Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
stina
Jag förstår hur himla glad du är - jag har ju gjort samma resa.... Man fattar knappt att det är sant och kollar titt och tätt på vågen (ifall man kanske drömt....) Förstår att du vill gå i mål innan du förändrar det fungerande konceptet! smile.gif
LadyG
Det känns ohyggligt bra, även om jag fortfarande rör mig som om jag vore stor. Jag suger in magen, den lilla som finns kvar, när jag ska emellan två stolar på ett fik när det egentligen finns gott om utrymme t ex. Tar fel kläder till provrummet, missar ofta med 3-4 storlekar med ögonmåttet och så vidare smile.gif

När jag börjar ladda inflr gradering kommer jag kanske gå upp i vikt lite, men då blir det mest muskler för då ska jag satsa ordentligt!
stina
Om jag vore dej skulle jag när målet är nått ge mej själv en belöning i form av en rejäl klädshoppingrunda med det nya jaget! Gud så kul!!!! Fast det är jag det som är en sann "shopoholic"..... whistling.gif Förstår precis vad du menar, det tog lång tid att vänja sig, för att inte tala om att inse att jag nu kan ha en del klädmodeller som jag inte tyckte jag passade i som kraftig. Att våga framhäva förändringen....

När du börjar ladda inför graderingen, ställ in vågen längst in i garderoben - då är den ju inte intressant längre! smile.gif

Idag ska jag köra lite styrketräning för mage/rygg och ben och sedan gå på Poweryoga. Känner mej laddad, men det kan lika mycket bero på att hela jag spritter av vårklänsloglädje. Det bubblar i bröstkorgen och jag känner mej stark och lycklig! tongue.gif
LadyG
Vågen ställs undan när jag nått målvikten, sen är den inte längre användbar. Resten kan jag hålla ett öga på i spegeln, jag ser om det händer saker smile.gif

Det låter som att våren slog till lika hårt som förkylningen? Än har den inte fått mig att skutta av glädje, men det kommer nog. Väntar på rapport från träningen förståss, och håller tummarna för att axlarna håller!

Snart ska jag iväg på ett möte... kul sleeping.gif
stina
Ha så jättekul på mötet LadyG! w00t.gif wink.gif
Farbror Blå
[quote name='stina' date='14-03-2007, 08:47' post='575086']
Krya på dej Fizzgigg!!! Jag förstår vad du menar och jag har ett råd till: Använd inte endast lillfingret att ta emot dig med om du ska hjula! Jag har gjort det en gång och upplevde nog ungefär samma före- och efterkänsla.... ohmy.gif

Har ett annat råd: parera inte slag från en vägg med knytnäven.... åtta veckor i gips.... (längesen men pinsamt minne)
stina
Aj, aj, aj, så det kan gå!!!! ohmy.gif
faith
Stina och LadyG, hur mycket har ni gått ner och hur lång tid har det tagit?
Farbror Blå
CITAT (faith @ 15-03-2007, 10:40) *

ja hur går det, man blir ju nyfiken bravo.gif ni verkar ju så duktiga
stina
Jag har gått ner från strax över 70 till 54 kg. Hur lång tid det tog kan jag inte säga för jag tog det i etapper. Jag har ju byggt rätt mycket muskler under tiden också, så det är mycket fett som farit all världens kos. rolleyes.gif

Det är bara målmedvetenhet som gäller om man ska lyckas. Total kostomläggning och träning.... Att göra det halvhjärtat och lyckas ändå tror jag inte på - jag känner i alla fall inget som grejat det så....

Hälsar Stina
Farbror Blå
CITAT (stina @ 15-03-2007, 10:47) *
Jag har gått ner från strax över 70 till 54 kg. Hur lång tid det tog kan jag inte säga för jag tog det i etapper. Jag har ju byggt rätt mycket muskler under tiden också, så det är mycket fett som farit all världens kos. rolleyes.gif

Det är bara målmedvetenhet som gäller om man ska lyckas. Total kostomläggning och träning.... Att göra det halvhjärtat och lyckas ändå tror jag inte på - jag känner i alla fall inget som grejat det så....

Hälsar Stina

tummenupp.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif
Visst hade du nån bild på det förut?=)
stina
"För stora byxbilden" menar du antar jag....
Farbror Blå
CITAT (stina @ 15-03-2007, 10:50) *
"För stora byxbilden" menar du antar jag....

antar det..
stina
Nu har jag varit och tränat och det gick bra. Körde först lite mage och ben (testade plankan och axlarna och det gick också bra). Sen körde jag en timme poweryoga - väldigt skönt!!!

Nu känns det gott....
LadyG
CITAT (faith @ 15-03-2007, 10:40) *

2006-02-07 vägde jag mig och då nådde jag upp till toppnoteringen 80,3 kilo. Eftersom jag bara är 160 cm blir det mycket på bredden. Sen tog det mig ungefär ett halvår att lära mig mer om kost och näringslära, träning och hälsa och undertiden gick jag ner till 76 kilo. I augusti tog jag tag i saken på allvar och nu ligger jag på 66 kilo. Så lite mer än ett år från att jag upptäckte hur illa det var tills nu.

Som allting annat fungerar det bäst om man läser på, förbereder sig och tar fram en plan för hur det ska gå till. Dessutom måste man vara målmedveten och realistisk. Det kommer att komma toppar och dalar, det kommer inte alltid gå som på räls och det viktiga är att man snabbt kommer på banan igen om man råkar falla tillbaka i gamla dåliga ätarvanor.
stina
God morgon!

Solen skiner och det är fredag. tummenupp.gif

Idag står följande på träningsschemat:
1) 5 km löpning - intervallträning
2) 30 min träning mage/rygg
3) 30 min stretch

Blir en bra avslutning på veckan (hoppas jag....) smile.gif
t955i
God middag
Tänkte hoppa in i den här tråden om det går bra. Jag tränar en hel del men samtidigt älskar jag ju glass, mat och annat som sätter guldkant på tillvaron, eller gubbhandtag runt livet kanske man kanske säga whistling.gif
Är ganska jojo aktig i min vikt, brukar väga runt 90 kg så här på vintern för att sen snabbt rasa 10 kg när cykelsäsongen börjar. I år har jag dock inte rasat så mkt ännu i vikt då jag fått för mig att springa istället för att cykla inför Göteborgsvarvet, lite tungt är det ju att släpa på 90 kg när man springer måste jag ju säga, men det skall nog gå bra ändå..
En bra motivations site är ju funbeat om ni vill ha lite koll på er träning. http://www.funbeat.se/ sök på Stagreus om ni vill utmana. thumbsup.gif

Mvh
Stagreus
stina
Hej och välkommen hit Stagreus!

Du är inte ensam om att gilla att sätta guldkant på tillvaron - jag lovar! Det är ju därför det är så himla bra att träna, då kan man ju unna sig det!

Jag är också på Funbeat (Fia-Lotta Hurtbulle)!

Nu ska jag strax iväg och lunchträna - ska bli härligt!
t955i
Hej igen.. Stina jag kollade din träningsdagbok på funbeat, jäklar varu tränar, imponerad bravo.gif

/J
stina
Man tackar och bockar! rolleyes.gif

Nu har jag precis varit och kört dagens lunchpass och det gick som planerat ungefär.

Körde först 30 minuter intervallträning med 2 min löpning 13-15 km/tim - 1 min gång å pust. Det kändes bra, kände mej riktigt i trim idag faktiskt (bara en "nära-döden-upplevelse" den här gången). Joggade ner i 10 minuter efter det. Sen tränade jag magen och ryggen i 30 minuter. Usch vad jag längtar efter att få köra igång och träna överkroppen igen. Nästa vecka säger kiropraktorn att det är OK att börja. thumbsup.gif Stretchade på slutet - men jag pallade inte så länge som 30 minuter, blev less så jag körde bara 15 minuter och det kände som det räckte för att få bort stelheten.

Nu är det 2 dagars vila, det blir ingen klättring den här helgen för LadyG ska på kurs. -cry-.gif Men den som väntar på nåt gott.... yahoo.gif
Castea
Jag är inte flitig på att uppdatera i den här tråden, men ska skriva litet nu. Jag har fortsatt med stavgången. Kör en timme tre dagar i veckan. Övriga dagar promenerar jag en timme. Dagliga promenaden har jag haft i ryggraden flera år nu, och känner mig nöjd att ha lagt in en rutin med stavarna nu också. Det här är lagom träningsnivå för mig just nu, speciellt som jag tycker om att träna utomhus.

Funderar litet på att lunka/jogga Vårruset senare i vår. Det var ett par år sen... rolleyes.gif

Stina & LadyG - vilka fantastiska viktresor! bravo.gif bravo.gif Gjorde en sådan själv en gång i tiden, sen plus/minus 10 kg ett par vändor, men nu är jag nöjd med mina 66 kg/175 cm.

Ha en riktigt skön träningshelg eller vilohelg, allesammans!
stina
Tack för rapporten Castea - alltid lika roligt att läsa inläggen i den här tråden tycker jag! Stavgång är väl en jättebra motionsform om man vill träna utomhus. Klart du ska ge dig på Vårruset! thumbsup.gif

Ha en riktigt skön helg du också!!
Farbror Blå
[quote name='LadyG' date='15-03-2007, 15:42' post='575865']
2006-02-07 vägde jag mig och då nådde jag upp till toppnoteringen 80,3 kilo. Eftersom jag bara är 160 cm blir det mycket på bredden. Sen tog det mig ungefär ett halvår att lära mig mer om kost och näringslära, träning och hälsa och undertiden gick jag ner till 76 kilo. I augusti tog jag tag i saken på allvar och nu ligger jag på 66 kilo. Så lite mer än ett år från att jag upptäckte hur illa det var tills nu.

tummenupp.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif yes.gif
Bravo, vad duktig du är
Alba
Stina och LadyG - fantastiskt ! bravo.gif bravo.gif

rose.gif rose.gif
stina
CITAT (Alba @ 16-03-2007, 16:51) *
Stina och LadyG - fantastiskt ! bravo.gif bravo.gif

rose.gif rose.gif

Tack - gulle dej! wub.gif Nu var ett bra tag sedan jag blev klar med viktnedgången, men jag är lite stolt att jag lyckats behålla vikten faktiskt...
Magdis
Ni som har koll på sånt här med olika träningsformer, vad innebär Body Balance? Jag var inne på hemsidan för mitt gym och kollade in schemat och det visade sig att de utökat sitt program med flera olika spännande saker. Body Combat, Body Balance, Body Jam, Afrodans m.m. Det fanns beskrivningar på det mesta men inte Body Balance. Nån som testat?

Jag är så sugen på att träna igen, särskilt Core. Måste pussla ihop våra scheman bara så att jag kan åka nån kväll mellan middagen och nattningen. Att ha med sig bebis är omöjligt så nån träning på dagtid går helt enkelt inte....tyvärr.
stina
Här kan du läsa om Body Balance. Och här

Har gymmet inga mamma-barn-pass?
Magdis
Nej det verkar inte finnas några mamma-barnpass. Det finns möjlighet till barnpassning på gymmet men det gäller barn från 3 år och uppåt. Men jag ska försöka tajma in några träningspass då det funkar, just nu ser det ut som att Body Pump är det som ligger bäst till med våra tider. Sen går jag ju gärna i styrketräningslokalen och tränar enskilt också och då kan jag ju ta vilka tider jag vill. smile.gif tummenupp.gif
LadyG
CITAT (t955i @ 16-03-2007, 10:37) *
God middag
Tänkte hoppa in i den här tråden om det går bra. Jag tränar en hel del men samtidigt älskar jag ju glass, mat och annat som sätter guldkant på tillvaron, eller gubbhandtag runt livet kanske man kanske säga whistling.gif
Är ganska jojo aktig i min vikt, brukar väga runt 90 kg så här på vintern för att sen snabbt rasa 10 kg när cykelsäsongen börjar. I år har jag dock inte rasat så mkt ännu i vikt då jag fått för mig att springa istället för att cykla inför Göteborgsvarvet, lite tungt är det ju att släpa på 90 kg när man springer måste jag ju säga, men det skall nog gå bra ändå..
En bra motivations site är ju funbeat om ni vill ha lite koll på er träning. http://www.funbeat.se/ sök på Stagreus om ni vill utmana. :thumbsup:

Mvh
Stagreus

Välkommen!!! smiley_small_hug.gif

Mig hittar du också på funbeat: Lady Godiva

Kul att en till tänker ta upp joggningen, jag ligger precis i startgroparna för att ta mig runt två sjöar i Sundbyberg/Solna men jag ser i din journal att du kommit igång fint redan smile.gif

Tack alla, ska erkänna att jag är stolt över att jag lyckades. Jag gissar att du också var ganska nöjd Castea, när du hittade din idealvikt? smile.gif

Det vore kul att läsa hur andra gjort, jag tog ju vägen genom motion och mer motion. Det finns fler fungerande sätt, det är jag övertygad om!
stina
Men LadyG jag vet ju att du inte bara kört enorma mängder motion, du har väl förändrat kosten också... Kört en attack från två håll sas. Så gjorde jag också, fast jag drog nog ner mer på maten och körde bara träning 3 ggr i veckan (i början alltså). Nu är jag däremot rejält fast i träningsgarnet....

Vet ni förresten att:
  • Folk som tränar får en nybildning av hjärnceller (blir smartare)
  • Folk som tränar får ett bättre sexliv
Flera bra "sidoeffekter" med träning alltså! tongue.gif
LadyG
Jo, nu gör jag så men först gjorde jag inte det eftersom jag inte visste vad jag skulle förändra. Så de första 4-5 kilona gick jag ner på ren motion i snudd på ohälsosamma mängder.

Det blev mycket lättare när jag började lära mig balansera kost och motion mot varandra. Mindre hysteriskt om man säger så smile.gif
stina
Ja, det är svårt att gå ner några större mängder utan att fixa till kostintaget också....

Sedan måste man ju tänka att det är ett livslångt projekt - det duger ju inte att göra en "akututryckning" något år för att sedan återgå till sina gamla vanor, då är man snart tillbaka på ruta 1 igen....
LadyG
Precis så är det, det var det som var mitt problem för så fort jag minskade träningsintensiteten började jag gå upp i vikt igen så jag blev tvingad att lära mig äta som folk, annars skulle alltihop varit förgäves.
stina
Ja precis, och kroppen håller ju inte för hur mycket träning som helst i längden så man hinner förmodligen inte gå ner det man vill innan kroppen brakar ihop. Och när den gör det så går man raskt upp igen....

Och det där med "livslångt projekt" tror jag inte är ett så stort problem egentligen om man bara tar själva viktnedgången på allvar. Ingen kan komma och påstå att det går att gå ner rejält i vikt utan stor ansträngning och om man "genomlidit" en sådan period aktar man näbben rejält så att man inte ska behöva göra om det igen. Det är en milsvid skillnad på att anstränga sig för att ligga still i vikt och att gå ner i vikt. Det märker ju jag nu när jag ska ligga still i vikt - jösses vad jag kan unna mej som jag inte kunde när jag var tvungen att gå på energiunderskott.....
LadyG
Hålla vikten är lätt, det är gå ner eller upp som är svårt.

För man får ju inte glömma att det finns minst lika många som kämpar för att gå upp i vikt, och som får slita lika hårt som vi som vill gå ner.

Kroppen är en ganska envis instiutition biggrin.gif
stina
God morgon alla träningstokar!

Idag är det vilodag minsann. Jag har tränat 4 dagar i rad så det känns faktiskt OK att vila idag. Fast klättra hade jag inte haft något emot förstås. Det kliar i klätterklorna! flirting.gif
LadyG
Du är inte ensam, jag är också otålig och sugen! Fast jag är hänvisad till skolbänken i helgen...
stina
Nästa gång blir vi farliga! yahoo.gif
Fizzgigg
CITAT (stina @ 17-03-2007, 08:05) *
God morgon alla träningstokar!

Idag är det vilodag minsann. Jag har tränat 4 dagar i rad så det känns faktiskt OK att vila idag. Fast klättra hade jag inte haft något emot förstås. Det kliar i klätterklorna! flirting.gif

Jag håller med dig. Det fanns flera klätterprylar på mässan igår och jag kunde inte testa vare sig repet, isyxan eller någon av klätterväggarna. -cry-.gif Jag funderade på att strunta i fingret och klättra ändå men då hade jag jag nog åkt på en smäll av LadyG och eftersom jag är rädd om hennes knogar så... wacko.gif

Men jag testade faktiskt en klätterpryl: att klättra upp på en stolpe, lirka sig upp på en liten plattform några meter över golvet så att man står på plattformen (som var kanske 3 dm i diameter) och sedan kasta sig rakt ut i luften för att försöka fånga en keps. Jag missade kepsen men det var kul och lite spännande ändå. smile.gif
stina
Oj, det lät ju jättekul det du testade. Förstår att det kändes kymigt att inte kunna prova det andra när du hade tillvälle....

Hur är det med fingret - går det åt rätt håll eller? Du måste pyssla om det så att det är piggt på lördag! 000.gif
Fizzgigg
Fingret är mycket bättre. Det är fortfarande missfärgat lite här och där, lite stelt och ömmar duktigt när jag böjer det så långt jag kan eller när jag slår i det. Men det blir bättre för varje dag och eftersom jag inte ska träna något som involverar handen förrän tidigast på tisdag borde det inte vara något problem.
t955i
Ville bara meddela att den enda träningen för min del idag var att riva en friggebod, och det var faktiskt ganska jobbigt, trots hjälp av motorsåg och storslägga. :-)
t955i
Blev visst två likadana bilder blush.gif
stina
Fizzgigg: Låter bra att det går åt rätt håll! Men du har ju också världens mest omtänksamma "syster LadyG"! wub.gif

t: Det är väl också träning vettja! yes.gif Min fysiska aktivitet idag har bestått i att gå till affären och handla och därefter att kleta hårfärg i huvudet. Nu sitter jag och kan inget annat för att inte smeta ner hela hemmet med färg! Och när jag färgar håret - då tar det tid, jag lovar! Först färg, sen en sorts slingor och sen en sorts slingor till. Vilodag med andra ord.... whistling.gif
Magdis
Min träning just nu består av att springa upp och ner för trappan, kliva upp och ner på en stol och flytta hyllplan och kläder i garderoberna. Lite step-up och Body Pump i ett skulle man kunna kalla det. giggle.gif
stina
Så himla praktiskt att köra två pass samtidigt Magdis! bravo.gif
t955i
CITAT (LadyG @ 16-03-2007, 18:52) *
Välkommen!!! smiley_small_hug.gif

Mig hittar du också på funbeat: Lady Godiva

Kul att en till tänker ta upp joggningen, jag ligger precis i startgroparna för att ta mig runt två sjöar i Sundbyberg/Solna men jag ser i din journal att du kommit igång fint redan smile.gif

Tack alla, ska erkänna att jag är stolt över att jag lyckades. Jag gissar att du också var ganska nöjd Castea, när du hittade din idealvikt? smile.gif

Det vore kul att läsa hur andra gjort, jag tog ju vägen genom motion och mer motion. Det finns fler fungerande sätt, det är jag övertygad om!

Wooow, ni är ju helt extrema på att träna, såg att du hade över 3000 minuter.. Ni 2 du och Fia Lotta Hurtbulle hoppade upp överst i min topplista trots att jag har en massa cykeltokar från Vallentuna cykelklubb med i min lista bravo.gif
stina
Kul! Fast jag tränar så himla mycket olika saker så jag tror det är därför jag klarar av att hålla på så mycket som jag gör. Mycket större bragd tycker jag att mala fram på en cykel mil efter mil som dom i din cykelklubb antagligen gör..... (Jag hade avlidit av tristess! sleeping.gif tongue.gif )
LadyG
GAH! Jag får inte lägga till någon, utmana eller vad det kallas!
stina
Jag ska prova och se om det funkar för mej...

Japp, det funkade. Har du IE7? Jag har tagit bort det på min dator för det var så många speciellt "fylleriformulär" som inte funkade med IE7....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon