|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
Har tränat flitigt även om jag inte kunnat redovisa träningen här, mycket cykel t ex. I måndags tangerade jag personbästa, 31kg i militärpress med fri stång. Annars rullar det på efter instruktörsutbildningen i helgen, fick chansen att testa lite teorier på gruppen och det gick ganska bra. Fast man blir ju inte så svettig själv som instruktör, men man lär sig en massa annat
Hej på er! Jag har också tränat flitigt faktiskt, tills igår.... Har tyvärr överansträngt axlarna och fått muskelinflammation så från och med igår har jag en veckas träningsförbud och en Voltarenkur... Inte så kuligt Hoppas det är riktigt bra med er andra träningstokar!!!!
Krya på dig Stina, och sköt om din axel!
CITAT (LadyG @ 28-02-2007, 12:17)  Krya på dig Stina, och sköt om din axel! Yyyyyyl - abstinenser redan....
Biggan_
28-02-2007, 10:37
CITAT (stina @ 28-02-2007, 10:20)  Yyyyyyl - abstinenser redan....  Stackars Stina!  Krya på dej!
CITAT (Birgitta P @ 28-02-2007, 12:37)  Stackars Stina!  Krya på dej!  Tack Birgitta!!! Det ska nog bli bra om jag kan hålla mej och vila ordentligt. (MÅSTE bara klättra lite på lördag, ska bla förhoppningsvis få mitt tillstånd att få säkra då....) Åsså några små klättringar med LadyG & Fizzgigg - bara prova liiiiiite....
CITAT (stina @ 28-02-2007, 10:39)  Tack Birgitta!!! Det ska nog bli bra om jag kan hålla mej och vila ordentligt. (MÅSTE bara klättra lite på lördag, ska bla förhoppningsvis få mitt tillstånd att få säkra då....) Åsså några små klättringar med LadyG & Fizzgigg - bara prova liiiiiite....  Klart du kommer att klara uppklättringen och teoriprovet! Du måste ju testa ditt nya tillstånd också ju, gäller i alla sveriges klätterhallar också
Biggan_
28-02-2007, 10:58
CITAT (stina @ 28-02-2007, 10:39)  Tack Birgitta!!! Det ska nog bli bra om jag kan hålla mej och vila ordentligt. (MÅSTE bara klättra lite på lördag, ska bla förhoppningsvis få mitt tillstånd att få säkra då....) Åsså några små klättringar med LadyG & Fizzgigg - bara prova liiiiiite....   Var försiktig! Annars kanske det tar längre tid att läka!
CITAT (Birgitta P @ 28-02-2007, 12:58)   Var försiktig! Annars kanske det tar längre tid att läka! Lovar!
CITAT (stina @ 28-02-2007, 11:26)  Lovar!  Cool bild!!!
CITAT (stina @ 28-02-2007, 13:26)  Lovar!  Tackar och bockar! Nu var det lättare att byta bild minsann än i gamla forumet!
Lena i Torslanda
28-02-2007, 13:33
Stackars dig Stina! Hopps att du återhämtar dig snabbt. Du får köra varsamt med plankan Jag försökte med din plankträning - körde 1 minut vanlig och 30 sek på varje sida och fortsatte så - efter 6 minuter var jag ganska slut ska jag säga men det var faktiskt rätt kul att göra på det sättet. Ska fortsätta och se om jag kan uppnå dina 10 min
CITAT (Lena i Torslanda @ 28-02-2007, 15:33)  Stackars dig Stina! Hopps att du återhämtar dig snabbt. Du får köra varsamt med plankan Jag försökte med din plankträning - körde 1 minut vanlig och 30 sek på varje sida och fortsatte så - efter 6 minuter var jag ganska slut ska jag säga men det var faktiskt rätt kul att göra på det sättet. Ska fortsätta och se om jag kan uppnå dina 10 min Lycka till, men akta axlarna!!!! Tror det är en av bovarna....
Det finns en klar risk att man överanstränger sig varje gång man lägger om sitt träningsschema, det måste man komma ihåg. Risken för överträning finns ju alltid, men den är större när man ökar träningsdosen eller byter träning.
Det borde jag tänkt på, och varnat för, tidigare!
CITAT (LadyG @ 28-02-2007, 23:15)  Det finns en klar risk att man överanstränger sig varje gång man lägger om sitt träningsschema, det måste man komma ihåg. Risken för överträning finns ju alltid, men den är större när man ökar träningsdosen eller byter träning.
Det borde jag tänkt på, och varnat för, tidigare! Ja, men jag borde ju tänkt på det själv min idiot! Möten hela dan idag nästan så idag hinner jag i alla fall inte ha så mycket abstinens....
CITAT (stina @ 01-03-2007, 08:55)  Ja, men jag borde ju tänkt på det själv min idiot! Möten hela dan idag nästan så idag hinner jag i alla fall inte ha så mycket abstinens.... Vi får spöa upp varandra helt enkelt och hjälpas åt att komma ihåg det till nästa gång scheman ska bytas och göras om. Tur i oturen att mötena hamnade som de gjorde  Idag ska det cyklas och tränas ju-jutsu
CITAT (LadyG @ 01-03-2007, 13:25)  Vi får spöa upp varandra helt enkelt och hjälpas åt att komma ihåg det till nästa gång scheman ska bytas och göras om. Tur i oturen att mötena hamnade som de gjorde  Idag ska det cyklas och tränas ju-jutsu  Visst - vi vaktar varandra! Ha´t så himla kul på cykeln och med ju-jutsun!!! jag kommer just från lunch - var ute en sväng och klämde på träningskläder i affären. Suck.....
Hittade du något snyggt? Själv lunchcyklade jag 30 minuter, 12 kilometer. inget vråltempo, bara lite för att hålla mig i rörelse, jag vill orka med ju-jutsun ikväll
CITAT (LadyG @ 01-03-2007, 16:16)  Hittade du något snyggt? Själv lunchcyklade jag 30 minuter, 12 kilometer. inget vråltempo, bara lite för att hålla mig i rörelse, jag vill orka med ju-jutsun ikväll  Jadå, mycket snyggt men jag handlade inget. Låter skönt med en lugn lunchcykling. Suck.....
CITAT (stina @ 01-03-2007, 14:35)  Jadå, mycket snyggt men jag handlade inget.
Låter skönt med en lugn lunchcykling. Suck..... Oj oj oj, nu har du abstinens! Du tycker väl inte om att cykla på motionscykel heller??
CITAT (LadyG @ 01-03-2007, 16:52)  Oj oj oj, nu har du abstinens! Du tycker väl inte om att cykla på motionscykel heller?? Vad f-n som helst skulle duga nu! Jaaaaa, det har jag!!!
Lena i Torslanda
01-03-2007, 15:01
Var på ett roligt pass igår. Testade Body combat för första gången! Golvträning utan partner och inga redskap alls. Massor av box och sparkar koreograferat på ett häftigt sätt. Avslut med armhävningar! Jag var så trött efter passet så jag kände blodsmak i munnen, men roligt var det. Idag känns mina armar alldeles stumma.
CITAT (Lena i Torslanda @ 01-03-2007, 15:01)  Var på ett roligt pass igår. Testade Body combat för första gången! Golvträning utan partner och inga redskap alls. Massor av box och sparkar koreograferat på ett häftigt sätt. Avslut med armhävningar! Jag var så trött efter passet så jag kände blodsmak i munnen, men roligt var det. Idag känns mina armar alldeles stumma. Det låter jätteskoj, lite intervallbetonat och jobbigt  Blir det mer sånt?
Lena i Torslanda
01-03-2007, 15:10
Ska absolut försöka hinna med fler sådana pass, behöver få upp flåset. Det har blivit för mycket styrka nu istället för mix med konditionspass CITAT (stina @ 01-03-2007, 14:54)  Vad f-n som helst skulle duga nu! Jaaaaa, det har jag!!!  Stackars Stina, finns det inget som du kan göra, en rejäl snabb promenad eller vad som helst!
CITAT (stina @ 01-03-2007, 14:54)  Vad f-n som helst skulle duga nu! Jaaaaa, det har jag!!!  Det måste ju gå att göra något åt, så kan du ju inte ha det! En rask promenad som Lena föreslog kanske? CITAT (Lena i Torslanda @ 01-03-2007, 15:10)  Ska absolut försöka hinna med fler sådana pass, behöver få upp flåset. Det har blivit för mycket styrka nu istället för mix med konditionspass Låter perfekt om du gillade det också, det är den bästa träningen
Lite magträning imorgon kanske? Då är jag ledig. Om jag kör ben- och rumplyft och inga sit-ups så vilar ju axlarna helt..... CITAT (Lena i Torslanda @ 01-03-2007, 17:01)  Var på ett roligt pass igår. Testade Body combat för första gången! Golvträning utan partner och inga redskap alls. Massor av box och sparkar koreograferat på ett häftigt sätt. Avslut med armhävningar! Jag var så trött efter passet så jag kände blodsmak i munnen, men roligt var det. Idag känns mina armar alldeles stumma. Låter kanonkul - tur att dom inte har det på mitt gym, då hade det blivit min 7:e aktivitet....
Mage är ju tryggt att köra, benen också och vaderna kan man ju träna. Sen finns ju alltid långpromenader och sådant också, eller smita in på ett gym och köra styrketräning för underkropp i maskin om det finns tid för det.
CITAT (LadyG @ 01-03-2007, 18:18)  Mage är ju tryggt att köra, benen också och vaderna kan man ju träna. Sen finns ju alltid långpromenader och sådant också, eller smita in på ett gym och köra styrketräning för underkropp i maskin om det finns tid för det. Gym tror jag inte det finns tid för, och egentligen får jag ju inte träna alls... Men lite hemträning känns inte så farligt....
CITAT (stina @ 01-03-2007, 16:21)  Gym tror jag inte det finns tid för, och egentligen får jag ju inte träna alls... Men lite hemträning känns inte så farligt.... Glömde det Var så inne på att komma på alternativa lösningar att jag förivrade mig lite
CITAT (LadyG @ 01-03-2007, 18:22)  Glömde det Var så inne på att komma på alternativa lösningar att jag förivrade mig lite  Oh du syndernas fresterska!!!
CITAT (stina @ 01-03-2007, 16:24)  Oh du syndernas fresterska!!!   Va, jag?  Fast du har ju rätt, du ska ju vila imorgon egentligen och spara krutet till lördag
Fizzgigg
01-03-2007, 16:43
CITAT (LadyG @ 01-03-2007, 16:28)   Va, jag? Fast du har ju rätt, du ska ju vila imorgon egentligen och spara krutet till lördag  Du får se det från den ljusa sidan, Stina. Kroppen bygger upp sig under vila, och när du inte har fått motionera på några dagar kommer du att klättra på väggarna.
Ni har så rätt - jag är tramsig!!!
Nu är jag hemma igen efter ett trevligt ju-jutsupass. Jag fick kasta Fizzgigg i backen några gånger och så slog vi och sparkades vi, och försökte vricka handlederna på varandra. Det var jätteskoj!
Fizzgigg
01-03-2007, 22:55
CITAT (LadyG @ 01-03-2007, 22:53)  Nu är jag hemma igen efter ett trevligt ju-jutsupass. Jag fick kasta Fizzgigg i backen några gånger och så slog vi och sparkades vi, och försökte vricka handlederna på varandra. Det var jätteskoj! Det är få saker som är så givande för familjefriden som att sparka, slå och kasta varandra några timmar varje vecka.
CITAT (Fizzgigg @ 01-03-2007, 22:55)  Det är få saker som är så givande för familjefriden som att sparka, slå och kasta varandra några timmar varje vecka.   Håller med, det är jätteroligt  Alla föräldrar borde få träna kampsport med sina barn f ö
Låter härligt och upplyftande för familjefriden med lite "kontrollerad fighting"! Även om jag inte slåss med någon familjemedlem så är det världens bästa för humöret när jag går på mina boxpass. Man får verkligen ut alla aggressioner när man får slå och sparka allt vad tygeln håller. Usch vad jag längtar.... Idag har jag semester, ska pyssla här hemma har jag tänkt. Lite magträning och stretch ska jag smyga in också har jag planerat. Idag ska jag få mina matvanor bedömda av Fredrik Paulun.
Spännande! Hoppas du får bra respons och många goda råd  Idag är det vilodag, kan inte säga att jag ser fram emot det direkt. Känner mig överenergisk av någon anledning, som om jag skulle kunna springa två sjöar runt utan problem.
CITAT (LadyG @ 02-03-2007, 11:02)  Spännande! Hoppas du får bra respons och många goda råd  Idag är det vilodag, kan inte säga att jag ser fram emot det direkt. Känner mig överenergisk av någon anledning, som om jag skulle kunna springa två sjöar runt utan problem. Tack - ja jag undrar vad han kommer att säga... ViloDAG - hut människa - skulle det vara något att klaga över!!!  Äsch, skojade bara - klart du får klaga. Förstår av någon anledning vad du menar. Jag fattar inte hur människor som inte tränar regelbundet överlever. Känner mej som en rutten säck potatis - som en skit rent ut sagt både psykiskt och fysiskt. Arg som ett bi - undrar hur många gånger senaste dagarna som jag fått be arbetskamrater och sambo om ursäkt för mina utbrott. Har skällt ut folk till höger och vänster - det brukar jag verkligen INTE göra, är normalt en väldigt glad och fridsam person! Imorgon får jag ju i alla fall klättra lite....
CITAT (stina @ 02-03-2007, 09:12)  Tack - ja jag undrar vad han kommer att säga... ViloDAG - hut människa - skulle det vara något att klaga över!!!  Äsch, skojade bara - klart du får klaga. Förstår av någon anledning vad du menar. Jag fattar inte hur människor som inte tränar regelbundet överlever. Känner mej som en rutten säck potatis - som en skit rent ut sagt både psykiskt och fysiskt. Arg som ett bi - undrar hur många gånger senaste dagarna som jag fått be arbetskamrater och sambo om ursäkt för mina utbrott. Har skällt ut folk till höger och vänster - det brukar jag verkligen INTE göra, är normalt en väldigt glad och fridsam person! Imorgon får jag ju i alla fall klättra lite.... Jag kan bara skriva under på det. Får jag inte träna blir jag grinig, vaknade med en irriterad morrning idag och det har inte blivit bättre än så länge. Stackars Fizzgigg, det är oftast han som står i skottlinjen och får ta allt mitt dåliga humör. Imorgon blir det klättring!!  Och då ska du ta ditt gröna kort, så spännande!!!
CITAT (LadyG @ 02-03-2007, 11:23)  Jag kan bara skriva under på det. Får jag inte träna blir jag grinig, vaknade med en irriterad morrning idag och det har inte blivit bättre än så länge. Stackars Fizzgigg, det är oftast han som står i skottlinjen och får ta allt mitt dåliga humör. Imorgon blir det klättring!!  Och då ska du ta ditt gröna kort, så spännande!!!  Jaaa - det har du rätt i. Det ska bli kul att få klättra! Nu ska jag rycka upp mej och inte låta mitt dåliga humör förstöra min lediga dag.  Å du får också klättra imorgon LadyG - tänk på och ladda för det idag!
Hej på er! Nu har jag fått mina matvanor bedömda av Fredrik Paulun. Det var kul att höra vad "expertisen säger". Han sa att i stort var det bra, jag äter nyttigt, lagom mycket och lagom ofta. Det han tyckte var att jag skulle försöka få i mej varm mat på lunchen. Inte mycket, men om man tränar så mycket som jag gör så behöver man två varma mål mat om dagen - varm mat tar tydligen kroppen upp bättre... Han tyckte också att jag kunde byta ut Gainomaxen mot en avokado - men jag är allergisk mot det. Ska fråga tränaren på gymmet om något annat alternativ. Klistrar in en av mina matregistrerade dagar om ni vill se.... 06.30 Två koppar kaffe 07.00 1 portion fiberhavregrynsgröt med 1 msk jordgubbssylt, 1 msk rostade solrosfrön. 1 glas lättmjölk. 1 multivitamintablett, 2 kapslar Omega3 09.00 1 kopp kaffe 10.00 1 banan 10.30 1 näve valnötter 11.00-12.30 Styrketräning 13.00 1 Gainomax 13.15 1 stor fruktsallad med grekisk yoghurt, honung och en näve valnötter. 1 fruktjuice med spirulina 15.00 1 kopp kaffe 16.30 1 äpple 18.30 150 gram skalade räkor, 1 stor portion fullkornspasta, 1 msk pesto, sallad+tomat, 1 knäckebrödskiva med Becel, vatte 21.30 ½ burk lättkesella, ½ banan, ½ kiwi, ½ päron, 2 msk cashewnötter Om 20 timmar får jag klättra - jippi!!!!
anna_rispan
02-03-2007, 17:06
Vad roligt att han var mestadels positiv!! Du kan det där alltså.
CITAT (anna_rispan @ 02-03-2007, 19:06)  Vad roligt att han var mestadels positiv!! Du kan det där alltså.  Ja det var kul! Jag var lite nervös för vad han skulle säga om jag ska vara ärlig - kör mycket på känn....
Bra att han var positiv, det var väl iofs det jag väntade mig eftersom jag vet att du har sunda matvanor. Fast jag är osäker på varför du skulle byta din gainomax, den är gjord för ändamålet och ganska praktisk att ha med sig i väskan. Är det nödvändigt att byta den verkligen? Snart är vi tillbaka på Salveo och väggarna
Fizzgigg
03-03-2007, 11:16
CITAT (stina @ 02-03-2007, 09:29)  Jaaa - det har du rätt i. Det ska bli kul att få klättra! Nu ska jag rycka upp mej och inte låta mitt dåliga humör förstöra min lediga dag.  Å du får också klättra imorgon LadyG - tänk på och ladda för det idag!  Stina på väggen:
CITAT (Fizzgigg @ 03-03-2007, 13:16)  Stina på väggen:   Jovisst - väldigt likt i stilen....  Jag får väl använda näsan om inte axeln håller.... LadyG: Nej, jag byter inte ut den, bryr mej inte om vad han säger i den frågan. Han verkar vara lite nästan överdriven i att "man ska bara äta råvaror - göra allt själv". En av dagarna som jag registrerade hade jag använt Mrs Chengs grytbas - innehåller inget konstigt. Men då tyckte han att jag skulle göra den själv minsann... Struntar i det också, så det så. Nu ses vi snart! Jag ska visst vara klar med uppklättringen klockan 2. Tjingeling!
Nu har det klättrats! Först gjorde jag min "uppklättring" och fick mitt gröna kort - som betyder att jag får säkra andra klättrare. Sen kom LadyG och Fizzgigg och vi klättrade tillsammans. Jättekul som alltid. Jag var tvungen att vara försiktig med min onda axel och fick vara lite "påhittig" i stilen ibland, men i stort sätt så gick det bra ändå. Behövde inte använda näsan i alla fall...
CITAT (stina @ 03-03-2007, 18:14)  Nu har det klättrats! Först gjorde jag min "uppklättring" och fick mitt gröna kort - som betyder att jag får säkra andra klättrare. Sen kom LadyG och Fizzgigg och vi klättrade tillsammans. Jättekul som alltid. Jag var tvungen att vara försiktig med min onda axel och fick vara lite "påhittig" i stilen ibland, men i stort sätt så gick det bra ändå. Behövde inte använda näsan i alla fall...  Starkt jobbat Nästa steg blir väl ett rött kort, så du får ledklättra också? Det var kul att kolla din stil idag, du var innovativ måste jag erkänna  Den gröna, den som var markerad teknisk, var rolig att klättra. Inte så fruktansvärt klurig dock, när man kom ihåg alla greppen inklusive dem man inte såg  Fast idag gick det sensasionellt dåligt på resten, lyckades i princip inte med något annat än den gröna. Det kändes riktigt riktigt skakigt idag att klättra, som om händerna inte hade någon kraft alls. Jag får väl skylla på energiunderskottet eller något, det går säkert bättre en annan gång
CITAT (LadyG @ 03-03-2007, 20:35)  Starkt jobbat Nästa steg blir väl ett rött kort, så du får ledklättra också? Det var kul att kolla din stil idag, du var innovativ måste jag erkänna  Den gröna, den som var markerad teknisk, var rolig att klättra. Inte så fruktansvärt klurig dock, när man kom ihåg alla greppen inklusive dem man inte såg  Fast idag gick det sensasionellt dåligt på resten, lyckades i princip inte med något annat än den gröna. Det kändes riktigt riktigt skakigt idag att klättra, som om händerna inte hade någon kraft alls. Jag får väl skylla på energiunderskottet eller något, det går säkert bättre en annan gång  Ja, rött kort vore kul att ha, men det lär dröja.... En sak i taget!!! Nöden är uppfinningsrikedomens moder sägs det - och jag är benägen att hålla med. Fick fixa å trixa en hel del på väggen för att skona onda axeln. Men det gick ju det mé - tvingades tänka till på ett helt annat sätt än annars då jag har en benägenhet att bara lita på armmusklerna och "dra mig upp". Den tekniken kunde jag inte använda idag. Det är ju så ibland - för mej var det så förra gången vi klättrade. Då kände jag mej liten och rädd. Och en annan gång kan man känna sig fysiskt klen. Jag tror klättring är en av dom sporter som mest påverkas av dagshumöret och den mentala stausen för dagen eftersom man måste vara så fruktansvärt modig för att det ska gå riktigt bra. Har man minsta mentala "dip" funkar det absolut inte. Nya dagar - nya insatser!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|