Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
stina
Jag skulle prova med 30 kg om jag klarade 4 med 20 kg's vikt. Jättegissning!
Magdis
Har tränat styrketräning ikväll. Det är så häääääärligt att träna, man känner sig ju fastare i kroppen och starkare redan på en gång o så finns det ingen bättre vila för huvudet när man har turbo-tjatare hemma hela dagarna. yahoo.gif

Dessutom såg jag nåt så vansinnigt snyggt på gymet, det gjorde ju inte saken sämre precis....ha nåt tjusigt att vila ögonen på medan man tränar. naughty.gif
anna_rispan
CITAT (Magdis @ 26-09-2007, 20:47) *
Har tränat styrketräning ikväll. Det är så häääääärligt att träna, man känner sig ju fastare i kroppen och starkare redan på en gång o så finns det ingen bättre vila för huvudet när man har turbo-tjatare hemma hela dagarna. yahoo.gif

Dessutom såg jag nåt så vansinnigt snyggt på gymet, det gjorde ju inte saken sämre precis....ha nåt tjusigt att vila ögonen på medan man tränar. naughty.gif

där ser man. fast det gör inte jag på mitt gym. snyggast där är min kompis o jag. wink.gif
stina
Då får vi hoppas dom har många speglar på ert gym Anna så att ni också får njuta.... tongue.gif

Imorgon blir det ingen träning för mej - heldagsmöte på jobbet och upptagen med annat på kvällen. Får ta det som uppladdning inför löpningen och boxningen på fredag. crazy.gif

CITAT (Magdis @ 26-09-2007, 20:47) *

Jaaa Magdis, visst är det en för skön känsla när man är "nytränad" och känner sej hård och fit i hela kroppen! Jag kunde inte låta bli att göra den där magdödarövningen (dragon-någonting) igår och det resulterade genast i härlig träningsvärk i magen. What a feeling... naughty.gif
anna_rispan
Stina: ja o ja, många speglar finns det. naughty.gif och de är ju bra även när andra intressanta muskelstärkarövningar hos andra individer dyker upp. smile.gif fast man får ju titta försiktigt så klart.

Jag har lite lite träningsvärk i triceps idag. Och det känns lite udda i musklerna mellan axlarna, inte som värk men de känns lite sega o trötta på nåt sätt. kan inte beskriva den känslan ordentligt.

Snart ska kompisen och jag ut på promenad! Solen skiner här så det blir nog trevligt!
krellus
CITAT (stina @ 26-09-2007, 13:26) *
Krellus - du inspirerade mej med din backträning så idag körde jag bla det på löpbandet.

Först körde jag lite vanliga "platta" intervaller och avslutade med en som jag tyckte mördarserie. Jag hissade upp löpbandet till 10-lutning, rusade 30 sek och gick sedan 30 sek - sänkte till 9-lutning, rusade 30 sek och gick sedan 30 sek. Fortsatte så ner till 0-lutning. Det låter kanske inte så jobbigt med 30 sekunders rusning, men fy f-n vad slitsamt det var. Jättekraftig uppförslutning i början och mot slutet var jag helt slut av alla ruscher så då var även den lilla lutningen grym. ohmy.gif

Efter löpningen körde jag 30 min core-pass.

Kul att kunna inspirera lite...
Denna tränings "tråd" är verkligen en inspiration!

anna_rispan
Det blev ca 1 timmes promenad. Rätt skönt, men öronen blev lite kalla. det var tydligen bara ca 5 grader ute! ohmy.gif

O det smyger på mer träningsvärk vartefter sen i går!
krellus
Och igår var det 16 grader... det svänger fort just nu.
Magdis
När jag körde med magmaskinen igår så kände jag efter en stund att jag tog i med höftböjaren. Jag trodde inte man kunde göra det i de där maskinerna, men tydligen kan man det. Jag fick stanna upp o sätta mig tillrätta och känna efter att jag verkligen höll benen och höfterna stilla innan jag började dra igen. Sedan när jag drog enbart med magmusklerna så kändes det verkligen i dem. Jag ser vissa som kör jättefort och ryckigt o med höga vikter i dem, jag har svårt att tro att de tar i med enbart rätt muskler när de gör så. Det var helt klart jobbigare att ta lägre vikt men göra långsamma drag och hålla emot på tillbakavägen.
stina
Idag har jag varit på Runners store och shoppat minsann! smile.gif

1 st pulsklocka Polar RS200sd
1 st röd och fin vindspringjacka (Newline) där man kan ta av ärmarna om man vill ha en väst istället
1 par jättefina svarta Asics tjockare löpartights med "windstopper"

Hoppas pulsklockan blir bra - funderade ju ett tag på Garmin forerunner men tyckte det var lite VÄL mycket pengar faktiskt. Den här var inte så billig heller, men klockan var smidigare och verkade enkel att ställa in. Fotpoden har tillräckligt stor noggrannhet för mina syften.

*glad* smile.gif
Magdis
Vad kul Stina! smile.gif Roligt med nya fräscha grejer o du som tränar så mycket kommer säkert ha mycket glädje av dem. tummenupp.gif
anna_rispan
Vad roligt ni har! smile.gif

Magdis vad intressant att höra att du upptäckte att du använde höftböjaren. Kan vara bra att ha i bakhuvudet när jag ska öka vikten i magmaskinen. Om det nu skulle vara liknande maskiner. Jag minns inte hur de såg ut, alltså den du har o den vi har på gymmet.
stina
Nu har jag premiärprovat pulsklockan. Sprang först 5 km på löpbandet. Testade bla fotsensorn. Trots att jag inte hade kalibrerat den så diffade det bara 40 meter på 5000 meter. smile.gif

Sedan var det boxning. Kul att kolla på pulsen under passet - det är verkligen intervallträning. Pulsen for mellan 134 och 175 under hela passet.
anna_rispan
Åh! Vad spännande! Hoppas att du får nytta av den nu. smile.gif
anna_rispan
Hej på er!

Jag har enf råga som egentligen inte handlar om träning. Men ni verkar bra på det här ändå. Mat. Jag har precis totalt tappat all vett och sans och skulle behöva rejäla handfasta tips på vad och när jag ska äta. För jag antar nu att det att jag är trött och lätt får ont i kroppen kan bero på att jag äter förjävla risigt just nu.
Som i onsdags när jag klockan tio på kvällen kommer på att jag glömt att äta middag. Istället hade jag småätit bullar och kakor hela eftermiddagen. sad.gif

Har ni förslag på mat eller nåt annat, boktips kanske så jag får nåt att utgå ifrån. Jag vill gärna ha enkel mat eftersom jag ska ha matlådor i bland och ibland är jag hemma o kan nöja mig med en varm måltid och nåt mindre tungt.

Usch vad jag blir trött.
LadyG
Prova att titta i http://www.fitnessbocker.com/shop/shop.asp Under kategorin böcker - recept, träning och se om du hittar en bok som heter Idrottarens matbok.
stina
God morgon kamrater! smile.gif

Här i Stockholm är det ett fruktansvärt väder, det blåser, är helt jämngrått och regnar.

Jag ska snart ut och låta mina nya springkläder få bekänna färg. Känns lite motigt om jag ska vara ärlig, men jag behöver ju inte springa så långt - skickar en tanke till alla som ska springa Lidingöloppets 3 mil idag...... För dom som är vältränade och avverkar det i snabbt tempo är det väl OK - men stackars alla motionärer och för att inte tala om alla stackars funktionärer.... Isch! ohmy.gif
anna_rispan
Tack LadyG för boktips.

Stina: vi har också pissväder, jämngrått och tätt fint regn. blä. tänkte gå ner på stan i dag så jag hoppas att det håller upp.

Idag har jag mest tänkt plugga och skriva ner matsedlar. måste planera maten annars går det inte.
LadyG
Men egentligen är det ju jättefint löpväder, inte för varmt så man blir törstig och ingen sol som besvärar. Sist jag sprang ute i hällregn gick det jättebra, det var jättemysigt smile.gif

Så vrickat det där lät! smile.gif

Nå idag blir det långpass igen iaf!
stina
Jodå, visst funkar det att springa i regn - det är egentligen ingen ursäkt alls för att låta bli. tongue.gif Men när det som det gjorde när jag var ute - regnar vågrät så att man inte ser något nästan när man springer - då vet i f-n om det är så fint löparväder.....

Kläderna däremot funkade kanon. Kände mej torr och varm hela tiden. Däremot ska jag skaffa mej en keps, för som jag skrev ovanför så tycker jag INTE om när det öser ner på mitt huvud och forsar ner vidare i ögonen så att jag får kisa när jag springer. Ischans!!!!

Det blev en kortare runda idag - en ny jättefin runda på 1 mil som ungefär halva sträckan gick längs med vattnet på en ömsom grus ömsom asfalterad gång/cykel/ridväg. Jättekul att ha hittat en ny "kortrunda" - jag gillade inte min tidigare enmilsrunda så där jättemycket. Den här var mycket finare! Jag har sprungit långrundor varje vecka ett bra tag nu så jag tyckte det var dags att hoppa över det en helg.
LadyG
Jag springer gärna med keps, då slipper jag håret i ögonen och svetten stannar i kepsen. Dessutom skärmar den av regnet lite så glasögonen inte blir helt regnomregniga.

Köpte ett vindställ idag, precis innan vi gav oss ut på vår 26km-runda. Underbart Dobsom R90 i rödorange färg, jag kände mig jättetjusig. Fast något regn blev det inte när vi sprang, så jag vet inte om jag hade behövt det egentligen smile.gif

Men nu äger jag det och det är jag nöjd med! Underbart, lätt, vindtätt och oerhört praktiskt faktiskt.

Nästa helg blir det natagligen en kortare runda, för helgen efter är det Växjö marathon...
stina
Ja, något hår i ansiktet riskerar ju inte jag att få *fnissar*.

Ska köpa mig en keps nästa vecka har jag bestämt mig.

Var inne och kikade på hur ditt ställ ser ut - fint! smile.gif
LadyG

Titta, jag hittade en bild! Jag är så nöjd, det var underbart att springa i ett vindställ. Det ingick faktiskt en keps i stället jag köpte men jag sprang med den gula ändå, jag är van vid den. Dobsomkepan är så ny att jag säkert får ont i huvudet av den, det brukar jag få av huvudbonader som sitter för hårt eller är styva och nya.

Nu har jag inte några bra skäl att hålla mig hemma även om det regnar, nu är det bara att bita ihop och springa. Det är faktiskt väldigt skönt att springa när det regnar om man slipper få regnet i ansiktet. Det är mycket syre i luften då. Dessutom är inte trottoarerna överbefolkade och man får ha gångbanan för sig själv biggrin.gif
stina
Det var den bilden jag hittade på nätet LadyG! Jättefint ser det ut - förstår att du var urtjusig!!!

Jag köpte inte ett vindställ, jag köpte vintertights med "windblock". Ska se om jag kan få in en bild:

Japp, gick bra! Grymt sköna - sitter som ett ålskinn och det tycker jag är skönt.

Här är jackan:

Och här är klockan:

Idag blir det vila för mej - vi ska åka och fira lilla pappa som fyller år.
LadyG
Snyggt! Du måste verkligen se tjusig ut när du kommer springande smile.gif

Passande att klockan matchar jackan också, det brukar jag aldrig lyckas få till!
aanderss
CITAT (stina @ 30-09-2007, 07:59) *
Det var den bilden jag hittade på nätet LadyG! Jättefint ser det ut - förstår att du var urtjusig!!!

Jag köpte inte ett vindställ, jag köpte vintertights med "windblock". Ska se om jag kan få in en bild:

Japp, gick bra! Grymt sköna - sitter som ett ålskinn och det tycker jag är skönt.

Här är jackan:

Och här är klockan:

Idag blir det vila för mej - vi ska åka och fira lilla pappa som fyller år.

är kläderna köpta på tennisplanet?
LadyG
CITAT (aanderss @ 30-09-2007, 13:24) *

Nej, Runners Store - godisbutiken för löpare smile.gif

De har verkligen allt en löpare kan önska sig där smile.gif
estet
CITAT (LadyG @ 29-09-2007, 23:24) *

Precis vad jag ska skaffa mej! Nu när det börjar bli kallare. Går med stavar 4,5-8 km varje dag (beroende vilken väg jag tar) och springer en bit.

Första gången jag sprang i sommar var det för att testa om jag orkade. biggrin.gif Sprang 2 km och stannade och gick några steg efter halva och frågade mej själv vad höll på med och fortsatte. smile.gif

Min tekniska utrustning består av stegräknaren men har börjat se efter en pannlampa som behövs nu när det börjar vara mörkt om kvällarna. Förra vintern hade jag inte köpt stavarna så då kunde jag gå o hålla i en ficklampa i handen.

Har en reflexväst givetvis, då jag bor efter en 90 väg där timmerbilar och fartdårar kör 24 h , helg som vardag, så här gäller verkligen att synas. Värst är nog att möta plogbilen! laugh.gif
LadyG
CITAT (estet @ 30-09-2007, 13:35) *
Precis vad jag ska skaffa mej! Nu när det börjar bli kallare. Går med stavar 4,5-8 km varje dag (beroende vilken väg jag tar) och springer en bit.

Första gången jag sprang i sommar var det för att testa om jag orkade. biggrin.gif Sprang 2 km och stannade och gick några steg efter halva och frågade mej själv vad höll på med och fortsatte. smile.gif

Min tekniska utrustning består av stegräknaren men har börjat se efter en pannlampa som behövs nu när det börjar vara mörkt om kvällarna. Förra vintern hade jag inte köpt stavarna så då kunde jag gå o hålla i en ficklampa i handen.
Har en reflexväst givetvis, då jag bor efter en 90 väg där timmerbilar och fartdårar kör 24 h , helg som vardag, så här gäller verkligen att synas. Värst är nog att möta plogbilen! laugh.gif

R90 är tunn men vinden kommer inte igenom, så har du ett bra underställ och en R90 kommer du kunna vara ute när det är minus ute också. Om de tär så mycket trafik kanske en reflex-väst för 150:- kan behövas också, det funderar jag på att skaffa mig om jag ska ut och springa i vinter.

http://www.runnersstore.se/Main/Index.asp
estet
CITAT (LadyG @ 30-09-2007, 13:41) *
R90 är tunn men vinden kommer inte igenom, så har du ett bra underställ och en R90 kommer du kunna vara ute när det är minus ute också. Om de tär så mycket trafik kanske en reflex-väst för 150:- kan behövas också, det funderar jag på att skaffa mig om jag ska ut och springa i vinter.

http://www.runnersstore.se/Main/Index.asp

Det låter bra, har ett i mitt tycke bra underställ, Craft.

Reflexväst kan jag verkligen rek! Bilarna ser en mycket tidigare och håller ut och bländar av. Köpte min på Jula för under hundralappen i fjol.
LadyG
CITAT (estet @ 30-09-2007, 13:50) *
Det låter bra, har ett i mitt tycke bra underställ, Craft.

Reflexväst kan jag verkligen rek! Bilarna ser en mycket tidigare och håller ut och bländar av. Köpte min på Jula för under hundralappen i fjol.

Först övervägde jag reflexband men jag tror de kan försvinna under kläderna eller synas lite dåligt om man jämför med en väst. På runnerstore har de en som ser enkelt ut att ta på sig också, det är ju en fördel. Är det krångligt riskerar man att strunta i den smile.gif
estet
Precis! Min väst har dragkedja fram så den är lätt att ta på. Nu måste jag spana in runnerstore närmare, såg intressant ut!
stina
Akta dig för Runnersstore - livsfarligt för plånboken! tongue.gif

Jag köpte min utrustning där också och det finns hur mycket till som helst som jag vill ha!

Min jacka har långa smala reflexremsor både bak och fram och brallorna har smala reflexremsor på vaderna.

Nu har jag dock bränt en betydligt större summa: jag har bokat en resa till Gran Canaria. Fast jag åker inte förrän 9 april, men resorna höll på att ta slut till hotellet jag vill till så det var bara att slå till illa kvickt. Och gissa vad dom har på hotellet: Gymanläggning naturligtvis! coolgleam.gif (och spa.... )

CITAT (aanderss @ 30-09-2007, 13:24) *

Vad är tennisplanet????
Magdis
Stiiiiiiiiiiiiina, vad jag blir avis nu! Vill följa med! Låter som rena drömsemestern ju. 000.gif
Ikväll har jag styrketränat, det blir ett lite kortare program på söndagar eftersom dotterns dansskola bara håller på 45 minuter. Inte hann jag stretcha heller, får komma ihåg att göra det sen. Vi bastade efteråt o kom sen hem till ett dukat bord med sushi och grönt thé. Mumsfilibabba!
stina
CITAT (Magdis @ 30-09-2007, 19:18) *
Stiiiiiiiiiiiiina, vad jag blir avis nu! Vill följa med! Låter som rena drömsemestern ju. 000.gif
Ikväll har jag styrketränat, det blir ett lite kortare program på söndagar eftersom dotterns dansskola bara håller på 45 minuter. Inte hann jag stretcha heller, får komma ihåg att göra det sen. Vi bastade efteråt o kom sen hem till ett dukat bord med sushi och grönt thé. Mumsfilibabba!

Jaaaa, hoppas det blir bra - det är HIT jag ska! coolgleam.gif

Låter som om du haft en skön söndag Magdis. Underbart att basta och sushi är ju bara för gott...... smile.gif

Imorgon ska jag försöka hinna avverka 15 km på löpbandet på lunchen - hoppas inte jobbet sätter p för planerna....
anna_rispan
idag körde jag intervaller i 20 minuter. jogga o gå intervaller. jag hade kanske orkat en stund till men jag hade inte tid...

hur var det nu igen man räknade ut maxpuls så där på en höft? det behöver inte vara supervetenskapligt. jag försökte kolla min puls efter att ha joggat i två olika hastigheter. undrar om det var rimligt puls o hur kan jag se det??
LadyG
CITAT (anna_rispan @ 01-10-2007, 12:31) *
idag körde jag intervaller i 20 minuter. jogga o gå intervaller. jag hade kanske orkat en stund till men jag hade inte tid...

hur var det nu igen man räknade ut maxpuls så där på en höft? det behöver inte vara supervetenskapligt. jag försökte kolla min puls efter att ha joggat i två olika hastigheter. undrar om det var rimligt puls o hur kan jag se det??

Bra kört!

Man brukar säga att maxpulsen ligger ungefär vid 220 minus åldern för män och 226 minus åldern för kvinnor men det är bara ett ungefärligt mått.
anna_rispan
oj!! hmm, nu blir jag helt velig. jag måste ha räknat fel på min puls. fast den slog ju snabbt...*grubbel* jag har svårt att hålla koll på pulsen utan att blanda ihop det med sekundvisarens röelser på klockan.

Hur gör jag ett bra pulstest? Ska jag rusa så snabbt jag orkar under en viss tid. O vilken tid i såfall?
LadyG
http://www.polarpuls.com/ShowPage.aspx?PageID=46#snabbguide

Där fanns det t om en tabell över pulszoner, de navänder en någon annan formel men resultatet borde bli ungefär detsamma.

Stina vet mer om maxpulstester än jag, hon har gjort ett på riktigt så jag väntar gärna på att hon ska svara istället smile.gif
anna_rispan
Aha! Jag tro att jag försotd det som stod på länken.

Kanske jag är på rätt väg. För jag hamnade nog i rätt intervall för att öka konditionen. och min puls var nog därikring, på ett ungefär. Fast det kändes inte så jobbigt som jag trodde att det var tvunget att göra. smile.gif

Då ska jag köra på de där hastigheterna men öka tiden lite bara så blir det nog kanon!
stina
Hur man på smartast sätt lägger upp ett eget maxpulstest vet jag inte exakt, jag fick ju hjälp att göra det. Vad jag vet är dock att man sakta ska öka sin springfart - dock inte så sakta så att man blir trött i övriga kroppen innan man blir trött i "hjärtat" sas.

Spring hyfsat snabbt och öka sakta i etapper - spring tills du inte kan ta ett steg till i princip (det flimrar för ögonen, krampar i bröstet - ja du förstår säkert hur det ska kännas). När du springer och känner det så och pulsen ändå inte ökar - då har du nått eller är väldigt nära din maxpuls. Rusa bara inte iväg i full rulle för då går du i väggen eftersom hjärtat inte hinner med!

Och jag tycker du ska ha någon med dig när du gör testet. När man är nära sin maxpuls ser man väldigt dåligt och det är nog svårt att titta på pulsklockan - man orkar inte mycket mer än att bara ha blicken fokuserad i fjärran och springa, springa, springa. Dessutom är det nog bra att ha någon som hejar på, för det behövs. Sen kan man ju må lite illa och bli lite yr efteråt om man har otur och då kan det vara skönt att ha någon hos sig.

Idag har jag varit och sprungit 15 km på löpbandet och jag tror jag gjorde min bästa löpning någonsin på löpbandet. Det gick så ruskigt lätt att springa trots att jag dom första 8,5 km inte märkte att jag sprang med 1% uppförsbacke! Det tog 1 timme och 22 minuter att springa dom 15 kilometrarna. Kollade min puls hela tiden och den första milen sprang jag först i 10,5 km/h och när jag tagit bort uppförslutningen ökade jag till 11 km/h. Pulsen låg mellan 163 och 168 då. Vid 10 km ökade jag till 11,5 km/h och då la sig pulsen på 174. Vid 13 km ökade jag till 12 km/h och då gick pulsen upp och låg runt 176. Vid två tillfällen gick den upp till 179 och där märker jag att jag börjar få syrebrist (kramp i höger arm och ett tryck över bröstet). Då har jag nästan nått 96% av min maxpuls.

Det blev en lite lång och krånglig redovisning av min puls, men det är lite nyhetens behag med min pulsklocka. smile.gif
krellus
Kul att du nu har din Pulsklocka.
Jag lovar att det nu blir ännu roligare att springa/idrotta!
stina
Ja det är kul! På onsdag ska jag träna tröskelintervaller, det vill säga korta intervaller upp i pulszon 5 - det ska bli spännande med pulsklockan! smile.gif
stina
Nu har jag varit och tränat styrketräning. Skönt ibland med lite omväxling från löpningen faktiskt. Att bara springa skulle bli trist, även om man kan träna löpning på så många olika sätt.... smile.gif Skönt att ha lite tung "gung-musik" i öronen och få ta i för kung och fosterland. Lugnt och skönt i gymmet också. Efter träningen la jag mig i bastun för att självtorka och höll precis på att somna. Skulle varit bingo om jag blev efterlyst av jobbet och dom hittade mej sussandes i bastun! ohmy.gif
estet
Gick med min nya pannlampa igår kväll, mörkt och delvis dimma. Köpte en billig med 5 LED lampor i.

Bilarna reagerade mycket tidigt ca 300 m och bländade av! Det bästa av allt är ju att jag ser var jag sätter fötterna! smile.gif
stina
CITAT (estet @ 02-10-2007, 13:32) *
Gick med min nya pannlampa igår kväll, mörkt och delvis dimma. Köpte en billig med 5 LED lampor i.

Bilarna reagerade mycket tidigt ca 300 m och bländade av! Det bästa av allt är ju att jag ser var jag sätter fötterna! smile.gif

Vad bra! smile.gif Finns inget värre än att bli bländad av bilarnas helljus - man blir ju helblind en lång stund efteråt. Och det konstiga är att jag kan omöjligt låta bli att stirra in i helljusslamporna istället för att titta bort. Knäppt va! wacko.gif
stina
Nu har jag varit och köpt mej en keps också - en röd Adidasskapelse. smile.gif Så nu kan det regna best f-n det vill nästa gång jag springer! coolgleam.gif
LadyG
Hejja smile.gif

Jag är precis hemkommen från ju-jutsun, så jag är lagom trött. Natti natti folket smile.gif
krellus
CITAT (stina @ 01-10-2007, 13:51) *
Hur man på smartast sätt lägger upp ett eget maxpulstest vet jag inte exakt, jag fick ju hjälp att göra det.

Jag har ju en Suunto T3 och där räknas din maxpuls genom dina personliga inställningar om ålder/kön/vikt etc.
Blir min maxpuls 183 och jag äverstiger denna under ett pass så frågar "klockan" om jag vill uppdatera min maxpuls vilket är rätt smart. maxpulsen ökar ju dessutom ju bättre i form man kommer... flirting.gif

RS200/400 fungerar lite annorlunda. Ska ta en titt på det där...
stina
Nu har jag varit och tränat och det gick inte så bra.... Jo, i 20 minuter, sen sprack det. Jag sprang intervaller efter pulsen och sprang tills pulsen var uppe i 180 - då stod jag och vilade tills den var nere i 140 osv. Höll på så i 20 minuter, sen tappade jag en del av känseln i högerbenet. Vågade inte fortsätta springa utan avbröt. Troligen är det dags för ett besök hos kiropraktorn för att fixa till bäcketnet, så jag bokade det - ska dit imorgon.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon