Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
anna_rispan
Hej alla flitiga myror!

Idag var jag i väg på ett medel-pass på Friskis. Ledaren var verkligen energisk och duktig. Jag däremot hade problem med styrseln på kroppen. Det sista passet med kondis blev för mycket för mina ben. Jag fick småjogga på stället. smile.gif

Men skönt att ha skakat liv i kroppen!

På torsdag ska jag statsa på styrketräning i gymmet. Det ska bli skoj.
stina
Heja Anna, friskt humör! tummenupp.gif Måste kännas skönt att komma igång med träningen (om du haft semesterledigt vill säga)!
anna_rispan
Mja, sommarledigt iallafall. sen i våras... Jag tappade all energi. Inte bara när det gäller träning så det var rätt ovanligt. Jag sa till min syster i dag att jag har inte ens plockat vilda blommor i sommar. Jag hoppas på en bättre höst helt enkelt. smile.gif

Ja, det var skönt att komma igång. Jag känner mig redo att möta hösten nu. Dessutom så tog vi en sväng till sjön så vi har dessutom simmat några meter i friska luften! Jippi!!
LadyG
Hejja Anna! Bra jobbat smile.gif

Det kommer säkert bli en mycket bättre höst, ibland måste man helt enkelt få dra sig tillbaka och navelskåda en stund. Det måste man få unna sig! Sköt om dig och låt lusten bestämma när du tränar så du inte bränner ut dig. Bränna ljuset i båda ändar är ju inte heller bra.
Leia
Nuså har jag invigt vårt gym smile.gif Och jösses vilken träningsvärk jag har. Jag har ju´inte tränat sedan april, men nu ska det bli ändring på det!
LadyG
Härligt Leia smile.gif

Hur kändes det nu att komma igång då? Ovant? Skoj? Hoppas på det senare smile.gif

Igår drog ju-jutsun igång igen så jag är är nästan öm i kroppen, som om jag håller på att få träningsvärk. Förvånad blir jag, eftersom jag faktiskt tränat mer eller mindre hela sommaren. Olika saker iofs men ändå... Hoppas det inte påverkar klättringen i kväll!
Leia
CITAT (LadyG @ 15-08-2007, 11:06) *
Härligt Leia smile.gif

Hur kändes det nu att komma igång då? Ovant? Skoj? Hoppas på det senare smile.gif

Igår drog ju-jutsun igång igen så jag är är nästan öm i kroppen, som om jag håller på att få träningsvärk. Förvånad blir jag, eftersom jag faktiskt tränat mer eller mindre hela sommaren. Olika saker iofs men ändå... Hoppas det inte påverkar klättringen i kväll!

Du ska se att du kommer att klättra som aldrig förr! smile.gif

Ja, hur kändes det?... Bra,skoj men jag har lite svårt att inse att när man har haft träningsuppehåll är det läge att gå ned lite i vikter i början... rolleyes.gif Nu närmar sig hösten och det är den årstid jag alltid är mest sugen på att träna så det ser jag fram emot! smile.gif
stina
Leia: Kul - och vi ser fram emot att få följa dina träningsbravader här i tråden! smile.gif

LadyG: Ajdå, vi får väl hoppas att adrenalinet trycker undan eventuella kroppsliga svagheter ikväll! Annars får du väl använda någon annan kroppsdel att klättra med - näsan kanske? shy.gif tongue.gif

Själv har jag varit och travat 1 mil på löpbandet på lunchen. 56 minuter tog det idag. Det gick väldigt lätt att springa, var sugen på att fortsätta, men mitt sunda förnuft sa mig att det inte var något klokt alternativ med tanke på klättringen ikväll.

Nu har dom släppt schemat för höstens gruppträningar på Saga - ser bra ut! smile.gif

12 kvar.....
krellus
CITAT (stina @ 15-08-2007, 13:37) *
Nu har dom släppt schemat för höstens gruppträningar på Saga - ser bra ut! smile.gif

12 kvar.....

Var och hämtade höstschemat igår så nu ska det "spinnas" på tänkte jag. Lite komplettering till löpningen.
Provsprang igår(5 km) och kände ingentning i vänstra foten så nu chansar jag på att den håller.
Halvmaran är i september så jag behöver verkligen komma igång nu annars blir det för sent.

Kul att läsa om allas framgångar i spåret/gymmet etc..
stina
CITAT (krellus @ 15-08-2007, 13:41) *
Var och hämtade höstschemat igår så nu ska det "spinnas" på tänkte jag. Lite komplettering till löpningen.
Provsprang igår(5 km) och kände ingentning i vänstra foten så nu chansar jag på att den håller.
Halvmaran är i september så jag behöver verkligen komma igång nu annars blir det för sent.

Kul att läsa om allas framgångar i spåret/gymmet etc..

Visst är det lite förgyllningseffekt med alla aktiviteter som drar igång på hösten - uppvägande faktor när hösten närmar sig med stormsteg! Att det sen blir betydligt skönare att springa när det inte är så varmt gör ju inte saken sämre. smile.gif

Kul att foten känns bra!
LadyG
Visst verkar väl hösten lite roligare när man vet att man har massor av roligt att se fram emot?

Jag ser fram emot att kanske få bli bättre på ju-jutsu, kunna klättra bättre och bli snabbare löpare. Jag ser fram emot att få ta nya tag i gymmet och det vore väldigt roligt att kanske också kunna hinna med att utvecklar mentalt som idrottskvinna. Hur man tränar den sistnämda biten är jag däremot mer osäker på, men jag jobbar på saken smile.gif
stina
Just det mentala som är så himla viktigt.... Hmmm, det borde väl vara skrivet en hel del om det tycker man.

Jag längtar verkligen efter mitt boxpass och poweryogan. Med boxningen får jag ut mina eventuella agressioner på ett kontrollerat sätt. Poweryogan ger mig otroligt mycket just mentalt. Fokus, inre styrka, andning, att kunna kontrollera kroppen och spänna precis dom muskler man för stunden behöver och samtidigt kunna slappna av i resten av musklerna - det är inte dumt att träna på. smile.gif

Kom just från ett styrketräningspass. Det gick bra, fast nog kändes det att vi klättrade igår.... Men jag körde så hårt jag orkade och då utvecklas man, oavsett vikt i maskinen. smile.gif För SÅ trött var jag inte i musklerna så att det kändes som om jag borde vila - bara LITE mindre alert än vanligt.

11 kvar....
stina
Idag har jag varit och sprungit. 30 min intervaller och 2 km "vanlig löpning" blev det.

Snart bär det av till Gröna Lund! smile.gif

10 kvar.....
krellus
CITAT (stina @ 17-08-2007, 14:06) *
Idag har jag varit och sprungit. 30 min intervaller och 2 km "vanlig löpning" blev det.

Snart bär det av till Gröna Lund! smile.gif

10 kvar.....

För mig blev det en 11 km runda i lugnt temp.
Känns ingen när jag springer. Ondare när jag går konstigt nog när tårna är "fria".
Lite förvånad över att jag inte har tappet mera flås...
LadyG
CITAT (krellus @ 17-08-2007, 14:12) *
För mig blev det en 11 km runda i lugnt temp.
Känns ingen när jag springer. Ondare när jag går konstigt nog när tårna är "fria".
Lite förvånad över att jag inte har tappet mera flås...

Men det är väl lugnande att flåset finns kvar? Då är det ju ingen större panik, väl? Tårna kommer ju att sluta värka vad det lider och då är det ju bara att trappa upp träningen igen.

Joggade runt Brunnsviken idag, men det blev nog lite längre än jag avsåg (jag sprang fel några gånger). Var ute i över en och en halv timme och joggade iaf och det var underbart väder att jogga i. Lycklig, det är vad jag är biggrin.gif
stina
Nu är jag precis hemkommen från ett härligt långpass.

Startade hemma i Sundbyberg och sprang bort till Hagaparken. Där sprang jag en jättefin runda runt Brunnsviken. (tips från LadyG) Den går verkligen genom historiska marker. Genom parken - förbi Stallmästargården - genom Bergianska trädgården (lyxigt att kunna springa fram och samtidigt kolla på blomsterplanteringar) - Piperska parken etc. Tyvärr var det väldigt dåligt skyltat var slingan gick så det blev lite ofrivilligt "irr" några gånger.

Nåväl - jag kom hem helskinnad efter ca 2,1 mil 132 minuter senare. Hade bara lite problem ett tag med kramp i magmuskeln när jag skulle lämna Hagaparken och styra näsan hemåt, men det gick över till slut så att jag kunde fortsätta. smile.gif

Gladast är jag över att kroppen faktiskt verkar börja vänja sig vid distansen - jag var förhållandevis pigg i benen när jag kom hem. Fast det är klart - allt är ju relativt.... wink.gif

Hur bra mår jag nu på en skala.... coolgleam.gif
LadyG
Visst är det en vacker slinga? En dag ska jag där och stanna och titta på allt det fina, fotografera och bara njuta. Visst njöt jag av att springa där men det var på en helt annan nivå, då var det endorfinerna som talade smile.gif

Skönt att du mår bra igen smile.gif
stina
Nu har jag varit och rastat benen. 6,3 km blev det idag. Lilla magen fick lite träning också och därefter en ordentlig stretch av framför allt höftböjaren som är lite trött idag efter gårdagens långlöpning.

9 kvar....
anna_rispan
Stina: vad räknar du ner till?
stina
CITAT (anna_rispan @ 20-08-2007, 20:50) *
Stina: vad räknar du ner till?

9 gymträningsdagar kvar tills mitt kära "hemmagym" öppnar igen. Tills dess är jag deporterad till ett "reservgym" och jag längtar hem!!!!!! sad.gif
anna_rispan
CITAT (stina @ 20-08-2007, 20:58) *
9 gymträningsdagar kvar tills mitt kära "hemmagym" öppnar igen. Tills dess är jag deporterad till ett "reservgym" och jag längtar hem!!!!!! sad.gif

Aha! Då är jag med. smile.gif
LadyG
Idag sprang jag till Ursvik och tillbaka. Avverkade svåra 5:an där på 34 minuter, och det får jag väl vara nöjd med smile.gif

Att det inte gick fortare berodde på en orm som låg och solade mitt på stigen. Innan den slutat sura och flyttat sig ville jag inte komma nära. Man vet ju aldrig vad den kan få för sig.
stina
Bra sprunget LadyG! tummenupp.gif

Men usch - en orm! Jag gillar INTE ormar i min närhet.... Var det en huggis eller en snok? Jag hade sprungit en lång omväg om det varit jag! ohmy.gif
LadyG
Efter att ha beskrivit den för Fizzgigg tror jag det var en snok, fast det visste jag inte då. Den var väldigt vacker däremot, den glittrade så fint i solen. Den var nog ganska mätt också för den såg ut som en stumpa med en boll i, platt, platt, rund, platt, platt biggrin.gif
stina
Joo, ormar är väldigt vackra djur - men jag klarar mig i alla fall utan dom. Vissa år har vi ganska mycket orm på landet och jag tycker inte det är så kuligt....

Nåväl, nu har jag varit iväg på mitt lunchpass. Idag blev det 15 min (1,5 km) powerwalk på löpbandet som uppvärmning. Därefter 30 min core och 30 min styrketräning överkropp.

Imorgon ska jag och en arbetskamrat springa ute på Söder. En runda som är 12 km och som går rätt över Södermalm, över Skanstullsbron, längs Årstaviken, över Liljeholmsbron och sedan tillbaka över Södermalm till Slussen och jobbet.

8 kvar.....
LadyG
Hoppas du får jätteroligt imorgon smile.gif

Bara 8 dagar kvar tills du får komma hem, det är ju inte så länge?

Körde ju-jutsu ikväll, barnpasset var väl ganska lugnt och min egen träning gick ganska bra fast jag saknade Fizzgigg. Vi hamnade i olika grupper, och jag som vant mig vid att göra teknikerna på någon som håller emot och stretar om jag slarvar. Inte för att killarna jag körde med idag var dåliga, de är också blåbälten, men de vägde ingenting och de höll liksom inte emot när jag gjorde teknikerna. Det var som att brottas med barn. De är iofs runt 18 så de är väl inte direkt män men ändå..! Nåja, Fizzgigg är roligare att fightas med för han håller mig på tårna hela tiden och utmanar mig. Då är det roligare, för vi är så jämna att om jag inte är alert -ordentligt- så åker jag på däng.
stina
För lätt motstånd alltså LadyG! smile.gif

Nu har jag och min arbetskompis varit ute och premiärsprungit tillsammans. Det var jättekul och jobbigt. Vi sprang bland annat över Liljeholmsbron och Skanstullsbron och det var rätt pustigt. Ett par rejäla backar till var det.

Har mätt rundan och den är 11,5 km och det tog 69:20. Hyfsad tid tycker jag eftersom vi kacklade en del medan vi sprang. biggrin.gif Vi var nog ungefär lika trötta när vi kom tillbaka till jobbet. Invigde nya duschen på jobbet. Kanon!

Ikväll är det klättring! Känner mej rejält mör i benen men dom hinner väl pigga på sig antar jag.
LadyG
Idag är jag stel i benen, så illa att jag överväger att byta ju-jutsun mot ett lugnt pass på motionscykeln istället bara för att öka blodcirkulationen i benen och kanske mjuka upp musklerna lite. Tror att benen är ovana vid träningsdosen, det blir bättre om någon vecka eller två.
stina
Ajdå, om DU inte kör enligt planerna är det nog illa.... ohmy.gif Fast du kanske har tjejmilen i bakhuvudet också - du måste ju vara piggelin på söndag! smile.gif

Jag har varit och kört styrketräning. Det gick jättebra, konstigt med tanke på gårdagens klättring. Orkade köra riktigt tungt. Överkroppen fick sig en rejäl duvning och magen fick så att jag kanske får låta bli att skratta imorgon. Kan ju hoppas på det, jag älskar träningsvärk i magen. Tyvärr får jag det nästan aldrig, men imorgon kanske..... tongue.gif

Gårdagens klättring var skoj och gick förhållandevis bra. Jag har dock kommit på att 11,5 km asfaltlöpning inte är någon bra idé några timmar innan klättringen.

6 kvar..... yes.gif
krellus
Nu jäklar blir det full koll på löpträningen.
Köpte en Suunto T3 med foot/pc pod igår.

Halvmaran nästa lördag blir det hur som helst. Ser fram emot det. Lite folkfest...

Rekordet i antal anmälda som sattes förra året på 6000 personer slås i år igen. Nu är det över 7000 anmälda.
Någon annan som ska springa? (Don't worry du får springa själv) flirting.gif
stina
Kul Krellus! tummenupp.gif

Oj så många ni är som ska trava runt i vår vackra huvudstad!

Jaa, jag ska springa, men inte där! naughty.gif
LadyG
St Eriksloppet vore ett kul lopp att lägga till meriterna, mend et får bli nästa å när jag har fler kilometer bakom mig och mer vana.
krellus
Det är en riktigt trevlig runda runt stan... tummenupp.gif
stina
Hej på er!

Nu har jag varit och travat på löpbandet. Så här blev det idag:

Började med 10 min löpning - 1,5 km

Sen blev det intervaller:
2x5 st 14,5 km/h i 2 min - 5,5 km/h i 1 min. Kände mot slutet att jag inte hann återhämta mej ordentligt så jag beslöt mej för att köra nästa intervallvända lite lugnare.

2x5 st 14,5 km/h i 1 min - 5,5 km/h i 1,5 min. Hade tänkt mej tvärt om, dvs 1,5 min intervall - 1 min återhämtning men råkade knappa fel. Nåväl, fick krafterna åter så jag körde en sväng till.

2x5 st 16 km/h i 1 min - 5,5 km/h i 1 min. Det var kuligt! tongue.gif 16 km/h är snabbt för lilla korta jag - men attans vad kul det är att rusa!

Avslutade med att springa 1 km i 12 km/h och sedan körde jag "cool-downprogrammet" på löpbandet. Till sist en skön stretch.

Nu glider man strax in i helgen med välfyllda endorfindepåer! smile.gif

5 kvar....
krellus
CITAT (stina @ 24-08-2007, 13:23) *
Hej på er!

Hej själv...

För mig blir det nog ett långpass på 15-20 km under lördagen.
På söndagen ska jag heja på några tjejer då de springer tjejmilen. Någon här som ska delta?
stina
Jag ska inte springa, men jag vet en som brukar vara här som ska springa - hon får berätta själv! :-D
LadyG
CITAT (stina @ 24-08-2007, 14:49) *
Jag ska inte springa, men jag vet en som brukar vara här som ska springa - hon får berätta själv! :-D

Jag! Jag! Jag! yahoo.gif

Det ska bli jättespännande smile.gif

Jag ser verkligen fram emot det. Hm.. vad var det nu för startnummer jag hade... 5817 var det ju! Kulkulkulkul!!! yahoo.gifyahoo.gif

Men jag måste fråga... Hur i hela friden kan du springa i 16km/h och lite till Stina? Det är ju så fort att du måste flyga fram!!!
stina
God morgon på er! Jaaa, jag är knäpp som är vaken så här dags, men min kära sambo vaknade och ville se friidrotten så då vaknade liksom jag också. smile.gif

Vet inte hur det ska gå med grävandet på landet nu i helgen utan tummar.... Dom är ju upptagna - måste hålla dom för LadyG! tongue.gif Men det får väl lösa sig på nåt sätt.....

Äsch, inte flyger jag heller LadyG (även om jag önskat det...) smile.gif Det där med att springa fort är bara en vanesak - man måste ju korrigera löpstilen i takt med att farten ökar för att det ska funka. Det är bara att gå upp mer på tå, sträcka ut steget ordentligt, slappna av i hela kroppen (ffa i höfterna) och hålla sig i spiskroken wink.gif så går det hur bra som helst. 17 tror jag är det snabbaste jag testat på löpbandet någon gång, men då var det bara typ 10 sekunder. Så liiiite stolt är jag att jag kan köra enminutersintervaller i 16 km/h nu. coolgleam.gif
LadyG
Nu har jag avverkat Tjejmilen och jag är så nöjd så smile.gif
Nytt personligt rekord och allt, det gillar jag! (1:08:17 för att vara exakt)

Det gick dessutom bra att springa fort med träningsvärk i rumpan. Jag antar att Rossi skulle gråta om hon såg min stil när vi bowlade igår, men kul var det. Jag hade ingen aning om att man får ont i gumpen när man bowlar. whist.gif
stina
Grattis LadyG! Bra jobbat! tummenupp.gif

Själv har jag varit och sprungit idag. Sprang en mil och det tog 51 minuter och 20 sekunder. Kände tyvärr av mitt högra knä lite mot slutet, tror jag vred det i nåt konstigt läge när jag bröt upp en jättestenbumling i lördags. Men nu ska knät få vila från löpning tills på fredag. Imorgon har jag lagt in en vilodag.

4 kvar (eller egentligen 3 - eftersom jag inte ska träna imorgon) smile.gif
LadyG
Det kan vara klokt att vila om man får ont tycker jag. I synnerhet om det är knäet som ömmar, det är inte alls bra att ha ont i knän. sad.gif

Fast attans så snabb du är - det ska du vara stolt över smile.gif
stina
Ja, fast det bär emot - men då får det göra det och därmed basta! wink.gif

Tack! Då är jag lite stolt då... smile.gif

Kom precis på att egentligen bara är 2 kvar eftersom jag inte ska till gymmet på onsdag heller. Då får det räcka med vår klättring för en gångs skull. Så det är bara torsdag och fredag kvar..... biggrin.gif
Maria i Helsingborg
Grattis, Lady. Bra jobbat. Vad kul att du kommit igång så bra - ja vad kul att se att du också, Stina, nu kan tänka dig att tävla *s*. Shit vad snabbt du kan ta dig fram. Jag kan tyvärr inte skylla på så korta ben. Men de är tjocka, ha ha.
LadyG
Tack, jag känner mig ganska nöjd faktiskt smile.gif

Jag torr att gårdagens mastodintpass på cykeln fungerade till viss del f ö. Cyklade i två timmar på medelhårt motstånd (7/10) och tittade på Star Trek för att få i gång musklerna ordentligt och idag är de nästan helt befriade från träningsvärk. Stretchade ut ordentligt också, det kan ha haft en viss effekt också. Kissen kom och hjälpte mig stretcha ordentligt, kurrade och ville bli klappad medan jag satt och tänjde. Lagom distraktion smile.gif
stina
Tack Maria: Mina är korta OCH pinniga! wink.gif

Eftersom det inte blir någon träning idag har jag gruvlig abstinens. Var tvungen att göra något som har med träning att göra så jag åkte ner till Runners Store och kom ut därifrån 500:- fattigare..... Köpte ett par korta löparbrallor till att ha till vinterns löpbandslöpning. Såg också ett par "höstbrallor" från Asics som det kändes som jag inte skulle kunna leva utan. Får dock bli nästa månadsskifte säger min börs. ohmy.gif
Hannele
Full fart med höstlöften:

[attachment=6849:5887slingan.jpg]
stina
Är det du Hannele? smile.gif
Hannele
CITAT (stina @ 28-08-2007, 15:31) *
Är det du Hannele? smile.gif

Vem annars! coolgleam.gif
stina
Arnold Schwarzeneggers syster?! tongue.gif
Maria i Helsingborg
Hannele känner man igen på den fina väskan. Sådan har INTE Arnolds syrra ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon