Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
LadyG
Kan förstå det, det är inte ett dugg fånigt tycker jag. Det är en av anledningarna till varför jag inte springer själv när jag springer ute.

Det och det faktum att jag bergis skulle springa vilse och aldrig hitta hem igen biggrin.gif
Björken
Hej hopp!
Nu är det länge sedan jag skrev här, men tiden hänger inte riktigt med mig. En del av er undrar förstås om jag lagt av, men icke sa Nicke. Vågen visar på minus 15 kg sedan starten och midjemåttet har minskat med 18 cm. Styrke- och konditionstränar tre dagar i veckan, kondition är mestadels cykling eftersom jag har höfter som inte riktigt vill hänga med på att varken springa eller gå för mycket. Men cykla går bra och jag brukar avverka mellan 1 och 2 mil varje gång plus då ett rejält styrketräningspass, trivs som fisken i vattnet.

Ja nu vet ni hur det går för mig men min son kom med en fråga idag. För att jag ska kunna räkna ut den så måste jag hitta någonstans där det finns någon formel eller i varje fall där det talar om hur mycket man ska multiplicera kroppsvikten med för att få belastningen i kg i varje löpsteg. Jag vet att ni är så duktiga på så mycket så mitt hopp står till er att ni ska tipsa mig var jag ska söka uppgifterna.
stina
Men vad otroligt duktig du är Björken! bravo.gif Fantastiska resultat vill jag lova!

Betr din fråga så har jag ingen aning, vare sig hur man räknar ut det eller var man kan hitta formeln. Ett tips är att vänta in LadyG, hon kanske vet.

Än en gång: Jättegrattis till framgångarna! tummenupp.gif

LadyG: Aha, jag trodde du sprang själv och tyckte det lät läskigt. ohmy.gif Läskigaste miljön tycker jag är skogsområden i närheten av stora bostadsområden.... Där vill jag INTE springa omkring själv! no.gif
Rapchic
har tränat kung fu idag smile.gif vi sprang utomhus som uppvärmning
och jag är jättedålig på det

men har fått ett glatt besked idag
pojkvännens lillebror har blivit tvåa i junior SM på både höger och vänster i armbrytning bravo.gif
LadyG
Grattis Björken, det går ju jättebra!

Tyvärr har jag ingen aning om vad det är för formel du söker, men jag hojtar om jag hittar något!

Rapchic, det är bara att nöta på så blir du bra på det tillslut. smile.gif
Fizzgigg
Jag har för mig att riktlinjen för belastning är att löpning belastar knät med ca sex gånger kroppsvikten i varje steg. Det beror ju iofs även på hur högt löpsteg du har (energi uppåt kontra framåt) och om underlaget är plant eller inte. Löpning uppför backar ger maximal belastning av cirkulationen och minimal risk för skador, eftersom man inte får tunga stötar upp genom kroppen.
Björken
Tack snälla för uppmuntringen.

Det var just det där med hur mycket man belastar knät i varje löpsteg som jag var ute efter i första hand, för vet jag det så kan jag från det utgå och räkna fram resterande. Att det sedan är mycket som beror på, det där med längd på löpsteg, isättingens hårdhet mm mm men det klarar vi inte av just nu i varje fall att ta reda på. Tänkte oss att vi får ta en cirkavikt, men den får ju inte slå allt för mycket. Det sonen tycker är intressant att veta är hur mycket det skiljer om han skulle gå ner 5 resp 10 kg i vikt mot nuvarande på en löpsträcka på en mil. ( Han har redan gått ner 35-40 kg med hjälp av löpning och rätt kost).
Farbror Blå
CITAT (anna_rispan @ 04-05-2007, 11:38) *
Nu har jag varit o styrketränat. Det var inte så kul idag. Förutom när jag tränade triceps. Då känner jag nästan hur muskeln blir strakare o fastare. biggrin.gif

Visst är det kul när man känner framsteg?=)
När kommer bild på armen då?=)
krellus
CITAT (stina @ 04-05-2007, 20:10) *
Kul med våra tävlingskillar t och krellus och tävlingstjejerna Maria och LadyG! bravo.gif Ska bli jättespännande att följa era lopp - ni måste skriva och rapportera hur det går! smile.gif

Tack för det. Inte för att vara negativ men det är nog en 50/50 chans för mig i maran. På grund av sjukdomar samt min fotskada så har jag precis börjat springa igen och det är lätt att skadan går upp igen.

Nä, man får väl vara optimist! Sprang 18 km i lördags och det kändes hur som helst bra. rolleyes.gif
anna_rispan
CITAT (Farbror Blå @ 07-05-2007, 14:29) *
Visst är det kul när man känner framsteg?=)
När kommer bild på armen då?=)

Hahahahahahah

Förmodligen aldrig. Jag har ju haft uppehåll hur länge som helst så det finns inget o se nu.
LadyG
Det blev 5km idag på tiden 37:35 och jag blev riktigt förvånad - jag sprang ju 5km igår men gissa vem som glömt det lagom till jag kom till gymmet... Det var den bästa tiden hittils, kapade ytterligare nästan två minuter på sträckan och det med gårdagens löpning i Ursvik i benen. Undrar hur det hade gått om jag varit fräsch i benen...?
Fizzgigg
Det man inte vet (eller kommer ihåg) lider man inte av? wink.gif
LadyG
CITAT (Fizzgigg @ 07-05-2007, 19:58) *
Det man inte vet (eller kommer ihåg) lider man inte av? wink.gif

Så är det nog, hade jag kommit ihåg att jag sprang igår hade jag nog inte rokat hålla det tempo jag höll smile.gif

Lite ironiskt egentligen, eller hur? biggrin.gif
Farbror Blå
Sprang längre igår än jag/vi brukar, kanske 8 km istället för de vanliga 6.
Vi sprang förbi några gamla torp i skogen (otroligt vackert) och runt ner på stora vägen.
Kusin stannade i bil och ville erbjuda oss skjuts den sista kilometern, eftersom vädret försämrades.
Kaxigt tackade vi nej, lite väder står man väl ut med...?

Fullständigt dyblöta, nedkylda och påhaglade kom vi hem.....
tiden? tja kanske 45 minuter
t955i
CITAT (Farbror Blå @ 08-05-2007, 08:54) *
Sprang längre igår än jag/vi brukar, kanske 8 km istället för de vanliga 6.
Vi sprang förbi några gamla torp i skogen (otroligt vackert) och runt ner på stora vägen.
Kusin stannade i bil och ville erbjuda oss skjuts den sista kilometern, eftersom vädret försämrades.
Kaxigt tackade vi nej, lite väder står man väl ut med...?

Fullständigt dyblöta, nedkylda och påhaglade kom vi hem.....
tiden? tja kanske 45 minuter

Jag är så imponerad på folk som är ute och motionerar som sedan säger "Ja vi var väl ute trekvart sådär och sprang kanske 6-8 kilometer" biggrin.gif När jag skall ut tar väl påklädningen av all elektronik en halvtimme (OBS! Överdrift!), sedan gäller det att allt är kalibrerat och klart för att mäta sträcka, tid, puls etc etc.. Men så funkar jag. Skulle aldrig kunna ta mig för att springa om jag inte hade någon att tävla mot. I mitt fall tävlar jag ju iofs bara mot mig själv men det räcker bra, bara jag vet tid, sträcka, puls mm. som jag sedan kan sitta och pula in i nått excelark.. biggrin.gif
LadyG
Jag är mer som du t995i, jag vill veta stäcka, maxpuls, tid och sånt för det är ju så skoj att föra statistik biggrin.gif
krellus
CITAT (LadyG @ 08-05-2007, 11:26) *
Jag är mer som du t995i, jag vill veta stäcka, maxpuls, tid och sånt för det är ju så skoj att föra statistik biggrin.gif

Du antar jag att du har köpt en bra Pulsmätare? flirting.gif
LadyG
CITAT (krellus @ 08-05-2007, 12:03) *
Du antar jag att du har köpt en bra Pulsmätare? flirting.gif

Den jag har är helhäftig, den visar till och med altitud och sånt.

Techtrail Loft heter den, om du vill kika på den. Det kanske vore något för dig? Barometer kanske är överflödigt, men det är lite kul ändå smile.gif
Farbror Blå
CITAT (t955i @ 08-05-2007, 10:36) *
Jag är så imponerad på folk som är ute och motionerar som sedan säger "Ja vi var väl ute trekvart sådär och sprang kanske 6-8 kilometer" biggrin.gif När jag skall ut tar väl påklädningen av all elektronik en halvtimme (OBS! Överdrift!), sedan gäller det att allt är kalibrerat och klart för att mäta sträcka, tid, puls etc etc.. Men så funkar jag. Skulle aldrig kunna ta mig för att springa om jag inte hade någon att tävla mot. I mitt fall tävlar jag ju iofs bara mot mig själv men det räcker bra, bara jag vet tid, sträcka, puls mm. som jag sedan kan sitta och pula in i nått excelark.. biggrin.gif

Ja, jag är kanske lite annorlunda, men jag håller mej än så länge i från att mäta,klocka osv, för jag vet att jag skulle lätt bli fixerad.. rolleyes.gif
LadyG
Fixeringar ska man undvika, fast lite mätningar och en chans att slå personbästa emellanåt kan göra ett pass riktigt trevligt. Fast om du vet med dig att det lätt går över styr är det nog bättre om du låter bli att mäta helt, skulle jag gissa.
krellus
CITAT (LadyG @ 08-05-2007, 12:20) *
Den jag har är helhäftig, den visar till och med altitud och sånt.

Techtrail Loft heter den, om du vill kika på den. Det kanske vore något för dig? Barometer kanske är överflödigt, men det är lite kul ändå smile.gif

Tack för tipset men det lutar åt en Polar RS200 eller en Garmin Forerunner.
Kul att det går bra för dig med din löpning!
Biggan_
CITAT (Björken @ 06-05-2007, 17:29) *
Hej hopp!
Nu är det länge sedan jag skrev här, men tiden hänger inte riktigt med mig. En del av er undrar förstås om jag lagt av, men icke sa Nicke. Vågen visar på minus 15 kg sedan starten och midjemåttet har minskat med 18 cm. Styrke- och konditionstränar tre dagar i veckan, kondition är mestadels cykling eftersom jag har höfter som inte riktigt vill hänga med på att varken springa eller gå för mycket. Men cykla går bra och jag brukar avverka mellan 1 och 2 mil varje gång plus då ett rejält styrketräningspass, trivs som fisken i vattnet.

Ja nu vet ni hur det går för mig men min son kom med en fråga idag. För att jag ska kunna räkna ut den så måste jag hitta någonstans där det finns någon formel eller i varje fall där det talar om hur mycket man ska multiplicera kroppsvikten med för att få belastningen i kg i varje löpsteg. Jag vet att ni är så duktiga på så mycket så mitt hopp står till er att ni ska tipsa mig var jag ska söka uppgifterna.

Ett stort GRATTIS för din fina prestation! blomma.gif bravo.gif
stina
Hej på er!

Nu är jag hemkommen från två dagar på Hasseludden Yasuragi. Jösses vilket häftigt ställe! Vilken pool- och relaxavdelning. Suckar av vällust....

Tyvärr arbetade vi på dagarna, men igår slutade vi vid 16.30 och sedan tvagades det och badades det så det stod härliga till fram till middagen kl 20.00. En helt underbar anläggning, åk dit om ni har möjlighet och vill ligga i varma källor under bar himmel etc. Man hasade omkring i en stor kimmono och tofflor (även till middagen på kvällen). Underbara duschcremer, schampon, balsam och lotion. Kimmono, baddräkt och tofflor fick man (att ta med hem).

I morse kl 06.00 var jag i badet igen innan den sagolika frukosten. Jag var alldeles ensam ett tag i hela anläggningen. :-) Simmade och låg sedan ute och njöt och såg naturen vakna, finlandsbåtarna passerade precis nedanför.

Motionen har bestått av 600 meter/30 min simning igår och idag. Annars har jag suttit, suttit och suttit + njutit.
t955i
CITAT (krellus @ 08-05-2007, 12:45) *

Suunto är inte heller så dum. t3, t4 eller t6'an om man har alldeles för mkt pengar. t3 och t4 tycker jag till och med är lite snygga för att vara pulsklockor.

Jag har och en alldeles vanlig billig pulsklocka och sedan tränar jag med en Nokia 5500 sport med GPS-modul, plus snart programmet AFTrack som jag hört en del bra om, bl,a kan man föra över spår direkt till Google Earth och få ut kartor på det jag sprungit i skog och mark vilket jag tycker är häftigt, lite som Forerunnern funkar antar jag.

Lady G. Kul att höra att det inte bara är jag som är lite statistiknörd rolleyes.gif
LadyG
CITAT (krellus @ 08-05-2007, 12:45) *

Tack, jag försöker så gott det går smile.gif

Polar gör väldigt bra klockor f ö, fast jag är ganska förtjust i min ändå. Skulle nog inte vilja byta den, den sitter skönt också.

CITAT (stina @ 08-05-2007, 20:32) *
Hej på er!

Nu är jag hemkommen från två dagar på Hasseludden Yasuragi. Jösses vilket häftigt ställe! Vilken pool- och relaxavdelning. Suckar av vällust....
Tyvärr arbetade vi på dagarna, men igår slutade vi vid 16.30 och sedan tvagades det och badades det så det stod härliga till fram till middagen kl 20.00. En helt underbar anläggning, åk dit om ni har möjlighet och vill ligga i varma källor under bar himmel etc. Man hasade omkring i en stor kimmono och tofflor (även till middagen på kvällen). Underbara duschcremer, schampon, balsam och lotion. Kimmono, baddräkt och tofflor fick man (att ta med hem).

I morse kl 06.00 var jag i badet igen innan den sagolika frukosten. Jag var alldeles ensam ett tag i hela anläggningen. :-) Simmade och låg sedan ute och njöt och såg naturen vakna, finlandsbåtarna passerade precis nedanför.

Motionen har bestått av 600 meter/30 min simning igår och idag. Annars har jag suttit, suttit och suttit + njutit.

Du har haft det skönt hör jag smile.gif

Är det något du skulle kunna tänka dig att åka på fler gånger, eller är det överreklamerat sm en del påstår? (Det kanske mest är "surt sa räven om rönnbären")
LadyG
CITAT (t955i @ 09-05-2007, 08:44) *
Lady G. Kul att höra att det inte bara är jag som är lite statistiknörd rolleyes.gif

Hur skulle man annars få fram trendkurvor och prognoser? smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 09-05-2007, 10:43) *
Tack, jag försöker så gott det går smile.gif

Polar gör väldigt bra klockor f ö, fast jag är ganska förtjust i min ändå. Skulle nog inte vilja byta den, den sitter skönt också.
Du har haft det skönt hör jag smile.gif

Är det något du skulle kunna tänka dig att åka på fler gånger, eller är det överreklamerat sm en del påstår? (Det kanske mest är "surt sa räven om rönnbären")

jag tycker inte det var överreklamerat. Men det kostade ju inte mej en krona ifs och då ser man kanske annorlunda på saken.... :-D
LadyG
CITAT (stina @ 09-05-2007, 10:57) *
jag tycker inte det var överreklamerat. Men det kostade ju inte mej en krona ifs och då ser man kanske annorlunda på saken.... :-D

Mja, det kanske men skulle du kunna tänka dig att åka dit privat?
t955i
CITAT (LadyG @ 09-05-2007, 10:54) *
Hur skulle man annars få fram trendkurvor och prognoser? smile.gif

Preciiiiis! tummenupp.gif
stina
CITAT (LadyG @ 09-05-2007, 11:01) *
Mja, det kanske men skulle du kunna tänka dig att åka dit privat?

Ja det skulle jag! Då skulle jag ta någon behandling också, det hanns liksom inte med när vi skulle jobba....

Nu har jag varit och lunchtränat. Hade bestämt mej för att försöka knäcka halvmilen på 25 minuter, alltså springa i 12 km/tim. Det sprack. :-( Fick sån magknip efter ca 3 km så jag var tvungen att sakta ner farten ett tag (j-a banan tror jag). Det tog 26:50 att komma i mål.

Sen körde jag core.

Ikväll ska vi klättra :-)

Leve statistiken LadyG å T! tummenupp.gif I höst ska jag förära mej en pulsklocka, har inte riktigt råd just nu tycker jag - ska snart till Cypern och då sprutar det pengar vill jag lova!!!! Men den som väntar på något gott.... biggrin.gif
krellus
CITAT (t955i @ 09-05-2007, 08:44) *
Suunto är inte heller så dum. t3, t4 eller t6'an om man har alldeles för mkt pengar. t3 och t4 tycker jag till och med är lite snygga för att vara pulsklockor.

Nja, jag vill inte lägga ut mer än 2500kr inkl. fotsensor(eller liknande). Där går gränsen.
stina
Nu har vi varit och klättrat, LadyG, Fizzgigg och jag. Det var lika kul som alltid och jag tycker vi gjorde bra ifrån oss alla tre trots att LadyG's arm, Fizzgiggs fingrar och min rygg inte var i toppform. smile.gif Att försöka sig på leder som egentligen är för svåra är kuligt! yes.gif
Magdis
Jag har varit på Core ikväll och det tog ordentligt. smile.gif Sen styrketränade jag lite på egen hand.
Innan jag åkte kändes det motigt för jag har mått så skruttigt ett tag, men det kändes bra att röra på sig.
LadyG
Jag är glad, för efter klättringen sprang jag 5km och det på 37:02 - nytt personbästa igen smile.gif

Vi har varit duktiga idag allihop tycker jag!!!

Jag kände som du Magdis, att "varför..?" men den känslan kom på skam när vi kom igång smile.gif
stina
Strålande LadyGrym och MakalösaMagdis! tummenupp.gif

Idag ska jag göra något som jag egentligen hade bestämt mej för att låta bli - jag ska boxas!!!! Vem är människa att avstå från en invit att boxas med sin favorit-PT????? Det är superstökigt på jobbet just nu så det kan nog vara bra att få bompa ut lite ilska. naughty.gif Och henne kan man brassa på för allt vad tygeln håller - kul!!!!! yahoo.gif
LadyG
Bara du inte håller emot för mycket eller hjälper till så, försök inte vara snäll utan ta hand om dina axlar så går det nog jättebra ska du se!
Magdis
Oj vad skoj att boxas! smile.gif
Jag har träningsvärk i magen idag, men tyvärr bara i övre delen (men alltid nåt!) tummenupp.gif
Det känns i ryggen också. De tar ganska mycket de där övningarna då man ligger på mage och lyfter upp överkroppen...för att inte tala om den då vi lyfte upp både överkroppen o benen samtidigt och höll i några sekunder!
krellus
CITAT (LadyG @ 09-05-2007, 22:34) *
Jag är glad, för efter klättringen sprang jag 5km och det på 37:02 - nytt personbästa igen smile.gif

Bra jobbat LadyG. Följer dina framsteg med ett leende!
stina
Nu är jag tillbaka efter träningen. Boxningen var så himla kul! Behövde inte "slå tillbaka" när jag sparrade för Frida slog så bra själv. Det känns helt OK i axlarna, bara skönt trött. Efter boxningen körde jag poweryoga så nu är man tränad vill jag lova. biggrin.gif Båda passen är grymt jobbiga, fast på helt olika sätt, det ena massor av kondition och explosiv muskelträning, det andra tung statisk träning. När man håller mitsarna är det himla kul att se i ögonen på dom som slår, det blir en blick man inte ser annars, en simmig djurisk sådan.

Glad!
stina
sos.gif Någon har kört över mej med en ångvält medan jag sov inatt!!!! biggrin.gif

Jag har träningsvärk precis överallt ovanför höfterna! I fingrarna, underarmarna, överarmarna, nacken, hela ryggen och hela magen. Det gör ont när jag andas in tom! tongue.gif Snacka om att boxning är hård träning. Men så fruktansvärt kul. Jag är så glad att axlarna känns helt OK - vågar nog göra om det....

Idag är nog ingen bra dag för intervallträning med den andfåddhet och det flåsande det för med sig. Får nog bli lite lugn jogg istället för att mjuka upp min idag 90-åriga kropp. tongue.gif
Magdis
Ojoj Stina! Boxning måste verkligen vara tuff träning om den får dig att får träningsvärk! Tur att axlarna klarade sig.

Mina översta magmuskler känner sig som om de fått ett kok stryk. Visst är det väl ganska vanligt att man lyckas komma åt just de översta raka bukmusklerna när man gör situps men det är svårare att träna de övriga lika bra?
stina
Skulle tro så Magdis betr magmusklerna. Vi körde mycket sit-ups igår på boxningen. Man skulle resa sig i sit-upsen, boxas 4 slag mot mitsarna i översta läget, ner igen och upp. Grymt jobbigt i längden att slå när mitt i sit-upsen, det blir ju en vridning också när man slår.

Men man får ju träningsvärk så fort man gör något som man inte kört på ett tag - det får även jag! smile.gif
Magdis
Jag skulle behöva en hel packe med madrasser under mig när jag tränar Core för jag är så skröplig. giggle.gif I övningar där man står på knä t.ex får jag jätteont i knäna och när man gör de där sittande situpsen när man ska luta sig så långt bakåt man klarar då säger det "KLONK" i sittbenen för varje rörelse. giggle.gif
stina
Magdis: Jag är också skröplig. Ställde mej på löpbandet och började springa och fick ont i ryggen direkt. Det skjuter ner i benet och gjorde riktigt ont samtidigt som kiropraktorn kom gående. Så äntligen fick jag ändan ur vagnen och bokade en tid för att fixa till det. Det har behövts i ett par veckor, men jag har så svårt att komma mej för - tror alltid att det ska gå över av sig själv eftersom det kommer och går. Men det GÖR det ju inte.... 14.30 fick jag en tid. :-)

Det där med att det gör ont hänger nog ihop med vår avsaknad av "rondör". På coren när vi ligger ner på mage och lyfter armar och ben från golvet gör det ont "där du vet" :-o (En musmatta kanske vore på plats! flirting.gif giggle.gif blush.gif )
Magdis
CITAT (stina @ 11-05-2007, 12:48) *
Det där med att det gör ont hänger nog ihop med vår avsaknad av "rondör". På coren när vi ligger ner på mage och lyfter armar och ben från golvet gör det ont "där du vet" :-o (En musmatta kanske vore på plats! flirting.gif giggle.gif blush.gif )

Hihihi, ja det vore väl nåt det! Ha med en egen liten musmatta nästa gång, haha! giggle.gif Eller så tar jag sittringen på en gång. biggrin.gif
stina
Jaaa - en sittring vore något! Kan man rekvirera det från hjälpmedelscentralen tro... biggrin.gif

Nu har jag varit och ryckt mej från topp till tå. Mjuk som en katt (men en smula öm). Enligt kiropraktorn är det inte några brister i min kropp utan det är fullt naturligt att det blir skador när man tränar så hårt som jag gör säger han. Det blev jag glad över att höra. tummenupp.gif Sen är det ju en annan sak att jag är beredd att ta skadorna för att få träna så hårt som jag gör.... coolgleam.gif
Magdis
Stina, lova mig att du inte går sönder bara!! unsure.gif
stina
Magdis: Jag lovar! wub.gif Jag känner igen mina gamla "krigsskador" - reagerar direkt om något nytt skulle dyka upp.

Jag blev så fruktansvärt trött efter kiropraktorbesöket. Så där trött ända in i märgen. Var tvungen att gå tillbaka till jobbet och det var inte så kuligt. Hasade omkring som ett lik och fixade inför ett jobb som några tekniker ska göra i helgen. Som tur är slipper jag jobba, behöver bara vara rådgivare per telefon. Vi ska inte åka ner till landet i helgen så jag ska pyssla hemma och viiiiiila. Det är så slitigt på jobbet just nu så jag är slut som artist. d010.gif
LadyG
Magdis, inte är du skröplig inte, det är du på tok för aktiv för smile.gif

Stina, du är en kämpe det måste man bara erkänna. Att orka träna så hårt som du gör är beundransvärt, och du tar smällarna med gott mod och utan att backa. Du är verkligen stark!

Idag har jag sprungit fortare än jag någonsin sprungit förut: 5km på 35:05 biggrin.gif
Gissa om jag är stolt, det är en sänkning med två minuter sen förra gången smile.gif
Bara för det ska jag titta på film och äta skorpor nu! *mysa*
Biggan_
CITAT (LadyG @ 11-05-2007, 22:24) *
Magdis, inte är du skröplig inte, det är du på tok för aktiv för smile.gif

Stina, du är en kämpe det måste man bara erkänna. Att orka träna så hårt som du gör är beundransvärt, och du tar smällarna med gott mod och utan att backa. Du är verkligen stark!

Idag har jag sprungit fortare än jag någonsin sprungit förut: 5km på 35:05 biggrin.gif
Gissa om jag är stolt, det är en sänkning med två minuter sen förra gången smile.gif
Bara för det ska jag titta på film och äta skorpor nu! *mysa*

Grattis Ladyn! rose.gif bravo.gif Fin prestation, och då är du väl värd något godare än en skorpa! unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon