Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
stina
CITAT (Birgitta P @ 15-02-2007, 16:10)
CITAT (LadyG @ 15-02-2007, 14:41)
CITAT (stina @ 15-02-2007, 13:43)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-02-2007, 14:38)
CITAT (Farbror Blå @ 15-02-2007, 10:42)
uuj vad ni tränar, blir trött av  att bara läsa hehe

Vi kanske kan få leva på de andras träningsiver ett tag?! rolleyes.gif biggrin.gif

Klart ni får om ni vill - inte är vi småsnåla heller! tongue.gif

Jag skulle nog vilja påstå att vi har så det räcker åt alla och lite till smile.gif

Jag kastade mig över cykeln idag och trampade två timmar. Ville bara se om det gick, ochd et gjorde det. Kom 45 kilomter på den tiden, det är det bästa jag åstadkommit hittils!

Jäkla snabb cykel du fått tag i! ohmy.gif
Grattis till rekordet! wub.gif
Jag har kommit igång igen så smått men det går trögt. Som tur är har jag inte ökat nämnvärt i vikt men det beror nog på att aptiten minskade när jag var så trött. Med ökande träning ökar nog aptiten också, och man måste ju äta för att kunna bygga muskler.
Ha det så kul alla med er träning. Jag är djupt imponerad av Stinas o Lady G:s prestationer, men visst kan vi andra också bli lite vardagshjältar genom att slå våra egna rekord, bli snabbare, smidigare, slankare eller vad man nu vill. Eller hur? rolleyes.gif smile.gif

Absolut - man ska aldrig jämföra resultat med någon annan än sig själv! rolleyes.gif

Heja, heja allihopa säger jag bara! wub.gif tongue.gif
Castea
Nu går stavarna igen, och jag. rolleyes.gif

Varit snuvig, men frisk igen. Stina, jag tror du hade rätt - litet extra gottig kursmat satte igång ämnesomsättningen. Känner inte direkt nåt extra i byxlinningen. Bara gamla valkar. tongue.gif wink.gif
stina
CITAT (Castea @ 15-02-2007, 18:01)
Nu går stavarna igen, och jag. rolleyes.gif

Varit snuvig, men frisk igen. Stina, jag tror du hade rätt - litet extra gottig kursmat satte igång ämnesomsättningen. Känner inte direkt nåt extra i byxlinningen. Bara gamla valkar. tongue.gif wink.gif

Bravo! rolleyes.gif Vissa knep är hemliga, knappt rumsrena, men effektiva! tongue.gif wink.gif
LadyG
Idag var det trögt i benen, främst i höftböjarna (iliopsoas) och de var så stela och ömma att jag fick ont i ryggen av dem till och med. Det gick över efter att ha fått en lång och grundlig massage av Fizzgigg tack och lov så nu är jag snudd på människa igen.

Jag är imponerad av hur skickligt han lyckades massera höftböjarna utan att kittlas, muskeln ifråga passerar ljumskarna och där kan jag vara oerhört kittlig. Lustigt hur massage på framsidan av benen/ljumskarna kan få ryggvärk i svanken att släppa.
stina
Skönt att det känns bättre LadyG - nu måste du ladda inför morgondagens "upp i det blå" tongue.gif

Jag har varit och sprungit 5 km på löpbandet (26 minuter tog det) och sedan körde jag 1 tim styrketräning, ben, mage och rygg. Och jag gjorde det igen - 10 minuter i plankorna! Så nu vet jag att det inte var en engångsföreteelse att jag orkar så länge - jippi!!! rolleyes.gif Jag står ungefär så här: 1 min "vanlig" planka - 30 sek åt ena hållet - 30 sek åt andra och så börjar jag om. Funkar kanon och härligt j-iskt trött blir man i hela mitten! tongue.gif

Idag har jag också fått en av mina vinster från Nyårslöftet, boken "Maximal muskeltillväxt" av Fredrik Paulun. Nästa fredag ska jag mina matvanor genomgångna.

Tjingeling!
Farbror Blå
CITAT (stina @ 16-02-2007, 13:22)
Skönt att det känns bättre LadyG - nu måste du ladda inför morgondagens "upp i det blå" tongue.gif

Jag har varit och sprungit 5 km på löpbandet (26 minuter tog det) och sedan körde jag 1 tim styrketräning, ben, mage och rygg. Och jag gjorde det igen - 10 minuter i plankorna! Så nu vet jag att det inte var en engångsföreteelse att jag orkar så länge - jippi!!! rolleyes.gif Jag står ungefär så här: 1 min "vanlig" planka - 30 sek åt ena hållet - 30 sek åt andra och så börjar jag om. Funkar kanon och härligt j-iskt trött blir man i hela mitten! tongue.gif

Idag har jag också fått en av mina vinster från Nyårslöftet, boken "Maximal muskeltillväxt" av Fredrik Paulun. Nästa fredag ska jag mina matvanor genomgångna.

Tjingeling!

Hörde att de ska göra om namnen på träplankor, beroende på hårdhet.
Furu, som är mjukt får klass 1, gran 2, björk 3, ek 6 osv..

Den hårdaste plankan ska tydligen heta Stina, vet inte varför... laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif tongue.gif
stina
CITAT (Farbror Blå @ 16-02-2007, 14:38)
Skönt att det känns bättre LadyG - nu måste du ladda inför morgondagens "upp i det blå"  :P

Jag har varit och sprungit 5 km på löpbandet (26 minuter tog det) och sedan körde jag 1 tim styrketräning, ben, mage och rygg. Och jag gjorde det igen - 10 minuter i plankorna! Så nu vet jag att det inte var en engångsföreteelse att jag orkar så länge - jippi!!!  :rolleyes: Jag står ungefär så här: 1 min "vanlig" planka - 30 sek åt ena hållet - 30 sek åt andra och så börjar jag om. Funkar kanon och härligt j-iskt trött blir man i hela mitten!  :P

Tjingeling!

Den hårdaste plankan ska tydligen heta Stina, vet inte varför... laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (Farbror Blå @ 16-02-2007, 13:38)
Skönt att det känns bättre LadyG - nu måste du ladda inför morgondagens "upp i det blå"  :P

Jag har varit och sprungit 5 km på löpbandet (26 minuter tog det) och sedan körde jag 1 tim styrketräning, ben, mage och rygg. Och jag gjorde det igen - 10 minuter i plankorna! Så nu vet jag att det inte var en engångsföreteelse att jag orkar så länge - jippi!!!  :rolleyes: Jag står ungefär så här: 1 min "vanlig" planka - 30 sek åt ena hållet - 30 sek åt andra och så börjar jag om. Funkar kanon och härligt j-iskt trött blir man i hela mitten!  :P

Tjingeling!

Då är jag klass1 då!
stina
CITAT (Birgitta P @ 16-02-2007, 15:01)
Skönt att det känns bättre LadyG - nu måste du ladda inför morgondagens "upp i det blå"  tongue.gif

Jag har varit och sprungit 5 km på löpbandet (26 minuter tog det) och sedan körde jag 1 tim styrketräning, ben, mage och rygg. Och jag gjorde det igen - 10 minuter i plankorna! Så nu vet jag att det inte var en engångsföreteelse att jag orkar så länge - jippi!!!  rolleyes.gif Jag står ungefär så här: 1 min "vanlig" planka - 30 sek åt ena hållet - 30 sek åt andra och så börjar jag om. Funkar kanon och härligt j-iskt trött blir man i hela mitten!  tongue.gif

Tjingeling!

Då är jag klass1 då!

På inga villkors vis! Inte vår Stål-Biggan heller! rolleyes.gif I den här tråden finns inga klass 1:or - så det så.

wub.gif wub.gif wub.gif
Biggan_
Stål-Biggan har träningsvärk i magen idag! sad.gif
Provade de här övningarna som du tipsade om Stina, och mycket träningsvärk blev det, vet inte om jag skall träna eller vila idag unsure.gif
stina
CITAT (Birgitta P @ 16-02-2007, 15:45)
Stål-Biggan har träningsvärk i magen idag! sad.gif
Provade de här övningarna som du tipsade om Stina, och mycket träningsvärk blev det, vet inte om jag skall träna eller vila idag unsure.gif

Om du har mycket träningsvärk tycker jag att du ska ta en vilodag idag. Lite kan man köra med, det brukar bli bättre tom. Men med mycket träningsvärk kan det bli etter värre efteråt.
Biggan_
Tack Stina, då vilar jag idag! smile.gif
stina
CITAT (Birgitta P @ 16-02-2007, 15:58)
Tack Stina, då vilar jag idag! smile.gif

Gör det du - ha det så skönt! rolleyes.gif
LadyG

Tjingeling!

Vilket härligt pass, du är verkligen stark på mitten måste jag säga smile.gif

Håller med Farbror blå, den hårdaste plankan heter Stina laugh.gif laugh.gif

Tar det lugnt med de stackars benen idag, jag vill ju inte trötta ut dem till imogon smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 16-02-2007, 17:38)

Tjingeling!

Vilket härligt pass, du är verkligen stark på mitten måste jag säga smile.gif

Håller med Farbror blå, den hårdaste plankan heter Stina laugh.gif laugh.gif

Tar det lugnt med de stackars benen idag, jag vill ju inte trötta ut dem till imogon smile.gif

Äsch heller.... sleep.gif

Nej, vila idag Ladyn - imorgon ska vi upp bland molnen och klättra! rolleyes.gif tongue.gif
Magdis

Ja då är jag ju tveklöst en klass 2! tongue.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-02-2007, 18:59)

Den hårdaste plankan ska tydligen heta Stina, vet inte varför... laugh.gif  :lol:  :rolleyes:  :P  :P

Ja då är jag ju tveklöst en klass 2! tongue.gif

Tror jag inte ett ögonblick på Magdis! Som du kört mage tidigare.... tongue.gif
LadyG
Vågen tvärnitade på 69, eller så är det bara jag som är otålig (det är det mest sannolika). Men hur det är är med det där så känner jag mig redo för en rejäl klättring idag wub.gif
stina
Ja otålighet är väl vad det handlar om - det var inte längesedan det började med en 7:a.... rolleyes.gif

Nu har vi varit och klättrat. Idag var det tungt tycker jag! Fast jättekul som alltid. Jag blir så himla sur för jag orkar inte uppför 26-metersväggen. Den lutar utåt hela tiden och det blir bara för tungt.... mad.gif Det är kul ändå - men fruktansvärt jobbigt - armarna är stenhårda som telefonstolpar efter en uppklättring. Mina fötter är nu grisrosa. Mina skor är röda och dom färgade av sig - trots dusch med hård skrubbning sitter färgen som berget. Knät har fått ett blåmärke, naglarna är nerskrapade och huvudet har en bula - men vad spelar det för roll när man har så fruktansvärt roligt! tongue.gif
Fizzgigg
Jag är hyfsat nöjd med min insats eftersom jag kom hela vägen upp på 26-meter och klarade en trasslig led jag aldrig klarat tidigare men kroppen var inte alls på humör att utföra några bragder idag. Tur att den inte har så mycket att säga till om. smile.gif
stina
CITAT (Fizzgigg @ 17-02-2007, 22:00)
Jag är hyfsat nöjd med min insats eftersom jag kom hela vägen upp på 26-meter och klarade en trasslig led jag aldrig klarat tidigare men kroppen var inte alls på humör att utföra några bragder idag. Tur att den inte har så mycket att säga till om. smile.gif

Klart du ska vara nöjd med din insats Fizzgigg! Du är så himla duktig - och stark också. Inte är jag nåt avis just.... mad.gif wink.gif tongue.gif
Fizzgigg
CITAT (stina @ 18-02-2007, 09:54)
CITAT (Fizzgigg @ 17-02-2007, 22:00)
Jag är hyfsat nöjd med min insats eftersom jag kom hela vägen upp på 26-meter och klarade en trasslig led jag aldrig klarat tidigare men kroppen var inte alls på humör att utföra några bragder idag. Tur att den inte har så mycket att säga till om.  :)

Klart du ska vara nöjd med din insats Fizzgigg! Du är så himla duktig - och stark också. Inte är jag nåt avis just.... mad.gif wink.gif tongue.gif

Äsch, nu är du larvig. smile.gif
LadyG
Jag har träningsvärk! I axlarna, i ryggen, i benen... i allt man klättrar med! Fy attans så enfaldigt att ge sig på den orangea 5ab+-leden innan vi åkte. Men jag klarade den iaf, fast det kostade på. Sista klättringen för dagen, trött och lite småsur för att det inte gått så bra fram tills dess och då ger jag mig på en led jag aldrig klarat innan.
stina
Ja men vilken härlig avslutning på klätterdagen LadyG - att bli så förbannad så att man bara vägrar att misslyckas! Det ska va du till det! rolleyes.gif

Nu har jag spaat och äntligen fått bort den grisrosa färgen på fötterna efter klätterskorna. Eller snarare chockrosa var det... ohmy.gif

Imorgon är det step-up! tongue.gif
LadyG
Nu är jag mallig - vågen dansade runt och stannade på 68kg. Inte för att jag tror att nålen stannar där, den brukar åka jojjo ett ta innan den stannar definitivt men bara att den stannade på 68 idag visar att jag är på rätt väg.

Och jag åt duktigt igår, tre portioner tomatsoppa, en rejäl portion pasta med köttfärssås och keso och frukt som mellanmål., så det beror inte på att jag skulle gå på någon vansinnig diet.

Cyklade iofs 45 minuter som ersättning för den inställda ju-jutsun. Det är axlarna jag är öm i, inte benen smile.gif

Styrketräning idag!
stina
Jättegrattis!!!! rolleyes.gif

Klart ditt kämpande ger resultat även om du kanske ofta önskar att det gick fortare.... Men hellre på rätt sätt i lugn takt och hållbart, eller hur! rolleyes.gif

Ha så kul med styrketräningen också - det går säkert kanonbra när humöret är i topp och vilodag igår!

Idag ska jag step-upa! Känner mej laddad till tusen - brädan ska få vad den tål (och lite till)! tongue.gif
Fizzgigg
CITAT (stina @ 19-02-2007, 10:37)
Idag ska jag step-upa! Känner mej laddad till tusen - brädan ska få vad den tål (och lite till)! tongue.gif

Jag trodde att det bara var karatenissar som attackerade värnlösa plankor. biggrin.gif
LadyG
Jo, det är ju en varaktig förändring, inte någon tillfällig idé så det ska ju hålla längre än bara diete.

Att soppa var så mättande förresten ohmy.gif

Satte glatt i mig hela påsen tomat-basilikasoppa och fick bara i mig totalt 285kcal, men nöjd och go var jag sen, satt och blinkade sömnigt efteråt för jag blev jättevarm och trött smile.gif

Ett kilo i veckan är ganska fort ändå, om man ska vara ärlig. Fortare än så är inte nyttigt, och jag ligger väl på runt 7-9 dagar / kilo.

Styrketräningen går säkert fint, axlarna fick ju vila igår även om benen inte gjorde det. (Benen förresten, de måste ju vara rätt starka, de tränar ju faktiskt varje dag?)

Det är skönt med ett pass där man kan ta ut sig ordentligt och bli svettig ibland och step låter som att det är som gjort för det. Måste vara perfekt i början av veckan när energinivåerna är så höga att man studsar fram smile.gif
stina
CITAT (Fizzgigg @ 19-02-2007, 11:45)
Idag ska jag step-upa! Känner mej laddad till tusen - brädan ska få vad den tål (och lite till)!  :P

Jag trodde att det bara var karatenissar som attackerade värnlösa plankor. biggrin.gif

Ånej icke alls. Och så finns det ju mag-plankor också! Det är det dags för imorgon.... tongue.gif
stina
CITAT (LadyG @ 19-02-2007, 11:45)
Jo, det är ju en varaktig förändring, inte någon tillfällig idé så det ska ju hålla längre än bara diete.

Att soppa var så mättande förresten ohmy.gif

Satte glatt i mig hela påsen tomat-basilikasoppa och fick bara i mig totalt 285kcal, men nöjd och go var jag sen, satt och blinkade sömnigt efteråt för jag blev jättevarm och trött smile.gif

Ett kilo i veckan är ganska fort ändå, om man ska vara ärlig. Fortare än så är inte nyttigt, och jag ligger väl på runt 7-9 dagar / kilo.

Styrketräningen går säkert fint, axlarna fick ju vila igår även om benen inte gjorde det. (Benen förresten, de måste ju vara rätt starka, de tränar ju faktiskt varje dag?)

Det är skönt med ett pass där man kan ta ut sig ordentligt och bli svettig ibland och step låter som att det är som gjort för det. Måste vara perfekt i början av veckan när energinivåerna är så höga att man studsar fram smile.gif

Ja soppa är mättande, tyvärr tycker jag man blir hungrig rätt fort efteråt bara...

Fortare ska det inte gå helt klart!

Step på måndagen är helt perfekt. Faktiskt nästan bättre än som jag hade det förra terminen då jag sprang på måndagar. Kul att börja veckan med lite "hopp och lek" tongue.gif.

Stepen gick kanonbra. Svetten sprutade, men jag blev faktiskt inte speciellt trött trots att jag körde på som en vettvilling hela timmen. Kul som attan var det hur som helst. tongue.gif

Kör hårt på styrketräningen - förväntar mig en rapport! rolleyes.gif
Farbror Blå
CITAT (Fizzgigg @ 19-02-2007, 10:45)
Idag ska jag step-upa! Känner mej laddad till tusen - brädan ska få vad den tål (och lite till)!  :P

Haha!

Finns det ingen lag mot att attackera försvarslösa träföremål?
rolleyes.gif rolleyes.gif
Fizzgigg
CITAT (Farbror Blå @ 19-02-2007, 13:50)
Idag ska jag step-upa! Känner mej laddad till tusen - brädan ska få vad den tål (och lite till)!  tongue.gif

Haha!

Med undantag av träskallar: det är fritt fram. smile.gif
LadyG
CITAT (Fizzgigg @ 19-02-2007, 15:16)
Idag ska jag step-upa! Känner mej laddad till tusen - brädan ska få vad den tål (och lite till)!  tongue.gif

Haha!

stina
CITAT (LadyG @ 19-02-2007, 16:42)

Haha!

tongue.gif tongue.gif tongue.gif
LadyG
CITAT (stina @ 19-02-2007, 13:24)
Ja soppa är mättande, tyvärr tycker jag man blir hungrig rätt fort efteråt bara...

Fortare ska det inte gå helt klart!

Step på måndagen är helt perfekt. Faktiskt nästan bättre än som jag hade det förra terminen då jag sprang på måndagar. Kul att börja veckan med lite "hopp och lek" tongue.gif.

Stepen gick kanonbra. Svetten sprutade, men jag blev faktiskt inte speciellt trött trots att jag körde på som en vettvilling hela timmen. Kul som attan var det hur som helst. tongue.gif

Kör hårt på styrketräningen - förväntar mig en rapport! rolleyes.gif

Kastade om schemat lite och körde cykel idag. 122 minuter, 50 kilometer och cirka 1100 kcal förbrukade. Styrketräna får jag göra en annan dag helt enkelt.

Det, kan jag lova, behövdes med tanke på hur mycket wok, ris och fruktsallad med glass vi satte i oss ikväll smile.gif

Nu är jag trött, nystretchad och lycklig wub.gif
Lena i Torslanda
Dagens visdomsord!!

Ät inte massor av brysselkål innan ett styrketräningspass

sleep.gif
stina
CITAT (Lena i Torslanda @ 20-02-2007, 08:54)
Dagens visdomsord!!

sleep.gif

LadyG
CITAT (Lena i Torslanda @ 20-02-2007, 07:54)
Dagens visdomsord!!

sleep.gif

Castea
Inte? laugh.gif

Det är väl bra med egna "startraketer"? wink.gif

Skämt åsido, jag är lycklig idag också. Nyss hemkommen från dryga timmens promenad i sol och snögnister. wub.gif

Är man värd en semla idag, månne?!
Farbror Blå

Haha!

hehe=)

Får man planka det skämtet? rolleyes.gif
stina
Jösses vad det är till å vara vitsiga idag då! tongue.gif

Nu har jag varit och styrketränat - ingen brysselkål innan så det gick bra. tongue.gif

Nytt rekord i plankorna 12 minuter och 20 sekunder. Fick för mej att jag skulle kolla hur länge jag klarade och där var gränsen. Ska nu återgå till 10 minuter ett tag framöver, för jag vill inte slita så hårt på axlarna i plankan.

Övrig träning gick också jättebra - nu ska jag hugga tänderna i chili con carne. För en gångs skull har jag matlåda med mej - duktigt va! rolleyes.gif
Lena i Torslanda
Enormt duktigt Stina!
Hur länge står du i varje läge? Måste testa vid något tillfälle och se vad jag orkar. På coren blir det bara några få minuter.
Jag tycker precis som du att axlarna är det som tar mest stryk och gör att det blir jobbigt. Försöker hitta ett läge som avlastar optimalt men det är svårt. Ju tröttare jag blir desto svårare att ha kvar rätt läge.
stina
Tack! Idag började jag med 2 min i vanliga och 1 min på varje sida. Sen övergick jag till 1 min vanlig 30 sek på varje sida (när jag började bli trött).

Den här metoden är i alla fall bättre för axlarna, men det blir ju tungt ändå när man stått ett tag....
Lena i Torslanda
Ja jisses, det får nog bli en annan gång som jag testar detta. Blir trött bara jag tänker på det. 1 minut är lång ibland laugh.gif

Men förr eller senare så......
stina
Du kan väl köra kortare intervaller vetja! rolleyes.gif

Själv håller jag på och slåss med mej själv - JAG VILL INTE VILA IMORGON!! Jag vill springa en halvmil och köra 30 min core.... unsure.gif

Tjingeling!!!
stina
Viljan vann över det sunda förnuftet - träningsväskan är med.... sleep.gif
Fizzgigg
CITAT (Farbror Blå @ 20-02-2007, 12:45)

Haha!

hehe=)

Om du inte tycker att det barkar åt fander, varsågod. Förhoppningsvis kan det göra någon plank och fågelfri och då vore det ju ändå lönn-löst att försöka. Jag menar, jag vill ju inte lägga någon cy-press på dig.

smile.gif

OT OT OT
stina
CITAT (Fizzgigg @ 21-02-2007, 10:39)

Haha!

hehe=)

Om du inte tycker att det barkar åt fander, varsågod. Förhoppningsvis kan det göra någon plank och fågelfri och då vore det ju ändå lönn-löst att försöka. Jag menar, jag vill ju inte lägga någon cy-press på dig.

smile.gif

OT OT OT

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
LadyG
CITAT (stina @ 21-02-2007, 10:07)
CITAT (Fizzgigg @ 21-02-2007, 10:39)

Haha!

hehe=)

smile.gif

OT OT OT

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Galenpannor smile.gif
stina
Nu har jag varit och smygtränat lite på min egentliga vilodag! sleep.gif

Började med 5 km löpning, 26 minuter tog det. Sen stretchade jag i en kvart innan 30 min core.

Skönt känns det i alla fall i kropp och själ! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon