säger sådär. laugh.gif

Tja man kan nog få en hel del roliga bilder framför ögonen när man tänker sig det! laugh.gif Skulle nog gå att göra en liten rolig kortfilm om hur maken hoppar upp på min rygg varvid parkettgolvet rämnar och vi faller med ett brak ner med ett stort rökmoln runtom. laugh.gif Eller hur min benstomme faller i bitar och maken ramlar med huvet före i golvet. laugh.gif
LadyG
*fnissar*

Gissa om barna får något kul att berätta i förskolan sen: "Pappa hoppade på mamma igår!"

laugh.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2007, 22:53)
CITAT (stina @ 12-01-2007, 19:40)
Har du provat nästa ess vad gäller magträning - "att sitta i båten"? Jistanes vilken rysare....  :P

Hur gör man den? Jättenyfiken på all magträning som går att köra hemma! smile.gif

Jag har lagt fram min balansboll nu förresten. smile.gif Gjorde några crunches både med och utan Lilleman i famnen. biggrin.gif

När man sitter i båten så sitter man bak på svanskotan. (Sitt inte rätt på golvet, sitt på en matta!) Lyft benen (böjda) från golvet och luta dig bakåt. Kallas ibland också "sitta i balans". Orkar man inte riktigt kan man vila lite ibland genom att hålla lätt i knävecken.

Sen kan man göra det ännu jobbigare genom att sakta sträcka ut benen (hela tiden i luften) och samtidigt luta sig bakåt så långt man orkar. Håll armarna framåt om du behöver för att få hjälp att hålla balansen. Sakta uppåt med ben och överkropp igen (fast aldrig så långt upp så att man tappar spänningen i magen). Sen börjar man om bakåt igen så många gånger man orkar. tongue.gif

Sen kan du ju sitta på golvet med svagt böjda ben. Sänk ryggen ner mot golvet SUPERSAKTA. När ryggen landar i golvet börjar du direkt resa dig upp igen till sittande. Håll på så, men sluta när du blir så trött så att du börjar "knycka" sig upp! Som en långsam sit-up ända upp till sittande liksom.

Nästa förslag: Ligg på rygg på golvet med benen ihop rakt upp i luften. Sänk dom sakta, sakta (tätt ihop) åt ena hålleet så långt ner du kan. När du når golvet (eller så långt du kan) så vänder du och för sakta över dom till andra sidan. Pendla fram och tillbaka alltså. Obs att det ska vara en långsam, sugande rörelse. Jätteviktigt att du hela tiden håller spänningen i magen och trycker svanken mot golvet (ingen luft mellan)!

Ligg på rygg med benen i golvet. För dom upp mot taket (sakta) och vänd innan dom är helt upp mot taket (för att inte tappa spänningen i magen). Sänk dom sakta igen men vänd igen innan dom når golvet. Ju rakare ben desto jobbigare. Tryck hela tiden svanken i golvet, det får inte vara någon luft där!

Ligg på rygg med benen i luften. Lyft rumpan rakt upp mot taket. Det behöver inte vara någon stor rörelse, det är spänningen i magen som är viktig.

Ligg på rygg. Res dig upp på armbågarna och böj båda benen. För benen rakt ut jäms med golvet, någon decimeter över golvet. Lite lättare är ett ben i taget, tyngre med båda samtidigt. Sträck och böj benen så, hela tiden strax över golvet.

Lycka till med magträningen!!! Finns säkert fler hemmamagträningar, men jag kommer inte på några just nu.

Om någon mer har sådana på lut, berätta! rolleyes.gif

Jösses vilka magar vi kommer att få!!! tongue.gif
Biggan_
Tack för dom tipsen Stina! tongue.gif Ja jösses vilka fina magar vi kommer att få! tongue.gif
LadyG
Måste träna ryggen i samma utsträckning som vi tränar magarna, annars kommer vi att svanka pga svaga ryggmuskler och se ut som äggsjuka höns smile.gif
Biggan_
CITAT (LadyG @ 13-01-2007, 13:21)
Måste träna ryggen i samma utsträckning som vi tränar magarna, annars kommer vi att svanka pga svaga ryggmuskler och se ut som äggsjuka höns smile.gif

Ingen vacker syn! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
LadyG
CITAT (Birgitta P @ 13-01-2007, 13:23)

Nej, det skulle bli allt för lätt att se vilka som häckat på Odla för länge biggrin.gif
Biggan_
CITAT (LadyG @ 13-01-2007, 13:28)

Nej, det skulle bli allt för lätt att se vilka som häckat på Odla för länge biggrin.gif

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Lady Hamilton
CITAT (stina @ 13-01-2007, 08:36)
......Nästa förslag: Ligg på rygg på golvet med benen ihop rakt upp i luften. Sänk dom sakta, sakta (tätt ihop) åt ena hålleet så långt ner du kan. När du når golvet (eller så långt du kan) så vänder du och för sakta över dom till andra sidan. Pendla fram och tillbaka alltså. Obs att det ska vara en långsam, sugande rörelse. Jätteviktigt att du hela tiden håller spänningen i magen och trycker svanken mot golvet (ingen luft mellan)!.........

Är det bara jag som inte klarar denna unsure.gif De andra övningarna gick bra
stina
CITAT (LadyG @ 13-01-2007, 14:28)

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ja det är helt riktigt. Vi får väl fylla på med lite ryggövningar för hemmabruk också!

Just nu kommer jag bara på rygglyft: Ligg på mage på golvet, händerna antingen längs med sidorna (lättast), vid öronen (medeltungt) eller sträckta framåt (tyngst). Lyft och sänk bröstkorgen sakta (aldrig nudda golvet! tongue.gif ) Man ska sträva framåt-uppåt, man behöver inte lyfta så högt!

Fyll på med fler ni andra!!! rolleyes.gif
stina
CITAT (Hamilton @ 13-01-2007, 14:46)
......Nästa förslag: Ligg på rygg på golvet med benen ihop rakt upp i luften. Sänk dom sakta, sakta (tätt ihop) åt ena hålleet så långt ner du kan. När du når golvet (eller så långt du kan) så vänder du och för sakta över dom till andra sidan. Pendla fram och tillbaka alltså. Obs att det ska vara en långsam, sugande rörelse. Jätteviktigt att du hela tiden håller spänningen i magen och trycker svanken mot golvet (ingen luft mellan)!.........

Förstår du inte eller är den för tung?

Om den är tung behöver man bara vika benen en bit åt sidan i början!

/Stina
anna_rispan
ryggövningar. man kan ju variera armrörelserna medans man gör som Stina beskrev. så att när man är nere då är armarna utsträckta framför huvudet o sen rör man armarna neråt. ett "stopp" vid axlarna sista vid rumpan.

bållyft?? visst är det Susanne Lanefelt knip? då tar det ju också på nederdelen av rumpan. finns olika varianter på den också. men jag har så svårt att skriva o förklara.

sen finns det en som är jobbigt.
man lägger sig på en bänk o håller fast sig. hela benen ska vara utanför bänken. böj i knät vecket o sen är det bara att fälla benen ner o så sega upp.

stå på knä o lyft diagonalt arm o ben. fast den kanske är mer som uppvärmning?? man kan ju hålla hantel i handen förstås o viktbälte?? runt fotleden.
stina
CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 17:34)
sen finns det en som är jobbigt.
man lägger sig på en bänk o håller fast sig. hela benen ska vara utanför bänken. böj i knät vecket o sen är det bara att fälla benen ner o så sega upp.

Den är toppengrym! tongue.gif rolleyes.gif
LadyG
Här har det diskuterats träning flitigt ser jag, många bra idéer som florerar. smile.gif

Sent ju-jutsupass, kanske inte så smart, men maken och jag tränade två timmar och det kändes bra. Vi körde inte så hårt, men det var givande.
stina
God morgon. Här i Stockholm har vi ruskväder! Inte speciellt blåsigt, men regn...

Jag tänkte på det här med att inte glömma träna ryggen. Många av ovanstående övningar tränar hela "mittpartiet". Dom funkar liksom inte att göra om man inte spänner ryggen också, då får man ont i den. Tur det, för det är roligare med mag- än ryggövningar tycker jag. Hörde på tv att vi generellt är duktigare på att träna fram- än baksidan. Tydligen tycker vi det är roligare att träna det som syns. Fast glömmer man ovandelen av ryggen och bara tränar bröst får man ju inte så grann hållning! ohmy.gif

Kul att ju-jutsuträningen kändes bra LadyG! rolleyes.gif

Vi ska snart ge oss av ner till landet och se till lilla sommarstugan.

/Stina
Lady Hamilton
CITAT (stina @ 13-01-2007, 16:26)
CITAT (Hamilton @ 13-01-2007, 14:46)

Förstår du inte eller är den för tung?

Om den är tung behöver man bara vika benen en bit åt sidan i början!

/Stina

unsure.gif Jag förstår inte.......

"......Ligg på rygg på golvet med benen ihop rakt upp i luften. Sänk dom sakta, sakta (tätt ihop) åt ena hålleet så långt ner du kan. När du når golvet.......det är omöjligt för mig att få ner benen tätt i hop utan att vrida bäckenet o på så vis även "släppa" svanken, kommer inte ens halvvägs innan ena höft kammen släpper...........för visst menar du att man skall sänka benen i en "rät vinkel" ner mot golvet?
stina
Ja det menar jag. Och det är riktigt, i den här övningen blir det luft mellan svanken och golvet! Men det gör inget, bara du håller spänningen i ryggen också hela tiden och inte svankar. Jag skrev fel här, är så van att hela tiden tjata om "ingen luft under svanken" så det gick av bara farten här också. Det är viktigt när man för benen som i dom andra övningarna rakt nedåt från kroppen, för har man det då så tyder det på att man svankar, men inte i den här övningen.

Hoppas det klarnade nu - sorry!!! unsure.gif rolleyes.gif
Lady Hamilton
laugh.gif Tack!
LadyG
Nu håller jag på att fixa med vårens träningschema för min del, och tillsvidare ser det ut såhär:

Måndag: Morgoncykel 30 minuter, kväll: uppvärmning, styrka, stretch

tisdag: morgoncykel, kväll: ju-jutsu dubbelpass (150 min)

onsdag: Motionscykel, långpass samt stretch

torsdag: morgoncykel, kväll: ju-jutsu vanligt pass (90 minuter)

fredag: VILA

Lördag: morgoncykel, klättra/styrka

Söndag: ju-jutsu dubbelpass (150 min)

Schemat är naturligtvis inte hugget i sten utan bara en fingervisning om vad jag ska göra och i vilken mängd under veckan. Vilodagen kan mycket väl innehålla en promenad eller något annat stillsamt, men ingen direkt träning. Jag skulle vilja ha in en joggingtur någonstans, eventuellt kläms den in i helgen eftersom min joggingkamrat bara kan då. Eller så joggar jag solo när jag hittar något att jogga runt. Får se hur det går med det där.
stina
Åh du det var inte lite!!! 12 pass/vecka om man räknar dubbelpassen som två och inte räknar stretchen.... ohmy.gif tongue.gif

Jag går just nu mellan datorn och magträningen! tongue.gif
LadyG
Fast morgoncykeln ska vara före frukost så det ska vara tillräkligt snäll för tat man ska kunna trampa utan att det känns ledsamt eller tråkigt. Det ska inte vara konditionsträning utan mer en ersättning för fettförbrännande morgonpromenader.
Så 4 av veckans pass är riktigt riktigt lugna, stretchen är bara skön så den kan man inte räkna som träning alls och dubbelpassen brukar vara lägre intensitet på eftersom de är så långa. smile.gif

Så egentligen är det inte så jättejobbiga saker, det är bara mycket tid som går åt.

Förhoppningsvis biter det bra på fettprocenten, så jag går ner något kilo också. Tränade nästan lika mycket i höstas och tappade 3 kilo på en hel höst... Får ta tag i det där lite, för i april ska jag vara nere på 65kg ungefär (64-66kg är acceptabelt), enligt min planering. sen är det slutdeffat och satsningen på toppform till juni börjar.
stina
CITAT (LadyG @ 14-01-2007, 15:59)
Fast morgoncykeln ska vara före frukost så det ska vara tillräkligt snäll för tat man ska kunna trampa utan att det känns ledsamt eller tråkigt. Det ska inte vara konditionsträning utan mer en ersättning för fettförbrännande morgonpromenader.
Så 4 av veckans pass är riktigt riktigt lugna, stretchen är bara skön så den kan man inte räkna som träning alls och dubbelpassen brukar vara lägre intensitet på eftersom de är så långa. smile.gif

Så egentligen är det inte så jättejobbiga saker, det är bara mycket tid som går åt.

Förhoppningsvis biter det bra på fettprocenten, så jag går ner något kilo också. Tränade nästan lika mycket i höstas och tappade 3 kilo på en hel höst... Får ta tag i det där lite, för i april ska jag vara nere på 65kg ungefär (64-66kg är acceptabelt), enligt min planering. sen är det slutdeffat och satsningen på toppform till juni börjar.

Ja då förstår jag, det ser bra ut tycker jag! rolleyes.gif

Jag ligger väl iofs inte så himla långt efter om jag börjar räkna efter (om man inte räknar tid...) tongue.gif Så jag ska inte kasta sten i glashus eller komma med moralpredikningar!!! wub.gif

Har just tränat mest magen i 1 timme i lugnt tempo. Skönt var det, nu tänkte jag stretcha en halvtimme varvat med odleriet.... rolleyes.gif

Det går säkert jättebra med procenten! Säkert gör morgoncyklingen (om du tar det lugnt så att du orkar fortsätta utan att spy på det) susen rolleyes.gif Jag beundrar dej för ditt beslut att morgonträna, själv har jag gjort det 3 ggr senaste året och det var en riktig rysare alla gångerna (fast det ska du inte lyssna på).
LadyG
Morgonträningen är ett bra sätt för mig att vakna så mycket att jag faktiskt klarar av att äta frukost, det kan jag inte annars utan att må väldigt illa. smile.gif

De enda passen som jag räknar med blir riktigt riktigt jobbiga är onsdagarna och styrkepassen eftersom jag inte kan låta bli att ta ut mig på den typen av träning biggrin.gif
stina
Så var ju jag tidigare, mådde illa om jag åt frukost. Nu när jag vant mig mår jag tvärtom illa om jag inte får något i magen innan dagen sparkar igång. rolleyes.gif Inte mycket blir det, i regel en tallrik fiberhavregrynsgröt, men idag blev det bara en macka.

Så här ser min träning ut from nu:

Måndag: Step-up (skitjobbigt!)
Tisdag: Styrketräning (ganska jobbigt)
Onsdag: Vila
Torsdag: Box (skitjobbigt) + poweryoga (ganska jobbigt)
Fredag: Löpning (jobbigt)
Lördag: Klättring (dom gånger jag får följa med er)
Söndag: Blir det bergis lite hemmaträning om jag känner mej själv rätt...
LadyG
CITAT (stina @ 14-01-2007, 15:32)
Så var ju jag tidigare, mådde illa om jag åt frukost. Nu när jag vant mig mår jag tvärtom illa om jag inte får något i magen innan dagen sparkar igång. rolleyes.gif Inte mycket blir det, i regel en tallrik fiberhavregrynsgröt, men idag blev det bara en macka.

Så här ser min träning ut from nu:

Måndag: Step-up (skitjobbigt!)
Tisdag: Styrketräning (ganska jobbigt)
Onsdag: Vila
Torsdag: Box (skitjobbigt) + poweryoga (ganska jobbigt)
Fredag: Löpning (jobbigt)
Lördag: Klättring (dom gånger jag får följa med er)
Söndag: Blir det bergis lite hemmaträning om jag känner mej själv rätt...

Själfallet får du haka på till klättringen, det är bara skoj (eller styrketräning om du känner för att visa lite maskiner och få dig ett gott skratt när jag sätter mig bakvänt i dem) smile.gif
stina
Jippi, jippi. Jag längtar så himla mycket efter att få karva mej upp på väggen igen! rolleyes.gif Klart jag hänger med på styrketräningen också någon gång när det passar. Inte ska det skrattas heller, jädrans vad vi ska peppa varandra till stordåd, det är det man har träningskompisar till! wub.gif
Biggan_
CITAT (stina @ 14-01-2007, 15:52)
Jippi, jippi. Jag längtar så himla mycket efter att få karva mej upp på väggen igen! rolleyes.gif Klart jag hänger med på styrketräningen också någon gång när det passar. Inte ska det skrattas heller, jädrans vad vi ska peppa varandra till stordåd, det är det man har träningskompisar till! wub.gif

Japp, tillsammans blir ni oslagbara! biggrin.gif
stina
CITAT (Birgitta P @ 14-01-2007, 16:57)
Jippi, jippi. Jag längtar så himla mycket efter att få karva mej upp på väggen igen!  :rolleyes:  Klart jag hänger med på styrketräningen också någon gång när det passar. Inte ska det skrattas heller, jädrans vad vi ska peppa varandra till stordåd, det är det man har träningskompisar till!  :wub:

Hej Biggan!!! Hur har du det?
Biggan_
CITAT (stina @ 14-01-2007, 15:58)
Jippi, jippi. Jag längtar så himla mycket efter att få karva mej upp på väggen igen!  rolleyes.gif  Klart jag hänger med på styrketräningen också någon gång när det passar. Inte ska det skrattas heller, jädrans vad vi ska peppa varandra till stordåd, det är det man har träningskompisar till!  wub.gif

Bara bra! Har vilodag idag! Skitjobbigt! ohmy.gif laugh.gif
LadyG
CITAT (Birgitta P @ 14-01-2007, 16:00)
Jippi, jippi. Jag längtar så himla mycket efter att få karva mej upp på väggen igen!  rolleyes.gif  Klart jag hänger med på styrketräningen också någon gång när det passar. Inte ska det skrattas heller, jädrans vad vi ska peppa varandra till stordåd, det är det man har träningskompisar till!  wub.gif

*igenkännande fniss*

Jag förstår dig helt och hållet! Ibland är vilodagen den jobbigaste på hela träningsveckan smile.gif
LadyG

Det blir kul, vi kör som vanligt och håller på så länge det är kul och så länge armarna sitter något sånär kvar i den höjd de befann sig när vi kom dit biggrin.gif

Vi kommer att rocka gymmet, helt klart . Det är kul att få killarna att titta på sina egna vikter, lägga på mer och se sura ut laugh.gif
Biggan_
CITAT (LadyG @ 14-01-2007, 16:05)
Vi kommer att rocka gymmet, helt klart . Det är kul att få killarna att titta på sina egna vikter, lägga på mer och se sura ut laugh.gif

ohmy.gif laugh.gif Där ser man vad kvinnor kan få män till! Tror säkert att ni får killarna att lägga på ett extra kol! tongue.gif laugh.gif
stina
CITAT (LadyG @ 14-01-2007, 17:03)
CITAT (Birgitta P @ 14-01-2007, 16:00)

*igenkännande fniss*

Jag förstår dig helt och hållet! Ibland är vilodagen den jobbigaste på hela träningsveckan smile.gif

Bifall!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Det sprack för mej idag sleep.gif Nästa försök till vilodag är på onsdag...
LadyG
CITAT (Birgitta P @ 14-01-2007, 16:09)

Vi kommer att rocka gymmet, helt klart . Det är kul att få killarna att titta på sina egna vikter, lägga på mer och se sura ut   laugh.gif

ohmy.gif laugh.gif Där ser man vad kvinnor kan få män till! Tror säkert att ni får killarna att lägga på ett extra kol! tongue.gif laugh.gif

Absolut, jag vet att killar blir oerhört självmedvetna när det är kvinnor i gymmet. Om jag ska tro mina killbekanta skulle de helst se separata gym så de inte blir distraherade av diverse vältränade kvinnokroppsdelar som bara får dem att tappa koncentrationen hela tiden laugh.gif
Biggan_
CITAT (LadyG @ 14-01-2007, 16:11)
CITAT (Birgitta P @ 14-01-2007, 16:09)

Vi kommer att rocka gymmet, helt klart . Det är kul att få killarna att titta på sina egna vikter, lägga på mer och se sura ut   laugh.gif

Absolut, jag vet att killar blir oerhört självmedvetna när det är kvinnor i gymmet. Om jag ska tro mina killbekanta skulle de helst se separata gym så de inte blir distraherade av diverse vältränade kvinnokroppsdelar som bara får dem att tappa koncentrationen hela tiden laugh.gif

Jo, det är väl så att killar bara kan göra en sak i taget! biggrin.gif
stina
CITAT (LadyG @ 14-01-2007, 17:05)
Jippi, jippi. Jag längtar så himla mycket efter att få karva mej upp på väggen igen!  :rolleyes:  Klart jag hänger med på styrketräningen också någon gång när det passar. Inte ska det skrattas heller, jädrans vad vi ska peppa varandra till stordåd, det är det man har träningskompisar till!  :wub:

Det blir kul, vi kör som vanligt och håller på så länge det är kul och så länge armarna sitter något sånär kvar i den höjd de befann sig när vi kom dit biggrin.gif

Absolut! tongue.gif När systrarna Grym rockar loss då jädrans i min låda! wink.gif
Huka er gubbar och kärringar i maskinerna, för du laddar dom på!! tongue.gif
anna_rispan
Stina: har du märkt av de positiva delarna av att unna dig en extra vilodag?? när du skulle börja med det så lät det som att det var risk för skador.
LadyG
CITAT (stina @ 14-01-2007, 16:15)

Absolut! tongue.gif När systrarna Grym rockar loss då jädrans i min låda! wink.gif

laugh.gif laugh.gif

Det ska bli kul, jag ser faktiskt fram emot ett besök i gymmet nu och jag som tidigare var väldigt skeptiskt till att ens överleva upplevelsen biggrin.gif
stina
CITAT (anna_rispan @ 14-01-2007, 17:17)
Stina: har du märkt av de positiva delarna av att unna dig en extra vilodag?? när du skulle börja med det så lät det som att det var risk för skador.

Jag vet faktiskt inte om det blivit någon extra vilodag om jag ska vara ärlig... sleep.gif Däremot tränar jag inte som förut 5 dagar på raken, utan vilar vanligtvis onsdagar. Det blir i alla fall alltid en vardag som blir vilodag och 9 ggr av 10 är det just onsdagar. Det är en väldig skillnad, tidigare var jag väldigt slut mot slutet av veckan och då kommer ju skadorna som ett brev på posten.

Nu har ju klättringen dykt upp i mitt liv, men jag känner i alla fall att just den där vilodagen som bryter "tränignsserien" gör susen! rolleyes.gif Visst har jag ont här och där titt som tätt, men jag får väl säga som kiropraktorn säger till mej: Tränar man hårt har man ont i kroppen, det bara är så och det får man räkna med.

Det är ju som vanligt trakterna kring svanskotan som spökar vissa dagar, men vad jag märker nu är att det räcker med en natts vila så är smärtorna borta. Så var det inte förut, då var jag tvungen att gå och rycka mej hos kiropraktorn för att det skulle släppa. rolleyes.gif Får hoppas att det håller!! rolleyes.gif
stina
CITAT (LadyG @ 14-01-2007, 17:26)

laugh.gif laugh.gif

Det ska bli kul, jag ser faktiskt fram emot ett besök i gymmet nu och jag som tidigare var väldigt skeptiskt till att ens överleva upplevelsen biggrin.gif

Det ÄR skitkul! tongue.gif Speciellt om man är två och kan peppa varandra. Antingen kör den ena medan den andra vilar och hejar på åsså byter man, eller så kör man varsin pryttel å byter sen. tongue.gif

Guldläge att testa sina krafter om man vill när man har någon som kan hjälpa till och se till att man inte får en bläcka av vikterna om man tappar... rolleyes.gif Jag skulle jättegärna vilja testa hur mycket jag kan ta i bänkpress om du står där och hjälper mej... rolleyes.gif Det är inget jag törs när jag kör ensam som jag gör annars - jag vill INTE få stången över mej! ohmy.gif

Ja precis - när armarna sitter i ljumskarna får vi väl kanske sluta... wink.gif
LadyG
CITAT (stina @ 14-01-2007, 18:59)
CITAT (LadyG @ 14-01-2007, 17:26)

laugh.gif laugh.gif

Det ÄR skitkul! tongue.gif Speciellt om man är två och kan peppa varandra. Antingen kör den ena medan den andra vilar och hejar på åsså byter man, eller så kör man varsin pryttel å byter sen. tongue.gif

Guldläge att testa sina krafter om man vill när man har någon som kan hjälpa till och se till att man inte får en bläcka av vikterna om man tappar... rolleyes.gif Jag skulle jättegärna vilja testa hur mycket jag kan ta i bänkpress om du står där och hjälper mej... rolleyes.gif Det är inget jag törs när jag kör ensam som jag gör annars - jag vill INTE få stången över mej! ohmy.gif

Ja precis - när armarna sitter i ljumskarna får vi väl kanske sluta... wink.gif

O bänkpress är kul, man känner sig så stark när man hittar rätt vinkel och tryck! Mitt personbästa är 40 kg men då visste jag inte hur mycket det var biggrin.gif

Fast utan passare törs jag inte, redan 30 kilo är mycket om det dunsar ner på bröstet! ohmy.gif
stina
Att köra bänkpress i smithmaskinen är bra för då kan man sätta spärrar på den så att stången inte kan åka ända ner till bröstet. Fast tyvärr sitter spärrarna så hårt så jag får ofta inte loss dom för att sätta dom där det är lagom för mej... Fast jag gillar ändå inte att köra maxtungt ensam. Oftast kör jag med 30 kg, ibland med 35 kg (totaltvikt alltså, stången väger 15 kg). 40 kg har jag faktiskt inte testat.

Idag är det step-up. Rackans vad kul det ska bli! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon