|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
Stina, du är obetalbar!  Den här gången får du skylla dig själv om du får träningsvärk, det finns inget att skylla på  Biggan, att du orkar! Jag är imponerad. Det kommer att gå bra med julbordet, du kan ju smaka lite av varje utan att lassa på jättemycket. Och alkohol ÄR bra på att bryta ner fettsyrorna, eller hjälpa kroppen med det iaf. Så lite sprit ska du nog allt satsa på, inte för mycket så du får blyluva imorgon bara
LadyG: Nu förstår jag precis hur du kände det när du väste fram skrattet!  Fy fasiken, det känns som om jag blivit överkörd av en ångvält!  Nu först börjar fingrarna lyda på högerhanden, det var en jäkel att slå hårt med högernäven! Men nu är det tre dagars träningsvila (som tur är). Ska sitta på konferens hela måndagen. Det här med att magen tål fett sämre om man äter fettsnål mat stämmer för mej. Jag får kramp i gallgångarna om jag äter för fet mat, pizza till exempel går inte. Har iofs fått det så hela mitt vuxna liv, men det krävs mindre nu för att jag ska drabbas. Så jag är försiktig och skulle olyckan vara framme är det bara medicinen Papaverin (kramplösande) som hjälper.
Rapchic
01-12-2006, 19:50
CITAT (stina @ 01-12-2006, 20:46) Det här med att magen tål fett sämre om man äter fettsnål mat stämmer för mej. Jag får kramp i gallgångarna om jag äter för fet mat, pizza till exempel går inte. Har iofs fått det så hela mitt vuxna liv, men det krävs mindre nu för att jag ska drabbas. Så jag är försiktig och skulle olyckan vara framme är det bara medicinen Papaverin (kramplösande) som hjälper. samma här kan alldrig äta på hamburgarresturang nu äter då och så pizza men det blir mer och mer sällan (tycker det är gott men det är inte så kul sen) vet inte om jag har samma problem som du efter dock (förstod inte) gymmade idag var bara jag och en kille(man) på gymmet pojkvännen är redan på lägret det var länge sen jag gick ensam till gymmet
Hoppas träningen gick bra Rapchic! När jag får kramp i gallgången får jag en djävulusisk smärta i solarplexus ungefär. Det strålar även ut i ryggen och upp i halsen. Ibland ända upp i tänderna. Det gör fruktansvärt ont och blir ömt över solarplexus också. INTE kul!!! Jag har aldrig varit hos läkare med mina problem, utan gissar bara på diagnosen. Mamma har samma problem, det går tydligen i arv och jag vet flera personer som har samma åkomma. Så det är tydligen vanligt (framför allt hos kvinnor).  Mamma och jag kallar det för att vi har "klämsel".
Tur att du får vila länge, för den typen av träningsvärk du åkt på låter som att den kommer att stanna ett tag. Risken finnas att du är öm på måndag, trots vila.
Min motion har idag bestått av att tvätta, skura badrummet, putsa fönster och pyssla med blommorna. Svettigt, även om det inte var regelrätt träning egentligen.
Är mycket sugen på att cykla en stund, får se om jag gör det.
CITAT (LadyG @ 01-12-2006, 21:02) Tur att du får vila länge, för den typen av träningsvärk du åkt på låter som att den kommer att stanna ett tag. Risken finnas att du är öm på måndag, trots vila.
Min motion har idag bestått av att tvätta, skura badrummet, putsa fönster och pyssla med blommorna. Svettigt, även om det inte var regelrätt träning egentligen.
Är mycket sugen på att cykla en stund, får se om jag gör det. Ja, jag fasar för vad som komma skall imorgon! Vad skönt det låter med städning - jag ska försöka få lite adventsfint i helgen har jag tänkt. Fönstrena är fruktansvärt skitiga - dom blir det här på Sturegatan tyvärr... Går ju inte att byta till rödrandiga julgardinerna och låta rutorna vara smutsiga.... Känner jag dej rätt kommer du att landa på cykeln LadyG!  Tänkte faktiskt på dej när jag boxades idag. Har du provat det någon gång - känns som något du skulle gilla. Fast jag kanske har fel...
Intressant att det inte bara är jag som får problem av fet mat, det är något som kommit i samband med träningen vill jag nog påstå. Jag tål inte feta såser t ex bearnaise längre, jag får som magknip efter maten och blir fruktansvärt uppblåst och öm. Det kan ta hela kvällen innan det går över, och det gör ooont när magen knorrar och har sig. Fast mitt onda sitter längre ner, strax under naveln och ut mot sidorna. Boxning låter kul, fast jag skulle nog bli frustrerad av att inte få andvända fötterna också  Vi kör lite sparring med handskar ibland, och då brukar fötterna vilja vara med och daska lite, trots att de inte får...
CITAT (LadyG @ 01-12-2006, 21:20) Intressant att det inte bara är jag som får problem av fet mat, det är något som kommit i samband med träningen vill jag nog påstå. Jag tål inte feta såser t ex bearnaise längre, jag får som magknip efter maten och blir fruktansvärt uppblåst och öm. Det kan ta hela kvällen innan det går över, och det gör ooont när magen knorrar och har sig. Fast mitt onda sitter längre ner, strax under naveln och ut mot sidorna. Boxning låter kul, fast jag skulle nog bli frustrerad av att inte få andvända fötterna också  Vi kör lite sparring med handskar ibland, och då brukar fötterna vilja vara med och daska lite, trots att de inte får... Fast på Boxklassern så sparkade vi också. Inte med fötterna, men med låren körde vi. "Det här ska ni bli bra på tjejer, att knäa alltså, för ni vet aldrig när ni behöver det" sa tränaren!
Åh, kul! Knän och fötter är jag ganska bra på, händerna är jag sämre med däremot. Jag är långsam med händerna av någon anledning, fel teknik kanske. Skulle vilja kunna slå kobrasnabbt, Rapchic som tränar karate kan säkert det, men det är jag mer sengångare än så länge  Det är fruktansvärt bra ben/mag-övning att studsa runt och knäas (och undvika knän eller ta emot knän på mittsar).
CITAT (LadyG @ 01-12-2006, 21:29) Åh, kul! Knän och fötter är jag ganska bra på, händerna är jag sämre med däremot. Jag är långsam med händerna av någon anledning, fel teknik kanske. Skulle vilja kunna slå kobrasnabbt, Rapchic som tränar karate kan säkert det, men det är jag mer sengångare än så länge  Det är fruktansvärt bra ben/mag-övning att studsa runt och knäas (och undvika knän eller ta emot knän på mittsar). Ja just knäningsövningen var jättejobbig. Vi skulle stå på varsin sida om lokalen och där skulle vi göra 10 knäböj samtidigt. Sen skulle den som skulle knäa springa i full fart över lokalen fram till den som stod med mittsarna och köra 10 knäsparkar - båda skulle köra 10 höga knälyft i snabb takt - 10 knäsparkar. Och så rusa tillbaka till andra sidan av lokalen och börja om.... Det är svårt att få kraft i knäningen tycker jag. Man måste luta sig bakåt för att få kraft från hela kroppen och lätt att tappa balansen om man som jag är ovan.
CITAT (stina @ 01-12-2006, 20:34) Ja just knäningsövningen var jättejobbig. Vi skulle stå på varsin sida om lokalen och där skulle vi göra 10 knäböj samtidigt. Sen skulle den som skulle knäa springa i full fart över lokalen fram till den som stod med mittsarna och köra 10 knäsparkar - båda skulle köra 10 höga knälyft i snabb takt - 10 knäsparkar. Och så rusa tillbaka till andra sidan av lokalen och börja om.... Det är svårt att få kraft i knäningen tycker jag. Man måste luta sig bakåt för att få kraft från hela kroppen och lätt att tappa balansen om man som jag är ovan. Låter som en skoj variant, det måste jag testa på söndag  Balansen är för det mesta största boven till varför man saknar kraft i knäna, men det kommer med tiden. Det är bara att öva och öva, så sitter de där till sist. Om man knäar i rätt ögonblick får man med sig kraften från benet man står på, om man liksom skjuter ifrån med stödjebenet (inte upp på tå utan man skjuter sig framåt) i exakt det ögonblick när knäet ska till och träffa. Vissa kan knäa så hårt att det motsvarar kraften från en bil som krockar i 55 km/h (såg det på National Geographics, så otroligt brutalt!! Hade det inte varit en docka han knäade hade han dött av revben in i hjärtat eller nått!). Nej, nu måste jag få cykla, jag är så sugen!!  Prata träning sådär
Rapchic
01-12-2006, 20:53
CITAT (LadyG @ 01-12-2006, 21:29) Åh, kul! Knän och fötter är jag ganska bra på, händerna är jag sämre med däremot. Jag är långsam med händerna av någon anledning, fel teknik kanske. Skulle vilja kunna slå kobrasnabbt, Rapchic som tränar karate kan säkert det, men det är jag mer sengångare än så länge  Det är fruktansvärt bra ben/mag-övning att studsa runt och knäas (och undvika knän eller ta emot knän på mittsar). nä inte än... jag blir snabbt trött (dålig kondis) + sparkar är det jag är sämst på är mkt bättre på slag min pojkvän däremot är jättbra på sparkar
CITAT (Rapchic @ 01-12-2006, 20:53) nä inte än... jag blir snabbt trött (dålig kondis) + sparkar är det jag är sämst på är mkt bättre på slag
min pojkvän däremot är jättbra på sparkar Kondisen är egentligen det lättaste att fixa, teknikerna kan du redan: kör intervallträning, löpning, simmning eller cykling (eller något annat som roar dig) 1 minut maxtempo och 1 minut lugnare. Joggning brukar passa bra till det. Det enda du behöver är två pass i veckan i några veckor vid sidan av karaten. Sen räcker det att du underhållstränar konditionen på karaten. Kunde inte hålla mig från cykeln utan körde ett intervallpass. Det bara blev så  1 minut maxfart/1 minut lite saktare. Pulsen for upp i 172 som mest och mot slutet fick jag inte ner den udner 160 trots andningsteknik och koncentration. Så snabbt har jag aldrig avverkat en mil på det motståndet (5 av 8, tid: 23:52). Lyxbad med badolja och peeling anbefalles
Rapchic
01-12-2006, 22:19
CITAT (LadyG @ 01-12-2006, 22:34) CITAT (Rapchic @ 01-12-2006, 20:53) nä inte än... jag blir snabbt trött (dålig kondis) + sparkar är det jag är sämst på är mkt bättre på slag
min pojkvän däremot är jättbra på sparkar Kondisen är egentligen det lättaste att fixa, teknikerna kan du redan: kör intervallträning, löpning, simmning eller cykling (eller något annat som roar dig) 1 minut maxtempo och 1 minut lugnare. Joggning brukar passa bra till det. Det enda du behöver är två pass i veckan i några veckor vid sidan av karaten. Sen räcker det att du underhållstränar konditionen på karaten. Kunde inte hålla mig från cykeln utan körde ett intervallpass. Det bara blev så  1 minut maxfart/1 minut lite saktare. Pulsen for upp i 172 som mest och mot slutet fick jag inte ner den udner 160 trots andningsteknik och koncentration. Så snabbt har jag aldrig avverkat en mil på det motståndet (5 av 8, tid: 23:52). Lyxbad med badolja och peeling anbefalles  tror du inte säck är bäst igentligen då tränar man ju tekniker + kondis (fast man koncentrerar sig på kondis)
CITAT (Rapchic @ 01-12-2006, 22:19) tror du inte säck är bäst igentligen då tränar man ju tekniker + kondis (fast man koncentrerar sig på kondis) Man blir bra på det man tränar på heter det ju, så visst förbättras nog hastigheten i nävarna OCH kondis samtidigt. Men det kommer att ta lite längre tid för kondisen, bara så du är beredd på det
CITAT (LadyG @ 01-12-2006, 22:34) Kunde inte hålla mig från cykeln utan körde ett intervallpass. Det bara blev så -_- 1 minut maxfart/1 minut lite saktare. Pulsen for upp i 172 som mest och mot slutet fick jag inte ner den udner 160 trots andningsteknik och koncentration. Så snabbt har jag aldrig avverkat en mil på det motståndet (5 av 8, tid: 23:52).
Lyxbad med badolja och peeling anbefalles :rolleyes: Hjäääälp - kan någon komma och baxa upp mej ur sängen! Jag har grotesk träningsvärk ÖVERALLT utom i huvudet och fötterna! Det brummar i hela kroppen när jag ligger stilla, för att inte tala om hur det känns när jag rör på mej eller - ve och fasa - skrattar! Så gud nåde den som är minsta kulig här idag! Förstod väl att du skulle få ett träningsanfall LadyG!  Visst är det kul med intervallträning. Tiden går fortare och det känns som om man får "leka" lite.  Tränaren på Boxpasset sa att det är en typisk intervallträning. Korta, explosiva serier av maxansträngning varvat med kort vila. Fantastiskt bra jobbat - du är GRYM! Jag som ska putsa fönster idag. Får prova med det mest akuta - köksfönstret och se om det över huvud taget går. Fast det brukar bli lite bättre när man väl börjar röra på sig - värst är precis så här på morgonen innan man gått upp och kommit igång.... Hoppas du fick ett riktigt skönt lyxbad LadyG - det är du värd!!!!
CITAT (Rapchic @ 01-12-2006, 21:53) Det är fruktansvärt bra ben/mag-övning att studsa runt och knäas (och undvika knän eller ta emot knän på mittsar). Ja, när man inte provat tror man att det är vila att stå med mittsarna, men det är ju fruktansvärt jobbigt att parera och ta emot alla slag. Man måste ju spänna sig i hela kroppen för att orka hålla emot slagen och för att inte tappa balansen. Tjejen jag boxades med i onsdags slappnade av en sekund precis när jag slog och hon fick en smäll av mittsen i ansiktet!  Men som tur var gick det bra.  Om ni vill kan ni läsa om mitt gyms Box-träning här. Det är Marcus vi tränade för och som har lunchpasset jag tror jag ska börja gå på efter jul: Box på Saga Motion
Rapchic
02-12-2006, 11:52
CITAT (stina @ 02-12-2006, 09:37) CITAT (Rapchic @ 01-12-2006, 21:53) Det är fruktansvärt bra ben/mag-övning att studsa runt och knäas (och undvika knän eller ta emot knän på mittsar). Ja, när man inte provat tror man att det är vila att stå med mittsarna, men det är ju fruktansvärt jobbigt att parera och ta emot alla slag. Man måste ju spänna sig i hela kroppen för att orka hålla emot slagen och för att inte tappa balansen. Tjejen jag boxades med i onsdags slappnade av en sekund precis när jag slog och hon fick en smäll av mittsen i ansiktet!  Men som tur var gick det bra.  Om ni vill kan ni läsa om mitt gyms Box-träning här. Det är Marcus vi tränade för och som har lunchpasset jag tror jag ska börja gå på efter jul: Box på Saga Motion va jag skrev inte det... eller skrev jag det i sömnen nä nu blev det läskigt... men att det är träning att stå med mitzar vet jag särskilt om man har otur och hamnar med den största killen eller nån sempai, då känns det ju som om man inte har nån mitz ju även om man är beredd på det
Fizzgigg
02-12-2006, 13:30
CITAT (stina @ 02-12-2006, 08:26) Jag har grotesk träningsvärk ÖVERALLT utom i huvudet och fötterna! Det brummar i hela kroppen när jag ligger stilla, för att inte tala om hur det känns när jag rör på mej eller - ve och fasa - skrattar! Så gud nåde den som är minsta kulig här idag!  Om jag inte har missförstått något handlar boxpassen om en sorts boxningsträning där man inte pucklar på varandra, som en sorts pacifistboxning alltså? Boxning, the noble art of self defence. Men vem ska skydda dig mot dig själv? Eller boxpass kanske syftar på engelskans box, dvs låda, för utövaren kjänner sig smidig som en låda dagen efter?
Det enda jag kan rekommendera mot brutal träningsvärk är promenad, i lugnt tempo i minst en timme, följt av ett varmt bad och massage (idrottsmassage, dvs riktigt djupgående med kraftiga rörelser). Det går inte över, men man kan röra sig igen efter det. Sitta stilla och bara lida gör saken bara värre.
CITAT (Fizzgigg @ 02-12-2006, 14:30) CITAT (stina @ 02-12-2006, 08:26) Jag har grotesk träningsvärk ÖVERALLT utom i huvudet och fötterna! Det brummar i hela kroppen när jag ligger stilla, för att inte tala om hur det känns när jag rör på mej eller - ve och fasa - skrattar! Så gud nåde den som är minsta kulig här idag! :P ;) Om jag inte har missförstått något handlar boxpassen om en sorts boxningsträning där man inte pucklar på varandra, som en sorts pacifistboxning alltså? Boxning, the noble art of self defence. Men vem ska skydda dig mot dig själv? Eller boxpass kanske syftar på engelskans box, dvs låda, för utövaren kjänner sig smidig som en låda dagen efter? Jo, man pucklar faktiskt på varandra, men man turas om! Den som inte pucklar får ha skydd och det är dom man ska puckla på.
CITAT (LadyG @ 02-12-2006, 14:33) Det enda jag kan rekommendera mot brutal träningsvärk är promenad, i lugnt tempo i minst en timme, följt av ett varmt bad och massage (idrottsmassage, dvs riktigt djupgående med kraftiga rörelser). Det går inte över, men man kan röra sig igen efter det. Sitta stilla och bara lida gör saken bara värre.  Känner mej lite smidigare nu faktiskt när jag klättrat omkring och putsat köksfönstret och bytt gardiner.  Bara jag inte hostar eller skrattar! Fick naturligtvis en hostattack på Hemköp och folk tittade när jag kröp ihop i smärtor och lät som jag vet inte vad när jag försökte kväva hostningen med ett kvidande....  Har inget badkar
CITAT (stina @ 02-12-2006, 14:35) CITAT (LadyG @ 02-12-2006, 14:33) Det enda jag kan rekommendera mot brutal träningsvärk är promenad, i lugnt tempo i minst en timme, följt av ett varmt bad och massage (idrottsmassage, dvs riktigt djupgående med kraftiga rörelser). Det går inte över, men man kan röra sig igen efter det. Sitta stilla och bara lida gör saken bara värre.  Känner mej lite smidigare nu faktiskt när jag klättrat omkring och putsat köksfönstret och bytt gardiner.  Bara jag inte hostar eller skrattar! Fick naturligtvis en hostattack på Hemköp och folk tittade när jag kröp ihop i smärtor och lät som jag vet inte vad när jag försökte kväva hostningen med ett kvidande....  Har inget badkar  Din stackare, om det känns så här idag kommer du att vara ett vrak 48 timmar efter träningspasset (det är då träningsvärken når sin kulmen). Himla synd på badkaret, men du kanske kan anlita sambon som massör? Värme och massage är de två bästa sakerna man kan ge sig när man har ont av träningsvärk.
Ja, i morgon bitti är det nog inget kuligt....  Jag tror jag ska ta en riktigt lång och varm dusch ikväll i alla fall och tigga till mej lite massage som du föreslår. Det är tur att kompisen Eva och jag har bestämt att vi ska boxas lite varje gång vi träffas på gymmet så att kroppen hinner vänja sig innan passen drar igång efter jul! För den här var den i särklass värsta träningsvärk jag kännt - tom värre än efter Bodypump. Men jag kan ju inte stava till lagom tyvärr - tar i för kung och fosterland vad jag än gör. Det var några killar som tränade i gymmet när Eva och jag höll på och dom skrattade åt dom två skogstokiga tjejerna som slog så att det stod härliga till - hon är minst lika galen som jag är!
Men det är väl kul att ni är lika entusiastiska (inte skogstokiga!) båda två? Då kan ni ju sporra varandra till stordåd, det är väl bra?
CITAT (LadyG @ 02-12-2006, 16:13) Men det är väl kul att ni är lika entusiastiska (inte skogstokiga!) båda två? Då kan ni ju sporra varandra till stordåd, det är väl bra? Jo det är kul!  Svårt att träna ihop med någon som är halventusiastisk, då är det bättre att träna själv! Har du klättrat idag, LadyG? Jag längtar verkligen efter mellandagarna när jag ska få följa med och prova!
Inte idag, vi håller på med adventsstädning och pyntning så det blir nog ingen tid över för väggarna tyvärr. Men det kommer fler dgaar. Det ska bli jättekul att klättra i mellandagarna, i synnerhet när man är lagom stinn av all julmat  Hoppas du inte är lika höjdrädd som jag bara, jag får hög puls av klättringen även om jag klättrar lugnt ocj sitlla. Fast en tur på cykeln blir det nog, jag har ingen värk idag efetr gårdagens utsvävningar så då kan jag cykla idag också
CITAT (LadyG @ 02-12-2006, 16:37) Hoppas du inte är lika höjdrädd som jag bara, jag får hög puls av klättringen även om jag klättrar lugnt ocj sitlla. Fast en tur på cykeln blir det nog, jag har ingen värk idag efetr gårdagens utsvävningar så då kan jag cykla idag också  Jag vet faktiskt inte om jag är höjdrädd - det ska bli väldigt intressant att få veta det.  Antingen blir det tvärnit eller så går det bra (INTE skratta!) Undrar om det är någon skillnad för hjärtat med den pulshöjningen eller den som blir när man tränar konditionsträning.... Fast det är väl adrenalin som får hjärtat att pumpa hårdare så det borde inte vara samma sak. Vad tror du???? Klart du hamnar på hojen en sväng idag också!
CITAT (stina @ 02-12-2006, 15:45) Jag vet faktiskt inte om jag är höjdrädd - det ska bli väldigt intressant att få veta det.  Antingen blir det tvärnit eller så går det bra (INTE skratta!) Undrar om det är någon skillnad för hjärtat med den pulshöjningen eller den som blir när man tränar konditionsträning.... Fast det är väl adrenalin som får hjärtat att pumpa hårdare så det borde inte vara samma sak. Vad tror du???? Klart du hamnar på hojen en sväng idag också!  Jag tror att även om du får lite svindel så är du för envis för att låta det hindra dig, och jag tänker inte skratta. fast jag tror att pulshöjningen man får av adrenalinet nog inte riktigt fungerar som konditionsträningen. Fast jag kan hur fel som helst här, jag har egentligen ingen aning  Det blir nog en sväng på hojen ikväll också, om inte annat för att jag älskar att bada när jag är trött och sen somnar jag som en liten bebis. Jag har aldrig sovit så gott som när jag började cykla regelbundet.
Nej - blir jag rädd så tar det överhanden över envisheten!  Och när man får svindel så är det ju en så stark känsla så att man blir paralyserad - då tar det tvärstopp!!!! Det är lustigt - alla säger att dom sover så gott när dom tränar. Det funkar för mej, men inte om jag 1) Tränat riktigt hårt på dagen 2) Tränat på kvällen. Kroppen går liksom på högvarv - är speedad om ni förstår och har lite svårt att slappna av. Men det tar jag!
Jag förstår vad du menar, lider som tur är inte själv av det problemet. Jag tror att just badet på kvällen, när jag ligger och slappar, gör att jag varvar ner och slappnar av väldigt mycket. Det blir lättare att somna då.
I början frös jag också fast på väggen, men man kan lära sig komma förbi det. Metoden påminner om KBT, man vänjer sig sakta vid högre och högre höjder tills man är nästan besvärsfri. fast det tar ganska mycket tid.
Nu för tiden får jag åtminstone inte svindel på en stol!
CITAT (LadyG @ 02-12-2006, 17:22) Jag förstår vad du menar, lider som tur är inte själv av det problemet. Jag tror att just badet på kvällen, när jag ligger och slappar, gör att jag varvar ner och slappnar av väldigt mycket. Det blir lättare att somna då.
I början frös jag också fast på väggen, men man kan lära sig komma förbi det. Metoden påminner om KBT, man vänjer sig sakta vid högre och högre höjder tills man är nästan besvärsfri. fast det tar ganska mycket tid.
Nu för tiden får jag åtminstone inte svindel på en stol! Ja man ska ha badkar!!!! Jag har "frusit fast" på ett hustak en gång. Det var på ett brant plåttak där jag höll på att lägga upp nockplåtar och helt plötsligt blev jag livrädd och var övertygad om att jag skulle ramla ner. Inte kul!!!! Jag kunde ju inget annat göra än att hålla mej fast för kung och fosterland och vänta tills "anfallet" gått över - ingen kunde ju ta ner mej.  Annars har faktiskt sambon värre höjdskräck än vad jag har. Ska det klättras upp i träd eller upp på tak så får jag göra det - han KAN bara inte!
Men det är exakt så jag gjorde för att komma högre; bara vänta tills anfallet gått över och pulsen sjunkit igen. Det verkar som om kroppen vänjer sig, lite i taget, när den upptäcker att det är ofarligt.
Och visst blev det en sväng på cyklen idag med, 40 minuter lagom lugnt tempo idag för att spara på energin tills imorgon. Blev mest svettig men inte speciellt trött, precis som jag avsåg.
Biggan_
03-12-2006, 01:27
...oj,oj,oj vad ni har varit flitiga att skriva! ...och träna! Det gick bra igår med julbordet, skippade kålen, prinskorvar, köttbullar och allt som såg fett ut! Åt inte en smula från gottebordet och inte kex och ost i heller! Vad jag åt? Grovt bröd, ägg o löksill, rostbiff, skinka och kalkon. Fanns en massa sallader i majonäsgegga men inte en enda naturell råkostsallad så jag plockade faktiskt friskt av dekorationen, salladsblad, gurka och tomater  Två snapsar Skåne slank också ner och och ett par glas isvatten, jag är som tur är ingen ölälskare, senare på kvällen blev det två glas vitt vin! Idag har jag cyklat av mej massa kalorier (spriten innehåller väl mängder av dylika) 22 km på en timme + ½ timmes rodd. Tog pulsen några gånger under tiden och den pendlade mellan 95 och 155. Stackars dej Stina som har så kraftig träningsvärk! Skulle kanske hjälpa att gå till simhallen och bada bastu och simma ett par längder!
Hej cykeltjejerna! Jag är så imponerad över era cykelbedrifter - jag som är allergisk mot motionscyklar!  Ni är verkligen jätteduktiga!!! Lady G: Är det inte så att en står och håller i linan för den som klättrar? Då kan det ju bli lite tråkigt för den som gör det för mej när mina "anfall" ska gå över... Birgitta: Vad duktig du var på julbordsmiddagen - åt precis av det som var bra! Men varför skippade du kålen? Var den onyttigt tillagad??? En snaps i varje ben - perfekt dos tycker jag också!  Jag gillar inte heller öl och det är ju bra att slippa sukta efter det.... Träningsvärken känns faktiskt konstigt nog lite bättre idag. Vaknade med kramp i ryggslutet - men bara jag rullat upp ur sängen och gått omkring lite så släppte det. Det kan ju vara så att det var torsdagens boxning som gav det mesta (inte fredagens) och då var det ju faktiskt 48 timmar igår (LadyG skrev ju att det är värst då). Så nu vänder det verkar det som. Ska ta det lugnt idag och imorgon så på tisdag är jag nog fit-for-fight för ett löppass igen. Simma är skönt, men jag pallar inte simhallar på helgen (för mycket skrikande ungar  ).... /Stina
Inte lär det bli tråkigt inte, det är ju alltid så att en säkrar och en klättrar. Jag brukar också få mina anfall f ö  Proteindryck är nog inte riktigt frukost, men flytande är det enda jag får i mig på mornarna
CITAT (LadyG @ 03-12-2006, 10:38) Inte lär det bli tråkigt inte, det är ju alltid så att en säkrar och en klättrar. Jag brukar också få mina anfall f ö  Proteindryck är nog inte riktigt frukost, men flytande är det enda jag får i mig på mornarna  Känns skönt (så att du inte blir less på mej om utifall....  ) Proteindryck är väl bättre än ingenting - jag har ju kört många år med en drickyoghurt och då på förmiddagen och inte på morgonen!
CITAT (stina @ 03-12-2006, 09:41) CITAT (LadyG @ 03-12-2006, 10:38) Inte lär det bli tråkigt inte, det är ju alltid så att en säkrar och en klättrar. Jag brukar också få mina anfall f ö  Proteindryck är nog inte riktigt frukost, men flytande är det enda jag får i mig på mornarna  Känns skönt (så att du inte blir less på mej om utifall....  ) Proteindryck är väl bättre än ingenting - jag har ju kört många år med en drickyoghurt och då på förmiddagen och inte på morgonen!  Less? Det tror jag inte, då får du bosätta dig däruppe Det är bättre än ingenting, men det är inte riktig frukost. Enda gångerna jag kan äta frukost är på hotell märkligt nog.
Så har jag också varit tidigare - frukost endast på hotell alltså! Och jag är fortfarande en formidabel hotellfrukostätare. Då går det ner kopiösa mängder!  Nu handlar det om en LITEN portion havregrynsgröt med osockrad jordgubbssylt och så pass mycket mjölk i tallriken så att gröten blir halvflytande och liksom bara rinner ner i halsen utan att man behöver tugga.
Huga, låter lite slemmig  Fast idag måste jag nog se till att få i mig min shake åtminstone, jag ska köra både barn och vuxenpasset idag så jag lär stå på mattan i 2,5 timme. Tack och lov har jag kondis för det.
CITAT (LadyG @ 03-12-2006, 10:52) Huga, låter lite slemmig  Fast idag måste jag nog se till att få i mig min shake åtminstone, jag ska köra både barn och vuxenpasset idag så jag lär stå på mattan i 2,5 timme. Tack och lov har jag kondis för det. Slem är halt i halsen! Oj, 2,5 timme!  Du går inte av för hackor du LadyG!  Lycka till - förväntar oss en rapport....
Biggan_
03-12-2006, 11:04
CITAT (stina @ 03-12-2006, 08:38) Men varför skippade du kålen? Gaserna, Stina! Hela magen jäser och blir uppblåst och öm! Spelar ingen roll om jag äter brunkål eller rödkål. Väldigt tråkigt för det är ju jättegott. Dags med en cykeltur nu, har inte ätit frukost ännu så det passar bra. Jag kan inte heller äta genast på morgonen, men sedan jag började cykla så går det bra att äta frukost efter passet för då är man ganska hungrig.
CITAT (Birgitta P @ 03-12-2006, 12:04) CITAT (stina @ 03-12-2006, 08:38) Men varför skippade du kålen?
Gaserna, Stina! Hela magen jäser och blir uppblåst och öm! Spelar ingen roll om jag äter brunkål eller rödkål. Väldigt tråkigt för det är ju jättegott. Dags med en cykeltur nu, har inte ätit frukost ännu så det passar bra. Jag kan inte heller äta genast på morgonen, men sedan jag började cykla så går det bra att äta frukost efter passet för då är man ganska hungrig. Hjälper det inte om du förväller kålen lätt innan du lagar till den? Alltså kokar upp den i vatten som du sedan häller bort. Jag tycker det hjälper bra mot "kålmagproblematiken". Hoppas cykelturen var till belåtenhet! Själv har jag städat och gnott mest hela dagen. NU är jag färdig!  Jag har också gjort egen musli med en massa smarrens som jag gillar - den blev farligt god!!! Snart kommer sambon hem och då ska vi äta lutfisk och sedan är det spa-dax!
Hemma! Höll lite koll på vad vi gjorde och det blev t ex 92 armhävningar, 110 höga knän (man försöker knäa varandra i magen så högt man kan), 123 situps (crunches, "sneda" och vanliga om vart annat, höll inte räkningen dem emellan) och 92 benböj. Försökte mig på plankan idag igen men hade ingen klocka med sekundvisare till hands, så jag törs inte gissa hur länge jag blev liggande. Men nu är jag mör i kroppen, vill jag lova. Vi körde en del fight och teknikträning också mellan varven för att pulsen skulle åka upp och ner lite trevligt under passets gång. Bra för konditionen och det gör eleverna trötta  Jag tror de flesta var nöjda, om än ganska slutkörda. Fast om det inte var det de var där för vet jag inte vad de vill egentligen
CITAT (LadyG @ 03-12-2006, 16:35) Hemma! Höll lite koll på vad vi gjorde och det blev t ex 92 armhävningar, 110 höga knän (man försöker knäa varandra i magen så högt man kan), 123 situps (crunches, "sneda" och vanliga om vart annat, höll inte räkningen dem emellan) och 92 benböj. Försökte mig på plankan idag igen men hade ingen klocka med sekundvisare till hands, så jag törs inte gissa hur länge jag blev liggande. Men nu är jag mör i kroppen, vill jag lova. Vi körde en del fight och teknikträning också mellan varven för att pulsen skulle åka upp och ner lite trevligt under passets gång. Bra för konditionen och det gör eleverna trötta  Jag tror de flesta var nöjda, om än ganska slutkörda. Fast om det inte var det de var där för vet jag inte vad de vill egentligen  Snyggt jobbat!!!  Ett varmt bad ikväll???
CITAT (stina @ 03-12-2006, 15:38) Snyggt jobbat!!! :rolleyes: Ett varmt bad ikväll??? :rolleyes: Med badolja, peeling och andra härliga tillsatser  Det känns som att kroppen vill ha det, jag är trött i hela mej
CITAT (LadyG @ 03-12-2006, 16:40) CITAT (stina @ 03-12-2006, 15:38) Snyggt jobbat!!!  Ett varmt bad ikväll???  Med badolja, peeling och andra härliga tillsatser  Det känns som att kroppen vill ha det, jag är trött i hela mej  Då kan vi spaa ihop (i tanken i alla fall...) Jag har ju alltid söndagsspa hemma. Har iofs inget badkar - men det går rätt bra ändå! Måste vara kanonskönt att göra det när man är så där slutkörd. Jag är ju aldrig det på söndagar, men för mej passar liksom söndagskvällen bra rent mentalt för sånt mys!
CITAT (stina @ 03-12-2006, 15:43) CITAT (LadyG @ 03-12-2006, 16:40) CITAT (stina @ 03-12-2006, 15:38) Snyggt jobbat!!!  Ett varmt bad ikväll???  Med badolja, peeling och andra härliga tillsatser  Det känns som att kroppen vill ha det, jag är trött i hela mej  Då kan vi spaa ihop (i tanken i alla fall...) Jag har ju alltid söndagsspa hemma. Har iofs inget badkar - men det går rätt bra ändå! Måste vara kanonskönt att göra det när man är så där slutkörd. Jag är ju aldrig det på söndagar, men för mej passar liksom söndagskvällen bra rent mentalt för sånt mys!  Söndagarna är perfekt för att slappa, ladda upp batterierna inför en ny vecka kan man säga. Det är fullständigt underbart att ta ett varmt avslappnande bad när man är trött i kroppen, man blir så avslappnad som en klump deg. Sen äter man något gott och sitter och halvsover framför TV:n
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|