|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
Låter som om du haft en riktig "bingo-helg" LadyG! Förkylningen är helt klart på väg bort från mej, men den tar vägen genom min näsa. Jösses - var kommer allt snor ifrån???  Tur att inte ska boxas och stå precis mitt emot någon annan idag! Mår för övrigt toppen, så jag kör ändå. I em ska jag få massage! Hälsar "snor-lisa"
Lena i Torslanda
12-03-2007, 08:53
CITAT (stina @ 12-03-2007, 08:40)  Förkylningen är helt klart på väg bort från mej, men den tar vägen genom min näsa. Jösses - var kommer allt snor ifrån??? Hälsar "snor-lisa" Jag är övertygad om att det kommer från hjärnan  för jag känner mig alltid helt väck i pallet samtidigt
CITAT (stina @ 12-03-2007, 08:40)  Låter som om du haft en riktig "bingo-helg" LadyG! Förkylningen är helt klart på väg bort från mej, men den tar vägen genom min näsa. Jösses - var kommer allt snor ifrån???  Tur att inte ska boxas och stå precis mitt emot någon annan idag! Mår för övrigt toppen, så jag kör ändå. I em ska jag få massage! Hälsar "snor-lisa" Jodå, det var otroligt roligt, men idag har jag träningsvärk i rumpan och benen så det bara skriker om det!  Lite snuvig är jag men bara på det där sättet man kan vara när man är yrvaken eller när man varit ute när det är kallt, inget allvarligt med andra ord. Tycker du gör rätt, om du mår bra finns det ingen anledning att hålla igen
Härligt med träningsvärk! Ja, känner man efter har man väl nästan alltid lite ont någonstans i kroppen och skulle man gå efter det blev det inte mycket tränat.... Det värsta är att det är svårt att vara "diskret" med sitt snorande. Låter mycket värre än vad det är.... Sämre mår man när det sitter fast och man är "tjock i skallen", men då märks det ju inte så mycket.
Men huvudsaken är ju att du inte har feber eller ont i halsen, eller andra typiska infektionssymptom (tjock snuva som är missfärgad, röd i halsen, svullna mandlar etc). Fast det blir ju jobbigt att förklara det för folk hela tiden, när de välvilligt lägger sig i saker de inte borde lägga sig i
Vet inte i alla fall om jag kan gå och träna idag. Börjar faktiskt bli lite yr i mössan...  Det är mycket snurr och hopp, tänk om jag ramlar ner från brädan! Får känna efter hur det känns om nån timme när det är dags att gå iväg....
Ännu värre, tänk om du faktiskt är förkyld och förkylningen sätter sig på hjärtat?
Jag ÄR brakförkyld - jag erkänner!!!!  Ger mej, jag går inte och tränar idag! Får se fram emot eftermiddagens massage istället.... Dessutom tänker jag på min axelmuskel - den kanske är känsligare om jag har en infektion och blir dålig igen om jag tränar. Även om Step-upen inte är muskelträning för armarna så vevar man på rejält med dom också....
Ush, stackare - du borde få åka hem och bädda ner dig och vila ut. Dricka lite varmt te, bli ompysslad och bortskämd och få titta på precis vilket TV-program du vill. Sånt kan bota förkylningar, garanterat... fast det kanske tar ett par dagar
Det blir i alla fall kort-dag, för massagen är 15.30 och då piper jag iväg strax efter 15.  Det ska mycket till nuförtiden innan man är hemma och bäddar ner sig, det kostar mycket pengar!  Tur att man har ett "icke-fysiskt" arbete i alla fall och att man får sitta inne i värmen på sitt eget lilla rum och kura....
Biggan_
12-03-2007, 12:34
Krya på dej Stina!
CITAT (Biggan_ @ 12-03-2007, 14:34)  Krya på dej Stina! Tack! Var och köpte dom nya näsdropparna på lunchen - dom som dom visat reklam om på tv som ska stoppa både nästäppa och rinnsnuva. Undrar om det inte hjälpt lite....
Biggan_
12-03-2007, 13:12
CITAT (stina @ 12-03-2007, 13:04)  Tack! Var och köpte dom nya näsdropparna på lunchen - dom som dom visat reklam om på tv som ska stoppa både nästäppa och rinnsnuva. Undrar om det inte hjälpt lite.... Dom dropparna har jag också varit nyfiken på, är så himla jobbigt när det står 11 under näsan hela tiden fast man nyss snutit sej, och man blir ju så öm i skinnet under näsan när man snyter sej i ett kör!  Du får vara vår försökskanin och avge rapport om den är köpvärd!
Japp, jag avlägger definitiv dom om köpvärdet imorgon. Det är pinsamt också när det stänker om en när man åker kollektivt eller är ihopträngd med andra människor på något annat sätt.... Jag vet själv hur jag tycker att folk som snorar och nyser är "pestsmittade"....
Kan inte hålla mej - måste lämna ett första utlåtande: Det verkar faktiskt som dom funkar riktigt bra. Istället för att snyta mej var 5:e minut så kanske det blir 1 gång i timmen....  Positivt ännu så länge alltså....
anna_rispan
12-03-2007, 14:44
Krya på dig Stina. Varför glömde jag bort det där dundermedlet för. fast jag hade så segt snor...tror du det hade funkat??
Tack Anna!
Njaaa - vet inte. Jag har rinnsnuva och det står att det är emot just det. Är det segt så kanske det är bättre om det kommer ut? Fast det är bara en amatörmässig gissning....
Nu ska jag alldeles strax gå på massage - ska bli skönt att få lägga sig ner mellan dom varma handdukarna och bli lite ompysslad!
Ha det så mysigt!
Får se om det blir styrketräning för min del ikväll, just nu är jag skeptisk men det kanske blir bättre så småningom. Det hjälpte bara lite att cykla 30 minuter.
anna_rispan
12-03-2007, 14:52
CITAT (stina @ 12-03-2007, 14:45)  Tack Anna!
Njaaa - vet inte. Jag har rinnsnuva och det står att det är emot just det. Är det segt så kanske det är bättre om det kommer ut? Fast det är bara en amatörmässig gissning....
Nu ska jag alldeles strax gå på massage - ska bli skönt att få lägga sig ner mellan dom varma handdukarna och bli lite ompysslad! det låter som en verkligt rimlig tes. klart att segsnoret ska ut. synd bara att det kändes om att halva hjärnan hängde med. ha det så bra på massagen!
Tack LadyG! Om det känns motigt så har du ju med råge kvalificerat dej för att ta det lite lugnt idag och skippa styrketräningen.... Och tack Anna också! Känns som om "segsnor" skulle vara styggare att ha kvar i skallen än den här "vattensnuvan".....
Det blir vilodag idag, jag är helt slutkörd och då har vi bara gått lite och suttit hemma hos svärföräldrarna.
Klokt beslut LadyG! Massagen var kanonskön! Lite kort kändes det bara, jag brukar ju ta en timme och idag var det "bara" 30 min. Lägesrapport 2 ang näsdropparna: Jag säger bara kanon!!!!
Rapchic
12-03-2007, 21:10
hej  varit borta från denna tråd ett tag har kört säck idag men hade träningsvärk från kung fu'n (har ju börjat me det också) så jag klarade inte av att göra så mkt fys efter ps lady G hur går det för jujutsun nu efter lagändringen vid nyåret kyukushin får då tävla  men inte shotokan konstigt nog
Biggan_
12-03-2007, 23:33
CITAT (stina @ 12-03-2007, 19:20)  Klokt beslut LadyG! Massagen var kanonskön! Lite kort kändes det bara, jag brukar ju ta en timme och idag var det "bara" 30 min. Lägesrapport 2 ang näsdropparna: Jag säger bara kanon!!!! Tack Stina för informationen! Skall absolut köpa dessa droppar att ha till hands i fall att... Krya nu på dig!
Nu har livsandarna återvänt!  Lustig förkylning, var verkligen rent ut sagt skitdålig igår - idag är jag piggelin. Idag tänkte jag gå på ett Aerobicspass. Jag brukar inte gå på det längre, men för att få lite variation på konditionsträningen nu när jag måste vara försiktig med axeln så gör jag det idag. Det kan vara kul att få skutta runt lite som omväxling.
CITAT (Rapchic @ 12-03-2007, 21:10)  hej  varit borta från denna tråd ett tag har kört säck idag men hade träningsvärk från kung fu'n (har ju börjat me det också) så jag klarade inte av att göra så mkt fys efter ps lady G hur går det för jujutsun nu efter lagändringen vid nyåret kyukushin får då tävla  men inte shotokan konstigt nog  Välkommen tillbaka Rapchic  Tävlingsju-jutsu, så vitt jag vet tillåter inte hårda träffar mot huvudet eller knock-out, så jag tror inte det påverkas speciellt mycket. Den ju-jutsu jag tränar påverkas inte alls eftersom vi inte tävlar  CITAT (stina @ 13-03-2007, 08:51)  Nu har livsandarna återvänt!  Lustig förkylning, var verkligen rent ut sagt skitdålig igår - idag är jag piggelin. Idag tänkte jag gå på ett Aerobicspass. Jag brukar inte gå på det längre, men för att få lite variation på konditionsträningen nu när jag måste vara försiktig med axeln så gör jag det idag. Det kan vara kul att få skutta runt lite som omväxling.  Ta't lugnt bara, den kanske kommer tillbaka om du är för snabb i starten nu? Själv ska jag ta det lite halvlugnt idag, det mesta av träningsvärken har lagt sig, men det känns som en bra idé att ta det lugnt ändå.
Lovar ta det lugnt och lyssna på kroppen! Snart är det dax...
Väntar på rapport om hur det gick
Rapchic
13-03-2007, 10:59
CITAT (LadyG @ 13-03-2007, 09:57)  Välkommen tillbaka Rapchic  Tävlingsju-jutsu, så vitt jag vet tillåter inte hårda träffar mot huvudet eller knock-out, så jag tror inte det påverkas speciellt mycket. Den ju-jutsu jag tränar påverkas inte alls eftersom vi inte tävlar  Ta't lugnt bara, den kanske kommer tillbaka om du är för snabb i starten nu? Själv ska jag ta det lite halvlugnt idag, det mesta av träningsvärken har lagt sig, men det känns som en bra idé att ta det lugnt ändå. men shotokan har ju inga träffar alls, dom kör ju bara poäng men dom får inte tävla,  men kyukushin får det (fast vi har ju inga träffar mot huvvut heller men det är ju ganska hårt)
CITAT (Rapchic @ 13-03-2007, 10:59)  men shotokan har ju inga träffar alls, dom kör ju bara poäng men dom får inte tävla,  men kyukushin får det (fast vi har ju inga träffar mot huvvut heller men det är ju ganska hårt) I så fall är det något annat krav de inte uppfyllt, t ex tillräckligt mycket säkerhet kring arrangemanget, medicinsk personal eller något sådant. De kan inte förbjuda en hel stil att tävla, men de kan stoppa enskilda arrangemang om de inte uppfyller alla krav.
Idag påbörjade jag min promenad till Paris.  Beräknad framkomst: om 7 månader. Vår arbetsplats är ett team och hela företaget är med i tävlingen.
Nu är jag tillbaka efter träningen. Det gick jättebra - kände mej precis som vanligt!  Lite skinnflådd under fotsulorna efter alla snurrar och hopp i Aerobicsen (skorna är lite vida för Aerobics så jag åker omkring lite), men det gör ingenting. *Lycklig*
CITAT (Kathy @ 13-03-2007, 12:14)  Idag påbörjade jag min promenad till Paris.  Beräknad framkomst: om 7 månader. Vår arbetsplats är ett team och hela företaget är med i tävlingen.  Nice, då har du en bit att gå  Hur fungerar det, räknas alla promenader alltså även dem till affären eller är det enbart promenader för promenerandets skull som får räknas? CITAT (stina @ 13-03-2007, 12:49)  Nu är jag tillbaka efter träningen. Det gick jättebra - kände mej precis som vanligt!  Lite skinnflådd under fotsulorna efter alla snurrar och hopp i Aerobicsen (skorna är lite vida för Aerobics så jag åker omkring lite), men det gör ingenting. *Lycklig* Det läker snabbt, jag tror att bara tandköttet läker snabbare än fötterna  Kul att du hade skoj, det är det som är det viktigaste  Själv trampade jag loss en timme, sänkte motståndet till 6 av 10 och öste på med fart idag, så jag kom hela 29 kilometer på en timme - de ni! Rena raketen!
Jodå, jag brukar få så här och det brukar vara bra redan nästa dag. "Raket-Ladyn" - ditt nya namn???
CITAT (LadyG @ 13-03-2007, 13:34)  Nice, då har du en bit att gå  Hur fungerar det, räknas alla promenader alltså även dem till affären eller är det enbart promenader för promenerandets skull som får räknas? Från det att man kliver upp på morgonen till det att man går och lägger sig, så ska stegmätaren vara på. Tränar man något, så finns det tabeller för stegomvandlare att räkna på.
Rapchic
13-03-2007, 16:11
gaah jag har nån blandning mellan en muskekknut och träningsvärk i ryggen (jag tror det är så att träningsvärken gör att muskelknuten känns) det gör ont hela tiden till och med när man inte gör nåt  sånt får en att verkligen inte vilja fara på träningen
CITAT (Kathy @ 13-03-2007, 15:21)  Från det att man kliver upp på morgonen till det att man går och lägger sig, så ska stegmätaren vara på. Tränar man något, så finns det tabeller för stegomvandlare att räkna på. Ah, kul det måste ju verkligen uppmuntra alla att ta en extra promenad  Jag gissar att ni redan börjat gå extra omvägar när ni ska någonstans? CITAT (Rapchic @ 13-03-2007, 16:11)  gaah jag har nån blandning mellan en muskekknut och träningsvärk i ryggen (jag tror det är så att träningsvärken gör att muskelknuten känns) det gör ont hela tiden till och med när man inte gör nåt  sånt får en att verkligen inte vilja fara på träningen Det går inte att få bort den genom rörelse då? Uppvärmningen brukar göra så de flesta spänningar släpper, om de inte sitter djupt?
Tränade ju-jutsu idag som vanligt och min hjärtanskär fick ett finger stukat. Inte alls roligt  Annars gick det väl som vanligt, ganska hyfsat.
Fizzgigg
13-03-2007, 23:38
CITAT (LadyG @ 13-03-2007, 22:34)  Tränade ju-jutsu idag som vanligt och min hjärtanskär fick ett finger stukat. Inte alls roligt Annars gick det väl som vanligt, ganska hyfsat. Äsch, jag har fler fingrar. Ett råd till alla som funderar på att testa men ännu inte bestämt sig: parera inte en spark med ett lillfinger. Det är en faslig skillnad på före och efter, och före-känslan är att föredra.
CITAT (Fizzgigg @ 13-03-2007, 23:38)  Äsch, jag har fler fingrar. Ett råd till alla som funderar på att testa men ännu inte bestämt sig: parera inte en spark med ett lillfinger. Det är en faslig skillnad på före och efter, och före-känslan är att föredra. Skickar en massa kramar så du kryar på dig snabbt!
CITAT (Fizzgigg @ 14-03-2007, 01:38)  Äsch, jag har fler fingrar. Ett råd till alla som funderar på att testa men ännu inte bestämt sig: parera inte en spark med ett lillfinger. Det är en faslig skillnad på före och efter, och före-känslan är att föredra. Krya på dej Fizzgigg!!! Jag förstår vad du menar och jag har ett råd till: Använd inte endast lillfingret att ta emot dig med om du ska hjula! Jag har gjort det en gång och upplevde nog ungefär samma före- och efterkänsla.... Idag ska jag springa en mil och köra 30 min core. Är på hugget så "huka er gubbar å kärringar i bänkera, för inatt har jag laddat om"!!!
Hur gick det på löpbandet nu då?
Sorry för sen rapport!  har suttit i möte.... Löpningen gick bra. Kände mej dock lite mer andfådd än vanligt så jag tog det säkra före det osäkra och skruvade ner tempot lite idag. Är osäker på om andfåddheten berodde på att det var väldigt varmt i träningslokalen eller min förkylning i början på veckan, så jag beslöt mej för att inte "plåga livet ur mej". Men det var skönt att springa ändå, 1 timme tog milen idag. Sen var det 30 min core och jag testade axlarna lite grann genom att stå i plankan och sidoplankan (väldigt kort stund skulle vi stå) och det gick hur bra som helst. Så just nu är jag stelbent, genomtränad och lycklig!
Det var skönt att höra att det gick bra på träningen, låter dock lite som att förkylningen kanske ligger på lur i bakgrunden fortfarande? Fast gör du som idag och tar det lite isigt är det nog ingen fara
Nej och imorgon är det ingen konditionsträning på schemat, utan styrketräning (inte axlar) och poweryoga. Så jag får en dag till på mej att komma iform innan fredagens intervallträning. Och känns det tungt då också så tar jag det lite lugnare, inte mer med det...
Ophelia
14-03-2007, 16:11
Rask promenad hem, hoppade av två hållplatser bort och gick en "genväg". Trevlig promenad på 35 min i rask takt. Jag såg även söta tussisar
CITAT (Ophelia @ 14-03-2007, 18:11)  Rask promenad hem, hoppade av två hållplatser bort och gick en "genväg". Trevlig promenad på 35 min i rask takt. Jag såg även söta tussisar  Låter skönt Ophelia! Mysigt med vårtecken....
CITAT (stina @ 14-03-2007, 15:23)  Nej och imorgon är det ingen konditionsträning på schemat, utan styrketräning (inte axlar) och poweryoga. Så jag får en dag till på mej att komma iform innan fredagens intervallträning. Och känns det tungt då också så tar jag det lite lugnare, inte mer med det...  Låter som att du har en bra plan där  CITAT (Ophelia @ 14-03-2007, 16:11)  Rask promenad hem, hoppade av två hållplatser bort och gick en "genväg". Trevlig promenad på 35 min i rask takt. Jag såg även söta tussisar  Åh, så mysigt! Det är då man vill ha kameran med sig och föreviga lite  Dagens träning: cykel 120 minuter, 52,7 kilometer Jobbigt, men inte värre än att jag skulle kunnat sitta längre - om det inte vore för att jag blir uttråkad. Nu handlar det inte om fysisk uthållighet längre utan psykisk. Så jag borde egentligen köra mer intervall och mindre uthållighetsträning för att det ska ge något, men man kör ju gärna det man är bra på....
CITAT (LadyG @ 14-03-2007, 21:14)  Låter som att du har en bra plan där  Åh, så mysigt! Det är då man vill ha kameran med sig och föreviga lite  Dagens träning: cykel 120 minuter, 52,7 kilometer Jobbigt, men inte värre än att jag skulle kunnat sitta längre - om det inte vore för att jag blir uttråkad. Nu handlar det inte om fysisk uthållighet längre utan psykisk. Så jag borde egentligen köra mer intervall och mindre uthållighetsträning för att det ska ge något, men man kör ju gärna det man är bra på....  Men man blir ju bra på det man gör - vänd på tanken LadyG!  Jag tror stenhårt på supervarierad träning, chocka kroppen ofta med en massa saker den aldrig varit med om. Så buss på intervallerna om jag får råda Ladyn!!! Strunta i hur länge du sitter på cykeln utan känn så att du är superdundertotaltslut efter cyklingen istället. Nu kan du ju det där - att cykla "skitlänge"...  Kanske kan du ta lite efter min löpintervallträning - kör på allt du orkar (och lite till) och stanna nästan sedan och pusta. Tydligen är det bättre att köra "så in i h-e" och sedan nästan stanna än att spara på krafterna när man ruschar så att man orkar hålla ett halvtempo när man vilar (jag har gjort fel tidigare - sprungit för sakta....)
Jag ska nog göra det, så fort jag nått 66 kilo blir det läge att kasta om träningen från fettförbrännande till konditionsbyggande istället
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|