Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
Fizzgigg
CITAT (Birgitta P @ 14-01-2007, 16:15)
CITAT (LadyG @ 14-01-2007, 16:11)
CITAT (Birgitta P @ 14-01-2007, 16:09)
CITAT (LadyG @ 14-01-2007, 16:05)

Vi kommer att rocka gymmet, helt klart . Det är kul att få killarna att titta på sina egna vikter, lägga på mer och se sura ut   laugh.gif

ohmy.gif laugh.gif Där ser man vad kvinnor kan få män till! Tror säkert att ni får killarna att lägga på ett extra kol! tongue.gif laugh.gif

Absolut, jag vet att killar blir oerhört självmedvetna när det är kvinnor i gymmet. Om jag ska tro mina killbekanta skulle de helst se separata gym så de inte blir distraherade av diverse vältränade kvinnokroppsdelar som bara får dem att tappa koncentrationen hela tiden laugh.gif

Jo, det är väl så att killar bara kan göra en sak i taget! biggrin.gif

Vadå en sak i taget? Det är inte så lätt att hålla in bilringsmagen, hålla andan för att verka slank och lyfta tunga vikter samtidigt.

(Har jag hört) tongue.gif
stina
Aha, det förklarar varför man så ofta ser killar i gymmet som liksom bara är där utan att träna.... Dom håller just in bilringarna och kan inget annat för tillfället... tongue.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 15-01-2007, 09:40)
Aha, det förklarar varför man så ofta ser killar i gymmet som liksom bara är där utan att träna.... Dom håller just in bilringarna och kan inget annat för tillfället... tongue.gif

trams!
Vi klarar ju fler saker samtidigt!!
Vi kan ju hålla in magen OCH spana på tjejerna samtidigt
rolleyes.gif
stina
Å vi klarar att

1) Hålla in magen
2) Andas
3) Träna
4) Spana

samtidigt.... tongue.gif
anna_rispan
Vilket larv.... rolleyes.gif
Hur kul är det att spana när man tränar. Alla är svettiga o illröda i fejan. Inte direkt den vackraste sidan man visar upp....

Jag bara skriver det för jag protesterar mot objektifiering till och med på träningen!!! För både män o kvinnor.

Fats jag misstänker att ni skriver med glimten i ögat. smile.gif Så min protest kanske inte behövs. unsure.gif
Fizzgigg
CITAT (stina @ 15-01-2007, 10:25)
Å vi klarar att

1) Hålla in magen
2) Andas
3) Träna
4) Spana

samtidigt.... tongue.gif

Jamen ni är ju kvinnor. Vi andra är lite mer enkelspåriga. Det vet frugan. smile.gif
Fizzgigg
CITAT (anna_rispan @ 15-01-2007, 10:38)
Hur kul är det att spana när man tränar. Alla är svettiga o illröda i fejan. Inte direkt den vackraste sidan man visar upp....

Jag bara skriver det för jag protesterar mot objektifiering till och med på träningen!!! För både män o kvinnor.

Fats jag misstänker att ni skriver med glimten i ögat. smile.gif Så min protest kanske inte behövs. unsure.gif

Desto större anledning att spana. "Hm, håller sig i form, och värre än så här kan det inte bli..."

biggrin.gif wink.gif
anna_rispan
CITAT (Fizzgigg @ 15-01-2007, 10:53)
Desto större anledning att spana. "Hm, håller sig i form, och värre än så här kan det inte bli..."

biggrin.gif wink.gif

jahaaaaa, du menar så du. rolleyes.gif
LadyG
CITAT (anna_rispan @ 15-01-2007, 10:38)

Du tror väl inte de tittar på ansiktet? tongue.gif

laugh.gif

Skämt åsido, det är nog inte så många som faktiskt försöker ragga på ett gym smile.gif
stina
CITAT (anna_rispan @ 15-01-2007, 11:38)

Nej, ingen protest behövs - åtminstone jag skojar bara! tongue.gif

Det vet väl alla som tränar på gym att det är väldigt oartigt att stirra på någon som tar i för kung och fosterland, då vill man vara i fred! rolleyes.gif
stina
Nu har jag varit på terminens första step-up-pass. Det var jättekul. Extra kul eftersom tränaren bestämt sej för att köra lite "dans-inspirerat" eftersom det är så få aerobics-pass och vi är ganska många som tycker det är kul att snurra och köra lite danssteg. tongue.gif

Svettigt värre var det i alla fall! rolleyes.gif
LadyG
CITAT (stina @ 15-01-2007, 13:07)
Nu har jag varit på terminens första step-up-pass. Det var jättekul. Extra kul eftersom tränaren bestämt sej för att köra lite "dans-inspirerat" eftersom det är så få aerobics-pass och vi är ganska många som tycker det är kul att snurra och köra lite danssteg. tongue.gif

Svettigt värre var det i alla fall! rolleyes.gif

Kul, kändes det att du varit i farten och tränat eller var det som vanligt?
stina
CITAT (LadyG @ 15-01-2007, 14:35)
CITAT (stina @ 15-01-2007, 13:07)
Nu har jag varit på terminens första step-up-pass. Det var jättekul. Extra kul eftersom tränaren bestämt sej för att köra lite "dans-inspirerat" eftersom det är så få aerobics-pass och vi är ganska många som tycker det är kul att snurra och köra lite danssteg.  :P

Svettigt värre var det i alla fall!  :rolleyes:

Kul, kändes det att du varit i farten och tränat eller var det som vanligt?

Jag känner att jag tränat duktigt faktiskt. Step-upen är inte samma "nära-döden-upplevelse" längre... Fast det är svettigt, fartigt och kul! Allt måste ju inte vara SÅÅÅÅÅ jobbigt. rolleyes.gif Kul att känna att man utvecklas!
Alba
Jag har läst att effekten av en promenad blir sämre om man äter innan man går ut. Dvs att man bränner mindre kalorier.

Motion på förmiddagen ger mer än motion på eftermiddagen.

Är det så ?
anna_rispan
CITAT (Alba @ 15-01-2007, 13:41)
Jag har läst att effekten av en promenad blir sämre om man äter innan man går ut. Dvs att man bränner mindre kalorier.

Är det så ?

Jag vet inte. Men jag håller nog på att det viktiga är att man man rör sig. Man får inte se det som ett hinder. Nej nu kan jag inte gå ut o gå. har precis ätit. eller liknande undandflykter.
LadyG
CITAT (Alba @ 15-01-2007, 13:41)

Är det så ?

Du bränner lika mycket energi oavsett tid på dygnet. En 30 minuters promenad "kostar" lika mycket på förmiddagen som på eftermiddagen.

Skillnaden är vart energikostnaden tas ifrån, på morgonen har du väldigt lite energi i kroppen (du har i princip fastat i 8 timmar) och då tvingas kroppen ta från fettdepåerna.
LadyG
Uppvärmning: 30 minuter cykel, stegrande tempo

Styrketräning:

1min*2 plankan PERSONBÄSTA

100 situps (Magen kändes förvånansvärt stark idag)

Jag körde fler övningar, men de gick som vanligt utan några större överraskningar. Jag är däremot mäkta glad över hur magen svarat på träningen.

Magen är kul att träna wub.gif
Magdis
Självklart spanar man väl när man är på gym! tongue.gif Inte spanar på "det" sättet alltså, inte som att man vore ute efter att ragga, men om det promenerar förbi en läcker häck mitt framför ögonen på mig så inte sjutton blundar jag! biggrin.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2007, 00:05)
Självklart spanar man väl när man är på gym! tongue.gif Inte spanar på "det" sättet alltså, inte som att man vore ute efter att ragga, men om det promenerar förbi en läcker häck mitt framför ögonen på mig så inte sjutton blundar jag! biggrin.gif

Nä, man undrar ju var i hela friden resten av människan tagit vägen! tongue.gif
Farbror Blå

haha avslöjad laugh.gif
stina
Grattis till magframgångarna LadyG! rolleyes.gif Visst är det super när man ser resultat av träningen. Att ta tid är ju ett väldigt tydligt mått.

Idag ska bla min mage få sig en omgång! Fast främst överkroppen är det tänkt. Benen vill vila.... tongue.gif
stina
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2007, 09:47)
Självklart spanar man väl när man är på gym!  :P Inte spanar på "det" sättet alltså, inte som att man vore ute efter att ragga, men om det promenerar förbi en läcker häck mitt framför ögonen på mig så inte sjutton blundar jag!  :D

haha avslöjad laugh.gif

Klart som korvspad att man kikar i smyg! tongue.gif Man är väl inte mer än kvinna.... biggrin.gif Himla bra med alla speglar i gymmet, då kan man sitta med ryggen mot och ändå glutta. tongue.gif
Farbror Blå
klart man tittar lite, annars vore man väl inte mänsklig?=)
LadyG
CITAT (Maria i Helsingborg @ 16-01-2007, 07:50)
Självklart spanar man väl när man är på gym!  :P Inte spanar på "det" sättet alltså, inte som att man vore ute efter att ragga, men om det promenerar förbi en läcker häck mitt framför ögonen på mig så inte sjutton blundar jag!  :D

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis

Är det en riktigt snygg häck så är resten osynligt! laugh.gif
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2007, 11:35)
Självklart spanar man väl när man är på gym!  tongue.gif Inte spanar på "det" sättet alltså, inte som att man vore ute efter att ragga, men om det promenerar förbi en läcker häck mitt framför ögonen på mig så inte sjutton blundar jag!  biggrin.gif

haha va kul du är.. laugh.gif
LadyG
Återigen cyklade jag imorse, 30 minuter och 10km. Lagom tempo för att vara före frukost.

Ikväll är det ju-jutsu, faktiskt lite spänd inför premiären. Inte så spänd som jag skulle varit om vi inte varit ner i lördags och tjuvytränat lite iofs, men fortfarande lite spänd.
Farbror Blå
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2007, 11:35)
Självklart spanar man väl när man är på gym!  tongue.gif Inte spanar på "det" sättet alltså, inte som att man vore ute efter att ragga, men om det promenerar förbi en läcker häck mitt framför ögonen på mig så inte sjutton blundar jag!  biggrin.gif

låter som en stor rumpa förresten om allt annat försvinner;) laugh.gif rolleyes.gif
stina
Jag var och tränade styrketräning på lunchen. Det gick bra. Körde tungt för överkropp och mage. Det var så att armarna skakade på slutet av mjölksyra.... ohmy.gif tongue.gif Avslutade med en skön stretch. Imorgon är det vila....
LadyG
CITAT (stina @ 16-01-2007, 14:42)
Jag var och tränade styrketräning på lunchen. Det gick bra. Körde tungt för överkropp och mage. Det var så att armarna skakade på slutet av mjölksyra.... ohmy.gif tongue.gif Avslutade med en skön stretch. Imorgon är det vila....

Då kommer du att må gott ikväll smile.gif

Det börjar rycka i fötterna på mig nu, jag vill redan ner till lokalen - och vi börjar inte förrän 18 med barnträningen! ohmy.gif
stina
CITAT (LadyG @ 16-01-2007, 15:49)
Jag var och tränade styrketräning på lunchen. Det gick bra. Körde tungt för överkropp och mage. Det var så att armarna skakade på slutet av mjölksyra....  :o  :P  Avslutade med en skön stretch. Imorgon är det vila....

Det börjar rycka i fötterna på mig nu, jag vill redan ner till lokalen - och vi börjar inte förrän 18 med barnträningen! ohmy.gif

Du får väl åka ner före och "sniffa" lite.... tongue.gif

Ha't så himla kul!!! rolleyes.gif
LadyG
CITAT (stina @ 16-01-2007, 14:53)
Jag var och tränade styrketräning på lunchen. Det gick bra. Körde tungt för överkropp och mage. Det var så att armarna skakade på slutet av mjölksyra....  ohmy.gif  tongue.gif  Avslutade med en skön stretch. Imorgon är det vila....

Tack! Jag kommer nog att vara där i ruggigt god tid biggrin.gif
stina
CITAT (LadyG @ 16-01-2007, 15:59)
CITAT (stina @ 16-01-2007, 14:53)
Jag var och tränade styrketräning på lunchen. Det gick bra. Körde tungt för överkropp och mage. Det var så att armarna skakade på slutet av mjölksyra....  ohmy.gif  tongue.gif  Avslutade med en skön stretch. Imorgon är det vila....

Tack! Jag kommer nog att vara där i ruggigt god tid biggrin.gif

Kan tro det! tongue.gif wink.gif
Magdis
jag håller på och tränar dans här med Lilleman som danspartner i bärselen. Han är alldeles upp och nervänd idag, bara skriker.
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2007, 16:31)
jag håller på och tränar dans här med Lilleman som danspartner i bärselen. Han är alldeles upp och nervänd idag, bara skriker.

Isch då...... sad.gif
Magdis
CITAT (stina @ 16-01-2007, 15:53)

Isch då...... sad.gif

Körde lite karaoke också o då somnade han gott i selen...petade ner min man från topplistan också så fick jag två flugor i en smäll! tongue.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2007, 17:25)
CITAT (stina @ 16-01-2007, 15:53)

Isch då...... sad.gif

Körde lite karaoke också o då somnade han gott i selen...petade ner min man från topplistan också så fick jag två flugor i en smäll! tongue.gif

Strålande! rolleyes.gif
LadyG
Jag var i god tid och det gick jättebra idag,d et kändes att jag hade kondition och styrka. Tack och lov hade jag ju tränat hemma, både kondition och styrka, så jag har inte tappat särskilt mycket utom kilon. Fick höra att jag gått ner i vikt, vilket överraskade mig så pass att jag bara gapade. Jag trodde inte det syntes att jag tappat vikt, inte i den jättedräkten vi brukar ha!

Fast glad blev jag, när chocken släppt smile.gif
Farbror Blå
CITAT (LadyG @ 16-01-2007, 22:57)
Jag var i god tid och det gick jättebra idag,d et kändes att jag hade kondition och styrka. Tack och lov hade jag ju tränat hemma, både kondition och styrka, så jag har inte tappat särskilt mycket utom kilon. Fick höra att jag gått ner i vikt, vilket överraskade mig så pass att jag bara gapade. Jag trodde inte det syntes att jag tappat vikt, inte i den jättedräkten vi brukar ha!

grattis smile.gif
Biggan_
Detsamma säger jag!
Grattis alltså Ladyn, till en slankare linje! smile.gif
...och visst är det underbart när folk ser det!
Lena i Torslanda
CITAT (LadyG @ 16-01-2007, 22:57)

Det är väl härligt när man får lön för mödan - när alla ansträngningar ger resultat. Grattis säger jag bara!

Själv har jag sån träningsvärk i låren så jag knappt kan ta mig nerför en trappa, än värre är det att sätta sig på toa. La på ett extra kilo på stången vid benpressen på bodypumppasset i måndagskväll och fy tusan vad ont jag har. Det behövs inte mkt för att kroppen ska få jobba lite extra.
stina
LadyG: Jättegrattis till viktnedgången! Inte måga som tappat vikt över julledigheten är jag övertygad om! rolleyes.gif

Lena: Oj, oj, oj - bodypump som kan ge sån gräslig träningsvärk. Förstår precis vad du menar med att "sätta sig på toa" tongue.gif Dunk......

Idag är det vilodag. Lite tur det, för jag körde så hårt på styrketräningen igår så jag vet inte vad mina muskler skulle klara av att träna idag...
LadyG
Tack snälla, visst är det underbart att andra märker att man jobbat hårt. Jag är nästan säker påatt det är cykeln som satt sina spår, konditionsträning är bra för figuren smile.gif

Lena, Bodypump är ett roligt sätt att ge killarna en omgång de aldrig glömmer biggrin.gif Jag antar att du träffat killar som inte tycker det är så farligt att lasta på lite extra på stången... rolleyes.gif

Passa på att känna dig riktigt duktig nu när träningsvärken varar, man ska inte tärna hårt med träningsvärk så du har legitima skäl att njuta av lite vila och känna dig duktig!

Stina, visst är det väl så att man kan äta det mesta från ett julbord i rimliga mängder? Kompletterar man med mycket grönt också så är jubord inte alls onyttigt egentligen, bortsett från vissa enstaka rätter som man kan undvika. Jag tycker skinka ser magert ut så den kan man ta mycket av, medan prinskorven kanske man bara tar en eller två av för njutningens skull. Eller har jag tokfel?
stina
CITAT (LadyG @ 17-01-2007, 11:41)
Stina, visst är det väl så att man kan äta det mesta från ett julbord i rimliga mängder? Kompletterar man med mycket grönt också så är jubord inte alls onyttigt egentligen, bortsett från vissa enstaka rätter som man kan undvika. Jag tycker skinka ser magert ut så den kan man ta mycket av, medan prinskorven kanske man bara tar en eller två av för njutningens skull. Eller har jag tokfel?

Nej LadyG, du har inte tokfel, du har tokrätt! tongue.gif Och jag tror egentligen inte att man hinner gå upp så mycket om man gottar sej under julhelgen. Men om man anser att julen varar från december och ända till påska, då blir det väl lite värre... rolleyes.gif

Undrar om inte janssons frestelse är bland det "styggaste" på julbordet, i alla fall om man gör den på vispgrädde. Men fasiken vad gott det är....

Såklart ska man njuta när det är jul tycker jag alltså. Sen är det ju upp till en själv om man vill fortsätta gå ner under julen eller accepterar att man stannar av. Jag har svårt att stoppa i mej vissa saker även om det är jul, men det beror inte på att jag är rädd för att gå upp i vikt utan för att jag helt enkelt vant mig av med det och tycker det känns illa att peta i mej en massa av sånt som jag vet är rent onyttigt... rolleyes.gif Generellt säger man tydligen att "se till att din jultallrik är färgglad, är den enfärgat beige är det oftast inte så bra". Skinka är för övrigt mager mat! rolleyes.gif
LadyG
CITAT (stina @ 17-01-2007, 10:57)
Nej LadyG, du har inte tokfel, du har tokrätt! tongue.gif Och jag tror egentligen inte att man hinner gå upp så mycket om man gottar sej under julhelgen. Men om man anser att julen varar från december och ända till påska, då blir det väl lite värre... rolleyes.gif

Undrar om inte janssons frestelse är bland det "styggaste" på julbordet, i alla fall om man gör den på vispgrädde. Men fasiken vad gott det är....

Såklart ska man njuta när det är jul tycker jag alltså. Sen är det ju upp till en själv om man vill fortsätta gå ner under julen eller accepterar att man stannar av. Jag har svårt att stoppa i mej vissa saker även om det är jul, men det beror inte på att jag är rädd för att gå upp i vikt utan för att jag helt enkelt vant mig av med det och tycker det känns illa att peta i mej en massa av sånt som jag vet är rent onyttigt... rolleyes.gif Generellt säger man tydligen att "se till att din jultallrik är färgglad, är den enfärgat beige är det oftast inte så bra". Skinka är för övrigt mager mat! rolleyes.gif

Då har jag inte gjort helt fel iaf, eftersom jag unnat mig lite av allt men mer av det nyttiga och bara smakprov av det riktigt energistinna (det jag misstänker är onyttigt).

Fast det är nog inte hela sanningen, eftersom jag lagt om kostvanorna ännu lite mer efter jul. Mer bönor, linser, grönsaker/rotsaker och mindre pasta, ris. Mer mörkt, grovt bröd och inget vitt. Inga sötade drycker, en liten klick lättglass istället för gräddglassen jag är så svag för och lite sådana förändringar.

Inte mycket varje gång, man kan inte lägga om hela kosten och alla vanor samtidigt. Men nu har jag bytt lite vanor succesivt, så snart har jag lagt om hela kosten fast under en period på ett år nästan.

Jag har grubblat mycket på det där med vad som är nyttigt och vad som är onyttigt, och jag har svårt att tänka mig att rena matvaror skulle vara onyttiga, t ex grönsaker, rent kött etc medan raffinerade/förändrade kan riskera att vara lite onyttigare (färdigmat, korv, isterband,inläggningar?) men inte ens det är någon bra tumregel att gå efter...

Hur gör ni andra för att hålla koll på nyttigt/onyttigt?
Lena i Torslanda
CITAT (LadyG @ 17-01-2007, 10:41)
Jag antar att du träffat killar som inte tycker det är så farligt att lasta på lite extra på stången...  :rolleyes:

Tala inte om det! Jag är fullständigt vansinnig på en man i 50-årsåldern som konsekvent under hela terminen körde med max-vikter vilket gjorde att han aldrig orkade med repetitionerna och alltid var i total otakt mot alla andra. Dessutom ställde han sig alltid längst fram så man blev riktigt störd.
Större delen av passet står han bara och flåsar laugh.gif

När det gäller vad som är nyttig/onyttig mat så utgår jag ifrån att det jag lagar själv från bra råvaror alltid är nyttigt. Tallriksmodellen tror jag starkt på. Enkel att följa. Jag har däremot minskat mängden kolhydrater och ökat proteindelen. Tänker mkt som du gör där Lady G.
Jag äter mkt bönor - röda, vita, svarta- all pasta är fullkorn, Gör ofta en egen sallad till lunchen på jobbet: bönor, ärter, majs, rödlök, tonfisk, lite chili, isbergsallad och ruccola. Tar 5 minuter att fixa på morgonen och är jättegott.

Äter inte färdigrätter - de har massa konstiga tillsatser- och inte heller friterad mat.
Kollar noga efter härdade fetter, sockertillsatser mm när jag handlar.
Farbror Blå
CITAT (Lena i Torslanda @ 17-01-2007, 11:48)
CITAT (LadyG @ 17-01-2007, 10:41)

Jag antar att du träffat killar som inte tycker det är så farligt att lasta på lite extra på stången...  rolleyes.gif

Tala inte om det! Jag är fullständigt vansinnig på en man i 50-årsåldern som konsekvent under hela terminen körde med max-vikter vilket gjorde att han aldrig orkade med repetitionerna och alltid var i total otakt mot alla andra. Dessutom ställde han sig alltid längst fram så man blev riktigt störd.
Större delen av passet står han bara och flåsar laugh.gif

.

Haha som om killar skulle vara såå dumma rolleyes.gif rolleyes.gif
stina
Jag tänker som er vad gäller nyttigt/onyttigt. Så nära råvara som möjligt. Vill veta vad jag stoppar i mej, och undviker halv-/helfabrikat så långt möjligt. Fullkornspasta och aldrig något annat. Potatis tycker jag är bra, men det är ju delade meningar om det... Nyttigt är det i alla fall. Mycket grönsaker varje dag och mycket frukt. Om du Lena menar 50-25-25 med tallriksmodellen så följer jag också den. Dvs 50% grönsaker och resten delar på 50%. Det är tallriksmodellen för att gå ner i vikt, men jag unnar mej istället att ta om eftersom jag inte ska gå ner i vikt. Jag vill bara få i mej massor av grönsaker. Vill inte heller ha transfetter, inga chips, inga ostbågar, inga färdigköpta kakor. Inga tacoskal. Men däremot unnar jag mig lite smågodis, några bitar på kvällen (är en kvällsgottegris och mina godisbitar tänker jag INTE sluta med tongue.gif ).
Farbror Blå
CITAT (stina @ 17-01-2007, 12:17)
Jag tänker som er vad gäller nyttigt/onyttigt. Så nära råvara som möjligt. Vill veta vad jag stoppar i mej, och undviker halv-/helfabrikat så långt möjligt. Fullkornspasta och aldrig något annat. Potatis tycker jag är bra, men det är ju delade meningar om det... Nyttigt är det i alla fall. Mycket grönsaker varje dag och mycket frukt. Om du Lena menar 50-25-25 med tallriksmodellen så följer jag också den. Dvs 50% grönsaker och resten delar på 50%. Det är tallriksmodellen för att gå ner i vikt, men jag unnar mej istället att ta om eftersom jag inte ska gå ner i vikt. Jag vill bara få i mej massor av grönsaker. Vill inte heller ha transfetter, inga chips, inga ostbågar, inga färdigköpta kakor. Inga tacoskal. Men däremot unnar jag mig lite smågodis, några bitar på kvällen (är en kvällsgottegris och mina godisbitar tänker jag INTE sluta med tongue.gif ).

aha, en godisråtta bland odlaiterna?? laugh.gif

Vi har pratat om attunna sej det där man gillar, ett glas vin, coca cola, smågodis eller vad det nu kan vara och då är ju regeln att
inteäta/dricka det där ofta utan bara ibland så det just blir att man unnar sej.
Undantagen förstör inte, så länge dom inte blir regel wink.gif
stina
CITAT (Farbror Blå @ 17-01-2007, 13:21)
CITAT (stina @ 17-01-2007, 12:17)
Jag tänker som er vad gäller nyttigt/onyttigt. Så nära råvara som möjligt. Vill veta vad jag stoppar i mej, och undviker halv-/helfabrikat så långt möjligt. Fullkornspasta och aldrig något annat. Potatis tycker jag är bra, men det är ju delade meningar om det... Nyttigt är det i alla fall. Mycket grönsaker varje dag och mycket frukt. Om du Lena menar 50-25-25 med tallriksmodellen så följer jag också den. Dvs 50% grönsaker och resten delar på 50%. Det är tallriksmodellen för att gå ner i vikt, men jag unnar mej istället att ta om eftersom jag inte ska gå ner i vikt. Jag vill bara få i mej massor av grönsaker. Vill inte heller ha transfetter, inga chips, inga ostbågar, inga färdigköpta kakor. Inga tacoskal. Men däremot unnar jag mig lite smågodis, några bitar på kvällen (är en kvällsgottegris och mina godisbitar tänker jag INTE sluta med  :P ).

aha, en godisråtta bland odlaiterna?? laugh.gif

Vi har pratat om attunna sej det där man gillar, ett glas vin, coca cola, smågodis eller vad det nu kan vara och då är ju regeln att
inteäta/dricka det där ofta utan bara ibland så det just blir att man unnar sej.
Undantagen förstör inte, så länge dom inte blir regel wink.gif

Oh jag glömde rödvinet (livets vatten!) tongue.gif

Fast både vad det gäller smågodis och rödvin föredrar jag LITE och ofta istället för massor en gång i veckan! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon