Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
krellus
CITAT (LadyG @ 21-01-2007, 19:08)
Jag är fortfarande gruvligt misstänksam mot gruppträningar, jag skulle säkert bara trassla in mig i något/någon tongue.gif Men jag är full av beundran för dem som orkar hänga med och lära sig allt som ingår när det gäller steg och rörelser hit och dit.

Hörrö du!
Jag var precis lika misstänksam som du... förrut!

Provade på spinning/pulspass och föll pladask direkt!
Det visade sig att gruppträningen gav mig ökad motivation att kämpa ännu mera. Tycker att det är himla kul även om det inte blir så mycket gruppträning just nu.

Springer mest nu för tiden men ska börja med core för att träna magen/ryggen etc.
stina
CITAT (Farbror Blå @ 22-01-2007, 16:08)
CITAT (stina @ 22-01-2007, 13:09)
Nu är jag tillbaka på jobbet efter step-upen. Kul och svettbildande. På vägen till omklädningsrummet sitter en himla frestande stång på väggen. Var bara tvungen att testa att dra upp mej själv i armarna - 2x5 klarade jag.  rolleyes.gif

Tjingeling!

bravo smile.gif

Tack! Det var smalt grepp ska jag kanske förtydliga med. Håller jag brett orkar jag inte så många... sleep.gif Med smalt grepp använder man biceps och framsida axel, med brett grepp baksida axel och rygg.
Farbror Blå
CITAT (stina @ 22-01-2007, 15:30)
CITAT (Farbror Blå @ 22-01-2007, 16:08)
CITAT (stina @ 22-01-2007, 13:09)
Nu är jag tillbaka på jobbet efter step-upen. Kul och svettbildande. På vägen till omklädningsrummet sitter en himla frestande stång på väggen. Var bara tvungen att testa att dra upp mej själv i armarna - 2x5 klarade jag.  rolleyes.gif

Tjingeling!

bravo smile.gif

Tack! Det var smalt grepp ska jag kanske förtydliga med. Håller jag brett orkar jag inte så många... sleep.gif Med smalt grepp använder man biceps och framsida axel, med brett grepp baksida axel och rygg.

inget bildbevis? rolleyes.gif
anna_rispan
det fattar du väl att hon har! det är det senaste på gymmet. kamera med själutlösare för varje övning. precis som på liseberg!!! rolleyes.gif rolleyes.gif
stina
CITAT (anna_rispan @ 22-01-2007, 16:59)
det fattar du väl att hon har! det är det senaste på gymmet. kamera med själutlösare för varje övning. precis som på liseberg!!! rolleyes.gif rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Skulle va nå't! tongue.gif
LadyG
tongue.gif Här har det diskuterats ser jag smile.gif Nej, jag kommer nog inte att testa gruppträning, fast det beror nog mest på att jag inte hinner. Tufft av Krellus och Stina att klara det dock smile.gif

Idag gick träningen TUNGT, jösses så trött kroppen var. Den ställde tillnöds upp på plankan och situps, men benböj med mer än 31 kilo tordes jag inte ens prova och stångrodden kändes helt åt skogen.

Militärpressen gick sämre än på länge!

Undrar om det kan ha med gårdagens urladdning att göra?
stina
Klart att det har! Du tränade ju groteskt mycket igår - borde kanske vilat idag istället? rolleyes.gif Och det ska komma från mej - komiskt va! tongue.gif Går så bra att råda andra, eller hur. tongue.gif Det var väl bra att du inte lassade på max på benböjen med tanke på ditt knä.

Imorgon är det dock en ny dag, eller hur! wub.gif
LadyG
Mjo, men det var så dags att komma på det nu eller hur? Tur att stretchingen och cykeln iaf inte är så tunga, det är mest uppvarmning och nedvarvning och inte speciellt jobbigt.

Eller ja, cykeln var ju faktiskt ganska svettig, men inte för de delar av kroppen som var tröttast biggrin.gif

Jag är vansinningt trött i rumpan laugh.gif laugh.gif
Magdis
Jag gjorde 40 situps på bollen igår och så testade jag Plankan för första gången på länge. Det var inte länge jag orkade, det brände som eld i magmusklerna. smile.gif
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-01-2007, 22:36)
Jag gjorde 40 situps på bollen igår och så testade jag Plankan för första gången på länge. Det var inte länge jag orkade, det brände som eld i magmusklerna. smile.gif

Hejja!!! Situps på boll är betydligt värre än vanliga, starkt jobbat!

Du noterade väl resultaten så du kan jämföra om någon månad och småmysa åt framgångarna?
krellus
CITAT (LadyG @ 22-01-2007, 22:53)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-01-2007, 22:36)
Jag gjorde 40 situps på bollen igår och så testade jag Plankan för första gången på länge. Det var inte länge jag orkade, det brände som eld i magmusklerna.  :)

Hejja!!! Situps på boll är betydligt värre än vanliga, starkt jobbat!

Du noterade väl resultaten så du kan jämföra om någon månad och småmysa åt framgångarna?

laugh.gif Jag har provat situps på boll och hade svårt att inte "rulla av"...

Igår blev det dryga milen på kvällen. Riktigt skönt att springa om det är bra plogat på gångvägarna. rolleyes.gif
stina
LadyG: Du får väl ha en "rumvilardag" idag om det behövs. tongue.gif

Magdis: Vad duktig du är - jag har också provat sit-ups på boll och det var ju dösvårt! ohmy.gif

Krellus: Förstår att det är skönt att springa när det är snö om det inte är halt. Det måste väl bli lite mjukare. rolleyes.gif

Idag ska jag träna styrketräning. Känner mej pigg i kroppen - det kanske är massagen jag fick igår.
Farbror Blå
CITAT (stina @ 22-01-2007, 19:30)
CITAT (anna_rispan @ 22-01-2007, 16:59)
det fattar du väl att hon har! det är det senaste på gymmet. kamera med själutlösare för varje övning. precis som på liseberg!!!  :rolleyes:  :rolleyes:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Skulle va nå't! tongue.gif

haha det vore en kul grej ju laugh.gif rolleyes.gif
stina
Farbrorn: Vi fick ju aldrig veta hur det gick på gymmet???? rolleyes.gif
Farbror Blå
[B]Gick ganska bra tycker jag även om uppvärmningen/stretchingen efteråt var mindre bra..
stina
Varför då?
LadyG
CITAT (stina @ 23-01-2007, 08:43)
LadyG: Du får väl ha en "rumvilardag" idag om det behövs.  :P

Magdis: Vad duktig du är - jag har också provat sit-ups på boll och det var ju dösvårt!  :o

Krellus: Förstår att det är skönt att springa när det är snö om det inte är halt. Det måste väl bli lite mjukare.  :rolleyes:

Idag ska jag träna styrketräning. Känner mej pigg i kroppen - det kanske är massagen jag fick igår.

Um... det där med vila... Hade ju planerat in 30 minuters lugnt cykling idag... Men det var så skönt när allt fungerade igen att jag blev sittande en timma, det var underbart att känna att musklerna kunde röra sig utan att värka.

Antagligen får jag igen det senare på något sätt, men just nu mår jag jättebra smile.gif
stina
Toppen LadyG! rolleyes.gif

Jag har varit och kört styrketräning. Det blev ett "mitt-emellan-pass". Inget halleluja moment, men helt OK. Körde tungt för överkroppen, halvtungt för magen och lite ben som jag brukar. Använde chinsstången flera gånger och drog mej upp - bra klätterträning rolleyes.gif
anna_rispan
Ni är så flitiga o duktiga allihopa! heja heja!!

Jag ska till gymmet lite senare. Jogga o lite styrketräning. Beroende på var det är mycket folk...
stina
CITAT (anna_rispan @ 23-01-2007, 16:24)

Jag ska till gymmet lite senare. Jogga o lite styrketräning. Beroende på var det är mycket folk...

Å Heja dej Anna! rolleyes.gif Kör så det ryker! tongue.gif
LadyG
CITAT (stina @ 23-01-2007, 15:54)
CITAT (anna_rispan @ 23-01-2007, 16:24)

Å Heja dej Anna! rolleyes.gif Kör så det ryker! tongue.gif

Ja, vi hejjar på dig!!! rolleyes.gif Det kommer att gå superbt! rolleyes.gif
anna_rispan
Precis vad jag behöver!! Skönt att ni förstår det. (men det kanske är supertydligt eftersom jag skriver i god tid innan jag pyser iväg.... sleep.gif )
Jag hoppas o tror att det ska gå bra. jag har låtit maten sjunka undan lite grann och så är jag inte trött eller superpigg. kan nog bli bra det här!
stina
CITAT (anna_rispan @ 23-01-2007, 17:21)
Precis vad jag behöver!! Skönt att ni förstår det. (men det kanske är supertydligt eftersom jag skriver i god tid innan jag pyser iväg.... sleep.gif )
Jag hoppas o tror att det ska gå bra. jag har låtit maten sjunka undan lite grann och så är jag inte trött eller superpigg. kan nog bli bra det här!

Klart det går bra! Rapport anbefalles vänligen men bestämt vid hemkomsten! tongue.gif
anna_rispan
Det gick helt okej att jogga. I dag gjorde jag lite annorlunda men jag tror att resultat blev likvärdigt. Gick längre i början o avslutade på 3,5 kilometer.

Ingen styrketräning. Lockade inte alls. Är fortfarande för folkskygg tror jag.
stina
Grattis till den avklarade joggingen Anna! rolleyes.gif

Jag håller just nu på och slåss med mej själv. Är ensam hemma imorgon kväll och RÅKADE se att det är ett specialaerobicspass på gymmet imorgon kväll kl 17.30 eftersom det är öppet hus den här veckan. "Team Aerobics 2" - smaka på den ni! tongue.gif Team betyder att det är två eller fler ledare och 2 att det är avancerad koreografi - hur kul på en skala???? Jag har ju vilodag imorgon.... Ska - ska inte - ska ska inte.... Hmmmm, hur ska det här gå tro??? biggrin.gif
anna_rispan
Ja det låter knivigt!! Svårt beslut du har Stina!
stina
CITAT (anna_rispan @ 23-01-2007, 20:33)
Ja det låter knivigt!! Svårt beslut du har Stina!

Ja ischans! wacko.gif wacko.gif rolleyes.gif Jag får sova på saken.... rolleyes.gif

Ett annat alternativ är att gå till simhallen. Det är vuxensimning där på onsdagkvällar. Då släcker dom ner helt i simhallen, kantar bassängen med stora kandelabrar med levande ljus och spelar klassisk musik i högtalarna. Sen guppar alla omkring och simmar i mörkret. Jättemysigt faktiskt. I bastun/duschen är det lugnt och skönt - bara ett antal tanter som gör inpackningar, peelar, filar och pysslar om sig själv. rolleyes.gif Inte fel det heller....
LadyG
Jag skulle nog gå till simhallen om jag vore som du, men jag är trött efter ett nyss genomfört pass och längtar efter lugn och ro. Det du beskrev lät underbart!!!

Imorgon är jag säkert av en hel annan åsikt när jag är full av energi smile.gif
stina
CITAT (LadyG @ 24-01-2007, 00:21)
Jag skulle nog gå till simhallen om jag vore som du, men jag är trött efter ett nyss genomfört pass och längtar efter lugn och ro. Det du beskrev lät underbart!!!

Imorgon är jag säkert av en hel annan åsikt när jag är full av energi smile.gif

Nu har jag sovit på saken. Jag ska inte träna alls idag. Skulle gärna gått till simhallen - jag ska absolut göra det någon annan onsdag. Men det är så fruktansvärt kallt så det känns som om njutningen skulle förstöras i och med promenaden hem sen. Ischanes. Så jag ska ligga hemma och läsa en god bok istället. rolleyes.gif

Betr aerobicsen så gav jag mej själv ett alternativ. Gå på aerobicsen du, men då får du inte boxas imorgon. Då vann boxningen.... rolleyes.gif

Hälsar Stina
anna_rispan
Fiffigt gjort Stina! smile.gif
stina
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 09:46)
Fiffigt gjort Stina! smile.gif

Tack! Man får kohandla med sig själv ibland... tongue.gif
Magdis
På måndag tänker jag eventuellt smita in på gymet! smile.gif Jag ska på mödravården för efterkontroll och gymet ligger precis intill. Maken är ledig så han är hemma med barnen. smile.gif
anna_rispan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2007, 09:11)
På måndag tänker jag eventuellt smita in på gymet! smile.gif Jag ska på mödravården för efterkontroll och gymet ligger precis intill. Maken är ledig så han är hemma med barnen. smile.gif

Vad roligt! Du som var en sån tränarmänniska förut. smile.gif
Farbror Blå
CITAT (anna_rispan @ 23-01-2007, 17:51)
Det gick helt okej att jogga. I dag gjorde jag lite annorlunda men jag tror att resultat blev likvärdigt. Gick längre i början o avslutade på 3,5 kilometer.

ajdå.. välj förmiddagar, det brukar jag göra i badet, bara nån gammal pensionär då rolleyes.gif tongue.gif
anna_rispan
CITAT (Farbror Blå @ 24-01-2007, 10:14)
CITAT (anna_rispan @ 23-01-2007, 17:51)

ajdå.. välj förmiddagar, det brukar jag göra i badet, bara nån gammal pensionär då rolleyes.gif tongue.gif

ja, får väl försöka med att komma dit lite tidigare på dagarna. annars tycker jag att det passar bra att köra de dagar jag ändå varit i skolan o så.
krellus
Tränar ni förresten efter jobbet för det mesta eller kör ni lunchpass???
stina
jag kör lunchpass rolleyes.gif Är piggast då....
anna_rispan
Jag tränar lite olika tider. Men inte på lunchtid. Jag är en sån som måste äta mat då.... Även om det inte alltid blir så hävligt med maten så äter jag nåt iallafall. O då väntar jag ett tag innan eventuell träning.
Lena i Torslanda
Tränar alltid direkt efter jobbet . Hinner inte på lunchen, möjligen lite rodd på jobbgymmet men det räknas knappt. Den "riktiga" träningen blir efter jobbet.
Rossi
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 10:47)
Även om det inte alltid blir så hävligt med maten så äter jag nåt iallafall.

Blir nyfiken: Vad betyder "hävligt"? Måste vara något dialektalt. Har aldrig sett eller hört det förut.

unsure.gif
anna_rispan
CITAT (Rossi @ 24-01-2007, 11:09)

Blir nyfiken: Vad betyder "hävligt"? Måste vara något dialektalt. Har aldrig sett eller hört det förut.

unsure.gif

Oj hjälp! Ja du. Om nåt är "inte hävligt" där är det dåligt, slarvigt. Typ. Alltså betyder hela meningen att jag slarvar med maten ibland. Hoppas att det förklarar.
unsure.gif

edit:lägger til en länk där det står lite om ordet. mest kommentarer. läs mer
Rossi
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 11:12)
CITAT (Rossi @ 24-01-2007, 11:09)

unsure.gif

Oj hjälp! Ja du. Om nåt är "inte hävligt" där är det dåligt, slarvigt. Typ. Alltså betyder hela meningen att jag slarvar med maten ibland. Hoppas att det förklarar.
unsure.gif

OK! Då har jag lärt mig något nytt! (Slog upp det i SAOL men hittade ingenting så tack för infon!)
anna_rispan
SItter o kollar på en konsert med Kylie Minough. Inte hela tiden, lyssnar mest. Så det var rena rötan att jag såg ett träningstips.

En kille stod stadigt, en tjej höll fast sig med benen kring midjan på killen o gjorde sit-ups på killens lår.!
Det ni!
Rossi
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 12:05)
SItter o kollar på en konsert med Kylie Minough. Inte hela tiden, lyssnar mest. Så det var rena rötan att jag såg ett träningstips.

En kille stod stadigt, en tjej höll fast sig med benen kring midjan på killen o gjorde sit-ups på killens lår.!
Det ni!

Är du säker på att det var det de gjorde ...?! laugh.gif tongue.gif
anna_rispan
CITAT (Rossi @ 24-01-2007, 12:15)

Det ni!

ja då. men det såg jobbigt ut.
stina
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 13:20)
CITAT (Rossi @ 24-01-2007, 12:15)

Det ni!

ja då. men det såg jobbigt ut.

Jobbigt för hans rygg också! ohmy.gif
anna_rispan
ja eller hur!!! ohmy.gif
stina
Låter onödigt krångligt tycker jag (om det inte är någon annan dold fördel med ställningen tongue.gif wink.gif )
anna_rispan
nja, inte värre än att ta gubben på rygge i benböj väl??!! tongue.gif
stina
Jo om det är som jag fattar det så lutar tjejen sig alltså bakåt/utåt från killen? Snacka om framtungt för killen. Ska du ta någon på ryggen i benböj så är det ju dina starka lårmuskler som tar vikten - låter mycket värre det andra tycker jag! ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon