|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
Lena i Torslanda
17-01-2007, 13:11
Självklart måste man unna sig lite extra gott ibland. Smågodis slinker ner ibland även här Vin är standard på fredag och lördag Nej inte så att ögonen rullar utan i alldeles lagom mängder - vad det nu är!
anna_rispan
17-01-2007, 14:07
Jag tro att allt från naturen är nyttigt. Alltså är tårta också nyttigt. Vete är nyttigt. Grädde är nyttigt. Frukt är nyttigt. Socker är nyttigt. Men jag äter inte tårta varje dag för det. Tårta blir nästan bara när det är födelsedagskalas. Eller som nu när frysen pajade och tårtbotten hade tinat.
Nu har jag haft en lugn och skön stretchstund här hemma. Kom på att jag ska dela med mig av ett stretchtips jag fått på poweryogan. Om ni ska sitta på golvet och böja er framåt i en stretch, så ta när ni satt er ner tag om skinkorna en i taget och liksom dra dom bakåt så att ni siter långt fram på baken. Då blir det en mindre böj i svanken när ni böjer er framåt. En mycket naturligare och skönare rörelse blir det när ni böjer er framåt. Och längre ner kommer man också.  Skonsammare för ryggen också enl tränaren. Jag testade några sit-ups på min nya pilatesboll också. Det är en ganska liten boll som jag fått med en tidningsprenumeration. Jösses vad svårt det var att hålla balansen. Jag bara skrattade och rullade av hela tiden först!  Till slut kunde jag hålla mig kvar på bollen och körde några sit-ups. Det var skitjobbigt att både göra sit-ups och hålla balansen tyckte jag. Men jag testade bara några, jag lovar, för jag har ju vilodag idag!
Dra i rumpan? Gissa om jag tänkte fel när det gällde i vilken riktning man skulle dra innan jag hann läsa klart meningen  Bakåt står det, inte isär *fnissar våldsamt* Ja, jisses vad fel det blev, jag måste lära mig att läsa klart innan jag börjar dra slutsatser Själva rörelsen blir bättre, det håller jag med om. Jag tror dessutom att det tar lite bättre på baksida lår, om jag inte är helt ute och snurrar.
CITAT (LadyG @ 17-01-2007, 22:01) Dra i rumpan? Gissa om jag tänkte fel när det gällde i vilken riktning man skulle dra innan jag hann läsa klart meningen  Bakåt står det, inte isär *fnissar våldsamt* Ja, jisses vad fel det blev, jag måste lära mig att läsa klart innan jag börjar dra slutsatser Själva rörelsen blir bättre, det håller jag med om. Jag tror dessutom att det tar lite bättre på baksida lår, om jag inte är helt ute och snurrar. Sära på rumpan så att du får bra markkontakt trodde du alltså....  Ja det borde ta mer på baksida lår eftersom baken liksom åker där den ska vara alltså bak.
Apropå stretching så finns det en där jag är fullständigt värdelös (finns många, men en är jag grymt kass på). Det är den där man ska knäppa händerna bakom ryggen, böja sig framåt och föra upp armarna mot taket. Jag som knappt kan knäppa händerna bakom ryggen och än mindre lyfta dom mot taket. Jo det går en bit om jag har armarna kraftigt böjda, kan absolut inte sträcka på dom knäppta bakom ryggen. Vet inte varför jag är så kass på det, men övning ger väl färdighet.... Tycker inte jag har dålig hållning med kutrygg och framåtaxlar, men man kan tydligen ha problem med det ändå...
CITAT (stina @ 17-01-2007, 21:07) CITAT (LadyG @ 17-01-2007, 22:01) Dra i rumpan? Gissa om jag tänkte fel när det gällde i vilken riktning man skulle dra innan jag hann läsa klart meningen :lol: Bakåt står det, inte isär :lol: *fnissar våldsamt* Ja, jisses vad fel det blev, jag måste lära mig att läsa klart innan jag börjar dra slutsatser Själva rörelsen blir bättre, det håller jag med om. Jag tror dessutom att det tar lite bättre på baksida lår, om jag inte är helt ute och snurrar. Sära på rumpan så att du får bra markkontakt trodde du alltså....  Ja det borde ta mer på baksida lår eftersom baken liksom åker där den ska vara alltså bak. LOL Ja så kan man också se på saken CITAT (stina @ 17-01-2007, 21:10) Apropå stretching så finns det en där jag är fullständigt värdelös (finns många, men en är jag grymt kass på). Det är den där man ska knäppa händerna bakom ryggen, böja sig framåt och föra upp armarna mot taket. Jag som knappt kan knäppa händerna bakom ryggen och än mindre lyfta dom mot taket. Jo det går en bit om jag har armarna kraftigt böjda, kan absolut inte sträcka på dom knäppta bakom ryggen. Vet inte varför jag är så kass på det, men övning ger väl färdighet.... Tycker inte jag har dålig hållning med kutrygg och framåtaxlar, men man kan tydligen ha problem med det ändå... Det hållet har jag aldrig försökt knyta ihop mig på innan! Det kunde jag inte göra speciellt bra, det sträcker i alla möjliga ligament och senor  Dagens promenixer och strapatser avslutades med en timme cykel, kunde ju inte hoppa över långpasset idag bara för att jag gått sveavägen upp och snurrat i stan i vad som kändes som en evighet (4 timmar känns så när man inte vilar benen). Mina ben kommer inte vara glada imrogon på ju-jutsun...
Farbror Blå
18-01-2007, 08:59
CITAT (anna_rispan @ 17-01-2007, 14:07) Jag tro att allt från naturen är nyttigt. Alltså är tårta också nyttigt. Vete är nyttigt. Grädde är nyttigt. Frukt är nyttigt. Socker är nyttigt. Men jag äter inte tårta varje dag för det. Tårta blir nästan bara när det är födelsedagskalas. Eller som nu när frysen pajade och tårtbotten hade tinat.  Äsch, frysen pajat? trist! Och du ringde inte oss odlaiter och bjöd???
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2007, 08:59) CITAT (anna_rispan @ 17-01-2007, 14:07) Jag tro att allt från naturen är nyttigt. Alltså är tårta också nyttigt. Vete är nyttigt. Grädde är nyttigt. Frukt är nyttigt. Socker är nyttigt.
Men jag äter inte tårta varje dag för det. Tårta blir nästan bara när det är födelsedagskalas. Eller som nu när frysen pajade och tårtbotten hade tinat. :rolleyes: Äsch, frysen pajat? trist! Och du ringde inte oss odlaiter och bjöd???  Attans, tårta som är så gott!
anna_rispan
18-01-2007, 10:33
Till alla tårtsugna: Jag la ju ut hintar ju!! Ni får väl vara uppmärksamma??  Men ni har fler chanser. Jag fyller på sommaren...
Farbror Blå
18-01-2007, 11:17
anna_rispan
18-01-2007, 11:30
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2007, 11:17) jag skojar inte
CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 11:30) CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2007, 11:17) jag skojar inte Du vet att du kommer att få slut på tårta, kakor och kaffe?  Cyklade imorse, men det var otroligt tungt efter gårdagens äventyr. Aj, så trött i benen jag är! Imorgon är det tack och lov vilodag.
anna_rispan
18-01-2007, 12:29
CITAT (LadyG @ 18-01-2007, 12:11) Du vet att du kommer att få slut på tårta, kakor och kaffe?  Det beror väl på hur många jag släpper hit och om jag vet hur många som kommer. Kakor ska ätas upp. Inte ligga för prydnad. Bra jobbat med träningen!!!
CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 12:29) CITAT (LadyG @ 18-01-2007, 12:11) Du vet att du kommer att få slut på tårta, kakor och kaffe?  Det beror väl på hur många jag släpper hit och om jag vet hur många som kommer. Kakor ska ätas upp. Inte ligga för prydnad. Bra jobbat med träningen!!! Somliga av oss har oväntad kapacitet  Tack, det riktiga eldprovet återstår dock - 1½ timme ju-jutsu
Biggan_
18-01-2007, 13:28
CITAT (Farbror Blå @ 17-01-2007, 12:21) aha, en godisråtta bland odlaiterna?? Vi har pratat om att unna sej det där man gillar, ett glas vin, coca cola, smågodis eller vad det nu kan vara och då är ju regeln att inteäta/dricka det där ofta utan bara ibland så det just blir att man unnar sej. Undantagen förstör inte, så länge dom inte blir regel  Så klokt resonerat farbrorn! Själv har jag godisdag på lördagarna, och faktiskt så lyckas jag glömma bort den ibland! För övrigt försöker jag också äta förståndigare nu och mindre portioner. Jag var en riktig soptunna innan, om det blev något över när vi ätit så åt jag upp det som var kvar för jag tyckte det var synd att slänga det! Nu lagar jag mindre portioner och så kan man hellre äta något extra grönt om man inte blir mätt eller ta en frukt till efterrätt. Läsk och saft har ersatts av kolsyrat vatten och sockret i kaffet är bytt mot sacketter. Creme fraichen i såser är bytt mot Turkisk naturell kokbar yoghurt. Små, små steg och det verkar göra nytta, då tillsammans med träningen förstås = -7kilo sedan mitten av augusti.
Nu har jag varit och tränat. Kom lite tidigt till gymmet så jag körde 20 min uppvärmning på löpbandet i form av powerwalk i uppförsbacke. Sen var det 1 timme boxning. Himlans så jobbigt!!! Men kul. En sju jäklars konditionsträning kombinerat med armträning är det. Svetten sprutar. Men det gör gott..... Sen var det 1 timme poweryoga. Ny tränare (igen) men hon var kanonbra. Fick veta att vi ska ha henne nu ända tills ordinarie tränaren kan börja köra igen och det känns bra. Hon hade så himla skönt upplägg, väldigt lik den ordinarie tränaren. Vi fick stå länge, länge i jobbiga mjölksyreskapande ställningar. Allt gick långsamt, lugnt och hon hade jätteskön musik. Mörkt i salen och tända ljus. Efteråt hasar alla ur salen som zombies med inåtvända blickar. Kanongott!!!
Farbror Blå
18-01-2007, 14:11
CITAT (stina @ 18-01-2007, 14:01) Nu har jag varit och tränat. Kom lite tidigt till gymmet så jag körde 20 min uppvärmning på löpbandet i form av powerwalk i uppförsbacke. Sen var det 1 timme boxning. Himlans så jobbigt!!! Men kul. En sju jäklars konditionsträning kombinerat med armträning är det. Svetten sprutar. Men det gör gott..... Sen var det 1 timme poweryoga. Ny tränare (igen) men hon var kanonbra. Fick veta att vi ska ha henne nu ända tills ordinarie tränaren kan börja köra igen och det känns bra. Hon hade så himla skönt upplägg, väldigt lik den ordinarie tränaren. Vi fick stå länge, länge i jobbiga mjölksyreskapande ställningar. Allt gick långsamt, lugnt och hon hade jätteskön musik. Mörkt i salen och tända ljus. Efteråt hasar alla ur salen som zombies med inåtvända blickar. Kanongott!!!  Hur ser armarna ut nu då? *nyfiken*
I måndags startade mitt "nya sunda liv" efter förlossningen!  Vi får se hur det går. Jag är en obotlig godisgris och det var flera månader sedan jag rörde på mig nu (tung graviditet på slutet). Har införskaffat en roddmaskin, hoppas att det ger resultat. Har kommit igång med ridningen också, gud vad skönt det är att komma ut!  Jag har minst 7 kg - gärna 10 kg - som ska bort.
Farbror Blå
18-01-2007, 14:42
CITAT (Stussi @ 18-01-2007, 14:38) I måndags startade mitt "nya sunda liv" efter förlossningen!  Vi får se hur det går. Jag är en obotlig godisgris och det var flera månader sedan jag rörde på mig nu (tung graviditet på slutet). Har införskaffat en roddmaskin, hoppas att det ger resultat. Har kommit igång med ridningen också, gud vad skönt det är att komma ut!  Jag har minst 7 kg - gärna 10 kg - som ska bort. prata med ´Norrbottensmagdis, hon verkar kunna det där om hur man går ner snabbt efter..
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2007, 14:42) CITAT (Stussi @ 18-01-2007, 14:38) I måndags startade mitt "nya sunda liv" efter förlossningen!  Vi får se hur det går. Jag är en obotlig godisgris och det var flera månader sedan jag rörde på mig nu (tung graviditet på slutet). Har införskaffat en roddmaskin, hoppas att det ger resultat. Har kommit igång med ridningen också, gud vad skönt det är att komma ut!  Jag har minst 7 kg - gärna 10 kg - som ska bort. prata med ´Norrbottensmagdis, hon verkar kunna det där om hur man går ner snabbt efter..  Ja, jag kanske ska fråga henne om tips!  Mina 10 kg verkar vara väldigt envisa!
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2007, 14:42) CITAT (Stussi @ 18-01-2007, 14:38) I måndags startade mitt "nya sunda liv" efter förlossningen!  Vi får se hur det går. Jag är en obotlig godisgris och det var flera månader sedan jag rörde på mig nu (tung graviditet på slutet). Har införskaffat en roddmaskin, hoppas att det ger resultat. Har kommit igång med ridningen också, gud vad skönt det är att komma ut!  Jag har minst 7 kg - gärna 10 kg - som ska bort. prata med ´Norrbottensmagdis, hon verkar kunna det där om hur man går ner snabbt efter..   Det är mest anlag i mitt fall...har ju inte tränat nåt alls. Förutom promenader vid dagishämtning då jag drar vagnen framför mig och snowracern bakom. Inte ha tid att äta eller sova är nog inte heller nåt bra sätt att gå ner i vikt på. Roddmaskin skulle jag gärna haft hemma men det blir så mkt prylar. Vill ha en källare där jag kan inreda ett hemmagym.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2007, 14:48) CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2007, 14:42) CITAT (Stussi @ 18-01-2007, 14:38) I måndags startade mitt "nya sunda liv" efter förlossningen!  Vi får se hur det går. Jag är en obotlig godisgris och det var flera månader sedan jag rörde på mig nu (tung graviditet på slutet). Har införskaffat en roddmaskin, hoppas att det ger resultat. Har kommit igång med ridningen också, gud vad skönt det är att komma ut!  Jag har minst 7 kg - gärna 10 kg - som ska bort. prata med ´Norrbottensmagdis, hon verkar kunna det där om hur man går ner snabbt efter..   Det är mest anlag i mitt fall...har ju inte tränat nåt alls. Förutom promenader vid dagishämtning då jag drar vagnen framför mig och snowracern bakom. Inte ha tid att äta eller sova är nog inte heller nåt bra sätt att gå ner i vikt på. Roddmaskin skulle jag gärna haft hemma men det blir så mkt prylar. Vill ha en källare där jag kan inreda ett hemmagym.  Har har vi dåligt med sånna anlag!  Promenader blir det ju med vagnen förstås. Men tyvärr så är jag hungrig dygnet runt (utan att överdriva, jag kan vakna mitt i natten och vara hungrig) men from i måndags har jag bättrat mig lite. Fast jag ammar fortfarande så man får väl skylla på det då!  Vi har stält in roddmaskinen i kontoret så länge. Fast en källare med eget hemmagym skulle inte vara helt fel förstås.
Jag blir hungrigast framåt kvällen...förmodligen för att kroppen vill kompensera för näringsbristen då. jag kan ju inte påstå att jag äter nyttigt heller utan det är helt o hållet naturen som gjort att jag är smal...men jag hade inte gått ner så mycket som jag var rädd för iaf.  vågade knappt väga mig nyss men jag stod kvar på samma som innan graviditeten.
Oj, önskar att jag gjorde det också! Väger 65 kg nu och cirka 56 kg innan graviditeten.
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2007, 15:11) CITAT (stina @ 18-01-2007, 14:01) Nu har jag varit och tränat.
Kom lite tidigt till gymmet så jag körde 20 min uppvärmning på löpbandet i form av powerwalk i uppförsbacke. Sen var det 1 timme boxning. Himlans så jobbigt!!! Men kul. En sju jäklars konditionsträning kombinerat med armträning är det. Svetten sprutar. Men det gör gott..... :rolleyes:
Sen var det 1 timme poweryoga. Ny tränare (igen) men hon var kanonbra. Fick veta att vi ska ha henne nu ända tills ordinarie tränaren kan börja köra igen och det känns bra. Hon hade så himla skönt upplägg, väldigt lik den ordinarie tränaren. Vi fick stå länge, länge i jobbiga mjölksyreskapande ställningar. Allt gick långsamt, lugnt och hon hade jätteskön musik. Mörkt i salen och tända ljus. Efteråt hasar alla ur salen som zombies med inåtvända blickar. Kanongott!!! :rolleyes: Hur ser armarna ut nu då? *nyfiken* Vibrerande minst sagt!
CITAT (Stussi @ 18-01-2007, 15:52) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2007, 14:48) CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2007, 14:42) CITAT (Stussi @ 18-01-2007, 14:38) I måndags startade mitt "nya sunda liv" efter förlossningen!  Vi får se hur det går. Jag är en obotlig godisgris och det var flera månader sedan jag rörde på mig nu (tung graviditet på slutet). Har införskaffat en roddmaskin, hoppas att det ger resultat. Har kommit igång med ridningen också, gud vad skönt det är att komma ut!  Jag har minst 7 kg - gärna 10 kg - som ska bort. prata med ´Norrbottensmagdis, hon verkar kunna det där om hur man går ner snabbt efter..   Det är mest anlag i mitt fall...har ju inte tränat nåt alls. Förutom promenader vid dagishämtning då jag drar vagnen framför mig och snowracern bakom. Inte ha tid att äta eller sova är nog inte heller nåt bra sätt att gå ner i vikt på. Roddmaskin skulle jag gärna haft hemma men det blir så mkt prylar. Vill ha en källare där jag kan inreda ett hemmagym.  Har har vi dåligt med sånna anlag!  Promenader blir det ju med vagnen förstås. Men tyvärr så är jag hungrig dygnet runt (utan att överdriva, jag kan vakna mitt i natten och vara hungrig) men from i måndags har jag bättrat mig lite. Fast jag ammar fortfarande så man får väl skylla på det då!  Vi har stält in roddmaskinen i kontoret så länge. Fast en källare med eget hemmagym skulle inte vara helt fel förstås. Stussi: Jag tycker att du så länge du ammar ska: Äta när du är hungrig Motionera Skippa godiset Att börja dra ner på maten innan du slutat amma tror jag inte är någon bra idé, däremot tänka på vad du stoppar i dig. Hälsar Stina
Jag kan ju fuska lite o väga mig tillsammans med Lillemannen i bärselen...då väger vi 52,1 kg.
anna_rispan
18-01-2007, 15:46
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2007, 15:37) Jag kan ju fuska lite o väga mig tillsammans med Lillemannen i bärselen...då väger vi 52,1 kg.  shit! du måste vara liten som en myra...
Nej men halledudane! Jag väger 54 kg och jag är INTE stor! (163 cm över marken når jag).
/Stina
Jag är 164 lång...o jag är mycket tunt byggd. Jag kan gömma mig bakom en björk.  Stina, du har väl så mycket muskler o de väger ju en del.  just nu är jag inte särskilt muskulös heller.
CITAT (stina @ 18-01-2007, 15:36) CITAT (Stussi @ 18-01-2007, 15:52) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2007, 14:48) CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2007, 14:42) CITAT (Stussi @ 18-01-2007, 14:38) I måndags startade mitt "nya sunda liv" efter förlossningen!  Vi får se hur det går. Jag är en obotlig godisgris och det var flera månader sedan jag rörde på mig nu (tung graviditet på slutet). Har införskaffat en roddmaskin, hoppas att det ger resultat. Har kommit igång med ridningen också, gud vad skönt det är att komma ut!  Jag har minst 7 kg - gärna 10 kg - som ska bort. prata med ´Norrbottensmagdis, hon verkar kunna det där om hur man går ner snabbt efter..   Det är mest anlag i mitt fall...har ju inte tränat nåt alls. Förutom promenader vid dagishämtning då jag drar vagnen framför mig och snowracern bakom. Inte ha tid att äta eller sova är nog inte heller nåt bra sätt att gå ner i vikt på. Roddmaskin skulle jag gärna haft hemma men det blir så mkt prylar. Vill ha en källare där jag kan inreda ett hemmagym.  Har har vi dåligt med sånna anlag!  Promenader blir det ju med vagnen förstås. Men tyvärr så är jag hungrig dygnet runt (utan att överdriva, jag kan vakna mitt i natten och vara hungrig) men from i måndags har jag bättrat mig lite. Fast jag ammar fortfarande så man får väl skylla på det då!  Vi har stält in roddmaskinen i kontoret så länge. Fast en källare med eget hemmagym skulle inte vara helt fel förstås. Stussi: Jag tycker att du så länge du ammar ska: Äta när du är hungrig Motionera Skippa godiset Att börja dra ner på maten innan du slutat amma tror jag inte är någon bra idé, däremot tänka på vad du stoppar i dig. Hälsar Stina  Ja, jag måste börja att tänka på vad jag stoppar i mig!  Det är det där mellan måltiderna som är värst. Godis har jag lyckas avstå ett par veckor nu faktiskt med ett litet återfall på julafton och nyårsafton!  Så jag är ganska nöjd ändå!
Magdis: Jag är nog inte lika kvinnligt smal som du är....  Har ju sett dej på bild och jag har liksom mer "karlkropp" än vad du har tror jag. Det är nog viktskillnaden det.... Stussi: Ja men det är väl jätteduktigt (jul och nyår har alla dispens!  )
Jag känner mig som värsta barba-mamma här (160 och 72kg) Fast jag har faktiskt tappat från 81 till vad jag väger nu (ni skulle sett mig innan jag började träna!), och det jag gör är i princip att äta mycket grönsaker, grovt bröd och annat som mättar bra utan att ge förmycket energi. Jag väljer helst bort pasta eftersom det ger mycket energi utan att ge så mycket näring. Potatis däremot, kokt eller råstekt går bra, det är rikt på det mesta (även energi så man för passa sig lite). rotsaksreceptet Stina lade in i receptdelen är suveränt, för det kan man äta sig mätt på utan att behöva bekymra sig så mycket. Godis tillåter jag mig på lördagarna. Som när jag var liten.  Mycket rent kött, gärna utan fett. Mättar bra och ger mycket mineraler och annat man behöver. Mager fisk och kyckling går ner också, i stora mängder. Men framför allt så konditionstränar jag så gott som varenda dag, promenader, cykla, gå i trappor, gå till affären istället för att ta bussen etc. Det gör nog mer i längden tror jag. Lycka till stussi, jag hejjar på dig!
Jag vet att meningarna går isär om huruvida havregrynsgröt är ätbart eller ej, men Fredrik Paulin hävdar att en tallrik fiberhavregrynsgröt på morgonen sänker GI-värdet på allt man sedan äter under dagen. Jag äter det numera varje morgon med ett par matskedar vetegroddar i. Vetegroddar är proteinrikt och nyttigt.  Två kapslar omega-3 ingår också i min frukost. Keso äter jag också mycket, en burk om dagen brukar det bli. Mycket frukt. I natt var jag uppe och rotade i kylskåpet. Hittade ett paket skinka vars innehåll raskt halverades. Jag vaknar alltså hungrig ibland på nätterna vilket jag tolkar som att jag ätit för dåligt dagen innan. Aja, baja mej!!! LadyG: Du är absolut INTE någon barba-mamma heller! Däremot jädrigt muskulös så det så. Och jag vet för jag har ju sett dej tom utan kläder!
CITAT (stina @ 18-01-2007, 20:17) Jag vet att meningarna går isär om huruvida havregrynsgröt är ätbart eller ej, men Fredrik Paulin hävdar att en tallrik fiberhavregrynsgröt på morgonen sänker GI-värdet på allt man sedan äter under dagen. Jag äter det numera varje morgon med ett par matskedar vetegroddar i. Vetegroddar är proteinrikt och nyttigt.  Två kapslar omega-3 ingår också i min frukost. Keso äter jag också mycket, en burk om dagen brukar det bli. Mycket frukt. I natt var jag uppe och rotade i kylskåpet. Hittade ett paket skinka vars innehåll raskt halverades. Jag vaknar alltså hungrig ibland på nätterna vilket jag tolkar som att jag ätit för dåligt dagen innan. Aja, baja mej!!! LadyG: Du är absolut INTE någon barba-mamma heller! Däremot jädrigt muskulös så det så. Och jag vet för jag har ju sett dej tom utan kläder!  Fullkornshavregryn i lättfil eller lättyohurt går bra, om jag har banan hemma eller något naturligt sött. Fast grönt klarar jag inte, förstår inte hur du lyckas få ner det. Fast jag har lovat att jag ska bli duktigare på frukost i takt med att jag justerar mina vanor iövrigt - kan du kan jag. Fast en sak i taget. Tills vidare är jag nöjd med att jag kan dricka något annat än vatten om mornarna. Just det ja, keso och en skiva skinka eller kalkon till mellis - det får jag ju inte glömma. Keso mini vänjer man sig snabbt vid och det håller en på gott humör tills nästa mål. Är det någon som har muskler så är det du och dina muskler är snygga och inte överdragna med en massa onödigt fett - och jag vet det av exakt samma anledning!
CITAT (LadyG @ 18-01-2007, 19:35) Lycka till stussi, jag hejjar på dig! Tack!!
CITAT (stina @ 18-01-2007, 20:17) LadyG: Du är absolut INTE någon barba-mamma heller! Däremot jädrigt muskulös så det så. Och jag vet för jag har ju sett dej tom utan kläder!  Nä, jag säger detsamma, har ju sett Lady G på bild och det är ju bara muskler där!  Orkar man göra benböj med maken på ryggen så är man minsann stark.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2007, 23:27) CITAT (stina @ 18-01-2007, 20:17) LadyG: Du är absolut INTE någon barba-mamma heller! Däremot jädrigt muskulös så det så. Och jag vet för jag har ju sett dej tom utan kläder! :rolleyes: Nä, jag säger detsamma, har ju sett Lady G på bild och det är ju bara muskler där!  Orkar man göra benböj med maken på ryggen så är man minsann stark. Tack vad snälla ni är Har haft en lite surig dag eftersom jag inte kunnat träna, jag känner mig så onyttig då - och då förvandlas jag genast till en saccosäck inbillar jag mig. Det går över när jag sovit på saken. En gång i tiden såg jag verkligen ut som en saccosäck, fullständigt otränad och både bred och rund på alla möjliga håll. Den självbilden är svår att bli av med, mycket svårare än man kan tro.
CITAT (LadyG @ 18-01-2007, 21:27) Är det någon som har muskler så är det du och dina muskler är snygga och inte överdragna med en massa onödigt fett - och jag vet det av exakt samma anledning!  Puss på nosen! Idag står löpträning på schemat - 1 mil på löpbandet. Känner faktiskt av träningen från igår, får se om jag orkar 1 mil eller ska nöja mej med 5 km idag. Får känna hur det känns när jag står där - Orsa kompani lovar ingenting bestämt....
anna_rispan
19-01-2007, 09:16
Hej på er! I dag ska jag till Friskis o Svettis o betala medlemsavgift och jogga på löpbandet. Känner mest för det. Inte så jättesugen på att köra styrketräning i dag. Kanske kör nåt för armarna....Hmm.
CITAT (anna_rispan @ 19-01-2007, 10:16) Hej på er! I dag ska jag till Friskis o Svettis o betala medlemsavgift och jogga på löpbandet. Känner mest för det. Inte så jättesugen på att köra styrketräning i dag. Kanske kör nåt för armarna....Hmm. Lycka till Anna!!!  Sjunger *Det ska va gött å träna, annars kan det kvitta...*
Farbror Blå
19-01-2007, 09:49
CITAT (stina @ 18-01-2007, 16:28) Nej men halledudane! Jag väger 54 kg och jag är INTE stor! (163 cm över marken når jag).
/Stina Jag är 180 lång och väger 70 och då är jag en lättviktare bland karlarna.. Magdis och stina är småkryp ju
Fizzgigg
19-01-2007, 10:44
CITAT (Farbror Blå @ 19-01-2007, 09:49) CITAT (stina @ 18-01-2007, 16:28) Nej men halledudane! Jag väger 54 kg och jag är INTE stor! (163 cm över marken når jag).
/Stina Jag är 180 lång och väger 70 och då är jag en lättviktare bland karlarna.. Magdis och stina är småkryp ju Jag kan faktiskt matcha det. Jag är 181 cm och har, efter att jag började träna, blivit smalare runt midjan, fått bredare axlar och gått upp till drygt 64 kilo. Tidigare vägde jag runt 59-60. "Vandrande pinne" kommer i åtanke.
CITAT (Fizzgigg @ 19-01-2007, 10:44) CITAT (Farbror Blå @ 19-01-2007, 09:49) CITAT (stina @ 18-01-2007, 16:28) Nej men halledudane! Jag väger 54 kg och jag är INTE stor! (163 cm över marken når jag).
/Stina Jag är 180 lång och väger 70 och då är jag en lättviktare bland karlarna.. Magdis och stina är småkryp ju Jag kan faktiskt matcha det. Jag är 181 cm och har, efter att jag började träna, blivit smalare runt midjan, fått bredare axlar och gått upp till drygt 64 kilo. Tidigare vägde jag runt 59-60. "Vandrande pinne" kommer i åtanke.  Nja, det var väl att överdriva kanske men när du gick ner till 59 såg du inte riktigt hälsosam ut fast det kan ju ha berott på lunginflammationen kanske?
Fizzgigg
19-01-2007, 11:06
CITAT (LadyG @ 19-01-2007, 10:59) CITAT (Fizzgigg @ 19-01-2007, 10:44) Jag kan faktiskt matcha det. Jag är 181 cm och har, efter att jag började träna, blivit smalare runt midjan, fått bredare axlar och gått upp till drygt 64 kilo. Tidigare vägde jag runt 59-60. "Vandrande pinne" kommer i åtanke. :) Nja, det var väl att överdriva kanske men när du gick ner till 59 såg du inte riktigt hälsosam ut fast det kan ju ha berott på lunginflammationen kanske? Iofs gjorde lunginflammationen i kombination med luftvägsinfektion inte saken bättre, men för tre-fyra år sedan låg jag på den vikten fast jag var helt frisk.
CITAT (Fizzgigg @ 19-01-2007, 11:06) CITAT (LadyG @ 19-01-2007, 10:59) CITAT (Fizzgigg @ 19-01-2007, 10:44) Jag kan faktiskt matcha det. Jag är 181 cm och har, efter att jag började träna, blivit smalare runt midjan, fått bredare axlar och gått upp till drygt 64 kilo. Tidigare vägde jag runt 59-60. "Vandrande pinne" kommer i åtanke.  Nja, det var väl att överdriva kanske men när du gick ner till 59 såg du inte riktigt hälsosam ut fast det kan ju ha berott på lunginflammationen kanske? Iofs gjorde lunginflammationen i kombination med luftvägsinfektion inte saken bättre, men för tre-fyra år sedan låg jag på den vikten fast jag var helt frisk. Mjo, men då hade du mer kroppsfett och mindre muskelr, dvs större volym för mindre vikt.
Fizzgigg
19-01-2007, 11:12
CITAT (LadyG @ 19-01-2007, 11:07) CITAT (Fizzgigg @ 19-01-2007, 11:06) CITAT (LadyG @ 19-01-2007, 10:59) CITAT (Fizzgigg @ 19-01-2007, 10:44) Jag kan faktiskt matcha det. Jag är 181 cm och har, efter att jag började träna, blivit smalare runt midjan, fått bredare axlar och gått upp till drygt 64 kilo. Tidigare vägde jag runt 59-60. "Vandrande pinne" kommer i åtanke.  Nja, det var väl att överdriva kanske men när du gick ner till 59 såg du inte riktigt hälsosam ut fast det kan ju ha berott på lunginflammationen kanske? Iofs gjorde lunginflammationen i kombination med luftvägsinfektion inte saken bättre, men för tre-fyra år sedan låg jag på den vikten fast jag var helt frisk. Mjo, men då hade du mer kroppsfett och mindre muskelr, dvs större volym för mindre vikt. Japp. Nu är jag smalare, har mer muskler (som dessutom syns lite), är mer vältränad och har bättre kroppsform. Plus att jag har lärt med klättra på väggar och kasta folk. Inte många nackdelar där inte.
CITAT (Fizzgigg @ 19-01-2007, 11:12) CITAT (LadyG @ 19-01-2007, 11:07) CITAT (Fizzgigg @ 19-01-2007, 11:06) CITAT (LadyG @ 19-01-2007, 10:59) CITAT (Fizzgigg @ 19-01-2007, 10:44) Jag kan faktiskt matcha det. Jag är 181 cm och har, efter att jag började träna, blivit smalare runt midjan, fått bredare axlar och gått upp till drygt 64 kilo. Tidigare vägde jag runt 59-60. "Vandrande pinne" kommer i åtanke.  Nja, det var väl att överdriva kanske men när du gick ner till 59 såg du inte riktigt hälsosam ut fast det kan ju ha berott på lunginflammationen kanske? Iofs gjorde lunginflammationen i kombination med luftvägsinfektion inte saken bättre, men för tre-fyra år sedan låg jag på den vikten fast jag var helt frisk. Mjo, men då hade du mer kroppsfett och mindre muskelr, dvs större volym för mindre vikt. Japp. Nu är jag smalare, har mer muskler (som dessutom syns lite), är mer vältränad och har bättre kroppsform. Plus att jag har lärt med klättra på väggar och kasta folk. Inte många nackdelar där inte.  Det är inte många nackdelar med att träna Den enda jag kan komma på är träningsvärk, och det är bra trevligt i små mängder.
anna_rispan
19-01-2007, 11:22
Hej igen på er! Måste erkänna att jag funderade just på vad LadyGs man kunde väga. Försökte göra jämföra mig med sambon på ryggen i benböj!!! Det hade inte gått för min sambo väger bra mycket mer än mig. Du är jättestark LadyG!!Nyss hemkommen från gymmet. Testade min kondis, typ. Bestämde mig för att se vad min tid skulle bli på 2,5 km. Det blev 20,05 minuter! Hade jag spurtat lite tidigare hade jag kunnat haft 20 minuter jämnt som utgångspunkt ju!! Gick ju iallafall lite snabbare än att gå det snabbaste jag kan på samma sträcka så....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|