Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
LadyG
Bra tid tycker jag! Det är ju trots allt milen under en timme, och det är ju snabbt!

Jag sprang backintervaller idag, 4*300 meter incline 4 (på löpbandet betyder det uppförsbacke), 4*300 plan löpning efter att ha värmt upp med 3km löpning. Varvade ner med ytterligare 2km löpning så det blev hela 7,4 km idag.
stina
Jodå, jag är nöjd. smile.gif

Låter som ett kul upplägg LadyG. Jag måste också testa backträning på löpbandet någon gång, det har jag faktiskt aldrig gjort. Bara powerwalkat i kraftigt uppförslut. Det tar bra det också faktiskt om man går jättefort i jätteuppförsbacke. yes.gif

Jag kommer aldrig glömma när jag sprang en mil och inte märkte att löpbandet var inställd på incline 4. Förstod inte varför jag blev så himla trött, blev mest förbannad på mej själv och tänkte "spring slöa fruntimmer". Det var hon som skulle upp på löpbandet efter mej som märkte uppförsbacken. giggle.gif Numera kollar jag alltid att den är nollad innan jag börjar springa....
anna_rispan
Halloj!!
Häromdagen var jag o en kompis ner i gymmet igen. (De där nya joggingskorna fortsätter att skava på hälen sad.gif ) Hur som helst så hade jag bestämt mig för att ta i ordentligt den här gången så jag la på lite extra vikt på några övningar och körde lite extra med hantlar. Blev bra!! smile.gif

I dag gick jag o samma tjej på en lång promenad. Passade på att sätta oss nere vid sjön o njuta av vågskvalp och fåglar. Skönt! fast jag tog öppna skor och har nu ännu fler skavsår...Suck. Jag är visst hopplös med skor.
stina
Trist med skavsåret Anna. sad.gif

Själv har jag haft en riktig "latardag" idag. Vi har varit på landet i helgen och hela förmiddagen tillbringade jag i min älskade solsäng, låg och mös och lyssnade på radio. Mitt på dagen åkte vi hem och jag har bara trippat iväg till affären för att handla mat, annars har jag slöat mest hela tiden. Får väl tänka att jag laddar inför morgondagens träning, då står det 1 tim step-up och 5 km löpning på schemat. smile.gif
Magdis
Ett härligt styrketräningspass på ca 1½ timme har jag avverkat ikväll. Det börjar bli på gränsen till att vikterna jag använder nu är för lätta. Om jag hade möjlighet att träna fler gånger i veckan skulle jag köra tyngre, kortare styrkepass uppdelat på fler gånger o kanske nåt konditionspass. Men det får bli nåt för framtiden kanske smile.gif
LadyG
Nu är jag hemma igen, kutade från Ursvik till Lötsjön och Råstasjön, rundade dem två gånger och återvände till Ursvik - en sträcka som förmodligen blir aningen mer än 10km. Det tog hela 1:30 för jag fegade för mycket i början och var rädd att inte orka hela vägen, men nu vet jag det till nästa gång.

Nästa gång blir på lördag, fast då ska vi ta oss an Ursviks 10km.
stina
Bra jobbat LadyG å Magdis!

Nu har jag varit och lunchtränat. Skippade Step-upen för det var en vikarie som inte kan hålla takten och det är dödens på ett step-up-pass....

Sprang istället en mil och idag blev det personbästa. 53:50 tog det. Inte så stor marginal, för förra rekordet var 55 minuter, men det börjar bli svårt att springa fortare nu.... fear.gif Gud så jobbigt och svettigt det var. Klämde en liter vatten under tiden.

Om 1,5 timme ska jag lägga mej på massagebänken för en skön helkroppsmassage. En perfekt dag för det känns det som.... tummenupp.gif
Farbror Blå
CITAT (anna_rispan @ 26-05-2007, 16:35) *
Halloj!!
Häromdagen var jag o en kompis ner i gymmet igen. (De där nya joggingskorna fortsätter att skava på hälen sad.gif ) Hur som helst så hade jag bestämt mig för att ta i ordentligt den här gången så jag la på lite extra vikt på några övningar och körde lite extra med hantlar. Blev bra!! smile.gif

I dag gick jag o samma tjej på en lång promenad. Passade på att sätta oss nere vid sjön o njuta av vågskvalp och fåglar. Skönt! fast jag tog öppna skor och har nu ännu fler skavsår...Suck. Jag är visst hopplös med skor.

Trist med skavsåren, de gör ju så ont.
Kul att träningen går bra annars=)
stina
Nu har jag varit och tränat styrketräning. Det blev ett "medeltungt" pass, skönt var det i alla fall. yes.gif
LadyG
Härligt, gick det bra då?

Idag ska jag ta det lugnt och fint, lite promenad och en stilla cykeltur på motionshojen, inget våldsamt utan mer underhållande smile.gif
stina
Jatack, det gick bra! Eller så bra jag krävde av min kropp, jag tog inte ut mej max, kändes som om det var en bra dag för att inte göra det idag. Men skönt var det smile.gif Alla dagar kan ju inte vara "max-dagar", då går man snabbt sönder i kropp och själ....
Farbror Blå
CITAT (stina @ 29-05-2007, 13:57) *
Jatack, det gick bra! Eller så bra jag krävde av min kropp, jag tog inte ut mej max, kändes som om det var en bra dag för att inte göra det idag. Men skönt var det smile.gif Alla dagar kan ju inte vara "max-dagar", då går man snabbt sönder i kropp och själ....

Såg en bild på "dagens outfit" att du tränar en del..
skapliga armmuskler flirting.gif
stina
CITAT (Farbror Blå @ 29-05-2007, 14:10) *
Såg en bild på "dagens outfit" att du tränar en del..
skapliga armmuskler flirting.gif

Man tackar, skrapar med foten och rodnar.... blush.gif
stina
Nu har jag varit och lunchtränat. Började med 5 km intervallträning och det gick bara så himla bra idag! Kunde springa som jag vet inte vad. Kunde tom ligga i 17 km/h i flera hela intervaller, så fort har jag tidigare bara kunnat springa kanske 15-20 sekunder i taget innan jag trott jag skulle ramla. När jag sprang i intervaller på 15 km/h räckte inte en minut utan jag fick älga på mellan 1,5 och 2 minuter innan jag var tillräckligt trött. *glad* smile.gif

Sen var det 30 min core och det gick också bra. Trött i ljumskarna bara efter löpningen och det kändes rejält när vi "satt i båten".

Nu är det bara att hissa i sig energi och ladda om inför kvällens klättring med LadyG och Fizzgigg! crazy.gif
LadyG
Härligt att det gick så bra! Jädrar vad snabb du är!

Det ska bli kul att klättra, men nu är jag så sen att jag förmodligen får ta joggen efteråt istället.
stina
Tack LadyG! rolleyes.gif

Nu är jag hemkommen från vår klättring. Lika kul som alltid var det! Nu är man minst sagt färdigtränad för idag.

Dagens hjälte var Fizzgigg som klarade en tekniskt svår 6:a galant! Applåder åt honom! bravo.gif
Fizzgigg
CITAT (stina @ 30-05-2007, 21:31) *
Tack LadyG! rolleyes.gif

Nu är jag hemkommen från vår klättring. Lika kul som alltid var det! Nu är man minst sagt färdigtränad för idag.

Dagens hjälte var Fizzgigg som klarade en tekniskt svår 6:a galant! Applåder åt honom! bravo.gif

Tackar, lite stolt är jag faktiskt, men "dagens hjälte" är lite överdrivet. smile.gif
LadyG
CITAT (Fizzgigg @ 31-05-2007, 05:16) *
Tackar, lite stolt är jag faktiskt, men "dagens hjälte" är lite överdrivet. smile.gif

Inte då, det var en snygg sista klättring och en SVÅR sista klättring du gjorde!

Både du och Stina gjorde jättebra ifrån er tycker jag, så var stolta istället och sträck på er smile.gif
stina
LadyG: Ja om jag kunde sträcka på mej så skulle jag göra det! ohmy.gif

Har nämligen varit och tränat.... Min kompis fick förhinder i sista stund så jag hade ingen att boxas med. Livrädd att få "halvblinda damen" som sparringpartner (gud mig förlåte....) blev jag överlycklig när en karl klev in i lokalen - jag högg honom direkt. Så nu har jag boxats, jädrar i min låda! Efter det var det 1 tim poweryoga och nu är jag så öm i korsryggen så jag går som en kråka. Hoppas det bara är trötthet och inte mitt gamla vanliga elände - det sitter precis där.
anna_rispan
Jag var ner till gymmet en stund vid lunchtid idag. Körde uppvärmning på "crosstrainern". Sen två benmaskiner. Latsdrag. Mage o rygg. Sen strechade jag . Brukar göra det hemma men min kompis höll på o tränade så då passade jag på o strecha.

Det var några riktiga styrkefanaster där nere så vi fick se en massa nya övningar när de höll på där o mecka runt. Det var intressant.
LadyG
Han måste ha blivit glad, många kvinnor är lite rädda för att sparras med män bara för att män är så mycket starkare för det mesta. Glad överraskning han fick, inte något klent fruntimmer där inte smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 31-05-2007, 14:34) *
Han måste ha blivit glad, många kvinnor är lite rädda för att sparras med män bara för att män är så mycket starkare för det mesta. Glad överraskning han fick, inte något klent fruntimmer där inte smile.gif

Joooo, han fick svettas rejält han också faktiskt - fast han var stooooor! fear.gif Litet typiskt mej att hoppa på värsta motståndaren när jag inte ens vet om jag borde boxas. Ska det va så ska det säger "ljushuvudet" whist.gif
LadyG
CITAT (stina @ 31-05-2007, 14:38) *
Joooo, han fick svettas rejält han också faktiskt - fast han var stooooor! fear.gif Litet typiskt mej att hoppa på värsta motståndaren när jag inte ens vet om jag borde boxas. Ska det va så ska det säger "ljushuvudet" whist.gif

rotfl.gif Det var du som sa det!

Men ska det vara så ska det, nu fick ni båda en rejäl kolmgång och jag tror ni hade roligt båda två, eller?
anna_rispan
Apropå att jag tränade idag. Vi tog varsin Friskispress också och i den fanns det lite text o bilder o träning av bröstmusklerna. Attans att jag missat de andra tidningarna inna för det är tydligen som en handbok man kan riva ur till. jaja, nästa gång är det mage o rygg övningar o det kan vara skoj att läsa om.

Några av de övningar vis åg fantasterna göra idag var tex en där de höll en lång skivstång med vikt på ena sidan rakt framför sig o sedan vred armarna åt en sida i taget. o så några kampsportsrörelser med armarna när de drog i vikterna. Det såg väldigt komplicerat ut. Men den som visade sina kompisar såg vältränad ut så han visste nog vad han gjorde. smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 31-05-2007, 15:46) *
rotfl.gif Det var du som sa det!

Men ska det vara så ska det, nu fick ni båda en rejäl kolmgång och jag tror ni hade roligt båda två, eller?

Du kopplade ang ljushuvudet! giggle.gif

Vi hade jätte-jättekul! Och jag slog honom faktiskt i en övning då man skulle

Slå 7 raka slag - 7 krokar - 7 armhävningar och sedan gå ner till 6-5-4-3-2-1-1-2-3-4-5-6-7. Man skulle hinna så långt som möjligt på två minuter. Jag han till 5 på väg upp igen, han hann till 1. naughty.gif

Anna: Alltid kul att se duktiga människor träna! smile.gif Jag har läst ett nummer av Friskispresen och jag tycker den var väldigt läsvärd.
Rapchic
min pojkvän klarade en gradering nyss (igen) bravo.gif bravo.gif bravo.gif
LadyG
Hejja Stina, visa karlarna vart skåpet ska stå! smile.gif

Grattis till pojkvännens gradering! Vilken kyu är han nu?
Rapchic
gult me ett sträck
5:te kyu alltså
LadyG
Då har han kommit långt, ni har väl 10 kyu sammanlagt, och han är mer än halvvägs nu? Inte illa alls, hoppas han är lycklig nu smile.gif
Rapchic
japp 10 st fler än i8 många andra stilar tycker jag det verkar som
han låter inte så lyklig efter graderingar
men jag tror nog han är nöjd
han hade inte haft nog med vilodagar innan
så han var slö
+ på senaste tiden har han inte tränat lika mkt som tidigare
LadyG
Lite trött och omotiverad kanske? låter som han behöver semester från träningen ett tag, så han blir sugen igen.
stina
Nu har jag varit och sprungit på lunchen. En mil blev det - i lugnt tempo (10 km/h). Jag hade förbjudit mig själv att röra "gaspedalen" så det höll jag riktigt duktigt. Det var bara strax innan 5 km som jag sprang en stund i 15 km/h för att "rasta benen". biggrin.gif Mår jättegott nu - nytränad men inte trött.
LadyG
Den som ändå vore tränad men inte trött!! smile.gif

Jag är bara gnällig för att det är vilodag smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 01-06-2007, 14:21) *
Den som ändå vore tränad men inte trött!! smile.gif

Jag är bara gnällig för att det är vilodag smile.gif

trostar.gif
LadyG
thanks.gif

Fast imorgon får jag pinna på lite, då ska jag jogga i 10km i lugn takt hade jag tänkt. Ursvik, here I come smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 01-06-2007, 20:54) *
thanks.gif

Fast imorgon får jag pinna på lite, då ska jag jogga i 10km i lugn takt hade jag tänkt. Ursvik, here I come smile.gif

Härligt Ladyn! Det ska bli ett underbart väder imorgon och jag önskar dig en underbar löptur!

"Huka er gubbar å käringar i buskera, för nu laddar Ladyn om!" w00t.gif
LadyG
yahoo.gif

Yes, och jag är inte öm någonstans, inte trött i nånting och bara ivrig att få ge mig ut i naturen smile.gif

Fast jag är fasligt nervös inför måndag också, jag har ju adlrig tävlat förut!
stina
Åh vad härligt att höra!!! tummenupp.gif

Är du en sån som blir taggad av tävlingsmomentet, men ändå kan hålla huvudet kallt tror du???? Jag skulle förmodligen springa tills jag ramlade ihop halvvägs - funkar liksom som en greyhound som "jagar haren" om det är tävling. ohmy.gif Först, först, först - och det är ju en omöjlighet!
LadyG
Jag tror jag kommer att kunna hålla mitt tempo, jag är för målinriktad för att skena iväg för fort. Det är slutresultatet som är det viktiga, men risken finns att jag blir för nervös och spenderar en massa energi på att hålla mig lugn.

Jag satsar väl på att hålla 7 min/km (8,5km/h) och hoppas på att det finns energi kvar att spurta på, då borde jag komma in på 35 - eller lägre om jag får en bra avslutning.
stina
Det låter väl som ett jättebra upplägg! Ska du ha sällskap runt eller springa själv? Du kommer säkert (om det inte är för trångt för spurt) att komma in på runt 30 minuter om jag känner dej rätt. tummenupp.gif

Själv är jag inte alls så målinriktad, lever i nuet - det får liksom bära eller brista. Hej å hå rusa på.... slap.gif
LadyG
Jag kommer att ha sällskap, så förhoppningsvis kan vi hjälpas åt och hålla tempot uppe när det blir tungt för det kommer det att bli. Det brukar alltid dyka upp en period när det går tyngre, och då kan man behöva någon som kan hålla farten uppe åt en.

Fast 30 minuter i den trängseln är jag inte säker på, nästan tjugo tusen tjejer som ska springa om jag inte minns fel. Det lär vara trångt smile.gif
stina
Ja men mellan 35 eller något under (som du satsar på) och runt 30 är det ju inte så stor skillnad vad gäller trängselfaktorn.... Och du kan ju kampsport - sparka dej framåt bara vet ja! naughty.gif Är det olika startgrupper eller drar alla iväg samtidigt? En liten rusch i början kanske???
LadyG
biggrin.gif Mjo, jag tror man kan bli diskad om man börjar kasta tjejer omkring sig biggrin.gif

Det är, som jag förstått det, olika startgruppen men eftersom jag inte anmälde mig själv (det hade jag aldrig vågat) så är jag osäker. Men förhoppningsvis är det inte så trångt smile.gif

Hoppet om en tid under 35 finns iaf fortfarande, fast jag är ju långt ifrån säker förståss. I synnerhet som förra 5km-passet gick på strax över 36... ohmy.gif Jag hade varit lugnare om det blivit 35 åtminstone.
stina
Hmmmm, ja kanske.... naughty.gif

Jag tycker du är jätteduktig som ställer upp så här snabbt efter din "löpardebut". Försök njut av loppet tycker jag och bry dej inte så mycket om sluttiden. Annars kanske du "surar ihop" så att det blir en trist eftersmak om du inte når din föresats? Njut av känslan att springa ihop med en massa andra tjejer i en vacker miljö istället så får väl sluttiden bli som den blir. Att kräva stordåd av sig själv så här första loppet och precis i löparkarriären tycker jag är väl hårt mot dig själv smile.gif

Men självklart kommer jag hålla alla tummar jag äger och har för att loppet ska bli precis som du vill att det ska bli! smile.gif wub.gif
LadyG
Oh det var så mysigt att springa idag, solen strålar, vinden fläktar och allt är så vacker som det bara kan vara på våren och försommaren! Ursvik är förvisso inte snällt, mycket backar och en hel del branta sådana också, men jag satte en ny tid att sträva efter: 1H 16 minuter och 59 sekunder smile.gif

Det är bara en och en halv minut långsammare än löpbandstiden, men på löpbandet har man inte alla backarna som man har i Ursvik och inte några nerförbackar heller (backar är lika jobbiga att springa nerför som uppför fast för andra muskler).

Nu är jag nöjd, det känns verkligen bra inför Vårruset smile.gif
stina
Härligt LadyG! Jag tycker det är jobbigt på olika sätt med utelöpning/löpbandslöpning. "Fördelen" med löpbandslöpning är ju att det är flackt, nackdelen är att det är psykiskt jobbigt och VARMT!!! "Nackdelen" med utelöpning är att det kan vara backigt, men det är lättare att glömma bort tröttheten när man har något vackert att titta på. smile.gif Det kommer ju bli mycket utelöpning för mej ett par månader framöver. Och om en vecka kan jag springa längs Cyperns stränder.... *Längtar*

Nu samlar jag ihop tummarna, placerar dom i handflatan och kniper om allt vad tygeln håller! Hur dags går loppet imorgon LadyG? Hur dags kan jag släppa dom? wink.gif giggle.gif
Castea
Kikar in här och lämnar en lägesrapport! Jag går fortfarande stavgång 1 timme tre dagar i veckan, och känner mig starkare i ryggen och armarna sedan jag började med detta i vintras.

Promenerar övriga dagar.

Idag var en promenaddag utan stavar. Är stolt över mig själv idag. Åt en överdådig lunch på restaurang idag, och istället för att åka hem sen och ägna mig åt en idisslande koma så åkte jag hem, bytte om till träningskläder och gick milspåret i elljusspåret.

Det var... långt! biggrin.gif Har bara gått 5 km-spåret förut. Trodde aldrig jag skulle komma hem idag, men det gjorde jag och nu känns det gott! smile.gif Sover jag inte gott i kväll så får jag klubba ner mig själv. biggrin.gif

Ha en fortsatt skön sommarkväll, tränandes eller vilandes.
Magdis
Bravo Castea! smile.gif
Själv ska jag egentligen på gymet ikväll men jag vet inte hur det blir med det. Det har varit 28 grader i skuggan här idag o jag har mestadels varit i solen. puh. Man blir inte så pigg av det.
LadyG
CITAT (stina @ 03-06-2007, 17:35) *
Härligt LadyG! Jag tycker det är jobbigt på olika sätt med utelöpning/löpbandslöpning. "Fördelen" med löpbandslöpning är ju att det är flackt, nackdelen är att det är psykiskt jobbigt och VARMT!!! "Nackdelen" med utelöpning är att det kan vara backigt, men det är lättare att glömma bort tröttheten när man har något vackert att titta på. smile.gif Det kommer ju bli mycket utelöpning för mej ett par månader framöver. Och om en vecka kan jag springa längs Cyperns stränder.... *Längtar*

Nu samlar jag ihop tummarna, placerar dom i handflatan och kniper om allt vad tygeln håller! Hur dags går loppet imorgon LadyG? Hur dags kan jag släppa dom? wink.gif giggle.gif

Håller med dig helt och hållet när det gäller att springa ute och inne, kunde inte sagtd et bättre själv smile.gif

Loppet börjar klockan 19 så jag får nästan 2 dagars vila tack vare min sluga planering att springa tidigt igår smile.gif

CITAT (Castea @ 03-06-2007, 17:52) *
Kikar in här och lämnar en lägesrapport! Jag går fortfarande stavgång 1 timme tre dagar i veckan, och känner mig starkare i ryggen och armarna sedan jag började med detta i vintras.

Promenerar övriga dagar.

Idag var en promenaddag utan stavar. Är stolt över mig själv idag. Åt en överdådig lunch på restaurang idag, och istället för att åka hem sen och ägna mig åt en idisslande koma så åkte jag hem, bytte om till träningskläder och gick milspåret i elljusspåret.

Det var... långt! biggrin.gif Har bara gått 5 km-spåret förut. Trodde aldrig jag skulle komma hem idag, men det gjorde jag och nu känns det gott! smile.gif Sover jag inte gott i kväll så får jag klubba ner mig själv. biggrin.gif

Ha en fortsatt skön sommarkväll, tränandes eller vilandes.

Åh, det låter underbart! Har du några framtida planer för träningen?

Tänkte på de stavlösa promenaderna, du kanske kan smyga in 4 korta joggavsnitt (eller snabb lufs/lunk som jag gjorde), säg t ex 100 meter vardera (det blir väl ungefär 3 lyktstoplar, det är väl 30 meter mellan dem?) och se vad benen tycker om det? Vem vet, du kanske blir lika frälst som jag smile.gif
Castea
Tack ni! wub.gif

Nja... jag har allt försökt och provat med litet kortare joggingsträckor, men är svårfrälst på det området.
Behöver så mycket annat under mina träningspass än bara träningen - tid att tänka, rensa hjärnan, lyssna på musik i mp3-spelaren eller fåglarna i skogen, hinna titta på blommorna. biggrin.gif Tycker inte jag får ro för sådant i ett joggingtempo. Andra kanske får det, men inte jag. wink.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon