Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
stina
Äsch heller, jag är bara så skiträdd för att ramla ner helt enkelt, så vad gör man - klamrar sig fast för kung och fosterland! Och eftersom man vet att först ska man upp å sen får man komma ner så gäller det bara att likt en dåres envishet kämpa sig uppåt kosta vad det kosta vill. ohmy.gif tongue.gif

Fast jag vill igen!!!! (Fast inte ikväll ohmy.gif ) Är INTE pigg å sugen just precis nu! tongue.gif wink.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 20:03)
CITAT (stina @ 06-01-2007, 18:42)
Magdis: Går det bra med rockringen. Har du fått in rätta "höftrullningen"  :P

Japp, maken säger att han är imponerad. biggrin.gif Det känns som att det bra träning för hela bålen. Nu ska jag lägga fram pilatesbollen också.

Vad kul med klättringen, det skulle jag gärna vilja prova nån gång.

Bildbevis Magdis!!! tongue.gif Nu är det någon annans tur att visa "in action"... tongue.gif

Idag är jag icke in action. Ägnar mig åt att bygga muskler, dvs vilar! (det är i vila musklerna växer sägs det...)
Leia
CITAT (stina @ 06-01-2007, 11:09)
"Får jag va me imorgon, jag é pigg å sugen?" Inte vad jag var sugen på ohmy.gif och inte vem jag var... Till råga på allt råkade jag skicka det till LadyG's man. ohmy.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Leia
CITAT (Rossi @ 06-01-2007, 18:13)
CITAT (Leia @ 05-01-2007, 14:16)
Jag var och tränade på vårat lilla gym på orten, det var jag och 9 stycken killar varav 8 var i 18-20 års åldern. När jag gick ut genom dörren ropade någon: "ÖÖÖÖhhhhhh bruden! sjysst häck!!!!!!!!"

Härligt!

Hm, imorgon när jag ska till gymmet ska jag nog ta och skruva ner ljudet på MP3-spelaren och se om jag får några kommentarer! laugh.gif biggrin.gif tongue.gif

Du har säkert missat massor av kommentarer om du springer runt med mp3! biggrin.gif wub.gif
LadyG
CITAT (stina @ 07-01-2007, 11:54)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-01-2007, 20:03)
CITAT (stina @ 06-01-2007, 18:42)
Magdis: Går det bra med rockringen. Har du fått in rätta "höftrullningen"  tongue.gif

Japp, maken säger att han är imponerad. biggrin.gif Det känns som att det bra träning för hela bålen. Nu ska jag lägga fram pilatesbollen också.

Vad kul med klättringen, det skulle jag gärna vilja prova nån gång.

Bildbevis Magdis!!! tongue.gif Nu är det någon annans tur att visa "in action"... tongue.gif

Idag är jag icke in action. Ägnar mig åt att bygga muskler, dvs vilar! (det är i vila musklerna växer sägs det...)

Vill också se lite bilder smile.gif

Idag är det vila som gäller för mig också. Tror faktiskt kroppen uppskattar det, trots att hjärnan gnäller om att det vore kul att träna. Ibland är kropp och själ inte i synk.
Magdis
Ska se vad jag kan göra! biggrin.gif Fast då skulle jag ju haft digital videokamera. wink.gif
stina
Äsch, det går utmärkt med en svängig stillbild! rolleyes.gif (Inga undanflykter nu - vi VILL se å det bestämdaste!!! tongue.gif )
Magdis
CITAT (stina @ 07-01-2007, 13:55)
Äsch, det går utmärkt med en svängig stillbild! rolleyes.gif (Inga undanflykter nu - vi VILL se å det bestämdaste!!! tongue.gif )

biggrin.gif biggrin.gif Okej, det ska jag ta i beaktande! biggrin.gif Får se om jag kan instruera dottern i att sköta kameran eller om jag får vänta tills maken kommer hem.
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-01-2007, 14:01)
Äsch, det går utmärkt med en svängig stillbild!  :rolleyes:  (Inga undanflykter nu - vi VILL se å det bestämdaste!!!  :P )

biggrin.gif biggrin.gif Okej, det ska jag ta i beaktande! biggrin.gif Får se om jag kan instruera dottern i att sköta kameran eller om jag får vänta tills maken kommer hem.

Nå? smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 07-01-2007, 20:04)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-01-2007, 14:01)
Äsch, det går utmärkt med en svängig stillbild!  rolleyes.gif  (Inga undanflykter nu - vi VILL se å det bestämdaste!!!  tongue.gif )

Nå? smile.gif

Stirrar ivrigt i skärmen för att förhoppningsvis få syn på en hula-hula-tjej! rolleyes.gif
Magdis
biggrin.gif Maken tog ett par bilder men de blev jättedåliga och gryniga. Måste ta om! biggrin.gif
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-01-2007, 19:21)
biggrin.gif Maken tog ett par bilder men de blev jättedåliga och gryniga. Måste ta om! biggrin.gif

Du hular för fort smile.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 07-01-2007, 19:32)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-01-2007, 19:21)
biggrin.gif Maken tog ett par bilder men de blev jättedåliga och gryniga. Måste ta om!  :D

Du hular för fort smile.gif

måste ha gjort det! biggrin.gif men av nån anledning blev jag kritvit i ansiktet också och omgivningen blev också grynig. ska försöka fixa nåt bättre.
stina
Dagens träning avklarad. 50 min crosstrainer och 10 min rusch på löpbandet blev det. Jag börjar gilla crosstrainern - helt klart ett alternativ till löpbandet (som alltid är upptaget) rolleyes.gif
LadyG
Trevligt, crosstrainern ger överkroppen en omgång också, det gör väl egentligen inte löpningen? På det viset måste ju crosstrainer vara bättre? Det låter så, även om jag inte testat maskinen i fråga själv, så jag kan ha tokfel.

Cyklade 26,2 kilometer på 75 minuter idag. Kändes bra, pulsen låg lite högt de första femton-tjugo minutrarna men det lugnade sig så småningom utan att jag behövde sänka tempot. Antar att kroppen bara behövde hitta rytmen.

Synd att jag fick tidsnöd, jag hade kunnat sitta länge och trampa idag. Men det är en dag imorgon också smile.gif
stina
Ja, den tränar hela kroppen. Om jag vill ha hyfsat motstånd så får jag ta i rätt bra med armarna också, för jag är så lätt så jag får stampa på pedalerna nästan om dom ska gå runt tongue.gif

Kul att cyklingen gick bra - det var säkert gårdagens vila som gjorde susen!
LadyG
Den låter så kul att jag nästan blir sugen på att prova. Risken finns väl att jag vill ha en sån hemma också, jag är redan lite sugen på ett löpband... biggrin.gif
Farbror Blå
Hä'r var det både hul hula och cross training=)
stina
CITAT (LadyG @ 08-01-2007, 23:05)
Den låter så kul att jag nästan blir sugen på att prova. Risken finns väl att jag vill ha en sån hemma också, jag är redan lite sugen på ett löpband... biggrin.gif

Du får väl utrymma vardagsrummet och bygga ett gym där. tongue.gif Problemet är väl att löpband eller crosstrainer för hemmabruk säkert inte har någon vidare kvalité om man jämför dom som är på gymmen (säkert olösliga). ohmy.gif

Idag är det styrketräning! rolleyes.gif
Farbror Blå
CITAT (stina @ 09-01-2007, 09:05)
CITAT (LadyG @ 08-01-2007, 23:05)

Du får väl utrymma vardagsrummet och bygga ett gym där. tongue.gif Problemet är väl att löpband eller crosstrainer för hemmabruk säkert inte har någon vidare kvalité om man jämför dom som är på gymmen (säkert olösliga). ohmy.gif

Idag är det styrketräning! rolleyes.gif

Problemet kan väl också vara om man har granna under sej , att taket kommer ner när man sätter in spurten på löpbandet? rolleyes.gif
Rossi
Jag ska snart iväg och styrketräna nu (har semester) men det ska gudarna veta att jag är inte ett dugg sugen idag. Suck! Det regnar och stormar ute och det hade varit så skönt att bara stanna i soffan .... Men jag SKA iväg. Väntar bara på att maken kommer hem på lunchen för att vi ska äta lunch tillsammans.

Det kommer säkert att kännas jättebra efteråt .... smile.gif
stina
Farbror Blå: Ja och vi som har en Synsam glasögonaffär under oss. Skulle vara grannt om man började bompa så att det blev glaskross! ohmy.gif

Rossi: När jag har sådana där "har inte jättelustdagar" så brukar jag bestämma mej för att bara göra övningar som jag tycker är mer kul än andra. Att inte stressa och inte bry mej om vad jag presterar - bara jag går dit. Det brukar bli rätt mysigt. Träna lite - snacka lite skit - träna lite igen. Kanske lägga mej i bastun efteråt. rolleyes.gif

Jag har varit och kört ett tungt styrketräningspass idag. Det gick bra. Testade chins utan motvikt och det gick väl sisådär unsure.gif 2,5 klarade jag. Ska kämpa på med det - himla bra när man ska klättra om man är stark på just det. Stången satt för högt upp också, var tvungen att hoppa upp och hänga mej i den innan jag började. Nästa gång ska jag ställa en step-bräda under så att jag har en mikroskopisk böj i armen när jag startar - tror det är bättre för lederna än att vara så översträckt som jag var.

Blev lite rädd när jag körde bänkpress i Smithmaskinen. Hade 30 kg på och bestämde mej för att köra slut på mej helt. Körde 4 set med så många repetitioner jag kunde varje gång (utom 1:a som var uppvärmning). När jag var klar högg det till så in i bängens i axeln jag hade problem med för ett par år sedan. Precis på samma sätt som då - en djävulusisk smärta när jag lyfter armen. Men som tur är känner jag inget nu så det gick nog bra....
Magdis
CITAT (stina @ 09-01-2007, 13:14)
Blev lite rädd när jag körde bänkpress i Smithmaskinen. Hade 30 kg på och bestämde mej för att köra slut på mej helt. Körde 4 set med så många repetitioner jag kunde varje gång (utom 1:a som var uppvärmning). När jag var klar högg det till så in i bängens i axeln jag hade problem med för ett par år sedan. Precis på samma sätt som då - en djävulusisk smärta när jag lyfter armen. Men som tur är känner jag inget nu så det gick nog bra....

Oj oj, var rädd om dig! wub.gif
Rossi
Ja, och tro det eller ej men jag kom iväg! Lagom road satte jag mig vid roddmaskinen. Trodde inte att jag skulle orka ro lika länge som jag brukar men det gjorde jag. Jag orkade till och med spurta och när jag var klar visade det sig att jag bara hade kommit 4 meter kortare än vad jag brukar! laugh.gif Skönt att veta att man kan prestera fastän man inte känner sig på topp.

Jag hoppade sen över några styrketräningsmaskiner och koncentrerade mig på axlar, bål och armar.

Nu är det skönt! Ska strax hoppa in i duschen!
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-01-2007, 16:18)

Oj oj, var rädd om dig! wub.gif

Jadå, lovar. Känner ingenting nu i alla fall. rolleyes.gif
stina
CITAT (Rossi @ 09-01-2007, 16:20)
Ja, och tro det eller ej men jag kom iväg! Lagom road satte jag mig vid roddmaskinen. Trodde inte att jag skulle orka ro lika länge som jag brukar men det gjorde jag. Jag orkade till och med spurta och när jag var klar visade det sig att jag bara hade kommit 4 meter kortare än vad jag brukar! laugh.gif Skönt att veta att man kan prestera fastän man inte känner sig på topp.

Jag hoppade sen över några styrketräningsmaskiner och koncentrerade mig på axlar, bål och armar.

Bra jobbat! rolleyes.gif Jag brukar tänka på vad Blossom hade för råd till en deltagare i Toppform som ibland inte kände för att träna: "Den typen av känslor får man ställa sig över - det är bara att låta bli att känna efter" tongue.gif

Och det stämmer ju faktiskt - i regel känns det toppen när man väl kommit över tröskeln. rolleyes.gif
Rossi
CITAT (stina @ 09-01-2007, 15:34)
CITAT (Rossi @ 09-01-2007, 16:20)
Ja, och tro det eller ej men jag kom iväg! Lagom road satte jag mig vid roddmaskinen. Trodde inte att jag skulle orka ro lika länge som jag brukar men det gjorde jag. Jag orkade till och med spurta och när jag var klar visade det sig att jag bara hade kommit 4 meter kortare än vad jag brukar!  :lol:  Skönt att veta att man kan prestera fastän man inte känner sig på topp.

Bra jobbat! rolleyes.gif Jag brukar tänka på vad Blossom hade för råd till en deltagare i Toppform som ibland inte kände för att träna: "Den typen av känslor får man ställa sig över - det är bara att låta bli att känna efter" tongue.gif

Och det stämmer ju faktiskt - i regel känns det toppen när man väl kommit över tröskeln. rolleyes.gif

smile.gif Ja, hon är tuff hon!

Jag har semester den här veckan och om jag inte hade orkat nu - hur ska jag då orka när jag börjar jobba igen och är svintrött efter en tidig morgon och en hel dag på jobbet .....?

Imorgon är det bowling som gäller och då tar det sällan emot! smile.gif
Rossi
Och inte nog med det .... När jag efter dagens träning duschat och parkerat mig i soffan med en bok och en kopp te så kom mannen hem med hur mycket ved som helst som skulle lastas ur bilen. Så nu har jag burit jag vet inte hur många hundra kilo ved som helst ute i stormen. Puh, det känns i ryggen!
stina
CITAT (Rossi @ 09-01-2007, 19:52)
Och inte nog med det .... När jag efter dagens träning duschat och parkerat mig i soffan med en bok och en kopp te så kom mannen hem med hur mycket ved som helst som skulle lastas ur bilen. Så nu har jag burit jag vet inte hur många hundra kilo ved som helst ute i stormen. Puh, det känns i ryggen!

Oj, oj, oj. En rejäl träningsdag alltså! ohmy.gif Hoppas det funkar med bowlingen imorgon trots dagens strapatser! rolleyes.gif
LadyG
Så duktiga ni har varit idag! Jag sällar mig till skaran som tränat idag - cykel som vanligt - fast idag gav jag mig f*n på att slå personbästa på längden och bredden.

40 kilometer på 122 minuter, så långt och länge har jag aldrig cyklat förut tongue.gif

Avslutade med 30 minuters stretching. Det tog så lång tid innan benen var mjuka och fina igen. I synnerhet höftböjarna tog tid att sträcka ut igen, det kändes som om de blivit två centimeter långa...

Gissa om jag är trött i benen och ryggen (av alla ställen???) rolleyes.gif
stina
CITAT (LadyG @ 09-01-2007, 22:58)
Så duktiga ni har varit idag! Jag sällar mig till skaran som tränat idag - cykel som vanligt - fast idag gav jag mig f*n på att slå personbästa på längden och bredden.

40 kilometer på 122 minuter, så långt och länge har jag aldrig cyklat förut tongue.gif

Avslutade med 30 minuters stretching. Det tog så lång tid innan benen var mjuka och fina igen. I synnerhet höftböjarna tog tid att sträcka ut igen, det kändes som om de blivit två centimeter långa...

Gissa om jag är trött i benen och ryggen (av alla ställen???)  :rolleyes:

Snacka om att ha varit duktig!!!! rolleyes.gif

Idag ska jag vara duktig (för MIN kropp och hälsa) - jag ska ägna mej åt muskeluppbyggnad (vila) tongue.gif
LadyG
CITAT (stina @ 10-01-2007, 08:50)
CITAT (LadyG @ 09-01-2007, 22:58)

Gissa om jag är trött i benen och ryggen (av alla ställen???)  rolleyes.gif

Snacka om att ha varit duktig!!!! rolleyes.gif

Idag ska jag vara duktig (för MIN kropp och hälsa) - jag ska ägna mej åt muskeluppbyggnad (vila) tongue.gif

Tack, det var faktiskt riktigt jobbigt. Sista tjugo var jag så trött att musklerna värkte på ett helt nytt sätt, tror det var någon form av utmattningssymptom (smärtan liknade inte alls mjölksyra). Men det gick, fast det är inget jag kommer att göra om varje dag direkt biggrin.gif

Muskeluppbyggnad är absolut inte fel, det är bra att du vilar idag så kroppen får en chans att göra bra ifron sig imorgon. Man presterar nästan alltid bättre efter en vilodag tcker jag.
stina
Nej varje dag är nog ingen bra idé! ohmy.gif (och det ska komma från mej... tongue.gif )

Idag har jag faktiskt träningsvärk i bröstmusklerna. Måste vara all bänkpress som åstadkommit det. rolleyes.gif

Glöm inte bort dina egna "muskeluppbyggardagar" Ladyn! rolleyes.gif
LadyG
Vet inte om jag ens hinner cykla idag, men promenad blir det eftersom jag, maken och svärmor ska ut och shoppa. Känner jag oss rätt kommer vi att gå långt biggrin.gif

Kanske hinner med ett kort styrkepass för axlarna ikväll istället, efetrsom benen fått vad de tål för en tid framöver.
stina
Ha så kul på shoppingen! rolleyes.gif
Farbror Blå
Farbror Blå: Ja och vi som har en Synsam glasögonaffär under oss. Skulle vara grannt om man började bompa så att det blev glaskross! ohmy.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
LadyG
CITAT (stina @ 10-01-2007, 12:52)
Ha så kul på shoppingen!  :rolleyes:

Det var jättekul, hittade om bok om stickning och en Stephen Kingbok jag inte hade (Eldfödd) för 10:- på loppis. Jag älskar loppis, men jag får så ont i fötterna av att knata runt mellan alla små prylar och böcker. Kan nog räkna motionen som avklarad, för jag var helt slut i benen när vi kom hem. biggrin.gif
stina
Kul!

Nu är jag jätte-jätteträningssugen! rolleyes.gif Tur att det blir både kondition och poweryoga imorgon så att jag kanske blir av med klådan i musklerna! tongue.gif
LadyG
Det brukar bli jättebra träningspass när man är så där sugen så det kliar i kroppen smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 10-01-2007, 20:53)
Det brukar bli jättebra träningspass när man är så där sugen så det kliar i kroppen smile.gif

rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif (Är det morgon nu??? tongue.gif )
LadyG
CITAT (stina @ 10-01-2007, 20:07)
CITAT (LadyG @ 10-01-2007, 20:53)

rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif (Är det morgon nu??? tongue.gif )

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Inte än, men om några timmar är det nytt dygn biggrin.gif
LadyG
Satte mig och körde ett snabbt men hårt pass på cykeln: 5 minuter uppvärmning, därefter 1 minuts maxtempo / 1 minuts vila * 10 och till sist 5 minuters nedvärmning. Avsluade med stretching.

Det visste vad det tog smile.gif
stina
Vad bra att du körde ett "kort-snabb-pass" och inte ett "lång-harv-pass" rolleyes.gif Där fick kroppen din som trodde att det skulle bli lugnt å länge! tongue.gif

Gissa om träningsväskan står där och lyser röd å grann, med yogamattan som kronan på verket! rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (LadyG @ 10-01-2007, 21:57)
Satte mig och körde ett snabbt men hårt pass på cykeln: 5 minuter uppvärmning, därefter 1 minuts maxtempo / 1 minuts vila * 10 och till sist 5 minuters nedvärmning. Avsluade med stretching.

Jag cyklade en mil på det sättet i går och slog mitt tidsrekord! ohmy.gif
1 mil på 23,14 minuter. På topp var jag uppe i 40 km/tim och i vila ner mot 20km/tim. Jag cyklade så fort jag kunde och så länge jag orkade och gick sedan ner i fart tills jag orkade blåsa på igen. Benen gick som lärkvingar i 40 km/tim och hjärtat bultade och svetten flödade. Det är konstigt för när man cyklar fort och sedan går av cykeln så känns det som man fortfarande cyklar fast man går blink.gif , känns lite obehagligt när man går ner för trappan efter passet.
stina
CITAT (Birgitta P @ 11-01-2007, 11:23)

1 mil på 23,14 minuter. På topp var jag uppe i 40 km/tim och i vila ner mot 20km/tim. Jag cyklade så fort jag kunde och så länge jag orkade och gick sedan ner i fart tills jag orkade blåsa på igen. Benen gick som lärkvingar i 40 km/tim och hjärtat bultade och svetten flödade. Det är konstigt för när man cyklar fort och sedan går av cykeln så känns det som man fortfarande cyklar fast man går blink.gif , känns lite obehagligt när man går ner för trappan efter passet.

Hej Biggan!!! rolleyes.gif

Applåder och visslingar åt din prestation - skitbra jobbat rent ut sagt! tongue.gif
Biggan_
Tack Stina! tongue.gif
LadyG
CITAT (Birgitta P @ 11-01-2007, 10:23)

Bra jobbat! Jag vet hur jobbigt det där är, men det är SÅ bra för konditionen. Tjusigt! smile.gif
stina
Nu är jag tillbaka från träningen. Kom åt löpbandet idag och jag slog faktiskt nytt personbästa, milen på 55 minuter! rolleyes.gif Jag var ju tvungen, sprang mot klockan för jag ställde mej på löpbandet kl 11.00 och kl 12.00 började Poweryogan. Och jag hann! Kl 11.55 tryckte jag på stoppknappen och då hade jag 5 minuter på mej att förbereda mej för nästa pass. Såg mej själv i spegelväggen när jag satte mej på yogamattan och jag var ingen vacker syn, jag lovar. Knallröd i ansiktet och håret som dyngsura testar rakt upp på huvudet. Men vem bryr sig när man grejat det.... tongue.gif

*Flinar saligt och nynnar "just idag är jag stark...."*
Farbror Blå
CITAT (LadyG @ 10-01-2007, 17:46)
Ha så kul på shoppingen!  rolleyes.gif

Det var jättekul, hittade om bok om stickning och en Stephen Kingbok jag inte hade (Eldfödd) för 10:- på loppis.

Kul spridning av intressena där, stickning och Stephen King laugh.gif biggrin.gif
LadyG
CITAT (Farbror Blå @ 11-01-2007, 14:10)
CITAT (LadyG @ 10-01-2007, 17:46)
Ha så kul på shoppingen!  rolleyes.gif

Det var jättekul, hittade om bok om stickning och en Stephen Kingbok jag inte hade (Eldfödd) för 10:- på loppis.

Kul spridning av intressena där, stickning och Stephen King laugh.gif biggrin.gif

Lägg till kampsport, brodera och skriva så är blandningen perfekt tycker jag smile.gif

Styrketränade cirka en timme innan, det satt bra. testade några nya övningar och koncentrerade mig på armarna den här gången, så nu är jag trött i biceps och triceps.

Imorgon blir det styrketräning för mage/rygg. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon