Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
Farbror Blå
Oj det var längesedan denna tråd varit inaktiv i tre dagar!!
Magdis
Ja det var ju tre dagar sen jag tränade men ikväll har jag varit på gymet igen. smile.gif Det var sista gången på lillans danskurs men i fortsättningen kommer jag ändå att åka till gymmet på söndagarna för att träna ensam. Ikväll har jag tränat hela kroppen som vanligt o mest axlarna. Förresten...lite kul grej...idag var första gången som någon började prata med mig på gymet (förutom en del hejande o sånt då) Det var en man i 50-årsåldern som frågade hur det gick..är det tungt o.s.v o så pratade han på lite. Sånt är trevligt tycker jag. smile.gif
Rossi
Jag har i alla fall kommit igång med lite styrketräning nu. Jag kan ju inte springa för tillfället p.g.a. min opererade fot så det passar bra. Som uppvärmning sitter jag och ror.

Jag har blivit nyfiken på box-gympa. Är det någon av er som har gått på det och kan berätta lite? Springer man på uppvärmningen och under passet? I så fall måste jag vänta ytterligare några veckor p.g.a. min fot. Annars hade jag kanske kunnat börja redan nu. Jag tittade som hastigast på ett box-gympa-pass häromdagen och det såg jobbigt ut. Men kul!
LadyG
Har tyvärr aldrig gått på gruppträning alls, så jag vet inte men de låter skoj. Du kan väl testa, och skippa de moment som gör ont?
Rossi
CITAT (LadyG @ 19-11-2007, 11:46) *
Har tyvärr aldrig gått på gruppträning alls, så jag vet inte men de låter skoj. Du kan väl testa, och skippa de moment som gör ont?

Det är bara löpningen som inte funkar - annars ska det gå bra. Jag ska ringa till receptionen och höra med dem.

Hoppas att det finns någon här som har testat som kan berätta vad de tyckte. Det såg verkligen kul - och superjobbigt - ut!
skogstroll
vad sportiga alla är! själv går jag till bussen en halvtimme om dan och en bit på lunchen också... har gjort det förut några km varje dag och oväntat vilket bra resultat man får i längden, och skönt är det ju också (förutom att gå upp vid 6...) smile.gif
Magdis
Stina har säkert testat Box. smile.gif
stina
Ja, jag kör box. Men box-gympa.... Vet inte om det är samma sak? Vi värmer upp med hopprep och sedan boxas och sparkas vi 2 och 2. Alltså ganska mycket för fötterna i och med hopprepet och sparkarna. Men du behöver ju vare sig hoppa eller sparkas - jag lät bli det när jag hade ont i foten och jag kan fortfarande inte sparkas med foten jag stukade. Det går bra ändå. smile.gif
Rossi
CITAT (stina @ 19-11-2007, 15:31) *
Ja, jag kör box. Men box-gympa.... Vet inte om det är samma sak? Vi värmer upp med hopprep och sedan boxas och sparkas vi 2 och 2. Alltså ganska mycket för fötterna i och med hopprepet och sparkarna. Men du behöver ju vare sig hoppa eller sparkas - jag lät bli det när jag hade ont i foten och jag kan fortfarande inte sparkas med foten jag stukade. Det går bra ändå. smile.gif

Tack för infon Stina! Nej, när jag tittar efter så heter det faktiskt bara Box och ingen gympa inte. Det känns som om jag kanske får vänta ett tag till. Det räckte med att svärmors hund i leken satte tänderna i den opererade stortån igår ....
renate
Så duktiga alla är här, törs man var med här??? Förr hade jag hund men hon finns inte längre,nu får jag går själv.Jag går raska skogspromenader varje dag mellan 30 &40 min,några gånger i veckan längre.En dag/vecka går jag på gympa, det mår jag bra av.Jag behöver inte går ner i vikt,gör det bara för konditionen.På sommaren jobbar jag i trädgården plus lite joggande.
Pjater
Förstör man inte knäna vid träning? har tränat kung-fu i 5 år och mina knä vill inte mer sad.gif Hur går ni tillväga??
anna_rispan
renate: du är ju jätteflitig!!

pjater: din bild är lite osmaklig. som en pinup-bild faktiskt.
LadyG
CITAT (renate @ 19-11-2007, 15:27) *
Så duktiga alla är här, törs man var med här??? Förr hade jag hund men hon finns inte längre,nu får jag går själv.Jag går raska skogspromenader varje dag mellan 30 &40 min,några gånger i veckan längre.En dag/vecka går jag på gympa, det mår jag bra av.Jag behöver inte går ner i vikt,gör det bara för konditionen.På sommaren jobbar jag i trädgården plus lite joggande.

Alla är hjärtligt välkomna, träningstråden är ju till för alla som tränar oavsett anledning smile.gif

CITAT (Pjater @ 19-11-2007, 15:34) *
Förstör man inte knäna vid träning? har tränat kung-fu i 5 år och mina knä vill inte mer sad.gif Hur går ni tillväga??

Man kan simma, cykla eller styrketräna om knäna inte vill vara med. Jag löptränar tre gånger i veckan, men det kanske man inte ska göra om knäna är ömtåliga. Då är det bättre att satsa på motionscykel (eller riktig cykel) som är mycket skonsammare men också bra för både kondition och förbränning.

Har du tillgång till ett gym har de säkert en crosstrainer eller rodd maskin, också suverän träning som ger massor utan att slita så mycket.

Håller med Anna om att din signaturbild är lite för mycket, manga i all ära men du kunde väl valt en mindre porrig bild?
krellus
Jag har inte skrivit här på ett tag, ni gör ju det ju så strålande ändå! flirting.gif

För mig är det rehab för hälen men jag kör mycket spinning just nu. Riktigt kul.
Igår kväll var det en ny snubbe som hade passet och det var svnjobbigt... men det är ju så det ska vara! naughty.gif
Rossi
Tänk bara på att ställa in cykeln rätt - annars blir det en felaktig belastning för knäna. Jag får ofta ont i mitt vänsterknä när jag motionscyklar men inte när jag cyklar på min riktiga cykel.

Om man har problem med knäna är det viktigt att träna upp lårmusklerna runtomkring så att de kan avlasta lite.
krellus
CITAT (Rossi @ 20-11-2007, 08:56) *
Tänk bara på att ställa in cykeln rätt - annars blir det en felaktig belastning för knäna. Jag får ofta ont i mitt vänsterknä när jag motionscyklar men inte när jag cyklar på min riktiga cykel.

Om man har problem med knäna är det viktigt att träna upp lårmusklerna runtomkring så att de kan avlasta lite.

No worries, jag är grym på att ställa in hojen men tack ändå! flirting.gif
Rossi
Ja, när man inte kan träna så vill man! Jag är så sugen på att röra mig och det får bli motionscykling och rodd. Vi har i alla fall bestämt oss för att vi ska spela golf till helgen. Men foten klarar troligtvis inte att gå 18 hål än - den är fortfarande lite svullen - så vi får se hur många det blir. Jag längtar!!!!
krellus
CITAT (Rossi @ 20-11-2007, 18:11) *
Vi har i alla fall bestämt oss för att vi ska spela golf till helgen. Men foten klarar troligtvis inte att gå 18 hål än - den är fortfarande lite svullen - så vi får se hur många det blir. Jag längtar!!!!

Du klara det säkert bättre än mig. Jag har/hade en patenterad "hook" som ställde till det lite innan jag lade ner min golfkarriär... flirting.gif
Rossi
CITAT (krellus @ 21-11-2007, 09:20) *
Du klara det säkert bättre än mig. Jag har/hade en patenterad "hook" som ställde till det lite innan jag lade ner min golfkarriär... flirting.gif

Jag slår faktiskt ganska rakt - i alla fall med drivern och hybriden. När jag slår med järnklubborna har jag en tendens att vrida klubb-bladet i träffögonblicket så att jag drar bollen vänster. Jättetrist! Det är ju i alla fall SNYGGARE med en hook! tongue.gif
estet
Stavgång igår i -15, fy vad kalla handtagen blev! Rejälare handskar nästa gång. Styrketräning idag.
smile.gif
Magdis
Styrketränat ikväll, hade redan innan ont i höger triceps så det lär väl kännas ordentligt imorrn. Laddade mig med 15 bitar sushi (maken har varit i Luleå o passade då på att ta hem köpesushi tongue.gif) Värmde upp på Crosstrainern i 16 minuter. Det är längre än jag brukar och det berodde på att jag hade mp3-spelaren på mig o då gick det så lätt att jag bara ville fortsätta. Efter 16 minuter kom det en lugn låt så då gick jag till ryggmaskinen istället. Det var betydligt roligare att träna när man hade musik i öronen.
krellus
CITAT (Rossi @ 21-11-2007, 08:38) *
Det är ju i alla fall SNYGGARE med en hook! tongue.gif

Inte när den hamnar i skogen... flirting.gif

Spinning igår igen. Riktigt kul att vara tillbaka på hojen igen.
Rossi
CITAT (krellus @ 22-11-2007, 09:50) *
Inte när den hamnar i skogen... flirting.gif

Spinning igår igen. Riktigt kul att vara tillbaka på hojen igen.

Nä, jag vet. Vi har ett hål på vår hemmabana där min man nästan ALLTID hookar. Jag vet inte hur många bollar han har skickat rätt in i skogen.

Och jag som nästan alltid slår raka utslag har ett speciellt hål på hemmabanan där mina bollar gärna hamnar ute i hästhagen ...
stina
Hej-hej!

Testar att lägga in en bild som Fizzgigg tog på mej i söndags. Jag hade sprungit nästan 25 km så att jag ser svettig och trött ut tycker jag är ursäktat.... smile.gif

In action
krellus
"bara" 25 km och redan svettig... nu blir jag besviken! flirting.gif
Magdis
Tjusig bild Stina! tummenupp.gif 25 km...shitt asså! Då skulle jag legat i en hög på marken. rotfl.gif
Fler kan väl lägga in träningsbilder, det är kul och inspirerande!
stina
Krellus: Ja visst är det för j-igt. Jag var nog inte riktigt i form den dagen.... g.gif flirting.gif

Magdis: Jaaaa, fler bilder - en bild säger mer än tusen ord! bravo.gif
LadyG
[attachment=9845:Växjö_Ma...on_2_web.jpg]

Målgång Växjö Marathon 2007-10-13

Där känner jag mig verkligen som en segrare, även om jag inte kom först i mål. biggrin.gif
stina
Jag bara älskar den där bilden LadyG! wub.gif Vilken power!!!!
Magdis
Jag förstår att det kändes som en seger Lady G, det var ju en himla bedrift bara att komma i mål. tummenupp.gif
Rossi
CITAT (stina @ 22-11-2007, 17:17) *
Hej-hej!

Testar att lägga in en bild som Fizzgigg tog på mej i söndags. Jag hade sprungit nästan 25 km så att jag ser svettig och trött ut tycker jag är ursäktat.... smile.gif

In action

Du ser ju oförskämt fräsch ut efter ett så långt pass!

Själv har jag önskat mig en pulsklocka i julklapp. Jag blir alltid triggad av lite tekniska hjälpmedel.

CITAT (LadyG @ 22-11-2007, 20:15) *
[attachment=9845:Växjö_Ma...on_2_web.jpg]

Målgång Växjö Marathon 2007-10-13

Där känner jag mig verkligen som en segrare, även om jag inte kom först i mål. biggrin.gif

Bravo!!!!!!!!!!!!!
stina
Tack Rossi! smile.gif

Ja - pryttlar är kul! Pulsklockor också om man inte kollar på dom medan man springer..... Oj vilken hög puls jag har - nu borde det faktiskt vara jobbigt. Självuppfyllande profetsia..... ohmy.gif

Idag ska jag springa ett kort snabbt pass på löpbandet och sedan boxas. Skoj! biggrin.gif
krellus
CITAT (stina @ 23-11-2007, 08:26) *
Tack Rossi! smile.gif

Ja - pryttlar är kul! Pulsklockor också om man inte kollar på dom medan man springer..... Oj vilken hög puls jag har - nu borde det faktiskt vara jobbigt. Självuppfyllande profetsia..... ohmy.gif

Idag ska jag springa ett kort snabbt pass på löpbandet och sedan boxas. Skoj! biggrin.gif

Japp, jag kollar nästan aldrig på min under själva "passet". Bara om jag misstänker att jag håller ett på tok för högt(eller lågt) tempo.

Jag rekommenderar varmt Suunto T3 marathon pack med Pc pod. Jag köpte min på Runners Store men de finns ju även på löplabbet och liknande ställen.
stina
Ja fartkollaren/distansmätaren är en praktisk pryl! yes.gif Jag har en Polar RS200sd.
Iris i V-botten
Här kommer mer träningsbilder. Vi är ett gäng som tränar ihop 3 ggr/vecka, året om i ur och skur. Avslutet på säsongen är Lidingöloppet.
http://picasaweb.google.se/edith.hult
stina
CITAT (Iris i V-botten @ 23-11-2007, 11:04) *
Här kommer mer träningsbilder. Vi är ett gäng som tränar ihop 3 ggr/vecka, året om i ur och skur. Avslutet på säsongen är Lidingöloppet.

Men vilka härliga bilder Iris! Och vilket härligt gäng ni verkar vara som verkar ha urkul ihop! Tack för titten!!!! tummenupp.gif
LadyG
CITAT (Iris i V-botten @ 23-11-2007, 09:04) *

Håller med Stina, tack för titten smile.gif

Kul att vara ett helt gäng som åker ut och tränar tillsammans!

CITAT (Magdis @ 22-11-2007, 19:58) *
Jag förstår att det kändes som en seger Lady G, det var ju en himla bedrift bara att komma i mål. tummenupp.gif

Ja, det kändes så när jag kom över mållinjen. Då skakade hela kroppen av trötthet smile.gif

CITAT (stina @ 23-11-2007, 08:50) *
Ja fartkollaren/distansmätaren är en praktisk pryl! yes.gif Jag har en Polar RS200sd.

Jag med, den är en underbar träningskompis. Kul att gå in i efterhand och kolla puls och sånt, det vill jag oftast inte veta under passets gång.
Farbror Blå
CITAT (stina @ 22-11-2007, 16:17) *
Hej-hej!

In action

precis lika vältränad som vi trott=)
Farbror Blå
CITAT (Magdis @ 21-11-2007, 21:01) *
Styrketränat ikväll, hade redan innan ont i höger triceps så det lär väl kännas ordentligt imorrn. Laddade mig med 15 bitar sushi (maken har varit i Luleå o passade då på att ta hem köpesushi tongue.gif) Värmde upp på Crosstrainern i 16 minuter. Det är längre än jag brukar och det berodde på att jag hade mp3-spelaren på mig o då gick det så lätt att jag bara ville fortsätta. Efter 16 minuter kom det en lugn låt så då gick jag till ryggmaskinen istället. Det var betydligt roligare att träna när man hade musik i öronen.

ojoj 15 bitar sushi.. låter mycket
stina
CITAT (Farbror Blå @ 23-11-2007, 18:47) *
precis lika vältränad som vi trott=)

blush.gif

Tack! smile.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 23-11-2007, 16:59) *
ojoj 15 bitar sushi.. låter mycket

Ja det kanske det är! tongue.gif Fast det är ju ingenting emot hur mycket tacos man kan vräka i sig, kalorimässigt alltså. biggrin.gif Tacos har vi haft till middag ikväll o man känner ju väldigt tydligt hur mycket det skulle ta emot att åka o träna nu jämfört med efter en sushimiddag. Man blir väldigt behagligt mätt på sushi.
LadyG
Tacos är jättegott *sucka drömskt*

Fast det vete katten om inte Fizzgiggs variant av lasagne är godare, med allt gottis han stoppar i den. Grundreceptet är lasagne men utan den där läskiga såsen. Sen blandar man i t ex rivna morötter, paprika, zuccini, majs, lök, purjo, fetaost och vad man nu kan komma på ner i köttfärsröran. Krydda, och börja bygg. Toppa med gratängost och grädda tills klart. Kanske mer en pastagratäng än lasagne men så otroligt mycket godare än vanlig trist lasagne smile.gif

Fast samma sak där, det gäller att man tränat det man ska före för det finns inte en chans att man lättar efteråt. Då är man mätt, trött och tung som ett blysänke biggrin.gif
stina
Mmmmm, vad gott det låter LadyG!

Tur att man käkat redan, annars hade nog fötterna trippat ut i köket! Vi åt fläskfilé på rotsaksbädd idag. Mumma det också. Jag har hittat en kärlek bland rotsakerna - sötpotatis. Sjukt gott faktiskt just till den rätten vi åt idag. smile.gif
Magdis
Åååååh sötpotatis! Rostad i ugnen!! tongue.gif Det är en av våra älsklingsrotsaker också. Vi har ätit massor med ugnsrostade rotfrukter på sistone, palsternacka, potatis, morot, kålrot och sötpotatis. Lasagne och pastagratäng är mumsfilibabba det också. Jag gör med glutenfri pasta.
stina
Sluta Magdis! Nu blir jag hungrig IGEN! biggrin.gif
Magdis
CITAT (stina @ 23-11-2007, 20:43) *
Sluta Magdis! Nu blir jag hungrig IGEN! biggrin.gif

Jag med! Snart går jag och nallar av resterna. Fast jag har redan plockat fram godispåsen så snart är jag nog mätt. giggle.gif
stina
Vi fick inga rester kvar.... no.gif Fast har har en stor chokladkaka med rispuffar i - den har minskat radikalt..... coolgleam.gif
LadyG
Något jag nästan blivit beroende är sådana där riskakor som smakar ost (ostbåge egentligen) med ett par skedar minikeso, 3%-ig fetaost och ett par skivor kalkon. Perfekt mellanmål smile.gif

Å andra sidan är det kanske inte det mest energirika att äta innan ett träningspass t ex, då får man nog se till att ladda lite bättre.
stina
Jag är en stor fan av nötter - fast det ska vara neutrala osaltade sådana (vill inte få i mig så mycket salt i onödan). Jag äter massor av nötter - varenda dag. Nyttigt och energirikt - det behöver man när man tränar hårt. smile.gif

Fast idag ska jag vila från träningen - vi ska åka och "natta" landet för vintern. Jag har träningsvärk i överkroppen efter boxningen igår så det passar bra med vila. Imorgon ska benen få jobba lite - då ska jag springa. Hur långt får dagsformen bestämma....

Ha'det! smile.gif
Magdis
Kan man lämna in sin kropp för skrotning och hämta en ny nånstans tror ni? sad.gif Är det inte det ena så är det förstås det andra. Jag lyckades på nåt sätt, utan att fatta hur, vrida knät ur led igår kväll. Iallafall känns det så. Plötsligt kunde jag inte stödja på benet och det är likadant fortfarande idag. Det måste ha hänt när jag legat på golvet och busat med lilleman och så pga min överrörlighet har jag översträckt knät så det bara bågnade. Det gör skitont. sad.gif Jag antar att det är samma som med axlarna, jag behöver träna upp omkringliggande muskulatur i knäna. Men hur?? Just nu kan jag inte ens sätta ner foten i golvet så nu är det helt kört med träning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon