Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
stina
Tack estet! smile.gif

Visst är det underbart med massage.... På måndag är det min tur att lägga mig på bänken och njuta!!!! tongue.gif En sak har jag lärt mig - det håller inte i längden att bara kräva en massa av sin kropp - man måste ge tillbaka också. Massage är ett ypperligt sätt att se till att kroppen håller för påfrestningarna det är att träna hårt.
LadyG
*vinkar nervöst hejdå*

Nu smiter vi till Växjö, imorgon smäller det!
anna_rispan
Jag kommer att hålla tummarna för LadyG.

Idag ska jag ner till gymmet. Jag tror minsann att jag tränat en gång i veckan i flera veckor nu. smile.gif Det känns som nåt slags rekord.

anna_rispan
nja, det var ingen höjdardag. sporttoppen jag hade fått på mig var inge bra så jag tappade sugen att jogga. sen gick jag och gjorde lite benpress och efter det orkade jag knappt träna armarna. dessutom kom jag på att jag inte tränat mage och rygg på jättelänge så det ska jag satsa på nästa gång istället. blädag i gymmet.

men jag har fått ihop 10000 steg idag hittills iallafall. smile.gif
stina
Anna: Om det är någon tröst så har vi alla en "blädag" ibland. Jag hade en vad gäller löpningen idag. Det gick så sjukt tungt att springa. Tror att onsdagens brutala backträning satt i benen fortfarande för benen kändes som bly. Flåset var det inget fel på, pulsen betedde sig som vanligt, men benen var som sagt rejält trötta....

Då gick det bättre på boxningen direkt efteråt. Otroligt roligt - fick boxas mot en kanonkul tjej. Vi skrattade så vi tjöt emellanåt när vi bankade på varandra. biggrin.gif

Imorgon ska jag släpa en massa möbler - ska hjälpa sambon att tömma ett hem. På söndag ska jag springa en sväng igen har jag tänkt mig - får se vad jag hittar på, det får dagsformen avgöra.....
Magdis
Hoppas det gick bra i Växjö Lady G! tummenupp.gif

Har styrketränat ikväll, lite halvstressat eftersom maken skulle iväg och jobba sen o det blev lite bråttom. Men bättre än ingen träning alls.
LadyG
Tack smile.gif

Nu är jag hemma igen, glad nöjd och stolt. 5:46:09 blev den officiella tiden till sist smile.gif

Det var perfekt väder, +10 grader och soligt och Växjöborna hejade och hurrade. Det var jättetrevligt, och jag blev förvånad över hur många som deltog.

Första tidsmålet var iaf att klara 3 mil på 4 timmar och det gick bra, sen var det bara att avverka sista 12km efter bästa förmåga. Benen stumnade betydligt fortare än man kan tro, vilket ju syns eftersom jag behövde en timme och trekvart för att avverka sista biten. Fast nu vet jag ju det, och nu har jag lite mindre skräck för distansen. Respekt för en mara ska man ha, men inte så man stelnar. Till nästa gång ska jag försöka att inte spänna mig så mycket utan slappna av och springa som jag är van.

Nu är jag stel i benen, ganska öm och jag känner mig klumpig. Men det är som det ska vara, och även om jag inte är sugen på att träna nu så kommer jag nog att bli det vad det lider. smile.gif
stina
Jättegrattis! :-)

Visst är det så - att en stor del av löpningen sitter i hjärnan. Förstår precis vad du menar med att "stumna av respekt för sträckan". När jag springer längre distanser får jag absolut inte tänka "usch hjälp vad långt jag ska springa" för då blir jag superstel och supertrött direkt. Nej, jag måste se till att alla sådana tankar håller sig på väldigt långt avstånd från min hjärna - när jag lyckas med det så flyter det på som det ska. Det är därför jag älskar att springa mitt inne i Stockholm , så himla mycket att titta på så man hinner liksom inte tänka på att man faktiskt springer.

Tror det är himla bra att ha sprungit "nästan distansen" åtminstone, för då känns det inte lika oöverstigligt. :-D Tack och lov att det är så långt kvar till maran så jag också hinner, åtminstone "nästan". Max för mej hittills är ju 3 mil - men det hinner jag ju öka på innan det är dax....

Än en gång - jättegrattis. Du är sjukt grym! tummenupp.gif
Farbror Blå
[quote name='LadyG' date='14-10-2007, 20:01' post='683328']
Tack smile.gif

Nu är jag hemma igen, glad nöjd och stolt. 5:46:09 blev den officiella tiden till sist smile.gif

Det var perfekt väder, +10 grader och soligt och Växjöborna hejade och hurrade. Det var jättetrevligt, och jag blev förvånad över hur många som deltog.

bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif
krellus
CITAT (LadyG @ 14-10-2007, 20:01) *
Tack smile.gif

Bra jobbat !!! tummenupp.gif
anna_rispan
CITAT (LadyG @ 14-10-2007, 20:01) *
Tack smile.gif

Första tidsmålet var iaf att klara 3 mil på 4 timmar och det gick bra, sen var det bara att avverka sista 12km efter bästa förmåga. Benen stumnade betydligt fortare än man kan tro, vilket ju syns eftersom jag behövde en timme och trekvart för att avverka sista biten. Fast nu vet jag ju det, och nu har jag lite mindre skräck för distansen. Respekt för en mara ska man ha, men inte så man stelnar. Till nästa gång ska jag försöka att inte spänna mig så mycket utan slappna av och springa som jag är van.

Nu är jag stel i benen, ganska öm och jag känner mig klumpig. Men det är som det ska vara, och även om jag inte är sugen på att träna nu så kommer jag nog att bli det vad det lider. smile.gif

Bra jobbat!!! Du är bäst ingen protest!
Magdis
Starkt jobbat Lady G!! bravo.gif Fantastiskt att ens orka tänka på att springa så långt. smile.gif
LadyG
Tack smile.gif

Det roliga är att jag inte trodde jag skulle springa en mara i våras, då skulle jag bara börja springa för att skaffa mig bättre kondition, jag tyckte jag hade så dålig... Lustigt så det blir ibland, men det är väldigt kul med löpning!
anna_rispan
Idag har jag varit nere i gymmet och gått på löpbandet. Provade att gå i uppförsbacke och i olika hastigheter. Sen lite mag- o ryggövningar.
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 15-10-2007, 11:27) *
Idag har jag varit nere i gymmet och gått på löpbandet. Provade att gå i uppförsbacke och i olika hastigheter. Sen lite mag- o ryggövningar.

Gör du mag-och ryggövningar på träningsmatta eller i maskin? Jag är tyvärr dålig på att göra övningar på egen hand med bara en matta, jag måste helst gå på Core för att göra det. Sånt skulle man ju kunna göra hemma men då är risken att man måste göra det med minst EN liten huligan på ryggen, bankandes med sin lilla gummiklubba. rotfl.gif
anna_rispan
Just idag körde jag vanliga raka situps på matta.

Körde 15 rak rygglyft i en sån där mojäng man stå i och böjer sig fram och sen lyfter upp ryggen igen + 15 raka i en ryggmaskin. Gillar nog ändå att göra rygglyft på golvet.

Har ju slarvat med detta så jag ska försöka skaka liv i fantasin och göra lite olika övningar för ryggen och magen. I gymet finns dessutom såna där bollar som du har. Men de har jag inte vågat prova än.

Vi kan ju återkomma till sådana övningar. smile.gif
LadyG
När det gäller just för att förbättra sin hållning har kiropraktorcentrum en intressant artikel:
http://www.kiropraktorcentrum.com/nyhetsbrev-0506.html

Just det att övningarna är så enkla tror jag gör att de fungerar, om man verkligen kommer ihåg att göra dem dagligen. Det är ju inte så slitsamt utan att man faktiskt kan göra det också, eller vad tror ni?
anna_rispan
Ja det såg ut att vara bra och enkla övningar. Perfekt för alla, efterosm det borde fungera även för de som är lite stelare i kroppen.

I stort sett alla rörelser är ju med i ett gympaprogram också så jag känner igen det från Friskis o Svettis.
stina
Idag på lunchen stod det intervall-löpning på schemat. Körde korta och riktigt hårda intervaller på "platt backe" idag. Sprang fort som f-n i en minut och gick först mellan intervallerna. Allt efter som tiden gick var jag tvungen att stå en stund för att hinna få ner pulsen tillräckligt lågt på en minut. Jag blir sjukt euforisk av att springa för mej riktigt, riktigt fort. Nytt personbästa i hastighet lyckades jag med idag: 17,5 km/tim i 1 minut. :-D Konstigt, när jag tvärnitar efter att ha fått upp pulsen till nära max i en intervall så är jag så hög så jag svävar en bra bit ovanför marken. Står med ett fånigt flin på läpparna, flämtar och svetten forsar. Jag är nog inte så lite störd..... tongue.gif

I em var jag på helkroppsmassage. Himmelska höjder vad skönt. Jag var så nära att somna som man kan vara utan att tappa kontrollen över vad som händer. Svävade en bit ovanför massagebänken kändes det som och det dirrade i hela kroppen. Vaknade till rejält när det var dags för "löparknämusklerna" Bah, vad ont det gör - men ont ska med ont fördrivas. naughty.gif
Magdis
Jag går omkring och känner mig pumpad i axelpartiet för jämnan numera sen jag kom igång med styrketräning 2 ggr i veckan. Det är ganska trevligt. smile.gif Sist gick jag nära spegeln och kollade in axlarna när jag gjorde såna där sidolyft med hantlar eller vad de heter (jag var tvungen att gå nära eftersom jag e närsynt biggrin.gif) Nog fanns det muskler där alltid. flirting.gif Det är ju det positiva med att starta från noll, eller nästan från minus, det syns ganska fort resultat när man tränar. Jag ser mina två översta magrutor under revbenen också men sen kommer det nån konstig degig utsvullnad längre ner, vad kan det bero på? rolleyes.gif Haha, det låter ju som E.T! rotfl.gif
stina
Visst blir man inte så lite mallig när musklerna växer Magdis! coolgleam.gif

Jag var ju på massage igår och går hos henne var 4:e vecka. Igår sa hon: Jösses vilka muskler du har - du ser ut som en brottare över ryggen och axlarna. Hur mallig tror ni jag blev på en skala????? tongue.gif Naturligtvis förstår jag egentligen att hon överdrev rejält, men det låtsas jag inte om... biggrin.gif

Idag ska överkroppen och magrutorna få sig en duvning igen. Enda smolket i bägaren är att min högerarm liksom halvsover. Vet inte om massören kom åt någon nerv i nacken för den sov när massagen var över och har ännu inte vaknat.... d010.gif
LadyG
Du kanske får nämna det för henne om du får en chans idag? Eller för kiropraktorn, så kanske han kan rycka armen till liv?
stina
Massören är inte på gymmet förrän onsdag, men om det fortfarande känns i armen på lunchen när jag ska dit så ska jag höra med kiropraktorn vad han tror kan ha hänt.
Magdis
CITAT (stina @ 16-10-2007, 07:46) *
Visst blir man inte så lite mallig när musklerna växer Magdis! coolgleam.gif

Jag var ju på massage igår och går hos henne var 4:e vecka. Igår sa hon: Jösses vilka muskler du har - du ser ut som en brottare över ryggen och axlarna. Hur mallig tror ni jag blev på en skala????? tongue.gif Naturligtvis förstår jag egentligen att hon överdrev rejält, men det låtsas jag inte om... biggrin.gif

Idag ska överkroppen och magrutorna få sig en duvning igen. Enda smolket i bägaren är att min högerarm liksom halvsover. Vet inte om massören kom åt någon nerv i nacken för den sov när massagen var över och har ännu inte vaknat.... d010.gif

Klart du ska ta åt dig av berömmet om dina muskler, det skulle hon ju inte nämnt om det inte vore sant. tummenupp.gif I brottarklassen är jag definitivt inte, det är mer i den stilen att det syns direkt när en tunnis får lite muskler, lite samma effekt som en mask som svalt en ärta! rotfl.gif

Hoppas det går till sig i armen, det låter inte mysigt att den är domnad. unsure.gif
anna_rispan
CITAT (Magdis @ 16-10-2007, 11:39) *
... lite samma effekt som en mask som svalt en ärta! rotfl.gif

Hahahahaha. mask som svalt en ärta...hihihihi
stina
CITAT (Magdis @ 16-10-2007, 11:39) *
Klart du ska ta åt dig av berömmet om dina muskler, det skulle hon ju inte nämnt om det inte vore sant. tummenupp.gif I brottarklassen är jag definitivt inte, det är mer i den stilen att det syns direkt när en tunnis får lite muskler, lite samma effekt som en mask som svalt en ärta! rotfl.gif

Hoppas det går till sig i armen, det låter inte mysigt att den är domnad. unsure.gif

Nej men jag ÄR inte i brottarklassen - hon överdrev och smörade för sin kund. smile.gif

En mask som svalt en ärta - snacka om att överdriva förresten! Jag såg ju bilden på dina axlar - skitsnygga och muskliga! tummenupp.gif

Jag träffade kiropraktorn och frågade om något tips: Han såg ondskefull ut och visade rörelsen när han knäcker nacken! ohmy.gif Det är det absolut värsta jag vet och det vet han! Men han sa att det är vanligt att det kan bli så efter massage, en nerv långt ner i nacken som kommer lite i kläm. Att det är långt nere i nacken visste han eftersom det framför allt är tumsidan som domnat. Men det är inte jätteplågsamt, känns bara lite mysko, så vi kom överens om att jag skulle vänta och se om det går över av sig själv. Han berättade att en av högsäsongerna för kiropraktorerna är efter jul när alla kommer hem från Thailandsresorna och fått nackspärr av thaimassagen....

Tränade styrketräning för överkroppen och mittkroppen idag och det blev inte värre av det i alla fall. Fick agera förevisare av några övningar för sjukgymnasten med elev - kändes lite pinsamt för jag var rädd att inte göra rätt. fear.gif
estet
Heja alla duktiga!! Bra prestation LadyG!

Gick över 10 000 steg idag i dimma, blåst och regn. Glasögonen, (ja hela jag) var brunprickiga av alla möten med lastbilar i kombination med nysandad väg...mutter. Nåja dagsljus var det i alla fall, nåt positivt. smile.gif

Visst är det härligt med muskler! coolgleam.gif Jag märker av mina speciellt när jag jobbar, mer styrka och uthållighet.

Rolig kiropraktiker du verka ha, Stina!
krellus
Hej, är det någon här som har sprungit Göteborgsvarvet ?
Någon du/ni rekommenderar?
stina
Estet: Ja, muskler är roligt att ha. Fast idag gör mina ont. Stora muskler - mycket ont??? tongue.gif

1. Träningsvärk i överkroppen efter gårdagens styrketräning
2. Träningsvärk i benen, ffa vaderna efter måndagens hårda massage

Nåväl, det är bara mysigt - jag klagar inte! Dessutom börjar domningen i handen/armen släppa nu.

Däremot gick det sisådär att springa idag. Kände inte hur trött jag var i benen förrän jag började springa. Jag skulle inte vare sig få stilpoäng eller poäng för bra upplagd löpning för min millöpning idag. Försökte köra lite finslipning av löptekniken eftersom jag skulle springa i ett jämnt tempo, men det gick inte alls. Ville koncentrera mig på att undvika hällandning, men jag var så trött i vaderna redan från start så jag orkade bara bry mig korta stunder i taget. Fick stanna och stretcha vaderna ett par gånger under löpningen så mot slutet fick jag lite bråttom för att jag inte skulle bli deppig över sluttiden så jag fick spurta sista 2 kilometrarna. Sluttiden - 57 minuter var väl sisådär, men i alla fall under timmen..... Och med tanke på hur det kändes så får jag vara nöjd.

Ikväll ska vi klättra. yes.gif så imorgon lär man väl inte vara så stöddig.....
Magdis
Oooh, 1 timmes stenhård styrketräning och sen ½ timmes stenhård Core ovanpå det. Nu känner man att man lever. sweatingbullets.gif Hon som har lett Coren de senaste två gångerna har ett så bra program och fokuserar mycket på nedre magmusklerna. Ingen chans att man slipper undan utan att det brinner i magen! biggrin.gif
Nu har jag ett par scones i ugnen som jag ska avnjuta med en kopp Earl Grey sen, en perfekt belöning efter ett tufft styrkepass. smile.gif
stina
Magdis: är det en halvtimmes core? I så fall tror jag det är samma program som vi kör på vårt gym. Tror corepassen är förkoreograferade precis som bodypumpen - att man kör precis samma program överallt. Gillar progammet vi kör just nu också så jag förstår vad du menar om det är samma....

Ikväll har vi klättrat. Det gick hyfsat, men jag har sån träningsvärk i överkroppen så jag var inte riktigt lika uthållig på väggen som jag brukar. Vi avslutade dock med att leka "inte använda fotstöd", dvs vi klättrade i ett hörn kan man säga och fick bara använda platta väggen som fotstöd. Superjobbigt framför allt för höfterna för man fick ta rejält spjärn på väggen och liksom hoppa sig upp.

Det är kul att leka tycker tanten som vägrar bli vuxen..... naughty.gif
Magdis
Det verkar jättekul att klättra. Skulle gärna vilja pröva. *leksugen*
Det var ett sånt där XT-pass i Core, man ska kunna kombinera t.ex spinning/core eller bodypump/core. Programmet har varierat lite beroende på vilken ledare vi har. En del har en massa raka situps i olika hastigheter men den här kör mycket benutfällningar och omvända situps.
höll ju på å glömma "superwoman", den övningen är ju grym asså!
Farbror Blå
Oj,Magdis lät jobbigt det där. Magrutorna kommer snart då=)
Kanske skulle komma med på din träning, lät svettigt
Magdis
Ja jag kör hårt under mina pass, eftersom jag bara kan komma ifrån två ggr i veckan så tar jag ut allt vid de tillfällena. De där mördande magövningarna ska jag börja köra hemma mellan varven också. Jag känner inget i magen idag, däremot i axlarna....ujujuj...fast det värker på ett bra sätt, känns som att axellederna är lite stabilare än förr. smile.gif
anna_rispan
har du fått någon andra åsikt om dina axlar?
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 18-10-2007, 12:56) *
har du fått någon andra åsikt om dina axlar?

Nej jag har inte varit till vare sig doktor eller kiropraktor ännu. Men jag har funderat och provat olika rörelser själv och jag är nu övertygad om att det handlar om att ledkulan glider ur ledkapseln i vissa lägen. I grunden är det alltså min överrörlighet som orsakar det. Jag har testat att jag kan vrida axeln i vissa lägen men inte andra o det är då leden liksom halkar ur läge.
stina
Men Magdis, man borde väl kunna träna upp muskulaturen som håller ledkulan på plats.....

Idag körde jag lite mitt-träning, den enda kroppsdel som inte har träningsvärk. Därefter blev det poweryoga, modell lugnt och fridfullt. Mest som ett långt stretchpass körde jag och det kändes som det var bra för mig idag.
Magdis
CITAT (stina @ 18-10-2007, 16:01) *
Men Magdis, man borde väl kunna träna upp muskulaturen som håller ledkulan på plats.....

Idag körde jag lite mitt-träning, den enda kroppsdel som inte har träningsvärk. Därefter blev det poweryoga, modell lugnt och fridfullt. Mest som ett långt stretchpass körde jag och det kändes som det var bra för mig idag.

Japp, jag hoppas på att kunna träna upp den muskulaturen. Det verkar dock lite knepigt att komma åt alldeles rätt små muskler därinne, men det var ju det sjukgymnasten försökte lära mig. Jag gnetar på med gummibanden här hemma och så kör jag det tunga artilleriet när jag är på gymet. biggrin.gif

Skönt med stretch, det är nog väldigt viktigt när man tränar hårt.
stina
Heja Magdis! tummenupp.gif

Ikväll har jag varit och fått min första influensaspruta någonsin. Jag tror egentligen att det är naturligt att bli sjuk emellanåt och att man ska vänta med vaccination tills man blir gammal och klen. Men jobbet anmodade mej att gå eftersom jag har en "verksamhetskritisk" funktion så det var bara att lyda och trava iväg till företagshälsovården.

När sköterskan gett mej sprutan sa hon: Träna nu inte på ett par dagar.
Jag mulnade ihop fullständigt och då sa hon: Nåja, träna inte så hårt i alla fall.
När jag fortfarande såg mulen ut sa hon: Men träna inte armarna så hårt i alla fall, för jag har sprutat in smitta i din arm
Ingen förbättring i mitt humör och då frågade hon "vad är det?"
Jag bekände: "Jag hade ju tänkt boxas imorgon" sad.gif

Äh, gör som du känner - det gör du väl vad jag än säger sa hon då. (och det har hon ju rätt i.....)

Jag känner absolut ingenting i armen och jag tänker försöka mig på att boxas imorgon - så det så.
stina
Nu har jag varit och lunchtränat. 5 km löpning blev det och 1 tim boxning. Överlevde med den råge trots vaccinationen igår. Känner ingenting av den - förutom en mkt svag ömhet där hon sprutade in eländet.
LadyG
Skönt att det inte blev något av det smile.gif

Idag ska jag äntligen ge mig ut på första löppasset efter maran. Ursvik nästa - jag är jättesugen!
LadyG
Hemma igen och nu är jag belåten, sprang milen i Ursviks backar på näst bästa tiden hittils. Det tycker jag om för det betyder att jag tyckte det var tung på slutet pga att jag höll hög fart, inte för att jag var sliten efter maran. Det känns som att jag återhämtat mig riktigt fort smile.gif

Om jag ska överleva Lidingö Ultra och den berämda fiskbacken så kommer jag att vara flitig besökare i Ursvik framöver smile.gif
LadyG
Idag klättrade vi, Fizzgigg och jag och två av hans släktingar. Vi hade jätteroligt och kommer nog att göra om det. Släktingarna verkade ha hur roligt som helst och de lärde sig ruggigt fort. Jag låstades att jag ledklättrade en enkel led och det gick fint, jag kanske kommer att kunna leda på riktigt en vacker dag.
Magdis
Söndagkvällar brukar jag ju träna medan lillan är på dans men ikväll jobbade maken så jag fick ha med mig Lilleman till gymmet. Vi höll till i lekhörnan med en lekborg bl.a o Lilleman klättrade in och ut ur den och öppnade o stängde dörren i 45 minuter. Så jag kanske kan räkna det som träning, på och avklädning x2 av två barn + lite bärande av 11 kilos lilleman i trapporna m.m. giggle.gif
stina
Absolut Magdis! biggrin.gif

Jag tränade "sittfläsket", "gasfoten" och "styrarmen" igår för vi körde Stockholm - Umeå tor i ett sträck! Det är 135 mil och tog 15,5 timmar. Puh...... Vi startade 09.00 på morgonen och vacklade i säng hemma igen kl 00.30. Upp gick väl ann för det var rysligt vackert längs Höga kusten bla, men hem var en rysare i beckmörker och duggregn.....

Idag har jag tränat "ta-upp-pengar-fingrarna" för jag har bara ägnat mig åt att strosa omkring i Solna centrums affärer och shoppat allehanda onödigheter av typen "gulliga underkläder", "väldoftande cremer" etc. Orkade inget annat efter gårdagens "bilåkningsmarathon".... d010.gif

Men imorgon blir det åter till ordningen igen - då ska det springas!
Magdis
Jag ska också åter till ordningen imorrn o ta mitt träningspass då istället. Då är maken ledig så då kan jag välja vilken tid jag vill att träna på. smile.gif
stina
Idag har jag varit och sprungit en mil på löpbandet. Det gick jätte-jätte-bra att springa idag.

I fredags när jag sprang visade det sig när jag analyserade löpningen efteråt i datorn att jag hade sjukt hög puls. Antingen berodde det på influensasprutan dagen innan eller så råkade jag springa med uppförslut utan att märka det (glömde kolla).

Idag gick det i alla fall lätt som en plätt att springa så det var en fröjd. Jag springer iofs alltid med ganska hög puls/intensitet men idag var mjölksyratröskeln där den brukar vara, dvs vid ca 175 i puls kan jag hålla på hur länge som helst nästan (till benen protesterar), vid 180 börjar jag få syrebrist efter ett tag. Det är min normala gräns och så var det idag.

Om jag får komma med ett litet malligt skryt så ska jag berätta att det kom fram en kvinna när jag tränat klart. Vet inte vem hon är, men hon sa: "Jag måste bara få säga att du är helt otroligt duktig på att springa - vilket löpsteg du har. Och en sak till måste jag få säga - vilken fantastisk kropp du har. Det är så vackert att titta på dej när du springer." blush.gif Tänk om vi alla var så duktiga på att ge varandra beröm..... Jag blev jättegenerad och röd i ansiktet - kände mej chockad. För jag är inte van att få höra så mycket beröm av någon jag inte känner. Men innerst inne blev jag naturligtvis otroligt glad - man är ju dålig på att se fördelarna med sig själv tyvärr...... smile.gif

Tänkte på det när jag gick tillbaka till jobbet - det där med att ge beröm. Så när jag kom tillbaka berättade jag för min arbetskamrat hur otroligt glad jag är för att han börjat hos oss och hur himla duktig han är.
Magdis
Wow Stina, vilken komplimang! Sträck på dig! Jag skulle nog ha rodnat ihjäl mig, men blivit väldigt glad om jag fått höra nåt sånt. wub.gif Aldrig att jag skulle våga säga så till nån heller för då skulle jag rodna ihjäl mig ännu mer! giggle.gif Men helt klart borde folk berömma varann mer här i världen. Man får hitta sina egna vägar till att göra det så det känns naturligt tror jag.

Har varit och styrketränat i eftermiddag. Känner mig inte helt på topp av nån anledning o så visade det sig att jäntan hade somnat i skolan idag och varit hängig och nu är hon jättvarm. Får hoppas att det inte är influensan.
anna_rispan
Heja Magdis du är så flitig som åker till gymemt med barnen coh kämpar för att få tid till din träning!

Hur många steg samlar din make ihop då?

Jag har inte tagit på min stegräknare idag. Har bara suttit i soffan o läst och antecknat och suttit här framför datorn. Gav upp stegräknaren då.

Stina: vilken komplimang. Löpsteget! Coolt!
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 22-10-2007, 18:01) *
Heja Magdis du är så flitig som åker till gymemt med barnen coh kämpar för att få tid till din träning!

Hur många steg samlar din make ihop då?

Han skrapar ihop sina 10000 steg om dagen som han måste ha för att vara kvar i tävlingen. Egentligen behöver de bara gå 5 dagar i veckan men han vill göra det alla dagar i veckan. Oftast måste han ut o knata i nästan en timme på sena kvällen för han får inte ihop så många steg i jobbet.
Idag har han börjat med Herbalife för att minska vikten också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon