Full version: Träning (forts)
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90
stennie
Jodå, jag tränar kondition också ca halva tiden, på crosstrainer eller gångband.
stina
CITAT (stennie @ 30-01-2007, 14:33)
Jodå, jag tränar kondition också ca halva tiden, på crosstrainer eller gångband.

Låter toppen! Har du ökat ditt matintag mycket sen du började träna? Tycker det låter lite mycket att du skulle ökat 3 kg på två veckor. Det låter tom mycket om du så skulle suttit still och bara öst in mat.... Fel på vågen? rolleyes.gif
stennie
CITAT (stina @ 30-01-2007, 13:40)

Låter toppen! Har du ökat ditt matintag mycket sen du började träna? Tycker det låter lite mycket att du skulle ökat 3 kg på två veckor. Det låter tom mycket om du så skulle suttit still och bara öst in mat.... Fel på vågen? rolleyes.gif

ohmy.gif laugh.gif 2kg på 3veckor var det ju...

Illa nog det tycker jag eftersom jag redan hade 10 kg övervikt när jag började!

Jag hoppas att det snart vänder.

Jag mätte mig när jag började men jag tänkte inte mäta mig igen förrän nästa vecka!
LadyG
CITAT (stennie @ 30-01-2007, 13:49)
CITAT (stina @ 30-01-2007, 13:40)

ohmy.gif laugh.gif 2kg på 3veckor var det ju...

Illa nog det tycker jag eftersom jag redan hade 10 kg övervikt när jag började!

Jag hoppas att det snart vänder.

Jag mätte mig när jag började men jag tänkte inte mäta mig igen förrän nästa vecka!

Det kommer det nog att göra, fast en sak som kan hjälpa är att man skriver ner det man äter under en vecka och ser hur det ser ut. Det gör jag fortfarande, annars går jag inte ner i vikt.

Jag har en tendens att underskatta hur mycket jag äter, och jag vet att det är väldigt valigt att man gör det.
Lena i Torslanda
Det är ju tyvärr så att det är oerhört svårt att gå ner i vikt genom enbart träning - det kräver i princip att man tränar på elitnivå.
Träning i kombination med lägre energiintag är det enda som har effekt.

Mätbart ökad muskelmassa får du inte på 3 veckor. Däremot är det lätt att tycka att eftersom man tränar så kan man äta lite mer. Då vill det till att stoppa i sig de rätta sakerna.
stennie
Lite mer äter jag nog, men jag försöker äta mer frukt !
stina
Hej!

Vill bara tala om att jag överlevde tv-sändningen! Det var bara kuligt - inget läbbigt alls. rolleyes.gif Kul att bli proffssminkad också. tongue.gif

Stennie: Håller tummarna för att du ska lyckas med ditt mål. Bra är som LadyG säger, att notera allt man äter för att hålla koll på intaget.

Imorgon är det vilodag - ischans.... mad.gif
Lena i Torslanda
Grattis Stina! Synd att jag inte kunde se dig! Nu är du känd i hela Stockholmsområdet då!!!
Rossi
CITAT (Lena i Torslanda @ 30-01-2007, 15:30)
Mätbart ökad muskelmassa får du inte på 3 veckor.

Precis. Det tar lång tid för oss kvinnor att få muskler som väger och syns. Dels måste du träna under låååång period, dels måste du träna på rätt sätt.

Men även om inte musklerna syns eller väger så märker man ju givetvis av träningen ändå i och med att man blir starkare.

Karlar har det lite lättare på den fronten av genetiska skäl.
stina
CITAT (Lena i Torslanda @ 31-01-2007, 09:13)
Grattis Stina! Synd att jag inte kunde se dig! Nu är du känd i hela Stockholmsområdet då!!!

Tack - DET är nog att ta i, men det var ruskigt kul i alla fall. rolleyes.gif
Leia
CITAT (stina @ 30-01-2007, 10:32)
Hjäääälp - jag ska vara med i TV idag! ohmy.gif I direktsändning i Kanal lokal Stockholm och prata "att träna lagom". Jag dör av nervositet - jag som är så blyg. Jag kommer svimma, kissa på mej och få ett allmänt nervöst sammanbrott! ohmy.gif

Håll tummarna för mej kära vänner!

Attans det missade jag.... sad.gif
stina
CITAT (Leia @ 31-01-2007, 09:44)
CITAT (stina @ 30-01-2007, 10:32)
Hjäääälp - jag ska vara med i TV idag!  :o  I direktsändning i Kanal lokal Stockholm och prata "att träna lagom". Jag dör av nervositet - jag som är så blyg. Jag kommer svimma, kissa på mej och få ett allmänt nervöst sammanbrott!  :o

Håll tummarna för mej kära vänner!

Attans det missade jag.... sad.gif

Det tackar jag för! tongue.gif
Farbror Blå
CITAT (Rossi @ 31-01-2007, 08:24)

Precis. Det tar lång tid för oss kvinnor att få muskler som väger och syns. Dels måste du träna under låååång period, dels måste du träna på rätt sätt.

Men även om inte musklerna syns eller väger så märker man ju givetvis av träningen ändå i och med att man blir starkare.

Bra att vi har lätt för nåånting rolleyes.gif
Rossi
CITAT (Farbror Blå @ 31-01-2007, 10:58)

Ja, det är er väl förunnat! laugh.gif
stina
CITAT (Rossi @ 31-01-2007, 12:10)
CITAT (Farbror Blå @ 31-01-2007, 10:58)

Ja, det är er väl förunnat! laugh.gif

Ja, det bjuder vi på! rolleyes.gif
LadyG
Ugh alla träningsvänner, på cykelfronten intet nytt (har haft för mycket att göra för det).

Fast det är sådant som händer, jag mår inte dåligt av det efetrsom jag haft tillräckligt att göra ändå smile.gif
stina
Ugh från Stina också! rolleyes.gif

Vilodagen uthärdad tack vare kraftig träningsvärk i bröstmusklerna. Var så nervös inför tv-framträdandet igår så jag körde på utan att tänka efter om det var jobbigt eller inte. rolleyes.gif Vet inte hur många set jag körde så många gånger jag orkade med 35 kg i bänkpress. Inte konstigt att tuttmusklerna opponerar sig idag! ohmy.gif

Annars är det fin-fint. Har laddat inför morgondagens dubbelpass med en jätteladdning blodpudding. Mumma tycker jag! rolleyes.gif

Senare ikväll blir det mera laddning med sockerfri nyponsoppa. tongue.gif
Lena i Torslanda
Idag blir det Core och BP. Laddningen består av smörgåstårta laugh.gif

En kollega fyller 50 så vi har lite firande på jobbet. Kan nog kännas som en sten i magen men smörgåstårta vill jag inte missa.
Har inte ätit någon på minst ett år så det kan jag väl få snääääälla??
stina
CITAT (Lena i Torslanda @ 01-02-2007, 11:24)
Idag blir det Core och BP. Laddningen består av smörgåstårta laugh.gif

En kollega fyller 50 så vi har lite firande på jobbet. Kan nog kännas som en sten i magen men smörgåstårta vill jag inte missa.
Har inte ätit någon på minst ett år så det kan jag väl få snääääälla??

Hej Lena!

Klart du får - ät en bit för mej också, låter smaskens! rolleyes.gif Varken Core eller BP är ju nån "hoppa-runt-träning" så det blir säkert jättebra!

Smaklig spis och ha't så kul på träningen!!!!

Själv ska jag alldeles strax iväg på box och poweryoga!

Hälsar Stina
Farbror Blå
CITAT (stina @ 31-01-2007, 19:52)
Ugh från Stina också! rolleyes.gif

Vilodagen uthärdad tack vare kraftig träningsvärk i bröstmusklerna. Var så nervös inför tv-framträdandet igår så jag körde på utan att tänka efter om det var jobbigt eller inte. rolleyes.gif Vet inte hur många set jag körde så många gånger jag orkade med 35 kg i bänkpress. Inte konstigt att tuttmusklerna opponerar sig idag! ohmy.gif

Annars är det fin-fint. Har laddat inför morgondagens dubbelpass med en jätteladdning blodpudding. Mumma tycker jag! rolleyes.gif

Senare ikväll blir det mera laddning med sockerfri nyponsoppa. tongue.gif

glöm annars inte att en del snabbt sockar KAN behövas!
Mycket av det socker vi svullar i oss är helt onödigt, men somligt behövs ju ! smile.gif
stina
CITAT (Farbror Blå @ 01-02-2007, 11:27)
CITAT (stina @ 31-01-2007, 19:52)
Ugh från Stina också!  :rolleyes:

Vilodagen uthärdad tack vare kraftig träningsvärk i bröstmusklerna. Var så nervös inför tv-framträdandet igår så jag körde på utan att tänka efter om det var jobbigt eller inte.  :rolleyes:  Vet inte hur många set jag körde så många gånger jag orkade med 35 kg i bänkpress. Inte konstigt att tuttmusklerna opponerar sig idag!  :o

Annars är det fin-fint. Har laddat inför morgondagens dubbelpass med en jätteladdning blodpudding. Mumma tycker jag!  :rolleyes:

Senare ikväll blir det mera laddning med sockerfri nyponsoppa.  :P

glöm annars inte att en del snabbt sockar KAN behövas!
Mycket av det socker vi svullar i oss är helt onödigt, men somligt behövs ju ! smile.gif

Absolut, jag håller med. Men jag får i mej socker via min hemliga passion "några geléhallon/kväll" tongue.gif Utan dom överlever jag icke!!!! tongue.gif
Rossi
CITAT (Farbror Blå @ 01-02-2007, 10:27)
Mycket av det socker vi svullar i oss är helt onödigt, men somligt behövs ju ! smile.gif [/b]

Problemet är bara att det finns insmuget socker lite här och var i matvaror som man inte tror att det finns i så fastän man tror att man inte äter socker så gör man det i alla fall.
stina
CITAT (Rossi @ 01-02-2007, 11:30)
CITAT (Farbror Blå @ 01-02-2007, 10:27)
Mycket av det socker vi svullar i oss är helt onödigt, men somligt behövs ju ! smile.gif [/b]

Problemet är bara att det finns insmuget socker lite här och var i matvaror som man inte tror att det finns i så fastän man tror att man inte äter socker så gör man det i alla fall.

Precis - om jag kan undvika det så försöker jag (förutom mitt livselexir geléhallon alltså tongue.gif )
Lena i Torslanda
CITAT (stina @ 01-02-2007, 10:28)
Absolut, jag håller med. Men jag får i mej socker via min hemliga passion "några geléhallon/kväll" tongue.gif Utan dom överlever jag icke!!!! tongue.gif

Hur sjutton kan du vara så ståndaktig att hålla dig till några stycken. Har jag sånt hemma så ryker det på 5 röda. Kan inte hushålla med godis därför köper jag inget längre. Skulle gärna vilja vara så karaktärsfast sad.gif
stina
CITAT (Lena i Torslanda @ 01-02-2007, 11:33)

Absolut, jag håller med. Men jag får i mej socker via min hemliga passion "några geléhallon/kväll"  :P  Utan dom överlever jag icke!!!!  :P

Hur sjutton kan du vara så ståndaktig att hålla dig till några stycken. Har jag sånt hemma så ryker det på 5 röda. Kan inte hushålla med godis därför köper jag inget längre. Skulle gärna vilja vara så karaktärsfast sad.gif

"Några" är ett icke-definierat antal..... tongue.gif
LadyG
Jag har en otrolig svaghet för nötter, och jag kan sätta i mig ohyggliga mängder av den varan också om jag får chansen. Men nu när jag har rostade sojabönor hemma kan jag faktiskt behörska mig, och ändå få något litet gott att knapra på. En 150g påse räcker i nästan två veckor, till skillnad från jordnötter som kan gå åt på en kvälll oavsett påsstorlek! tongue.gif
Lena i Torslanda
Hihi - jag knaprar sötmandel! Blir alltid en näve fram på kvällen när suget sätter in. Inbillar mig att det är jääääättenyttigt och det är det ju också eller hur tongue.gif
LadyG
Det är nästan bara nyttiga fetter i nötter, så det är nyttigare att få sitt fett från nötter än t ex rent smör smile.gif

Jag kan inte hålla mig till en näve nötter dock, det ska jag erkänna, och då blir det för mycket av det goda fettet också biggrin.gif
stina
Hej på er!

Nu har jag varit och boxats och poweryogat. Boxningen var jättekul idag. Full fart, mycket slag och mycket sparkar! rolleyes.gif

Poweryogan var också kanonbra som alltid.

Nu mår jag gott.... rolleyes.gif
Lena i Torslanda
Skönt att ha det gjort för dagen.
Saknar min tidigare möjlighet att köra rejäla pass på lunchen. Nu blir det max lite rodd och några få repetitioner för axlar och armar som hinns med om jag går ner på jobbgummet. Bättre än inget förstås.

Box-passen har blivit oerhört poppis. Det är svårt att få plats om man inte anmält sig en vecka i förväg vilket är max vad man får. Det är kanon för hela kroppen men jag har inte varit snabb nog så det är flera månader sedan jag körde ett sånt pass.
stina
CITAT (Lena i Torslanda @ 01-02-2007, 15:02)
Skönt att ha det gjort för dagen.
Saknar min tidigare möjlighet att köra rejäla pass på lunchen. Nu blir det max lite rodd och några få repetitioner för axlar och armar som hinns med om jag går ner på jobbgummet. Bättre än inget förstås.

Box-passen har blivit oerhört poppis. Det är svårt att få plats om man inte anmält sig en vecka i förväg vilket är max vad man får. Det är kanon för hela kroppen men jag har inte varit snabb nog så det är flera månader sedan jag körde ett sånt pass.

Trist - hos oss får alla faktiskt plats.

Det är verkligen kanonbra träning. Grymt jobbig och härligt kul att få banka loss. rolleyes.gif
LadyG
Det är bra både psykiskt och fysiskt att få banka på en "mjuk" kudde tongue.gif

Sitter och plirar nervöst på Vista och funderar på om jag tycker om det eller ej. Jags atte mig och trampade en timme, och när jag kommer tillbaka har maken uppgraderat datorn till Vista. Vi får väl se vad jag tycker, om ett tag. huh.gif rolleyes.gif
Det var skönt att cykla iaf!
stina
CITAT (LadyG @ 01-02-2007, 17:15)
Det är bra både psykiskt och fysiskt att få banka på en "mjuk" kudde tongue.gif

Sitter och plirar nervöst på Vista och funderar på om jag tycker om det eller ej. Jags atte mig och trampade en timme, och när jag kommer tillbaka har maken uppgraderat datorn till Vista. Vi får väl se vad jag tycker, om ett tag. huh.gif rolleyes.gif
Det var skönt att cykla iaf!

Ja det är härligt! rolleyes.gif

Vi väntar med Vista ett tag här på jobbet.... rolleyes.gif
LadyG
På ett företag har man inte råd med "ofrivilliga features" så det kanske är bäst. smile.gif

Det var otroligt skönt att cykla, körde i ett lagom lugnt temp, cirka 125 BPM, det är långsamt och bra när man sitter en timme. Bra för fettförbränningen också, för vi ska unna oss en pizza ikväll. wub.gif
stina
CITAT (LadyG @ 01-02-2007, 17:38)
På ett företag har man inte råd med "ofrivilliga features" så det kanske är bäst. smile.gif

Det var otroligt skönt att cykla, körde i ett lagom lugnt temp, cirka 125 BPM, det är långsamt och bra när man sitter en timme. Bra för fettförbränningen också, för vi ska unna oss en pizza ikväll. wub.gif

Låter smarrigt! rolleyes.gif Smaklig spis - den har du ju bränt av på cykeln redan!
LadyG
CITAT (stina @ 01-02-2007, 16:53)
CITAT (LadyG @ 01-02-2007, 17:38)

Det var otroligt skönt att cykla, körde i ett lagom lugnt temp, cirka 125 BPM, det är långsamt och bra när man sitter en timme. Bra för fettförbränningen också, för vi ska unna oss en pizza ikväll.   wub.gif

Låter smarrigt! rolleyes.gif Smaklig spis - den har du ju bränt av på cykeln redan!

Exakt laugh.gif Då kan jag njuta av den och veta att jag har råd med den, den är redan betalad för s a s smile.gif Har hållit hårt i kcal-intaget iövrigt under dagen också, det är ju ganska mycket energi i en pizza. Men man måste ju inte äta hela (det tror jag inte att jag kan f ö).

Vågen stannade på prick 70kg idag, vilket kändes lite smått overkligt. Det känns som om det gått upp ett ljus för kroppen, "aha, var det SÅ hon menade" och nu bara rasar kilona.

Funderar på om jag ska cykla lite imorgon eftersom det har blivit så lite träning denna veckan men vi får se, det kan vara så att kroppen kan må bra av en lugn vecka så kan jag rocka nästa vecka igen?
stina
CITAT (LadyG @ 01-02-2007, 18:01)
[Exakt laugh.gif Då kan jag njuta av den och veta att jag har råd med den, den är redan betalad för s a s smile.gif Har hållit hårt i kcal-intaget iövrigt under dagen också, det är ju ganska mycket energi i en pizza. Men man måste ju inte äta hela (det tror jag inte att jag kan f ö).

Vågen stannade på prick 70kg idag, vilket kändes lite smått overkligt. Det känns som om det gått upp ett ljus för kroppen, "aha, var det SÅ hon menade" och nu bara rasar kilona.

Funderar på om jag ska cykla lite imorgon eftersom det har blivit så lite träning denna veckan men vi får se, det kan vara så att kroppen kan må bra av en lugn vecka så kan jag rocka nästa vecka igen?

Du är duktig som betalar i förskott och inte väljer avbetalning! tongue.gif

Och du vet vad vi pratat om - en pizza kan faktiskt ge viktnedgången ett ytterligare skutt! rolleyes.gif Måste vara kul när första siffran blir en 6:a! rolleyes.gif Det går ju så bra för dej så det är nog bara frågan om dagar innan det är så....

En lugnvecka då och då är ju bara bra. Jag håller på och laddar mentalt för en sådan - får se när jag klarar av det. Fast jag tänkte ta en i princip träningsfri vecka (hmmmmm). Får väl pricka in den när vi ska flytta/slå ihop servrarna så att jag har så mycket jobb att jag blir totaldistraherad...

Jag har laddat inför morgondagens löpning med chili con carne. Köpte den där färdigblandade bönblandningen i tetra - kanongott blev det. Tog en sån tetra och en burk vita bönor i tomatsås. Mmmmmmm
LadyG
Nja, dagar är nog att ta i, men om en vecka eller så borde nålen inte orka upp till 70 längre. Jag har ätit duktigt idag, nästan hela mitt dagsbehov faktiskt. Det borde hålla kroppen lugn, den blir inte usatt för svält. Så nu kan jag fortsätta med viktnedgången i lugn och ro smile.gif

Mycket jobb är perfekt distraktion om man måste hålla sig från något roligt, som träning. Jag har haft min beskärda del den här veckan vill jag lova, och då får träningen stryka en del på fötterna.
Leia
CITAT (Lena i Torslanda @ 01-02-2007, 10:33)

Absolut, jag håller med. Men jag får i mej socker via min hemliga passion "några geléhallon/kväll"  :P  Utan dom överlever jag icke!!!!  :P

Här är en till som inte kan hushålla! biggrin.gif rolleyes.gif
Lena i Torslanda
Skönt att höra Leia att det finns fler wub.gif
stina
Jag vill bara förtydliga det där med "några stycken" - igårkväll var det lika med en näve. Bara så ni vet..... rolleyes.gif

Idag ska jag springa min mil (om löpbandet är ledigt vill säga). Sitter i ett möte innan så jag kommer bli lite senare till träningen. Risken finns alltså att några andra lunchtränare kommit före. Men då tar jag en crosstrainer istället - det går bra det med. rolleyes.gif
Lena i Torslanda
CITAT (stina @ 02-02-2007, 08:31)
Jag vill bara förtydliga det där med "några stycken" - igårkväll var det lika med en näve. Bara så ni vet..... rolleyes.gif

Idag ska jag springa min mil (om löpbandet är ledigt vill säga). Sitter i ett möte innan så jag kommer bli lite senare till träningen. Risken finns alltså att några andra lunchtränare kommit före. Men då tar jag en crosstrainer istället - det går bra det med. rolleyes.gif

Hihi Stina, jag förstår precis - några stycken är allt från 2 och uppåt laugh.gif

Crosstrainern suger gott i kroppen. Jag värmde upp 10 minuter på den igår och det känns allt i kroppen om man kör med hyfsat hög belastning.

Hoppas att du får ett skönt pass!
stina
CITAT (Lena i Torslanda @ 02-02-2007, 09:51)
CITAT (stina @ 02-02-2007, 08:31)
Jag vill bara förtydliga det där med "några stycken" - igårkväll var det lika med en näve. Bara så ni vet.....  :rolleyes:

Idag ska jag springa min mil (om löpbandet är ledigt vill säga). Sitter i ett möte innan så jag kommer bli lite senare till träningen. Risken finns alltså att några andra lunchtränare kommit före. Men då tar jag en crosstrainer istället - det går bra det med.  :rolleyes:

Hihi Stina, jag förstår precis - några stycken är allt från 2 och uppåt laugh.gif

Crosstrainern suger gott i kroppen. Jag värmde upp 10 minuter på den igår och det känns allt i kroppen om man kör med hyfsat hög belastning.

Hoppas att du får ett skönt pass!

Ja, med crosstrainern blir man trött i armarna också! tongue.gif
Rossi
Testa gärna roddmaskinen också. Min favorit! OBS! Om ni använder den så tänk på att använda armar och ben lika mycket så att ryggen stabiliseras. Många klagar över ryggont efter att ha använt roddmaskinen men då har man bara suttit och dragit med armarna och flexat med ryggen och så är det inte tänkt.
stina
CITAT (Rossi @ 02-02-2007, 10:41)
Testa gärna roddmaskinen också. Min favorit! OBS! Om ni använder den så tänk på att använda armar och ben lika mycket så att ryggen stabiliseras. Många klagar över ryggont efter att ha använt roddmaskinen men då har man bara suttit och dragit med armarna och flexat med ryggen och så är det inte tänkt.

Är den en kondismaskin eller???
Lena i Torslanda
Du får upp ett bra flås på rodden så det får nog anses vara en kondismaskin + att du aktiverar rumpan och ryggmusklerna.
Rossi
CITAT (stina @ 02-02-2007, 10:00)
CITAT (Rossi @ 02-02-2007, 10:41)

Är den en kondismaskin eller???

Du får definitivt upp flåset samtidigt som du ju tränar musklerna. Som uppvärmning kör jag 15 minuter i rätt högt tempo och jag kommer upp i väldigt hög puls + att det rinner av mig .... Sen är kroppen varm och redo för att lyfta vikter. smile.gif

Det är lätt att bli beroende av roddmaskinen ... Ska dit ikväll och jag längtar faktiskt! laugh.gif
Rossi
CITAT (Lena i Torslanda @ 02-02-2007, 10:03)
Du får upp ett bra flås på rodden så det får nog anses vara en kondismaskin + att du aktiverar rumpan och ryggmusklerna.

Och armarna och axlarna. Väldigt bra träningsmaskin. Try it, you'll like it! tongue.gif
stina
Nu blev jag rejält sugen att testa! tongue.gif
Rossi
CITAT (stina @ 02-02-2007, 10:16)
Nu blev jag rejält sugen att testa! tongue.gif

Ja, gör det och berätta sen vad du tyckte! Men, som sagt, använd benen lika mycket som resten av kroppen. Skjut ifrån med benen och skapa en rytm. Du ska inte sitta med ryggen och flexa som en fällkniv.

Man märker när man får in den där härliga rytmen. Du är ju van vid att träna men jag kan tänka mig att det kan ta lite tid för somliga innan man lär sig knepet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon