|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
anna_rispan
16-04-2007, 14:45
CITAT (stina @ 16-04-2007, 15:41)  Tack! Absolut en jäkla träning för dom äldra delarna!  Men om du beter dig i trappmaskinen som jag skrev att du ska göra lär din akter inte gå av för hackor inför beach 2007!  Jag kom på att jag kan lägga ett 5km löppass direkt efter stepen - känns som om jag skulle vara lagom uppvärmd för att kunna göra bra ifrån mej på löpbandet. Stina: vill du inte att vi ska peppa dig att se till att träningen inte skenar iväg?? Det låter enormt slitigt med ett step-pass o ett löppass...Men å andras idan är du ju nästan på elitnivå...
Schhhhhh Anna! Jodå, du har rätt. Men jag vill vara trött när jag går från träningen iofs.... Ska testa en gång nästa måndag om jag är pigg då i alla fall. Jag tycker jag har hållt igen, så jag är så sugen på att gasa i några veckor nu innan semestern. Då blir det en låååååång vila. Tack för att du bryr dig och vaktar på mej - jag försöker möta upp med mer mat!
anna_rispan
16-04-2007, 15:03
Okje, jag tror ju såklart att du har koll men ändå. Har du testat att böja lite mer på knän o så i rörelserna?? Men det kanske du inte ens skulle hinna... Du har väl förmodligen redan maxat alla rörelser. Du som är van att träna step menar jag.
Jag maxar allt som går - djupa benböj när det går och höga hopp upp på brädan. Brädan på hög nivå. Det hjälper inte.... Men du kanske har rätt i att det blir för mycket, jag är bara så sugen på att bli riktigt trött. Det är bara början på veckan, får se hur jag känner mej i slutet... Grunnar på saken! Imorgon ska jag springa en mil, får ta ut mej då.
anna_rispan
16-04-2007, 17:38
Wohoo, sambon skriver till mig att han ska gå en promenad ikväll. Så jag får väl inte vara sämre. Fast jag tar en cykeltur.
Jag har inga svårigheter att bli trött iallafall.  Jag värmer upp på cross-trainern för jag tycker den är superskön. Aktiverar hela kroppen. Jag blir väldigt fort trött i benen nu men det ska jag väl snart ha tränat bort. Nästa gång ska jag ta halva tiden cross-trainer och halva tiden trappmaskin. Hoppas ingen använder maskinen bakom mig då så jag törs vicka ordentligt på rumpan.
Klart du inte kan vara sämre Anna - ge honom en hurtighetsmatch bara! Magdis: Crosstrainern är jätteskön - jag håller med dej! Betr trappmaskiner - våra står så att man står med baken mot gången där alla går som ska till gymmaskinerna!  På med mpt3-spelaren bara och stirra stint framåt och hej å hå, vicka på! Längtar till morgondagens millöpning. Väskan står packad i hallen och väntar....  Men först ska jag och min kropp
anna_rispan
16-04-2007, 19:25
Stina: tack för peppingen! jag vet inte vad jag ska säga...det känns som att knät börjar gnälla igen. o jag gjorde bara 15 benböj i går o så cykelturen nu. o den var kort o inga svåra backar. men jag ska börja med att sluta sitta skräddare på stolen här vid datorn.
Usch då Anna, vad trist!  Det är inte kuligt när man har ont och inte vet vad det är - vad man ska göra åt det... Jag har ibland ont i vänster knäveck - har därför svårt att tex göra vissa övningar i gymmet där jag belastar "bakbenen" hårt. Konstigt nog känns det absolut ingenting när jag springer eller klättrar (hallelulja för det....) Har inte brytt mej om att ta rätt på vad det är eftersom det inte handikappar mej så svårt (jag har nog med min höft och axlarna emellanåt tycker jag). Jag läste förresten ett tips på träningssajten Funbeat.se att tydligen Glukosamin ska funka på ömmande/stela leder överhuvudtaget och inte bara om man har artros. Men jag vet inte om det stämmer eller om det är ofarligt att äta.
Nu har jag varit och sprungit en mil på löpbandet och faktiskt gjort nytt personbästa på milen på löpbandet. 55 minuter tog det. Inte någon tid att annonsera i tidningen om kanske, men i alla fall det snabbaste jag någonsin åstadkommit. Jag är rätt bra på att springa fort som f-n korta sträckor, mindre bra att mala på i högt tempo länge. Men jag märker hur stor effekt intervallträningen har på vilken "marschfart" jag har. Sista halvmilen låg jag på 11,5 km/tim förutom sista 500 metrarna då jag spurtade på 12,5 km/tim (när jag insåg att jag kunde slå rekord). Nu är jag lycklig vill jag lova!
Grattis Stina! Vilket härligt rekord! Det låter som att intervallträningen verkligen hittade hem hos dig  Anna, jag tror du slog huvudet på spiken med det där med skräddarställningen. Om du kan hitta en skön sittställning som inte involverar att nysta ihop benen är det nog ganska bra! Magdis, jag är säker på att du kommer att komma igen fort som ögat, du har ju träningsvanan inne redan och resten är bara en fråga om envishet och tid. Jag har varit lite offline, ofrivilligt. Så irriterande att Internet gick ner sig söndag kväll, Com Hems support tyckte "byt modem" så Fizzgigg jagade iväg till Liljeholmen måndag morgon och fixade nytt modem. Han kommer hem, pluggar in nya utrustningen och väntar upp till en timme som det står i manualen, innan han ringer Com hem igen. "Det kan ta upp till 12 timmar," säger ljushuvudet i supporten och tycker vi ska höra av oss senare. Imorse fungerade det fortfarande inte, så vi ringer igen varpå supporten konstaterar att de inte kan få kontakt med ett enda modem i vårt hus. "Hoppsan. Vi ska kolla på saken," säger de och så tar det ytterligare en halv dag innan det fungerar igen. Egentligen borde vi debitera dem förlorad arbetstid, eftersom vi inte kunnat arbeta under den här tiden. Det är en nackdel att ha kontoret hemma ibland. Under tiden hann jag iaf springa 3,9 km på 30:18 och efter en liten paus med energidryck och vatten kunde jag glatt kasta mig över styrketräningen. Är fortfarande inne i fasen att jag testar roliga kombinationer av maskiner och letar efter vilka vikter jag egentligen borde träna med så det blev så här den här gången: Sittande uppdrag: 10*3 10kg 10*3 12,5 kg Sittande dips: 10*3 20kg 10*3 30kg Assisterade chins: 8*1 30kg hjälp 8*1 40kg hjälp (De här tre övningarna sprang jag mellan så jag gjorde ett set sittande uppdrag, hoppade direkt över till sittande dips och gjorde ett set och därefter vidare direkt till chinsmaskinen, för att sen börja om igen. Det var jobbigt, men kul.) Benpress: (bara testade den här gången) 8*1 40kg 8*1 50kg 8*1 70kg Latsdrag: 10*4 20kg 8*3 30kg Magmaskin: 8*3 15kg Benlyft från chinsstången: 8*3 Rygglyft i maskin: 8*4 50kg 8*1 60kg Har inte fått träningsvärk av någon övning, känner mig pigg och fräsch i kroppen och redo för kvällens ju-jutsuträning.
Hej LadyG! Kul att du är tillbaka i cyberrymden.
Jättebra jobbat på gymmet! Visst är det för himla kul!
Jag har hittat ett sätt att göra sit-ups som jag gillar. Jag ligger på en matta med huvudet riktat mot en ribbstol. Runt nedersta gibban lägger jag ett dubbelt hårt gummiband och håller i det medan jag gör sit-ups. Jädrar vad tungt motstånd det blir! Jag körde så sist och fick köra 15 sit-ups i taget - vila en stund - och så på det igen. Känns som det vet var det tar minsann!!!!
Imorgon är det en kulig dag. På lunchen styrketräning för ben/mage/rygg + ett 30 min corepass. På kvällen ska vi klättra! Jippi!!!! Måste ladda med massor av mat så att jag inte kroknar.....
Tack Stina, det är så skönt att vara tillbaka igen  Det är jätteskoj på gymmet, men än så länge kör jag inte supertungt utan letar mest efter övningar och försöker lära mig hur de ska göras för att bli rätt. Kvällens ju-jutsupass gick jättebra för övrigt, katan gick också bra. Det här kommer att bli fina fisken i slutänden, det är jag säker på.
Ny träningsdag!!!! Styrka för ben/mage/rygg + ett corepass + KLÄTTRING!!!!! Jippi!  LadyG: jag tycker det är väldigt klokt av dej att köra en "inskolning" på gymmet innan du börjar lassa på megavikter. Viktigt att känna sig avslappnad, bekväm och vän med manickerna innan.
Lady G: Vad kul att du gillar gymmet.  Jag är också i den där fasen av testande nu känns det som, efter att ha varit ute ur leken så länge. Jag blev positivt överraskad att det inte gick så illa som jag trott i maskinerna där man pressar benen utåt och inåt. Jag har klarat mig bra från foglossning tydligen.  Imorrn har jag tid hos kiropraktorn för att knaka ut mig. Jag har ont i ryggen som f*n, det känns som att det brinner längs en nerv genom hela ryggen och pirrar och kryper.  Hoppas att han kan hjälpa mig.
Klart han kan hjälpa dig Magdis! Dom är ena rackare på att fixa till en snabbt så att man blir fit for fight igen!  Hade du inte domningar i armarna också? Be honom knäcka till nacken också så försvinner det säkert!
CITAT (stina @ 18-04-2007, 10:01)  Klart han kan hjälpa dig Magdis! Dom är ena rackare på att fixa till en snabbt så att man blir fit for fight igen!  Hade du inte domningar i armarna också? Be honom knäcka till nacken också så försvinner det säkert! Ja han brukar knäcka nacken också, hela konkarongen liksom.  Det känns ju rätt otäckt när han gör det, man är inte riktigt säker på om nacken ska vara hel efteråt eller inte.  Jag känner på mig att det är i nacken allt eländet startat, kanske det är nån nerv i kläm eller nåt. Men så har jag ju mina trasiga axlar också som bidrar till domningarna o dem kan han nog inte göra nåt åt. Skulle behövas lite plastic padding där eller nåt.
Håller med - nacken är fruktansvärt vedervärdig att knäcka. Det tycker alla, jag frågade kiropraktorn sist. Det känns som om han ska rycka huvudet av en och så smäller det i hela skallen. Men det är effektivt och värt lidandet (det gör ju inte ont alls). Jag blir alldeles svettig i händerna efteråt av upplevelsen.
Men det går ju snabbt som sagt och bra hjälper det.
Hälsar Stina som också skulle behöva plastic padding i axlarna!
CITAT (stina @ 18-04-2007, 09:14)  Ny träningsdag!!!! Styrka för ben/mage/rygg + ett corepass + KLÄTTRING!!!!! Jippi!  LadyG: jag tycker det är väldigt klokt av dej att köra en "inskolning" på gymmet innan du börjar lassa på megavikter. Viktigt att känna sig avslappnad, bekväm och vän med manickerna innan.  Det, och att jag vill veta vilka maskiner man kan kombinera med vilka innan jag börjar träna seriöst - jag har t ex fått veta att man inte bör kombinera somliga press och dragövningar, som t ex latsdrag och militärpress eftersom man tvingar blodet att rusa mellan två olika muskelgrupper i axlarna/ryggen. Däremot kan man köra press och drag om man kör något annat emellan. Och så måste jag lära mig att inte kasta mig över nästa set för fort. CITAT (Magdis @ 18-04-2007, 09:52)  Lady G: Vad kul att du gillar gymmet.  Jag är också i den där fasen av testande nu känns det som, efter att ha varit ute ur leken så länge. Jag blev positivt överraskad att det inte gick så illa som jag trott i maskinerna där man pressar benen utåt och inåt. Jag har klarat mig bra från foglossning tydligen.  Imorrn har jag tid hos kiropraktorn för att knaka ut mig. Jag har ont i ryggen som f*n, det känns som att det brinner längs en nerv genom hela ryggen och pirrar och kryper.  Hoppas att han kan hjälpa mig. Vilken tur, då kommer du att komma igen snabbare. Foglossning kan ju annars sätta mycket spår länge, och det är ju inte så kul. Hoppas det går bra hos kiropraktorn idag!
Ben-mage-rygg-styrketräningen gick bra. Tog det lugnt med tanke på kvällens klättring. Coren gick också bra, men jobbigt att sitta i båten! Jag blev så himla trött i ljumskarna! Vet inte om det beror på gårdagens millöpning eller om jag gör något fel - ska kolla med tränaren.
Visst är det mysko ibland, hur trött man kan bli utan att man har en bra förklaring till varför?
anna_rispan
18-04-2007, 18:46
Lady G: blev Du trött så där oförklarligt??
Jag har också varit på Core ikväll.  Idag hade hon extra tufft för ryggen. Efteråt tränade jag styrketräning ben och axlar. Och så värmde jag upp på trappmaskinen och försökte vifta riktigt mycket med rumpan.
CITAT (anna_rispan @ 18-04-2007, 19:46)  Lady G: blev Du trött så där oförklarligt?? Ibland blir jag trött i t ex axlarna utan att egentligen (tycker jag) ha ansträngt mig speciellt mycket, men det kan ha tusen olika förklaringar. Kanske sovit för lite, ätit för lite, tränat hårdare än jag tror etc. Som tur är händer det inte så ofta  Idag klättrade vi på Salveo och attans så tungt det var, fast jag skulle ju prompt ge mig på leder jag inte klarar. Och envis som en mulåsna är jag ju så jag skulle ju inte ge mig heller, så jag klättrade på ren evishet.  Stina klättrade smartare tycker jag, och disponerade sina krafter väl. Och både hon och Fizzgigg gjorde fina klättringar på den gröna 6:an som egentligen ska vara för svår för båda. Den ligger helt klart inom räckvidden för dem båda två, inom en mycket snar framtid. Eftersom jag inte var helt belåten med min insats gav jag mig upp på löpbandet och satte nytt perosonbästa där istället: 4km 30:10 dvs 100m längre än förra fången och 8 sekunder snabbare. "Förra gången" var i måndags  Så otroligt skönt att bräcka ett personbästa som bara var två dagar gammlat! Då gör det inget att klättringen gick si och så  CITAT (Magdis @ 18-04-2007, 20:33)  Jag har också varit på Core ikväll.  Idag hade hon extra tufft för ryggen. Efteråt tränade jag styrketräning ben och axlar. Och så värmde jag upp på trappmaskinen och försökte vifta riktigt mycket med rumpan.  Kul, då har midjan fått sig en riktig genomgång Trappmaskinehn ska vara riktigt bra för formen på häcken sägs det, du får väl plåta före och efterbilder och visa
Jättegrattis till den snabba utvecklingen på löpbandet LadyG! Måste kännas härligt att avsluta träningskvällen på det viset! Klättringen var kul som alltid! Jag var så trött i armarna när jag kom hem så det var nära att jag tappade gjutjärnspannan i spishällen när jag skulle fixa maten. Hade kunnat bli succé och många sköna tusenlappar mindre i plånboken! LadyG: Glöm inte att du klappade överhänget mer än du nånsin gjort förut! Och jag tyckte du klättrade väldigt modigt - chansade på ett sätt som jag inte sett dej göra tidigare Vet i sjutton om jag håller med om att jag klättrade smartare och disponerade mina krafter - med den missen jag gjorde vid min första klättring när jag "glömde" ett steg när jag skulle över överhänget. Det tog musten ur mej rejält och kändes sedan hela kvällen. Men vad gör det om hundra år... Magdis: Trappmaskinen är helt klart en rejäl "rumpdödare". Fråga mej som är lite klent beskaffad i dom musklerna, jag kan inte köra den utan att få ont direkt. Det måste betyda att den tar rakt på dom musklerna, så vicka på du för allt vad tygeln håller. Du ska trampa så snabbt så att du håller dej flytande ovanför botten hela tiden. Idag ska jag köra intervall-löpning och poweryoga. Får se hur det går med mina trötta armmuskler (i poweryogan alltså) Tjingeling!
Jag fick inte ont i rumpan tyvärr.  Hehe, jag vill ju ha ont där! Ska man vara lite mera framåtlutad kanske? Och så vicka mera på rumpan såklart. Får testa det nästa gång. Den där "glute-machine" har jag nog inte heller riktigt förstått mig på. Vet ni vilken jag menar? Alltså den där man lutar sig fram mot ett stöd mot bröstkorgen och sparkar bakåt med ett ben i taget mot en platta med vikter kopplade till sig? Jag får ont på alla möjliga ställen i benen och höfterna men inte 17 känner jag så mkt i rumpan.  Inget kiropraktorbesök blir det idag heller för jäntan fick magsjuka igår kväll o är hemma från dagis idag. Jag fick en ny tid på måndag, hoppas verkligen jag kan gå dit då.
Tack Stina, jag anade att jag hade en bra tid på gång vid 16 minuter, så jag höjde farten lite successivt. Vid 21 minuter räknade jag ut att jag skulle tangera personbästa om jag höll farten, så då ökade jag igen. Avslutade i hela 11.0 vilket är väldigt hög fart för mina små ovana taxben. Fast nu tror jag att jag klarar av att gå ut i 8.0 direkt, istället för att börja vid 7 och öka. En enda miss kan påverka hela kvällen, det är klart, men resten av klättringarna sparade du armarna bra och använde benen mycket. Kanske berodde på att armarna började bli trötta? Isf borde vi klättra trötta oftare - om tekniken vinner på det menar jag
Du skriver väl upp dina tider noga LadyG! Det är ju jätteroligt att följa upp. Jag har varit och lunchtränat nu. Började med 10 min uppvärmning och sedan körde jag 30 min intervaller. Idag blev det 1 min löpning/1 min gång (förutom 2 intervaller som blev 2 min). Jag fokuserade på snabba intervaller och gick därmed ganska lugnt emellan. Flera intervaller låg jag i 16 km/tim, ett i 16,5 och jag slog faktiskt nytt hastighetsrekord på löpbandet. Var tvungen att testa om jag klarade utan att trilla och jag klarade 17 km/tim (fast det höll jag bara i 20 sekunder). Undrar var gränsen går.... Avslutade löpningen med 5 min lugn jogg och sedan satte jag mig och pustade och drog i mej en Gainomax innan det var dags för poweryogan. Den var bra som alltid, det kändes i armarna i dom tunga armpositionerna att vi klättrade igår! Jag har tom ont i handflatorna och fingrarna vill inte riktigt vara raka. Dom vill vara böjda i någon slags "grepp-position". CITAT (Magdis @ 19-04-2007, 11:05)  Jag fick inte ont i rumpan tyvärr.  Hehe, jag vill ju ha ont där! Ska man vara lite mera framåtlutad kanske? Och så vicka mera på rumpan såklart. Får testa det nästa gång. Den där "glute-machine" har jag nog inte heller riktigt förstått mig på. Vet ni vilken jag menar? Alltså den där man lutar sig fram mot ett stöd mot bröstkorgen och sparkar bakåt med ett ben i taget mot en platta med vikter kopplade till sig? Jag får ont på alla möjliga ställen i benen och höfterna men inte 17 känner jag så mkt i rumpan.  Inget kiropraktorbesök blir det idag heller för jäntan fick magsjuka igår kväll o är hemma från dagis idag. Jag fick en ny tid på måndag, hoppas verkligen jag kan gå dit då. Utfall Magdis, Utfall!!!! Nej, inte framåtlutad. Och ont vet jag inte om man får (om man inte är klenrumpad som jag vill säga). Men det ÄR bra gumpträning med trappmaskin. Testa Step-up också, det är också effektivt.
Step-up, är det svårt? Jag har så svårt med koordinationsförmågan jag  Kanske skulle testa det och gömma mig längst bak i lokalen så ingen ser mig.
Farbror Blå
19-04-2007, 13:50
CITAT (LadyG @ 18-04-2007, 15:17)  Visst är det mysko ibland, hur trött man kan bli utan att man har en bra förklaring till varför? det där är nog något kvinnorelaterat.. Ingen MAN skulle tycka det var konstigt att han var trött
CITAT (Magdis @ 19-04-2007, 14:32)  Step-up, är det svårt? Jag har så svårt med koordinationsförmågan jag  Kanske skulle testa det och gömma mig längst bak i lokalen så ingen ser mig.  Det beror så mycket på ledaren hur svårt det är. Men vår ledare brukar visa "bassteg" och utvecklade lite knöligare steg så kan man välja. Det är jätteroligt så testa vet ja!!!
CITAT (stina @ 19-04-2007, 14:02)  Du skriver väl upp dina tider noga LadyG! Det är ju jätteroligt att följa upp.
Jag har varit och lunchtränat nu. Började med 10 min uppvärmning och sedan körde jag 30 min intervaller. Idag blev det 1 min löpning/1 min gång (förutom 2 intervaller som blev 2 min). Jag fokuserade på snabba intervaller och gick därmed ganska lugnt emellan. Flera intervaller låg jag i 16 km/tim, ett i 16,5 och jag slog faktiskt nytt hastighetsrekord på löpbandet. Var tvungen att testa om jag klarade utan att trilla och jag klarade 17 km/tim (fast det höll jag bara i 20 sekunder). Undrar var gränsen går.... Avslutade löpningen med 5 min lugn jogg och sedan satte jag mig och pustade och drog i mej en Gainomax innan det var dags för poweryogan. Den var bra som alltid, det kändes i armarna i dom tunga armpositionerna att vi klättrade igår! Jag har tom ont i handflatorna och fingrarna vill inte riktigt vara raka. Dom vill vara böjda i någon slags "grepp-position". Absolut, jag har skrivit upp varenda löppass jag genomfört komplett med tider och allt  Var det roligt med intervallerna idag då? Det ser ut som om du lattjade friskt på bandet, och nytt hastighetsrekord måste ju kännas roligt? *fniss* Dina händer förbereder sig för nästa klättring kanske?
Det var skitkul som vanligt med intervaller (i alla fall efteråt - ibland medan jag håller på undrar jag och säkert omgivande personer om jag är riktigt funtad där uppe).... *fnissar* Dom vet nog att det bara är 6 dagar kvar till nästa gång, tycker väl inte det är någon idé att ändra positon...
CITAT (stina @ 19-04-2007, 15:31)  Det var skitkul som vanligt med intervaller (i alla fall efteråt - ibland medan jag håller på undrar jag och säkert omgivande personer om jag är riktigt funtad där uppe).... *fnissar* Dom vet nog att det bara är 6 dagar kvar till nästa gång, tycker väl inte det är någon idé att ändra positon... Om inte jag minns fel dunkar det ganska duktigt i löpbandet när man skuvar upp farten, redan vid 10 börjar man låta ganska duktigt., Jag antar att det är likadant hos er? Lätt att skriva på tangentbordet med fingrarna i den positionen
Jaaaa. Och vattenflaskan studsar, mobiltelefonen studsar, jag studsar. Tur att man har sin mp3-spelare! Fingrarna går som lärkefingar på tangentbordet! *fnissar*
CITAT (stina @ 19-04-2007, 16:45)  Jaaaa. Och vattenflaskan studsar, mobiltelefonen studsar, jag studsar. Tur att man har sin mp3-spelare! Fingrarna går som lärkefingar på tangentbordet! *fnissar* En egen liten bubbla av musik att försvinna in i, det är inte så dumt faktiskt och man har ett fullständigt legitimt skäl till att inte svara på tilltal - man hör inget  Inte visste jag att lärkor hade fingrar
CITAT (LadyG @ 19-04-2007, 16:54)  En egen liten bubbla av musik att försvinna in i, det är inte så dumt faktiskt och man har ett fullständigt legitimt skäl till att inte svara på tilltal - man hör inget  Inte visste jag att lärkor hade fingrar   Så tossigt det kan bli! Ja precis - och man hör inte hur man bullrar och står i. Nu har fingrarna raknat hyfsat. Däremot har jag lite träningsvärk i min ädlare del av kroppen. Undrar varför.....  KAN vara utfallen i förrgår.
Det är ganska troligt  Ikväll var det ju-jutsu igen, teknikträning (så det var inte så fruktansvärt jobbigt) men det behövs det med. Framförallt tajmingen och kontrollen är svåra att träna in om man öser på hela tiden i full fart. Imorgon blir det löpning!
God morgon alla träningstokar! LadyG: Visst kan det vara skönt att inte ta ut sig max alla gånger på träningen. Du får väl ge järnet idag istälelt på löpningen! Själv ska jag INTE ge järnet idag - känner mej lite sliten faktiskt.... Men träna ska jag, ska "lufsa" en halvmil och sedan köra lite styrketräning för överkropp/mage/rygg. Lägre vikter och fler repetitioner tänkte jag satsa på idag, eftersom armarna fortfarande är lite ömma efter klättringen. Kan dock vara skönt att både röra på benen lite och mjuka upp resten av kroppen i ett lugnt träningspass. Sen blir det totalvila både lördag och söndag, inte ens trädgårdsarbete för vi ska till Dalarna.
Fast idag blir det fart om jag får bestämma, tänkte få fart på dojorna och försöka komma så långt jag kan på 30 minuter. Hade tänkt mig att testa en ny snitthatsighet, lite högre än vanligt och se om det håller. Det finns ju faktiskt en knapp för att sänka farten även om jag ytterst sällan rört den...
Nu har jag varit och lunchtränat. Började med 5 km på löpbandet. Bestämde mej för att inte springa mot klockan, men det tog ändå bara 29 minuter trots att ett par av dom gick åt till att gå och värma upp. :-) När jag springer mot klockan brukar jag annars värma upp och sedan nollställa för att "vara i gasen" från start.
Sedan blev det lite styrketräning för överkropp och mage. Jag tog det lugnt idag och körde inte så tungt, förutom på bänkpressen där jag körde 35 kg. DET var tungt! :-o Hade tänkt köra en timme först, men jag nöjde mej med 45 min inkl lite avslutande stretch. Klättringen sitter fortfarande i överkroppen känner jag.... Nu är det två dagars vila som gäller.
anna_rispan
20-04-2007, 12:50
Bra jobbat Stiona! Med att du tog det lugnt och lyssande noga på kroppen idag! heja heja!!
CITAT (anna_rispan @ 20-04-2007, 13:50)  Bra jobbat Stiona! Med att du tog det lugnt och lyssande noga på kroppen idag! heja heja!! Tack Anna!
Grattis Stina, jag är grymt impad av din löpning - ännu mer nu sen jag själv börjat springa! Ser fram emot den dag jag når 5km på 30 minuter men det är en bit kvar dit, dina tider når jag inte än på länge.  Idag sprang jag 4,1 på 30 minuter och det är nytt personbästa, jag slog personbästa i måndags (3,9km på 30:18) och det slog jag i onsdags (4,0km på 30:10) så det blev tredje personbästat denna veckan på tre pass. Lite stolt är jag minsann, med passet idag blev det mitt nionde löppass i hela mitt liv
Snacka om att gå från klarhet till klarhet LadyG! Jooo, du har allt som krävs för att bli en bra löpare: En sjujäkla kondis, envishet, uthållighet och "jävlar anamma". Snabbare än du själv tror det ses vi vid "milgränsen" - tro mej!
Jag hoppas du har rätt, det vore för jäkla skoj att kunna springa en mil
I det här fallet tror jag faktiskt att jag känner dej rätt bra! Du ska få se att jag har rätt.
Jag skulle vara glad om jag orkade springa överhuvudtaget. Jag har grymt dålig kondis. Jag har inte prioriterat den så värst mycket heller i ärlighetens namn, men det kanske kommer det med.
Stina: Eftersom jag är sugen på att klara det tänker jag inte säga att "du har fel" för jag vill ju att du ska ha rätt  Magdis: Jag tror att när du väl kommer igång med konditionsträning också så går det fort, du har ju träningsvana!
Maria i Helsingborg
20-04-2007, 21:19
CITAT (LadyG @ 20-04-2007, 21:09)  Jag hoppas du har rätt, det vore för jäkla skoj att kunna springa en mil  Det kan du redan, Lady, om du bara skruvar ner tempot tillräckligt! *bombsäker*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|